Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Montaż haka

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Montaż haka

Postprzez bzykofm » 10 marca 2019, 11:03

Takie rzeczy jak śruby to najlepiej w ASO.
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Reklama

Re: Montaż haka

Postprzez witus » 13 marca 2019, 10:51

Obrazek

Za diabła nie mogę zrozumieć dlaczego w zderzaku nie zrobiono podcięcia mniejszego niż jest przy wydechu i czy przez to wycięcie w dodatkowym elemencie ma wychodzić hak i gniazdo ?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Zobacz Profil
witus
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2 listopada 2018, 17:34
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Montaż haka

Postprzez Bart2001 » 14 marca 2019, 09:34

To wcięcie to uchwyt za który ciągniesz jak chcesz hak zamontować. Przy zamontowanym haku jeździsz bez tej klapki.
Zobacz Profil
Bart2001
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 14 maja 2014, 06:36
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Montaż haka

Postprzez witus » 15 marca 2019, 18:19

Obrazek

Poprosiłem o nieduże wycięcie i fajnie to wyszło.
Zobacz Profil
witus
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2 listopada 2018, 17:34
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Montaż haka

Postprzez ma16 » 16 marca 2019, 15:02

Standardowe wyciecie...

-- 16 marca 2019, 15:02 --

W koncu udało sie złożyć. Niestety srub mocujacych w ASO się nie kupi tylko caly komplet...
Obrazek
Zobacz Profil
ma16
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 10 grudnia 2018, 20:38
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR CJSA
Silnik: CJXA 2.0

Re: Montaż haka

Postprzez witus » 16 marca 2019, 19:00

ma16 napisał(a):Standardowe wyciecie...

-- 16 marca 2019, 15:02 --

W koncu udało sie złożyć. Niestety srub mocujacych w ASO się nie kupi tylko caly komplet...
Obrazek


Ja mam 2x niższe wycięcie. Rozumiem, że musiałbym je powiększyć żeby założyć ten element?

Najlepiej jest to w nowszych egzemplarzach rozwiązane. Znajomy odbierał samochód pod koniec roku tam zderzak już jest przystosowany, ma niewidoczny otwór na hak :(

Zdejmowałeś zderzak ?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Zobacz Profil
witus
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2 listopada 2018, 17:34
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Montaż haka

Postprzez ma16 » 17 marca 2019, 05:57

Nie zdejmowalem. Otwór musiałbyś powiększyć. Niestety u mnie otwór delikatnie źle jest wycięty... W jednym miejscu wystsje dziura...
Zobacz Profil
ma16
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 10 grudnia 2018, 20:38
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR CJSA
Silnik: CJXA 2.0

Re: Montaż haka

Postprzez tomekgliwice » 27 marca 2019, 20:17

Witam, właśnie w tym temacie mam wątpliwości. Chciałbym założyć hak Westfalia do wersji xcellence rok modelowy 2019 i wg mnie zderzak ma rodzaj "fazy" na środku, która nie wymaga podcięcia. Poza tym w ASO ciągle mówią o zaślepce i jej malowaniu, a przecież ta część zderzaka po lifcie jest po prostu szara plastikowa, więc prawdopobnie ani Seat, ani np. Westfalia nie ma update'u informacji w tej sprawie. A dlaczego nie można zamontować haka składanego pod zderzak (np. Oris w Insigni?). I kwestia ostatnia - czy hak z dedykowaną wiązką wymaga zakupu centralki za 1000 PLN (tekst z ASO)?

witus napisał(a):
ma16 napisał(a):Standardowe wyciecie...

-- 16 marca 2019, 15:02 --

W koncu udało sie złożyć. Niestety srub mocujacych w ASO się nie kupi tylko caly komplet...
Obrazek


Ja mam 2x niższe wycięcie. Rozumiem, że musiałbym je powiększyć żeby założyć ten element?

Najlepiej jest to w nowszych egzemplarzach rozwiązane. Znajomy odbierał samochód pod koniec roku tam zderzak już jest przystosowany, ma niewidoczny otwór na hak :(

Zdejmowałeś zderzak ?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Zobacz Profil
tomekgliwice
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 26 marca 2019, 21:26
Region: śląskie
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Montaż haka

Postprzez tzok » 7 maja 2019, 22:05

Po samodzielnym montażu haka trzeba w kilku miejscach zmienić kodowanie... i niestety po wizycie w ASO kodowanie "wyleci" do fabrycznego, jeśli hak nie był kodowany on-line w ASO. To jest ważne, bo kodowanie zmienia "strategię" chłodzenia silnika oraz dezaktywuje S&S (ale tylko gdy jest podpięta przyczepa).
Zobacz Profil
tzok
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 maja 2019, 21:25
Region: śląskie
Auto: Seat Leon III FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Montaż haka

Postprzez tomekgliwice » 8 maja 2019, 09:01

A nie jest tak, że po montażu haka i zakodowaniu jego "istnienia" w samochodzie - wszystkie ustawienia się przystosowują (czujniki, chłodzenie itd). każdy element trzeba kodować osobno?
Zobacz Profil
tomekgliwice
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 26 marca 2019, 21:26
Region: śląskie
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Montaż haka

Postprzez tzok » 8 maja 2019, 23:05

Każdy element trzeba kodować osobno, nie wystarczy zalogować modułu haka do centralnej elektryki, trzeba zmienić kodowanie lub wykonać adaptacje na niemal każdym module w aucie. Co gorsza nie potrafię znaleźć co trzeba zmieniać w kodowaniu DSG ani napędu (4Motion).

W niektórych wersjach trzeba też wymieniać wentylatory chłodnicy.
Zobacz Profil
tzok
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 maja 2019, 21:25
Region: śląskie
Auto: Seat Leon III FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Montaż haka

Postprzez Galad » 9 maja 2019, 00:35

tzok napisał(a):Po samodzielnym montażu haka trzeba w kilku miejscach zmienić kodowanie... i niestety po wizycie w ASO kodowanie "wyleci" do fabrycznego, jeśli hak nie był kodowany on-line w ASO. To jest ważne, bo kodowanie zmienia "strategię" chłodzenia silnika oraz dezaktywuje S&S (ale tylko gdy jest podpięta przyczepa).

Masz jakieś dowody na poparcie tej tezy?
Poprzedni właściciel mojego auta zamontował hak i komputer ciągle zgłasza błędy, sama instalacja nawet bez zamontowanego haka.
A ASO rozkłada ręce i nie wie o co chodzi.
Co to znaczy że zmienia strategię chłodzenia? Zawsze czy tylko przy przyczepie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Galad
Sport
Sport
 
Posty: 333
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 21:45
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Region: mazowieckie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Montaż haka

Postprzez tzok » 9 maja 2019, 11:17

Galad napisał(a):Masz jakieś dowody na poparcie tej tezy?
Mam, w X-P miałem założony hak niby w ASO ale zakodowany off-line i przy okazji wizyty na akcji serwisowej 4Motion (padła pompa) wyleciało kodowanie haka z wszystkich modułów (poza 19, gdzie sam moduł haka pozostał na liście wyposażenia). Objawiało się to brakiem wyłączenia systemu Start-Stop po podpięciu przyczepy oraz brakiem dezaktywacji tylnych czujników parkowania i tylnego światła przeciwmgielnego. Brak też było info o "trybie holowania przyczepy" w statusie samochodu. Jakiekolwiek kodowania się nie zrobi samodzielnie VCDSem czy VASem to podpięciu pod komputer w ASO na aktualizację softu wrócą do fabrycznych (takich jakie są przypisane w sytemie on-line do tego samochodu).

> Co to znaczy że zmienia strategię chłodzenia? Zawsze czy tylko przy przyczepie?
Zmiana punktów (temperatur) załączania poszczególnych prędkości wentylatora chłodnicy, tylko przy przyczepie.

Hak koduje się w modułach 19 oraz 1, 9, 10, 13, 69, A5. W ABSie można zrobić adaptację do stabilizacji przyczepy (teoretycznie to dodatkowo płatna opcja). Oczywiście warunek jest jeden - fabryczny sterownik haka. Jeśli nie było fabrycznego przystosowania pod hak, to trzeba dołożyć wiązkę i kilka styków (lub cały moduł) w skrzynce bezpieczników.
Zobacz Profil
tzok
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 maja 2019, 21:25
Region: śląskie
Auto: Seat Leon III FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Montaż haka

Postprzez witus » 9 maja 2019, 11:37

tomekgliwice napisał(a):Witam, właśnie w tym temacie mam wątpliwości. Chciałbym założyć hak Westfalia do wersji xcellence rok modelowy 2019 i wg mnie zderzak ma rodzaj "fazy" na środku, która nie wymaga podcięcia. Poza tym w ASO ciągle mówią o zaślepce i jej malowaniu, a przecież ta część zderzaka po lifcie jest po prostu szara plastikowa, więc prawdopobnie ani Seat, ani np. Westfalia nie ma update'u informacji w tej sprawie. A dlaczego nie można zamontować haka składanego pod zderzak (np. Oris w Insigni?). I kwestia ostatnia - czy hak z dedykowaną wiązką wymaga zakupu centralki za 1000 PLN (tekst z ASO)?

witus napisał(a):
ma16 napisał(a):Standardowe wyciecie...

-- 16 marca 2019, 15:02 --

W koncu udało sie złożyć. Niestety srub mocujacych w ASO się nie kupi tylko caly komplet...
Obrazek


Ja mam 2x niższe wycięcie. Rozumiem, że musiałbym je powiększyć żeby założyć ten element?

Najlepiej jest to w nowszych egzemplarzach rozwiązane. Znajomy odbierał samochód pod koniec roku tam zderzak już jest przystosowany, ma niewidoczny otwór na hak :(

Zdejmowałeś zderzak ?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


W nowych kombi oglądałem u znajomego jest fabryczna dziura na hak.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Zobacz Profil
witus
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2 listopada 2018, 17:34
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Montaż haka

Postprzez witus » 9 maja 2019, 11:39

tzok napisał(a):Po samodzielnym montażu haka trzeba w kilku miejscach zmienić kodowanie... i niestety po wizycie w ASO kodowanie "wyleci" do fabrycznego, jeśli hak nie był kodowany on-line w ASO. To jest ważne, bo kodowanie zmienia "strategię" chłodzenia silnika oraz dezaktywuje S&S (ale tylko gdy jest podpięta przyczepa).


W Westfalii mnie zapewniali, że z uwagi na gwarancję wszystko założyli „fabryczne” ... ciekawe czy po wizycie w ASO mogą mi wyrzucić kodowanie.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Zobacz Profil
witus
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2 listopada 2018, 17:34
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Montaż haka

Postprzez tzok » 9 maja 2019, 11:46

Mogą i zapewne to zrobią, instrukcja instalacji z Westfalii wyraźnie wspomina, że tak właśnie się stanie, jeśli kodowanie wykona się poza ASO.

witus napisał(a):W nowych kombi oglądałem u znajomego jest fabryczna dziura na hak.
Fabryczna dziura na hak, a raczej zupełnie inna dokładka zderzaka jest tylko w przypadku zakupu z opcją przygotowania pod hak (lub z już zamontowanym hakiem):
Obrazek Obrazek
Zobacz Profil
tzok
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 maja 2019, 21:25
Region: śląskie
Auto: Seat Leon III FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Montaż haka

Postprzez Galad » 9 maja 2019, 11:52

tzok napisał(a):...(poza 19, gdzie sam moduł haka pozostał na liście wyposażenia)...
Hak koduje się w modułach 19 oraz 1, 9, 10, 13, 69, A5. W ABSie można zrobić adaptację do stabilizacji przyczepy (teoretycznie to dodatkowo płatna opcja). Oczywiście warunek jest jeden - fabryczny sterownik haka. Jeśli nie było fabrycznego przystosowania pod hak, to trzeba dołożyć wiązkę i kilka styków (lub cały moduł) w skrzynce bezpieczników.


No to już chyba wiem że mojemu to dolega, u mnie w tej chwili Hak jest zakodowany tylko w 19. Czyli poprzedni właściciel pewnie zaliczył reset kompa a ASO po montażu haka.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Galad
Sport
Sport
 
Posty: 333
Dołączył(a): 17 czerwca 2007, 21:45
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Region: mazowieckie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Montaż haka

Postprzez witus » 9 maja 2019, 11:58

tzok napisał(a):Mogą i zapewne to zrobią, instrukcja instalacji z Westfalii wyraźnie wspomina, że tak właśnie się stanie, jeśli kodowanie wykona się poza ASO.

witus napisał(a):W nowych kombi oglądałem u znajomego jest fabryczna dziura na hak.
Fabryczna dziura na hak, a raczej zupełnie inna dokładka zderzaka jest tylko w przypadku zakupu z opcją przygotowania pod hak (lub z już zamontowanym hakiem):
Obrazek Obrazek


Czyli muszę zapłacić w ASO za ponowne zakodowanie ? Czy wracać z reklamacją do Westfalii. Mam na mailu ofertę, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Zobacz Profil
witus
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2 listopada 2018, 17:34
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Montaż haka

Postprzez witus » 9 maja 2019, 12:00

W sumie miałem być ostatni raz w ASO. Mogę odpuścić i wszystko zostanie jak trzeba. Mam prawie 4 letnie auto.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Zobacz Profil
witus
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2 listopada 2018, 17:34
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Montaż haka

Postprzez tzok » 9 maja 2019, 12:02

Ta informacja o utracie kodowania zrobionego offline po wizycie w ASO to jednak nie była w dokumentacji Westfalii, tylko DGH System:
https://pdf.dghsystem.com/it/documenti/kodowanie.pdf

...a tu Westfalia:
http://www.westfalia-automotive.com/fil ... 391101.pdf

Tu mój "przewodnik":
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3575806.html

Tylko kodowanie On-Line zrobione przez ODIS "przetrwa" aktualizację softu w ASO.
Zobacz Profil
tzok
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 maja 2019, 21:25
Region: śląskie
Auto: Seat Leon III FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Montaż haka

Postprzez witus » 9 maja 2019, 12:02

tzok napisał(a):Mogą i zapewne to zrobią, instrukcja instalacji z Westfalii wyraźnie wspomina, że tak właśnie się stanie, jeśli kodowanie wykona się poza ASO.

witus napisał(a):W nowych kombi oglądałem u znajomego jest fabryczna dziura na hak.
Fabryczna dziura na hak, a raczej zupełnie inna dokładka zderzaka jest tylko w przypadku zakupu z opcją przygotowania pod hak (lub z już zamontowanym hakiem):
Obrazek Obrazek


Znajomy ma ten drugi zderzak. Bardzo mu zazdroszczę :(
Zobacz Profil
witus
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2 listopada 2018, 17:34
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Montaż haka

Postprzez tzok » 9 maja 2019, 12:12

Ojciec ma niestety w X-P ten pierwszy, ale dostanie wersji pod hak dla podwójnego wydechu graniczy z cudem, nie mówiąc o cenie, także wygląda to tak:
Obrazek
Teoretycznie istnieje też zaślepka do tej wersji zderzaka, ale jej cena jest jeszcze bardziej absurdalna niż całej dokładki (kosztuje prawie tyle samo).
Zobacz Profil
tzok
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 maja 2019, 21:25
Region: śląskie
Auto: Seat Leon III FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Montaż haka

Postprzez witus » 9 maja 2019, 17:00

tzok napisał(a):Ojciec ma niestety w X-P ten pierwszy, ale dostanie wersji pod hak dla podwójnego wydechu graniczy z cudem, nie mówiąc o cenie, także wygląda to tak:
Obrazek
Teoretycznie istnieje też zaślepka do tej wersji zderzaka, ale jej cena jest jeszcze bardziej absurdalna niż całej dokładki (kosztuje prawie tyle samo).


Ja zdecydowałem na razie jeździć z dziurą. Latem śmigam z przyczepą wiec mi to nie przeszkadza. Chyba, że gdzieś przypadkowo okazyjnie upoluję zaślepkę.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Zobacz Profil
witus
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2 listopada 2018, 17:34
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Montaż haka

Postprzez tomekgliwice » 11 maja 2019, 22:38

witus napisał(a):
tzok napisał(a):Po samodzielnym montażu haka trzeba w kilku miejscach zmienić kodowanie... i niestety po wizycie w ASO kodowanie "wyleci" do fabrycznego, jeśli hak nie był kodowany on-line w ASO. To jest ważne, bo kodowanie zmienia "strategię" chłodzenia silnika oraz dezaktywuje S&S (ale tylko gdy jest podpięta przyczepa).


W Westfalii mnie zapewniali, że z uwagi na gwarancję wszystko założyli „fabryczne” ... ciekawe czy po wizycie w ASO mogą mi wyrzucić kodowanie.

Gdzie w Westfalii? Jest jakiś punkt na Śląsku?

I w sprawie zdjęć zderzaków - to w wersji xc 2018-2019 jest już właśnie z tym wycięciem.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Zobacz Profil
tomekgliwice
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 26 marca 2019, 21:26
Region: śląskie
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Montaż haka

Postprzez witus » 11 maja 2019, 22:57

tomekgliwice napisał(a):
witus napisał(a):
tzok napisał(a):Po samodzielnym montażu haka trzeba w kilku miejscach zmienić kodowanie... i niestety po wizycie w ASO kodowanie "wyleci" do fabrycznego, jeśli hak nie był kodowany on-line w ASO. To jest ważne, bo kodowanie zmienia "strategię" chłodzenia silnika oraz dezaktywuje S&S (ale tylko gdy jest podpięta przyczepa).


W Westfalii mnie zapewniali, że z uwagi na gwarancję wszystko założyli „fabryczne” ... ciekawe czy po wizycie w ASO mogą mi wyrzucić kodowanie.

Gdzie w Westfalii? Jest jakiś punkt na Śląsku?

I w sprawie zdjęć zderzaków - to w wersji xc 2018-2019 jest już właśnie z tym wycięciem.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


http://www.zphu-zeg.com.pl


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Zobacz Profil
witus
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2 listopada 2018, 17:34
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Montaż haka

Postprzez tomekgliwice » 12 maja 2019, 10:50

Dzięki za info. Ale w tej sytuacji montaż poza ASO mija się z celem - chyba, że istnieje jakiś argument, że po onlineowym usunięciu programowania np. przy przeglądzie, ASO ma obowiązek przywrócić ustawienia do właściwych. Właściwy montaż haka potwierdza stacja diagnostyczna i ASO nie jest ponad nią - również w kwestiach elektroniki.
Zobacz Profil
tomekgliwice
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 26 marca 2019, 21:26
Region: śląskie
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Montaż haka

Postprzez witus » 12 maja 2019, 15:55

tomekgliwice napisał(a):Dzięki za info. Ale w tej sytuacji montaż poza ASO mija się z celem - chyba, że istnieje jakiś argument, że po onlineowym usunięciu programowania np. przy przeglądzie, ASO ma obowiązek przywrócić ustawienia do właściwych. Właściwy montaż haka potwierdza stacja diagnostyczna i ASO nie jest ponad nią - również w kwestiach elektroniki.


Nie wiem ... trudno mi było zaakceptować 2x wyższy koszt ASO ... mój ma 4 rok odpuszczę wizyty w ASO. Chciałem najlepszy dostępny hak, dużo jeżdżę z przyczepą.

Obrazek


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Zobacz Profil
witus
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2 listopada 2018, 17:34
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Montaż haka

Postprzez andrew56 » 12 maja 2019, 15:56

Programowanie haka to 10 minut. Można sobie zrobić kopię w OBD11 ... no chyba że w warunkach gwarancji jest zastrzeżona zewnętrzna ingerencja programem .Ja mam po gwarancji i nie będę nabijał kasy ASO
Zobacz Profil
andrew56
Stella +
Stella +
 
Posty: 97
Dołączył(a): 3 października 2018, 08:03
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 3
Silnik: DADA 1.5

Re: Montaż haka

Postprzez witus » 12 maja 2019, 16:07

andrew56 napisał(a):Programowanie haka to 10 minut. Można sobie zrobić kopię w OBD11 ... no chyba że w warunkach gwarancji jest zastrzeżona zewnętrzna ingerencja programem .Ja mam po gwarancji i nie będę nabijał kasy ASO


Poleć mi jakiś interfejs i program nie mam doświadczenia w tym temacie :(


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Zobacz Profil
witus
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2 listopada 2018, 17:34
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Montaż haka

Postprzez wesol » 13 maja 2019, 09:22

To nie jest programowanie tylko włączenie)wyłączenie opcji. Ustawienie i tyle. Można sobie majstrować i nie ma tu nic do rzeczy gwarancja. Można i wymienić moduł na inny jeśli jest czasami za biedny. Gary nie będzie tylko na ten moduł. Zrobisz to wieloma sprzętami np vcds.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Montaż haka

Postprzez andrew56 » 13 maja 2019, 10:45

na tej podstawie kodowałem swój sterownik .. źródło z forum golfa 7 itd.
Kodowanie STG pod HAK.

STG 01> Kodowanie> Bajt 5> Aktywuj bit 4 („Zainstalowana przyczepa”)
STG 03> Regulacja> Kanał „Stabilizacja przyczepy”> Ustaw wartość na „włączony”
STG 09> Kodowanie> Bajt 1> Aktywuj bit 1 („Zainstalowany moduł sterowania zaczepem przyczepy”
STG 10> Kodowanie> Bajt 3> Ustaw bit 0-1 na „01 Zainstalowany zaczep przyczepy (zdejmowany ręcznie)”
STG 13> Kodowanie> Bajt 2> Bit 3 aktywuje kod dostępu 20103
STG 19> Konfigurator> Aktywuj „69 - Przyczepa”
STG A5> Kodowanie> Bajt 16> Bit 01 Wykonaj wykrywanie przyczepy
STG 69> Kodowanie> Bajt 1> Ustaw bit 0-7 na „01 Diagnostyka złącza przyczepy aktywne”

znalazłem jeszcze coś takiego :
kodowanie za pomocą ODIS - ręcznie OFFLINE
Uwaga:
Procedura opisana poniżej, aby skonfigurować i włączyć ustawienia trybu przyczepy, opiera się na obszernej liczbie jednostek sterujących, które mogą być zainstalowane w pojeździe. Sprawdź za pomocą sprzętu diagnostycznego, jakie jednostki sterujące są faktycznie zainstalowane.

UWAGA! Po podłączeniu do ODIS, upewnij się, że kontroler „Funkcja przyczepy 69” został włączony jako pierwszy.

W dalszym toku pracy mogą być konieczne:

Kodowanie ECE_09 (Elektroniczne centralne układy elektryczne):
Diagnoza
Plan sieciowy
Samodiagnostyka kontrolera
Kodowanie
urządzenia podłączającego przyczepę Zainstalowano
lub: hitch_ecu Installed

Coding ZKS_46 (system wygody modułu centralnego):
Włączone monitorowanie przyczepy Aktywna
jednostka sterująca przyczepy Zainstalowane

Kodowanie SWA_3C (Asystent zmiany pasa)
ECU dla dyszla Z ECU dla dyszla

Kodowanie SCH_17 (wstawka panelu Dash)
Przyczepa Tak

Kodowanie RFK_6C (system kamer cofania)
Equipment_ahk Zainstalowane

kodowanie STF_74 (system sterowania kamerą) Equipment_ahk Zainstalowane kodowanie STF_74 (system kontroli podwozia)
Trailer Installed

Encoding EPH_76 (kontroler PDC)
Trailer Trailer device można usunąć ręcznie

Kodowanie DIS_13 (kontroler odległości kontrolera)
Moduł sterujący dla
sens holowania Zainstalowane

kodowanie FFF_A5 (kontroler systemu przedniego czujnika)
AAG

Kodowanie kodowane HDE_6D (kontroler elektroniki pokrywy rozruchowej)
Przyczepa zainstalowana


Jednostka Sterująca 01, Długie Kodowanie, Bajt 05 Bit = Bit 4 - Przyczepa - Zainstalowany /
Niezainstalowany Jednostka sterująca 09, Długie kodowanie, Bajt 01 Bit 1 - Moduł sterujący zaczepu przyczepy
Jednostka sterująca 13, Długie kodowanie, Bajt 02 Bit 3 - Moduł sterowania rozpoznawaniem przyczepy - Zainstalowany, niezainstalowany,
Sterowanie Jednostka 17, Długie kodowanie (0) Opcje asystenta pozycjonowania przyczepy są następujące: Nie, Tak
Jednostka sterująca 76, Długie kodowanie (0) Opcje przyczepy są bez zaczepu przyczepy, Zaczep przyczepy (zdejmowany ręcznie), Zaczep przyczepy
Jednostka sterująca A5, Długie kodowanie (0) lub Bajt 16 Opcje trailer_control_module nie są zainstalowane, zainstalowane, zastrzeżone

W Adaptacjach:

Jednostka sterująca 03 - Stabilizacja pojazdu i przyczepy:
Jednostka sterująca 5F - Pod listą funkcji pojazdu CAN: masz zwiastun, Trailer_msg_bus
Jednostka sterująca 19 - Funkcja Trailer
ps. dotyczy to oczywiście tylko tych samochodów które mają takie wyposażenie ...no i pamiętajmy aby zrobić we wtyczce przyczepy zworę pomiędzy pinem 12 a masą / pin 3 / 13 pinowe gniazdo aby centralka wiedziała że jest podłączona przyczepa ;)
Zobacz Profil
andrew56
Stella +
Stella +
 
Posty: 97
Dołączył(a): 3 października 2018, 08:03
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 3
Silnik: DADA 1.5

Re: Montaż haka

Postprzez KrissKross » 25 czerwca 2019, 18:19

Ktoś ogarnął temat haka w Cuprze 3 HB? :)
Zobacz Profil
KrissKross
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 25 lutego 2019, 13:29
Region: łódzkie
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Montaż haka

Postprzez ma16 » 25 czerwca 2019, 18:22

Brak homologacji na ciągnięcie przyczepy?
Zobacz Profil
ma16
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 10 grudnia 2018, 20:38
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR CJSA
Silnik: CJXA 2.0

Re: Montaż haka

Postprzez KrissKross » 25 czerwca 2019, 19:54

Bez znaczenia. Pytam o montaż haka, a nie homologację.
Zobacz Profil
KrissKross
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 25 lutego 2019, 13:29
Region: łódzkie
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Montaż haka

Postprzez andrew56 » 27 czerwca 2019, 11:00

tak jak już pisali poprzednicy .. pewnie jest to kwestia docięcia tylnego zderzaka / choć wiem że nie sa to tanie rzeczy w razie gdy coś nie wyjdzie ;) /.Ja zakładałem w wersji sc czyli 3 drzwi.Choć mam pojedynczy wydech to myślę że sam hak i jego belka nie będzie przeszkadzać układowi wydechowemu.Warto moim skromnym zdaniem podjechać jednak na stację diagnostyczną i zapytać czy Ci dadzą zaświadczenie .. niech sprawdzą czy w programie rejestracji jest to możliwe do tej wersji nadwozia.Jak nie mają odpowiednich " tabelek " to nikt Ci tego haka nie wbije.W razie wypadku itd. ubezpieczyciel nie pokryje odszkodowania ... itd.
Widać jednak że w przypadku Atecki CUPRA jest to możliwe

https://www.facebook.com/CupraPolCarPoz ... =3&theater
Zobacz Profil
andrew56
Stella +
Stella +
 
Posty: 97
Dołączył(a): 3 października 2018, 08:03
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 3
Silnik: DADA 1.5

Re: Montaż haka

Postprzez fistal » 30 maja 2021, 17:56

Panowie, odgrzebie teat bo przymierzam się do montaż haka do leona kombi FR z 2015 roku bez fabrycznego przystosowania i generalnie już decydowałem się na hak westfalia ale zastanawiam się nad wiązką... uniwersalna podpinana do tylnych świateł( około 300 zł) czy dedykowana ( około 600 zł).
Jakiego wyboru Wy dokonaliście w swoich leonach? :)
Teoretycznie patrząc na aspekt finansowy to lepiej uniwersalna bo dedykowaną trzeba jeszcze zakodować co podnosi cenę montażu o dodatkowe 200- 300 zł ale czy jest sens na tym oszczedzic?
Zobacz Profil
fistal
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 maja 2021, 12:24
Region: małopolskie
Auto: LEON ST
Silnik: benzyna 1.4

Re: Montaż haka

Postprzez witus » 2 czerwca 2021, 11:51

fistal napisał(a):Panowie, odgrzebie teat bo przymierzam się do montaż haka do leona kombi FR z 2015 roku bez fabrycznego przystosowania i generalnie już decydowałem się na hak westfalia ale zastanawiam się nad wiązką... uniwersalna podpinana do tylnych świateł( około 300 zł) czy dedykowana ( około 600 zł).
Jakiego wyboru Wy dokonaliście w swoich leonach? :)
Teoretycznie patrząc na aspekt finansowy to lepiej uniwersalna bo dedykowaną trzeba jeszcze zakodować co podnosi cenę montażu o dodatkowe 200- 300 zł ale czy jest sens na tym oszczedzic?


Jeżeli jeździsz z przyczepą campingową bierz dedykowaną. Jak sporadycznie z towarowką nie ma znaczenia.
Zobacz Profil
witus
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2 listopada 2018, 17:34
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Montaż haka

Postprzez kaCuCh » 2 czerwca 2021, 14:41

andrew56 napisał(a):tak jak już pisali poprzednicy .. pewnie jest to kwestia docięcia tylnego zderzaka / choć wiem że nie sa to tanie rzeczy w razie gdy coś nie wyjdzie ;) /.Ja zakładałem w wersji sc czyli 3 drzwi.Choć mam pojedynczy wydech to myślę że sam hak i jego belka nie będzie przeszkadzać układowi wydechowemu.Warto moim skromnym zdaniem podjechać jednak na stację diagnostyczną i zapytać czy Ci dadzą zaświadczenie .. niech sprawdzą czy w programie rejestracji jest to możliwe do tej wersji nadwozia.Jak nie mają odpowiednich " tabelek " to nikt Ci tego haka nie wbije.W razie wypadku itd. ubezpieczyciel nie pokryje odszkodowania ... itd.
Widać jednak że w przypadku Atecki CUPRA jest to możliwe

https://www.facebook.com/CupraPolCarPoz ... =3&theater

To jest fabryczny hak w cupra ateca, posiadam takowy, chowany pod zderzakiem. w Leonie tego nie zrobisz.
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Altea XL 5P 1.8TSI CDAA@197 DSG7 MY11
Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Jest Cupra Ateca MY21
W drodze MB GLB35 AMG
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 694
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Montaż haka

Postprzez literat » 2 czerwca 2021, 15:28

fistal napisał(a):Jakiego wyboru Wy dokonaliście w swoich leonach? :)
Teoretycznie patrząc na aspekt finansowy to lepiej uniwersalna bo dedykowaną trzeba jeszcze zakodować co podnosi cenę montażu o dodatkowe 200- 300 zł ale czy jest sens na tym oszczedzic?

Jesteś już po gwarancji to bierz uniwersalną. Ja musiałem dedykowaną od Westfalii bo samochód jeszcze na gwarancji, a serwis dopuszcza montowanie oryginalnych lub Westfalii
Zobacz Profil
literat
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 28 września 2017, 20:49
Region: lubuskie
Auto: Leon III i IV
Silnik: benzyna 1.4

Re: Montaż haka

Postprzez Misiek » 7 stycznia 2022, 16:31

Rozglądam się za hakiem do mojego leona ST FR, przygotowany pod montaż haka. Zauważyłem że są różne rodzaje oryginalnych. Etka podaje dwa nr. 5F9804875A, 5F0804875B
Na stronie seata znalazłem jeszcze takie info
X-PERIENCE: 5F9807568D Z76 (ukryty wydech)
5F9807568E Z76 (widoczny wydech pojedynczy)
5F9807568F Z76 (widoczny wydech podwójny)
I tu pytanie czym te haki się różnią i który najlepiej będzie pasował do mojego auta?
Zauważyłem że ten z wersji X-PERIENCE: 5F9807568D ma większy nacisk na hak bo aż 80kg. Zwykły ma chyba do 50kg. Tylko czy ten z x-perience pasuje do FR
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Montaż haka

Postprzez bartekk942 » 28 czerwca 2022, 08:42

Wiecie może na co dokładnie traci się gwarancje w przypadku samodzielnego montażu haka? ASO krzyknęło 5800 brutto co jest szaleństwem, mam jeszcze 1.5 roku gwarancji a chętnie bym na ten sezon zamontował hak z bagażnikiem rowerowym.
Zobacz Profil
bartekk942
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 20 lutego 2020, 20:14
Region: dolnośląskie
Auto: Leon 3 Xcellence
Silnik: CJXA 2.0

Re: Montaż haka

Postprzez ramzei » 18 lipca 2022, 19:11

bartekk942 napisał(a):Wiecie może na co dokładnie traci się gwarancje w przypadku samodzielnego montażu haka? ASO k

Na zamontowany hak :-D :-D . Ale tak na poważnie to, jeśli doposarzenie będzie zformalizowane tj. przejdzie przegląd i będzie wbite w dowód rejestracyjny to myśle, że będzie git. Możesz doposażać, robić przeglądy, wymieniać części gdzie tylko chcesz. Gwarancja jest na te konkretne częsci. Oczywiście jest coś takiego jak wpływ zamiennych części na inne komponenty, ale jak nie będą chcieli uznać gwarancji to się doczepią do każdej pierdoły. Z mojego doświadczenia to u siebie zmieniłem wydech, dołożyłem radar, kamerę, wszystko poadaptowałem itp... na gwarancji zrobili mi dwa razy pompe, uszczelniacz skrzyni, wyciągneli turbo do sprawdzenia... Nawet serwisant mi powiedział, że nie będą mi wgrywać nowego oprogramowania silnika, żeby nie wróciły mi ustawienia zgodne z VIN em... :mrgreen: :mrgreen:
Był Leon ST FR 1.4 125 emotion red
Jest Leon ST Cupra 300 4Drive nevada white
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ramzei
Sport
Sport
 
Posty: 407
Dołączył(a): 20 grudnia 2015, 12:21
Region: małopolskie
Auto: Leon ST Cupra 4Drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Montaż haka

Postprzez wesol » 18 lipca 2022, 22:29

Nie traci się całej gwarancji nigdy. To by było beż sensu. Zaraz by można było stracić bo inne dywaniki ktoś włożył. A części zamienne chyba w pl muszą mieć jakieś tam homologacje co nie. Jakieś CE czy w Niemczech tuv czy co tam jest. Jeśli miałby zamiennik wpłynąć na inne podzespoły to trzeba by było go kategorycznie zakazać używać w UE.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Montaż haka

Postprzez bartekk942 » 19 lipca 2022, 11:15

Czyli w ASO mnie oszukali... W takim razie zamówię zestaw z westfalii i zamontuje sam. Dzięki :)
Zobacz Profil
bartekk942
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 20 lutego 2020, 20:14
Region: dolnośląskie
Auto: Leon 3 Xcellence
Silnik: CJXA 2.0

Re: Montaż haka

Postprzez mm.max » 20 lipca 2022, 09:40

bartekk942 napisał(a):Czyli w ASO mnie oszukali... W takim razie zamówię zestaw z westfalii i zamontuje sam. Dzięki

Nie koniecznie Cię oszukali.
Ściema w ASO (a właściwie importera na polskę czyli VGP) polega na tym iż w niektórych specyfikacjach silnikowych - wg producenta (i tu jest mega ściema) wymaga się wymiany wentylatora chłodnicy silnika większy zgodny z obsługą potencjalnych obciążeń związanych z hakiem holowniczym.

To jest majstersztyk głupoty w której montujesz hak do przewozu rowerów na haku (lub wręcz jednego roweru) a oni wymagają wymiany wentylatora chłodnicy - oczywiście jest to robione przez pryzmat potencjalnego hajsu $$ który można wyciągnąć od klienta.

I teraz sobie wyobraźmy że zgłaszamy coś w ramach gwarancji co jest związane z silnikiem.... jest argument do odbicia się klienta od ściany jakim jest producent??? No oczywiście że jest !! Bo klient nie postępował wg naszych zaleceń i nie wymienił wentylatora - sensu w tym oczywiście nie ma żadnego.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Montaż haka

Postprzez boban » 1 sierpnia 2022, 16:48

tzok napisał(a):Ojciec ma niestety w X-P ten pierwszy, ale dostanie wersji pod hak dla podwójnego wydechu graniczy z cudem, nie mówiąc o cenie, także wygląda to tak:
Obrazek
Teoretycznie istnieje też zaślepka do tej wersji zderzaka, ale jej cena jest jeszcze bardziej absurdalna niż całej dokładki (kosztuje prawie tyle samo).


Montował sam, czy komuś zlecał? Też mam XP i te same dylematy 8)
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Poprzednia strona

Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości