Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Tempomat retrofit aktywacja

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Tempomat retrofit aktywacja

Postprzez florenciusz » 10 kwietnia 2022, 07:45

Cześć.

Potrzebuje pomocy w aktywacji tempomatu w moim Leonie z 2017 5F8 ST. Zakupiłem przelacznik zespolony z funkcją tempomatu 5Q0953513R IGI i wyczytałem, że potrzebuje licencji aktywacyjnej 5F0060884C. Pytanie brzmi skąd ją wziąć samemu, gdzie kupić i za ile, a może ktoś z was jest w stanie mi to aktywować za określoną kwotę? Mam OBD11 i chyba samym interfejsem tego nie da się zrobić przez zwykle kodowanie czy adaptacje nie mając żadnych kodów.

Poniżej link, który może komuś coś pomoże?
https://www.seataccesoriescatalogue.net/en/print/print_prd/43/2003/3370/

Obrazek
Poglądowo wstawiam jak to wygląda

-- 4 kwietnia 2022, 19:34 --

Udało mi się zakodować w sterowniku kolumny kierownicy 16 że jest przełącznik tempomatu w dźwigni kierunkowskazów. Natomiast wyrzuca błąd sterownika silnika jakby brakowało jakiegoś przewodu. Bodajże biało-czarnego łączącego sterownik kierownicy z sterownikiem silnika. Kod błędu to P164700. Wracając do brakującego przewodu czy na schemacie poniżej są podane dobre piny ?
Obrazek

-- 4 kwietnia 2022, 19:36 --

Gdy włączam tempomat, to jednak zamiast funkcji tempomatu mam tylko możliwość ustawienia limitu prędkości, którego nie można przekroczyć. Czy ewentualne dodanie tego biało-czarnego kabla załatwi sprawę i będzie można korzystać z normalnego tempomatu? A może muszę zakodować coś jeszcze?

-- 6 kwietnia 2022, 17:37 --

Sprawdziłem, jest kabel biało-czarne i czerwono-czarny. Udało mi się też zakodować aby limit prędkości niestety nie tempomat, jednak wyskakuje błąd i ikonka spiralna, która ciągle widać. Odkryłem też jakąś dziwną kostkę z elektroniką pod kierownicą. Ktoś wie co to moze być?

Obrazek
Wychodzą z niego 4 kable dwa są podłączone a kolejne 2 odcięte i zastanawia mnie co to wgl jest ?

-- 6 kwietnia 2022, 17:45 --

Pomóżcie proszę cokolwiek. Może osoba, która ma zwykły tempomat jest wstanie mi podać kodowania i adaptacje odpowiednie w ECU silnika 09, kolumnie kierownicy 16, gateway magistrala danych 19, może ABS 03?

-- 6 kwietnia 2022, 17:46 --

Skoro udaje mi się ustawić limit prędkości to pewnie i tempomat się da i żeby błędu nie wyrzucało.

-- 10 kwietnia 2022, 07:45 --

Ktoś może mi cokolwiek pomoc? Bądź aktywować to? Próbowałem wszelkich możliwości kodowania. W sterowniku 19 chce zmienić na GRA/CCS ale wyskakuje komunikat funkcja niedostepna
Zobacz Profil
florenciusz
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21 lutego 2021, 17:54
Region: podkarpackie
Auto: Seat Leon III 5F ST
Silnik: turbo diesel inny

Reklama

Re: Tempomat retrofit aktywacja

Postprzez grabania » 10 kwietnia 2022, 10:29

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabania
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 3 października 2021, 07:39
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F HB
Silnik: CZCA 1.4

Re: Tempomat retrofit aktywacja

Postprzez florenciusz » 17 kwietnia 2022, 07:15

Oczywiście przejrzałem, kabel mam orginalne zamontowany od sterownika kierownicy do sterownika silnika. Limit prędkości działa choć wyrzuca błąd, natomiast tempomat wyskakuje z ikonka wykrzyknika! i nie działa. Chciałem zmienić w sterowniku can gateway 19 na gra/CCS ale wyskakuje mi funkcja niedostepna i może jest sposób żeby wpisać odpowiedni kod logowania żeby to zmienić w tym sterowniku?

-- 10 kwietnia 2022, 19:16 --

To jest ten błąd . Kod błędu P164700 status: statycznie l, opis: kod/wersję sterowników, sprawdzanie w wiązce przewodów napędu

-- 10 kwietnia 2022, 19:20 --

Mam też jakąś wtyczkę z 10 kablami bodajże luźno wiszącą pod kierownicą i idącą od modułu sterownika kierownicy. Między innymi np czerwony, niebieski, czarny, fioletowy, zielony, może trzeba ją gdzieś podpiąć? Bo dziwne że tak wisi niepodlaczona

-- 14 kwietnia 2022, 21:35 --

Może mi ktoś powiedzieć jakie piny do ECU silnika i do sterownika kierownicy? A może można kupić jakiś gotowy kabelek ?

-- 17 kwietnia 2022, 07:15 --

A może jest ktoś to w stanie zakodować mi jakoś z podkarpackiego może mielec/Rzeszów. Może zdjęcie ochrony komponentu samo pomoże? Żeby aktywować w gateway? Albo może ktoś ma ODIS i zrobi mi aktywację online? Zależy mi na czasie niedługo wyjeżdżam
Zobacz Profil
florenciusz
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21 lutego 2021, 17:54
Region: podkarpackie
Auto: Seat Leon III 5F ST
Silnik: turbo diesel inny

Re: Tempomat retrofit aktywacja

Postprzez Adammajerpl » 19 czerwca 2022, 19:08

Ta wtyczka co znalazłes pod kierownicą to przekaznik, do odciecia zaplonu w samochodzie, prawdopodobnie auto odkupiłeś z firmy express oni takie zabezpieczenia mieli pod kierownica. Mozesz smialo odciac przewody dwa to zasilania a te odciete to sygnal stacyjki ktory musi zostać zmostkowany
Zobacz Profil
Adammajerpl
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19 czerwca 2022, 19:05
Region: śląskie
Auto: Leon 5f
Silnik: CHPA 1.4

Re: Tempomat retrofit aktywacja

Postprzez florenciusz » 19 listopada 2022, 07:35

Witam wszystkich. Wracając do zrobienia modyfikacji, którą odpuściłem, to jednak nie zapomniałem. W końcu wziąłem się za robotę i ogarnąłem temat. Najpierw trzeba zakupić zestaw doposażeniowy w serwisie SEAT. Tam jest najlepiej i najtaniej. Koszt 539zl.

Nr katalogowy: 5F0054690 Aut.Zestaw tempomat
kier.ster

Otrzymujemy za to przełącznik zespolony + licencja aktywacyjna. Nie można kupić samej licencji.

Gdy przyjdzie i aktywuję jakimś sposobem, opiszę dalej co trzeba zrobić. Pozdrawiam serdecznie.

Obrazek
Tak to wygląda.

-- 18 listopada 2022, 07:53 --

Tak więc:
-zdejmujecie kierownicę zaczynając od bezpiecznego odłączenia zasilania materiałów pirotechnicznych w poduszce powietrznej i automatycznie w całym samochodzie
-za kierownicą są z tyłu dwie blokady, które trzeba odbezpieczyć, one trzymają poduszkę powietrzną
-po wyjęciu poduchy, odkręcanie centralna śruba mocującą kierownicę jednocześnie
-jak będziecie ja już zdejmować trzeba podpinać wszelkie złączki
-po zdjęciu kierownicy zajmujecie dolna obudowę kolumny kierownicy, trzyma się przykręcona na bodajże 2 śrubki od góry przy śrubie do odkręcenia kierownicy i kolejne dwie pod spodem na wysokości ±40cm od podlogi samochodu
-nastepnie odkręcanie obecny przełącznik zespolony, jest to bardzo proste i intuicyjne, dacie sobie radę
-teraz analogicznie zakładacie nowy przełącznik, a następnie wszystko składacie w analogicznej odwrotnej kolejności, CAŁY CZAS NA WYLACZONYM ZASILANIU! Bezpieczeństwo podstawowe trzeba zachować, nie ma żartów z poduszką
-po zmontowaniu wszystkiego i podłączeniu zasilania pojawia się choinkowe błędy
-aby usunąć wszystkie wskazania na desce rozdzielczej uruchamiacie samochód i kręcicie kierownica maksymalnie w prawo, w lewo i powinno wrócić do normy, chodzi o rozkalibrowany czujnik kąta skrętu
-mozecie później posuwać błędy pozostałe, ale nie wpływają one na jazdę itd

Teraz jak już wszystko zamontowane to dzwonice do ASO aby się omówić na kodowanie. Mówicie, że kupiliście oryginalny zestaw doposażeniowy w Seacie, zamontowaliscie przełącznik wszystko tylko potrzebujecie samego kodowania. TUTAJ UWAGA! Dzwońcie na różne serwisy w okolicy, VW, seat itp, ponieważ w jednym powiedzieli 450, a w innym 150 więc różnica jest bardzo duża.

Nie jest to skomplikowane całość więc myślę dla chcącego każdy da radę. Pozdrawiam serdecznie i powodzenia

-- 19 listopada 2022, 07:35 --

Potwierdzam ostatecznie drodzy klubowicze.

Kupiłem ten zestaw oryginalny. Zdjąłem kierownicę i zamontowałem. Następnie aktywowałem online funkcje w serwisie. Działa bez zarzutu, jak prosto z fabryki samochód z już zamontowanym tempomatem i przede wszystkim całość na oryginalnych częściach i legalnie zakodowane.
Zobacz Profil
florenciusz
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21 lutego 2021, 17:54
Region: podkarpackie
Auto: Seat Leon III 5F ST
Silnik: turbo diesel inny


Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron