Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Fakty i mity na temat filtra cząstek stalych i ukladu wydech

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Fakty i mity na temat filtra cząstek stalych i ukladu wydech

Postprzez Damian » 15 lutego 2008, 18:30

Witka. Postaram sie jak najkrocej.

Przebieg:
3000 po wymianie oleju blad na desce - bald ukladu wydechowego (zolty kranik), diagnoza sporadyczny blad czujnika temp paliwa. Skasowano i okey. Pewnie tracili przy wymianie oleju bo jest on zaraz obok filtra oleju.

17000 zolty kranik znow sie pali - do aso, diagnoza sporadyczny blad czujnika cisnienia spalin g450 skasowano i na 2 tyg spokoj

Gdzies tu zapala sie po raz pierwszy kontrolka filtra czastek stalych, mysle wyjade na obwodnice wypalic sadze (wedlug instrukcji 10min nie mniej niz 60km/h przy 1400 obrotow...) Zanim wyjechalem kontrolka zgasla...

18000 zolty kranik znow sie pali - do aso, diagnoza sporadyczny blad czujnika cisnienia spalin g450 skasowano, wyjezdzam do poznania zapala sie kontrolka sadzy, zanim wyjechalem z miasta zapala sie do tego kranik, pomimo prob wypalenia sadzy wedlug procedury z instrukcji kontrolka sadzy nie gasnie, pali sie razem z kranikiem ukladu wydechowego. Jade dalej, zaczyna migac kontrolka swiecy zarowej (tryb awaryjny auto bez mocy) Jade tak bo jestem pod poznaniem i dzwonie do aso w poznaniu, w tym czasie sadza gasnie, migajaca swieca gasnie, zostaje kranik auto dziala normalnie. Wracajac cala akcja z trybem awaryjnym sie powtorzyla, wracam do bydzi z palacym kranikiem. Diagnoza:
-sporadyczny blad czujnika cisnienia spalin g450 skasowano
-sporadyczny blad w filtrze czasek stalych
aso kasuje bledy

wyjezdzam i po paru minutch znow zolty kranik sie zapala, bylo po 18 wiec odpuszcam, jezdze i odziwo zolty kranik gasnie (wszystko niby okey)

Dzis zapala sie znow kontolka sadzy, dojezdzam prawie do swiecia!!! probujac wypalic ta sadze!!! Bez efektu, wracajac zaczyna do tego migac swieca zarowa (auto bez mocy) Dojezdzam tak do bydzi, aso juz zamkniete, auto pod domem w trybie awaryjnym i z zapalona kontolka sadzy.

Ma ktos jakis pomysl? Jutro musze jechac do Gdyni. Jak ktos ma filtr czasek stalych niech napisze jak wypala sadze... U mnie w instrukcji pisza ze nie wolniej niz 60km/h i obroty 1400. Takie warunki daje tylko 5 i 6 bieg. Pisza tez ze tak trzeba jechac aby podniesc temp i wypalic filtr. Z tym ze przy 1400 to ja nie widze jakos warunkow n wyzsza temp. Za to na zajechanie dwumasu i zjebanie auta jak najbardziej...
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez waco » 15 lutego 2008, 21:10

Ja miałem raz przypadek że zapaliła sie kontrolka filtra, ale jadąc ekspresówką jechałem dalej normalnie jakieś 130 kmh i zgasła po kilku kilometrach.
Kranik raz mi sie też zapalił , skasowali jakiś błąd i po sprawie.
Powiedzieli żę kiepskie paliwo może powodować takie objawy.
A co do trybu awaryjnego to jak nieuda się procedura oczysczania filtra to komp. wpada w tryb awaryjny i do serwisu! Ale nie jestem pewien!
Zobacz Profil
waco
Stella +
Stella +
 
Posty: 60
Dołączył(a): 8 listopada 2006, 11:23
Lokalizacja: Śląskie
Auto: CUPRA 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Damian » 15 lutego 2008, 21:44

Dzwonilem do kolesia co ma audianke 2.0 tdi z tym filtrem. Mowi ze jak mu sie zapala kontrolka to trzeba auto zbutowac. No i tu jestem glupi, bo 75% przebiegu mojego padelka to trasy z srednia po trasie od 115 do 125... to co ja mam jeszcze butowac, aby wypalic filtr? Auto dalej w trybie awaryjny, swieci lampa filtra, miga swieca i zapalil sie do kompletu kranik. A tak wogole to zapomnialem napisac jeszcze o:

auto wygrzane, ustawienia climatroniku itd bez zmian, a na swiatlach spalanie z 0.6 ktore jest przewaznie czasem jest 0.5 lub 0.7. Do tego na wygrzanym aucie czasem obroty sa 750, a czasem okolo 1000, czasem tez lekko one drgaja. Ponadto czasem mam ustawiona tem 19/19 + econo + 2 kreski nawiewu, zeby za chwile miec 18/18 auto/econo 3 kreski, gdzie nic nie dotykalem... :zdziwko: ;)

Aha, paliwo tylko Verva ON
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez dave » 15 lutego 2008, 22:57

Damian, zmien aso jak potrafia tylko bledy kasowac.
Damian napisał(a):No i tu jestem glupi, bo 75% przebiegu mojego padelka to trasy z srednia po trasie od 115 do 125... to co ja mam jeszcze butowac, aby wypalic filtr?
zgadamy sie jakos w najblizszym czasie na spota to ci pokaze co to znaczy auto zbutowac 8)
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Kozak » 16 lutego 2008, 01:54

Damian napisał(a):17000 zolty kranik znow sie pali - do aso, diagnoza sporadyczny blad czujnika cisnienia spalin g450 skasowano i na 2 tyg spokoj

Gdzies tu zapala sie po raz pierwszy kontrolka filtra czastek stalych, mysle wyjade na obwodnice wypalic sadze (wedlug instrukcji 10min nie mniej niz 60km/h przy 1400 obrotow...) Zanim wyjechalem kontrolka zgasla...

18000 zolty kranik znow sie pali - do aso, diagnoza sporadyczny blad czujnika cisnienia spalin g450 skasowano, wyjezdzam do poznania zapala sie kontrolka sadzy, zanim wyjechalem z miasta zapala sie do tego kranik, pomimo prob wypalenia sadzy wedlug procedury z instrukcji kontrolka sadzy nie gasnie, pali sie razem z kranikiem ukladu wydechowego. Jade dalej, zaczyna migac kontrolka swiecy zarowej (tryb awaryjny auto bez mocy) Jade tak bo jestem pod poznaniem i dzwonie do aso w poznaniu, w tym czasie sadza gasnie, migajaca swieca gasnie, zostaje kranik auto dziala normalnie. Wracajac cala akcja z trybem awaryjnym sie powtorzyla, wracam do bydzi z palacym kranikiem. Diagnoza:
-sporadyczny blad czujnika cisnienia spalin g450 skasowano
-sporadyczny blad w filtrze czasek stalych
aso kasuje bledy

wyjezdzam i po paru minutch znow zolty kranik sie zapala, bylo po 18 wiec odpuszcam, jezdze i odziwo zolty kranik gasnie (wszystko niby okey)

Dzis zapala sie znow kontolka sadzy, dojezdzam prawie do swiecia!!! probujac wypalic ta sadze!!! Bez efektu, wracajac zaczyna do tego migac swieca zarowa (auto bez mocy) Dojezdzam tak do bydzi, aso juz zamkniete, auto pod domem w trybie awaryjnym i z zapalona kontolka sadzy.


jak jakiś czas temu szukałem samochodu miałem okazję kupić 2.0 TDI 170 KM z DPF ( czy jakoś tak ) ale po poczytaniu po forach opinii użytkowników o problemach z tym ustroistwem dałem sobie spokój i coraz bardziej się uświadczam ze to był dobra decyzja

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Tonny S » 16 lutego 2008, 03:09

Damian, moze ten temat cos wyjasni http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... 06&start=0

Kozak napisał(a):jak jakiś czas temu szukałem samochodu miałem okazję kupić 2.0 TDI 170 KM z DPF ( czy jakoś tak ) ale po poczytaniu po forach opinii użytkowników o problemach z tym ustroistwem dałem sobie spokój i coraz bardziej się uświadczam ze to był dobra decyzja


Tez czytalem i nie uwazam iz taki diabel straszny jak go maluja. :whoeva:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Andre » 16 lutego 2008, 08:28

Witam, u mnie po wymianie oleju w zeszla sobote w niedziele zapalila sie kontrolka silnika, w tygodniu auto bylo na serwisie i wyszedl blad cisnienia spalin ,zamowili nowy czujnik ,za 2 tyg wymienia go jak przyjdzie...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andre
Sport
Sport
 
Posty: 499
Dołączył(a): 11 sierpnia 2007, 22:05
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: leon II TDi FR+

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez taktiken » 16 lutego 2008, 12:17

Opiekunowie - [1P] w temacie poprosze:)
http://www.ecuproject.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
taktiken
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4310
Dołączył(a): 15 października 2006, 13:08
Lokalizacja: Separatisten aus DW
Auto: Najlepsze

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez leoTDI » 16 lutego 2008, 13:09

jest to problem silników 2.0TDi,

a w szczególności Audi A4. Problem - skarżących się użytkowników - był opisywany zarówno w nr 34/2007 ("Genervt vom Partikelfilter"- Warum vor allem Audi-Fahrer sauer sind) jak i 36/2007 (Audi bietet Hilfe an) niem. Auto-Bilda.

Jest to problem. Z tego co czytałem, to nawet wgranie nowego softu w wielu przypadkach nie pomogło.

ps
Michał, dobry wybór = bo BEZ DPF-a :jupi:
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez olus » 16 lutego 2008, 16:05

mam prosbe do osob u ktorych pojawil sie ten problem napiszcie z kiedy macie furki (rok produkcji ewentualnie tydzien tez ;) ) bo ta informacja mnie troche zmartwila :whoeva:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Damian » 17 lutego 2008, 09:48

Andre napisał(a):Witam, u mnie po wymianie oleju w zeszla sobote w niedziele zapalila sie kontrolka silnika, w tygodniu auto bylo na serwisie i wyszedl blad cisnienia spalin ,zamowili nowy czujnik ,za 2 tyg wymienia go jak przyjdzie...


U mnie tez po wymianie oleju zaczela sie jazda. I pomimo ze o tym nie pisalem zwiazek wymiany oleju z tymi checkami przeszedl mi konkretnie przez glowe.

U mnie rok produkcji 2007, modelowo 2008.
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Andre » 19 lutego 2008, 11:15

Grudzien 2006 przebieg 45tys ,kontrolka zapalila sie po mojej 2 wymianie oleju auto kupilem w niemcczech po przebiegu 27tyskm ,do tej wymiany bylo ok.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andre
Sport
Sport
 
Posty: 499
Dołączył(a): 11 sierpnia 2007, 22:05
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: leon II TDi FR+

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Damian » 19 lutego 2008, 15:02

Wlasnie wracam z ASO. Zrobilismy z 50km z VASem na pokladzie i nie zregenerowalismy filtra! Auto caly czas w trybie awaryjnym. Usterki VAS pokazuje dwie:
czujnik cisnienia spalin -G450 niewiarygodny sygnal sporadycznie
oraz
awaria filtra czastek stalych, poziom czy tam czesc pierwsza (1)

Po podlaczeniu VASa auto mimo ze kontolka trybu awaryjnego miga jezdzi normalnie. Jedziemy w trase. Poziom zapelnienia 54%, wlaczmy procedure regeneracji, vas nakazuje jechac wiecej niz 50km/h, jedziemy i jedyne co nam sie udalo to zregenerowac do 38%, po czym pierwsze swiatla i od razu 54% napelnienia.

Czujnik zamowiony, trzeba czekac 2 tygodnie, ale boje sie ze moze byc tak ze to nie tylko to, ale i padl sam DPF. Bo gdyby tylko czujnik byl "chory" to VAS powinien poprowadzic regeneracje, a tu jest tak ze ani ECU, ani VAS nie potrafi zregenrowac DPFa i nie inicjuje stanu regeneracji. Boje sie ze bede czekal 2 tyg na czujnik, a potem 2 tyg koljne lub wiecej na DPFa.

Jezeli macie jakies pomysly jak do tego podejsc to prosze o pomoc.

PS.Dodam na na OCP przestudiowalem wszystko co na ten temat tam jest. Jednak nikt nie mial takiego problemu. Glownie postudiowalem dzialanie DPFa.
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez olus » 19 lutego 2008, 15:18

no to niezle jaja z tym dpfem i calym ukladem :(

a jest moze ktos u kogo ta usterka nie wystapila? czy moze kazdy jest skazany na ten problem :whoeva:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez waco » 19 lutego 2008, 15:22

Damian napisał(a):Czujnik zamowiony, trzeba czekac 2 tygodnie


Co to za serwis! Ja czekałem kilka dni , jak padł czujnik temp. turbo!
Też miałem tryb awaryjny i bodjaże DHL-em ściągali na szybko z Hiszpanii!
Zobacz Profil
waco
Stella +
Stella +
 
Posty: 60
Dołączył(a): 8 listopada 2006, 11:23
Lokalizacja: Śląskie
Auto: CUPRA 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez PatTDI » 20 lutego 2008, 10:52

Damian napisał(a):Wlasnie wracam z ASO. Zrobilismy z 50km z VASem na pokladzie i nie zregenerowalismy filtra! Auto caly czas w trybie awaryjnym. Usterki VAS pokazuje dwie:
czujnik cisnienia spalin -G450 niewiarygodny sygnal sporadycznie
oraz
awaria filtra czastek stalych, poziom czy tam czesc pierwsza (1)

Po podlaczeniu VASa auto mimo ze kontolka trybu awaryjnego miga jezdzi normalnie. Jedziemy w trase. Poziom zapelnienia 54%, wlaczmy procedure regeneracji, vas nakazuje jechac wiecej niz 50km/h, jedziemy i jedyne co nam sie udalo to zregenerowac do 38%, po czym pierwsze swiatla i od razu 54% napelnienia.

Czujnik zamowiony, trzeba czekac 2 tygodnie, ale boje sie ze moze byc tak ze to nie tylko to, ale i padl sam DPF. Bo gdyby tylko czujnik byl "chory" to VAS powinien poprowadzic regeneracje, a tu jest tak ze ani ECU, ani VAS nie potrafi zregenrowac DPFa i nie inicjuje stanu regeneracji. Boje sie ze bede czekal 2 tyg na czujnik, a potem 2 tyg koljne lub wiecej na DPFa.

Jezeli macie jakies pomysly jak do tego podejsc to prosze o pomoc.

PS.Dodam na na OCP przestudiowalem wszystko co na ten temat tam jest. Jednak nikt nie mial takiego problemu. Glownie postudiowalem dzialanie DPFa.


Tryb regeneracji filtra nie zostanie uruchomiony dopoki wszystkie czujniki nie beda sprawne a w szczegolnosci G450.
usterka tego czujnika to rzecz normalna i nie chodzi tu o czujni a gumowe rurki ktore do niego dochodza. proponuje zdemontowac go razem z rurkami i je dokladnie przedmuchac.
Poprostu one sie zapychaja i czujnik w tym momencie zle odczytuje wartosci roznicy cisnien. Stad blad.
CompSport
www.compsport.pl
www.compsport.fotolog.pl
Modyfikacje Sterowników Silnikowych
696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Bielsko-Biała

AP jest jak Phillips "dobry" we wszystkim
Zobacz Profil
PatTDI
COMPSport
 
Posty: 263
Dołączył(a): 8 czerwca 2004, 20:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Audi S

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Damian » 20 lutego 2008, 13:33

No niestety nie w tym problem. Wymontowalismy czujnik, a dalej dwie rurki z niego wychodzace i przechodzace z gumowej w aluminiowa i wkrecane do DPFa. Obie czyste, z 8 jedynie mala mgielka sadzy, 10 czysciutka calkowicie. Zaraz obok jest drugi czujnik, od turbulum i kanalikowe rureczki od podcisnien turbiny, ale to na 100% nie ten temat wiec nawt tego nie tykalem. No nic, czekam na czujnik.

Aha, po zmontowaniu na okolo 10 sekund zgasl tryb awaryjny, ale sie znow po tej chwili zapalil.
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Tonny S » 20 lutego 2008, 13:53

Damian napisał(a):3000 po wymianie oleju blad na desce
Podstawowe pytanie jaki olej zalałeś ??
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Damian » 20 lutego 2008, 15:22

Tonny, jak to jaki silnikowy ;)


Na powaznie, Motul 504/507 5W30, wymiana z tym olejem przy 3k i 15k. A ten blad przy 3k spowodowany byl ruszeniem czujnika temp paliwa przy wymianie filtra. (jak nie odepniesz czujnika lub nie odkrecisz go z uchwytem to bardzo ciezko wyjac filtr oleju) Blad byl wtedy tylko raz i sie wiecej nie pojawil (pewnie blad masy po odlaczeniu, ale tego nie widzialem bo u Malinowskiej operacje z autem sa tajne, klient ma sie nie bac zostawiac auto, mowia ze nie popsuja samochodu, a potem 3 na 5 zaczepow oslony gornej silnika jest polamane - to byla moja ostania wizyta w tym zjebanym serwisie) Wedlug mnie nie ma to nic wsolnego z problemami ktore mam z DPF.

Aha, i ten czujnik jest na przodzie, a cala reszta z tylu przed grodzia.

Dodam tez ze z serwisu Reiskiego jestem bardzo zadowolony. Moge byc przy aucie, mechanicy uwijaja sie i probuja pomoc jak tylko umieja, wjezdzam na serwis praktycznie z marszu, duzo prob robionych jest grzecznosciowo, w sprawy papierowe przekladane sa na koniec, na chwile calkowitego poradzenia sobie z problemem. No i szczerze mowia, ze takiego auta i silnika nie obrabiali jeszcze i tez musza sie w tym ogarnac w praktyce.

Po tym czyszczeniu wezykow jestem juz na 99% przekonany ze to wina czujnika 03G 906 051A. Wkurza tylko fakt ze trzeba czekac na niego 2 tyg ,ktore nie sa i tak pewne, moga sie nawet przedluzyc do 3tyg. Dzwonilem do Iberi, postaraja sie zagescic ruchy. Dodatkowo zamowilem ten czujnik w VW, w Poznaniu nie mieli, wiec bedzie po niedzieli dopiero. Koszt to stowka z hakiem. Bede mial swoj wlasny, pewnie sie jeszcze kiedys przyda, a jak przyjdzie gwarancyjny to wymienie na ten popsuty i bede mial zapasik.
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Tonny S » 20 lutego 2008, 15:46

Tak tylko pytam bo jeśli mowa o DPF to olej silnikowy jest b. ważny z niską zawartoscią Popiołów Siarczanowych, jak wiemy Siarka i Fosfor dostajac sie do DPF/KAT moga go uszkodzic w trakcie procesów w nim zachodzacych co w nastepstwie prowadzi do nieprawidłowego jego działania ;-) - to tak w kwestii zapobiegania ;-)
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez jurkos » 21 lutego 2008, 09:36

Tonny S napisał(a):niską zawartoscią Popiołów Siarczanowych


Zdaje sie ze jest to olej z norma 507. o ile dobrze pamietam.
------------------------------------------------------
Ex Klubowicz na własną prośbę

------------------------------------------------------
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jurkos
TopSport
TopSport
 
Posty: 1067
Dołączył(a): 30 sierpnia 2006, 15:31
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: czarne
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Tonny S » 21 lutego 2008, 09:40

jurkos napisał(a):Zdaje sie ze jest to olej z norma 507. o ile dobrze pamietam.
Dokładnie 504/507 dlatego pomimo zastosowania wtrysku paliwa w systemie PD nie zalewamy tych silników olejem o specyfikacji 505.01.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Damian » 22 lutego 2008, 08:29

Polowicznie naprawilem auto. Sam pod blokiem. Cos mnie olsnilo, ze po czyszczeniu wezykow wchodzacych do DPFa z czujnika na 10 sek zginnal tryb awaryjny. Poszedlem wiec do auta i zabralem sie za czujnik. Po wymontowaniu go dalem mu czadu sprezonym powietrzem, potem wd40, sprezone powietrze. Zakladam, odpalam i trybu awaryjnego brak ;) Zostala kontrolka sadzy i kranik. Zrobilem autem z 50km po obwodnicach liczac ze DPF zgasnie, ale tak juz sie nie stalo. Auto za to jezdzi normalnie i podczas tych 50km na 100% bylo w trybie regeneracji DPFa. 3 razy powtorzylem cykl po tym jak auto sie rozgrzalo i mialo stabilne 750 obrotow, ze po przejazdzce na obwodnicy zlapalo 1000 obrotow nawet na luzie, potem znow jakis odcinek i dalej 1000 obrotow, po czym obroty spadaly na 750 i za jakis czas po kolejnych km znow bylo przez jakis czas 1000 obrotow na swiatlach itp. Najwiecej ile mi sie udalo prejechac to okolo 10km jednym ciagiem po tym jak rozgzane auto zlapalo 1000 obrotow (sygnal od ecu o zmianie kata wtrysku aby podniesc temp i zaczac regeneracje objawia sie zauwazalnym dla uzytkownika podniesieniem obrotow na ~1000), ale DPF nie zgasl. Moze po takim bledzie trzeba go wyksowac w serwisie (do tej pory nie bylo mozna tego zrobic, blad DPFa nie chcial sie skasowac nawet vasem)

Mykne do serwisu zaraz, choc jak mnie tam pewnie znow zobacza to sie zakreca na piecie :)
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez MiKruS » 25 lutego 2008, 13:19

Damian napisał(a):U mnie w instrukcji pisza ze nie wolniej niz 60km/h i obroty 1400. Takie warunki daje tylko 5 i 6 bieg. Pisza tez ze tak trzeba jechac aby podniesc temp i wypalic filtr. Z tym ze przy 1400 to ja nie widze jakos warunkow n wyzsza temp. Za to na zajechanie dwumasu i zjebanie auta jak najbardziej...


Nie ma potrzeby jechac w ten sposób.

Najwazniejsze to jechac tak, zeby utrzymywac względnie rowne obroty i wtedy EGT utrzymuje sie na najwyzszym mozliwym poziomie rozgrzewając skutecznie filtr.

A czy to jest 2000 czy 3000 rpm ma znaczenie zupelnie drugorzędne.

Damian napisał(a):paliwo tylko Verva ON


Spróbuj zmienic paliwo na zwykły ON.
Ja jezdze na najzwyklejszym ON i nie narzekam na DPF - podobnie jak inni, znani mi wlasciciele BMNów, ktorzy smiagaja na zwyklaku.

Natomiast znam jeden przypadek gdzie czlowiekowi zapychal sie filtr na Vervie, a po przesiadce na zwykly ON, problem ustąpił.

Wiec warto IMO spróbować...
Zobacz Profil
MiKruS
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 23 września 2004, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Octavia

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Damian » 25 lutego 2008, 14:54

Problem rozwiazany, kupilem dzis czujnik w skodzie, wymienilem i choinka zgasla. Jak seat sciagnie czujnik gwarancyjnie za 2,3 tygodnie... to dam im zjebany, a wezme nowy na zapasik ;)

[ Dodano: Sro 27 Lut, 2008 ]
No to jedziemy z koxem dalej..

Zapalila sie kontrlka DPF na nowym czujniko co wczesniej (od zakupu auta do problemow z starym czujnikiem, jakies 20 tys przebiegu) mialo tylko raz miejsce na doslownie chwile. Nauczony dzialniem DPFu widze i czuje ze ecu co raz to probuje czujnik zgasic (rosna obroty na wygrzanym aucie, czuc lekkie szarpniecie i zmiane pracy silnika jak sie to zaczyna i konczy) Probuje nawet pomoc autu i przelatuje sie do Toronto i spowortem zmieniajac styl jazdy co kilka minut, 4 2000, 4 2500, 4 3000, 5 2500, 5 3000, 4,5,6 but but but. DPF dalej sie pali.

No to jade do ASO, usuwamy stare bledy (ze starego czujnika), ale pojawia sie nowy blad ktorego wczesniej nie bylo. Ten blad to blad czujnika G450, ale nie jak poprzednio sporadycznie niewiarygodny sygnal, a teraz jest to zwarcie potencjalu plusa. Podlaczamy stary czujnik, to samo. DPF sie pali, ale tym razem blad nie wyskakuje (po prostu jak by byl nie wypalony) a jest bo poziom sadzy 20% (no czuje ze sie auto ciagle wypala, ale kontrolka nie gasnie)

Ogladnelismy wiazke na ktorym jest kostka do czujnika, wsio okey... Blad zwarcia potencjalu plusa po wykasowaniu zaraz wraca...

No i badz tu madry. Jakies pomysly?

[ Dodano: Pią 21 Mar, 2008 ]
ASO uporalo sie w koncu z DPFem. Po pierwsze wymienili wymieniony przezemnie czujnik od RSki (okazalo sie ze kupilem czujnik zjebany od nowosci...) Do tego wyzerowalismy DPFa i w koncu wszystko gra. Bylem po naprawie w srode w gdyni. Zrobilem 209km na paliwie nalanym od korka. Weszlo 16.28l. Na kompie srednia 7.9. W koncu wsio okey. Teraz program ;)
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Luke801 » 10 czerwca 2008, 21:38

Damian napisał(a):Problem rozwiazany, kupilem dzis czujnik w skodzie, wymienilem i choinka zgasla. Jak seat sciagnie czujnik gwarancyjnie za 2,3 tygodnie... to dam im zjebany, a wezme nowy na zapasik ;)

[ Dodano: Sro 27 Lut, 2008 ]
No to jedziemy z koxem dalej..

Zapalila sie kontrlka DPF na nowym czujniko co wczesniej (od zakupu auta do problemow z starym czujnikiem, jakies 20 tys przebiegu) mialo tylko raz miejsce na doslownie chwile. Nauczony dzialniem DPFu widze i czuje ze ecu co raz to probuje czujnik zgasic (rosna obroty na wygrzanym aucie, czuc lekkie szarpniecie i zmiane pracy silnika jak sie to zaczyna i konczy) Probuje nawet pomoc autu i przelatuje sie do Toronto i spowortem zmieniajac styl jazdy co kilka minut, 4 2000, 4 2500, 4 3000, 5 2500, 5 3000, 4,5,6 but but but. DPF dalej sie pali.

No to jade do ASO, usuwamy stare bledy (ze starego czujnika), ale pojawia sie nowy blad ktorego wczesniej nie bylo. Ten blad to blad czujnika G450, ale nie jak poprzednio sporadycznie niewiarygodny sygnal, a teraz jest to zwarcie potencjalu plusa. Podlaczamy stary czujnik, to samo. DPF sie pali, ale tym razem blad nie wyskakuje (po prostu jak by byl nie wypalony) a jest bo poziom sadzy 20% (no czuje ze sie auto ciagle wypala, ale kontrolka nie gasnie)

Ogladnelismy wiazke na ktorym jest kostka do czujnika, wsio okey... Blad zwarcia potencjalu plusa po wykasowaniu zaraz wraca...

No i badz tu madry. Jakies pomysly?

[ Dodano: Pią 21 Mar, 2008 ]
ASO uporalo sie w koncu z DPFem. Po pierwsze wymienili wymieniony przezemnie czujnik od RSki (okazalo sie ze kupilem czujnik zjebany od nowosci...) Do tego wyzerowalismy DPFa i w koncu wszystko gra. Bylem po naprawie w srode w gdyni. Zrobilem 209km na paliwie nalanym od korka. Weszlo 16.28l. Na kompie srednia 7.9. W koncu wsio okey. Teraz program ;)


cześć
czytam tak o tych Twoich problemach z filtrem cząstek stałych i mi się skóra na głowie jeży.. nabyłem własnie leona z silnikiem 2.0 TDI (uzywany, przebieg 57k, rocznik modelowo 2007 ale data produkcji 2006) i przyznam ze nawet nie sprawdziłem czy on ma taki filtr. Teraz pytanko do Ciebie (bo widze ze z tego tematu to mógłbyś już doktorat napisać), czy w każdym modelu z tym silnikeim były montowane te filtry?? Pytam bo kupowałem dzisiaj olej i gość zapytał mnie o to (przepatrzyłem wszystkie dokumenty i nie znalazłem nic o tym)?? Na wszelki wypadek kupiłem olej do silników z takim czujnikiem. Dzieki z góry
Zobacz Profil
Luke801
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 3 maja 2008, 19:27
Lokalizacja: Kraków
Auto: SEAT LEON II

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez bono » 10 czerwca 2008, 21:52

Luke801, błagam Was korzystajcie z Szukajki !! Wpisujesz DPF i voila :D
Dzisiaj była nawet na ten temat dyskusja .... viewtopic.php?t=10833
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez DOC » 14 czerwca 2008, 12:09

Nie wiem czy ten link pojawil sie u nas na forum, jezeli tak to prosze admina o skasowanie posta, jezeli nie to pewnie sie przyda do poszerzenia wiedzy :)

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3318
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez AdamTower » 14 czerwca 2008, 13:49

Luke801, sprawdź jakie masz oznaczenie silnika
Jak masz BMM to masz filtr cząstek stałych, jak masz BKD to nie ma filtra.
I jeśli masz filtr to musisz stosować olej tylko i wyłącznie z normą 507.00
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez scorpion26 » 1 października 2010, 16:20

czy wszystkie leony 2 1.9tdi mają filtry DPF?
Zobacz Profil
scorpion26
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1 października 2010, 16:17
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat Leon II BXE

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez aroslaw75 » 1 października 2010, 19:55

scorpion26 napisał(a):czy wszystkie leony 2 1.9tdi mają filtry DPF?

Nie.
Seat Ibiza 6K FL 1.4 (2002-2004)
Seat Leon 1M 1.6 (2004-2006)
Seat Leon 1P 1.9 (2006-2017)
Seat Leon FR ST 1.4 ACT (2014-....)
Seat Ibiza KJ 1.0 TSI
Pozdrawiam Arek

Drukarnia http://www.risani.go3.pl
http://www.zksrow.rybnik.com.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
aroslaw75
TopSport
TopSport
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 15 marca 2008, 20:22
Lokalizacja: Rybnik
Auto: Seat Leon FR ST
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez scorpion26 » 2 października 2010, 13:17

można to sprawdzić po numerach? albo jakoś inaczej?
Zobacz Profil
scorpion26
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1 października 2010, 16:17
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat Leon II BXE

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez olus » 2 października 2010, 14:35

poszukaj bylo juz kilka razy na forum, na wlepce powinien byc jakis 3 literowy kod
have no fear BMN is here :D

Seat Napinator
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez yamajczyk » 27 października 2010, 11:34

czy ktoś z was wyciął filtr DPF ??
Yamajczyk
Zobacz Profil
yamajczyk
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14 sierpnia 2009, 08:08
Lokalizacja: okolice Sochaczewa
Auto: Seat Leon BMN 170

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez olus » 27 października 2010, 11:55

tak
have no fear BMN is here :D

Seat Napinator
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez pio1 » 3 listopada 2010, 19:57

No to może coś więcej ?! Koszty? Jaka opinia? :tancze:
Zobacz Profil
pio1
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9 kwietnia 2010, 16:05
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon II

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 16 marca 2011, 13:26

olus, ty miałeś usuwany filtr DPF? Jeśli nie, to miał ktoś z forum? Napiszcie proszę jak się sprawuje to w praktyce i czy są jakieś niepożądane konsekwencje wywalenia DPF. Ja się właśnie zastanawiam nad wywaleniem DPF z seata exeo, po procedurze wypalania filtra, fltr jest zapchany cały czas na granicy 30 %...
Dzięki za pomoc
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Marcin_TDI » 16 marca 2011, 13:35

weź go przegoń jeszcze porządnie kilka razy od zera do 200 jak masz gdzie i zobacz wtedy. swoja drogą nie zauważyłem żadnych przykrych konsekwencji po wycięciu DPF.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 16 marca 2011, 14:03

Było przeganiane konkretnie pare razy od 0 do 180, nawet boot w podłodze był cały czas na autostradzie, nic nie dało.. Może czujnik..? Jeśli nie to wycinać?
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Marcin_TDI » 16 marca 2011, 14:17

ile to ma przelotu i jak jest użytkowane ? tylko miasto ? na jakim oleju chodzi i na jakim paliwie ?
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez mm.max » 16 marca 2011, 14:25

Czy wszystkie inne parametry są bez zarzutu ? Jeżeli samochód ma jakikolwiek inny bład w silniku uniemożliwiający wprowadzenie trybu wypalania biernego będzie cały czas sie zawalał. Ja bym zaczął od porządnej diagnostyki wywalanie filtra to ostateczność chyba ze planujesz grube mody w aucie.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 16 marca 2011, 14:29

przebieg 33 500 km, używane różnie, ale przeważnie 40 - 60 % trasa, czasami jeżdżone tylko na krótkich odcinkach 15 km i stop, znowu 15 km i stop. Auto było kupione jako testowe z przebiegiem 2 tys km, stało długo w salonie nie używane. Olej shell helix ultra extra 5w30 - wymieniany ostetni przy 30 tys. Paliwo - BP diesel ultimate
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez sat666 » 16 marca 2011, 14:30

toka napisał(a):Było przeganiane konkretnie pare razy od 0 do 180, nawet boot w podłodze był cały czas na autostradzie, nic nie dało.. Może czujnik..? Jeśli nie to wycinać?


Co mialo dac jezdzenie 0-180? Bo wedlug tego co widzialem w VAGu to jest najszybszy sposob zapelniania DPF. Jak chcesz, zeby sie sam wypalil to raczej stala >200. A przy procesie wypalania obroty 1.5-2k, tak jak w instrukcji.

U mnie problemy z DPF byly zwiazane z awaria czujnika G450, blad z VAGa. Po wymianie wszystko OK, a od 2 miesiecy jezdze tylko po Krakowie.

pozdrawiam,
s
TDI+ Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sat666
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 7 kwietnia 2008, 16:01
Lokalizacja: Malopolskie
Auto: Seat Leon FR

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Marcin_TDI » 16 marca 2011, 14:32

zrób w takim razie jeszcze diagnostykę porządną. na forum Seat-Napinator znajdziesz gościa IbiTDI który by Ci pomógł pewnie w tym. Miałem gościa z transportera co zapchał filtr ale on miał ponad 250tys km nalatane.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 16 marca 2011, 14:34

Marcin_TDI napisał(a):zrób w takim razie jeszcze diagnostykę porządną. na forum Seat-Napinator znajdziesz gościa IbiTDI który by Ci pomógł pewnie w tym. Miałem gościa z transportera co zapchał filtr ale on miał ponad 250tys km nalatane.

Diagnostykę porządną, czyi? W piątek jestem umówiony na serwis. A co do programu to ma być robiony ale narazie nie da rady bo filtr za bardzo zapchany
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez mm.max » 16 marca 2011, 14:35

toka, paliwa typu v-power, bp ultimate nie są polecane do samochodów z DPFem gdyż powodują większe wydzielanie sadzy w porównaniu ze standardowymi paliwami.
Na wypalanie filtra najlepsza jest stała wysoka temperatura wiec albo jazda pod obciążeniem (np. pod gorkę na niskim biegu) albo duża prędkość, ale nie koniecznie od 0 do 180 :P

Kto ci wypalał filtr ? czy sam to robiłeś? czy stosowałeś procedurę wymuszonego wypalania ?
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 16 marca 2011, 14:45

mm.max napisał(a):toka, paliwa typu v-power, bp ultimate nie są polecane do samochodów z DPFem gdyż powodują większe wydzielanie sadzy w porównaniu ze standardowymi paliwami.


Czyli tankować zwykłe ON, nie zaszkodi wtryskom CR?

mm.max napisał(a):Na wypalanie filtra najlepsza jest stała wysoka temperatura wiec albo jazda pod obciążeniem (np. pod gorkę na niskim biegu) albo duża prędkość, ale nie koniecznie od 0 do 180 :P


Na autostradzie też był ostatnio przeganiany, cały czas stała prędkość w oklolicy 180 km/h ( szybciej nie mogę bo opony zimowe z indeksem prędkości T) i nic to nie dało.

mm.max napisał(a):Kto ci wypalał filtr ?czy sam to robiłeś?

Procedurwa wypalania zaczęła się wczoraj jak jechałem autostradą, wtęc utrzymywałem stałą prędkość i obroty silnika powyżej 2 tys, filtr się wypalał około 20 km
mm.max napisał(a):czy stosowałeś procedurę wymuszonego wypalania ?

Tzn.? Z kompa wymuszone wypalanie nie zostało odpalone bo w serwisie stwierdzili że to zabetonuje filtr
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez colin23 » 16 marca 2011, 14:46

Może po prostu na początek zatankuj zwykłe paliwo. Wejdź vagiem i sprawdź proces zapchania. Potem przejedź jakieś 60-100km ze stałą prędkością ok 120km/h na 4/5 biegu (tak 2,5/3,0 tys obrotów) i zobaczysz czy coś pomogło. Po co na początek płacić za diagnozę w serwisie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Marcin_TDI » 16 marca 2011, 14:48

to ja Cię źle zrozumiałem - odpal VAG i wymuś mu wypalenie. nie spotkałem się jeszcze z sytuacją zabetonowanego filtra po przeprowadzeniu procedury... jak jest zbytnio zawalony to po prostu oczyści się do pewnego poziomu i dalej się nie da, prawda Michał ?
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 16 marca 2011, 14:51

Tyle że nie mam vaga, wtedy miałem podłączane pod vaga tunera który miał robić program, teraz nie mam dostępu do vaga :no:
Za diagnoze w serwisie nie zapłace bo auto na gwarancji, także zobaczymy co wyjdzie. A jest ktoś z krakowa do kogo mógłbym podjechać kto ma vaga i byłby na tyle uprzejmy aby podłączyć i sprawdzić zapełnienie filtra?
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Następna strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron