Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
FELGI - oznaczenia, parametry montażowe
Felga którą montujemy w samochodzie charakteryzuje się odpowiednimi parametrami.
Są to rozstaw śrub, rozmiar oraz ET i średnica otworu centralnego Ø.
Rozmiar felgi: 6,5x15
6,5 - szerokość felgi podawana w calach
15 - zewnętrzna średnica felgi podawana w calach
Rozstaw śrub: 5x110
5 - oznacza ilość śrub mocujących felgę
110 - oznacza średnicę okręgu na której to znajduje się 5 otworów montażowych
ET (offset lub inaczej odsadzenie) felgi:
Odsadzenie informuje o odległości płaszczyzny symetrii felgi od płaszczyzny montażowej - podawana w mm ET jest charakterystyczny dla każdego modelu felgi a nie modelu samochodu.
Przy zakupie felg należy zwrócić uwagę, jaki jest dopuszczalny offset felg, które chcemy zamontować w swoim pojeździe. Offset może mieć wartości zarówno dodatnie jak i ujemne i informuje o położeniu koła we wnęce nadkola.
Ø - średnica wewnętrzna otworu centralnego felgi - podawana w mm:
umożliwia dokładne centrowanie felgi na piaście, w przypadku rozbieżności pomiędzy rozmiarem otworu centralnego w feldze, a średnicą piasty, stosuje się pierścienie centrujące umożliwiające redukcję tej różnicy. Pierścienie centrujące są na ogół stosowane przez producentów felg aluminiowych i umożliwiają dostosowanie konkretnego modelu felgi do konkretnego modelu pojazdu.
OPONY - oznaczenia
Rozmiar opony: 185/65R14
185 - szerokość opony w mm (mierzona między jej bocznymi ścianami)
65 - wskaźnik profilu opony (wskaźnik określający procentowy stosunek wysokości opony do jej szerokości. 65 oznacza, że wysokość opony to 65% jej szerokości)
R - oznaczenie konstrukcji opony - radialna (symbol informujący o konstrukcyjnym układzie włókien osnowy opony. W przypadku opony radialnej korpus opony zbudowany jest z warstw włókien biegnących promieniowo w poprzek opony, od jednego do drugiego obrzeża.
14 - średnica osadzenia na feldze podawana w calach (inaczej: średnica felgi, na jaką może być zamontowana opona)
Indeksy: 91V
91 - indeks nośności - dopuszczalne maksymalne obciążenie w kilogramach na koło
V - indeks prędkości - dopuszczalna maksymalna prędkość podawana w km/h
(V 240KM/h, L 120KM/h, W 270KM/h, M 130KM/h, Y 300KM/h, N 140KM/h, O 110KM/h, P 150KM/h, Q 160KM/h, R 170KM/h, S 180KM/h, T 190KM/h, U 200KM/h, H 210KM/h)
Kierowcy, którzy preferują styl sportowy, bądź też cenią komfort i ekonomikę powinni przy wyborze opon pamiętać o tym, że optymalny dobór oznacza dodatkową dynamikę, bezpieczeństwo oraz przyjemność jazdy. Każdy rodzaj opon posiada swój indywidualny charakter, swoje zalety i ograniczenia, które należy brać pod uwagę dokonując zakupu.
Booster napisał(a):A no i co przemawia za ET50 w takim razie?
Booster napisał(a):A tak na przyszłość. Czy gdzieś w instrukcji jest to podane?
funcarver napisał(a):pisze jak byk w homologacji
kup takie , bo są najbardziej zbliżone do fabrycznychBooster napisał(a):ET 42
Booster napisał(a):Zakładając, że zdecydowałbym się na felgę 7,5x16 mam do wyboru 2 opcje: ET35 i ET 42. Sprzedawca twierdzi, że obie będą pasować bezproblemowo. Wydaje mi się, że nie powinno być bólu, bo to nadal idzie na kapcie 205/55R16 i raczej szerszych kupować nie planuję. Pytanie czy felga nie jest kapke za szeroka do tych opon i nie będzie bardziej podatna na uszkodzenia?
Wg tabel opona na felgę pasuje, ale chyba sobie daruję. Znalazłem ładne felgi 7.0x16 ET42 i raczej dalej nie będę szukał... nic tylko czekać na realizację zamówieniakrz_p napisał(a):Z przodu felga będzie na styk z błotnikiem, no i oponka 205 jest za wąska na taką felgę
Matejko69 napisał(a):koledzy staje przed wyborem felg na zime i tak tylko dla potwierdzenia beda 16" 6.5J i teraz czy przy ET42 bedzie wszystko w porzadku
temat jest o tyle dla mnie drazliwy, ze w przypadku mojego drugiego auta czyli carismy pojedyncze milimetry decyduja o tym czy felga bedzie pasowac czy nie, a jak jest w 1P ?
Powrót do VAG - Techniczne Ogólne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości