Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

110 KM - garść pytań

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

110 KM - garść pytań

Postprzez Gaspar » 8 listopada 2004, 08:45

Witam,

Stało się, jestem szczęśliwym właścicielem nowego Leonarda Spirita 110 KM ASV :)
Sporo się naczytałem o wirusowaniu i technikaliach w dieslach, ale doświadczenia nie mam w ogóle, jako że wcześniej pomykałem Sportem 1.8 20V.

Jeśli można zatem i nie skrzyczycie mnie, że temat się powtarza, to...:
1. Jaki olej proponujecie po pierwszych 2-3k km? Mimo wszystko chciałbym wymienić...
Polecają mi Mobil 1, że jest lepszy niż zalecany przez Seata Shell...

2. Kiedy wirusować i u kogo? (mieszkam w Poznaniu) - ponoć Unitronic ma największe doświadczenie...
Seat proponował mi wirusika na nowym aucie, bez utraty gwarancji, ale jakoś nie wierzę, żeby to dobrze zrobili... a poza tym chipować tak na nowym autku?...
Chciałbym delikatnie zawirusować 110-tkę, bez żadnych modyfikacji w silniku i osprzęcie.
Ile mogę osiągnąć z mocą i momentem i jak wtedy wygląda sprawa wytrzymałości sprzęgła przy rozsądnej modyfikacji mocy i momentu?

3. No i ewentualnie jakie macie jeszcze eksploatacyjne wskazówki dla takiego, co się z benzyny na diesla przesiadł ;)

Jak narazie jestem pod wrażeniem tego co ten diesel potrafi (choć przejechałem dopiero niecałe 1k)... Zbiera się toto lepiej niż mój benzynowy poprzednik!

--
Pozdrawiam
Gaspar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gaspar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2255
Dołączył(a): 29 sierpnia 2004, 23:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Ex Leon - Avensis

Reklama

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez leoTDI » 8 listopada 2004, 09:30

1) Motul 8100-Xcess 5W40
2) Unitronic - soft będzie lepszy jak ori,
i nie chodzi jedynie o to, że mocniejszy
3) wskazówki - poszukaj na tym forum
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez Tonny S » 8 listopada 2004, 09:44

1) Motul 8100-Xcess 5W40 (Mobil 1 - też jest dobrym olejem) nie zalewaj tego szmelcu w ASO -Shell
2) Firmy godne polecenia - Unitronic, Master/s, Diagtronik, CompSport (członkowie clubu mają zniżke w Unitronic.)
Moc w granicach 130-140KM Nm 300-340Nm - polecam tak 135KM i 300-320Nm - o sprzęgło sie nie martw tu nie wystepuje ten problem jak w ALH
Modyfikuj sterownik tak po przejechaniu 5000-10000 Km
3) wskazówki tak jak LeoTDI napisał - jest tego pełno na forum.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez leoTDI » 8 listopada 2004, 10:47

Tonny S napisał(a):..o sprzęgło sie nie martw tu nie wystepuje ten problem jak w ALH


tonny,

co ty się tak uparłeś, że w ASV to niby lepsze jest :? :?:
Gdybyś popatrzył w katalog sachsa, to zobaczyłbyś tam
te same zarówno dla ALH jak i ASV numery, a mianowicie. :
3082 299 335 - docisk
1864 527 337 - tarcza

różnica to (inne chasis)

3082 600 506 (to samo co w AGR !)
1864 600 202 (j.w.)

po prostu = prawo serii, a Ty miałeś szczęście i tyle :|
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez Tonny S » 8 listopada 2004, 11:00

leoTDI napisał(a):co ty się tak uparłeś, że w ASV to niby lepsze jest :? :?:

Ja się nie uparłem tylko nie słyszy sie tyle o padających sprzegłach w AHF/ASV bo w ALH jest to nagminne pow. 330 Nm
Moje sprzęgło przy 344 Nm nic nie marudziło a jezdziłem na tym jakies 6 miechów czyt ok 20 tys
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez Gość » 8 listopada 2004, 11:08

Tonny S, dochodzi jeszcze kwestia stylu jazdy... a wiadomo ze jezdzisz jak emeryt wiec nawet przy 400 Nm by ci sie nie slizgalo :twisted: :twisted:

Gaspar, zmien olej tak jak zamierzasz po 2-3, wszyscy polecaja motula choc jest stosunkowo drogi. unitronic ma tez filie w szczecinie jesli sie zdecydujesz i byloby to dla ciebie bardziej wygodne
Zobacz Profil
Gość
 

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez Tonny S » 8 listopada 2004, 11:31

FunGous napisał(a):Tonny S, dochodzi jeszcze kwestia stylu jazdy... a wiadomo ze jezdzisz jak emeryt wiec nawet przy 400 Nm by ci sie nie slizgalo :twisted: :twisted:
Słucham ?? :shock: - szybko i bezpiecznie to teraz nazywa sie "jak emeryt" hmmmm chyba czas przesiąść sie na MB
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez Rogal » 8 listopada 2004, 21:00

jeśli idzie o wkazówki to:
1)zanim zaczniesz mocniej przyciskać pedał gazu poczekaj aż silnik (olej) osiągnie temp.pracy
2)zanim wyłączysz silnik poczekaj 1-2min na postoju
3)wymianiaj olej co 15tyś km(seria) lub co 10tyś km(chip)

Olej-ja polecam Motul 5W40 Xcess ewentualnie Mobil1...
Zobacz Profil
Rogal
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 136
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez da3 » 8 listopada 2004, 21:23

wlasnie zalalem Motula i musze sie zgodzic z moimi przedmowcami-polecam :mrgreen:
powered by compsport
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
da3
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 marca 2004, 20:17
Lokalizacja: Bielsko/Krakow
Auto: a3

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez Gaspar » 8 listopada 2004, 21:33

Dzięki za cenne uwagi i wskazówki :)

Teraz troszkę z innej beczki, znaczy z innej stajni, bo chodzi o 110 KM Octavia mojego znajomego, ale to chyba ten sam silnik, więc chyba nie NTG ;-)
Mianowicie przy przebiegu 11 tys. zapaliła się dziś kontrolka oleju, a jak się okazało w serwisie (Skoda Jóźwiak Poznań), to _normalne_ przy tym przebiegu! W instrukcji obsługi podobno producent dopuszcza, że silnik może spalić litr oleju! (w jego przypadku dokładnie 800 ml)... Podobno sytuacja ma się "unormować" przy większym przebiegu... Trochę mnie to zdziwiło! Auto nie wirusowane, ustawienia fabryczne ;-)
Jakie są Wasze doświadczenia ze zużyciem oleju przy tych silnikach?

--
Pozdrawiam
Gaspar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gaspar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2255
Dołączył(a): 29 sierpnia 2004, 23:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Ex Leon - Avensis

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez Barth » 8 listopada 2004, 21:55

to jest mozliwe, do 15 tys dolalem razem 800 ml oleju , w tej chwili jest juz spoko , PD lubią szczegolnie troszke oleju łykac i tez im z czasem przestaje smakować:)
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez BART_osz » 8 listopada 2004, 22:01

Moj Leo jezdzi na Mobilu - kula sie jak trzeba - moge smialo polecic :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
BART_osz
Sport
Sport
 
Posty: 519
Dołączył(a): 30 marca 2004, 02:27
Lokalizacja: ehhh
Auto: nA roUpe

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez szymono » 8 listopada 2004, 23:46

Barth, 110 to nie PD :)

a ze pali sie kontrolka to normalne diesel zawsze wezmie troszke oleju, z moich kominow to czasami az tak milo zaleci dymek ze hej :-D
brak auto to boli
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szymono
Sport
Sport
 
Posty: 370
Dołączył(a): 30 marca 2004, 18:15
Lokalizacja: Łódź
Auto: fiorek

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez Tonny S » 9 listopada 2004, 07:28

Gaspar napisał(a):Dzięki za cenne uwagi i wskazówki :)

Teraz troszkę z innej beczki, znaczy z innej stajni, bo chodzi o 110 KM Octavia mojego znajomego, ale to chyba ten sam silnik, więc chyba nie NTG ;-)
Mianowicie przy przebiegu 11 tys. zapaliła się dziś kontrolka oleju, a jak się okazało w serwisie (Skoda Jóźwiak Poznań), to _normalne_ przy tym przebiegu! W instrukcji obsługi podobno producent dopuszcza, że silnik może spalić litr oleju! (w jego przypadku dokładnie 800 ml)... Podobno sytuacja ma się "unormować" przy większym przebiegu... Trochę mnie to zdziwiło! Auto nie wirusowane, ustawienia fabryczne ;-)
Jakie są Wasze doświadczenia ze zużyciem oleju przy tych silnikach?

--
Pozdrawiam
Gaspar
A wymienił ten kolega olej przy 3 tys. km ?? - silniki na pompie VP37 nie biora tak oleju jak PD ja u siebie przy przebiegu 132 tys km jeszcze nigdy nie dolałem. Zasada jest taka jak mu czesto ostro deptasz do troche wezmie oliwy jak jezdzisz normalnie to nie powinno brac choć VW dopuszcza taką możliwość i jeszcze o niczym to nie świadczy.

Jaki NTG ??
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez Gaspar » 9 listopada 2004, 09:14

A wymienił ten kolega olej przy 3 tys. km ?? - silniki na pompie VP37 nie biora tak oleju jak PD ja u siebie przy przebiegu 132 tys km jeszcze nigdy nie dolałem. Zasada jest taka jak mu czesto ostro deptasz do troche wezmie oliwy jak jezdzisz normalnie to nie powinno brac choć VW dopuszcza taką możliwość i jeszcze o niczym to nie świadczy.


Tak, kolega wymieniał oliwę przy przebiegu niecałe 3k... do tego czasu jeździł jak emeryt ;-) Generalnie stosuje zasadę, żeby nie przekraczać 3-3,2 obr/min, bo to i ak wystarczy do "normalnej" jazdy...
Stąd nasze zdziwienie, że prawie litr oleju skonsumował :shock:
Będę mojego Leona bacznie obserwował, narazie też jeżdzę jak "w kapeluszu" ;-)

--
Pozdrawiam
Gaspar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gaspar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2255
Dołączył(a): 29 sierpnia 2004, 23:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Ex Leon - Avensis

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez Tonny S » 9 listopada 2004, 09:21

Gaspar, to czas troche pogonić tego klekota bo sie zamuli. Przy nastepnej wymianie nie powinno już brakować oliwy - może było po prostu za mało zalane i tyle. Ja bym się tym nie przejmował no chyba, ze dodatkowo zacznie dymić na szaro/błękitny kolor ;-)
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez da3 » 9 listopada 2004, 09:34

Gaspar napisał(a):

Będę mojego Leona bacznie obserwował, narazie też jeżdzę jak "w kapeluszu" ;-)

--
Pozdrawiam
Gaspar


Jezdzij tak dalej to olej nie bedzie twoim jedynym problem :roll:
powered by compsport
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
da3
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 marca 2004, 20:17
Lokalizacja: Bielsko/Krakow
Auto: a3

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez Gaspar » 9 listopada 2004, 10:12


Jezdzij tak dalej to olej nie bedzie twoim jedynym problem :roll:


Jeszcze nie mam 1k przejechane, tak do 3k chce stopniowo zwiększać obciążenie i wymienić olej wg Waszych sugestii na Motula - a póki co niech się silnik układa bez wariactwa ;-)

Gaspar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gaspar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2255
Dołączył(a): 29 sierpnia 2004, 23:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Ex Leon - Avensis

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez leoTDI » 9 listopada 2004, 10:20

Gaspar napisał(a):

Jezdzij tak dalej to olej nie bedzie twoim jedynym problem :roll:


Jeszcze nie mam 1k przejechane, tak do 3k chce stopniowo zwiększać obciążenie i wymienić olej wg Waszych sugestii na Motula - a póki co niech się silnik układa bez wariactwa ;-)

Gaspar


normalnie powinienieś jeździć, bez przesady - współczesne silniki są już ułożone (dotarte).
Istotą rzeczy jest raczej olej, a raczej to, co wlewają w ASO :twisted:
..ale w palnik faktycznie zacznij dawać jak tylko wymienisz na Motul-a, bo inaczej ... nie chcę być nudny ... ale poszukaj na forum choćby o kierownicach :D
Ważne raczej jest, abyś tankował pewne paliwo.
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez cupra 2 » 9 listopada 2004, 12:03

ten silnik jest stworzony do dynamicznej jazdy - w przeciwnym razie może dojść do blokowania się turbiny
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cupra 2
Sport
Sport
 
Posty: 801
Dołączył(a): 30 marca 2004, 06:49
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: ALTEA TDI

Re: 110 KM - garść pytań

Postprzez Obi » 9 listopada 2004, 20:42

ze swojego podworka OCTA(to chyba ma sie wszystkich TDI) szczególnie na poczatku lubi troszke wiecej oleju, z czasem apetyt rosnie ale juz tylko na rope :wink: od deptania 8)
Masz problem ze swoim urządzeniem ?? lub chcesz go naprawić !!
8) SZYBKO / TANIO /SOLIDNIE 8)
ZAPRASZAMY. http://www.banpost.com.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Obi
Sport
Sport
 
Posty: 837
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:53
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Ave .. D4D


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości