Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ukryte funkcje climatronik

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

ukryte funkcje climatronik

Postprzez PiotrekS » 11 listopada 2004, 10:50

Czesc z Was zapewne wie iz temp oleju jest wazniejsza dla smarowania swistaka niz temperatura plynu chlodzacego silnik. Auta wyposazone w climatronic maja mozliwosc kontroli tejze temperatury, funkcja nr 51c i nie potrzebujemy dodatkowych wskaznikow temp oleju, dziala w 100 %.

Dla osob nie pamietajacych postow z kodami climatronica przypominam jak to sie wlacza:

- naciskamy przycisk obiegu recyrkulacji powietrza (prawy dolny rog) oraz przycisk od kierowania powietrza na kratki pod szyba (strzalka w gore, w prawym gornym rogu)
- wyswietli nam sie 1c,
- przyciskami od zmiany temperatury (- +) idziemy na numer 51c
- potwierdzamy przyciskiem od recyrkulacji (prawy dolny rog).
Teraz na wyswietlaczu widzimy temp oleju.
Chac powrocic do temperatury wewn pojazdu, jednoczesnie wciskamy strzalke w gore (prawy gorny rog) oraz przycisk od recyrkulacji (prawy dolny rog)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiotrekS
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 979
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:32
Lokalizacja: wlkp
Auto: BVN

Reklama

Re: cos dla posiadaczy aut z turbo oraz climatroniciem

Postprzez da3 » 11 listopada 2004, 10:57

PiotrekS napisał(a):Czesc z Was zapewne wie iz temp oleju jest wazniejsza dla smarowania swistaka niz temperatura plynu chlodzacego silnik. Auta wyposazone w climatronic maja mozliwosc kontroli tejze temperatury, funkcja nr 51c i nie potrzebujemy dodatkowych wskaznikow temp oleju, dziala w 100 %.

)


po pierwsze to nie jest temperatura oleju a po drugie te wskazania sa niedokladne sprawdz sobie z Vagiem, poza tym tam temp osiaga 90 st a wskazowka na liczniku ledwo sie rusza :roll:

[ Dodano: Czw 11 Lis, 2004 ]
48 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo)
49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu)
50 Czas postoju (min)
51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC
52 Kanał graficzny 1 – pod warunkiem, że kompresor klimatyzacji jest wyłączony – wyświetli się 88.8.

jak tak bedziesz doradzal to zwiekszysz popyt na turbiny na polskim rynku :brawo:
powered by compsport
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
da3
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 marca 2004, 20:17
Lokalizacja: Bielsko/Krakow
Auto: a3

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez PiotrekS » 11 listopada 2004, 11:28

rzeczywiscie pokitolilo mi sie z tym wskazaniem, to nie olej a ciecz chlodzaca, moja wina ale u mnie np jest odwrotnie, wskazowka pokaze 90 a wyswietlacz ma dopiero 70, dlatego myslalem ze to jest olej bo sie grzeje dluzej niz plyn
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiotrekS
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 979
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:32
Lokalizacja: wlkp
Auto: BVN

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez cupra 2 » 11 listopada 2004, 14:15

co można jeszcze wyświetlić????
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cupra 2
Sport
Sport
 
Posty: 801
Dołączył(a): 30 marca 2004, 06:49
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: ALTEA TDI

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez da3 » 11 listopada 2004, 14:46

Wyświetlana wartości kodu.
1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej
2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56)
4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89)
5 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) (G 17), przód
6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia)
7 Cyfrowa wartość czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109)
8 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
9 Wartość różnicowa (błąd?) klapy regulacji temperatury (Delta value of Temperature Regulator Flap)
10 Wartość błędu klapy regulacji temperatury
11 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
12 Specjalna wartość klapy centralnej
13 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114)
14 Specjalna wartość klapy nogi/odszraniacz
15 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
16 Specjalna wartość klapy przepływu powietrza
17 Prędkość samochodu (km/h)
18 Aktualne napięcie dmuchawy powietrza (V)
19 Specjalne napięcie dmuchawy powietrza (V)
20 Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V)
21 Numer występowania niskiego napięcia, nie-nieustalony
22 Cykl klimatyzowania przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
23 Cykle przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
24 Cykle przełączania, absolutnie nie-wahające się
25 Analogowa/cyfrowa wartość, przełącznik Kick-Down
26 Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT)
27 Wartość kodu (Coding value)
28 Prędkość obrotowa silnika (RPM)
29 Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM)
30 Wersja programu
31 Sprawdzenie wyświetlacza (wszystkie segmenty sterownika zaświecą się)
32 Licznik błędów potencjometru klapy regulacji temperatury
33 Licznik błędów potencjometru klapy centralnej
34 Licznik błędów potencjometru klapy nogi/odszraniacz
35 Licznik błędów potencjometru klapy przepływu powietrza
36 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
37 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92), max.
38 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
39 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
40 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
41 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
42 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
43 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
44 Licznik cyklów operacji pojazdu (nośnika?)
45 Obliczona temperatura wewnętrzna (program wewnętrzny, cyfrowo)
46 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny)
47 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w oC)
48 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo)
49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu)
50 Czas postoju (min)
51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC
52 Kanał graficzny 1 – pod warunkiem, że kompresor klimatyzacji jest wyłączony – wyświetli się 88.8.
Zobacz poniżej.
53 Kanał graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjść jest identyfikowany wyświetleniem 88.8. Zobacz
poniżej.
54 Znak sterujący
55 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji
56 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56)
58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89)
59 Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika temperatury (G 17), przód
60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109)
61 Wersja programu (ostatnia

[ Dodano: Czw 11 Lis, 2004 ]
i tu jeszcze troche :mrgreen:

Znaczenie kodów Diagnostic Trouble Code (DTC)
00.0 brak błędów
02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)
02.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
02.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem przerwa
02.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem zwarcie
03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1
03.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
03.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa
03.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie
04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa, *04.1 (zobacz poniżej)
04.2 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 04.1
04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem przerwa
04.4 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem zwarcie
05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)
05.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobacz
poniżej)
05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa
05.4 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem zwarcie
06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz
poniżej)
06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1
06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa
06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie
07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa, *07.1 (zobacz
poniżej)
07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 07.1
07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa
07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem zwarcie
08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1 (zobacz poniżej)
08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągłe zwarcie, zobacz 08.1
08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie
08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)
08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie
08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa, *11.1 (zobacz poniżej)
11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągłe zwarcie, zobacz 11.1
11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa
11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie
11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej)
11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie
11.7 Klapa centralna, czasem blokowana
13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1 (zobacz poniżej)
13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągłe zwarcie, zobacz 13.1
13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa
13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)
13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa, *15.1 (zobacz poniżej)
15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 15.1
15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie
15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej)
15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
17.0 Wadliwy sygnał prędkości samochodu
18.1 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe
18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
20.1 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - ciągle, *20.1 (zobacz poniżej)
20.3 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - sporadycznie
22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)
22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa
22.5 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5 (zobacz poniżej)
29.1 Detekcja poślizgu paska "soft", ciągła
29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła
29.3 Detekcja poślizgu paska "soft", sporadycznie
29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie

Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):
*02.1 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony
*04.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.2 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujniki G89 i G17 są równocześnie uszkodzone
*06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany,
diagnostykę wykonywać tylko powyżej 0 stopni Celsjusza
*07.1 Zaprogramowana właściwa wartość = 0
*08.1 Silnik klapy regulacji temperatury nie może być dłużej sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*11.1 Silnik klapy centralnej nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*11.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*15.1 Wartość cyfrowa jest wewnętrznie zaprogramowana dla trybu limp-home (miękkiego?)
*15.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*20.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż napięcie będzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund
*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie
*22.5 Kompresor ponownie się uruchamia, skaner błędów VAG 1551
--------------------------------------------------------------------------------
Kody kanału 52 - OBD – kompresor klimatyzacji wyłączony
Jeżeli kompresor klimatyzacji jest wyłączony, wyświetla się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane.
Część warunkowa
a1 Przerywanie lub blokowanie, przełącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x wyłączony
b1 Obroty silnika (RPM) poniżej 200 - 500
c1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
d1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
e1 Funkcje systemu OK
f1 Funkcje systemu OK
a2 Klimatyzacja ręcznie wyłączona (klimatyzacja nie aktywna)
b2 Niskie napięcie
c2 Przełącznik Kick-down, kompresor wyłączony na 12 s max.
d2 Włączona kontrolka temperatury chłodzenia silnika (ECT)
e2 Wyłącznik niskiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F73)
f2 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F118)
a3 Wybrany tryb ECON
b3 Wybrane OFF
c3 Zewnętrzna temperatura (otoczenia) za niska
d3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds)
e3 Wysokie ciśnienie wystąpiło ponad 30 razy
f3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G109) poniżej 27 oF (-3 oC)
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)
Kropka dziesiętna
Zaświeci się - kompresor klimatyzacji ON
Kropka dziesiętna
Zgaśnie – kompresor klimatyzacji OFF
--------------------------------------------------------------------------------
Kody kanału 53 - OBD – Stan kodów elektrycznych wyjść systemu
Gdy wyjścia elektryczne NO są aktywne, wyświetli się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane. Kropka dziesiętna w "88.8" nie jest wyświetlana w tym kanale.
Część warunkowa
a1 Wentylator wewnętrznego czujnika temperatury
b1 Zamknięta klapa świeże powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji)
c1 Zamknięty zawór ogrzewania
d1 Przewody dwukierunkowe
e1 Kompresor klimatyzacji ON
f1 Pierwszy bieg wentylatora chłodnicy ON
a2 Klapa przepływu powietrza otwarta
b2 Klapa przepływu powietrza otwarta
c2 Klapa przepływu powietrza zamknięta
d2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
e2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
f2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz"
a3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"
b3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny”
c3 Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz"
d3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
e3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
f3 Klapa temperatury w pozycji "ciepłe powietrze"
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)
powered by compsport
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
da3
Sport
Sport
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 marca 2004, 20:17
Lokalizacja: Bielsko/Krakow
Auto: a3

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez cupra 2 » 12 listopada 2004, 12:14

a wtedy pokazuje to na wyświetlaczu climatronika czy komputera?
np. kod 17 (prędkość pojazdu) to jest aktualna prędkość czy średnia (jak w komputerze)?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cupra 2
Sport
Sport
 
Posty: 801
Dołączył(a): 30 marca 2004, 06:49
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: ALTEA TDI

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez PiotrekS » 12 listopada 2004, 12:26

climatronica, predkosc aktualna
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiotrekS
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 979
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:32
Lokalizacja: wlkp
Auto: BVN

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez leo » 29 listopada 2004, 07:30

a jak potem wrocic do "normalnych" wyswietlan climatronica?
Daniel i Ania

był fajny Leonek, teraz jest fajna Astra:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leo
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 30 marca 2004, 07:24
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Astra CDTI

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez PiotrekS » 29 listopada 2004, 08:42

przytrzymac dolny i gorny guzik z prawej strony (obieg wewnetrzny i strzalke w gore)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiotrekS
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 979
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:32
Lokalizacja: wlkp
Auto: BVN

kody climatronica

Postprzez papa_smerf » 30 lipca 2005, 20:02

moze ma ktos kody ale po polsku bo w Download sa ale po angielski i nie chce mi sie az tyle myslec :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
papa_smerf
Sport
Sport
 
Posty: 362
Dołączył(a): 12 kwietnia 2004, 18:49
Lokalizacja: UK
Auto: Leon TDI+:)

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez PiotrekS » 30 lipca 2005, 20:45

Wyświetlana wartości kodu.
1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej
2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56)
4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89)
5 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) (G 17), przód
6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia)
7 Cyfrowa wartość czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109)
8 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
9 Wartość różnicowa (błąd?) klapy regulacji temperatury (Delta value of Temperature Regulator Flap)
10 Wartość błędu klapy regulacji temperatury
11 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
12 Specjalna wartość klapy centralnej
13 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114)
14 Specjalna wartość klapy nogi/odszraniacz
15 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
16 Specjalna wartość klapy przepływu powietrza
17 Prędkość samochodu (km/h)
18 Aktualne napięcie dmuchawy powietrza (V)
19 Specjalne napięcie dmuchawy powietrza (V)
20 Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V)
21 Numer występowania niskiego napięcia, nie-nieustalony
22 Cykl klimatyzowania przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
23 Cykle przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
24 Cykle przełączania, absolutnie nie-wahające się
25 Analogowa/cyfrowa wartość, przełącznik Kick-Down
26 Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT)
27 Wartość kodu (Coding value)
28 Prędkość obrotowa silnika (RPM)
29 Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM)
30 Wersja programu
31 Sprawdzenie wyświetlacza (wszystkie segmenty sterownika zaświecą się)
32 Licznik błędów potencjometru klapy regulacji temperatury
33 Licznik błędów potencjometru klapy centralnej
34 Licznik błędów potencjometru klapy nogi/odszraniacz
35 Licznik błędów potencjometru klapy przepływu powietrza
36 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
37 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92), max.
38 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
39 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
40 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
41 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
42 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
43 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
44 Licznik cyklów operacji pojazdu (nośnika?)
45 Obliczona temperatura wewnętrzna (program wewnętrzny, cyfrowo)
46 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny)
47 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w oC)
48 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo)
49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu)
50 Czas postoju (min)
51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC
52 Kanał graficzny 1 – pod warunkiem, że kompresor klimatyzacji jest wyłączony – wyświetli się 88.8.
Zobacz poniżej.
53 Kanał graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjść jest identyfikowany wyświetleniem 88.8. Zobacz
poniżej.
54 Znak sterujący
55 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji
56 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56)
58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89)
59 Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika temperatury (G 17), przód
60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109)
61 Wersja programu (ostatnia

[ Dodano: Czw 11 Lis, 2004 ]
i tu jeszcze troche

Znaczenie kodów Diagnostic Trouble Code (DTC)
00.0 brak błędów
02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)
02.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
02.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem przerwa
02.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem zwarcie
03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1
03.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
03.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa
03.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie
04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa, *04.1 (zobacz poniżej)
04.2 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 04.1
04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem przerwa
04.4 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem zwarcie
05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)
05.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobacz
poniżej)
05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa
05.4 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem zwarcie
06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz
poniżej)
06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1
06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa
06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie
07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa, *07.1 (zobacz
poniżej)
07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 07.1
07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa
07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem zwarcie
08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1 (zobacz poniżej)
08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągłe zwarcie, zobacz 08.1
08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie
08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)
08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie
08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa, *11.1 (zobacz poniżej)
11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągłe zwarcie, zobacz 11.1
11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa
11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie
11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej)
11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie
11.7 Klapa centralna, czasem blokowana
13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1 (zobacz poniżej)
13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągłe zwarcie, zobacz 13.1
13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa
13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)
13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa, *15.1 (zobacz poniżej)
15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 15.1
15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie
15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej)
15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
17.0 Wadliwy sygnał prędkości samochodu
18.1 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe
18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
20.1 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - ciągle, *20.1 (zobacz poniżej)
20.3 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - sporadycznie
22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)
22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa
22.5 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5 (zobacz poniżej)
29.1 Detekcja poślizgu paska "soft", ciągła
29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła
29.3 Detekcja poślizgu paska "soft", sporadycznie
29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie

Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):
*02.1 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony
*04.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.2 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujniki G89 i G17 są równocześnie uszkodzone
*06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany,
diagnostykę wykonywać tylko powyżej 0 stopni Celsjusza
*07.1 Zaprogramowana właściwa wartość = 0
*08.1 Silnik klapy regulacji temperatury nie może być dłużej sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*11.1 Silnik klapy centralnej nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*11.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*15.1 Wartość cyfrowa jest wewnętrznie zaprogramowana dla trybu limp-home (miękkiego?)
*15.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*20.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż napięcie będzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund
*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie
*22.5 Kompresor ponownie się uruchamia, skaner błędów VAG 1551
--------------------------------------------------------------------------------
Kody kanału 52 - OBD – kompresor klimatyzacji wyłączony
Jeżeli kompresor klimatyzacji jest wyłączony, wyświetla się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane.
Część warunkowa
a1 Przerywanie lub blokowanie, przełącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x wyłączony
b1 Obroty silnika (RPM) poniżej 200 - 500
c1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
d1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
e1 Funkcje systemu OK
f1 Funkcje systemu OK
a2 Klimatyzacja ręcznie wyłączona (klimatyzacja nie aktywna)
b2 Niskie napięcie
c2 Przełącznik Kick-down, kompresor wyłączony na 12 s max.
d2 Włączona kontrolka temperatury chłodzenia silnika (ECT)
e2 Wyłącznik niskiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F73)
f2 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F118)
a3 Wybrany tryb ECON
b3 Wybrane OFF
c3 Zewnętrzna temperatura (otoczenia) za niska
d3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds)
e3 Wysokie ciśnienie wystąpiło ponad 30 razy
f3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G109) poniżej 27 oF (-3 oC)
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)
Kropka dziesiętna
Zaświeci się - kompresor klimatyzacji ON
Kropka dziesiętna
Zgaśnie – kompresor klimatyzacji OFF
--------------------------------------------------------------------------------
Kody kanału 53 - OBD – Stan kodów elektrycznych wyjść systemu
Gdy wyjścia elektryczne NO są aktywne, wyświetli się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane. Kropka dziesiętna w "88.8" nie jest wyświetlana w tym kanale.
Część warunkowa
a1 Wentylator wewnętrznego czujnika temperatury
b1 Zamknięta klapa świeże powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji)
c1 Zamknięty zawór ogrzewania
d1 Przewody dwukierunkowe
e1 Kompresor klimatyzacji ON
f1 Pierwszy bieg wentylatora chłodnicy ON
a2 Klapa przepływu powietrza otwarta
b2 Klapa przepływu powietrza otwarta
c2 Klapa przepływu powietrza zamknięta
d2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
e2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
f2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz"
a3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"
b3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny”
c3 Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz"
d3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
e3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
f3 Klapa temperatury w pozycji "ciepłe powietrze"
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiotrekS
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 979
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:32
Lokalizacja: wlkp
Auto: BVN

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez papa_smerf » 30 lipca 2005, 20:50

wielkie dzieki a jak wejsc w czytanie kodow :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
papa_smerf
Sport
Sport
 
Posty: 362
Dołączył(a): 12 kwietnia 2004, 18:49
Lokalizacja: UK
Auto: Leon TDI+:)

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez PiotrekS » 30 lipca 2005, 20:52

Trzymajc przycisk od recyrkulacji powietrza nadus plus od temperatury (ten przycisk ktorym zwiekszasz temp) tak samo sie wychodzi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiotrekS
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 979
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:32
Lokalizacja: wlkp
Auto: BVN

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez colin23 » 30 lipca 2005, 20:59

PiotrekS napisał(a):Trzymajc przycisk od recyrkulacji powietrza nadus plus od temperatury (ten przycisk ktorym zwiekszasz temp) tak samo sie wychodzi


hm więc przyciskasz to, wchodzisz w tryb i co dalej? JAk tych kodów używać? Jak to się je? poza tym u mnie recyrkulacja i +temperatury nic nie włącza :-( Jak przyciskam recyrkulacje i nawiew w górę to wchodze do jakiś kodów. To jak to jest? Jest gdzieś porządna instrukcja jak tego uzywać i do czego to dokładnie :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez PiotrekS » 31 lipca 2005, 18:43

colin23, w takim razie od regulacji nawiewu plusem i przyciskiem od recyrkulacji wchodzi sie do kodow :) wybierasz interesujaca Cie pozycje np 10 i zatwierdzasz guzikiem od recyrkulacji i odczytujesz to co jest pod 10 itd...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiotrekS
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 979
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:32
Lokalizacja: wlkp
Auto: BVN

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez colin23 » 31 lipca 2005, 19:31

PiotrekS napisał(a):colin23, w takim razie od regulacji nawiewu plusem i przyciskiem od recyrkulacji wchodzi sie do kodow :) wybierasz interesujaca Cie pozycje np 10 i zatwierdzasz guzikiem od recyrkulacji i odczytujesz to co jest pod 10 itd...


ok ale tam znalazłem tych kodów ok 70 a ty wkleiłes jakieś 170 :-) jak wejśc do tych 08.1 lub a1 b1 itd ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Czy bawiliscie sie climatroniciem i funkcjami ?

Postprzez ADIC » 25 sierpnia 2006, 11:50

Czy bawiliscie sie climatroniciem i funkcjami jakie są w instrukcji w dziale DOWNLOAD.

Wczoraj ustawilem na climartonicu aby pokazywał prędkość auta (funkcja 17C) i rózni sie ona od tego co wskazuje licznik o jakies 10%

np. na zegarach 60km/h , na klimie 53 km/h

Który licznik pokazuje dokladniej ??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ADIC
Sport
Sport
 
Posty: 629
Dołączył(a): 14 marca 2006, 13:24
Lokalizacja: Łódź/Wawa/Gdynia
Region: pomorskie
Auto: Cupra290
Silnik: CJXA 2.0

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez AdamTower » 25 sierpnia 2006, 11:52

Na klimie ponieważ auta zawsze mają zawyżone wskazanie prędkości na liczniku
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez Kozak » 25 sierpnia 2006, 11:56

u mnie też tak jest że na klimie pokazuje mniej , chyba tak być musi

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez Orzeł » 25 sierpnia 2006, 12:47

klima ma wskazania praktycznie takie same jak GPS wiec zapewne jest dokładniejsza :). Licznik zawyża i to dosyć sporo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Orzeł
FR
FR
 
Posty: 1855
Dołączył(a): 13 października 2005, 15:30
Lokalizacja: PL-Czę100chowa
Auto: Klekot :)

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez Lukas_1 » 25 sierpnia 2006, 14:27

tak jak napisał Orzeł. W porównaniu do GPS odchyłek prawie nie ma. Oznacza to też, że taka prędkość z klimy pojawi się też na radarze niebieskich...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lukas_1
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 14 lipca 2006, 13:33
Lokalizacja: Wawa
Auto: ToledoII 137/340

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez ADIC » 25 sierpnia 2006, 14:33

Lukas_1 napisał(a):tak jak napisał Orzeł. W porównaniu do GPS odchyłek prawie nie ma. Oznacza to też, że taka prędkość z klimy pojawi się też na radarze niebieskich...


chyba ze ma sie CB :-) to sobie niebiescy moga pomarzyc o złapaniu takiej gwiazdy ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ADIC
Sport
Sport
 
Posty: 629
Dołączył(a): 14 marca 2006, 13:24
Lokalizacja: Łódź/Wawa/Gdynia
Region: pomorskie
Auto: Cupra290
Silnik: CJXA 2.0

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez klauspolo » 28 sierpnia 2006, 14:16

Witam. Czy ktorys z kodow pokazuje np temperature w dolocie???
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
klauspolo
Sport
Sport
 
Posty: 536
Dołączył(a): 16 września 2005, 23:24
Lokalizacja: Płock
Auto: Rocco++++
Silnik: CDAA 1.8

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez telkom » 29 sierpnia 2006, 17:32

ADIC homologacja europejska samochodów wymaga aby wskazanie prędkościomierza widziane przez kierowcę było co najmniej o 4% wyższe od rzeczywistej prędkości pojazdu. U mnie wskazanie zegarów rózni się od wksazania na klimatroniku o około 5%. Tak samo pokazuje GPS. 10% to troche duzo - ale może niedokładnie porównałeś. Jesli rzeczywiscie róznica jest tak duża to może to być również problem z kodowaniem zestawu wskaźników. Ostatnia (piatą) cyfra kodowania oznacza rodzaj skrzyni biegów (ilość impulsów czytanych przez czujnik na każdy km). Jeśli jest niewłasciwa to licznik pokazuje niewłaściwie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
telkom
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 12 października 2005, 20:19
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Toledo 1.8 20V Sport

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez koski » 29 sierpnia 2006, 23:27

Witam!

Czy mozna to jakos zaprogramowac,zeby predkosc byla wyswietlana na wyswietlaczu climy caly czas?

Pozdrawiam!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
koski
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 16 września 2005, 04:44
Lokalizacja: Czestochowa
Auto: Skoda Superb Eleg. +

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez Łuki » 30 sierpnia 2006, 11:27

klauspolo napisał(a):Witam. Czy ktorys z kodow pokazuje np temperature w dolocie???


Kanał 4 pokazuje cyfrową wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G89).
Czy to jest jednak temperatura w dolocie to Ci nie powiem.

Jak wam się nudzi to się bawcie :wink:


Wyświetlana wartości kodu.
1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej
2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56)
4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89)
5 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) (G 17), przód
6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia)
7 Cyfrowa wartość czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109)
8 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
9 Wartość różnicowa (błąd?) klapy regulacji temperatury (Delta value of Temperature Regulator Flap)
10 Wartość błędu klapy regulacji temperatury
11 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
12 Specjalna wartość klapy centralnej
13 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114)
14 Specjalna wartość klapy nogi/odszraniacz
15 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
16 Specjalna wartość klapy przepływu powietrza
17 Prędkość samochodu (km/h)
18 Aktualne napięcie dmuchawy powietrza (V)
19 Specjalne napięcie dmuchawy powietrza (V)
20 Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V)
21 Numer występowania niskiego napięcia, nie-nieustalony
22 Cykl klimatyzowania przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
23 Cykle przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
24 Cykle przełączania, absolutnie nie-wahające się
25 Analogowa/cyfrowa wartość, przełącznik Kick-Down
26 Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT)
27 Wartość kodu (Coding value)
28 Prędkość obrotowa silnika (RPM)
29 Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM)
30 Wersja programu
31 Sprawdzenie wyświetlacza (wszystkie segmenty sterownika zaświecą się)
32 Licznik błędów potencjometru klapy regulacji temperatury
33 Licznik błędów potencjometru klapy centralnej
34 Licznik błędów potencjometru klapy nogi/odszraniacz
35 Licznik błędów potencjometru klapy przepływu powietrza
36 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
37 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92), max.
38 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
39 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
40 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
41 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
42 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
43 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
44 Licznik cyklów operacji pojazdu (nośnika?)
45 Obliczona temperatura wewnętrzna (program wewnętrzny, cyfrowo)
46 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny)
47 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w oC)
48 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo)
49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu)
50 Czas postoju (min)
51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC
52 Kanał graficzny 1 – pod warunkiem, że kompresor klimatyzacji jest wyłączony – wyświetli się 88.8.
Zobacz poniżej.
53 Kanał graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjść jest identyfikowany wyświetleniem 88.8. Zobacz
poniżej.
54 Znak sterujący
55 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji
56 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56)
58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89)
59 Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika temperatury (G 17), przód
60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109)
61 Wersja programu (ostatnia)

--------------------------------------------------------------------------------
Znaczenie kodów Diagnostic Trouble Code (DTC)
00.0 brak błędów
02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)
02.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
02.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem przerwa
02.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem zwarcie
03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1
03.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
03.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa
03.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie
04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa, *04.1 (zobacz poniżej)
04.2 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 04.1
04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem przerwa
04.4 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem zwarcie
05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)
05.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobacz
poniżej)
05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa
05.4 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem zwarcie
06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz
poniżej)
06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1
06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa
06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie
07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa, *07.1 (zobacz
poniżej)
07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 07.1
07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa
07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem zwarcie
08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1 (zobacz poniżej)
08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągłe zwarcie, zobacz 08.1
08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie
08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)
08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie
08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa, *11.1 (zobacz poniżej)
11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągłe zwarcie, zobacz 11.1
11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa
11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie
11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej)
11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie
11.7 Klapa centralna, czasem blokowana
13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1 (zobacz poniżej)
13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągłe zwarcie, zobacz 13.1
13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa
13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)
13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa, *15.1 (zobacz poniżej)
15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 15.1
15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie
15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej)
15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
17.0 Wadliwy sygnał prędkości samochodu
18.1 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe
18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
20.1 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - ciągle, *20.1 (zobacz poniżej)
20.3 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - sporadycznie
22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)
22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa
22.5 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5 (zobacz poniżej)
29.1 Detekcja poślizgu paska "soft", ciągła
29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła
29.3 Detekcja poślizgu paska "soft", sporadycznie
29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie

Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):
*02.1 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony
*04.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.2 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujniki G89 i G17 są równocześnie uszkodzone
*06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany,
diagnostykę wykonywać tylko powyżej 0 stopni Celsjusza
*07.1 Zaprogramowana właściwa wartość = 0
*08.1 Silnik klapy regulacji temperatury nie może być dłużej sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*11.1 Silnik klapy centralnej nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*11.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*15.1 Wartość cyfrowa jest wewnętrznie zaprogramowana dla trybu limp-home (miękkiego?)
*15.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*20.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż napięcie będzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund
*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie
*22.5 Kompresor ponownie się uruchamia, skaner błędów VAG 1551
--------------------------------------------------------------------------------
Kody kanału 52 - OBD – kompresor klimatyzacji wyłączony
Jeżeli kompresor klimatyzacji jest wyłączony, wyświetla się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane.
Część warunkowa
a1 Przerywanie lub blokowanie, przełącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x wyłączony
b1 Obroty silnika (RPM) poniżej 200 - 500
c1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
d1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
e1 Funkcje systemu OK
f1 Funkcje systemu OK
a2 Klimatyzacja ręcznie wyłączona (klimatyzacja nie aktywna)
b2 Niskie napięcie
c2 Przełącznik Kick-down, kompresor wyłączony na 12 s max.
d2 Włączona kontrolka temperatury chłodzenia silnika (ECT)
e2 Wyłącznik niskiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F73)
f2 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F118)
a3 Wybrany tryb ECON
b3 Wybrane OFF
c3 Zewnętrzna temperatura (otoczenia) za niska
d3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds)
e3 Wysokie ciśnienie wystąpiło ponad 30 razy
f3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G109) poniżej 27 oF (-3 oC)
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)
Kropka dziesiętna
Zaświeci się - kompresor klimatyzacji ON
Kropka dziesiętna
Zgaśnie – kompresor klimatyzacji OFF
--------------------------------------------------------------------------------
Kody kanału 53 - OBD – Stan kodów elektrycznych wyjść systemu
Gdy wyjścia elektryczne NO są aktywne, wyświetli się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane. Kropka dziesiętna w "88.8" nie jest wyświetlana w tym kanale.
Część warunkowa
a1 Wentylator wewnętrznego czujnika temperatury
b1 Zamknięta klapa świeże powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji)
c1 Zamknięty zawór ogrzewania
d1 Przewody dwukierunkowe
e1 Kompresor klimatyzacji ON
f1 Pierwszy bieg wentylatora chłodnicy ON
a2 Klapa przepływu powietrza otwarta
b2 Klapa przepływu powietrza otwarta
c2 Klapa przepływu powietrza zamknięta
d2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
e2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
f2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz"
a3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"
b3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny”
c3 Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz"
d3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
e3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
f3 Klapa temperatury w pozycji "ciepłe powietrze"
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)
elo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Łuki
Sport
Sport
 
Posty: 705
Dołączył(a): 30 marca 2004, 13:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BMW 320d Touring

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez klauspolo » 31 sierpnia 2006, 11:35

tez to znalazlem i chcialem wstawic ale Łuki mnie uprzedzil :wink:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
klauspolo
Sport
Sport
 
Posty: 536
Dołączył(a): 16 września 2005, 23:24
Lokalizacja: Płock
Auto: Rocco++++
Silnik: CDAA 1.8

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez ADIC » 1 września 2006, 10:33

rowniez do pobrania w PDF
www.krc.cn.pl/adic/climatronic-pl.pdf
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ADIC
Sport
Sport
 
Posty: 629
Dołączył(a): 14 marca 2006, 13:24
Lokalizacja: Łódź/Wawa/Gdynia
Region: pomorskie
Auto: Cupra290
Silnik: CJXA 2.0

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez kape102 » 9 stycznia 2007, 20:30

Witam
Wracając do początku tematu. Interesuje mnie funkcja 51c. Czy wskazania tej funkcji pokazują odczyt czujnika temperatury płynu chłodzącego identyczny z odczytem Vagiem? W serwisie aso powiedziano mi, że mam uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego, który na zegar podaje temp. 90 st. natomiast do jednostki sterującej 72-80 st. Wydaje mi się to podejrzane. Po uruchomieniu funkcji 51c klimatronic pokazuje to samo co zegar czuli 90 st.
Czyżby mnie chcieli naciągnąć? :evil:
Zobacz Profil
kape102
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 kwietnia 2006, 07:33
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: TOLEDO 1.9 TDI

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez Tonny S » 9 stycznia 2007, 20:47

kape102, masz 2 czujniki tzn podwojny czujnik.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez Asgaard » 10 stycznia 2007, 00:50

co nie zmienia faktu, że nie odpowiedziałeś na jego pytanie :P

moim zdaniem climatronik bierze temp z tego czujnika który podaje sygnał do komputera, ale dobrze byłoby przejechać się na vaga i sprawdzić to.
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez kape102 » 10 stycznia 2007, 08:55

W serwisie aso sprawdzali Vagiem w trakcie jazdy i powiedzieli, że do komputera czujnik podaje temp. 72-80 st. natomiast na zegar 90 st. Później dowiedziałem się o kodach klimatronica i sprawdziłem odczyt na nim i pokazuje 90 st. Dlatego właśnie opinia aso mnie nie przekonuje.
Zobacz Profil
kape102
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 kwietnia 2006, 07:33
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: TOLEDO 1.9 TDI

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez pawel_zbik » 12 lutego 2007, 18:48

Witam,

czy możliwe jest ze nie w każdym climatroniku działają te funkcje.
Mam Leona z climatronikiem i .......nic :((
Zobacz Profil
pawel_zbik
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 5 października 2006, 17:18
Lokalizacja: Tomaszów MAz
Auto: Leon 1,9 TDI 90 KM

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez RosenG » 12 lutego 2007, 18:53

Własnie jak to uruchomić,tez mam climatronica
Zobacz Profil
RosenG
Signo
Signo
 
Posty: 156
Dołączył(a): 5 lutego 2007, 18:56
Lokalizacja: Londyn
Auto: Leon 1.9 TDI 130KM

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez Grisza » 12 lutego 2007, 19:26

RosenG napisał(a):Własnie jak to uruchomić,tez mam climatronica


Proszę szukać!!
a choćby post z 2004 r.: http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... limatronic
Yellow SubMarine ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grisza
Sport
Sport
 
Posty: 724
Dołączył(a): 29 marca 2004, 21:47
Lokalizacja: Beskid Sądecki
Auto: Audi SportBack Q+
Silnik: BMN 2.0

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez uki23 » 23 lutego 2007, 19:35

własnie przeczytałem post i chciałbym sie dowiedziec czy jest mozliwośc a zeby na wyswietlaczu climatronica wyswietlała sie temperatura wewnątrz(czyli tak jak mam teraz)i temperatura na zewnatrz(ta która wyświetla mi sie na wyś. komputera pokładowego) równoczesnie???
Zobacz Profil
uki23
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 3 stycznia 2007, 22:59
Lokalizacja: Ujazd(opolskie)
Auto: Toledo TDI

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez Tonny S » 23 lutego 2007, 21:27

Mozna wyswietlic wchodzac w funkcje ale to nie o t raczej chodzi - razem nie da rady.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez Matryx » 11 marca 2008, 22:57

Ja wiciskam przycisk obiegu recyrkulacji powietrza (prawy dolny rog) oraz przycisk od kierowania powietrza na kratki pod szyba (strzalka w gore, w prawym gornym rogu) i nic się nie dzieje. Czy zapłon musi być włączony, a może wyłączony, a może trzeba jeszcze coś przełączyć?
Obrazek
Zobacz Profil
Matryx
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 17 lutego 2008, 18:17
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Seat Leon TDI 1,9

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez maanii » 12 marca 2008, 18:37

a co oznacza kod 50,3?
Zobacz Profil
maanii
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 22 stycznia 2008, 17:08
Lokalizacja: Brzeg
Auto: 1.8 20VT

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez AdamTower » 17 marca 2008, 15:59

Odgrzewam starego kotleta :whoeva:
Zna ktoś kody climatronica do Leona II (1P) ??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez olus » 27 marca 2008, 17:27

Przylaczam sie do prosby AdamTower czy wogole istnieje taka sama opcja jak w 1M ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez integrator » 27 marca 2008, 21:58

czytałem na niemieckim forum leona wątek dokładnie na ten temat, ale mimo że ma prawie 2 lata to nic nie udało się ustalić.

http://www.seat-leon.de/vboard/showthre ... unktion%5C
Zobacz Profil
integrator
Signo
Signo
 
Posty: 111
Dołączył(a): 22 maja 2006, 14:55
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon II

Skąd takie wskazania?

Postprzez NeoN1980 » 3 maja 2008, 16:59

kape102 napisał(a):W serwisie aso sprawdzali Vagiem w trakcie jazdy i powiedzieli, że do komputera czujnik podaje temp. 72-80 st. natomiast na zegar 90 st. Później dowiedziałem się o kodach klimatronica i sprawdziłem odczyt na nim i pokazuje 90 st. Dlatego właśnie opinia aso mnie nie przekonuje.

Ja bym się tym nie sugerował, co podaje Ci climatronic. Już jakis czas temu stwierdziłem, że te temperatury się nie pokrywają. Co ciekawe jak odpalam zimne auto, najpierw do 90tki dochodzi wskazanie climatronica, potem dochodzi wskazówka na zegarach. Jak silnik jest ciepły to często najpierw 90 osiąga wskazówka, podczas gdy na climatronicu mam np 70 stopni...
Czy ktoś wie, gdzie zlokalizowany jest czujnik temperatury, z którego odczyty pokazuje climatronic? Czy ja też mam walnięty czujnik ;) ?
Zobacz Profil
NeoN1980
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5 października 2006, 22:33
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez olus » 3 maja 2008, 19:48

a ja mam uczucie ze jest kilka czujnikow temp i najpierw dochodzi sygnal z jednego potem z drugiego a potem komp to jakos ogarnia pare razy zauwazylem to u siebie w ibizie (szczegolnie temp. oleju)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez marexi » 5 maja 2008, 22:52

Wlasnie wrocilem z przejazdzki po przeczytaniu tego posta i przy 150na liczniku pokazuje mi predkosc 136km/h, i w zwiazku z tym pytanko mam jedno odnosnie opon bo mam 17 na 205/40/17 i czy przy takim profilu licznik moze oczukiwac czy mam go wykrecic i wskazowke nastawic?

i taka mala ciekawostka, panowie kierowcy od pksu o tej porze jezdza po mniescie 76 wg wskazan na climatronicu ;)
TS LooK jUz JeSt:)BMW 730D hostoria wymyslona...?
Zobacz Profil
marexi
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 23:27
Lokalizacja: Nowa Sól
Auto: Seat Leon 00'tuning

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez NeoN1980 » 5 maja 2008, 23:50

Ze względów bezpieczeństwa zegary zawyżają realną prędkość samochodu.

Norma wymagana przez prawo wynosi chyba 4% (dyrektywa 77/433/EWG). Ja widzę po wskazaniach climatronica u mnie, że jest to jakieś 10%. Climatronic powinien wskazywać prędkość bliższą realnej. Można porównać ze wskazaniami GPSa... jeśli ktoś ma.

Dlatego jak przekraczamy 200km/h na budziku to na prawdę nie mamy jeszcze fabrycznej nawet ;) przynajmniej dla ASV bez modyfikacji.
Zobacz Profil
NeoN1980
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5 października 2006, 22:33
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez marexi » 6 maja 2008, 01:14

Climatronic powinien wskazywać prędkość bliższą realnej. Można porównać ze wskazaniami GPSa... jeśli ktoś ma.

No wlasnie GPS mam i dzis specjalnie odpalilem po chyba 3miesiecznej przerwie i pokazuje prawie z climatroniciem. u mnie oszukuje ponad 10% ale sobie odkrece jutro licznik i przestawie:)
TS LooK jUz JeSt:)BMW 730D hostoria wymyslona...?
Zobacz Profil
marexi
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 grudnia 2007, 23:27
Lokalizacja: Nowa Sól
Auto: Seat Leon 00'tuning

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez Miro » 6 maja 2008, 07:08

U mnie climatronic pokazuje równo z GPS. Licznik zawyża o +- 5%,z tym że im większa prędkość tym bardziej zawyża. Oponki 205/55/16.
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garb od roboty.
Zobacz Profil
Miro
Sport
Sport
 
Posty: 295
Dołączył(a): 18 kwietnia 2006, 10:07
Lokalizacja: Kraków
Auto: BMW E91 LCI

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez KoLoS » 6 maja 2008, 07:56

marexi napisał(a):No wlasnie GPS mam i dzis specjalnie odpalilem po chyba 3miesiecznej przerwie i pokazuje prawie z climatroniciem. u mnie oszukuje ponad 10% ale sobie odkrece jutro licznik i przestawie:)

Licznik masz wyskalowany dobrze i zostaw go w spokoju. Masz źle dobrane opony, na feldze 17" powinny być 225/45/17.

W weekend jeździliśmy po fajnym pasie pod Olsztynem i bawiliśmy się przy okazji Climatronickiem. Wnioski podobne do wcześniej opisanych.

Licznik/climatronic/GPS
100/94-96/95-96
Realne 200km/h to z tego co kojarze okolice 210-215 na liczniku
EX-klubowicz na własną prośbę 8)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KoLoS
TopSport
TopSport
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 6 sierpnia 2006, 08:06
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: ARL+

Re: ukryte funkcje climatronik

Postprzez Miro » 6 maja 2008, 09:21

KoLoS napisał(a):na feldze 17" powinny być 225/45/17
Ewentualnie 205/50/17
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garb od roboty.
Zobacz Profil
Miro
Sport
Sport
 
Posty: 295
Dołączył(a): 18 kwietnia 2006, 10:07
Lokalizacja: Kraków
Auto: BMW E91 LCI

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości