
Szukam oznaczenia kodowego "krótkiej" skrzyni 6 do tych silników (takiej co ma na 6 przy 3000 obr/min ok 165 km/h).
Który to typ skrzyni? DRV, EFF, ERF, FEK, FEL, FMH, FMQ, FMU, ERG, DRW?
Proszę o konkretne odpowiedzi ujeżdżaczy mocnych TDI.
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
Asgaard napisał(a):EFF na 100% nie wiem czy jeszcze jakaś...
Marcin_TDI napisał(a):potwierdzam jest FMH i jest wyjatkowo dluga![]()
ale nie mam jak sprawdzic czy przy tak duzej predkosci ma taki obroty bo u Nas niedozwolone jest tak szybko jezdzic![]()
![]()
Marcin_TDI napisał(a):potwierdzam jest FMH i jest wyjatkowo dluga![]()
ale nie mam jak sprawdzic czy przy tak duzej predkosci ma taki obroty bo u Nas niedozwolone jest tak szybko jezdzic![]()
![]()
mm.max napisał(a):Z tego co pamietam przy 235km/h miałem coś ok. 4100 obrotów (tylko)
Asgaard napisał(a):jaro4444, tak, EFF jest krótka 3krpm ~ 160kph
kolos napisał(a):to ja mam chyba coś krótszego na 6 biegu przy 3000rpm ~175-180km/h przy 2000rpm równo 120km/h
jaro4444 napisał(a):No to sobie policzyłem dziś, jako punkt odniesienia posłużyła skrzynia 5 EGS montowana z silnikami ASV, skrzynia to daje na 5 przy 3000 obr/min prędkość licznikową 145 km/h. Zakładając, że to prawda można stwierdzić:
- montowane przy 130 i 150 KM PD skrzynie DRV=FEK (najkrótsze skrzynie) oraz ERG=FEL (minimalnie dłuższe) są bardzo krótkie. Na 1-5 są krótsze od EGS, a na 6 dają ok 160-161 km/h przy 3000 obr/min,
- skrzynia EFF jest to jakby opcja piatka + nadbiegna 1-5 ma takie same praktycznie przełożenia całkowite jak EGS, na 5 daje 142 a na 6 - 171 km/h przy 3000 obr/min,
- skrzynia ERF=FMH jest już dłuższa minimalnie na każdym biegu od EGS i daje prędkości 148 km/h na 5 i 176 km/h na 6 przy 3000 obr/min.
- najdłuższa skrzynia to DRW - jest identycznie zestopniowana jak EFF ale ma dłuższe przekładnie główne. Na tej skrzyni osiąga się 149 km/h na 5 i 180 km/h na 6 przy 3000 obr/min.
Więc sprawa jest w jednej kwesti jasna - skrzynie ERF, FMH i DRW odpadają bo są za długie.
Teraz pytanie - "krótkie skrzynie" są cholernie wolne na 1-3. Szybko kończą sie obroty silnika i trzeba się namachać biegami. Za to w zakresie 4-6 są fajnie rozstopniowane. Więc lepiej takie rozwiązanie czy skrzynie EFF będącą praktycznie piątką + 6 "nadbieg" ale już dłuższe przełożenie. Ciekaw jestem co się lepiej sprawdzi w praktyce z motorem VP ok 140-145 KM i ok 320 Nm?
Może jakieś sugestie?
leoTDI napisał(a):tak na szybko odpowiadając, to taka, która ma dłuższe przełożenia. Skoro VP można wyżej kręcić (a można), to lepsza będzie ta dłuższa.
jaro4444 napisał(a):leoTDI napisał(a):tak na szybko odpowiadając, to taka, która ma dłuższe przełożenia. Skoro VP można wyżej kręcić (a można), to lepsza będzie ta dłuższa.
LeoTDI albo nie zrozumiałeś pojęć "dłuższa" i "krótsza" albo nie wyspałeś się![]()
Jeśli VP kręci się wyżej i ma niższe momenty obrotowe, to aby uzyskać jak najlepszą dynamikę to trzeba stosować skrzynie "krótsze" czyli o wyższych całkowitych przełożeniach.
Ja chciałbym mniej więcej zachować dynamikę skrzyni EGS na niższych biegach a przy przelotach na trasie z prędkościami 140-160 km/h mieć cichszej i nie tracić zbytnio na elastyczności. Jak dam skrzynie "krótkie" to bedę wyrywał spod świateł jak dziki ale obroty silnika szybko bedą kończyć się. Za to w zakresie 4-6 biegu w sumie osiągne to co bym chciał. Przy "długich" skrzyniach stracę na dynamice w całym zakresie prędkości ja w starych benzynowych Oplach. Ale będzie ciszej![]()
Jajlepsza wydaje się skrzynia EFF - od 1 do 5 mam praktycznie to samo co w piątce EGS + "nadbieg" w postaci 6 jeszcze nie za długiej.
Teraz tylko jak się te rozważania sprawdzą w praktyce???
pysior napisał(a):posiadam GOLFA IV ALH z wtryskami od ASV wiec mam troche powyżej 100KM
pysior napisał(a):czy jeżeli zamontowałbym skrzynie 6-cio biegowa
musiałbym koniecznie zmieniac rozrusznik sprzegło koło dwumasowe i inne czy wystarczyloby zmienic skrzynie i mechanizm zmiany biegów.
pysior napisał(a):Jezeli chodzi o moc to po wymianie przejechalem sie ASV kolegi no i moj wydaje mi sie ze ma lepsze przyspieszene.
jaro4444 napisał(a):Teraz małe zadanko - mam też ładną, czerwoną rurę nr VAG 1J0 145 822 E - kto zgadnie po co? Cool
jaro4444 napisał(a):mam też ładną, czerwoną rurę nr VAG 1J0 145 822 E - kto zgadnie po co?
jaro4444 napisał(a):Tak sobie policzyłem i prędkości licznikowe na poszczególnych biegach dla długiej ERF (FMH) wynoszą (przy 3000 obr/min):
1 - 30 km/h
2 - 56 km/h
3 - 88 km/h
4 - 119 km/h
5 - 148 km/h
6 - 176 km/h
Najdłuższa DRW ma:
1 - 30,6 km/h
2 - 55,5 km/h
3 - 86,8 km/h
4 - 120 km/h
5 - 149 km/h
6 - 180 km/h
Najkrótsze 6 czyli DRV/FEK (dla ERG/FEL prędkości są o ok 0,5 - 1 km/h wyższe) mają (przy 3000 obr/min):
1 - 25,5 km/h
2 - 46 km/h
3 - 74,4 km/h
4 - 106 km/h
5 - 134 km/h
6 - 161 km/h
Średnia EFF ma:
1 - 29,7 km/h
2 - 54 km/h
3 - 84,4 km/h
4 - 116,8 km/h
5 - 143 km/h
6 - 171 km/h
Seryjna dla silnika ASV skrzynia EGS ma:
1 - 29,6 km/h
2 - 54 km/h
3 - 82,8 km/h
4 - 115,4 km/h
5 - 145 km/h
6 - tepier rakieta
Widać więc, że "krótkie" skrzynie lub EFF są ok do VP o mocy ok 140 KM. Na długich skrzyniach straci na dynamice mocno. Przy krótkich trzeba się namachać dźwignią ale wzrosną przyśpieszenia.
iwo napisał(a):jaka skrzynia najlepiej się sprawdzi przy ARL 220KM/440NM? Mam obecnie ERF jest jakaś która się lepiej sprawdzi?
bono napisał(a):iwo napisał(a):jaka skrzynia najlepiej się sprawdzi przy ARL 220KM/440NM? Mam obecnie ERF jest jakaś która się lepiej sprawdzi?
Możesz jaśniej napisać o co ci chodziCzego oczekujesz
Ma być długa, krótka, ekonomiczna, dobrze przyspieszać .......
Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości