Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

problem z amortyzatorami B4 tyl

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

problem z amortyzatorami B4 tyl

Postprzez KoT » 16 sierpnia 2008, 12:06

witam,
mam klopot z zawieszeniem. kupilem komplet amortyzatorow Bilstein B4 i pojechalem z nimi do serwisu. nie wiem jakie dotychczas byly amory i sprezyny, bo jeszcze ich nie zmienialem (auto sprowadzone, Seat Toledo 2, 1.8 20V, AGN).

przod zmienili bez problemu, ale z tylem jest klopot: za szeroka tuleja amortyzatora (jesli myle pojecia to sry) i nie mozna go wlozyc w miejsce montazu (na dole). sprawdzilem symbol amortyzatorow - BNE-2942 - na stronie producenta i wszystko sie zgadza - powinny pasowac do tego auta.

zdjalem dzis kolo i tak:
- dlugosc sprezyny - 30 cm
- na starym amortyzatorze zdolalem odczytac symbol: B6B03 // ... J0 513025 BG // 67068 Made in Belgium // Heat or Open // HM 202 B

pytanie: czy ktos juz sie spotkal z podobnym problemem, zeby dedykowany amortyzator nie pasowal w miejsce montazu na dole? na moje oko powinien wejsc jak porownywalem, ale mysle ze serwis wie lepiej (Megacar na Przasnyskiej)... i pytanie glowne: w serwisie powiedzieli, ze jedynym sposobem zeby zamontowac te amortyzatory na tyl jest spilowanie tego mocowania/tuleji o 1.5 - 2mm - czy taki zabieg ma sens?
Zobacz Profil
KoT
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15 sierpnia 2007, 12:57
Lokalizacja: okolice Wawy
Auto: Toledo 1.8 20V (AGN)

Reklama

Re: problem z amortyzatorami B4 tyl

Postprzez Axee » 16 sierpnia 2008, 16:55

KoT napisał(a):- na starym amortyzatorze zdolalem odczytac symbol: B6B03 // ... J0 513025 BG // 67068 Made in Belgium // Heat or Open // HM 202 B
Zatem stary amortyzator masz 1J0 513 025 BG czyli amortyzator gazowy do zwyklego zawieszenia, jego odpowiednikiem Bilstein z serii B4 jest BNE-2942. Rowniez mogles zastosowac amortyzatory o ciut lepszej charakterystyce, czyli amory z zawieszenia sportowego BNE-2917. Ale skoro masz juz te kupione, to trzeba je wstawic. Mozna sprobowac rozciagnac na dole ucho w belce, lub zeszlifowac boki tulei w amorze, pamietajac o tym, zeby zrobic to inteligentnie i nie przegrzac gumy, a takze zachowac katy proste bokow tulei wzgledem jej dlugosci.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: problem z amortyzatorami B4 tyl

Postprzez marcin_kielce » 17 sierpnia 2008, 07:32

Po co wogole cos pilowac...?? :o :whoeva: ten amor musi pasowac, powtarzam musi pasowac, jesli jest dedykowany!! jak nie pasuje to reklamuj czym predzej, ale nic nie piluj w zawieszeniu, zeby go na sile upchac...

Sam zmienialem w poprzednim aucie amorki na B4, rowniez robilem to na Przasnyskiej i wszystko bylo w porzadku.

Reklamuj amor, podobno jakos Bilsteinow u nas w PL sie ostatnio bardzo pogorszyla.

Pozdrawiam
Marcin
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: problem z amortyzatorami B4 tyl

Postprzez taktiken » 17 sierpnia 2008, 08:47

KoT, czy ja dobrze widze ze sie kolego nie przywitales (od 2007...)? Nadrób zaległości prosze->regulamin.
http://www.ecuproject.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
taktiken
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4310
Dołączył(a): 15 października 2006, 13:08
Lokalizacja: Separatisten aus DW
Auto: Najlepsze

Re: problem z amortyzatorami B4 tyl

Postprzez KoT » 17 sierpnia 2008, 09:17

zaleglosci nadrobione taktiken :zawstydzony:

dziekuje wszystkim za odpowiedzi; wczoraj wymienialem filtry to moglem dokladnie sie przyjrzec starym amorkom - doczytalem jeszcze producenta - Monroe, MN2.

zastanawiam sie na ile przepychanka ze sprzedawca amorow cos da (generalnie sam proponuje wymiane na inne, zachowuje sie ok, ale jest z Rzeszowa wiec zabawa z kurierami), bo pewnie wszystkie B4 ma z tej samej lini produkcyjnej. chyba pojade do Megacaru i powiem zeby zeszlifowali ile trzeba - tak zeby bylo ok - napewno wiedza co robia jesli sami to zaproponowali.

swoja droga dziwna sprawa z tymi Bilsteinami, kolega ktory handluje Koni mowi, ze od jakiegos czasu robia je takze w PL, a te juz nie sa takie dobre jak z GER (nie wiem na ile to prawda). z ciekawosci je obejrze i moze znajde nalepke gdzie robili te moje.
Zobacz Profil
KoT
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15 sierpnia 2007, 12:57
Lokalizacja: okolice Wawy
Auto: Toledo 1.8 20V (AGN)


Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości