Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez CuPrA R » 26 stycznia 2009, 00:14

Witam koledzy jesli gdzies na Forum wystepuje podobny temat to przepraszam ale przejrzalem wszystko i nie znalazlem odpowiedzi na moje problemy.
Mam silnik 1.8 T 20V 210 KM a problem polega na tym ze padla mi grzalka w sadzie lambda Klubowicze Grześ i gajdar wiedza o co chodzi ale przejdzmy do sedna.
Wymienilem ta sade na nowa orginalna bosch i zaczely dziac sie dziwne rzeczy takie jak dlawienie sie turbiny przy pelnym doladowaniu na wyszych biegach tzn.4,5,6. w momecie przyspieszania na starej sadzie turbinka wkrecala sie na 1,5 bara po czym spadala do 1,2 i autko rwalo jak szalone nawet na 6 biegu . Na nowej sadzie autko kichlo mi dwa razy z turbiny i przestalo sie wkrecac powyzej 1.1 bara a jesl juz sie wkrec tak do ok. 1,3 zaczyna szarpac przez chwile jakby brakowalo powietrza albo paliwa i spada do ok. 0,8 bara .
Koledzy co moze byc przyczyna takiego zachowania sie autka .


Pozdrawiam
LEON CuPrA R
Zobacz Profil
CuPrA R
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 15:18
Lokalizacja: RADOMSKO
Auto: LEON CUPRA R

Reklama

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez Axee » 26 stycznia 2009, 06:29

CuPrA R napisał(a):Koledzy co moze byc przyczyna takiego zachowania sie autka .
nalezalo zamontowac sonde lambda, a nie sade lambda ;)
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez CuPrA R » 26 stycznia 2009, 10:40

Sorki koledzy za literowke dokladnie chodzi mi o sonde lambde ;)

[ Dodano: Czw 29 Sty, 2009 ]
Witam znalazlem problem przez ktory moj Leonik byl chory ;) ale na szczescie dalo sie go uzdrowic bez duzych wydatkow :jupi: .
Byl nim pekniety przewodzik podcisnieniowy od listwy wtryskowej dochodzacy do korektora dolotowego . Po zmianie tego przewodzika Leos przestal sie dlawic i wrocila dawna moc :jupi: :okulary: znow moge brykac
LEON CuPrA R
Zobacz Profil
CuPrA R
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 15:18
Lokalizacja: RADOMSKO
Auto: LEON CUPRA R

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez CuPrA R » 2 lutego 2009, 21:22

Robert CAR, Witam kolege mam takie pytanie odnosnie tej usterki czy byles na vag-u i jesli tak czy byly jakies bledy . Bo koledzy wczesniej pisali o takich problemach jak ty posiadasz w Leosiu , ze moze to byc przeplywka, sonda lambda, lub glowiczki od turbiny . A jaki masz symbol silnkia w Leonie
LEON CuPrA R
Zobacz Profil
CuPrA R
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 15:18
Lokalizacja: RADOMSKO
Auto: LEON CUPRA R

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez Grześ » 2 lutego 2009, 22:02

Robert CAR, ty wogle masz wersje T czy bez T , podepnij pod kompa i daj kody bledow

CuPrA R napisał(a):glowiczki od turbiny


a co to takiego

CuPrA R napisał(a):dlawienie sie turbiny


turbina sie nie dlawi

CuPrA R napisał(a):kichlo mi dwa razy z turbiny


ocb

CuPrA R napisał(a):przewodzik podcisnieniowy


to jest przewód do ciśnienia i podciśnienia w zależności co jest w kolektorze

nie zrozum mnie zle ale to co napisałeś to bzdury a forum czyta duzo osob i potem wychodzą kwaiati

dobrze ze problem jest rozwiązany i auto smiga
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez CuPrA R » 3 lutego 2009, 19:02

Przepraszam Grześ, wiesz ja napisalem to w takim sformulowaniu jak mi sie wydawalo gdy auto zaczelo
,,PARCHAC,, czy jak tam chcesz to nazwac jak nie ,,DLAWIENIEM,, bo ja nie wiem jak to mozna inaczej okreslic zeby normalni ludzie jak ja zrozumieli ja nie jestem mechanikiem pojazdow silnikowych . A odnosnie ,,CISNIEN i PODCISNIEN,, to tez nie mam zabardzo pojecia czy jest to cisnienie w tym przewodzie w momecie dodawania gazu i przeplywu powietrza przez kolektor ssacy czy pocisnienie ??????????? .

Co do glowiczek to wyczytalem to na tym forum.

Jesli ja sie myle to chyba kilka osob tez sie myli lub nie ma pojecia o czym pisze .

P.S Przepraszam jesli KOGOS wprowadzilem w blad.

Bez urazy Grześ, ale staralem sie pomuc koledze .

POZDRAWIAM
Pawel
LEON CuPrA R
Zobacz Profil
CuPrA R
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 15:18
Lokalizacja: RADOMSKO
Auto: LEON CUPRA R

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez Grześ » 3 lutego 2009, 19:31

silnik jako jednostka może się dławic to jest poprawne tyle ze turbina nie może

ciśnienie występuje gdy turbina pompuje natomiast podciśnienie w czasie pracy na biegu jałowym/zmiany biegu czy normalnej zady bez przyspieszania


CuPrA R napisał(a):Co do glowiczek to wyczytalem to na tym forum.

Jesli ja sie myle to chyba kilka osob tez sie myli lub nie ma pojecia o czym pisze .


to jakaś bzdura co najwyżej mogło chodzi o kierownice powietrza w turbinach ze zmienna geometria nie występująca tylko w dieslu ( porsche 997 turbo tez posiada)


CuPrA R napisał(a):Bez urazy Grześ, ale staralem sie pomuc koledze .


od tego jest forum ale starajmy się pisać sprawdzone info lub byc tego pewnym
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez CuPrA R » 3 lutego 2009, 19:56

Grześ, Dzieki za info pouczajace :)) jako jeden potrafiles to wytlumaczyc po ludzku.

A mam jeszcze takie pytanko jesli moglbys pomoc :

W momencie gwaltownego przyspieszania na 3 i wiekszych biegach ( pedal w podloge) autko chwilowo dobija do 1,5 bara po czym spoada nagle do 0,9 bara i znow dobija do 1,4 bara i tak juz ciagnie caly czas na 1,4 bara wszystko doslownie w trakcie sekundy.

Na vag nie wykazalo zadnych bledow .

Pytam bo wczesniej przed wymiana sondy nic takiego sie nie dzialo .

Pozdrawiam
LEON CuPrA R
Zobacz Profil
CuPrA R
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 15:18
Lokalizacja: RADOMSKO
Auto: LEON CUPRA R

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez Grześ » 3 lutego 2009, 20:21

czy wg jest seryjny ?? czy ktoś przy nim majstrował, kto robił program ? czy jesteś pierwszym właścicielem?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez CuPrA R » 3 lutego 2009, 22:44

Ja nie jestem pierwszym wlascicielem autko bylo na hamowni i pokazalo 211 KM to chyba seryjny ???
LEON CuPrA R
Zobacz Profil
CuPrA R
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 15:18
Lokalizacja: RADOMSKO
Auto: LEON CUPRA R

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez Grześ » 3 lutego 2009, 22:54

seria to ląduje do 0,8 bara a nie 1.4 wiec coś jest nie tak jaki masz kod silnika AMK czy BAM??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez CuPrA R » 3 lutego 2009, 23:18

AMK no to ja juz calkiem sie pogubilem bo tak mi pokazuje wskaznik doladowania w samochodzie. a na wolnych obrotach pokazuje okolo - 0,6 bara jesli cos ci to powie.

Bo teraz to juz zaczynam sie bac :o
LEON CuPrA R
Zobacz Profil
CuPrA R
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 15:18
Lokalizacja: RADOMSKO
Auto: LEON CUPRA R

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez Grześ » 4 lutego 2009, 10:59

co to za wskaźnik ?? gdzie on jest podłączony ?

CuPrA R napisał(a):na wolnych obrotach pokazuje okolo - 0,6 bara


na wskaźniku jest tez sanie czyli kiedy silnik sam zasysa powietrze i jest np 0.8 0,6 0,4 0,2 do 0 po czym zaczyna sie doładowanie i jest 0,5 1,0 1,5 2,0

czyli na biegu jałowym masz (-0,6) i to by się zgadzało jeśli masz (0,6) to wskaźnik nadaje się na śmieci
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez CuPrA R » 4 lutego 2009, 11:55

Na biegiu jałowym mam -0,6 bara czyli chyba ok , a dalej to tak jak mowisz dobija do 1.4 i tak juz ciagnie

a konkretnie to chodzilo mi o to zjawisko:

W momencie gwaltownego przyspieszania na 3 i wiekszych biegach ( pedal w podloge) autko chwilowo dobija do 1,5 bara po czym spoada nagle do 0,9 bara i znow dobija do 1,4 bara i tak juz ciagnie caly czas na 1,4 bara wszystko doslownie w trakcie sekundy.

czy jest to prawidlowe zachowanie sie auta??

Bo tak jak mowilem przed zmiana sondy tego nie bylo.

Pozdrawiam
LEON CuPrA R
Zobacz Profil
CuPrA R
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 15:18
Lokalizacja: RADOMSKO
Auto: LEON CUPRA R

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez Grześ » 4 lutego 2009, 13:59

nie do konca najprawdopodobniej zle ustawione jest cięgno WG lub kiepsko napisany caly program pod auto, bo nie ma co ukrywać ze seri to ty nie masz bo tyle by nie pompowało możliwe ze wskaźnik jest walnięty
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez CuPrA R » 4 lutego 2009, 14:25

A czy na vag-u jest mozliwosc sprawdzenia czy bylo cos robione z programem .

Bo mi tak laduje odkod mam to autko? A poprzedni wlasciciel nic nie mowil o zadnych zmianach .
LEON CuPrA R
Zobacz Profil
CuPrA R
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 15:18
Lokalizacja: RADOMSKO
Auto: LEON CUPRA R

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez Grześ » 4 lutego 2009, 15:05

CuPrA R napisał(a):A czy na vag-u jest mozliwosc sprawdzenia czy bylo cos robione z programem


jest ale to trzeba sie dobrze orientować masz niedaleko do compsportu przejedz sie chociaż na diagnostykę bo rożnie to może byc
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez CuPrA R » 4 lutego 2009, 17:36

jakbys mogl napisac gdzie dokladnie sie znajduje bo nie bardzo sie orietuje w ktorym kierunku mam sie kierowac. Bo u mnie w miescie sie nic takiego nie znajduje . Z gory dzieki i Pozdrawiam
LEON CuPrA R
Zobacz Profil
CuPrA R
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 15:18
Lokalizacja: RADOMSKO
Auto: LEON CUPRA R

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez Grześ » 4 lutego 2009, 18:33

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: DŁAWIENIE 1.8 T 20V 210KM

Postprzez CuPrA R » 4 lutego 2009, 22:22

no ale do Bielsko-Białej to ja mam jednak kawalek jakies 200 km
LEON CuPrA R
Zobacz Profil
CuPrA R
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 15:18
Lokalizacja: RADOMSKO
Auto: LEON CUPRA R


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości