Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Czasowy brak mocy

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez beneke » 8 stycznia 2009, 16:16

NO w końcu finał naprawy :)) Ostatecznie w moim leosiu utrata czasowa mocy została usunięta.
Koszt ogólny w autoryzowanym serwisie 1157 zł. :(
No więc co było robione:
Diagnoza komputerowa, wymiana zaworu regulacji ciśnienia (N75), przewodu paliwowego podciśnieniowego, oraz czyszczenie zaworu EGR i turbiny wraz z kolektorem.
Teraz przy 140 km/h wciskam gaz i jeszcze czuję jak wpycha mnie w fotel, nic mnie nie odcina jak przekrocze 3500 obr/min. Oby to była jego pierwsza i ostatnia awaria. Życzę wszystkim którzy mają problemy ze swoim autkiem, żeby szybko i tanio sie uporali z awarią, a tym co jeszcze im nic nie wysiadło - oby tak pozostało.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
beneke
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 stycznia 2009, 16:37
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Fliper84 » 15 stycznia 2009, 13:45

Witam.. Odgrzewam kotleta… Problem u mnie taki sam jak opisywany wyżej… kręci do pewnych obrotów.. i nagły spadek mocy… PSJ odpada, moja noga należy raczej do ciężkich… filtr paliwa, powietrza i olej wymieniane niecałe 1000km temu… Także przydałoby się podpiąć moje autko pod jakiegoś VAGa w celu zdiagnozowania problemu.. stąd moje pytanie… Czy możecie polecić kogoś lub jakieś miejsce kto w Łodzi mógłby to sprawdzić. Prosiłbym o Ew kontakt lub jakiś adres gdzie mógłbym podjechać. Z góry dzięki za odp.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fliper84
Signo
Signo
 
Posty: 147
Dołączył(a): 20 kwietnia 2008, 11:11
Lokalizacja: RADOM/ŁÓDŹ
Auto: LEON 1.9 TDi

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez beneke » 15 stycznia 2009, 19:28

Fliper84 napisał(a):PSJ odpada, moja noga należy raczej do ciężkich…


:mruga: moja noga tez należy do ciężkich a jednak turbinka była do czyszczenia. Teraz już jestem tydzień po naprawie i jest ok. :jupi:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
beneke
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 stycznia 2009, 16:37
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Kuba » 23 stycznia 2009, 13:34

przegonilem leosia kilka km na wyzszych obrotach i od tych ostrych mrozow nic sie nie dzieje, samochod smiga jak zwykle. Wyglada ze cos przymarzlo albo pomogla tajemnicza ingerencja Lucjana :)
Zobacz Profil
Kuba
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 12 stycznia 2006, 11:08
Lokalizacja: Warszawa
Auto: AUDI A4 3.0

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Kminu » 10 lutego 2009, 00:30

Hej Fliper84 poradziłeś już z problemem ?
U mnie podobnie sie dziej tj. póki zimne auto chodzi raczej OK (zazwyczaj i tak go nie wkręcam na obroty póki sie nie rozgrzeje) ale po przejechaniu kilkunasty km co któryś dzień traci moc jakby Turbo nie działało. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu Turbo wraca i jest wszystko OK. Zdarzyło sie tak kilka razy w ciągu miesiąca ale nie co dzień. Chyba w pierwszej kolejności wymienię filtr paliwa a jak to nie pomoże to będzie trzeba sie przejechać do jakiś speców. W Łodzi podobno dobry jest zakład "Sztupecki" DIAG-MECH
ul. Nowy Świat 7, osobiście jeszcze nic wielkiego u niech nie robiłem (tylko ogólne sprawdzenie komputerem) ale na forum kiedyś ich polecano.
Daj znać jak uporasz sie z problemem i kto pomógł.

Pozdrawiam
. . . : : : Kminu : : : . . .
Zobacz Profil
Kminu
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26 marca 2008, 13:08
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Seat LEON

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Fliper84 » 10 lutego 2009, 10:16

Elooo Kminu, ... z problemem swoim się uporałem choć mało mnie to nie kosztowało... jeżeli masz podobne obiawy i ustępują one po wł/wył silnika to na 99% twoje turbo przeładowuje. A co może mieć związek z zanieczyszczonym turbo, z zaworem podciśnienia lub jakiś innym podzespołem turbo. W moim przypadku niezbędne było wyjęcie Turbo do sprawdzenia co z nim nietak... no i okazało się że zbyt dobrze nie wyglądało... Ja akurat nie bawiłem się jakieś czyszczenie ale zrobiłem regeneracje Turbo (u Sztupeckiego akurat wrzucili mi inne Turbo po regenracji a moje zabrali dlatego też dosyć szybko sprawa została załatwiona). PRzy okazji wymieniłem przewód olejowy, komplet uszczelek do Turbo i całość kosztowała mnie ok 1600zł ;( ...
Także jak u Ciebie dzieje się coś takiego od czasu do czasu, lepiej szybko podjedź tam i zdiagnozuj problem (tak było w moim przypadku że zdażało się to od czasu do czasu, potem już co chwila). Jak szybciej zadziałasz to może tylko wymiana jakiegoś podzespołu pomoże w twoim przypadku a nie wymiana całego turbo.
Powodzonka i Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fliper84
Signo
Signo
 
Posty: 147
Dołączył(a): 20 kwietnia 2008, 11:11
Lokalizacja: RADOM/ŁÓDŹ
Auto: LEON 1.9 TDi

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Kminu » 10 lutego 2009, 22:00

OK dzięki za info, za wesoło to nie brzmi :( Dziś gnałem na trasie 160-180 km/h i nie było żadnego problemu (wziąłem sobie do serca rady na temat PSJ) zobaczymy jak będzie jutro ale do warsztatu faktycznie muszę sie przejechać.

Pozdrawiam
. . . : : : Kminu : : : . . .
Zobacz Profil
Kminu
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 26 marca 2008, 13:08
Lokalizacja: Pabianice
Auto: Seat LEON

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez pembuk » 13 lutego 2009, 23:59

beneke,

Gdybyś olał zawór N75 ( sprawdził go podmieniajac poprostu z zaworkiem od EGR-a) i wybral sie od razu na czyszczenie turba to dokladajac ze 2 lub 3 mialbys jeszcze programik zrobiony. Odpowiednie zdiagnozowanie w znaczacy sposob moze wplynnac na koszta naprawy. A ASO nie zawsze musi być najodpowiedniejszym warsztatem naprawczym.

Dobrze, ze problem rozwiazany ale jak juz sie pisze o takiej kasie to dobrze by bylo jakby dodali zaraz jakis plusik do mocy :D

Mnie pewnie niebawem tez czeka czyszczenie turbo. Aczkolwiek auto diagnozuje sam w oparciu o wiedze dostepna na forum i logiczne myslenie ;p. Napewno w kazdym miasteczku mozna znalesc kolezke z kabelkiem ktory zdiagnozuje auto za 3 piwka nakieruje na roziwazanie problemu.

Warto sie popytac po roznych forach w koncu VAG to nie tylko Seat.

Pozdrawiam
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pembuk
Sport
Sport
 
Posty: 306
Dołączył(a): 27 sierpnia 2008, 23:01
Lokalizacja: #-miasto
Auto: SIGNUM 3.0

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Axee » 14 lutego 2009, 16:04

pembuk napisał(a):Napewno w kazdym miasteczku mozna znalesc kolezke z kabelkiem ktory zdiagnozuje auto za 3 piwka nakieruje na roziwazanie problemu.
hehehe, za 3 piwka to chyba pod barem :D podziekowalbym za taka diagnoze ...
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez pembuk » 15 lutego 2009, 00:21

Axee,

No proszę,

Wykonanie logow dynamicznych i interpretacja w zakresie prawidlowosci dzialania przeplywki i cisnienia doladownia jakiejs wielkiej wiedzy i umiejetnosci nie wymaga.

Nie trzeba zaraz przy tym zdzierac. A wybrac sie na spot i poprosic kogos o sprawdzenie nic nie kosztuje.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pembuk
Sport
Sport
 
Posty: 306
Dołączył(a): 27 sierpnia 2008, 23:01
Lokalizacja: #-miasto
Auto: SIGNUM 3.0

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Bartezz » 15 lutego 2009, 13:38

czytajac te posty,widać ze cokolwiek było by zle chcecie podpinać się pod kompa,większość problemów to te zrąbane łopatki w turbinie,to dla tych kto chce sprawdzic czy łopatki naprawde niechodzą-wlozyc rękę za silnik i chwycić za sztangę,powinna chodzic gora doł,jak niechodzi,turbo do czyszczenia,nietrzeba z tym od razu gnac na seriws,jak ktos ma troche pojecia zrobi to sam w domu:P
a oto fotka jak to wyglada jak niechodzą łopatki:
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 755a4.html
Zobacz Profil
Bartezz
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 13 października 2008, 14:59
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1.9tdi

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Axee » 15 lutego 2009, 23:56

pembuk napisał(a):Wykonanie logow dynamicznych i interpretacja w zakresie prawidlowosci dzialania przeplywki i cisnienia doladownia jakiejs wielkiej wiedzy i umiejetnosci nie wymaga.
Dobrze zlogowac auto, tez trzeba umiec. A to wymaga pewnych umiejetnosci, wykonanie logow zajmuje troche czasu ... nawet do 2h, mowie tu o pelnym zlogowaniu auta. Pojedyncze logowanie kanalow 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011 w zakresie obrotow 1500-4200, dla biegow III, IV i V, to 21 pomiarow, do tego pomiary statyczne ok. 20 dla blokow pomiarowych i 4 dla nastawow podstawowych to akurat pestka, ale tez trzeba wiedziec od jakiego momentu zaczac logowac. A rozbujanie wozka od 1500 do 4200 na V biegu trwa i wymaga zimnej krwi od kierowcy, ktory musi trzymac pedal wbity caly czas w podloge. Wiec nie mow, ze nie wymaga to wiedzy i umiejetnosci. No chyba, ze ktos tylko loguje 3 kanaly za jednym razem na III biegu...

Bartezz, gratki, nie urwala Ci sie zadna sruba :D
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez pembuk » 16 lutego 2009, 00:09

Axee,

Dobra dość bo tak możemy dyskutowac do rana ;p

Nie pisałem o pełnej diagnostyce, tylko o nakierowaniu na rozwiązanie problemu.

Pewne rzeczy wychodzą od razu, nie da się ukryć.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pembuk
Sport
Sport
 
Posty: 306
Dołączył(a): 27 sierpnia 2008, 23:01
Lokalizacja: #-miasto
Auto: SIGNUM 3.0

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez cherryjug » 16 lutego 2009, 19:32

Skorzystam z okazji i lekko podepnę się pod temat.
Czy ktoś mógłby polecić warsztat lub jakiegoś magika sprawdzonego aby wyczyścić turbo z nagaru (zapieczone łopatki) w Koszalinie ew. w okolicach.
Chodzi mi o kogoś o kim wiadomo, że już to robił i zrobił to dobrze.
Z góry dzięki
P.s. Może jakiś klubowicz, z doświadczenie w w/w temacie?
Zobacz Profil
cherryjug
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 8 stycznia 2009, 21:14
Lokalizacja: Koszalin
Auto: Tolek(1M)02'

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Bartezz » 16 lutego 2009, 22:57

mi zdazyła sie walka z seatem,w sumie nadal mam maly problem,ale nie juz z turbem,gybys mieszkał w poblizu czestochowy to mogłbym ci pomoc w czyszczeniu turbiny,popatrz kilka postow wyzej wkleilem fote brudnego turba,jesli masz troche pojecia to zrobisz to sam :)
Zobacz Profil
Bartezz
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 13 października 2008, 14:59
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1.9tdi

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez QuaTro » 10 lutego 2010, 22:12

U mnie problem jest podobny. Mozna to porownac do krecenia korka od butelki, krecisz krecisz i w koncu korek sie przekreca i dalej kreci ale to juz nie to samo. U mnie problem dzieje sie w okolicach 3 i 4 biegu pomiedzy 2-3k obr/min. Auto sie rozpedza do okolo 100km/h i nagle traci moc. Przy tym braku mocy moze do 120km/h moge dojsc. Zgaszenie i uruchomienie silnika resetuje problem. Kiedy staram sie jechac tak w okolicach 2k obr/min problem nie wystepuje. Mieszkam w Jeleniej Górze moze zna ktos tutaj dobrego mechanika, ktory zdiagnozuje problem?
Zobacz Profil
QuaTro
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 lipca 2009, 23:30
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Seat Leon 1.9 TDI

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Sammael » 10 lutego 2010, 22:17

Tu mechanika nie trzeba... wystarczy użyć wyszukiwarki, która znajduje się na górze i wpisać "notlauf"
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez raf_rf » 11 lutego 2010, 10:51

Przeczytaj te tematy

viewtopic.php?t=8585

viewtopic.php?t=6420&highlight

Miałem podobny problem sprawdzenie popularnej gruchy(zawór turbiny, który znajduję tuż obok turbo) wyjaśniło sytuację. Mieszek, który z tej gruchy wychodzi powinien dosyć twardo pracować. Jeśli prowadzi się lekko, grucha jest do wymiany. A tak to wygląda:

http://allegro.pl/item909049232_zawor_r ... di_vw.html

Ale to tylko jedna z wielu możliwych przyczyn. Powyższe tematy powinny poszerzyć Twoją wiedzę.
pozdr
Zobacz Profil
raf_rf
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 stycznia 2010, 09:31
Lokalizacja: Janów Lubelski
Auto: Seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez motyka8 » 12 lutego 2010, 21:38

Podsumowujac temat gruchy: jezeli chodzi ciezko to dobrze czy zle??? W moim leonie chodzi ciezko (palcem bardzo ciezko przygniesc), natomiast na odpalonym silniku odlaczajac wezyk od N75 i zpowrotem go dokladajac chodzi bardzo plynnie. Sama turbina dziala bardzo lekko.
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez raf_rf » 21 lutego 2010, 20:56

Moim zdaniem dobrze.
A tu taka ciekawostka http://www.turbo-diesel.pl/admin/upload ... odobne.avi
Zobacz Profil
raf_rf
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 stycznia 2010, 09:31
Lokalizacja: Janów Lubelski
Auto: Seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez szyszek86 » 23 lutego 2010, 16:22

Może ktoś polecić miejsce gdzie mogą mojego Leona TS poprawnie zdiagnozować w okolicach Łodzi i ewentualnie wyleczyć z dolegliwości?

Po zimie gdzie samochód mało kiedy przekraczał 2500 obr/min zaczeły się pojawiać notoryczne notlaufy. Rozpędza się jakby wogole nie miał turbo a po 120km/h już wogóle nie przyspiesza. Dodatkowo zdarza się że nie wchodzi na obroty tak jak powinien. Przyspieszam obroty mijają 2-2,5k i nagle przeskok na ponad 3k i z powrotem do 2,5k. Da się to zauważyć na 3 i 4 biegu.
Zobacz Profil
szyszek86
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 20 listopada 2008, 20:38
Lokalizacja: łódzkie
Auto: seat leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez bono » 25 lutego 2010, 21:54

szyszek86, podjedź na spota łódzkiego to zlogujemy Leona i zobaczym wtf ;-)
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez szyszek86 » 26 lutego 2010, 00:05

w sobote kumpel ma sie podpiac i zobaczymy co wyskoczy. jak nie ogarniemy sami to bede pisal PW do Ciebie.
Zobacz Profil
szyszek86
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 20 listopada 2008, 20:38
Lokalizacja: łódzkie
Auto: seat leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez robertpik » 26 lutego 2010, 21:34

Bono ja byłem niedawno w Compsporcie i za 100 zł diagnoza trwała ok 10 min na 3 biegu i w sumie niczego sie nie dowiedziałem poza tym,ze przeładowuje do 1,57 bara i ze oni mogą mi to wyczyścić ale to może nic nie dać . Jest ktoś taki na spotach co się na turbo zna i pomoże za free bo już jestem spłukany ( odzyskałem niedawno auto po kradzieży ...) . temat TURBO to temat rzeka :( Każdy najczesciej by tylko wstawiał swoje zregenerowane turbo, a nawet jak pytam o wymiane na nową to zaczyna sie kombinowanie " my wymienimy, a potem coś sie stanie i pan powie że to my żle turbo podłączyliśmy" i takie gadki slysze najczęsciej a przecież nowe turbo nie wysra się po miesiącu, tylko powinno polatać ok 150 tys km lekką ręką ( dodam że oczywiście wymieniałbym uszczelki i śrubki). Przepływomierz mówił że mam ok, auto przejechane ma ok 240 tys km ,czyli z tego co czytałem na forum , jej żywotność się kończy
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Sammael » 26 lutego 2010, 21:46

robertpik napisał(a):diagnoza trwała ok 10 min na 3 biegu

no bo tyle trwa diagnoza ;)
robertpik napisał(a):sumie niczego sie nie dowiedziałem poza tym,ze przeładowuje do 1,57 bara i ze oni mogą mi to wyczyścić

czyli dowiedziałeś się i to najważniejszego.
robertpik napisał(a):może nic nie dać

tego nie rozumiem.

Nie rozumiem w czym problem, masz zapieczone kierownice... Trzeba zdjąć sprężarkę i wyczyścić, np. wypiaskować i po problemie.
Nie myl zapieczonych kierownic i ich czyszczenia z regeneracją turbosprężarki, bo to dwie zupełnie inne rzeczy.
robertpik napisał(a):przecież nowe turbo nie wysra się po miesiącu

szczerze? to może... bez niczyjej winy. Historia zna takie przypadki z wielu krańców Polski.
Nie wiem czy rozumiesz znaczenie słowa "nowa turbosprężarka". Nowa to około 2,5-3 tysięcy złotych.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez robertpik » 26 lutego 2010, 22:16

szczerze? to może... bez niczyjej winy. Historia zna takie przypadki z wielu krańców Polski.
Nie wiem czy rozumiesz znaczenie słowa "nowa turbosprężarka". Nowa to około 2,5-3 tysięcy złotych.


Jakbym miał pewność ze bedzie wszystko ok i ze starczy mi na pare ładnych km to bym mógl sie poświecić, ale te kierownice zapieczone to element turbo? jakbym brał nowe to tam są kierownice nowe? sorry za głupie pytania ale jestem zielony w dieslach i nie ogarniam :(
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez bono » 26 lutego 2010, 22:35

robertpik napisał(a):ale te kierownice zapieczone to element turbo?

Tak , chodzi o kierownice turbo.

Kierownice powodują , że turbo ładuje mniej więcej ze stałym ciśnieniem w całym zakresie obrotów ;-) Jak się zapieką to na ogół turbo przeładowuje.

robertpik napisał(a):jakbym brał nowe to tam są kierownice nowe?

tak, skoro turbo nowe to i kierownice nowe.....



Może jednak lepiej zacząć od czyszczenia turbo ? Jeżeli łopatki nie są mechanicznie uszkodzone, jeżeli nie ma jakiś nadmiernych luzów to można czyścić.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez robertpik » 26 lutego 2010, 22:43

Może jednak lepiej zacząć od czyszczenia turbo ? Jeżeli łopatki nie są mechanicznie uszkodzone, jeżeli nie ma jakiś nadmiernych luzów to można czyścić.


ale samo czyszczenie to kszt ok 500 zł. jezeli coś jeszcze znajdzie do wymiany- dodatkowe koszta. AUTO MA PRZEBIEG OK 240 TYS km. a mam turbo z niemiec nowe za 500 euro z przesylką + 20 % podatku + 20 euro komplet uszczelek i srubek + demontaż i montaż ok 300 zł.
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Violetta W-ch » 28 lutego 2010, 22:29

Witam!
--------------------------------------------------------------------------------

Moim zdaniem dobrze.
A tu taka ciekawostka http://www.turbo-diesel.p...N_i_podobne.avi

Zgodnie co widac na tym filmie rozumiem że podczas pracy na wolnych obrotach cięgno sterownika podciśnieniowego kierowniczek turbo powinno się przemieszczac góra-dół,tzn regulować?
Pytam bo u mnie przez PSJ (wina to śnieżna zima i dziury po niej w nawierzchni) złapałam kilka notlaufów. Poczytalam i chcialam sprawdzic dzialanie gruszki ale jak silnik pracuje na wolnych to nie widac żeby przestawnik turbiny sie przemieszczał.
Obecnie po wymianie filtrów i oleju moc powróciła i mam nadzieje że jeszcze pozostanie.
Wczesniej gdy pojawił się bład świecy żarowej drugiego cylindra 17068 P0672 to VAG wykrył jeszcze błąd 17964 P1556-sterowanie cisnieniem doładowania -dolna granica nie osiagnieta -tu chodzi o zawór N75. Wykasowalam bledy-juz ich nie ma ale przed wymiana filtrow i oleju auto nadal nie mialo mocy oraz bledów.
Mam nadzieje że znow bede mogla sie cieszyc momentem wspanialego ARL-a.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Violetta W-ch
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 27 października 2008, 20:47
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Leon Top Sport

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Albus » 1 marca 2010, 11:51

cięgno sterownika podciśnieniowego kierowniczek będzie poruszać się góra-dół jak wejdziesz w Basic Settings 011 ,(Nastawy podstawowe) , na biegu jałowym jak przegazujesz to cięgno się poruszy ale w małym zakresie ..
1.9 TDI ASV
Zobacz Profil
Albus
Stella +
Stella +
 
Posty: 68
Dołączył(a): 27 października 2008, 20:01
Lokalizacja: Wołomin
Auto: Seat Leon TDI SPORT

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez lawa » 1 marca 2010, 19:25

robertpik, przedewszystkim zrobilem CI diagnoze pelna silnika taka jak chciales.Wyszlo z tego ze turbo przeladowuje, diagnoza zapieczone kierownice.Zapropopnowalem Ci czyszczenie, ale powiedzialem ze niewiadomo ile jeszcze to turbo pozyje i czy nie lepiej wstawic inna, tymbardziej ze auto mialo cofany zegar..Wiec nie pisz ze czyszczenie nic nie da, bo zlikwiduje problem, ale zywotnosci sprezarki nie przedluzy.I niestety nie jezdzilismy 10 minut tylko siedzielismy w aucie z pol godziny... pozdrawiam
CompSport Łódź ul.Piłsudskiego 141 tel. 609 212 900 gg 1916153
Zobacz Profil
lawa
COMPSport
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9 października 2006, 16:50
Lokalizacja: Łódź
Auto: s3

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez zmierzły » 18 marca 2010, 10:19

Witam. U mnie w benzyniaku jest podobnie. Nie moge rano z parkingu wyjechać bo jak dam na jedynke to go przymuli. Ssanie działa ok bo ma 1100obr. Musze chwilke zaczekać żeby pochodził na wolnych obrotach i już potem moge jechać na koniec Polski. Czy spotkał sie ktoś z podobnym problemem w silniku 1.4 16v? :nauka:
pozdrawiam Damian K.
Zobacz Profil
zmierzły
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 8 marca 2010, 18:44
Lokalizacja: rzeszów
Auto: leon 1,4 16v

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez robertpik » 25 marca 2010, 22:24

lawa napisał(a):robertpik, przedewszystkim zrobilem CI diagnoze pelna silnika taka jak chciales.Wyszlo z tego ze turbo przeladowuje, diagnoza zapieczone kierownice.Zapropopnowalem Ci czyszczenie, ale powiedzialem ze niewiadomo ile jeszcze to turbo pozyje i czy nie lepiej wstawic inna, tymbardziej ze auto mialo cofany zegar..Wiec nie pisz ze czyszczenie nic nie da, bo zlikwiduje problem, ale zywotnosci sprezarki nie przedluzy.I niestety nie jezdzilismy 10 minut tylko siedzielismy w aucie z pol godziny... pozdrawiam


Ale chyba nie jest z nią jeszcze tak żle skoro nic nie piszczy ani nie gwiżdże i nie bierze oleju ?
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez bono » 26 marca 2010, 07:32

robertpik napisał(a):Ale chyba nie jest z nią jeszcze tak żle skoro nic nie piszczy ani nie gwiżdże i nie bierze oleju ?

Myślisz, że tylko te objawy wskazują na zuzycie sprężarki ??
Są jeszcze luzy promieniowe, osiowe itd... Nie myl pojęć czyszczenia z regeneracją bo to dwie rózne rzeczy.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez robertpik » 26 marca 2010, 20:50

lawa,
Czyli mówisz że czyszczenie ? Ewentualnie wymiana łopatek ?
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez dezeus » 27 marca 2010, 09:53

Pewnie czyszczenie a regeneracja to dwie inne rzeczy czyścić może zwykły mechanior który ogarnia temat ,a regeneracja to już wyższa półka według mnie jezeli turbo przeładowuje i nie daje oznak złej pracy po co pchać w regeneracje wyczyścić i jazda, natomiast jeżeli turbo ma już przebieg spory i oznaki zużycia to wtedy trzeba pomyśleć o dobrym zakładzie który DAJE 2 LATA GWARANCJI, albo kupią nowa koszt 2,5 ... spory .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dezeus
Signo
Signo
 
Posty: 118
Dołączył(a): 6 grudnia 2008, 13:29
Lokalizacja: Okolice Lublina
Auto: Leon 1.9 TDi ASV

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez lawa » 27 marca 2010, 11:56

robertpik, tak w Twoim przypadku czyszczenie kierownic eliminuje calkowicie problem przeładowania
CompSport Łódź ul.Piłsudskiego 141 tel. 609 212 900 gg 1916153
Zobacz Profil
lawa
COMPSport
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9 października 2006, 16:50
Lokalizacja: Łódź
Auto: s3

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez piotrp » 3 kwietnia 2010, 19:20

witam,
od pewnego czasu często włącza mi się kontrolka z info o podwyższonych spalinach, ale po paru dniach znika i znowu to samo. Towarzyszy temu niestety zawsze wejście w tryb awaryjny. Kiedyś już mi się ta kontrolka zapaliła ale bez trybu awaryjnego ale to była wina raczej dłuższego czasu spokojnej jazdy (zima) ale teraz zdarz się to często i z trybem awaryjnym. Co się dzieje??

do tego dziś pojawił mi się kolejny problem. W momencie gwałtownego przyśpieszenia silnik na chwile stracił moc, obroty spadły (na pare sekund) i dalej było dobrze. Tylko do tego zaczęła migać kontrolka świec żarowych, stopy świecą!! Przy szybszym dodaniu gazy stało się znowu tak samo. Próbowałem później na postoju lekko pogazować 2 - 3 tyś obrotów i tu szok. Trzymam gaz równo a obroty skaczą same 1.5 - 2.5 tys obrotów cały czas. Do tego słychać jakiś gwizd (nie tez z turba co normalnie) ale bardziej jakby powietrze gdzieś uciekało. Co z tym jest???

od 2 lata zalewany tylko motulem
podłącze pod Vaga ale wtorek najwcześniej
pomóżcie
ASZ z 2004, soft od roku.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrp
Sport
Sport
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17 stycznia 2007, 17:05
Lokalizacja: opolskie
Auto: Leon Sport TDi ASZ+

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez belzi » 10 kwietnia 2010, 14:26

Moze zawor N75 przycina Ci sie :hmmm:
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez piotrp » 10 kwietnia 2010, 14:36

co do kontroli świec żarowych to padł czujnik wału korbowego g28, podjechałem do axeego i problem rozwiązany

kontrolka spalin zaświeca się gdy wchodzi w tryb awaryjny, turbina przeładowuje i to dość dużo, chociaż po przedmuchaniu narazie wszystko gra. się zobaczy co dalej, jak będzie sie powtarzać to chyba turbo do czyszczenia pójdzie.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrp
Sport
Sport
 
Posty: 280
Dołączył(a): 17 stycznia 2007, 17:05
Lokalizacja: opolskie
Auto: Leon Sport TDi ASZ+

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez FilipG » 12 kwietnia 2010, 10:38

Chwila, czy układ wydechowy nie jest przypadkiem samoczyszczący? Czy wysoka temperatura spalin nie spala cząstek stałych i pozbywa się ich wydychając je na zewnątrz? Turbosprężarka należy do tego układu, więc moim zdaniem w ogóle tematu czyszczenia turbo nie powinno być.

W moim Leonku była już katastrofa - tryb awaryjny nawet na 3 biegu ponad 2500obr. Na samym początku oczywiście było "normalnie" czyli 4 bieg i 3000obr. Potem 5 bieg i ten trzeci również zaczął mnie męczyć. Próbowałem poruszać sztangą i prawie sobie palce połamałem, tak ciężko chodziła w jedna i w drugą stronę, a maksymalny ruch to kilka milimetrów :|

Przejeździłęm 800km poruszając się w zakresie 2000-3000obr. tak żeby nie złapał notlauf'a, ale żeby wyższa temperatura spalin spaliła cały ten syf w torbo i magicznie w którymś momencie wróciła moc na wyższych obrotach i od dwóch miesięcy notlauf się nie pojawił, chociaż skoro radość z jazdy znów się pojawiła to i butowanie musi być :)

Już ktoś radził na tym forum jak jeździć żeby było dobrze... między 2 a 3 tys obrotów. No niestety, jak się ma turbodiesela to nie można jeździć jak pip*!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
FilipG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 6 marca 2010, 10:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1M

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez belzi » 12 kwietnia 2010, 10:44

FilipG, troche racji masz, ale czasami kierownice tak sie zapieka, ze nie da rady ich ruszyc, a druga sprawa, to wtedy turbo przeladowuje, a to moze spowodowac szybkie skonczenie sie tego turbo
u mnie np po 2 miesiacach niejezdzenia turbo potrafilo na 3 biegu ladowac grubo ponad 2,5 bara, na szczescie sztange dalo sie rozruszac + trasa autostrada i wszystko wrocilo do normy
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez FilipG » 12 kwietnia 2010, 11:14

belzi, zgadzam się, ale przypominam, że starałem się podczas jazdy nie osiągać takiej wartości obrotów w której komputer mógłby przejść w tryb awaryjny, czyli przeładowanie było uznawane za komputer jako niegroźne/nie-krytyczne (jeszcze). Sztanga u mnie właściwie nie chodziła wcale. Musiałem się nieźle namęczyć, żeby choćby drgnęła.

Poza tym nagar to właściwie węgiel i niewielka ilość innych związków, a to oznacza, że całkowicie można go spalić w wysokiej temperaturze i to, że ciężko się go czyści "ręcznie" nie znaczy, że przepalenie niewiele da. Poza tym podejrzewam, że wielu ludzi stara się przegonić samochód na odcinku, powiedzmy, 200km. Coś to daje na kilka dni, może więcej, ale może być tak, że nagar nie został dobrze wypalony, a użytkownik powrócił do jazdy na niskich obrotach.

Jest jeszcze jedna sprawa. Wydaje mi się, że takie przepalanie może być bardzo niezdrowe dla turbiny już troszkę zużytej. Ja miałem na uwadze fakt, że nie brała oleju i nie gwizdała za głośno.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
FilipG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 6 marca 2010, 10:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1M

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Sammael » 12 kwietnia 2010, 14:48

FilipG napisał(a):Poza tym nagar to właściwie węgiel i niewielka ilość innych związków, a to oznacza, że całkowicie można go spalić w wysokiej temperaturze i to, że ciężko się go czyści "ręcznie" nie znaczy, że przepalenie niewiele da. Poza tym podejrzewam, że wielu ludzi stara się przegonić samochód na odcinku, powiedzmy, 200km. Coś to daje na kilka dni, może więcej, ale może być tak, że nagar nie został dobrze wypalony, a użytkownik powrócił do jazdy na niskich obrotach.

Przepalanie, przepalaniem... to że auto nie wpada w tryb awaryjny nie oznacza, że turbina ładuje zadane jej ciśnienie...

Pewnego pięknego razu turbina nie wytrzyma i będzie buba "no bo przecież turbina nie miała notlaufa"
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez belzi » 12 kwietnia 2010, 17:26

Przepalanie, przepalaniem... to że auto nie wpada w tryb awaryjny nie oznacza, że turbina ładuje zadane jej ciśnienie...

Pewnego pięknego razu turbina nie wytrzyma i będzie buba "no bo przecież turbina nie miała notlaufa"


Dokladnie, jak ma sie wskaznik, to wszystko widac, a jak go sie nie ma, to mozna sie domyslac
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez FilipG » 12 kwietnia 2010, 17:39

Oj, nie musisz się czepiać... Po pierwsze napisałem, że specjalnie nie wykręcałem na wysokie obroty, tylko jeździłem na takich na których komputer nie przechodził w tryb awaryjny. Wiedziałem, że ładuje za dużo. Starałem się nie przesadzić. W końcu jak pewnie wiesz wartość doładowania wzrasta w miarę wzrostu wartości obrotów (przy wciśniętym gazie) i nie ma mowy żeby przy całkowicie nawet uchylonych kierowniczkach (a na początku musiało tak być u mnie) rozwalić turbo przy około 2500obr. Zdawałem sobie sprawę z tego, że im więcej obrotów tym gorzej, dlatego za maksimum ustaliłem 3000.

Po drugie napisałem, że moje turbo nie brało oleju i nie gwizdało, więc zaryzykowałem. Napisałem to co napisałem wcześniej, ponieważ nie spotkałem się jeszcze tutaj na forum z takim krytycznym przypadkiem jak mój; jak ktoś pisał, że mu turbo przeładowuje na 4 biegu i 3000obr. to myślałem sobie "to były piękne czasy..." ;) U mnie już prawie się nie dało jeździć, a jednak udało się i teraz jest wszystko ok.

Wiele razy chciałem się tym zająć, ale nie miałem czasu. Nie mam drugiego samochodu a sporo jeżdżę. A jak jeździłem "oszczędzając samochód" to tak naprawdę pogarszałem tylko problem.

Problem był, już go nie ma, samochód chodzi jak złoto, więc dzielę się swoimi uwagami z wami.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
FilipG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 6 marca 2010, 10:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1M

Brak Mocy

Postprzez aro06 » 22 lipca 2010, 18:10

Witam wszystkich

2 tyg temu kupiłem leona 1.9 tdi 150KM, wszystko było dobrze ale ostatnio pojawił mi sie trójkąt z wykrzyknikiem na desce, oraz przy przekręcaniu kluczyka w stacyjce pojawia sie dziwny dźwięk, z przodu po prawej stronie tak jakby jakas pompka pompowała coś przez 1 sec. Wie ktoś co może byc? czy to jest normalne w tym samochodzie? I jeszcze został mi problem z wyłączaniem turbo, jako ze wcześniej go nie testowałem tylko dzis przy 160-170km/h przechodzi w tryb awaryjny. Pod komp został od razu podpięty, nie wykryło mi żadnych błędów.

pozdrawiam
Zobacz Profil
aro06
 

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez konius740 » 23 lipca 2010, 14:08

Czytając te wszystkie fora i posty, dochodzę do wniosku, że silniki 110 ASV to najgorsze badziewie koncernu VW, sam go posiadam i nic nie jest ok na dłuższą mete. Mam jeszcze jednego leona 90 km ALH przebieg (182 000) i od roku ręki do niego nie przyłożyłem, a pobiera sie lepiej niż 110 i wcale nie jeżdżę nim szybko bo nie przekraczam 2500 obr. i turbo śmiga aż miło Żałuje że sie w.....łem w ASV ;[
Zobacz Profil
konius740
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 maja 2010, 18:04
Lokalizacja: Kraków
Auto: seat leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez robertpik » 23 lipca 2010, 16:14

A ja to wogóle żaluje że kupiłem diesla bo jeżdze tylko po mieście do pracy, nie wiem czy nie bede sprzedawal albo zamienial na banzyne chociaz za duzo w niego wlozylem ... najpierw musialem odzyskac... potem opony 2 szt. 1000 zl, czyszczenie turbo 500 zl, rozrzad 900 zl alarm + odciecie 350 zl ... kur.a ile pieniedzy ... :x Juz nie mowiac o spalaniu po miescie ok 9 l. w prawdzie jak rozgrzeje silnik to raczej go ciskam , ale tylko dlatego żeby za chwile znowu nie czyścić turbo
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Brak Mocy ARL

Postprzez maxior22 » 23 lipca 2010, 17:49

Witam oczytalem sie juz troche ale sam nie wiem co moze byc przyczyna i za co sie zabrac mam taki maly problem wczoraj jadac auto do okolo 2500 obrotow mul straszny od tego momentu turbo załapalo i rakieta , dzis bylo to samo jednak jadac po kawałku juz calkiem mul obojetnie jakie obroty kto ma jakas rade na to i gdzie zrobic szybko i w miare tanio w rzeszowie pozdrawiam prosze o pomoc
Zobacz Profil
maxior22
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 kwietnia 2010, 12:55
Lokalizacja: okolice rzeszowa
Auto: OCTAVIA II

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości