Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Róznica 90/110/130 TDI

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Róznica 90/110/130 TDI

Postprzez marti » 23 stycznia 2005, 21:36

Witam wszystkich :)

mianowicie chodzi mi o różnice w silnikach TDI mianowicie 90km a 110/130 km

nie chodzi mi o osprzęt silnika typu inne pompy paliwa turbina, tylko o blok silnika, korbowód, rozrząd cylindry itp !

pozdr.
Marti
pozdrawiam
Marti :)
Zobacz Profil
marti
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 13 lipca 2004, 20:20
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: Leon TDI swap ARL+

Reklama

Re: Róznica 90/110/130 TDI

Postprzez Barth » 23 stycznia 2005, 22:13

viewtopic.php?t=1427

tutaj masz sporo !!!!
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Róznica 90/110/130 TDI

Postprzez marti » 23 stycznia 2005, 22:33

dzięki tu już zaglądałem

pamiętam że jakiś rok temu był zamieszczony taki post który zawierał kompletne info na temat róznic w silnikach TDI 90 110 130 150 km

ale już tego posta niestety niema :(

tak więc jak komuś się chce pisać to proszę :-)

pozdr.
Marti
pozdrawiam
Marti :)
Zobacz Profil
marti
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 13 lipca 2004, 20:20
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: Leon TDI swap ARL+

Re: Róznica 90/110/130 TDI

Postprzez Barth » 23 stycznia 2005, 23:33

marti, poprosze tworce naszego kompedium zeby napisal w nim czym sie roznia poszczegolne wersje silnika :)
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: od razu sorki za powrót do tematu :)

Postprzez mm.max » 24 stycznia 2005, 08:20

marti napisał(a):Witam wszystkich :)

mianowicie chodzi mi o różnice w silnikach TDI mianowicie 90km a 110/130 km

nie chodzi mi o osprzęt silnika typu inne pompy paliwa turbina, tylko o blok silnika, korbowód, rozrząd cylindry itp !

pozdr.
Marti


Świetnie, że ludzie są chłonni wiedzy ale mam pytanie do Ciebie Marti po co Ci te informacje bo rozbieżność informacji jaką chcesz uzyskać jest duża :-(

Generalnie jest duża różnica w konstrukcji między PD a VP natomiast między VP 90 a 110 różnice wnętrzności są minimalne choć główne elementy tj. głowica, blok, korbowody, tłoki są niby takie same ale np. wg oznaczeń VAGowskich dajmy na to dla przykładu tłok od AGR (90)i AHF (110) jest taki sam ale za to ten sam tłok od ASV(110) ma inny numerek, choć podejrzewam że co do wymiarów są one identyczne.

Pisanie opracowania nt. różnic między poszczególnymi silnikami nie uważam że ma sens gdyż istnieją bardzo, bardzo subtelne różnice np. miedzy dwoma 110KM (AHF i ASV) a wypisywanie wszystkich różnic na całej rozpiętości wszystkich rodzajów silników zajęło by troszkę czasu. :?

Proszę o konkretne pytania
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4925
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Róznica 90/110/130 TDI

Postprzez marti » 24 stycznia 2005, 21:04

Dzięki od razu za zainteresowanie :)

Pytam się bo przymierzam się do przeszczepu turbo w moim AGR od ARL

i chcę wiedzieć jeżeli podniose moc w tym autku do ok 130 km na początku później do 150

czy nie będzie to na granicy wytrzymałości korbowodu, tłoków !!!!

z tąd moje pytania o różnice w silnikach TDI bo jeżeli różnice np międzu 90 km a 110 w konstrukcji silnika (nie osprzętu) jest ta sama to nie ma obaw :) podnosząc moc do około 130 km

ps.
Wiecie gdzie można kupić nową turbinkę od ARL-a bo w serwisie krzykneli mi 6800 pln-ów
chorzy chyba !!!!!! :bije:

a i czy do przeszczepu używaną turbinkę można użyć ???? :)

pozdr.
Marti
pozdrawiam
Marti :)
Zobacz Profil
marti
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 13 lipca 2004, 20:20
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: Leon TDI swap ARL+

Re: Róznica 90/110/130 TDI

Postprzez Barth » 24 stycznia 2005, 22:24

oprocz turbo musisz tez zmienic wtryski i odpowiednio zrobic program do autka , jesli bedziesz chcial posunac sie dalej to musisz tez zajac sie pompa paliwową .


Co do turbin to u partnerow LC napewno cos znajdziesz :) No i program zrobia odpowiedni jak bedziesz chciał
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Róznica 90/110/130 TDI

Postprzez szymono » 25 stycznia 2005, 00:11

Jak dla mnie to za duzo kombinacji taka operacja to moze wyniesc zbyt duzo kasy. Nie lepiej poszukac przynajmniej 130 PD? Tak jak ma Michal.
brak auto to boli
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szymono
Sport
Sport
 
Posty: 370
Dołączył(a): 30 marca 2004, 18:15
Lokalizacja: Łódź
Auto: fiorek

Re: Róznica 90/110/130 TDI

Postprzez Tonny S » 25 stycznia 2005, 07:48

szymono, co ty opowiadasz ?? zorientuj sie najpierw ile kosztuje cos takiego potem oblicz różnice w cenie 130PD i zobaczysz co sie oplaca a co nie 8)

marti, poczytaj czasem forum albo tez poszukaj viewtopic.php?t=1236 tu masz dokladnie to co szukasz !!! i akurat na 150 KM

marti napisał(a):chcę wiedzieć jeżeli podniose moc w tym autku do ok 130 km na początku później do 150

czy nie będzie to na granicy wytrzymałości korbowodu, tłoków
Zarty sobie robisz ?? przecież to dopiero połowa drogi w modyfikowaniu tego silnika.

viewtopic.php?t=1028 kolejny przykład na 170-180KM a Aligator ma juz u siebie 199KM z AGR
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Róznica 90/110/130 TDI

Postprzez szymono » 25 stycznia 2005, 10:08

Tonny ale ile to jest jebania z tym i ile czasu zajmuje no chyba ze masz pare ladnych kilo zlotych odlozonych

i postaw sobie jedno pytanie !!! kto ci pozniej za to zaplaci???!!!! marti, nie wiem jaki masz rok produkcji tego autka ale zalozmy ze 01-02 to po tych wszuystkich modach nie wiele osob zaplaci za to auto tyle zeby ci sie cos zwrocilo, a po drugie jakie kolwiek mody utrudniaja ostatnio sprzedaz ludzie wola "czyste" auto
brak auto to boli
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szymono
Sport
Sport
 
Posty: 370
Dołączył(a): 30 marca 2004, 18:15
Lokalizacja: Łódź
Auto: fiorek

Re: Róznica 90/110/130 TDI

Postprzez mm.max » 26 stycznia 2005, 08:26

Marti skoro chcesz konkretniej dłubnąć swojego AGR-ka to musisz przede wszystkim uda się do tunera, który poradzi Ci co należy zrobić w jakiej kolejności oraz przedstawi Ci koszty z tym związane.

Tak jak napisali przedmówcy sama wymiana turbiny nie wystarczy diesel na samym powietrzu nie jeździ trzeba mu podlać trochę żeby KM miały czym się pożywiać wiec moim zdaniem przed wymianą turbiny warto zainwestować we wtryski.

Co do wytrzymałości to tłoki, korbowody dadzą radę, gorzej z przeniesieniem napędu - szprzęgło przy nie ostrożnym traktowaniu może pójść na wieczny odpoczynek.

Polecam pogadać z ludźmi (np. Aligator -199KM, Daniel z TTC -17xKM), którzy zrobili z AGRa już niezłe potworki powiedzą Ci co potrzeba i w jakiej kolejności.

Co do kupowania turbo to chyba nikt zdrowo myślący nie idzie po turbinę do ASO :x

Tak jak napisali inni udaj się do naszych partnerów oni napewno zrobią szybkiego AGRa


BTW
szymono napisał(a):Jak dla mnie to za duzo kombinacji taka operacja to moze wyniesc zbyt duzo kasy. Nie lepiej poszukac przynajmniej 130 PD? Tak jak ma Michal.


Nie zgodzę się z tym, że operacja będzie za dużo kosztować w porównaniu do kosztów zakupu PD-ka.
Po pierwsze kolega Mati ma już samochód wiec sprzedaż i kupno czegoś nowego napewno jest czasochłonne i nie koniecznie w tym okresie uzyska pewnie nie za duże pieniązki za swojego AGRa dlatego też koszt różnica w koszcie zakupu PD-ka jest za bardzo duża.
Po drugie przy kompleksowej modyfikacji łącznie z programem koszty u tunerów (naszych partnerów) nie powinny być tak astronomicznie wysokie i można pokusić się na zrobienie VP-ka szybszego od PD-ka
Szymono co do tego że nikt za to nie zapłaci później - świeta racja ale nie po to robimy wózki aby o tym myśleć w przyszłości wiec kto żyje pod presją przyszłej sprzedaży powinien tylko programem się zadowolić
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4925
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Róznica 90/110/130 TDI

Postprzez szymono » 26 stycznia 2005, 09:41

mm.max napisał(a):Szymono co do tego że nikt za to nie zapłaci później - świeta racja ale nie po to robimy wózki aby o tym myśleć w przyszłości wiec kto żyje pod presją przyszłej sprzedaży powinien tylko programem się zadowolić

To jeszcze zalezy jak dlugo zamierzasz jezdzic tym autem

Nie wiemy dokladnie jakie to auto przynajmniej nie wyczytalem, wiec co do kosztow PD a przerobki dokladnie sie nie wypowiem ale i tak spore
brak auto to boli
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szymono
Sport
Sport
 
Posty: 370
Dołączył(a): 30 marca 2004, 18:15
Lokalizacja: Łódź
Auto: fiorek

Re: Róznica 90/110/130 TDI

Postprzez marti » 26 stycznia 2005, 19:56

Witam

Od razu dziękuje wszystkim za spostrzeżenia, napewno skorzystam z pomocy tunera i chyba będzie to Masters, Comsport narazie nie oferuje takiej przeróbki :(

ps.
czy ktoś z was może zna ? cały numer z tabliczki znammionowej na turbince od ARL-a
(garett GT1749vb) znam numer katalogowy części (038253016gx) ale jeszcze potrzebuje ten numer z tabliczki :-)

pozdr.
Marti
pozdrawiam
Marti :)
Zobacz Profil
marti
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 13 lipca 2004, 20:20
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: Leon TDI swap ARL+

Re: Róznica 90/110/130 TDI

Postprzez Tonny S » 26 stycznia 2005, 20:04

marti, Jak Copmot nie oferuje takiej przerobki jak juz to robil w Toledo Daniela z TTC ??? zapytaj tez w www.unitronic.pl
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Róznica 90/110/130 TDI

Postprzez marti » 27 stycznia 2005, 20:10

Nie wiem

napisałem maila do Compsportu i odpisała mi jakaś kobitka :)

twierdząc że narazie nie dysponują taką modyfikacją ????

a Unitronic robi takie modyfikacje wymiany turbinki ? myślałem że zajmują się tylko softem :)

pozdr.
Marti
pozdrawiam
Marti :)
Zobacz Profil
marti
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 13 lipca 2004, 20:20
Lokalizacja: WARSZAWA
Auto: Leon TDI swap ARL+

Re: Róznica 90/110/130 TDI

Postprzez Tonny S » 27 stycznia 2005, 20:15

marti napisał(a):Nie wiem

napisałem maila do Compsportu i odpisała mi jakaś kobitka :)

twierdząc że narazie nie dysponują taką modyfikacją ????

a Unitronic robi takie modyfikacje wymiany turbinki ? myślałem że zajmują się tylko softem :)

pozdr.
Marti
Ty lepiej dzwon a nie pisz - powolaj sie na LeonClub

Unitronic robi to samo co reszta.

Popros o wycene i potem modyfikuj auto - wybor tunera zalezy od ciebie, my mozemy tylko sugerowac.

Pozdro
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości