Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez RafRoo » 8 marca 2009, 20:36

Witam,
Właśnie przymierzam się do projektu ASZ@ARL. Jak wiadomo w ASZ'cie mały intercoolerek nie daje szans na oddychanie "pełna piersią" więc to on pójdzie na pierwszy ogień ;-))

Jak wszystkim bardziej wnikliwym wiadomo sam blok silnika 130PD ASZ nie różni od silnika 150PD ARL (tak przynajmniej wynika z ETK'i ;-)). Chciałbym w tym poście rozpocząć wątek pełnej przeróbki ASZ na ARL. Wszystko ma być robione na oryginalnych częściach, w pełni profesjonalnie, tak jak w fabryce ;-)).
Na wstępie wszystkim wiadome różnice (dość ogólnie):

1. Turbosprężarka;
2. Intercooler;

Jeżeli ktoś z was ma doświadczenie w takiej przeróbce, będę wdzięczny za posty treściwe i techniczne. Sam postaram się w miarę rozwoju sprawy i mojej tajemnej wiedzy wrzucać numer części potrzebnych do przeróbki w w/w silnikach i w końcu.. dołożę dokumentację zdjęciową ;-))

Pozdrowienia dla wszystkich LEON'o maniaków i tych którym Km i Nm ciągle mało.. ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafRoo
Sport
Sport
 
Posty: 603
Dołączył(a): 28 marca 2008, 13:07
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: LEON
Silnik: ASZ 1.9

Reklama

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez Sammael » 8 marca 2009, 20:43

Dlaczego nie zrobisz custom FMIC z pełnym orurowaniem i jakieś może większe turbo do tego od razu? Chociaż turbo z ARLa też przypasi i będzie smaczne do 200PS
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez Patrox » 8 marca 2009, 21:54

Nie opłaca Ci się kompletnie zrobienie Ic z ARl. Musiałbys kupić kompletny przedni pas, w ARl inna jest chłodnica wody do której się dopiero montuje IC, a do IC dopiero klimę. Inne też są wentylatory i orurowanie silnika. Szybciej i taniej jest zrobic custom fmic.
Powered by ECUPROJECT Wrocław
315.0 PS / 599.5 Nm /
--------------------------------
www.ecuproject.pl
509 696 100
513 399 363
502 730 289
Zobacz Profil
Patrox
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 655
Dołączył(a): 10 września 2005, 14:20
Lokalizacja: Wrocław
Auto: ... OOOO ...

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez RafRoo » 8 marca 2009, 22:16

Panowie widzę dyskusja się rozkręca i o to przecież na forum chodzi, ale:
1. Jestem zdeterminowany i długo myślałem i szukałem rozwiązania i to właśnie wybrałem i żadne teraz pisanie ze dużo roboty, że się nie opłaca itp. nie pomorze... ;) Kierunek obrany a teraz "po trupach" do celu ;)

2. Z tego co zdążyłem się zorientować IC ARL jest bardzo wydajny i do 200 KM wystarczy.... a poza tym nie chce robić nic customowego / niestandardowego to tylko rodzi niepotrzebne problemy komplikacje przy serwisowaniu, dodatkowo nie oszukujmy się zdecydowanie ODSTRASZA kupców przy odsprzedaży.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafRoo
Sport
Sport
 
Posty: 603
Dołączył(a): 28 marca 2008, 13:07
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: LEON
Silnik: ASZ 1.9

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez Patrox » 8 marca 2009, 22:20

RafRoo napisał(a):Panowie widzę dyskusja się rozkręca i o to przecież na forum chodzi, ale:
1. Jestem zdeterminowany i długo myślałem i szukałem rozwiązania i to właśnie wybrałem i żadne teraz pisanie ze dużo roboty, że się nie opłaca itp. nie pomorze... ;) Kierunek obrany a teraz "po trupach" do celu ;)

2. Z tego co zdążyłem się zorientować IC ARL jest bardzo wydajny i do 200 KM wystarczy.... a poza tym nie chce robić nic customowego / niestandardowego to tylko rodzi niepotrzebne problemy komplikacje przy serwisowaniu, dodatkowo nie oszukujmy się zdecydowanie ODSTRASZA kupców przy odsprzedaży.

Ok, tylko musisz się z tym liczyć że legalnym żródłem nie kupisz tego. Za używkę przedni pas musisz zapłacić min 1500zł, do tego orurowanie silnika ok 300zł, 2 rury łączące turbo z ic za kolejne min 300-400zł. Do tego przekładka i robi się dobrze ponad 2500.
Powered by ECUPROJECT Wrocław
315.0 PS / 599.5 Nm /
--------------------------------
www.ecuproject.pl
509 696 100
513 399 363
502 730 289
Zobacz Profil
Patrox
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 655
Dołączył(a): 10 września 2005, 14:20
Lokalizacja: Wrocław
Auto: ... OOOO ...

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez Sammael » 8 marca 2009, 22:31

cóż - każdy ma jakąś wizję świata - powodzenia.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez antoś » 8 marca 2009, 22:57

RafRoo, IC nie powinien rodzić komplikacji przy serwisowaniu.

Jak kupującego odstraszy Customowy IC to taki kupujący też nie kupi auta, którego silnik był przerabiany z ASZ na ARL. Wybrałeś zły "target" do sprzedawania swojego auta w przyszłości. :)

Posłuchaj kolegów wyżej, naprawdę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez Sammael » 8 marca 2009, 23:35

antoś napisał(a):Wybrałeś zły "target" do sprzedawania swojego auta w przyszłości. :)


UWAGA OT. Zastanawiam się co będzie moim targetem :hahaha:

antoś, daj Koledze spokój, ma wizję niech robi, a skoro wizja jak fabryka przykazała czyli rozumiem, że części z ASO:


Wzmocnienie czołowe - sama blacha oczywiście:
809.26zł
intercooler:
994.80
chłodnica wody:
644.66

i tak dalej i tak dalej... nawet nie chce mi się sprawdzać cen węży w ASO bo ZABIJAJĄ.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez marcin_kielce » 8 marca 2009, 23:40

ale się Sam spinasz ;) , a kolega Rafroo ma taniej :P
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez RafRoo » 9 marca 2009, 00:03

Panowie.... Panowie.... PROSZĘ
Dość zbędnej gadaniny o kosztach, jestem ich w 100% świadom (chociaż jest małe "ALE", taka * i podpis małym druczkiem :D). Naprawdę uwierzcie mi... trochę mam pojęcia o tym... i owym ;) Szukam kogoś kto już przecierał ten szlak... aby uniknac niepotrzebnych wpadek, i przestojów.

Samsel jak już podajesz ceny to i numery katalogowe tez by się przydały ;)

Antoś... uwierz mi w tym szaleństwie jest metoda ;)

Będę wdzięczny za rzeczowe posty a nie rozprawkę na temat.... opłaca się czy nie ;-))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafRoo
Sport
Sport
 
Posty: 603
Dołączył(a): 28 marca 2008, 13:07
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: LEON
Silnik: ASZ 1.9

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez marcin_kielce » 9 marca 2009, 00:10

wracajac do tematu:

- cooler a ARLa
- turbo z ARLa

i będzie dobrze ;) jak fabryka :P

Pozdroo
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez antoś » 9 marca 2009, 00:16

RafRoo, jeżeli się nie mylę początkowo ASZ miały inny wał korbowy niż ARL.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez Sammael » 9 marca 2009, 00:42

RafRoo napisał(a):Samsel

za takie coś numerów katalogowych nie ma.

RafRoo napisał(a):Szukam kogoś kto już przecierał ten szlak...

raczej nie znajdziesz. Wszyscy w ASZtach robią customy i tyle w temacie.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez Mistic » 9 marca 2009, 03:33

Sammael napisał(a):Wszyscy w ASZtach robią customy i tyle w temacie.


to najlepsza droga do uzyskania oczekiwanego efektu, którym nie jest identyczny wygląd komory silnika jak w ARLu ale osiągnięcie odpowiedniej mocy ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Mistic
TopSport
TopSport
 
Posty: 1163
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 13:15
Lokalizacja: CZ-WA /W-W
Auto: Leon

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez Marcin_TDI » 9 marca 2009, 08:36

Sammael napisał(a):RafRoo napisał/a:
Szukam kogoś kto już przecierał ten szlak...


raczej nie znajdziesz. Wszyscy w ASZtach robią customy i tyle w temacie.

ja mam asz i IC z ARL...

co do wału korbowego, faktycznie były jakieś 2 różne ale praktycznie niczym się nie różniły, wytrzymałość taka sama..
pompki możesz mieć jeszcze inne. te z końcówką AL są najlepsze.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez papaleo » 9 marca 2009, 09:03

Był Top Sport ARL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
papaleo
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 13 lipca 2008, 12:30
Lokalizacja: Krapkowice
Auto: leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez RafRoo » 9 marca 2009, 11:39

Dzięki papaleo...
Widzę, że nic innego mi nie pozostało jak polubić się z ETKĄ ;-))
Oto pierwsze wyniki:
ASZ i ARL rocznik 2004 i w górę są takie SAME !! Różnice w wale dotyczą silnika AXR !! To samo tyczy się pompowtryskiwaczy... DO ASZ i ARL idzie 038 130 073 AL!!
Inna jest za pompa wody...... numery jak się dokopie to wrzucę a tymczasem ;-))
Wzmocnienie czołowe ARL - 1M0 805 591 K
Intercooler ARL - 1J0 145 803 H
Chłodnica wody ARL - 1J0 121 253 AC
Chłodnica klimatyzacji ARL - 1J0 820 413 H

Wiatraki.... niebawem ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafRoo
Sport
Sport
 
Posty: 603
Dołączył(a): 28 marca 2008, 13:07
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: LEON
Silnik: ASZ 1.9

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez antoś » 9 marca 2009, 12:12

RafRoo, ostatnia rzecz. Pamiętaj, że montując IC od ARLa możesz mieć problem ze spadającą rurą nr4 (na zdjęciu papaleo).Także psujące się wiatraki są przypadłością ARL. :yes: Tyle ode mnie. Nie rozumiem po co przeprowadzasz takie modyfikacje, ale życzę powodzenia. :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez Micz » 9 marca 2009, 14:54

antoś, przecież napisał, że chce mieć wszystko na oryginalnych częściach, żeby przy sprzedaży nie było problemów, więc czego nie rozumiesz :) Nie wszyscy są tak entuzjastycznie nastawieni to robienia takich przeróbek w aucie jak niejeden z nas marzy :D Ja to rozumiem :yes:

Pompki na pewno są te same. Turbo i IC to podstawa. Jeśli interesuje Cię turbo z ARL używane to ja może będę swoje sprzedawał za jakiś miesiąc czasu, jak osoba która jest zainteresowana zrezygnuje :)
Obrazek
Zobacz Profil
Micz
Sport
Sport
 
Posty: 875
Dołączył(a): 22 października 2006, 20:13
Lokalizacja: Kato(wice)
Auto: 4x4

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez RafRoo » 21 czerwca 2009, 06:43

Odświerzę trochę temat.... ;)
Numery ORUROWANIA do IC ARL:

1J0 145 762 BF
1J0 145 834 AA
1J0 145 770 AB (LUB 038 906 051 C)
1J0 145 838 AG
1J0 145 822 E - wspólny dla ASZ i ARL
1j0 145 834 AE - wspólny dla ASZ i ARL


Tyle co wyczytałem z katalogu ETKA ;) Jak by coś żle to można mnie zawsze poprawić ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafRoo
Sport
Sport
 
Posty: 603
Dołączył(a): 28 marca 2008, 13:07
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: LEON
Silnik: ASZ 1.9

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez papaleo » 9 października 2009, 13:30

Mam takie pytanie czy do ASZ można wgrać seryjny soft od ARL jeśli tak to jaki bedzie efekt czy skutki.
Był Top Sport ARL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
papaleo
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 13 lipca 2008, 12:30
Lokalizacja: Krapkowice
Auto: leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez Paulina » 28 grudnia 2009, 22:51

Mam pytanie, czy ma ktoś "na zbyciu" po przeróbkach może wąż do ASZ o nr 1J0 959 481AB/S
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Paulina
Stella +
Stella +
 
Posty: 97
Dołączył(a): 10 marca 2008, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon Sport
Silnik: ASZ 1.9

Re: [TDI PD] Upgrade ASZ na ARL (ASZ@ARL) (130PD na 150PD)

Postprzez antoś » 29 grudnia 2009, 00:40

Zrób ogłoszenie w dziale K/S:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość