Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez belzi » 15 marca 2008, 23:09

Xylometazolin, mi sie zdaje ze 600 to dobra cena, bo jak juz sie pewnie orientowales same liczniki troche kosztuja a przerobienie tego tez nie jest latwe i sam tego nie zrobisz wiec musisz sie liczyc z dodatkowymi $$
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Reklama

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez bono » 16 marca 2008, 08:29

lec napisał(a):mmo to wersja ukladu odpowiedzialna za immobilizer. Jesli masz auto np produkcji do 2001 roku to na 90% masz immo1, od 2002 do 2006 i obecne o1 tour to Immo2.


Lec trochę zakręciłeś ;-) W Leonach 00-01 masz IMMO II, w późniejszych IMMO III.
IMMO III jest następcą IMMO II. Nie są ze sobą kompatybilne. Fajnie jak by tu się wypowiedział MenIB. Z tego co mi wiadomo to te systemy imobilisera różnią się sposobem kodowania.

Immo jest sprawdzane i porównywane w sterowniku silnika, w liczniku, moduł Komfortu itd.

lec napisał(a):Jezeli wlozysz licznik z wersja immo inna nic obsluguje Twoj sterownik to po prostu auto Ci nie odpali.

Dokładnie. No chyba, że zaczniesz bawić się w "Edka-Elektronika" , ale to jest rozwiązanie bezsensowne.
Najlepiej kupić licznik z IMMO odpowiadającym w Leonku. Jeżeli bieżesz licznik z Passata to musisz wrzucić do niego wsad z Golfa IV.

lec napisał(a):czy to tylko wersje robocze byly ze na tych fotkach takie dziury po bokach licznika powstaly ?? ??

Lec tutaj akurat te dziury tak zostają, bo jest obudowa licznika od Passaka. Aby było idealnie musisz mieć obudowę od A3. Dudekv ma tak u siebie :D


Xylometazolin napisał(a):Warto inwestować w pełny fis? jaka jest różnica warta uwagi bo trochę sie nie orientuje. 1/2 fis jest znacznie tańsza.



Przy pełnym FIS'ie masz możliwość wyświetlania komunikatów z NAVI , z radia , dostęp do menu serwisowego a jak masz fantazje to nawet takie cuda http://www.fis-box.de/produkt-d.html

1/2 FIS to przeniesienie MFA na środek zegarów ;-)
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez Xylometazolin » 16 marca 2008, 09:13

Wielkie dzięki za wyjaśnienie :) mam toledo z 2001/2002 roku. Idzie immo vagiem sprawdzić? mam nadzieję,że tak. Mam jeszcze jedno pytanie. Gdy wybiorę licznik z 1/2fis to nad lcd dalej zostają te kontrolki? czy komunikaty są już na wyświetlaczu?
Zobacz Profil
Xylometazolin
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 11 maja 2007, 12:50
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Seat Toledo TDi 110

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez nixu » 16 marca 2008, 10:36

MenIB - jak bedziesz na forum i bedziesz mial chwilke...


Czy do Leona 1.9 TDI ASV 2000 rok da rade zaprogramowac licznik z 2004 z ARL-a (biale tarcze). Z oby dwoch licznikow mamy PIN-y, probowalismy przelozyc same kosci co nie przynioslo pozytywnego efetku, to samo stalo sie przy probie wgrania "starego" oprogramowania do licznika.


Dodatkowa chwile zastanowie mielismy podczas tego, ze stary licznik na lewym wyswietlaczu mial tylko napisane na raz (temperature i godzine) a jak wiadomo licznik z TS-a ma wszystkie duze napisy przerzucane za pomoca manetki wycieraczek (komp) czy jezeli wymieni sie licznik, mozna dolozyc manetke tak aby wszystko dzialalo?
Czy da sie zrobić zeby pokazywalo spalanie chwilowe etc?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nixu
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2635
Dołączył(a): 22 kwietnia 2005, 11:56
Lokalizacja: Śląsk
Auto: IX

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez lec » 16 marca 2008, 12:46

bono, ja mowilem o Skodach, chyba to nawet wyraznie zaznaczylem i ze nie wiem jak jest w Seatach. Najwidoczniej Hiszpanie poszli do przodu z IMMO :P Ja majac auto rocznikowe 2002 mam immo2, a licznik mam z 2004 roku wlozony.

dziury suxx :) Nie da przelozyz samych bebechów ? w koncu Vagowski licznik powinien miec rozmiary zewnetrzne takie same. U nash chlopaki robili przeszczepy z paska do obudowy z O1 mimo nawet ze ramka z dziurami na konkretne liczniki nie bardzo pasowala - wszystko sie da zrobic :)

Dlaczego potrzbny jest wklad z Golfa ? Ja siebie podpinalem liczniki z Bory, Paska, Golfa... wszystko banjgla - tylko dopasowa IMMO i zakodowac licznik i mozna jechac.
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez MenIB » 16 marca 2008, 22:31

nixu napisał(a):MenIB - jak bedziesz na forum i bedziesz mial chwilke...


Czy do Leona 1.9 TDI ASV 2000 rok da rade zaprogramowac licznik z 2004 z ARL-a (biale tarcze).


No jest to jedyne czego nie potrafie, przeciagnac predkosciomierza z 220 czy 240 na 260 , ale jak mi ktos podpowie jakie autko mialo w latach 99-01 predkosc do 260 moze byc nawet benzyna to cos tam przerobie , z drugiej strony to i tak bedzie wygladalo jak kibel.

[ Dodano: Nie 16 Mar, 2008 ]
lec napisał(a):Dlaczego potrzbny jest wklad z Golfa ? Ja siebie podpinalem liczniki z Bory, Paska, Golfa... wszystko banjgla - tylko dopasowa IMMO i zakodowac licznik i mozna jechac.


g.. prawda , widac nie robiles tego nigdy ;-)
pozdr, MenIB
www.vag.com.pl
______________________________________

!! !! PROSZE nie pisac do mnie na PW tylko EMAIL, dziekuje !! !!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MenIB
Sport
Sport
 
Posty: 228
Dołączył(a): 8 sierpnia 2004, 20:17
Lokalizacja: Łódź
Auto: Audik

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez Marcin_TDI » 17 marca 2008, 10:29

nixu, jest w dziale dowload instrukcja jak podpiac manetke tak zeby komputer dzialal, mi sie udalo samemu w garazu to porobic...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez bono » 6 maja 2008, 20:28

A u mnie to wyszło tak :D

Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

Przeprogramowanie zegarów MenIB. Zmiana podświetlenia radia i panela Climatronic MenIB. Zdjęcia nie oddają efektu. Panel Climatronic wyszedł tu na fotkach seledynowy :-(.
W rzeczywistości wszystko jest jak w VW. Podświetlenie radia i panelu na oryginalnych diodach VW. Zostało mi jeszcze dorobienie - przepięcie pinów w kostce i radio również będzie wyświetlało komunikaty na FIS'ie :D
Artur (dudekv) thx za ramkę od TS-a, Thordgrim za wyłącznik - plastik od Awaryjnych :D
Jacek wielki dzięki za pomoc :piwo: :brawo:
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez AdamTower » 6 maja 2008, 20:36

bono, zajeb.... to wyszło ;] profi robota.

p.s. ale zmień tą kierownicę na skórzaną ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez foix » 6 maja 2008, 20:42

Wygląda PRZE KOZACKO, aż w szoku jestem ... :D
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
foix
Sport
Sport
 
Posty: 587
Dołączył(a): 17 października 2007, 19:19
Lokalizacja: Świdnica
Auto: 1P

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez Gaspar » 6 maja 2008, 20:55

:shock: bomba :ok: mniam mniam =)
Pozdrawiam,
Gaspar

Był Dzikusek :mrgreen: ASV 137,9 KM @ 301,0 Nm by CompSport.
Jest emerycka Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D Prestige
Obrazek
Obrazek
Kto misiowi urwał ucho?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gaspar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2255
Dołączył(a): 29 sierpnia 2004, 23:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Ex Leon - Avensis

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez sielu » 6 maja 2008, 20:57

rewelacja mam pytanko czy do toledo tez mozna cos takiego zrobic???
SeAt LeOn CuPra R 1P 265 KM jEsT 404 KM 535 Nm :::: bY Vagtune.pl
Zobacz Profil
sielu
Sport
Sport
 
Posty: 278
Dołączył(a): 5 września 2007, 07:08
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1P Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez paramedic71 » 6 maja 2008, 20:59

faktycznie dosyc ladnie to wyglada Bono jak mozna to prosze o cene takiej zabawy na PW
200km/ 394 nm Powered by ECUProject
"Koks wóda dziwki i inne rozrywki" ;)
"...Prosta droga jest dla szybkich aut, droga z zakrętami dla szybkich kierowców..."
www.e-m-s.pl jestesmy i działamy :)))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
paramedic71
Cupra
Cupra
 
Posty: 2102
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 17:22
Lokalizacja: WROCŁAW
Auto: FR ARL+

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez mtz » 6 maja 2008, 21:02

ja juz gratulowalem osobiscie bo kozak to malo powiedziane...

przez Was chlopaki i ja bede musial to zrobic... zaraz sie okaze ze do LCT-ŁDZ mozna sie dostac tylko po zmianie zegarow u Jacka :P
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez Kozak » 6 maja 2008, 21:19

bono, kolejne pokłony dla MenIB - REWELACJA - a on mi kiedyś odradzał żeby nie robić niebieskiego podświetlania w Leonie - co za człowiek :mruga: :brawo: :brawo: :brawo:

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez taktiken » 6 maja 2008, 21:24

:brawo: :brawo: gratki robota. Trzeba zajrzec do Lodzi i zobaczyc to na zywo :D
http://www.ecuproject.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
taktiken
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4310
Dołączył(a): 15 października 2006, 13:08
Lokalizacja: Separatisten aus DW
Auto: Najlepsze

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez sleeper » 6 maja 2008, 21:26

bono, nieładnie tak Leosia oparami ropki karmić :PPP
a tak serio to wygląda naprawdę kozak :brawo:
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1613
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez bono » 6 maja 2008, 21:28

AdamTower napisał(a):p.s. ale zmień tą kierownicę na skórzaną ;)

powoli o tym zaczynam myśleć :P
sielu napisał(a):rewelacja mam pytanko czy do toledo tez mozna cos takiego zrobic???
pewnie, że tak :yes:
TOMMI napisał(a):Sorry ze tutaj ale pasuje do tematu, tylko strasznie drogo:


Jak chcecie takiego moda to piszcie do MenIB lub do Dudekv. Chłopaki u siebie mają zegary z pełnym Fis'em na białych diodach by Audi , również rewelka :D
Powiem tak mnie się podoba :jupi:
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez bono » 6 maja 2008, 21:34

sleeper napisał(a):bono, nieładnie tak Leosia oparami ropki karmić :PPP
no musiałem pokazać, że FIS działa :P
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez X tomicher X » 5 listopada 2008, 23:10

Panowie mam kilka pytań do osób które już się zaznajomiły z powyższym sprzętem.

Sam tak jak Bono posiadam ASV. Zastanawiam się czy włożyc FIS`a do swojego samochodu.

Możecie mi powiedzieć czy można samemu generować wyświetlane komendy ?
Mam tutaj na myśli przetlumaczenie tekstow na polski.

Czy RDS działa tylko dla samochodów z seryjnymi radiami ?


Wiecie może z czego to są zegary ? A może tu są zmienione tylko tarcze ? Moim zdaniem wyglądają mistrzowsko...

Obrazek

pozdro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
X tomicher X
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 21 marca 2008, 19:05
Lokalizacja: Mikołów
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez dudekv » 6 listopada 2008, 20:45

Zegary są z benzyny Golf(1J)/Bora Sport Edition.
Sam komend na polski nie wygenerujesz, wszystko jest koszmarnie cięśko napisane.
Fis działa generalnie z ori radiami (ale też nie wszystkimi :) - niestety)
Zobacz Profil
dudekv
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 244
Dołączył(a): 8 grudnia 2007, 16:45
Lokalizacja: Łódź
Auto: Q7 V8 TDI

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez X tomicher X » 6 listopada 2008, 23:19

sam mam ASV i nie seryjne radio i tak sie właśnie zastanawiam nad FIS`em...

na przestrzeni czasu jak sam go posiadasz co o tym sądzisz ? : )

[ Dodano: Pią 07 Lis, 2008 ]
Czy mozna zmienić sobie język na wybrany przez siebie ? Mam tutaj na myśli przynajmniej angielski. Niemieckiego nie toleruje.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
X tomicher X
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 21 marca 2008, 19:05
Lokalizacja: Mikołów
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez kicoro » 6 lutego 2009, 12:07

Czesc,
Można zmieniać język np na angielski (polskiego nie ma)

Wyświetlanie tekstu z zewnątrz jest też możliwe ale wymaga specjalnego adaptera np. na interfejs RS232 (można wyświetlać tylko tekst w dwóch pierwszy liniach wyświetlacza, tam gdzie normalnie są informacje z radia)

Można też zmienić skalę np. na taką aby miała 100 w połowie zakresu oraz przeciągnąć licznik np do 300 jak ktoś ma potrzebę.

Licznik immo3 można zastosować w samochodzie immo2 (ale należy liczyć się drobnymi modyfikacjami), na odwrót nie.
Licznik immo3 ma większą grafikę samochodu i wyświetlana jest pionowo.
Załączniki
immo3_doors_.jpg
Grafika Immo3
immo2_doors_R32_wei_ro.jpg
Licznik Immo2
G a l e r i a
Preferuję maila zamiast PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kicoro
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 marca 2008, 09:37
Lokalizacja: Katowice
Auto: Audi A4 2.0T Quattro

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez Axee » 6 lutego 2009, 16:16

kicoro, masz niezly reflex :D
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez lec » 7 lutego 2009, 02:36

dokladnie, ponadto male sprostrowanie. ja u siebie mam dokladnie takie zegary jak w poscie X tomicher X,a - czyli Golf/Bora Sport tylko że TDI. ZTCP to mam immo2 i jakos mam grafike auta pionowo i duża na FIS.

Bede wdzieczny za info na temat skalowania predkosciomierza, bo u mnie ten temat jest caly czas "in progress" - musze przekodowac wskazania licznika wyskalowanego na 240 na tarcze ktróre są wyskalowane na 260 km/h maks
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez kicoro » 9 lutego 2009, 13:12

lec napisał(a):dokladnie, ponadto male sprostrowanie. ja u siebie mam dokladnie takie zegary jak w poscie X tomicher X,a - czyli Golf/Bora Sport tylko że TDI. ZTCP to mam immo2 i jakos mam grafike auta pionowo i duża na FIS.


Jesteś pewnien że zegary masz immo2 a nie immo3 ? Co pisze o nim vag-com ?
Jak np. otworzysz drzwi pasażera to na grafice też ci się otwierają ?

Bede wdzieczny za info na temat skalowania predkosciomierza, bo u mnie ten temat jest caly czas "in progress" - musze przekodowac wskazania licznika wyskalowanego na 240 na tarcze ktróre są wyskalowane na 260 km/h maks


Nie da tego zrobić sie VAG-COMem - trzeba wyedytować EEPROM'a np VAG Tacho
G a l e r i a
Preferuję maila zamiast PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kicoro
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 marca 2008, 09:37
Lokalizacja: Katowice
Auto: Audi A4 2.0T Quattro

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez lec » 9 lutego 2009, 15:24

kicoro, mam IMMO3. Musialem sobie odswiezyc wiedze :)

Ponadto z tego co pamietam z moich walk z licznikami, a do tej pory w kartonie leza jeszcze 3 szt z golfa i bory :) to do 2001 roku bylo IMMO2, na przelomie 2001/2002 wychodzily Immo 2 i Immo3. I od 2002 IMMO3 bylo klepane az do konca generacji O1/Leon1
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez bono » 10 lutego 2009, 07:00

Tutaj macie wszystkie rodzaje cyferblatów http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2865804

A tutaj odpowiedzi na wszelkie wasze pytania http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3568883

Miłej lektury, bo jest ciekawe i rozwiewa wszelkie wątpliwości
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez kicoro » 25 lutego 2009, 14:42

Potrzebuje rozkład pinów lub schemat, małej czarnej wtyczki (chyba 10pin) podłączanej do zegarów do wyświetlacza LCD na srodku..
na schematach w downloadzie nie znalazlem a nie che mi się radia wydłubywać teraz
G a l e r i a
Preferuję maila zamiast PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kicoro
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 marca 2008, 09:37
Lokalizacja: Katowice
Auto: Audi A4 2.0T Quattro

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez Axee » 25 lutego 2009, 20:35

kicoro, jesli chodzi o Leona 1M
:arrow: http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=7675

jesli o Golfa 4 z FISem to, 20 pinowe gniazdo, z 10 wystajacymi pinami:
Obrazek
20-pin connector, red
5 - Screening for telematics earth
12 - Radio/navigation - clock
13 - Radio/navigation - data
15 - Radio/navigation - enable
pozostale - Not assigned
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez kicoro » 26 lutego 2009, 09:37

O 1M, nawet ten watek ale nie dojechałem do końca gdyż zmylił mnie tytuł "Schemat standardowej kostki ISO" proponuję rozszerzyć o "i wyświetlacza dodatkowego w zestawie wskaźników" może zaoszczędzić zbędnych pytań.
G a l e r i a
Preferuję maila zamiast PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kicoro
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 marca 2008, 09:37
Lokalizacja: Katowice
Auto: Audi A4 2.0T Quattro

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez Axee » 2 czerwca 2009, 23:34

Witam, odgrzeje troszke temat.
Pragne poinformowac, iz udalo mi sie ze 100% efektem przeciagnac skale licznika z liniowej do 240, na nieliniowa do 260.
Przykladowo w Leonie immo3, silnik ASV, skrzynia 5 biegow byl licznik zwykly z liniowa skala do 240 (do 240 -gruba kreska co 20), a po zmianie jest licznik FIS z passata 3B0920846A z wgranym oprogramowaniem z golfa sport ed. 1J5920846C ze skala nieliniowa (do 100 -gruba kreska co 20, powyzej 100 -gruba kreska co 40) - predkosc pokazuje bardzo dokladnie, zmierzone GPSem.
Rowniez mysle, ze nie bedzie problemow z przekodowaniem licznikow pod nowe tarcze, np. w przypadku zmiany tarcz czarnych na biale z ARLa.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez paul78 » 2 czerwca 2009, 23:48

Axee napisał(a):Pragne poinformowac, iz udalo mi sie ze 100% efektem przeciagnac skale licznika z liniowej do 240, na nieliniowa do 260.


potwierdzam!!!!! :brawo: :brawo: :peace: moje auto było królikiem doświadczalnym
Pozdrawiam Paul78 LCT
ASV 193.4 KM / 396.4 NM :)

Z drogi z drogi śledzie bo ASV jedzie :D
Zobacz Profil
paul78
TopSport
TopSport
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 4 maja 2008, 06:17
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez belzi » 3 czerwca 2009, 07:19

No gratuluje i juz przygotowuje sie do nowej modyfikacji ;)
A co w przypadku immo2 ??
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez lec » 3 czerwca 2009, 08:40

Axee, mistrzu to zdradz mi ten patent a Cie ozloce :)
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez kicoro » 3 czerwca 2009, 10:17

W w eepromie licznika pod adresem 0x220-0x23f znajduje sie zapisana krzywa wskaźnika prędkości licznika, dokładniej:
0x220-0x22f = wartości x, odpowiadają wartości prędkości
0x230-0x23f = wartości y, odpowiadają wartości kata wychylenia wskazówki dla danej prędkości
W licznikach z liniowa skalą te punkty układają się w linie prostą,
z nieliniową w dwie złączone linie, a druga ma mniejszy kąt nachylenia - gdyż wychylanie wskazówki wolniej rośnie powyżej 100km/h

Można sobie wpisać te punkty do np excela lub openoffica calc'a i wyliczyć
współczynniki a i b równania linii prostej y=a*x + b, i ew. zmodyfikować na taką jaką się chce

lub można po prostu wziąść te dane z eepromu licznika o pożądanej charakterystyce
np z wersji R32 do 300km/h :)

Po zmianie w eepromie krzywej predkosci pojawi sie na wyswietlaczu licznika .def z powodu niezgodnej sumy kontrolnej.
Należy wtedy zmienić ostatnia cyfrę w kodowaniu na inna a następnie z powrotem na taka jaka miała być - licznik wtedy sam skoryguje sumę kontrolna.

Więcej szczegółów znajdzie prof. Google, min. po polsku i angielsku

milej zabawy i pozdro :)
G a l e r i a
Preferuję maila zamiast PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kicoro
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 marca 2008, 09:37
Lokalizacja: Katowice
Auto: Audi A4 2.0T Quattro

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez Axee » 3 czerwca 2009, 10:23

kicoro, :ok: bardzo dobrze to opisales :D

Dokladnie tak zrobilem, tylko nie korzystalem z google, porownywalem zczytane eepromy. Adresy 0x220 ... 0x230 ... , zmiana kodowania i spowrotem na naprawe .def

belzi, w immo2 tak samo jak w immo3 :)
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez kicoro » 3 czerwca 2009, 10:35

belzi napisał(a):No gratuluje i juz przygotowuje sie do nowej modyfikacji ;)
A co w przypadku immo2 ??


Do immo2 z CAN proponuję zastosować licznik immo3,
na wyświetlaczu nie będzie ci pokazywał stanu drzwi pasażera i tylnych drzwi
ale za to będziesz miał dodatkowo (czego nie ma licznik immo2):
1. MENU do wyboru kilku funkcji
2. jak się zatrzymasz to będzie ci pokazywał spalanie w l/h zamiast ostatnie chwilowe
3. podobno w licznikach immo2 jest problem w wyłączeniem sygnalizacji błędu o niedziałającym czujniku jakości oleju (to nie jest standardowy czujnik ciśnienia oleju, tylko dodatkowy czujnik montowany w niektórych autach w misce olejowej, mierzy temperaturę oleju oraz jego zużycie => czy olej należy już wymienić)
4. liczniku z immo3 można dodatkowo robić takie rzeczy:
E-MFA
fix-box
mp3 tags

To jest drogie ale mam już potrzebne info i sam robię urządzonko podobne do tego z pierwszego linka które umożliwi wyświetlanie ciekawych rzeczy na FIS immo3 a nie bedę musiał zabulić kopy siana..

Jeśli nie ma się zamiaru wykorzystać wyświetlania zewnętrznych z urządzeń
to w spokojnie wystarczy MFA, jest tańsze a praktycznie to samo wyświetli
a wyświetlacze są mniej awaryjne.

Axee napisał(a):Dokladnie tak zrobilem, tylko nie korzystalem z google, porownywalem zczytane eepromy.
....


Gratuluje, kawał dobrej roboty :ok:
G a l e r i a
Preferuję maila zamiast PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kicoro
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 marca 2008, 09:37
Lokalizacja: Katowice
Auto: Audi A4 2.0T Quattro

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez lec » 3 czerwca 2009, 11:41

a mozecie dac gotowca to licznika wyskalowanego wlasnie tak do 260 km/h jak ma w podpisie kicoro ?

kicoro napisał(a):Należy wtedy zmienić ostatnia cyfrę w kodowaniu na inna a następnie z powrotem na taka jaka miała być - licznik wtedy sam skoryguje sumę kontrolna


kodowaniu czego ? predkosci, wychylenia ?
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez Axee » 3 czerwca 2009, 13:05

lec, moge wyslac, juz poszlo na PW, chodzi o kodowanie VAGiem licznika (17), jesli masz np. kodowanie: 05122 i .def na liczniku dziennych kilometrow, kodujesz VAGiem na np. kodowanie 05124 i nastepnie ponownie na 05122.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez kicoro » 3 czerwca 2009, 14:54

lec napisał(a):a mozecie dac gotowca to licznika wyskalowanego wlasnie tak do 260 km/h jak ma w podpisie kicoro ?

z 1J0920846A V13:
220: 18 00 36 00 BB 01 F1 02 FA 05 03 09 B0 0F 4B 10
230: 17 00 63 00 EB 01 18 03 23 06 23 09 B7 0F 43 10
lub 1J0920826A V10:
220: 18 00 36 00 BB 01 F1 02 FA 05 03 09 B0 0F 4B 10
230: 00 00 5D 00 CC 01 FF 02 0E 06 FE 08 95 0F 2F 10
lub ze sport edition 1j5...846a V11:
220: 18 00 3C 00 F7 02 FF 05 90 06 06 0C AA 0F 45 10
230: 08 00 6C 00 F0 03 D9 07 55 08 BA 0C A9 0F 26 10

lec napisał(a):kodowaniu czego ? predkosci, wychylenia ?


kodowaniu licznika, tj. funkcja VAG-COM

pozr
G a l e r i a
Preferuję maila zamiast PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kicoro
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 marca 2008, 09:37
Lokalizacja: Katowice
Auto: Audi A4 2.0T Quattro

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez lec » 3 czerwca 2009, 17:14

kicoro, podziekowal , musze siasc nad swoja hybrydą i pobróbowac...

[ Dodano: Czw 04 Cze, 2009 ]
ok, przeskalowane, aczkolwiek nie bez problemow.... moj licznika jakos dziwnie sie zachowuje.... i z poczatku nie wiedzialem o chodzi...... koduje koduje i zero zmian choc ponowny odczyt pokazuje ze w epromie sa zmienione wartosci. W koncu zaczlem wymuszac resety licznika i dopiero wtedy zaczelo wskakiwac wspomniane def. i zaczely nowo wpisane wartosci dzialac...

tylko u mnie i tak byl zonk, biorac wartosci wpisane przez Kicoro, to jadac 70km/h licznik pokazywal mi 30 km /h :)

suma sumarum zrobilem mixa.... do wartosci 100km/h zostawilem serie, bo i tak pokazywalo dobrze, a powyzej setki wipsalem wartosci ze sport edition i jest praktycznie ok, odchylki paru kilumetrowm czyli w normie.


To co , zna ktos adresy komorek dla obrotomierza? bo tu tez musze mala korekte wprowadzic :D
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez Axee » 4 czerwca 2009, 01:56

lec, a powiedz co to za hybryda, z jakich licznikow masz elektronike, wsad i skale? Reset wymuszasz bezpiecznikiem nr 11 i 15, oba po 5A obok siebie.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez lec » 4 czerwca 2009, 11:28

aktualnie mam licznik pochodzacy z O1 ASZ, wyskalowany do 240 km/h z wlozonymi tarczkami z Bory Sport TDI, takie tarcze jak ma Kicoro w podpisie. Do 100km/h bylo ok, teraz po mydyfikacjach testowalem do 200 km/h na autobanie i jest do przyjecia - odchylki wg GPS to 3-7km w zaleznosci od tego jak GPS w danej chwili lapie (GPS tez ma swoja bezwładnosc) wiec imo tak moze zostac.

Zostaje jeszcze kwestia lekkiego przesuniecia wskazan obrotomierza, przykladowo na jalowym powino byc ok 900 rpm a u mnie pokazuje z 600, moje 3000rpm na tarczy to wg VAG'a 3200 rpm itd... niestety te roznice sa nielizniowe w calej skali obrotomierza.
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez kicoro » 4 czerwca 2009, 12:17

lec, podeslij mi jak możesz swój stary i nowy dump, to rzucę okiem

[ Dodano: Pią 05 Cze, 2009 ]
lec, piszę jeszcze raz, ale chyba jest proste rozwiązanie twojego problemu, przesuń wskazówkę w prawo gdzieś o 250, będzie prawie idealnie :)
a jak podeślesz dump to spróbuje poprawić software'rowo
G a l e r i a
Preferuję maila zamiast PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kicoro
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31 marca 2008, 09:37
Lokalizacja: Katowice
Auto: Audi A4 2.0T Quattro

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez lec » 5 czerwca 2009, 10:24

kicoro, przy okazji, musialbym liczniki przekladac do auta zeby zgrac eproma, bo ja nie mam programatora niestety :)
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez kozak71 » 8 sierpnia 2009, 23:13

Czy te zegary sa z golfa czy passata b5 ? Wtyczki pasuja z licznika ibizy 99-02 asv/alh do tych od vw ?
Zobacz Profil
kozak71
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 1 kwietnia 2008, 10:26
Lokalizacja: wroclaw
Auto: Ibiza 01 AGR +++

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez belzi » 9 sierpnia 2009, 11:12

Zegary sa z Passata B5 FL
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez lec » 9 sierpnia 2009, 12:02

kozak71, wtyczki sa wszedzie takie same, ale obudowa licznika juz nie koniecznie, musialbym porzezbic z przekladka troche
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: Modyfikacje MenIB i dudekv

Postprzez jerzu » 9 sierpnia 2009, 16:38

a może przerabialiście kodowanie klucza z immo1 do immo2? Bo w moich starych zegarach miałem immo1 a w nowym nabytku z FIS'em jest immo2 i nie mogę nic zaprogramowac :( Moje autko to A3 '97r.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jerzu
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 17 stycznia 2009, 21:31
Lokalizacja: Łódź
Auto: A3

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 0 gości