Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez fido70 » 2 czerwca 2009, 11:29

noktoto napisał(a):fido70, radzę odbyć jazdę próbną, to jest dość sztywne zawieszenie, nie wszystkim odpowiada.

Nie miałem szans na próbę, jednak autko już posiadam i póki co, po przejechaniu 500km nie jest źle. Faktycznie dość twardo, ale zachowanie się pojazdu na łukach, w zakrętach po prostu wyśmienite. Na szczęście jakość nawierzchni na warszawskich i mazowieckich drogach wolno aczkolwiek systematycznie się poprawia. Jedynie dłuższe trasy mogą być bardziej męczące...

PS. Słyszałem również o amortyzatorach, które mają inną charakterystykę tłumienia, jednak są standardowej długości - czyli w razie czego można będzie przy wymianie zastosować "cywilną" wersję. Czy to prawda?
--------------
Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
fido70
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 12 maja 2009, 19:46
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon II (1P)

Reklama

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Seba » 11 czerwca 2009, 21:00

A ja ciągle mam problem z moimi sprężynami od Cupry jeżdżę już na nich dobry miesiąc, nie pamiętam ile km zrobiłem bo nie zapisałem kilometrażu przy wymianie ale przód i tył nie są na równej wysokości tył stoi wyraźnie wyżej od przodu :x i linia progu opada do przodu. Nie wiem co jest nie tak ale to chyba nie jest normalne? :nauka:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 15 lipca 2009, 23:08

Ktoś ma założone stabilizatory H&R lub Eibach w 1P?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez AdamTower » 16 lipca 2009, 06:28

Kiedyś w Auto_moto_sport lub Motorze był fajny artykuł - test zestawów zawieszenia Eibacha na przykładzie właśnie 1P. Jak znajdę tą gazetę to zeskanuje i wkleje.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 16 lipca 2009, 17:13

AdamTower :ok: chętnie przeczytam :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Cotic » 19 lipca 2009, 15:08

Cześć,

no wiec podjąłem decyzje i jutro zamawiam Eibach Sport System.
Niestety wkurzyło mnie jeżdżenie autem, które zachowuje sie jak "taczki".

Także uwaga na sprężyny H&R -40mm
S5 Sportback V6T

Kiedyś: Leon FR 2.0TFSI
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Cotic
Sport
Sport
 
Posty: 233
Dołączył(a): 30 grudnia 2006, 09:30
Lokalizacja: Kraków
Auto: Audi S5 Sportback

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 19 lipca 2009, 15:47

Cotic, jak kupisz i zamontujesz to zdaj relację jak Ci się jeździ i zapodaj fotkę na forum. Jestem bardzo ciekawy jak się będzie spisywało to zawieszenie i jak Twój FR będzie się na nim prezentował :)
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 19 lipca 2009, 16:22

Cotic napisał(a):no wiec podjąłem decyzje i jutro zamawiam Eibach Sport System.

Czyli sprężyny Sportline i amortyzatory Pro-Damper? Też jestem bardzo ciekaw jak to jeździć będzie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 19 lipca 2009, 16:24

noktoto napisał(a):Czyli sprężyny Sportline i amortyzatory Pro-Damper?

Tak, dokładnie :)
http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=77742
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 19 lipca 2009, 22:45

Cotic napisał(a):no wiec podjąłem decyzje i jutro zamawiam Eibach Sport System.

Pięknie. Ja zamówiłem w piątek Eibach Pro System :). To już drugi zestaw Eibacha, który będę ujeżdżał. W poprzednim aucie miałem Sport System. Ponieważ mam już swoje lata i potrzebuję komfortu, trzepaki typu Weitec czy KW odpadły w przedbiegach.

noktoto napisał(a):Czyli sprężyny Sportline i amortyzatory Pro-Damper? Też jestem bardzo ciekaw jak to jeździć będzie.

Bardzo, bardzo komfortowo. Miałem ten zestaw w poprzednim aucie. Może to zabrzmi śmiesznie i niewiarygodnie, ale wybieranie dziur lepsze niż na serii, łagodnie, mięciutko, pełna kultura. Można by powiedzieć, że niesamowicie dostrojona progresja - przy spokojnej jeździe super komfort, przy agresywnej nabiera sztywności i trzyma przyzwoicie. Na dobrą sprawę, ten zawias pracuje tak, że jeśli posadzimy w aucie pasażera, który nie będzie świadomy zmian, to bladego pojęcia mieć nie będzie, że auto jeździ na sportowym zestawie. Dla jednych to wielka zaleta, dla innych wielka wada. Zatem w zależności od preferencji kierowcy, będzie super zadowolony lub zawiedziony. Osobom, które lubią jeździć zdecydowanie twardziej od serii, zestawy Eibacha niestety nie przypadną do gustu. :). Cóż, poczekamy na refleksje Cotica.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 19 lipca 2009, 22:55

KriSSo, to czekamy też na sprawozdanie z jazdy na Pro System :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 20 lipca 2009, 06:18

KriSSo, jeżeli jest tak jak piszesz to Cotic na 100% będzie zadowolony.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Cotic » 20 lipca 2009, 07:16

Napewno jeszcze do wymiany mam gumę drążka stabilizatora.
Nie wiem jak z wahaczami, czy nie będą pokrzywione.

Nie wiem co jeszcze wymienić przy zawieszeniu? mam przebieg 62tys
S5 Sportback V6T

Kiedyś: Leon FR 2.0TFSI
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Cotic
Sport
Sport
 
Posty: 233
Dołączył(a): 30 grudnia 2006, 09:30
Lokalizacja: Kraków
Auto: Audi S5 Sportback

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez nixu » 20 lipca 2009, 07:35

Cotic napisał(a):Napewno jeszcze do wymiany mam gumę drążka stabilizatora.
Nie wiem jak z wahaczami, czy nie będą pokrzywione.

Nie wiem co jeszcze wymienić przy zawieszeniu? mam przebieg 62tys


gumę czyli obsady drążka stabilizatora? Wymień oby dwie odrazu. Przebieg nie jest duży, więc tylko spradź tuleje metalowo-gumowe wahaczy + łączniki, nic więcej nie powinno być wybite.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nixu
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2635
Dołączył(a): 22 kwietnia 2005, 11:56
Lokalizacja: Śląsk
Auto: IX

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 23 lipca 2009, 10:55

Kiedyś w Auto_moto_sport lub Motorze był fajny artykuł - test zestawów zawieszenia Eibacha na przykładzie właśnie 1P. Jak znajdę tą gazetę to zeskanuje i wkleje.

AdamTower
, szukałeś może tej gazetki ??
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez AdamTower » 23 lipca 2009, 12:08

pkonrad napisał(a):AdamTower, szukałeś może tej gazetki

no własnie szukałem...kurde i nie mogę znaleźć, mam nadzieję, że podczas porządków nie wywaliłem jej, ale jeszcze poszukam....
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 31 lipca 2009, 10:32

Cotic, jak tam Sport System? Dotarł już może?

KriSSo, masz już Pro System? Napisz koniecznie jak się sprawuje. Masz może możliwość porównania tego zawieszenia z serią w FR (głównie o kwestie komfortu mi chodzi)? Zakładam, że charakterystyka tych zestawów do Golfa V i Leona 1P jest zbliżona lub wręcz identyczna.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 31 lipca 2009, 12:32

Niestety, nie będzie pro system. Okazało się, że był problem i nie mieli na stanie. Mogłoby być dopiero w połowie sierpnia. Zatem poszło zamówienie na sport system, ehh sam już nie wiem, czy dobrze zrobiłem, no ale trudno. Zawias ma przyjść na początku sierpnia, czyli teoretycznie na dniach. Nie wiem, jak jeździ seria w FR, nigdy nie jechałem. Jeździłem natomiast golfem w wersji sportline (-15 mm), może to to samo? Jeśli tak, to Eibach jest moim zdaniem bardziej komfortowy, niż to -15 mm volkswagenowskie. Jakkolwiek mogę się mylić, bo sport system miałem wcześniej w zupełnie innym aucie, a wiadomo, że każde auto inaczej jeździ w serii i na kicie. W tym poprzednim aucie, komfort w porównaniu do serii kompletnie nie odbiegał, miało się nawet wrażenie, że dziury są pochłaniane jeszcze kulturalniej od serii.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 31 lipca 2009, 13:21

Z tego co się orientuję seria w FR jest sporo sztywniejsza od zwieszenia Golfa Sportline. Wychodziło by na to, że oba zestawy Eibacha powinny być bardziej komfortowe, a dodatkowo zapewniając lepsze prowadzenie się samochodu, no i lepszą prezencje :) Jeśli faktycznie tak jest to zamawiam amortyzatory Pro-Damper (sprężyny Pro-Kit już mam).

Gdzie w Polsce mają najlepsze ceny produktów Eibacha?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 31 lipca 2009, 14:12

Generalnie Sport System i Pro System nie odbiegają od siebie. Jazda praktycznie taka sama, a różnica w twardości nawet jeśli jest, to niezauważalna. Ot po prostu, różnica około 1cm na glebie i tyle.
Natomiast nie chcę Ci pisać w ciemno - zamawiaj Pro-Damper (choć jestem przekonany, że możesz brać w ciemno jeśli zależy Ci na komforcie). Dlatego czekam na zawias, montuję i wtedy Ci napiszę czy na pewno powinieneś kupić amory. Golfa mam seria, nie sportline, tylko zwykłą serię. Będę miał idealne porównanie.

[ Dodano: Pią 31 Lip, 2009 ]
noktoto napisał(a):Gdzie w Polsce mają najlepsze ceny na produkty Eibacha?

Ja zamówiłem tu:
http://www.zender.szczecin.pl/
Cena sport system 2300 pln.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 31 lipca 2009, 14:37

Dzięki za informacje :) Poszukam jeszcze jakiegoś sklepu ciut bliżej Wawy, jeśli ktoś zna dobrego dystrybutora Eibacha to prośba o cynk.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 1 sierpnia 2009, 17:07

Ja mam Pro-Kit i faktycznie drobne nierówności są lepiej tłumione niż w serii, ale duże już niekoniecznie. Teraz ciekaw jestem jak te sprężyny z amortyzatorami Pro-Damper współpracują, na razie z tego co słyszę i czytam to lepiej niż z serią, czemu w sumie trudno się dziwić.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 1 sierpnia 2009, 20:54

noktoto, mam dokładnie takie same odczucie jak Ty. Na małych nierównościach jest praktycznie tak samo jak na serii, ale przy większych dziurach na Seat Sport / Pro Kit bardziej wyrywa z siedzenia.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 3 sierpnia 2009, 16:35

noktoto, dostałem info, że w przyszły wtorek lub w środę będzie prawdopodobnie zawias. Być może w czwartek (dzień później) montaż. Do końca następnego tygodnia powinienem pierwsze wrażenia opisać. Miałem takie zawieszenie już wcześniej, więc rewolucji żadnej się nie spodziewam. Sądzę, że będzie jeździł dokładnie tak, jak sądzę, że będzie jeździł heh :D. Natomiast ciekawi mnie jak ten sam zestaw pracuje w dwóch różnych autach, czyli w tym, które miałem wcześniej (Renault) i obecnie (VW).
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 3 sierpnia 2009, 19:06

KriSSo, :ok: czekamy na sprawozdanie :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 4 sierpnia 2009, 04:44

Cotic, widze że sprzedajesz swoje stare sprężyny H&R -40mm:
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... 453#242453
więc rozumiem że zawieszenie Eibach Sport System już zapodałeś :tuptup:
Napisz jak się spisuje, jakie pierwsze wrażenia no i zapodaj jakąś fotkę bo ciekaw jestem jaka gleba będzie na tym zawiasie =]
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez vr6 » 5 sierpnia 2009, 09:38

A założył ktoś już rozpórke przedniego zawieszenia? :whoeva:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vr6
Sport
Sport
 
Posty: 303
Dołączył(a): 20 października 2006, 19:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: LEON II EVO VII

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez wasiel » 5 sierpnia 2009, 09:45

A jest w ogóle do Leo II taka? Bo mi się wydaje że nie ma. . . w sumie kielichy zawieszenia są mocno wciśnięte w podszybie a tam jest taka belka która (przynajmniej tak mi się wydaje ) powinna trochę usztywniać kielichy. No ale mogę się mylić :P
Zobacz Profil
wasiel
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 10 maja 2009, 20:08
Lokalizacja: Legionowo
Auto: 2.0 TDI BKD

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 13 sierpnia 2009, 01:31

Cotic napisał(a):no wiec podjąłem decyzje i jutro zamawiam Eibach Sport System.

Minął już prawie miesiąc od tej wiadomości. Jak się sprawy mają? Kupione? Założone?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 13 sierpnia 2009, 01:38

KriSSo, a o swoim zawieszeniu coś już możesz napisać? :)

Natomiast co do przedniej rozpórki w 1P to faktycznie bez blachy cięcia się raczej nie objedzie. Już kilka osób przymierzało się do tego tematu, ale założonej rozpórki to ja jeszcze nie widziałem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 13 sierpnia 2009, 15:36

KriSSo, rozmawiałem z Cotic kilka dni temu. Tył ma przełożony w komplecie, a z przodu tylko springi ponieważ omyłkowo przysłali mu amortyzatory do innej wersji Leona i niestety nie pasowały. W tej chwili czeka aż przyjdą wymienione amorki do 1P 2.0 TFSI. Cotic mówił mi również, że teraz samochód jest o wiele bardziej komfortowy. Poszedł też delikatnie w górę (jakies 5mm) ale nie jest to zbyt widoczne. Ja myślę, że to 5mm to jeszcze pójdzie w dół po ułożeniu się sprężyn i będzie miał to samo co na H&R tylko o wiele bardziej komfortowo :)
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 13 sierpnia 2009, 18:05

pkonrad napisał(a):omyłkowo przysłali mu amortyzatory do innej wersji Leona

Hahaha, to już wiem skąd ta aukcja RallyShopu na Allegro :hahaha:

Fajnie, że jest bardziej komfortowo. Widzę, że komplet Pro-Damper to moja następna inwestycja. No może jeszcze na opinie po zamontowaniu przodu poczekam :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 13 sierpnia 2009, 18:50

noktoto, już wcześniej Ci mówiłem żebyś zapodał sobie Pro-Damper ;) Nie ma to jak komplet jednego producenta a nie jakieś tam dziwne kombinacje.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 13 sierpnia 2009, 19:02

pkonrad, wiesz mi wciąż po głowie Koni FSD chodziły (sprzedawane też w zestawach z Pro-Kit więc to żadna kombinacja), generalnie bardzo chwalone na SEATCupra.net czy GolfMkV.com. Są one jednak droższe od amorków Eibacha i widziałem też kilka negatywnych opinii na temat jakości ich wykonania. To w połączeniu z ostatnimi informacjami z tego forum ułatwiło mi podjęcie decyzji (którą i tak jeszcze mogę zmienić bo wymianę planuje najwcześniej na jesieni ;) ).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 13 sierpnia 2009, 19:18

Ja teraz jakbym wymieniał całość czyli springi + amorki to na 100% zdecydowałbym się na Eibach Sport System czyli sprężyny Sportline i amortyzatory Pro-Dumper.

BTW:
noktoto, wysłałem Ci wiadomość na PW :mruga:
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 13 sierpnia 2009, 20:41

No cóż, mój sport system miał przyjść dziś, ale nie przyszedł. Niech to cholera. Może jutro kurier dowiezie. Czyli Cotic mnie wyprzedził :(. Natomiast, ciekawe skąd wzięła się pomyłka w jego zestawie. Sam nie zmierzył średnicy, czy dostawca źle zamówił ... Są dwie średnice lagi amorka: 50 mm i 55 mm. U niego pewnie jest 55 mm, a u mnie z kolei 50 mm :). Też nie byłem pewien i musiałem sobie zmierzyć przed zamówieniem.

A co do jazdy, to komfort u Eibacha to podstawa. Ale pamiętam, jak przewiozłem kiedyś znajomego, który u siebie miał gwint super sporta. Po przejażdżce stwierdził " na większym gównie, niż ten Eibach to jeszcze nie jechałem. Co to ma być? Sportowy zawias? Przecież seria lepiej jeździ".
Cóż, czasami Eibach takie właśnie skrajne emocje wywołuje. Jedni chwalą, inni ganią.

P.S.
Szkoda, że sam Cotic się w temacie nie odzywa.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 13 sierpnia 2009, 20:54

Z tego co pamiętam w Leonie łatwo na podstawie numerach amortyzatorów sprawdzić jaką mają średnicę, jeśli zaczynają się na 1K to 50 mm, na 1P 55 mm.

KriSSo napisał(a):A co do jazdy, to komfort u Eibacha to podstawa. Ale pamiętam, jak przewiozłem kiedyś znajomego, który u siebie miał gwint super sporta. Po przejażdżce stwierdził " na większym gównie, niż ten Eibach to jeszcze nie jechałem. Co to ma być? Sportowy zawias? Przecież seria lepiej jeździ".
Cóż, czasami Eibach takie właśnie skrajne emocje wywołuje. Jedni chwalą, inni ganią.

Prowadził kolega czy z fotela pasażera taki osąd wysnuł?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 13 sierpnia 2009, 21:17

noktoto napisał(a):Prowadził kolega czy z fotela pasażera taki osąd wysnuł?

Zgada się, z fotela pasażera. Chodziło mu głównie o to, że ten zestaw jest po prostu za miękki, a głowa powinna skakać i tapicerka trzeszczeć. Jeśli tyłek na hopach nie skacze, to zawieszenie jest do bani.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 13 sierpnia 2009, 21:57

KriSSo napisał(a):Zgada się, z fotela pasażera. Chodziło mu głównie o to, że ten zestaw jest po prostu za miękki, a głowa powinna skakać i tapicerka trzeszczeć. Jeśli tyłek na hopach nie skacze, to zawieszenie jest do bani.

E to takimi opiniami to ja się nie przejmuje :)

Na nierównych drogach (zdarzają się u nas ;) ) zbyt twarde zawieszenie często zapewnia dużo gorszą przyczepność niż bardziej miękki setup. Moim zdaniem gwinta ma sens jeśli ktoś jeździ po torze i/lub mieszka w kraju z drogami jak lustro i/lub chce mieć naprawdę nisko samochód posadzony (kwestie estetyczne).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 14 sierpnia 2009, 23:56

Dojechało, jest gitara. W poniedziałek montaż i test drogowy.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Cotic » 15 sierpnia 2009, 08:36

Cześć,

dzisiaj odebrałem leona po wymianie amortyzatorów.
Opinij naraze nie mam bo przejechałem tylko 10km.
Zawieszenie musi sie jeszcze ułożyć.

Przesyłam fotke po modyfikacji z amortyzatorów seryjnych + springi H&R 40/40mm na Eibach Sport System

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wrażenia z jazdy później:)
S5 Sportback V6T

Kiedyś: Leon FR 2.0TFSI
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Cotic
Sport
Sport
 
Posty: 233
Dołączył(a): 30 grudnia 2006, 09:30
Lokalizacja: Kraków
Auto: Audi S5 Sportback

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 15 sierpnia 2009, 09:12

No muszę przyznać że jest super. Może faktycznie deczko wyżej siedzi niż na H&R, ale jest to naprawdę minimalnie. I tak jest zdecydowanie niżej niż na sprężynach Eibach Pro Kit !! Czekamy jeszcze na wrażenia z jazdy. Jednak i bez tego myślę, że jak moje seryjne amortyzatory będą nadawać się do wymiany to skuszę się na taki komplet springów i amorków jak Ty. Wizualnie jest ekstra !! Dzięki za foty i pozdrawiam serdecznie :)
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 15 sierpnia 2009, 09:31

Czy masz już właściwe amorki przednie, czy wciąż czekasz aż doślą?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 15 sierpnia 2009, 09:38

KriSSo,
dzisiaj odebrałem leona po wymianie amortyzatorów.

Przesyłam fotke po modyfikacji z amortyzatorów seryjnych + springi H&R 40/40mm na Eibach Sport System

Z tego co napisał Cotic wychodzi na to, że ma już przełożony komplet Eibach Sport System. Tył i przednie springi miał już przełożone kilka dni temu.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 15 sierpnia 2009, 10:02

Cotic, ładnie auto siedzi :ok: czekamy na wrażenia z jazdy :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Cotic » 16 sierpnia 2009, 06:24

Wrażenia:

Dzięki Eibach Sport Kit znacznie poprawił się komfort.
Samochód nie dobija na dziurach, na uskokach.
Jest dosyć twardy, ale nerowy na koleinach.
W samochodzie mam moc 270KM, mimo iż prowokowałem go do podsterowności, wykazał mocniejsze trzymanie w zakręcie.
Samochód nie ma tendencji do przechylania się.
Wydaje mi sie ze Sport Kit dedykowany jest dla ludzi, którzy chcą pocieszyć się jazdą, spróbować przedsmak jazdy na prawdziwym torowym gwintowanym zawieszeniu.
Osobiście bardzo polecam, gdyż mile mnie zaskoczył.

Dla osób które cenią sobie komfort to jednak wybrałbym wersje Pro-Kit.
S5 Sportback V6T

Kiedyś: Leon FR 2.0TFSI
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Cotic
Sport
Sport
 
Posty: 233
Dołączył(a): 30 grudnia 2006, 09:30
Lokalizacja: Kraków
Auto: Audi S5 Sportback

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 16 sierpnia 2009, 06:58

Czytając Twoje wrażenia myślę, że i ja byłbym zadowolony z takiego zawieszenia. Także postanowione - przy wymianie amortyzatorów zapodaje Eibach Sport System ;]
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez hubcio » 28 sierpnia 2009, 22:03

Mam w swoim leosiu zawieszenie weitec'a, kompromis między komfortem a twardością. Świetnie się trzyma :ok:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hubcio
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 15:58
Lokalizacja: Polska
Auto: Leon

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 14 września 2009, 19:05

vr6 napisał(a):A założył ktoś już rozpórke przedniego zawieszenia? :whoeva:

Na coś takiego się natknąłem:

http://www.leon2passion.com/montage-pie ... -t5915.htm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez martig » 15 września 2009, 22:14

noktoto, nezła rzezba, szkoda ze nie pasuje od golfa p&p
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość