Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Ojciec » 15 września 2009, 22:22

martig, z tego co wiem to w golfie jest taka sam historia jak w Leonie, tzn. trzeba blachę podcinać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 15 września 2009, 22:58

Ojciec napisał(a):z tego co wiem to w golfie jest taka sam historia jak w Leonie, tzn. trzeba blachę podcinać

Dokładnie, pod maską Golf prawie identycznie wygląda:

Obrazek


W tej Octavii chyba ciut inaczej poprowadzono rozpórkę (czy mi się wydaje?):

http://www.caradvice.com.au/39188/skoda ... n-concept/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Ojciec » 15 września 2009, 23:15

Faktycznie rozpórka wyprofilowana troszkę inaczej ale na 100% blacha tez była cięta....
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 15 września 2009, 23:23

Co do rozpórek zarówno przednich jak i tylnych, to znalazłem sporo opinii, że ich montaż w Golfie V i pokrewnych nie ma większego sensu i praktycznie nic nie daje. Z drugiej strony ta Octavia ma rozpórki, a sprawia wrażenie profesjonalnie zmodowanej...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 16 września 2009, 17:51

noktoto napisał(a):że ich montaż w Golfie V i pokrewnych nie ma większego sensu i praktycznie nic nie daje.

Takie jest również moje zdanie. Chyba, że ktoś auto użytkuje do sportu. W jeździe na codzień po ulicy to zbędny wydatek zupełnie.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Andre » 16 września 2009, 20:32

w leonie i innych pokrewnych kielichy maja miedzy soba laczenie blachy wiec nic to nie da no chyba ze przy mega betonowym zawiasie wtedy mozna by sie martwic czy gdzies cos sie nienaprezy... co innego w autach ktore maja kielichy wysuniete do przodu a miedzy nimi silnik ;)
leon 2 FR TDi + 200KM/405NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andre
Sport
Sport
 
Posty: 499
Dołączył(a): 11 sierpnia 2007, 22:05
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: leon II TDi FR+

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez martig » 17 września 2009, 12:06

macie racje , ale wygląda to fajnie :P , taki profi " tjuning" :P :peace:
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 17 września 2009, 17:25

Jednym słowem rozpórka wylądowała w dziale "tuning optyczny" :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez martig » 18 września 2009, 13:52

a co myślicie o jakiejś ładnie wyglądającej tylnej rozpórce?? moze ktos juz przerabiał ten temat
Zobacz Profil
martig
TopSport
TopSport
 
Posty: 1110
Dołączył(a): 1 lipca 2008, 16:45
Lokalizacja: Gdynia
Auto: C63 AMG
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 18 września 2009, 15:43

martig, widziałem sporo do Golfa V, no i tą w Skodzie powyżej. Opinie podobne, bajer wizualny który dodatkowo utrudnia korzystanie z bagażnika.

Przykład rozpórki do Golfa, ciekawe czy do 1P by pasowała:
http://www.neuspeed.com/data/installs/80.10.91.pdf
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez biloowa » 18 września 2009, 20:01

Ludki , czy ktoś jeździ na eibach pro system?? Interesuje mnie czy takie zawieszenie jest chociaz troszke bardziej komfortowe od seryjnego zawiasu FRkowego??
Zobacz Profil
biloowa
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 1 stycznia 2006, 14:27
Lokalizacja: Człuchów
Auto: LEON II FR TFSI

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 18 września 2009, 20:08

biloowa, na razie o Pro System w 1P nikt nic nie pisał, natomiast parę postów wyżej Cotic zachwala Sport System, a to te same amortyzatory i ciut krótsze sprężyny - więc teoretycznie Pro System powinien być jeszcze bardzie komfortowy.

Chyba masz dość seryjnego telepania w FR?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Ojciec » 18 września 2009, 20:20

Fajna ta rozpórka z Golfa.... nie ogranicza praktycznie w ogóle ładowności bagażnika. Ciekawe ile to kosztuje i gdzie to można dostać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez biloowa » 18 września 2009, 20:54

noktoto napisał(a):biloowa, na razie o Pro System w 1P nikt nic nie pisał, natomiast parę postów wyżej Cotic zachwala Sport System, a to te same amortyzatory i ciut krótsze sprężyny - więc teoretycznie Pro System powinien być jeszcze bardzie komfortowy.

Chyba masz dość seryjnego telepania w FR?


Nom dokładnie, chciałbym troche wiecej komfortu. Springi pro kit juz mam wiec dokupilbym tylko amorki. Teraz jezdze na serii bo zestawienie seryjnego amora z eibachem pro kit bylo dla mnie zdecydowanie za twarde.
Zobacz Profil
biloowa
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 1 stycznia 2006, 14:27
Lokalizacja: Człuchów
Auto: LEON II FR TFSI

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 18 września 2009, 20:59

Ojciec, musisz skopiować link bo coś się kaszani:

http://www.neuspeed.com/products/produc ... &p_id=2039

Generalnie blisko 500$ w USA.

biloowa, może Koni FSD spróbujesz? Mają świetne opinie na SEATCupra.net czy GolfMkV.com, szczególnie w połączeniu z Pro Kit właśnie - zapewniają wyższy komfort i wciąż świetne prowadzenie (jak na setup codzienny), od Pro-Dampers są droższe o jakieś 500 zł. Ja za jakieś 2 miesiące będę zmieniał amortyzatory właśnie na FSD lub Pro-Dampers (i raczej się ku tym pierwszym skłaniam).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez biloowa » 18 września 2009, 22:34

noktoto napisał(a):biloowa, może Koni FSD spróbujesz? Mają świetne opinie na SEATCupra.net czy GolfMkV.com, szczególnie w połączeniu z Pro Kit właśnie - zapewniają wyższy komfort i wciąż świetne prowadzenie (jak na setup codzienny), od Pro-Dampers są droższe o jakieś 500 zł. Ja za jakieś 2 miesiące będę zmieniał amortyzatory właśnie na FSD lub Pro-Dampers (i raczej się ku tym pierwszym skłaniam).


nie chciałbym własnie byc tym pierwszym , bo jak sie okaze,że wydam 2,5-3 koła na amorki a sie okaze ,że efekt znikomy to lekko bym sie wkurzył.
Zobacz Profil
biloowa
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 1 stycznia 2006, 14:27
Lokalizacja: Człuchów
Auto: LEON II FR TFSI

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 18 września 2009, 22:38

Jeśli wytrzymasz jeszcze jakieś dwa miesiące to raczej nie będziesz pierwszy (na forum przynajmniej). Chociaż ja się nie obrażę jeśli będę drugi ;)

Co do różnicy w komforcie to powinna być spora. Jeden z wielu postów o FSD + Pro Kit:

http://www.seatcupra.net/forums/showpos ... ostcount=2
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez biloowa » 22 września 2009, 08:00

Właśnie rozmawiałem z gościem ,który sprzedaje zawieszenia koni. Mówił ,że FSD sa do seryjnych sprezyn i raczej slabo beda wspolpracowaly z eibachem pro kit. Tylko wydaje mi sie ,że nie ma duzej roznicy miedzy pro kitem a seryjna sprezyna FRkową. Gosciu (jak to sprzedawca) namawia na kupno KONI FSD i zostawic seryjne sprezyny, wtedy efekt bedzie najlepszy. No i sam nie wiem co tu robic ;/ .
Zobacz Profil
biloowa
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 1 stycznia 2006, 14:27
Lokalizacja: Człuchów
Auto: LEON II FR TFSI

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 22 września 2009, 09:38

Z tego co się orientuje to Koni FSD do Leona są zalecane do wszystkich seryjnych zawieszeń ze sprężynami SEAT Sport włącznie, a to przecież to samo co Pro Kit. Poza tym w USA można kupić takie zestawy:

http://www.tirerack.com/suspension/susp ... 26+Springs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Gumiś » 25 września 2009, 10:11

Witam!!!
Trochę z innej beczki mam seryjny zawias 1.8tsi czy zmieniając spreżyny na seat sport ucierpi i tak dość niski komfort????
363KM - 486Nm
Zobacz Profil
Gumiś
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 29 sierpnia 2009, 13:30
Lokalizacja: Raszyn/Basel
Auto: CUPRA ST 280 manual
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 25 września 2009, 10:55

Gumiś, a masz pakiet sport czy zwykłe zawieszenie? Podejrzewam, że to pierwsze skoro piszesz o niskim komforcie. Sprężyny SEAT Sport to to samo co Eibach Pro Kit, opinii na ich temat na forum jest sporo, nawet w tym temacie. Generalnie, jeśli o komfort chodzi, na niewielkich nierównościach spisują się podobnie do serii z FR czy pakietu sport, na kiepskich drogach jest już wyraźnie gorzej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 25 września 2009, 13:12

Gumiś, ja mam Seat Sport w FRce i nie ma praktycznie różnicy w porównaniu do seryjnego zawiasu Sport Up/FR. Na większych dziurach może trochę bardziej wyrywa z fotela, ale ogólnie samochód jest w miare komfortowy jak na sportowy zawias.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Gumiś » 25 września 2009, 15:26

Powiem tak ogólnie po przesiadce się z BMW E39 528 leon jest twardy.Zawias mam seryjny bez sport up ( musiałem szybko kupić nowe auto i wybierałem z tego co było od ręki ).
Ogólnie jestem bardzo zadowolony tylko troche wysoko stoi i gleba by się przydała ale jak ma być sztywniej to chyba pozostanę przy serii
363KM - 486Nm
Zobacz Profil
Gumiś
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 29 sierpnia 2009, 13:30
Lokalizacja: Raszyn/Basel
Auto: CUPRA ST 280 manual
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 25 września 2009, 16:49

Gumiś, skoro seryjne zawieszenie jest dla Ciebie za twarde to nie polecam sprężyn Seat Sport. Napewno będziesz miał zdecydowanie twardziej niż teraz.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez wasiel » 25 września 2009, 17:13

Potwierdzam, ja też mam założone sprężyny Seat Sport i na w miarę równej drodze zachowują się prawie jak w serii, ale jak już trochę będzie "dziurawo" momentalnie samochód zaczyna nerwowo podskakiwać.
Zobacz Profil
wasiel
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 10 maja 2009, 20:08
Lokalizacja: Legionowo
Auto: 2.0 TDI BKD

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 25 września 2009, 20:34

Gumiś, jeżeli chcesz mieć w miare niską i komfortową furę to chyba najlepszy będzie zestaw Eibach Pro System czyli sprężyny Pro Kit i amortyzatory Pro Damper. Ponoć taki zestaw daje lepszy komfort niż np. seryjny zawias FR/SportUp i lepsze zachowanie na drodze, ale raczej większego komfortu jak masz w tej chwili to nie uzyskasz.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Gumiś » 26 września 2009, 11:02

Dzięki panowie za odpowiedź.Lepszego komfortu nie oczekiwałem oby gorzej nie było bo na wiosnę 18" planuję założyć
363KM - 486Nm
Zobacz Profil
Gumiś
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 29 sierpnia 2009, 13:30
Lokalizacja: Raszyn/Basel
Auto: CUPRA ST 280 manual
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 26 września 2009, 13:29

Gumiś napisał(a):Lepszego komfortu nie oczekiwałem oby gorzej nie było bo na wiosnę 18" planuję założyć

Na 18" będzie zdecydowanie twardszy nawet na standardowym zawiasie !!
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez wasiel » 27 września 2009, 14:26

Dokładnie. Jak masz kupować 18, to na razie wstrzymaj się z wymianą zawieszenia, bo różnica w twardości będzie spoora tak jak to było u mnie. Ja jednak zdecydowałem się na Seat Sporty, tylko i wyłącznie dlatego, że mój Leonik przypominał trochę wóz drabiniasty, stał strasznie wysoko i zdecydowanie do niego to nie pasowało... ;)
Zobacz Profil
wasiel
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 10 maja 2009, 20:08
Lokalizacja: Legionowo
Auto: 2.0 TDI BKD

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez TOMi_ » 9 października 2009, 19:27

Witam! Gdzies sie juz dzis witalem;)

Dzieki za doglebne info o zawieszeniu w 1P - szczegolnie noktoto na kropki - genialne:)
Chce poprawic seryjny zawias, wiec po wczesniejszej lekturze postu bylem dzis u Macka w Sopocie (dars tuning), zeby podpytac sie o polecanego Eibacha. Powiedzial mi, ze gadal kiedys z kims z Eibacha i okazalo sie, ze oni robia tylko sprezyny a amorki biara od kogos innego (Bilstein bodajze - nie pamietal dokladnie). Troche mnie to zdziwilo, ale podobno to normalka - Koni tez robi z kolei tylko amorki, a springi bierze z innego zrodla, ale Koni o tym mowi oficjalnie. Generalnie Eibacha jako firme polecal, tylko raz podobno dali ciala ze sprezynami, poza tym git.
Co do tematu rozporki to jak mowiliscie trzeba ciac blache, choc tylko nieznacznie (ale zawsze). Jakby ktos chcial, to Maciek ma jeszcze jedna na stanie.

Wracajac do zawiasu to jeszcze pytania:
- czy wersje leona roznia sie tez amorkami czy tylko springami?
- czy jest sens do seryjnego amorka wrzucac sprezyny seat sport/eibach (to to samo, tak?)

Na dzien dzisiejszy przeszkadzaja mi stosunkowo duze przechyly przy szybkiej zmianie kierunku ruchu i stosunkowo duzej predkosci, wiec czy same sprezyny to poprawia?
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
TOMi_
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 października 2009, 18:19
Lokalizacja: 3city
Auto: 1P 1.9 BXE+

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Piotrek_tdi » 9 października 2009, 20:27

Wkładaj same springi eibacha,produkt sprawdzony bedziesz zadowolony nawet z seryjnymi amorkami

pozdrawiam
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 9 października 2009, 20:40

Piotrek_tdi napisał(a):Wkładaj same springi eibacha,produkt sprawdzony bedziesz zadowolony nawet z seryjnymi amorkami

Dokładnie :ok:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Kozak » 9 października 2009, 22:26

Piotrek_tdi napisał(a):Wkładaj same springi eibacha,produkt sprawdzony bedziesz zadowolony nawet z seryjnymi amorkami

i dla Twojego ułatwienia również potwierdzę , bo mam już 4 auto na Eibachu

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez TOMi_ » 10 października 2009, 16:28

Piotrek_tdi napisał(a):Wkładaj same springi eibacha,produkt sprawdzony bedziesz zadowolony nawet z seryjnymi amorkami


...no to przeglosowane;)

noktoto- czy u Ciebie sa takie same amorki jak w zwyklym leonie, o ile leon moze byc zwykly? ;)
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
TOMi_
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 października 2009, 18:19
Lokalizacja: 3city
Auto: 1P 1.9 BXE+

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Piotrek_tdi » 10 października 2009, 16:32

U ciebie w BXE( i 1.6 BP) masz pewnie amorki o średnicy 50mm i pod to musisz dobrać spręzyny,w innych wersjach jest amorek 55mm

pozdrawiam
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez TOMi_ » 10 października 2009, 16:59

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
TOMi_
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 października 2009, 18:19
Lokalizacja: 3city
Auto: 1P 1.9 BXE+

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 10 października 2009, 17:08

Zarówno sprężyny SEAT Sport jak i identyczne Eibach Pro Kit dobiera się pod względem silnika (i to tylko przód, tył jest jednakowy dla wszystkich wersji). Dokładne informacje są na stronie seat.pl (akcesoria) i http://performance-suspension.eibach.de/cms/en.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Piotrek_tdi » 10 października 2009, 21:02

TOMi_ napisał(a):Chyba jednak nie - zobacz http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=90384


Zobaczysz sam jak będziesz zamawiał,ze osoba ze sklepu będzie sie ciebie pytała czy masz amorek 50 czy 55 mm

pozdrawiam


EDIT: masz w mega dobrej cenie springi

http://www.allegro.pl/item770988893_spr ... ibach.html
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez TOMi_ » 11 października 2009, 01:34

Piszac "chyba jednak nie" mialem na mysli, ze nie mam raczej takich samych amorkow jak w 1.6 http://akcesoria.seat.pl/index.php?str_ ... _rodzaj=67
A ta aukcje widzialem, zreszta mam niedaleko:) Tylko musze sie spytac w Seacie ile sobie policza za sporty z montazem i geometria, bo przy uwzglednieniu znizek moze byc podobnie jak kupie Eibacha + montaz i geo.

Dzieki wielkie wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
TOMi_
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 października 2009, 18:19
Lokalizacja: 3city
Auto: 1P 1.9 BXE+

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 11 października 2009, 07:27

TOMi_ napisał(a):Piszac "chyba jednak nie" mialem na mysli, ze nie mam raczej takich samych amorkow jak w 1.6

Masz takie same amorki jak w 1.6, czyli średnica mocowania dolnego 50 mm. Identyczne mam również ja w BXE. Zresztą, sprawdź sobie wlepę w książce serwisowej i będzie wszystko jasne. Jeśli masz tam kod G02 to masz 50 mm, jeśli masz G07,G08 to masz 55mm.

[ Dodano: Nie 11 Paź, 2009 ]
Piotrek_tdi napisał(a):Zobaczysz sam jak będziesz zamawiał,ze osoba ze sklepu będzie sie ciebie pytała czy masz amorek 50 czy 55 mm

Nie będą pytać, bo to, czy u niego jest 50, czy 55 nie kompletnie żadnego znaczenia w przypadku gdy kupuje same sprężyny.

[ Dodano: Nie 11 Paź, 2009 ]
TOMi_ napisał(a):Powiedzial mi, ze gadal kiedys z kims z Eibacha i okazalo sie, ze oni robia tylko sprezyny a amorki biara od kogos innego (Bilstein bodajze - nie pamietal dokladnie)

Nie, nie robi Bilstein, tylko SACHS. Ale to nie ma żadnego znaczenia.
TOMi_ napisał(a):Troche mnie to zdziwilo, ale podobno to normalka - Koni tez robi z kolei tylko amorki, a springi bierze z innego zrodla

Dokładnie. Koni również korzysta z podwykonawców. W ich przypadku jest to Vogtland.
W obu przypadkach nie ma to dla końcowego klienta żadnego znaczenia, bo zarówno amorki produkowane DLA Eibacha, czy springi DLA koni to specjalnie strojone produkty, wykonane DLA tych firm (przez inne firmy) według ściśle opracowanej specyfikacji (strojenie). Zatem amorek z katalogu Sachsa, to zupełnie co innego, niż amorek Sachsa z katalogu Eibacha.

TOMi_ napisał(a):Generalnie Eibacha jako firme polecal,

Generalnie polecał? Heh, to są produkty z najwyższej półki. Heinrich Eibach założył firmę przed II wojną światową, podobnie jak August Bilstein :)

TOMi_ napisał(a):Co do tematu rozporki to jak mowiliscie trzeba ciac blache

Dać se święty spokój, szczególnie w BXE. Masz zamiar startować tym samochodem w zawodach? Jeśli nie, to głupota.
Wracajac do zawiasu to jeszcze pytania:
- czy wersje leona roznia sie tez amorkami czy tylko springami?

Różnią się, chociażby średnicą mocowania dolnego. ;)
TOMi_ napisał(a):- czy jest sens do seryjnego amorka wrzucac sprezyny seat sport/eibach (to to samo, tak?)

Nie ma sensu. Chcesz mieć porządną trakcję i wysoką trwałość? Kup komplet KONI, albo Eibach. Będziesz miał dwa zestawu zawieszenia - sportowy i seryjny i oba w super stanie. W innym przypadku rozkompletujesz serię, zniszczysz fabryczne amorki przedwcześnie, a trakcję i tak będziesz miał tylko pozornie lepszą. Stosuj zasadę - albo wymieniasz komplet, albo daj sobie spokój, choćby pisali Ci tutaj różni ludzie, że już w 5 aucie na seryjnym amorze jeżdżą i jest super. Bo taka jazda, to jak bieg na 100 m, na lewej nodze w mokasynie, a na prawej w kaloszu. Zresztą poczytaj posty Cotica, jakie są jego wrażenia po samych springach, a jakie po komplecie. Pamiętaj, wydasz raz i masz święty spokój. Jak brakuje teraz funduszy, poczekaj, dozbieraj i kup.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Piotrek_tdi » 11 października 2009, 09:45

KriSSo napisał(a):
TOMi_ napisał(a):- czy jest sens do seryjnego amorka wrzucac sprezyny seat sport/eibach (to to samo, tak?)

Nie ma sensu. Chcesz mieć porządną trakcję i wysoką trwałość? Kup komplet KONI, albo Eibach. Będziesz miał dwa zestawu zawieszenia - sportowy i seryjny i oba w super stanie. W innym przypadku rozkompletujesz serię, zniszczysz fabryczne amorki przedwcześnie, a trakcję i tak będziesz miał tylko pozornie lepszą. Stosuj zasadę - albo wymieniasz komplet, albo daj sobie spokój, choćby pisali Ci tutaj różni ludzie, że już w 5 aucie na seryjnym amorze jeżdżą i jest super. Bo taka jazda, to jak bieg na 100 m, na lewej nodze w mokasynie, a na prawej w kaloszu. Zresztą poczytaj posty Cotica, jakie są jego wrażenia po samych springach, a jakie po komplecie. Pamiętaj, wydasz raz i masz święty spokój. Jak brakuje teraz funduszy, poczekaj, dozbieraj i kup.



Nie zgodze sie z toba ale są rózne szkoły wymiany zawieszeń na inne,poprzenio miałem u siebie w toledo same springi KW -35mm i było znacznie lepiej,wiadomo nie to co na zestawie z dedykowanym amorkiem ale nie ma co mówić ze jest źle i wszystko szybko sie skończy ( ja jezdzilem 40 tyś na tym zestawie z ori amorkami i było wszystko ok) pozniej zmieniłem na gwint który upalam do dzisiaj i tez jest ok...


pozdrawiam z mojej strony koniec OT
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 11 października 2009, 12:10

Piotrek_tdi napisał(a):wiadomo nie to co na zestawie z dedykowanym amorkiem ale nie ma co mówić ze jest źle i wszystko szybko sie skończy

Zgoda, nie jest jakoś źle, ale do kompletu jest daleko. Amortyzator standardowy skończy się znacznie szybciej i to nie podlega żadnym wątpliwościom. To jest fakt. Natomiast w jednym aucie padnie wczeęniej, w innym później. W Renault amorki KYB wytrzymały u mnie tylko 20 kkm. Innym wytrzymają 40 kkm, innym daj Boże 50 kkm itd. Ważne, by mieć tego świadomość. Jeśli się na to godzimy - luzik.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 12 października 2009, 22:32

KriSSo napisał(a):Zgoda, nie jest jakoś źle, ale do kompletu jest daleko. Amortyzator standardowy skończy się znacznie szybciej i to nie podlega żadnym wątpliwościom. To jest fakt. Natomiast w jednym aucie padnie wczeęniej, w innym później. W Renault amorki KYB wytrzymały u mnie tylko 20 kkm. Innym wytrzymają 40 kkm, innym daj Boże 50 kkm itd. Ważne, by mieć tego świadomość. Jeśli się na to godzimy - luzik.


KriSSo, to co piszesz może się stać przy amortyzatorach olejowych. Przy gazowo-olejowych i przy obniżeniu -35mm nic sie nie stanie. Jakbyś zrobił -50mm to może, może....
Także nie ma co przesadzać. Oryginalne amortyzatory są bardzo dobrym rozwiązaniem przy sprężynach Pro-Kit.
Choc Eibach Pro Dumper albo cały zestaw ze sprężynami Eibacha to super pomysł, tylko kwestia kosztów jeszcze dochodzi :whoeva:
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez TOMi_ » 13 października 2009, 01:19

KriSSo musze przyznac, ze przed Twoim postem tez sobie pomyslalem - a moze jednak zestaw? Tylko troche chyba przesadzasz, sklanialbym sie ku opinii Piotrka i pkonrada raczej. Kazda opinia jednak jest dla mnie pomocna.
Wracajac do rozmyslan - jak zestaw to czemu nie Eibach Sport System? Tylko czy nie bedzie za nisko z przodu? Czesto jestem zmuszony parkowac wjezdzajac na nienajmniejszy kraweznik:( Przy zderzaku z pakietu Seat Sport Cotica jak dla mnie jest za nisko. Ma ktos moze zderzak cuprowy/fr i Sport System i foty podrzuci?
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
TOMi_
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 października 2009, 18:19
Lokalizacja: 3city
Auto: 1P 1.9 BXE+

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Piotrek_tdi » 13 października 2009, 09:26

Sport system obniza chyba tyle samo co pro kit,rozni sie tym ze masz amorki w zestawie przystosowane do tych sprezyn ? czy sie myle ?
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 13 października 2009, 09:33

Sport System to Pro Dampers + sprężyny Sportline, Pro System to Pro Dampers + sprężyny Pro Kit, zestawy różnią się głównie stopniem obniżenia - ten pierwszy posadzi samochód ciut niżej (45-50/35 vs 30/30).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Piotrek_tdi » 13 października 2009, 11:45

No to na -50mm z przodu będziesz sie męczył,jak chcesz nizej i w miare komfortowo to -30 pro kit bierz....
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 13 października 2009, 13:14

Będzie się męczył ale na springach Sportline -50mm auto wygląda obłędnie. Poszukaj postów Cotic'a w tym temacie. Zamieścił fotki swojego Leona na takim zawiasie.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Seba » 13 października 2009, 15:04

Ja dodam swoje 3gr, po wymianie springów na te od Cupry amorki zostały seryjne od wersji Stylance autko z przodu jest niższe aniżeli z tył ;/ , dodatkowo autko zrobiło się troszkę nerwowe :( na nierównościach zaczyna wyraźnie podskakiwać, wg mnie seryjny amorek nie wyrabia i stąd biorą się te dolegliwości... :whoeva:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba
TopSport
TopSport
 
Posty: 1283
Dołączył(a): 2 maja 2008, 16:37
Lokalizacja: Poznań
Auto: seria

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 13 października 2009, 17:23

TOMi_ napisał(a):Tylko troche chyba przesadzasz, sklanialbym sie ku opinii Piotrka i pkonrada raczej.

No skłonić się możesz ku opinii Piotrka, luz. Natomiast nie rozumiem, w czym przesadzam?

noktoto napisał(a):Pro System to Pro Dampers + sprężyny Pro Kit, zestawy różnią się głównie stopniem obniżenia

.... i twardością sprężyn.

Piotrek_tdi napisał(a):jak chcesz nizej i w miare komfortowo to -30 pro kit bierz....

Dokładnie. Ja latam na Sport System i o ile wygląd super, to mimo wszystko prawdopodobnie sprężyny zmienię na pro kit, bo jeździ auto obłędnie, bez dwóch zdań, ale na niemieckim autobanie. Na naszych drogach jest zdecydowanie za sztywne. Trza było brać Pro System.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron