Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez jarzab » 30 października 2009, 22:52

Witajcie.

Przy wymianie tarcz i klocków pojawił się problem. Podczas odkręcania górnej śruby zacisku hamulcowego, ukręcił się gwint w tej części zacisku który jest przymocowany do amora. Nie ukręciła się śruba, tylko właśnie miejsce gdzie ona się wkręca. Z drugą stroną nie było takich problemów, wszystko przebiegło pomyślnie.

Obrazek

Obrazek

Pytanie teraz co z tym zrobić?

1. Spróbować gwintować na większą śrubę? Tylko jak?
2. Kupić używkę, nie wiem jak to nazwać i czy w ogóle to się da dokupić?
3. Dać śrubę taką jaka jest tylko trochę dłuższą i próbować kontrować nakrętką od środka, między klocek a koniec śruby? Miejsce teoretycznie jest.

4. Jakieś inne propozycje? :whoeva:

Próbowałem to gwintować ręcznie, ale to się mija z celem.
Sealt Leon 1.4 16 V 75 KM BCA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jarzab
Stella +
Stella +
 
Posty: 97
Dołączył(a): 18 września 2009, 17:34
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez mazi777 » 30 października 2009, 22:58

ja bym użył wiertarki i to rozwiercił pokusił bym się nawet o pobawienie się wiertarką tak żeby nie trzeba było tego gwintować później
A w planach ...... hmmmm jakieś V8 koniecznie w gazie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mazi777
Sport
Sport
 
Posty: 307
Dołączył(a): 16 października 2009, 06:49
Lokalizacja: TOS/WE
Auto: Leon VP 90 KM

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez jarzab » 30 października 2009, 23:02

mazi777 napisał(a):ja bym użył wiertarki i to rozwiercił pokusił bym się nawet o pobawienie się wiertarką tak żeby nie trzeba było tego gwintować później


Rozwiercać to już to trochę rozwierciłem, ale cienko się to gwintuje ręcznie. Mam zamysł wymontować to i na warsztacie to zrobić. Rozwiercenie bez gwintowania na niewiele mi się zda bo muszę to złapać z drugiej strony nakrętką a miejsca to tam za dużo nie jest.

[ Dodano: Pią 30 Paź, 2009 ]
Ewentualnie, przetoczyć śrubę o średnicy 12 mm aby końcówka miała 8 mm i wystawała równo na grubość nakrętki od strony klocka hamulcowego. Wtedy jakby mam średnicę oryginalnej śruby, tylko że dłuższą. Wtedy zostaje kwestia złapania nakrętką z drugiej strony.
Sealt Leon 1.4 16 V 75 KM BCA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jarzab
Stella +
Stella +
 
Posty: 97
Dołączył(a): 18 września 2009, 17:34
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Seat Leon

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez DOC » 30 października 2009, 23:48

Mialem ten sam przypadek i widmo kupna calej zwrotnicy przed oczami.


Jedyne logiczne rozwiacanie to dobry tokarz ktory osadzi (nie wiem jak sie to fachowo nazywa) kawalek metalu w tym otworze i nagwintuje na nowo pod stara srube.
Kazde inne rozwiazanie odradzam chyba ze masz jakies dobre uklady z Aniolem Strozem =]
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez jarzab » 30 października 2009, 23:56

DOC napisał(a):Mialem ten sam przypadek i widmo kupna calej zwrotnicy przed oczami.


Jedyne logiczne rozwiacanie to dobry tokarz ktory osadzi (nie wiem jak sie to fachowo nazywa) kawalek metalu w tym otworze i nagwintuje na nowo pod stara srube.
Kazde inne rozwiazanie odradzam chyba ze masz jakies dobre uklady z Aniolem Strozem =]


skomplikowanie to wygląda :whoeva:

a jak się zapatrujesz na moje rozwiązanie z daniem dłuższej śruby + nakrętka?
Sealt Leon 1.4 16 V 75 KM BCA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jarzab
Stella +
Stella +
 
Posty: 97
Dołączył(a): 18 września 2009, 17:34
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Seat Leon

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez mierzejino » 31 października 2009, 00:36

Też tak miałem tylko winą była śruba ponieważ była źle wkręcona. Nagwintowałem na 10 mm, śrubę zaspawałem przetoczyłem na gwint 10 :)

Nie wiem czemu ciężko ci się gwintuje u mnie poszło raz dwa.
ASV + 189KM/388Nm by MR-Motors
Zobacz Profil
mierzejino
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18 grudnia 2008, 16:40
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Toledo 1 M

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez Damianek » 31 października 2009, 00:42

miałem to samo trzeba zaspawać trochę dziurę nagwintować pod standardową śrubę... u mnie trzyma już 2 lata i zwrotnicy nie wymieniałem
Zobacz Profil
Damianek
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 listopada 2007, 23:16
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon TDI

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez kalumet » 31 października 2009, 00:47

DOC napisał(a):Jedyne logiczne rozwiacanie to dobry tokarz ktory osadzi (nie wiem jak sie to fachowo nazywa) kawalek metalu w tym otworze i nagwintuje na nowo pod stara srube.

to się nazywa tuleja, jeżeli nie można zastosować większej śruby to tak się ją stosuje
ostatnie gdzieś czytałem, że są dostępne zestawy naprawcze do zerwanych gwintów
tylko ja bym tego w hamulcach nie zastosował bo to jakaś masa, którą się nakłada na zerwany gwint i wkręca śrubę
po utwardzeniu ma być z tego gotowy gwint
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kalumet
Sport
Sport
 
Posty: 779
Dołączył(a): 11 czerwca 2008, 09:51
Lokalizacja: euroregion beskidy
Auto: na dopalaczu

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez Damianek » 31 października 2009, 00:48

chociaż srubę też zaspawałem jakmierzejino,
Zobacz Profil
Damianek
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2 listopada 2007, 23:16
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon TDI

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez Axee » 31 października 2009, 00:49

mierzejino napisał(a):Nie wiem czemu ciężko ci się gwintuje u mnie poszło raz dwa.
ja wiem dlaczego ... tak osadzonym gwintownikiem i z takiego kata to nie pogwintujesz. Nalezalo nagwintowac od zewnatrz, gwintownikiem osadzonym w uchwycie do gwintownikow. Najlepiej 3 gwintownikami, po kolei.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez kalumet » 31 października 2009, 00:49

Damianek napisał(a):miałem to samo trzeba zaspawać trochę dziurę nagwintować pod standardową śrubę... u mnie trzyma już 2 lata i zwrotnicy nie wymieniałem

że co, zrobiłeś gwint w spoinie :no:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kalumet
Sport
Sport
 
Posty: 779
Dołączył(a): 11 czerwca 2008, 09:51
Lokalizacja: euroregion beskidy
Auto: na dopalaczu

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez jarzab » 31 października 2009, 08:00

kalumet napisał(a):
DOC napisał(a):Jedyne logiczne rozwiacanie to dobry tokarz ktory osadzi (nie wiem jak sie to fachowo nazywa) kawalek metalu w tym otworze i nagwintuje na nowo pod stara srube.

to się nazywa tuleja, jeżeli nie można zastosować większej śruby to tak się ją stosuje
ostatnie gdzieś czytałem, że są dostępne zestawy naprawcze do zerwanych gwintów
tylko ja bym tego w hamulcach nie zastosował bo to jakaś masa, którą się nakłada na zerwany gwint i wkręca śrubę
po utwardzeniu ma być z tego gotowy gwint


To jest myśl Panowie, myślę że to chyba będzie lepsze niż bawienie się w nakrętki z drugiej strony.

Pozdrawiam i dzięki!

Aczkolwiek nasuwa mi się pytanie, bo to jest chyba żeliwo, więc jak ja to wspawam?
Sealt Leon 1.4 16 V 75 KM BCA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jarzab
Stella +
Stella +
 
Posty: 97
Dołączył(a): 18 września 2009, 17:34
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Seat Leon

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez mierzejino » 31 października 2009, 10:02

Axee napisał(a):
mierzejino napisał(a):Nie wiem czemu ciężko ci się gwintuje u mnie poszło raz dwa.
ja wiem dlaczego ... tak osadzonym gwintownikiem i z takiego kata to nie pogwintujesz. Nalezalo nagwintowac od zewnatrz, gwintownikiem osadzonym w uchwycie do gwintownikow. Najlepiej 3 gwintownikami, po kolei.


JA robiłem od zewnątrz :) zapomniałem dodać. Użyłem dwóch gwintowników.
Zobacz Profil
mierzejino
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18 grudnia 2008, 16:40
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: Toledo 1 M

Finał

Postprzez jarzab » 31 października 2009, 11:37

Sprawę załatwiłem tak. Kupiłem śrubę 12 mm i zrobiłem gwint 10mm, złapałem podkładką od strony klocka hamulcowego i wszystko ładnie skręciłem.

Wygląda solidnie, nic nie trze ani piszczy. Pojeżdżę tak trochę dotrę tarcze i klocki i zobaczymy jak będzie.

Mam nadzieję, że będzie ok.


Obrazek
Sealt Leon 1.4 16 V 75 KM BCA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jarzab
Stella +
Stella +
 
Posty: 97
Dołączył(a): 18 września 2009, 17:34
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Seat Leon

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez rutek-wat » 31 października 2009, 11:41

jarzab, a jaki typ śruby zastosowałeś ??
Chodzi mi o rodzaj
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez jarzab » 31 października 2009, 21:58

rutek-wat napisał(a):jarzab, a jaki typ śruby zastosowałeś ??
Chodzi mi o rodzaj


hmm, dokładnie Ci nie sprecyzuję jeśli chodzi o rodzaj, poniżej masz fotkę jak to wygląda, oryginał o śruba do przerobienia

facetowi w żelaznym powiedziałem, że chcę śrubę twardszą i wytrzymałą na wysokie temperatury, więc mi dał takie coś jak na zdjęciu, jak to nazwał utwardzaną

Obrazek
Sealt Leon 1.4 16 V 75 KM BCA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jarzab
Stella +
Stella +
 
Posty: 97
Dołączył(a): 18 września 2009, 17:34
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Seat Leon

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez rutek-wat » 1 listopada 2009, 08:25

I teraz z tej utwardzonej zdjąłeś wartstwę 2 mm tak ??
No to gratuluje :brawo:
Mam nadzieję że to Ci wszystko wytrzyma. Pamiętaj ze to są hamulce które cały czas pracują i to ż dość dużymi siłami
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez jarzab » 1 listopada 2009, 11:36

rutek-wat napisał(a):I teraz z tej utwardzonej zdjąłeś wartstwę 2 mm tak ??
No to gratuluje :brawo:
Mam nadzieję że to Ci wszystko wytrzyma. Pamiętaj ze to są hamulce które cały czas pracują i to ż dość dużymi siłami


No mam tego świadomość, że to hamulce. Nakrętkę musiałem trochę zeszlifować bo cała się nie mieściła.
Sealt Leon 1.4 16 V 75 KM BCA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jarzab
Stella +
Stella +
 
Posty: 97
Dołączył(a): 18 września 2009, 17:34
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Seat Leon

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez DOC » 1 listopada 2009, 11:42

Ja po prostu nie ogarniam fantazji niektorych ludzi. Ja rozumiem - lubicie rzezbic. OK! Tylko kurde robcie to przy taczce na dzialce, w domku letniskowym ale NIE PRZY HAMULCACH!
Mnie mechanik przy okazji wymiany klockow powiedzial ze nie wypusci mnie z garazu bo sie zabije z ta sruba uszkodzona. Mogl rzezbic cuda z innymi srubami a pomimo to wymontowal cala zwrotnice, pojechalismy do tokarza i zrobil jak Pan Bog przykazal.
Teraz przynajmniej mam pewnosc, ze wszystko mam zrobione porzadnie i nie boje sie, ze przy hamowaniu urwie mi sie zacisk.
Proponuje na przyszlosc jedna zasade: przy ukladzie hamulcowym, zawieszeniu i oponach nie oszczedzac bo kiedys moze sie to baaaardzo brzydko zemscic.

PS:
kalumet napisał(a):tylko ja bym tego w hamulcach nie zastosował bo to jakaś masa, którą się nakłada na zerwany gwint i wkręca śrubę
po utwardzeniu ma być z tego gotowy gwint

w sumie to patrzylem tokarzowi caly czas na rece i nie widzialem zadnej masy. Predzej wygladalo to tak ze: jezeli tam jest np srednica 8mm to w otwor wkrecil 9mm tulejke i ja nagwintowal na 8mm (nie czepiac sie rozmiarow i techniki bo usiluje sobie tylko przypomniec co widzialem :hahaha: )
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez gatuso_18 » 1 listopada 2009, 11:48

http://centrumrowerowe.pl/Pages/DetaleP ... eSupport=1 ... nie lepiej byloby uzyc takiej sruby wykonanej z CR-MO , stal stanowczo mocniejsza niz stal teoretycznie utwardzana :) a zajmuje mniej miejsca i gwint pozostaje w srodku ;) moze go osadzic na mocnym kleju dwuskladnikowym :D
Moj Nowy Nabytek

Marka : Fiat , Model : 126 , Pojemnosc : 600ccm , Moc : 23 KM , Moment Obrotowy : 39 NM Rok Produkcji : 1978

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gatuso_18
Signo
Signo
 
Posty: 162
Dołączył(a): 1 września 2009, 10:01
Lokalizacja: podkarpacie
Auto: Leonard

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez kalumet » 1 listopada 2009, 11:51

DOC napisał(a):w sumie to patrzylem tokarzowi caly czas na rece i nie widzialem zadnej masy. Predzej wygladalo to tak ze: jezeli tam jest np srednica 8mm to w otwor wkrecil 9mm tulejke i ja nagwintowal na 8mm (nie czepiac sie rozmiarow i techniki bo usiluje sobie tylko przypomniec co widzialem :hahaha:

tą masę stosuję się bez rozwiercania czy toczenia, bezpośrednio na zerwany gwint i to niby na zastąpić ubytki gwintu

w tym wypadku to było zrobione według technologii

nie rozumie jak można napawać otwór a następnie robić gwint w spoinie i myśleć, że ma się sprawne hamulce
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kalumet
Sport
Sport
 
Posty: 779
Dołączył(a): 11 czerwca 2008, 09:51
Lokalizacja: euroregion beskidy
Auto: na dopalaczu

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez Kozak » 1 listopada 2009, 12:28

gatuso_18, widziałeś Ty kiedyś taką śrubę co pokazałeś w linku na oczy ??
bo do naprawy hamulca który jest opisywany na pewno byś jej nie zastosował , no chyba że do noszenia w kieszeni

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez gatuso_18 » 1 listopada 2009, 13:58

kolego widzialem bo jezdze rowerkiem ktory od podstaw skladalem :) ... a co do sruby to chodzilo mi o jej ksztalt :) rozwierca stary otwor srube tego typu daje w srodek na kleju dwuskladnikowym :) a po drugie sadze ze sruba wykonana z Cr-Mo jest wytrzymalsza niz z czystej stali jedynym ktorej plusem jest hartowanie ... takie jest moje zdanie :nauka:
Moj Nowy Nabytek

Marka : Fiat , Model : 126 , Pojemnosc : 600ccm , Moc : 23 KM , Moment Obrotowy : 39 NM Rok Produkcji : 1978

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gatuso_18
Signo
Signo
 
Posty: 162
Dołączył(a): 1 września 2009, 10:01
Lokalizacja: podkarpacie
Auto: Leonard

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez DOC » 1 listopada 2009, 15:27

Cos czuje ze niedlugo dojdziemy do tego, ze zacisk mozna zamontowac na Kropelke albo inny Poxipol :x
Ex-LeonClub
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DOC
Sport
Sport
 
Posty: 765
Dołączył(a): 12 maja 2007, 21:33
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon TDI

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez rutek-wat » 1 listopada 2009, 17:45

Co do specjalnych środków do "odbudowy" gwintu u mnie w robocie (czyli przy śmigłowcach) stosujemy kleje "LOCTILE" i chłopaki którzy się takimi rzeczami zajmują na codzień mówią że jest ok. Dobrze znosi drgania (które są naprawdę spore), śruba nie odkręca się a gwint przy kolejnym sprawdzeniu wygląda naprawdę OK. Z tym że nikt tego nie stosuje ani w układzie sterowania jak i hamowania :x .
gatuso_18, czy Ty kiedykolwiek miałeś do czynienia z materiałoznawstwem albo wytrzymałością materiałów ??
Powiedz mi jakie są zalety takiej śruby Cr-Mo ??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez jarzab » 1 listopada 2009, 17:45

gatuso_18 napisał(a):http://centrumrowerowe.pl/Pages/DetaleProduktu.aspx?id=003824&utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2009-11&utm_content=003824&AspxAutoDetectCookieSupport=1 ... nie lepiej byloby uzyc takiej sruby wykonanej z CR-MO , stal stanowczo mocniejsza niz stal teoretycznie utwardzana :) a zajmuje mniej miejsca i gwint pozostaje w srodku ;) moze go osadzic na mocnym kleju dwuskladnikowym :D


Nie no w kleje i różne podobne warianty klejące bawić się nie mam zamiaru :rotfl: Na klej dwuskładnikowy to sobie mogę co najwyżej zderzak skleić. Zdecydowanie wolę wariant który zastosowałem lub w przyszłości wymijana tego elementu na używany lub pobawię się w wspywanie śrub i gwintowanie.
Sealt Leon 1.4 16 V 75 KM BCA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jarzab
Stella +
Stella +
 
Posty: 97
Dołączył(a): 18 września 2009, 17:34
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Seat Leon

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez untaztood » 2 listopada 2009, 08:54

Miałem taki sam problem - ukręcony gwint. Jeśli dacie rade nagwintować na oryginalną śrubę to OK, ale nie polecam robić żadnych samoróbek w stylu dawania dłuższej śruby, a z tyłu nakrętki. W końcu to są hamulce, a nie lampka podsufitki ;)
U mnie skończyło się tym, że kupiłem nową zwrotnice i problem mi się rozwiązał.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez PiterEL » 12 lipca 2011, 19:52

Witam
W związku że jutro chce się zabrać za wymianę tarcz hamulcowych z przodu i chce sie przygotować to mam dwa pytania. Szukałem i ten temat wydał mi sie najlepszy...

1. Na imbusa czy torx są te dwie śruby prowadzące zacisk z przodu ? Jaki rozmiar imbusa lub torxa bo juz słyszałem ze imbus 7 a od innej osoby torx 40.

2. Jakim smarem posmarować tą srube poźniej ? Czy może być smar od przegubów ? Ma temp do 150 stopni... Akurat nie mam innego ewentualnie jeszcze jakiś mam smar CASTROLA taki zielony prawie fluorestencyjny ale nie znam jego parametrów(brak etykiety).
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez Roxon40 » 12 lipca 2011, 20:23

PiterEL napisał(a):1. Na imbusa czy torx są te dwie śruby prowadzące zacisk z przodu ? Jaki rozmiar imbusa lub torxa bo juz słyszałem ze imbus 7 a od innej osoby torx 40.


Śruby są na inbus tylko nie pamiętam dokładnie rozmiaru ale coś koło 7 powinno być
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Roxon40
Signo
Signo
 
Posty: 183
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 12:34
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez jarzab » 12 lipca 2011, 20:54

PiterEL napisał(a):1. Na imbusa czy torx są te dwie śruby prowadzące zacisk z przodu ? Jaki rozmiar imbusa lub torxa bo juz słyszałem ze imbus 7 a od innej osoby torx 40.


Imbus 7 jak dobrze pamiętam. Co do mojego ukręcenia to było ewidentnie spowodowane uderzeniami w imbus młotkiem bo nie chciało pójść po dobroci i to przez to ukręciłem gwint.

Trzeba siłą, ale z wyczuciem odkręcać.
Sealt Leon 1.4 16 V 75 KM BCA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jarzab
Stella +
Stella +
 
Posty: 97
Dołączył(a): 18 września 2009, 17:34
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Seat Leon

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez PiterEL » 12 lipca 2011, 21:21

Ok dzięki chłopaki :)
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez Roxon40 » 12 lipca 2011, 21:55

No i mnie też ta przypadłość spotkała ale z tego co rozeznałem już temat to czeka mnie wymiana całej zwrotnicy bo ktoś przede mną już tam coś dorabiał. Też mam niby opanowane w jakiś sposób ale jednak zabieram się za wymianę całej.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Roxon40
Signo
Signo
 
Posty: 183
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 12:34
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez jarzab » 13 lipca 2011, 07:10

Roxon40 napisał(a):No i mnie też ta przypadłość spotkała ale z tego co rozeznałem już temat to czeka mnie wymiana całej zwrotnicy bo ktoś przede mną już tam coś dorabiał. Też mam niby opanowane w jakiś sposób ale jednak zabieram się za wymianę całej.


Zostaje jeszcze tokarz, ale ja swoją wymieniłem bo dostałem taką cenę za usługę, że kupiłem używkę ;]
Sealt Leon 1.4 16 V 75 KM BCA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jarzab
Stella +
Stella +
 
Posty: 97
Dołączył(a): 18 września 2009, 17:34
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Seat Leon

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez Roxon40 » 13 lipca 2011, 18:42

No jest zamówiona ale niektórzy co sprzedają nie ogarniają tematu wogóle. Mam nadzieję ze przyjdzie ta właściwa.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Roxon40
Signo
Signo
 
Posty: 183
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 12:34
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez neostar » 14 września 2011, 18:11

Roxon40, Wymieniałeś sam zwrotnicę? Jak się właściwie zabrać za zakup zwrotnicy? Używana + nowe łożyska czy zostawić te co są w zwrotnicy? Brać się samemu za wymianę czy zlecić mechanikowi ewentualnie jakie nietypowe narzędzia będą potrzebne?
a Twój kot jak reaguje po zobaczeniu blasku Twojego auta?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
neostar
Sport
Sport
 
Posty: 250
Dołączył(a): 6 czerwca 2010, 13:35
Lokalizacja: Okolice Płocka
Auto: Toledo II

Re: [ALL] Wymiana tarcz - ukręcenie gwintu

Postprzez Roxon40 » 14 września 2011, 19:22

Sam nie wymieniłem ale można powiedzieć ze byłem przy robocie tego. Od razu radzę ci kup sobie łożysko i je przy okazji wymiany zwrotnicy wymień. Wymieniałem na szybko i przyszło mi robotę robić podwójnie ;[ ;[ No ale auto mi na już było potrzebne i nie było czasu już na wymianę łożyska.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Roxon40
Signo
Signo
 
Posty: 183
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 12:34
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Seat


Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość