Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

niusy z życia klubu i wszystko co jest z nim związane -> powiazane z portalem !

Moderator: Moderator LC Team

Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez mm.max » 19 stycznia 2010, 12:17

Czas na podsumowania .... a więc ile Seata jest w Seacie?

Czy reanimacja A4 miała sens?

A wiec na czym oszczędził i co zmienił Seat konwertując A4 do wersji Exeo ST? ... odpowiedź jest prosta: inny design przodu i tyłu, w tym: inne zderzaki, lampy, maska, klapa bagażnika, ekologiczna skóra na wykończeniu kierownicy i dźwigni zmiany biegów, tapicerka siedzeń niższej jakości, wykończenie klapy bagażnika pokryte plastikiem seat-owym (a nie przyzwoitym materiałem wykładzinowym „made for Audi”), nadkola ze zwykłego plastiku (brak stosowanego w Audi materiału wygłuszającego), brak w komorze silnika materiałowych elementów wygłuszających ścianę grodziową znanych z Audi, mało elegancka tzw. „mastyka” na zgrzewach poszczególnych elementów nadwozia no i o 6 mm krótszy rozstaw osi.... poza tym reszta to Audi, Audi, Audi... kupujemy zawieszenie kupujemy od A4, zmieniamy klocki hamulcowe, zmieniamy od Audi A4, padł wyświetlacz klimatyzacji, uszkodziło się coś we wnętrzu bierzemy od Audi.... po małym „tuningu” (fotele, kierownica, dźwignia zmiany biegów) wnętrza mamy 100% Audi.

A więc czy ta reanimacja miała sens ? Według mnie miała - gdyż Seat nie miał w swojej ofercie modelu pośredniego między Leonem, a Alhambrą przy zachowaniu jakości i stylu odpowiedniego dla Audi Group. Według mnie: ani Altea ani Toledo III swoim wzornictwem oraz jakością wnętrza nie porywały rzeszy klientów pragnących samochodu przyzwoitego, większego od Leona, a nie będącego ciężarówką czy busem.

Warto również przypomnieć, iż tak krytykowany obecnie, import technologii Audi do Seata miał miejsce nie po raz pierwszy. W końcu odnoszący sukcesy rynkowe model Leon I/Toledo II był niczym innym jak Audi A3 z pięknym i ponadczasowym nadwoziem za to z technologia i wyposażeniem wnętrza (deską rozdzielczą) żywcem przejętą z modelu A3. Leon I po zaimportowaniu technologii żył swoim własnym życiem, ewoluował design, silniki jednak cały czas działo się to na krótkiej smyczy koncernu V.A.G.
Mam nadzieję że Exeo będzie również ewoluowało, a smycz troszkę zelżeje.
Na odpowiednika wersji S4 w modelu Exeo nie ma co liczyć. Bo i po co...? Z jednej strony nikt nie kupi Seata za 250 tys. PLN (a tyle by musiała kosztować technologia tam zastosowana) Z drugiej strony Audi nie strzeli sobie "samobója" sprzedając pełnowartościową S-kę za cenę Seata. Za to miłym prezentem byłoby, aby zespół stylistów zajmujących się stworzeniem Leonów I w wersjach TS/FR i Cupra R przyjrzał się temu modelowi. Seat proponując Exeo ST FR ze stałym napędem 4x4 o mocach powyżej 200KM byłby bardzo mile przyjęty przez rynek szczególnie wiernych miłośników marki. Wisienką na torcie mógłby stać się silnik 3.0TDiV6 lub podrasowany volkswagenowski silnik 2.0BiTDi z co najmniej 200KM/400Nm.... ale w dobie downsizingu oraz norm EURO4,5,6,7,99 prędzej zagości tu silnik 1.2TSi oraz 1.6TDi – co będzie zgrozą....

Na koniec trochę suchych $faktów$

Seat Exeo Sport silnik 2.0TSI 200KM – cena wyjściowa 95 990 PLN
Skoda Superb Ambition 1.8TSI 160KM – cena wyjściowa 102 400 PLN
VW Passat Variant Comfortline 2.0TSI 200KM – cena wyjściowa 109 090 PLN
Audi A4 Avant 2.0TSI 211KM – cena wyjściowa – 135 900 PLN

Powyższe ceny są cenami cennikowymi wyjściowymi. Konkurencja - szczególnie VW robi przy tej okazji bardzo dobre upusty lub pakietyzację drogiego wyposażenia dodatkowego za małe pieniądze - w przypadku Seata lista wyposażenia dodatkowego jest bardzo długa i droga ... a to ogranicza konkurencyjność w stosunku do braci i sióstr z koncernu.

Światełkiem w tunelu dla Exeo/Exeo ST będzie wersja 4x4 oraz zapowiadana zmiana strategii cenowej dla sprzedaży w całej Europie miejmy nadzieję ze również w Polsce.


Tekst+foto: mm.max
Tekst w formacie pdf dostępny będzie na klubowym FTP
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Reklama

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez antoś » 19 stycznia 2010, 12:42

mm.max, ale super. :) Dobra robota :ok:

A powiedz mi, jeżeli ktoś by Ci zaproponował wymianę Twojego obecnego Audi na Exeo z TDI zgodziłbyś się? ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez mm.max » 19 stycznia 2010, 12:48

antoś napisał(a):A powiedz mi, jeżeli ktoś by Ci zaproponował wymianę Twojego obecnego Audi na Exeo z TDI zgodziłbyś się?

Odpowiedź brzmy : CCC
Cena
Czyni
Cuda

Moje audi jest kilkuletnie i jeszcze nie jest z nim tak źle ale za parę lat też będzie trącać myszką
Exeo byłoby nowe wiec to już daje do myślenia....
Napewno nie brałbym nigdy pod uwagę passata - nie nie nie nie zdecydowanie nie

Exeo powinno byc naturalną drogą dla ludzi kupujących Ibizy lub Leony a chcących coś minimalnie większego za to sporo lepszego... Downgrade z Audi do Exeo jest zrozumiały jedynie w przypadku różnic w stanie technicznym tego pierwszego w stosunku do tego drugiego....
Ale reasumując najwazniejsze jest wspomniane wyżej CCC
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez antoś » 19 stycznia 2010, 12:53

mm.max, właśnie żeby uniknąć kwestii CCC, chodzi mi o to, że miałbyś zostawić swoje A4 w Iberii i zostać z tym białym Exeo. ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez mm.max » 19 stycznia 2010, 12:58

antoś napisał(a):mm.max, właśnie żeby uniknąć kwestii CCC, chodzi mi o to, że miałbyś zostawić swoje A4 w Iberii i zostać z tym białym Exeo

Technicznie ?

Tak... Oczywiście musiałoby to być TDI ;) Jeżeli miałbym nim jeździć wiecej niż rok to obowiązkowo poszła by tam kierownica od A4 S-line z prawdziwą pikowaną skórą (poduszka od seata pasuje) i zastanowiłbym sie nad fotelami (chyba ze Iberia byłaby na tyle chojna i dostałbym skorę ;) wtedy brałbym exeo (ten gabaryt samochodu najbardziej mi odpowiada - na obecnym etapie mojego życia)
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez antoś » 19 stycznia 2010, 13:10

No i właśnie o to mi chodziło. :) To jest najlepszy dowód na to jak ma się to "jabłko do swojej jabłoni". :ok:

Uważam, że Exeo powinno być po prostu tańsze. Nie wiem jak jego ceny kształtują się za granicą, a jak wiadomo polityka cenowa Iberii jest nielogiczna. Wczoraj zrobiłem małe porównanie Passata i Exeo i wyszło, że ten drugi (przy gorszym wyposażeniu) jest odrobinę droższy od VW. Passat ma naprawdę niezłe wnętrze, natomiast jego wygląd zewnętrzny zupełnie nie porywa, do mnie przemawia tylko CC, który jest droższy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez mm.max » 19 stycznia 2010, 13:15

antoś napisał(a):Passat ma naprawdę niezłe wnętrze, natomiast jego wygląd zewnętrzny zupełnie nie porywa

Ja bym ujął to odwrotnie .... wnętrze nieźłe designersko - plastiki, kierownica w passacie jak dla mnie poracha na mm.maxa ... Za to wygląd zewnętrzny - już sie opatrzył ale jest jak to vw nie wyróżnia sie jest poprawny i użyteczny zarazem

Seat nie tylko ma problem z cenami Exeo.... wystarczy zacząć od cen Ibizy oraz nowego VW Polo i wychodzi na to ze nowe Polo kupicie taniej lub w cenie ibizy przy czym dla mnie te samochody to przepaść
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez Kozak » 19 stycznia 2010, 13:22

najbardziej mnie zastanawia te 6 mm różnicy w rozstawie osi ??

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez noktoto » 19 stycznia 2010, 13:23

mm.max napisał(a):Seat nie tylko ma problem z cenami Exeo....

Dokładnie, ale tak sprawa wygląda głównie u nas, z tego co się orientuje, na wielu rynkach SEAT w porównaniu z VW jest wyraźnie tańszy (a u nas VW ma akurat atrakcyjne ceny).

Co do samego ST, to jedynie 2.0TFSI/2.0TDI CR 4x4 mógłbym rozważyć, ale tylko jeśli Iberia zmieniła by znacznie politykę cenową i dała gwarancje na 5 lat ;) Inaczej ten samochód nie ma sensu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez oczkolek » 19 stycznia 2010, 14:15

Ze względów technicznych ustaliliśmy z mm.maxem, że artykuł będzie podzielony na trzy części.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez bono » 19 stycznia 2010, 15:59

mm.max, oczkolek fajnie się czyta ;-)
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez oczkolek » 19 stycznia 2010, 20:39

bono napisał(a):mm.max, oczkolek fajnie się czyta ;-)


To w 99,99 % zasługa Maxa. Ja tylko porządkowałem tekst w wątku.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez skorupka » 19 stycznia 2010, 20:57

Sporo już żyję, jeszcze więcej przezytałem :nauka: ale ten artykuł zrobił na mie duuuże wrażenie :o . Panowie szacun wielki !!!! Należą Wam się Oscary Pulitzery czy inne Złote Globy. Dawno nie widziałem takiego tekstu w AŚ, Auto Moto Sport czy Motor. Udowodniliście, że stoicie na równi z światową redaktorką motoryzacyjną. :yes:
Powered by Tuchołka Softwere 200KM 410Nm / 8,0 l / 100 km. Poszukiwacze zaginionej mocy. 30 koni poszło w las. Dobrych pompek AL poszukuję.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
skorupka
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 137
Dołączył(a): 24 lipca 2005, 14:03
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Jajecznica ARL

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez oczkolek » 19 stycznia 2010, 23:10

Wracając do tematu jeszcze ja wtrącę swoje trzy grosze na temat porównania aut.

W grudniowym numerze Auto Motor i Sport było porównanie 10 kombi napędzanych silnikiem diesla. Do konkursu stanęły następujące auta: Audi A4 (136 KM), BMW 320d (177 KM), Citroen C5 (170 KM), Ford Mondeo (175 KM), Mazda 6 (185 KM), Opel Insignia (160 KM), Renault Laguna (178 KM), Seat Exeo (170 KM), Toyota Avensis (177 KM), VW Passat (170 KM) - czyli kwiat współczesnych kombi.

Test wygrało Audi A4 (o dziwo z najsłabszym silnikiem). Tuż za Audi (o jeden punkt) znalazł się VW Passat (gdyby miał lepsze hamulce to Audi zostałoby zdystansowane), dalej BMW 320d. Seat Exeo znalazł się na 8 pozycji przed Citroenem i Mazdą. Wiecie dlaczego tak słabo wypadł Seat - padł na właściwościach jezdnych i hamulcach ( !! !! !!). I tu jestem ciekaw jak faktycznie wygląda hamowanie w Exeo, czy jest ono takie faktycznie złe czy to był wypadek przy pracy.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez noktoto » 19 stycznia 2010, 23:27

oczkolek napisał(a):W grudniowym numerze Auto Motor i Sport było porównanie 10 kombi napędzanych silnikiem diesla.

oczkolek, czytałem ten artykuł i faktycznie Exeo wypadło marnie. Zwróciłem jednak uwagę, że testowane samochody miały bardzo różne ogumienie, od 205 do bodajże 235 (w Oplu chyba) i to na pewno miało duży wpływ na właściwości jezdne, hamowanie i oczywiście spalanie. Tylko nie pamiętam na jakich gumach Seat był.

Z drugiej strony czego się spodziewać po 10-letniej konstrukcji która od początku pod względem właściwości jezdnych dostawała baty od E46 i poprzedniego Mondeo (RS4 nie licząc).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez oczkolek » 19 stycznia 2010, 23:31

No właśnie nie zdążyłem dopisać.

Wiem, że doczepicie się porównania "starego Audi A4" (Exeo) z nowym Audi A4, ale hamulce to jednak Exeo (przynajmniej w tym teście) mogłoby mieć lepsze. Czyżby miałby być to pierwszy lub drugi mod w tym aucie po zakupie.

Na razie po tym teście (w AMiS) mam trochę mieszane uczucia, aczkolwiek ... ??
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez oczkolek » 19 stycznia 2010, 23:33

noktoto napisał(a):nie pamiętam na jakich gumach Seat był


205/55 R16 W Continental Sport Contact 2

Opel Renault 245
Audi Citroen Mazda 225
BMW Seat 205
VW Toyota 215
Ford 235

Exeo hamowało najgorzej ze wszystkich aut. Toyota najlepiej, czyli szerokość gumy nie ma tak wielkiego znaczenia.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez noktoto » 19 stycznia 2010, 23:44

oczkolek napisał(a):Exeo hamowało najgorzej ze wszystkich aut. Toyota najlepiej, czyli szerokość gumy nie ma tak wielkiego znaczenia.

Pozwolę się z tym stwierdzeniem nie zgodzić, za wiele czynników (różne samochody!) żeby tak uznać.

Szerokość i profil opony (już o modelu nie mówiąc) naprawdę mają bardzo duży wpływ na zachowanie się samochodu.

No i się OT zrobił...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez mm.max » 20 stycznia 2010, 09:03

Ciekawy test porównawczy .... jako użytkownik A4 (czyli prawie Exeo) mogę powiedzieć ze seryjny układ hamulcowy 288mm występujący w Exeo 143KM jest maksymalnie do bani. W 170KM jest układ 312mm przód 255 tył co powinno być bezwzględnym minimum przy tej klasie i wadze samochodu. Ja w moim A4 oraz w testowanym Exeo zwalniałem hamulcami o wymiarach 320mm (przód) 288 (tył) i to jest maksymalna wielkość hamulcy stosowana w cywilnych A4 8E/Exeo - precyzja i skuteczność układu hamulcowego jest naprawde doskonała.

Porównując układ hamulcowy z przodu 320mm z seryjnym 288mm to jest przepaść, dlatego testowane 312mm pewnie nie zachwyca szczególnie na tle konkurencji ze strony Audi i najnowszych produktów konkurencji.

Ponadto najnowszy A4 B8 dostał gigantyczną ilość stali w standardzie - tj. 314mm przód i 300 mm tył oraz układ ABS 8.0 z ulepszoną funkcją brake assist. Dodatkowo A4 w wersji 136KM jest wersją tzw. eko i najlżejsza z konkurencji VAGowskiej gdyż waży ok. 1470 km co w porównaniu do exeo 1515kg i passata 1574kg.

Poza tym sami wiecie jaką przepaść w trakcji i hamowaniu dają opony a rozmiar w tym przypadku .... ma znaczenie ;)


Mój test Exeo vs. A4 w wersji pdf dostępny na klubowym FTP lub pod adresem Seat Exeo vs Audi A4 test - rapidshare
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Czy daleko Spadło jabłko od jAbłoni ? - cz. III

Postprzez Amilo » 20 stycznia 2010, 14:46

Odnośnie ceny. Niewątpliwie, ceny SEAT-a w Polsce są kosmiczne i budzące oburzenie! Niedawno z kolegą zrobiliśmy sobie wyprawę po salonach i faktycznie dobrze wyposażony VW Passat 2.0 TDI kosztował o 5 tys. mniej niż taki sam SEAT Exeo.

Przykład: zrobiłem niedawno konfigurację mojego Leona na stronie SEAT-a. Cena mnie po prostu powaliła: 96,400 zł - o zgrozo! Osobiście kupiłem go w innej cenie, w promocji i na szczególnych warunkach, ale wyobraźcie sobie że idę dziś do salonu i biorę Leona 2.0 TDI z bixenonami ASF za taką sumę. Golf VI lepiej wyposażony, bo z pakietem zimowym, z lepszymi materiałami wykończeniowymi, w tym wliczone bixenony z ASF kosztuje 93,630 zł, czyli całe 2,800 zł mniej!!! Wyobrażacie sobie coś takiego? SEAT droższy od VW z silnikiem common-rail + DPF. To jakaś ewidentna paranoja!
Pozdrawiam,
Amilo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Amilo
Sport
Sport
 
Posty: 324
Dołączył(a): 12 września 2007, 02:06
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: CUPRA ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Forum Newsowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości