Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

DSG - skrzynia marzenie ?

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez bogdan201 » 10 marca 2010, 11:45

Zakładam temat choć wiem, że na LeonClubie nie ma zbyt wielu użytkowników takiej skrzyni.
Chciałbym podzielić się moimi wrażeniami z krótkiego użytkowania Leona 2.0 TDI (BKD) z taką skrzynią. Zakupiłem takie auto po przeczytaniu setek opinii tak negatywnych jak i pozytywnych o tym „wynalazku”.
Więc jak do tej pory skrzynia sprawuje się bardzo dobrze, szybko zmienia biegi w górę jak i w dół. Czasami potrafi być szorstka w swym działaniu np. redukując o dwa biegi w dół przy szybkim wyprzedzaniu innego pojazdu. Bardzo podoba mi się to, że mogę decydować o trybach jej pracy (tu mowa od „D”) odpowiednio wciskając pedał gazu: lekkie stałe naciśnięcie powoduje, że biegi skrzynia zmienia bardzo nisko już nawet przy 1800-2000obr/min. Większe naduszenie gazu powoduje odpowiednio zmiany przy wyższych obrotach. Przy sprincie ze startu możliwe jest, że biegi zmieni dopiero przy około 4000-4500obr/min.
Teraz napisze o średnim spalaniu jakie uzyskałem z całego zbiornika paliwa 50% miasto 50% trasa – wynik 6,6l/100km, przy czym komputer na 2 trybie pokazał dokładnie tyle samo. Jazda była dość spokojna, temperatury na zewnątrz od -10C do +5C. Myślę, że jak na dwu litrowy silnik, koła 225/45/17 oraz automat wynik dość przyzwoity.
Teraz pytanie do innych posiadaczy DSG z silnikami diesla: czy po włączeniu trybu „D” i zwolnieniu hamulca auto już delikatnie chce ruszyć ? U mnie tak jest a czytałem na innych forach, że w Passacie czasami auto na „D” potrafi stoczyć się w tył na wzniesieniu stąd w standardzie u Passata z DSG jest „AutoHold” automatyczny hamulec. W Leonie nie ma czegoś takiego ale żeby auto cofnęło do tyłu na „D” to musiałaby być spora górka.
Naprawdę mogę polecić taką skrzynie, myślę, że jest to skrzynia przyszłości, która będzie coraz bardziej popularna w samochodach koncernu VAG.
Zobacz Profil
bogdan201
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 kwietnia 2006, 21:50
Lokalizacja: płock
Auto: LEON FR
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez sat666 » 10 marca 2010, 12:04

bogdan201 napisał(a): Teraz napisze o średnim spalaniu jakie uzyskałem z całego zbiornika paliwa 50% miasto 50% trasa – wynik 6,6l/100km.


To znaczy, ze zrobiles ponad 400km jezdzac po miescie?

Ogolnie super wynik, moj dzisiejszy dojazd do pracy to 14l/100.

Pozdrawiam,
s
TDI+ Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sat666
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 7 kwietnia 2008, 16:01
Lokalizacja: Malopolskie
Auto: Seat Leon FR

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez bogdan201 » 10 marca 2010, 12:13

Dokładnie to nie wyliczałem ile km po mieście ile w trasie. Myśle że 50/50% to tak orientacyjnie. Do jazdy miejskiej zaliczam także przejazdy do pracy gdzie zapalam zimne auto, przejeżdżam 8km "trasą" i przebijam się przez 3 czy 4 skrzyżowania (bez sygnalizacji) na dystansie 3km. Na takim dojeździe auto przy ujemnych temperaturach nie zdąży złapać 90C - jest może z 80C. Dodatkowo moja jazda jest jak najbardziej spokojna przelot przez te 8km to tak średnio 90-100km/h. Powrót z pracy w odwrotnej kolejności.
Takie spalanie mi wyszło i jestem z niego zadowolony.
Zobacz Profil
bogdan201
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 kwietnia 2006, 21:50
Lokalizacja: płock
Auto: LEON FR
Silnik: ARL 1.9

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez gural » 11 marca 2010, 10:15

Co do automatu, nie jeździłem na leonem dsg, ale za to jeździłem 4 automatami, 1 Renia oraz 3 amerykany (mam tu na myśli że byłem właścicielem dłuższy czas) ale miałem okazje jechać kilka razy golfem z dsg - dla mnie skrzynia bardzo fajna (ciekawi mnie jak z żywotnością)

nigdy na D auto mi się nie cofnęło, pod górkę może nie ruszy bez dodania gazu ale się nie cofa

co do powierzchni płaskiej to np, windstar (ford) oraz voyek (chrysler) ruszały spokojnie po odpuszczeniu pedału, zaś explorer stał w miejscu, było to związane z byt dużymi przełożeniami w expie na skrzyni

co do dsg to ciekawi mnie jedno zagadnienie, czy producent (grupa vag) też pisze jak Reno, że są one bezobsługowe??
Zobacz Profil
gural
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 2 lutego 2010, 14:59
Lokalizacja: uć => Łódź
Auto: leon II

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez marcin_kielce » 11 marca 2010, 10:30

Nie są bezobsługowe, trzeba wymieniać olej co 60kkm. Ja bym nawet zalecał częściej.
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez gural » 11 marca 2010, 11:35

No to widzę, że mają lepsze doświadczenie niż reno, tam była bezobsługowa, w której się oleju nie wymieniało i padały max po 200 tys, w autach ze stanów się zmienia zazwyczaj co 25 tysi.

JA ogólnie bardzo polecam automaty, są o wiele wygodniejsze a dają też dużą frajdę z jazdy
Zobacz Profil
gural
Stella
Stella
 
Posty: 30
Dołączył(a): 2 lutego 2010, 14:59
Lokalizacja: uć => Łódź
Auto: leon II

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez marcin_kielce » 11 marca 2010, 11:43

Zależy do czego. Do dupowozu na pewno są lepsze.

Pozdroo
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez Adamek » 12 marca 2010, 07:45

bogdan201 napisał(a):Teraz pytanie do innych posiadaczy DSG z silnikami diesla: czy po włączeniu trybu „D” i zwolnieniu hamulca auto już delikatnie chce ruszyć ? U mnie tak jest a czytałem na innych forach, że w Passacie czasami auto na „D” potrafi stoczyć się w tył na wzniesieniu stąd w standardzie u Passata z DSG jest „AutoHold” automatyczny hamulec. W Leonie nie ma czegoś takiego ale żeby auto cofnęło do tyłu na „D” to musiałaby być spora górka.


Ja mam Passata z DSG (tylko, że motor benzynowy) Po włączeniu trybu "D" i zwolnieniu hamulca nożnego auto delikatnie rusza do przodu, nie miałem jeszcze przypadku aby mi się samochód stoczył do tyłu na wzniesieniu aczkolwiek twierdzę, że jest to możliwe przy większym nachyleniu. AutoHold czyli jak piszesz automatyczny hamulec nie był standardem, był opcją ale na tyle tanią, że każdy użytkownik kupujący skrzynię DSG doposażył sobie auto o ten dodatek
Nie obawiaj się doskonałości! Nigdy jej nie osiągniesz...
Zobacz Profil
Adamek
Sport
Sport
 
Posty: 444
Dołączył(a): 3 lipca 2007, 08:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: R36

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez bogdan201 » 12 marca 2010, 08:26

Adamek napisał(a):
bogdan201 napisał(a):Teraz pytanie do innych posiadaczy DSG z silnikami diesla: czy po włączeniu trybu „D” i zwolnieniu hamulca auto już delikatnie chce ruszyć ? U mnie tak jest a czytałem na innych forach, że w Passacie czasami auto na „D” potrafi stoczyć się w tył na wzniesieniu stąd w standardzie u Passata z DSG jest „AutoHold” automatyczny hamulec. W Leonie nie ma czegoś takiego ale żeby auto cofnęło do tyłu na „D” to musiałaby być spora górka.


Ja mam Passata z DSG (tylko, że motor benzynowy) Po włączeniu trybu "D" i zwolnieniu hamulca nożnego auto delikatnie rusza do przodu, nie miałem jeszcze przypadku aby mi się samochód stoczył do tyłu na wzniesieniu aczkolwiek twierdzę, że jest to możliwe przy większym nachyleniu. AutoHold czyli jak piszesz automatyczny hamulec nie był standardem, był opcją ale na tyle tanią, że każdy użytkownik kupujący skrzynię DSG doposażył sobie auto o ten dodatek

Dzięki za odpowiedź, teraz wiem, że tak musi być i z moją skrzynią jest wszystko o.k.
Zobacz Profil
bogdan201
Stella +
Stella +
 
Posty: 71
Dołączył(a): 19 kwietnia 2006, 21:50
Lokalizacja: płock
Auto: LEON FR
Silnik: ARL 1.9

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez cypreess » 13 marca 2010, 13:13

No to ja tez dorzuce swoje 3 grosze, mam juz 2 lata jazdy BKD z DSG za soba.

1) Ogolnie na codzien jest to perfekcyjny wynalazek - po prostu nigdy nie przesiadlbym sie do manuala. Dwa tryby D i S powoduja tak dużą zmiane w pracy skrzyni (a takze zmienia sie czulosc pedalu gazu, chyba takze servotronic troche inaczej pracuje?), ze auto wyraznie staje sie zadziorne i agresywne w prowadzeniu.

2) Jedyny minus skrzyn automatycznych jaki mi jest znany to problem szybkiego/sportowego ruszania. A to moze u wielu osob zabic frajde z jazdy. Problem polega na tym, że przy normalnym uzywaniu skrzyni wciśnięcie gazu do dechy ze startu zatrzymanego zawsze owocuje okolo sekundowym opoznieniem. Z tego co ze znajomym udalo nam sie ustalic, kwestią problemu nie jest szybkość pracy skrzyni czy sprzegla - tylko to, ze automatyka stara sie oszczedzic podzespoly ruszajac z mniejszych obrotow potem stopniowo pozwalajac je zwiekszyc w bezpiecznych granicach.

Rozwiazaniem tego problemu mial byc LaunchControl (LC), ktory okazal sie wielkim niewypalem. Owszem, przelaczenie skrzyni w tryb S oraz odlaczenie przyciskiem ESP (sic!) powodowalo ze mozna bylo W NIEKTORYCH MODELACH SKRZYNI DSG trzymajac hamulec docisnac gaz do konca (silnik rozkrecal sie troche ponad 2000 obrotow, ale nie wiecej) i puscic hamulec ruszajac szybciej, ale bylo wiele kwestii wtornych, ktore są przeszkoda aby tego uzywac. Pierwsza sprawa - nikt kto sporadycznie chce ruszyc w ten sposob nie bedzie wykonywal tej sekwencji operacji bo to jest niepraktyczne. Po drugie producenci widzac, ze LC jest wykorzystywane duzo czesciej niz zakladali zaczeli liczyc straty wynikajace z reklamacji skrzyn - w DSG sa dwa male sprzegla zamiast jednego duzego - zwytonosc przy obciazeniu takim jest wiec duzo mniejsza od klasycznego duzego sprzegla. Ja je ktoś non stop w ten sposob i pod rząd pałował - to sprzegła padały. W związku z tym w większości nowych skrzyń funkcja jest programowo zablokowana.

Tak więc wniosek - jeśli ktoś planuje zakup autka żeby sie po ulicy spod świateł ścigać to przy dsg będzie za każdym razem tracił na starcie. W normalnej jeździe to jest uciążliwe tylko w sytuacji jak stoimi na jednym pasie w korku i chcemy się "wbić" na drugi pas który jedzie. Ten sam problem. Albo nas ktoś wpuści albo ciężko się wbić z powodu tego opóźnienia.

Na marginesie jeszcze mala dygresja. Jezdzilem Lexusem GS hybryda i tam problem rozwiazywalo to, ze kopa z postoju dawaly silniki elektryczne praktycznie od zaraz, a potem ciagnal silnik - moze to jest przyszlosc hybryd? Innej zalety hybrydy nie widze.

3) Trzecia cecha skrzyni to jej adaptacyjnosc do stylu jazdy. Sterownik ma tam jakas funkcje ktora analizauje sposob jazdy z ostatnich X godzin czy dni (tego nie wiem) i dostosowywuje rekacje. Np. Raz lekkie dodanie gazu spowoduje od razu redukcje, a raz silnik postara sie przyspieszyc z niskich obrotow. I tu jest problem - bo jak sie autem jezdzi na codzien po miescie 100% w korkach (tak jak ja) to reakcje skrzyni sa potem strasznie mulowate i ociezale. Trzeba wciskac gaz do dechu zeby sie cos redukowalo i jezdzilo. To jest denerwujace. Pomaga np .przegonienie auta na trasie - zawsze jak wracam z jakiejs dluzszej trasy, auto jest totalnie odmulone , reaguje na najmniejsze dotkniecie gazu, redukuje od dotkniecia gazu i wyrywa do przodu.

Poniewaz duzo tych tras nie robie, wiec w miescie radze sobei tak ze jak mam ochote pojechac ciut agresywniej to dolaczam S i wtedy nie ma problemu - Warcy Rycy Cescy :-)

No ale trzeba miec swiadomosc takich rzeczy jak opisalem. Jak mowie - sa to spostrzezenia 100% typowo miejskie.

Na koniec jeszcze jedna refleksja - najwiekszy blad to bylo kupienie diesla do jazdy w miescie. Totalny bezsens, silnik sie nawet zagrzac nie potrafi dobrze do konca. Tylko benzyna. Bez wahania zmienilbym na 2.0 TFSI albo chociaz 1.8 TFSI. Leon FR w TFSI mial jeszcze w DSG lopatki przy kierownicy wiec mozna sie bylo pobawic nimi.


-- edit ---
jeszcze odpowiadajac na co poniektore pytania
- autko bez hold assist potrafi cofnac sie przy ruszaniu pod gore szczegolnie jak jest obciazone, jak kupilem auto myslalem ze kazdy automat ma system typu "hold assist" a tu zonk - zdziwiony bylem ze to opcja
- jak uruchamiam auto rano na zimno (minusowe temperatury) to czasem ciezko mi jest autem ruszyc, szczegolnie jak np. parkowalem w kopnym sniegu i jest maly opor na kolach. dodaje gau a auto wyje silnikiem ale nie chce ruszyc, albo rusza z trudem, ale tylko jak jest zimno
Zobacz Profil
cypreess
Sport
Sport
 
Posty: 235
Dołączył(a): 27 maja 2008, 19:16
Lokalizacja: małopolska
Auto: 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez Adamek » 13 marca 2010, 14:44

cypreess napisał(a):2) Jedyny minus skrzyn automatycznych jaki mi jest znany to problem szybkiego/sportowego ruszania. A to moze u wielu osob zabic frajde z jazdy. Problem polega na tym, że przy normalnym uzywaniu skrzyni wciśnięcie gazu do dechy ze startu zatrzymanego zawsze owocuje okolo sekundowym opoznieniem. Z tego co ze znajomym udalo nam sie ustalic, kwestią problemu nie jest szybkość pracy skrzyni czy sprzegla - tylko to, ze automatyka stara sie oszczedzic podzespoly ruszajac z mniejszych obrotow potem stopniowo pozwalajac je zwiekszyc w bezpiecznych granicach.

Rozwiazaniem tego problemu mial byc LaunchControl (LC), ktory okazal sie wielkim niewypalem. Owszem, przelaczenie skrzyni w tryb S oraz odlaczenie przyciskiem ESP (sic!) powodowalo ze mozna bylo W NIEKTORYCH MODELACH SKRZYNI DSG trzymajac hamulec docisnac gaz do konca (silnik rozkrecal sie troche ponad 2000 obrotow, ale nie wiecej) i puscic hamulec ruszajac szybciej, ale bylo wiele kwestii wtornych, ktore są przeszkoda aby tego uzywac. Pierwsza sprawa - nikt kto sporadycznie chce ruszyc w ten sposob nie bedzie wykonywal tej sekwencji operacji bo to jest niepraktyczne. Po drugie producenci widzac, ze LC jest wykorzystywane duzo czesciej niz zakladali zaczeli liczyc straty wynikajace z reklamacji skrzyn - w DSG sa dwa male sprzegla zamiast jednego duzego - zwytonosc przy obciazeniu takim jest wiec duzo mniejsza od klasycznego duzego sprzegla. Ja je ktoś non stop w ten sposob i pod rząd pałował - to sprzegła padały. W związku z tym w większości nowych skrzyń funkcja jest programowo zablokowana.

Tak więc wniosek - jeśli ktoś planuje zakup autka żeby sie po ulicy spod świateł ścigać to przy dsg będzie za każdym razem tracił na starcie. W normalnej jeździe to jest uciążliwe tylko w sytuacji jak stoimi na jednym pasie w korku i chcemy się "wbić" na drugi pas który jedzie. Ten sam problem. Albo nas ktoś wpuści albo ciężko się wbić z powodu tego opóźnienia.


Dlaczego LC okazuje się wielkim nie wypałem? Po odpaleniu systemu LC nie ma mocnych na start ze świateł, przynajmniej ja jeszcze takiego nie spotkałem. Cała operacja trwa może 8sek więc to znowu nie taki wielki problem uruchamiać LC na czerwonym świetle. U mnie samochód startuje z 3200 obr/min a czasami od 4000 obr/min (mam 4x4) i ruszanie z tego systemu powoduje zawroty głowy z przeciążenia!
Przy normalnym ruszaniu faktycznie jest ok 1sek opóźnienia ale do tego idzie się przyzwyczaić, nie miałem nigdy problemu z wbiciem się między samochody albo zwianiem ze skrzyżowania. Według mnie skrzynia DSG to mistrzostwo świata, nikt i nic nie jest w stanie zmienić szybciej przełożenia niż DSG. Nigdy natomiast nie zastanawiałem się jak znosi cały układ przeniesienia napędu starty z LC a śmiem twierdzić, że w dupę dostaje konkretnie. Producent wyposażając w taką funkcję samochód pewno zrobił wcześniej szereg testów, są różne zabezpieczenia skrzyni także mniej my nadzieję, że skrzynia będzie bezawaryjna kilka dobrych lat.
Nie obawiaj się doskonałości! Nigdy jej nie osiągniesz...
Zobacz Profil
Adamek
Sport
Sport
 
Posty: 444
Dołączył(a): 3 lipca 2007, 08:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: R36

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez cypreess » 13 marca 2010, 15:15

Adamek napisał(a):Dlaczego LC okazuje się wielkim nie wypałem?

No napisalem. IMHO jest niewygodny. Nadmiernie zuzywa skrzynie ktora do tego nie jest dostosowana. Producenci wcale nie przetestowali tego tak dobrze jak piszesz, dealer powiedzial mi ze wycofano LC z nowych modeli.
Zobacz Profil
cypreess
Sport
Sport
 
Posty: 235
Dołączył(a): 27 maja 2008, 19:16
Lokalizacja: małopolska
Auto: 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez olus » 13 marca 2010, 15:40

cypreess napisał(a):wycofano LC z nowych modeli.
kolega Lucas odebral w 2009 scirocco 2.0 tsi z dsg i tam jest procedura startu. takze nie wiem skad takie info
have no fear BMN is here :D

Seat Napinator
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez celinskip » 13 marca 2010, 15:47

niby w czym wycofali????? A co do procedury, jak masz reczna skrzynie to tez musisz wylaczyc kontrole trakcji, dobrze trafic z obrotami a i tak ktos kto bedzie siedzial w samochodzie obok z dsg i procedura pokaze nam jak da sie szybko ruszyc =]
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
celinskip
Sport
Sport
 
Posty: 392
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 22:29
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon Cupra
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez olus » 13 marca 2010, 17:43

celinskip, dokladnie, w dsg musisz jeszcze wrzucic S. obstawiam ze max 2-3 sek to trwa, takze nie wiem gdzie ta uciazliwosc, wystarczy przecwiczyc :D
have no fear BMN is here :D

Seat Napinator
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez barteq73 » 15 listopada 2013, 09:15

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barteq73
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 20 kwietnia 2008, 17:59
Lokalizacja: Polska
Auto: XL DSG
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez zwirek75 » 15 listopada 2013, 10:16

Dotyczy tylko 7 biegowych:
Only 7 speed (DQ200) DSG transmissions. Its not a safety issue, but some have been found to be susceptible to electrical faults in stop-start traffic when temperatures rise. So they are changing them from a synthetic oil to a mineral oil.
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez rodzyn889 » 15 listopada 2013, 10:21

To ja dodam coś z moich doświadczeń: NA POCZĄTEK DSG TO NIE AUTOMAT, TO SKRZYNIA ZAUTOMATYZOWANA GDZIE BEGI WYBIERA ZESPÓŁ MECHATRONIKI.

Skrzynia 6bieg olej co 60tys do wymiany
Skrzynia 7 bieg olej niewymienny ale za to skrzynia bardziej awaryjna.

I w takiej i takiej spotkałem się z uszkodzonymi sprzegłami (nie przeżuca biegów, szarpie z poaczątku itp itd) oraz uszkodzonymi mechatroikami, naprawde co 3cia skrzynia ma ten problem czyli jakieś uszkodzenie z całego pakietu usterek które występują, one są fajne do kiedy mają gwarancje, ale jak przyjdzie komuś ją naprawiać to naprawde współczuje. Póki auto na gwaracji to można sobie szaleć, ale te skrzynie są tak delikatne, że ja osobiscie nigdy bym sobie takiej nie kupił, mimo że jest to najlepsza skrzynia pod względem pracy (jesli pracuje oczywiscie)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rodzyn889
Sport
Sport
 
Posty: 486
Dołączył(a): 27 października 2013, 11:27
Lokalizacja: Waw
Auto: LEON FR
Silnik: BMN 2.0

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez barteq73 » 15 listopada 2013, 11:34

Też doczytalem że 7-io biegowe.
Nie nażekal bym tak na awarie, na pewno nie częściej ulegają awarii niż inne podzespoly. Serwisy autoryzowane zawsze baly się jak ognia DSG, bo nie mialy ani stanowisk, ani przeszkolonego personelu do napraw, tylko wymiana. Przed zakupem auta z w/w skrzynią rozmiawialem z wyspecjalizowanym serwisem od skrzyń automatycznych i na pewno w porównaniu z innymi markami jest temat do ogarnięcia, o bezstopniowych np. forda do motoru 1.6 tdci nie wspomnę. Chociaż i z tą warsztat sobie poradzil, po dwóch wyjęciach. Prawdą jest że jeżeli jest maloogarnięty mechanik zamknęty w swoim świecie (czyt. dzialający praca-dom, na obszarze 2km/2 i bez netu) to z krzyżykiem i czosnkiem będzie za takim autem biegal.
Ja też kiedyś mialem przykazanie "szybkie kobiety, piękne auta, tylko w manualu"- teraz nie zamienię automatu. I nie chodzi tu o mieszanie lewarem, a o brak manualnego sprzęga.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barteq73
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 20 kwietnia 2008, 17:59
Lokalizacja: Polska
Auto: XL DSG
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez lokos » 15 listopada 2013, 17:08

Rodzyn...Ja nie wiem o co kaman, 3lata tiptronic w domu przy przebiegu 420000 się rozpadł trochę z mojej winy(naprawa ok.3000zl) lata dalej. Później 2.0 TDI 320000 w kołach, skrzynia jak nowa lata dalej w firmie, w Leonie mam dsg lata jak marzenie. Wiec nie wiem jakie ona ma wady. No może to ze trzeba co jakieś 50tys wymienić olej , ale ceny juz spadły ,ja place w serwisie skody 750zl za wymianę z materiałem.
Zobacz Profil
lokos
Signo
Signo
 
Posty: 145
Dołączył(a): 20 października 2012, 20:22
Auto: LEON 2.0 tfsi

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez rodzyn889 » 15 listopada 2013, 22:10

U mnie klienci się tam skarżą ze masakra ale może jestem uprzedzony bo do ASo klient przyjeżdża dopiero jak ma problem :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rodzyn889
Sport
Sport
 
Posty: 486
Dołączył(a): 27 października 2013, 11:27
Lokalizacja: Waw
Auto: LEON FR
Silnik: BMN 2.0

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez barteq73 » 15 listopada 2013, 23:29

A ci co przyjeżdżają do ASo z autem i nie mają problemów z DSG ? Nie ma takich? Bo myślę że propozycja naprawy to wymiana, koszt :roll:
i wtedy też bym rzucał mięsem. Chyba że się mylę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barteq73
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 20 kwietnia 2008, 17:59
Lokalizacja: Polska
Auto: XL DSG
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez rodzyn889 » 15 listopada 2013, 23:39

Nie spotkałem się :? wszyscy narzekają tylko, może dla zasady? Wszyscy chwalą sobie jak te skrzynie łądnie chodzą a zaraz się komuś sypnie i leci wiązanka i poczta pantoflowa :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rodzyn889
Sport
Sport
 
Posty: 486
Dołączył(a): 27 października 2013, 11:27
Lokalizacja: Waw
Auto: LEON FR
Silnik: BMN 2.0

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez Skulek » 20 listopada 2013, 23:04

Wszystko się sypie, kwestia użytkowania.

Jeden dba, drugi nie, trzeci kupi i płacze.

Kupiłem Golfa to pierwsze co serwis DSG, ale u osób które się na tym znają !!! Bo nie jest tylko kwestia spuszczenia i wlania nowego oleju.
Przeszłość:
Ibiza 6K GT TDI 1.9TDI 185KM@380NM
Ibiza 6k2 Cupra 1.8T 156KM@210NM
Ibiza 6L FR 1.9TDI 164KM@400NM
Leon 1P FR 2.0 TDI 195KM@430NM
VW Golf VI GTI DSG 2.0 TSI 224KM@300NM
Teraźniejszość:
Leon 5F FR DSG 2.0 TDI 150KM@320NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Skulek
Sport
Sport
 
Posty: 203
Dołączył(a): 17 maja 2009, 12:55
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Leon FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG - skrzynia marzenie ?

Postprzez barteq73 » 21 listopada 2013, 20:14

Na każdym kroku spotykam ludzi przekonanych że automat to skrzynia bezobsługowa, w sumie mają trochę racji. Tylko DSG to skrzynia zautomatyzowana i obsługowa :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barteq73
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 20 kwietnia 2008, 17:59
Lokalizacja: Polska
Auto: XL DSG
Silnik: TDI pompowtryski PD


Powrót do Leon 2 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość