Panowie...
-jak stuka na postoju i cichnie po wciśnięciu sprzęgła to na bank koło dwumasowe...ja polecam wymieniać całe zestawy i wkładać LUKa koszt wymiany ok 2200zł
-jak jadąc na 5 biegu przy minimalnych obrotach wciśniemy pedał w podłoge i przy ok 2000-2300obr zacznie nam szarpać to też dwumas...czyność j.w.
-jak szapie przy delikatnym przyspieszaniu w przedziale 1900-2300obr to opisywany wyżej bład mapy wtrysku (oprogramowania komputera silnika) przeważnie fabryczny no chyba że ktoś go nieumiejętnie modyfikował...niestety wgranie oryginalnego softu ok 600zł bądź dobra modyfikacja istniejącego oczywiście z podniesieniem parametrów ok 1500zł.
-charakterystyczny dźwiek karetki przy delikatnym dodawaniu i ujmowaniu gazu to niestety urok tych silników...oczywiście w granicach rozsądku bo jeżeli jest on naprawde niepokojaco głośny i do tego pojawiaja sie jakieś odglosy tarcia itp to niestety Panowie turbina nam się kończy...koszt zregenerowanej turbiny na wymiane za nową ok 700zł + wymiana.
-nadmierne dymienie przy ostrym wciskaniu...jeżeli mamy seryjny soft to normalne nie jest i wtedy badamy dawki na wtryskach i ew korekty wtrysków czy ktoryś nie leje, może dostawac za dużo paliwa a za mało powietrza i w skutek niedopalania mieszanki powstaje nadmiar czarnego dymu

, może też puszczać turbina olej w uklad wydechowy; Natomiast jeżeli mapa wtrysku była modyfikowana i była podnoszona moc to wtedy dymienie przy wciskaniu pedału w podłoge jest normalne gdyż silnik dostaje wiecej paliwa i nie zawsze (w zalezności od zaawansowania modyfikacji mechanicznych silnika) wyrabia się z jego spalaniem stąd puszanie czarnej zasłony dymnej na zostawianego z tyłu przeciwnika na światłach
Podsumowując...nowe TDI to dziwne silniki, kapryśne i nie do końca dopracowane...taki przerost formy nad treścią, coprawda dużo można z nimi zrobić i dużo porawić ale bywają zawodne...zwłaszcza 3 elementy: koło dwumasowe, turbo i pompowtryski
No opisałem sie jak osioł ale może to komuś rozjaśni co tak naprawde dzieje się z jego autem i co można z tym zrobić

...i Panowie złota rada, zanim czaczniecie coś wymieniać to najpierw udajcie sie do kumatego gościa na kompleksową diagnostyke VCDSem !