Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

jazda bez sprzęgła i gazu na pierwszym biegu

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

jazda bez sprzęgła i gazu na pierwszym biegu

Postprzez Ojciec » 24 września 2010, 11:42

Jak wrzucę jedynkę puszcze sprzęgło i gaz to auto mi się to czy ok 8km/h. Jako że dojazd do domu mam po drodze szutrowej to często tak się toczę aby auta za bardzo nie okurzyć.
No i teraz pytanie czy takie toczenie może mieć jakiś zły wpływ na np. sprzęgło, skrzynię czy co kolwiek innego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: jazda bez sprzęgła i gazu na pierwszym biegu

Postprzez tatian » 24 września 2010, 11:48

Diesel na każdym biegu się tak toczy jak zapewne zauważyłeś. Dla mnie jest to przydatne szczególnie w korkach, a co do wpływu, ciekawe pytanie, nigdy się nawet nad tym nie zastanawiałem.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: jazda bez sprzęgła i gazu na pierwszym biegu

Postprzez bono » 24 września 2010, 12:03

Ojciec napisał(a):No i teraz pytanie czy takie toczenie może mieć jakiś zły wpływ na np. sprzęgło, skrzynię czy co kolwiek innego.

Generalnie pierwszy bieg jest zaprojektowany, aby na nim ruszyć i jak najszybciej zmienić na kolejny. Jednak moim zdaniem póki nie jeżdzisz na półsprzęgle nic się nie powinno stać. Gorzej jakbyś tak jeżdził na wstecznym wtedy skrzynia poleciała by bardzo szybko, ponieważ koła zębate mają proste zęby.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: jazda bez sprzęgła i gazu na pierwszym biegu

Postprzez bajla » 24 września 2010, 12:30

Myślę że póki jedzie na tych obrotach biegu jałowego, bez dużych obciążeń to raczej nie powinno to jakoś negatywnie wpłynąć na trwałość skrzyni ;)
Zobacz Profil
bajla
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20 września 2010, 18:50
Lokalizacja: Nysa/Wrocław
Auto: Seat Leon

Re: jazda bez sprzęgła i gazu na pierwszym biegu

Postprzez zwirek75 » 24 września 2010, 12:34

Jedynka mniej obciąża sprzęgło niż każdy wyższy bieg.
Też sie tak toczę w korkach ;)
A co do jedynki jako biegu do ruszania ... u mnie da sie na jedynce jechac 60 km/h ... :)
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: jazda bez sprzęgła i gazu na pierwszym biegu

Postprzez Ojciec » 24 września 2010, 19:03

Dzięki wszystkim za informacje. Teraz spokojnie będę się toczył po mojej uliczce szutrowej ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: jazda bez sprzęgła i gazu na pierwszym biegu

Postprzez transit_master » 24 września 2010, 20:48

zwirek75 napisał(a):u mnie da sie na jedynce jechac 60 km/h
czyli generalnie na "jedynce" jeździsz po mieście :P
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: jazda bez sprzęgła i gazu na pierwszym biegu

Postprzez Sammael » 24 września 2010, 21:09

Nic się nie stanie, bo co miałoby? Przecież moc silnika jest przekazywana normalnie na asfalt, z wału korbowego na sprzęgło, skrzynie i koła... przecież cudów nie ma.
Jedyna różnica w tym, że auto ma wymaganą dawkę paliwa (po pedale gazu) 0mg/suw - no bo nie naciskasz gazu, tylko paliwo jest podawane, przez regulację biegu jałowego...
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości