IroN_87 podjedź do jakiegoś sklepu z akcesoriami i przymierz sobie, a zobaczysz że wygląda to ohydnie.
jest to mój opis (tu jest link:
słupek by exb ale z racji tego że trzeba się rejestrować to skopiowałem cały text)
Do montażu będzie oprócz tego co jest w zestawie potrzebne "coś" co można zamontować w dolocie. W starszych silnikach wystarczy tylko trójnik który jest w zestawie ale w nowszych już nie bardzo... Ja zdecydowałem się na odpowietrznik z układu abs

(troszkę go poprawiłem ale o tym później)
Zajmijmy się słupkiem:
najpierw trzeba troszkę po przymierzać gdzie chcemy mieć zainstalowany wskaźnik:
skoro i tak miałem robić otwory w słupku na przewody to stwierdziłem że wytnę otwór na całą "stopkę". Te druty które widać są wtopione za pomocą lutownicy (żeby usztywnić konstrukcie), a na ostatnim zdjęciu zapaćkałem wszystko Poxiliną

:
i kolejne przymiarki:
teraz do gry weszła "pożyczona" pończocha, mata szklana i żywica-1 fota. Dalej po zaschnięciu trzeba było uciąć końcówkę przy podstawie, bo tam słupek wchodzi w deskę i załatać pozostałą dziurę:
nałożenie szpachli:
po kilku szlifach i poprawkach:
po malowaniu (będzie trzeba coś innego wymyślić ale to późnij):
Wskaźnik posiada 2 kolory podświetlenia: biały i pomarańczowy wpadający w czerwień. Ustalamy to przez podłączenie odpowiednich przewodów (wszystko jest w instrukcji). Zasilanie pociągnąłem z przewodów idących do radia tak aby wskaźnik zapalał się po przekręceniu kluczyka i nie gasł po wyłączeniu zapłonu, a dopiero po wciągnięciu kluczyka. Niestety nie da się akurat tego wskaźnika podpiąć pod regulacje siły podświetlenia deski tak aby regulować jego intensywność świecenia!
Teraz dolot:
Tak jak wspominałem skorzystałem do tego odpowietrznik z układu abs (nie wiem z jakiego modelu jest ten dinks-kierowałem się w miarę długą końcówką na wąż

) w którym delikatnie powiększyłem otwór na dole gwintu i dolutowałem podkładkę aby odpowietrznik przylegał większą powierzchnią. Trzeba wyciągnąć rurę idącą od IC do kolektora ssącego i nagwintować. Zanim dokręciłem moją "złodziejkę" odtłuściłem powierzchnię i posmarowałem klejem do otulin (tych używanych w instalacjach C.O.) ze względu na to że jest plastyczny, odporny na temp i na upartego zawsze można odkręcić

. Tak to wygląda:
Przewód od wskaźnika do czujnika poprowadziłem przez otwór w ścianie grodziowej koło pedału gazu. Tak to wygląda po złożeniu (na drugim zdjęciu widać filterek koło zaworu N75 i czujnik ciśnienia):
Po zamontowaniu wskaźnika wygląda on tak (pierwsza fotka to praca na biegu jałowym, a druga przedstawia zapamiętany overboost):
potem poszło w czarną strukturę i wygląda tak jak na fotce wyżej
Jak są jakieś niejasności to chętnie powiem