Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Migająca czerwona kontrolka temperatury cieczy chłodzącej

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Migająca dioda temperatury silnika.

Postprzez bugajek » 12 lutego 2010, 07:58

Łoś myśliciel :D
zaprasza na bloga

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bugajek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 8 stycznia 2005, 18:30
Lokalizacja: ZS-Zaj***** Szczecin
Auto: Moose

Reklama

[ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez IroN_87 » 30 listopada 2010, 16:43

Wczoraj i dzisiaj po całym dniu stania auta na mrozie (-6) po odpaleniu po jakiś 10 sekundach zaczyna mrugać kontrolka temp płynu chłodniczego i chyba 2 piknięcia...
Nie mam teraz laptopa i nie mogę sprawdzić błędu VAGiem ;/ najwcześniej w weekend...
Jakieś sugestie co to może być? bo nie wiem czy do weekendu mogę jeździć spokojnie...
W zbiorniczku wyrównawczym max.
Czujnik płynu chłodniczego wymieniony rok temu.
Po gdzieś trzecim odpaleniu przestaje mrugać kontrolka.. trochę się prawdopodobnie rozgrzewa.
Czujnik czy może płyn chłodniczy do dupy? jakby miał słabe właściwości to kontrolka mogłaby to sugerować w jakiś sposób?
Tamtej zimy przy -25 nic się nie działo takiego.
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez Carlos » 30 listopada 2010, 16:51

Podjedź sobie do jakiegoś mechanika niech Ci sprawdzi do ilu stopni na minusie masz płyn w zbiorniczku. Teraz chyba każdy mechanik ma takie urządzonko.
Leon 1.9TDI 155PS/314Nm ASV Powered by ECUProject
Kawasaki Z750 S
Zobacz Profil
Carlos
Signo
Signo
 
Posty: 152
Dołączył(a): 20 września 2009, 20:58
Lokalizacja: SPS
Auto: Seat Leon

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez jarutis » 30 listopada 2010, 17:07

U mnie jest tak samo i tez mnie to niepokoi. Jak będzie jakiś rezultat to daj znać co było objawem.
Zobacz Profil
jarutis
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 grudnia 2009, 11:13
Lokalizacja: Wilno
Auto: Seat Leon

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez tatian » 30 listopada 2010, 17:49

Panowie a sprawdzaliście stan płynu w zbiorniczku?
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez IroN_87 » 30 listopada 2010, 17:54

"W zbiorniczku wyrównawczym max."
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez GreyFox10sl » 30 listopada 2010, 19:08

a ja napisze koledzy tak...tez tak mialem i przy nizszej temperaturze jest podobno w zbiorniczku jakis czujnik i on moze byc uszkodzony ...plynu max olej ok wiec mysle ze nie ma sie czym martwic tylko wymienic czujnik ktory moze byc uszkodzony
Zobacz Profil
GreyFox10sl
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 18 lipca 2009, 09:21
Lokalizacja: Wadowice
Auto: seat leon 1

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez laska1193 » 30 listopada 2010, 20:09

Dolej odrobinę płynu G12.
Leon jest czujny jeśli jest choć odrobina mniej niż max.
Już to przerabiałem.
Turkusowy Leoś Sport AHF


Obrazek
Zobacz Profil
laska1193
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 28 sierpnia 2009, 14:36
Lokalizacja: Kwidzyn
Auto: Seat Leon Sport

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez kapi » 1 grudnia 2010, 07:26

Ja mam ponad max (wg podziałki na zbiorniczku) i tez się od czasu do czasu kontrolka odzywa - między innymi teraz. Po dolaniu trochę płynu "problem" znika.
Zobacz Profil
kapi
Stella +
Stella +
 
Posty: 41
Dołączył(a): 26 czerwca 2009, 09:00
Lokalizacja: Rybnik
Auto: Seat Leon 1M

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez goomis86 » 1 grudnia 2010, 07:37

mam to samo, szczególnie przy tych mrozach teraz, praktycznie przy każdym odpaleniu auta. Podobno pomaga przeczyszczenie tych 2 prętów od poziomu płynu chłodniczego.
Zobacz Profil
goomis86
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 stycznia 2010, 20:50
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Toledo 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez L3viathan » 1 grudnia 2010, 08:29

I ja mam od takie same objawy od kiedy zaczęły się mrozy, zapala się kontrolka i sygnał ostrzegawczy. Ale już po 20 sekundach pracy silnika po ponownym odpaleniu wszystko jest ok i kontrolka się nie odzywa, sprawdziłem dziś przy -20 C
Zobacz Profil
L3viathan
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 maja 2010, 20:51
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Auto: Seat Leon

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez Felype » 1 grudnia 2010, 09:04

Dolejcie trochę płynu, nawet ponad max, nic się nie stanie a problem zniknie. Sprawdzone!
Temat był już wielokrotnie wałkowany i co roku wraca:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Felype
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 17 sierpnia 2009, 08:37
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 1M BCB

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez wgi » 1 grudnia 2010, 09:48

Może jeszcze do pełna dolać? Po to jest znacznik, żeby go nie przekraczać.
Jak jest błąd to należy podpiąć pod vaga i sprawdzić co jest nie tak.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez czoko » 2 grudnia 2010, 18:39

Mam to samo. Nalałem do max, a może troche więcej niż max i problem zniknął.
Miałem to samo w zeszłym roku. Ten typ tak ma ;)
Zobacz Profil
czoko
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 9 lutego 2009, 21:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Seat Leon 1,6 16V

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez the_rahzel » 2 grudnia 2010, 19:03

wgi napisał(a):Może jeszcze do pełna dolać? Po to jest znacznik, żeby go nie przekraczać.
Jak jest błąd to należy podpiąć pod vaga i sprawdzić co jest nie tak.



Ja mam już tak drugą zimę i VAG nic nie pokazuje... A też mam trochę ponad stan i dalej pika.. ;/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
the_rahzel
TopSport
TopSport
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 26 lipca 2007, 17:09
Lokalizacja: miasto SMOKA
Auto: Cupra R+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez Kashi » 2 grudnia 2010, 20:18

w duze mrozy mam to samo :-)
po 20sek i ponownym odpaleniu problem juz nie wystepuje
w zeszla zime przy duzych mrozach tez to mialem
ten typ tak ma i juz
byl Leon jest Opel
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kashi
Sport
Sport
 
Posty: 319
Dołączył(a): 10 sierpnia 2009, 21:46
Lokalizacja: Bytom
Auto: Insignia 11
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez KUBAS007 » 3 grudnia 2010, 15:08

A ja sobie pozwole zacytowac Sammael, i kawalek jego tematu ktory jest przyklejony na samej gorze pod tytylem " Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!"

A jeszcze jedno... co do "mrugającej kontrolki od temperatury silnika"

Ludzie! FIZYKA!

Mamy coś takiego jak krzepnięcie... popularne zamarzanie. Dla uproszczenia, przyjmiemy, że to to samo (generalnie zamarza woda... ciężko mówić, że ciekłe żelazo zamarza, prawda?). Tak czy inaczej jest to ten sam proces fizyczny... tzw. przemiany fazowej. Ze stanu ciekłego w stały.
Ciała różnie reagują podczas krzepnięcia, wyróżniamy dwie grupy... te które zmniejszają swoją objętość i te które zwiększają. Zmniejszają np. metale a zwiększa woda (rozsadza kaloryfery). Natomiast chłodziwo silnika nie jest wodą... no jest takim roztworem, który podczas krzepnięcia zmniejsza swoją objętość...

Co to oznacza? że jeżeli mamy mało płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym i przychodzi mróz, czynnik chłodniczy zmniejszy swoją objętość, to w zbiorniczku będzie mniej... Co z tego, że będzie mniej? ano to, że w owym zbiorniczku znajduje się czujnik poziomu cieczy chłodzącej, jeśli poziom jest za mały, komputer informuje o tym kierowcę, poprzez mryganie kontrolki od temperatury i potrójny sygnał ostrzegawczy. Niesamowite, prawda?
Wielka tajemnica została odkryta... trzeba dolać wody albo G12 (nie borygo! tylko do jasnej cholery G12 i koniec i kropka).
Warto też przed zimą sprawdzić stężenie G12 w roztworze czynnika chłodzącego silnik - czyli jego krzepliwość.



I chyba tyle w temacie powinno wystarczyć :spam:
Zobacz Profil
KUBAS007
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 4 sierpnia 2010, 20:17
Lokalizacja: Łódz
Auto: Leon 1M

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez Matte0 » 3 grudnia 2010, 16:43

KUBAS007 napisał(a):(...)I chyba tyle w temacie powinno wystarczyć :spam:

Myślę że większość osób które się wypowiedziało świetnie sobie zdaje sprawę z tego co zacytowałeś, zresztą zwracam uwagę, że niektórzy napisali nawet że płynu mają tyle co trzeba (nawet MAX) a problem pozostaje. Także nie należy mylić sytuacji.
Zobacz Profil
Matte0
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 sierpnia 2008, 13:42
Lokalizacja: Zawiercie
Auto: Leon

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez KUBAS007 » 3 grudnia 2010, 17:31

Kwestia jeszcze tego kiedy maja ten max?? na zimnym silniku czy jak już trochę pochodzi... JA nadal obstaje przy swoim bo sam miałem dzisiaj ten "problem" dolałem koncentratu trochę i....... Kontrolka sie nie świeci :o Większość osób mówi ze po ok 20 sek pracy silnika i ponownym odpaleniu problem znika (silnik się rozgrzewa) wiec czego tu jeszcze szukać?? Sammael, wyjaśnił wszystko ze tak powiem łopatologicznie :P a wy nadal szukacie problemów. Jeśli czujnik jest sprawny, nie ma błędów, po rozgrzaniu kontrolka gaśnie, to to musi być z tym związane. Zresztą każdy jest mądry na swój sposób. Mi dolanie pomogło inni jeśli chcą szukać innych problemów to droga wolna 8)

EDIT: i oczywiscie nie mialem na celu obrazanie kogkolwiek :))
Zobacz Profil
KUBAS007
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 4 sierpnia 2010, 20:17
Lokalizacja: Łódz
Auto: Leon 1M

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez Matte0 » 3 grudnia 2010, 17:42

Zgoda, najczęściej chodzi o dolanie G12, zresztą w temacie Sammael'a sam podobnie się wypowiedziałem. Mimo wszystko (taki mały OT) szczerze wierze, że doświadczeni już koledzy, nie przeoczyliby takiej sprawy jak dolanie płynu, czy sprawdzanie jego poziomu na "ciepło";) Anyway zobaczymy jak się sprawa potoczy...

Pozdrawiam :)
Zobacz Profil
Matte0
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 sierpnia 2008, 13:42
Lokalizacja: Zawiercie
Auto: Leon

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez berthold_ns » 3 grudnia 2010, 20:32

Czasem deczko ponad max to mało i tak było w mojej sytuacji musiałem dolać sporo powyżej maxa i problem zniknął
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
berthold_ns
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 21 kwietnia 2010, 21:08
Lokalizacja: Nowy Sącz
Auto: LEON TS ARL 4X4 2003

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez Matte0 » 3 grudnia 2010, 21:12

Jeżeli ktoś chciałby poszukać ew innej przyczyny to tak na szybko znalazłem jeszcze trochę informacji co do czujnika poziomu:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic680727.html
http://www.a6klub.pl/a6-c5-18t-czujnik- ... t15792.htm
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=265806

Może po prostu warto się przyjrzeć samemu czujnikowi.. :whoeva:
Zobacz Profil
Matte0
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 sierpnia 2008, 13:42
Lokalizacja: Zawiercie
Auto: Leon

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez GreyFox10sl » 3 grudnia 2010, 23:00

koledzy jest to czujnikiem badz plyn chlodzacy jest moze rozcieczony za bardzo bo w tamtym roku mi tez tak pikalo i tez zalalem troszke ponad poziom max a w tym roku kumpel rozcieczyl mi plyn g12 do -32 i jest po srodku miedzy min a max i nic sie nie dzieje wiec moze popatrzec trzeba w tym kierunku? pozdrawiam:)
Zobacz Profil
GreyFox10sl
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 18 lipca 2009, 09:21
Lokalizacja: Wadowice
Auto: seat leon 1

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez zoltaibiza » 4 grudnia 2010, 09:02

Ja dolalem troszke wiecej jak max i kontrolka sie nie odzywa.
Obrazek

Z O L T A I B I Z A
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zoltaibiza
Sport
Sport
 
Posty: 951
Dołączył(a): 10 października 2010, 07:53
Lokalizacja: śląskie
Region: śląskie
Auto: Leon + Versys 1000
Silnik: turbo diesel inny

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez Tony Hawk » 4 grudnia 2010, 09:26

A ja mam chyba uwalony czujnik, bo mam poziom na kresce MIN i nic nie pika ani nie świeci.
--
Tony Hawk
Skoda Octavia 5E
2.0TDI CKFC
2014 r.
110kW / 150KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tony Hawk
Signo
Signo
 
Posty: 175
Dołączył(a): 1 sierpnia 2009, 21:03
Lokalizacja: Podkarpacie
Auto: Leon 1M Sport

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez IroN_87 » 4 grudnia 2010, 12:26

wgi, VAG nic nie pokazuje
KUBAS007, na zimnym mam MAX a w tamtym roku nic się takiego nie działo...
Każe przy okazji w warsztacie sprawdzić czujnik i zamarzanie płynu.
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez GreyFox10sl » 4 grudnia 2010, 15:00

wiec Tony Hawk tak jak mowilem sprawdz czujnik bo ja mysle ze tak moze sie dziac przez czujnik badz zla gestosc plynu chlodzacego...
Zobacz Profil
GreyFox10sl
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 18 lipca 2009, 09:21
Lokalizacja: Wadowice
Auto: seat leon 1

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez kornat » 10 lutego 2011, 12:36

Jeżeli komuś pika kontrolka i ma poziom płynu w normie to wystarczy spuścić płyn tylko ze zbiorniczka a następnie go wyjąć na zewnątrz. Później te dwa druciki które są w środku lekko poskrobać śrubokrętem i na sam koniec dobrze opłukać. Jak ktoś ma brudny cały może go przemyć cały benzyną po czym kilka razy opłukać gorącą wodą. Po zamontowaniu i zalaniu płynu już się nie będzie włączać.
Tony, a sprawdzałeś czy na odpiętej wtyczce również nie pika? Te druciki są jeszcze niżej niż ta kreska minimum i możliwe że dlatego nie pika. Pewnie by się załączyło jakbyś miał pustkę w zbiorniku.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez belzi » 10 lutego 2011, 19:00

Ja wymienilem zbiorniczek i jak reka odjal, zero pikania itp.
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez marpps » 10 lutego 2011, 19:58

potwierdzam, wymiana i jest git
Zobacz Profil
marpps
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 14 października 2008, 20:04
Lokalizacja: trójmiasto
Auto: szybkie

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez the_rahzel » 10 lutego 2011, 20:31

Ja nalałem ponad stan ze 2cm i też jest spokój(po raz pierwszy od 2 lat...)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
the_rahzel
TopSport
TopSport
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 26 lipca 2007, 17:09
Lokalizacja: miasto SMOKA
Auto: Cupra R+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez belzi » 10 lutego 2011, 21:27

the_rahzel napisał(a):Ja nalałem ponad stan ze 2cm i też jest spokój(po raz pierwszy od 2 lat...)


Tyle tylko czy nie ze szkoda dla silnika, zeby pozniej sie nie okazalo, ze glowica strzeli

BTW to do starego zbiorniczka nalalem kreta i zobaczymy, co z tego bedzie
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [ALL] Kontrolka temp płynu chłodniczego - why?

Postprzez the_rahzel » 11 lutego 2011, 00:13

belzi napisał(a): Tyle tylko czy nie ze szkoda dla silnika, zeby pozniej sie nie okazalo, ze glowica strzeli



A czemu miało by tak być? Ani ilość,ani ciśnienie się nie zwiększa...tzn.ilość się zwiększa,ale w układzie dalej krąży tyle samo tylko w zbiorniczku jest więcej... A jak by było za dużo to i tak wywali tym otworem w zakrętce.. Wiem że po coś jest min. i max.ale nie dolałem tego 10litrów tylko pół szklanki może trochę więcej.. Aha,a problem pojawiał się tyko zimą..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
the_rahzel
TopSport
TopSport
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 26 lipca 2007, 17:09
Lokalizacja: miasto SMOKA
Auto: Cupra R+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [TDI PD] Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Postprzez PaVLo » 21 lutego 2011, 15:19

Witam, dzisiaj pierwszy raz zdarzyło mi się, że po przekręceniu kluczyka migała czerwona kontrolka od temperatury płynu i był pulsacyjny pisk. Komputer wskazywał -10,5 stopni. Po odpaleniu silnika po jakimś czasie miganie i pisk ustał. Po pracy jak go odpaliłem przy -6 stopniach już tego nie było. Czyżby tak niska temperatura spowodowała, te ostrzeżenia ?. Płyn chłodniczy był wymieniany w styczniu przy wymianie rozrządu. Poziom zaraz pójdę sprawdzić, bo nie wpadłem na to wcześniej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI PD] Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Postprzez bono » 21 lutego 2011, 15:20

dolej płynu i się nie przejmuj,
chyba na fizyce w szkole się nie przykładałeś :P
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [TDI PD] Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Postprzez PaVLo » 21 lutego 2011, 15:40

Byłem sprawdzić poziom i jest taki jak miesiąc temu, w połowie zbiornika, czyli idealnie, nic nie ubyło. Dolałem troszkę destylowanej. Styki na czujniku czyste, żadnego kamienia.

A na fizyce uważałem, jedynie byłem zaskoczony tym alarmem :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI PD] Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Postprzez GreyFox10sl » 21 lutego 2011, 16:08

mialem ten problem byl uszkodzony ten czujnik w zbiorniczku.jak byly duze mrozy to kontrolka sie zaswiecala.jak samochod sie troche nagrzal problem nie wystepowal
Zobacz Profil
GreyFox10sl
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 18 lipca 2009, 09:21
Lokalizacja: Wadowice
Auto: seat leon 1

Re: [TDI PD] Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Postprzez mtz » 21 lutego 2011, 16:15

eeeee tam ze od razu czujnik uszkodzony... troche zimniej, ciecz zmniejszyla swoja objetosc - ot cala niespodziewajka!
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: [TDI PD] Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Postprzez PaVLo » 21 lutego 2011, 16:17

A da się ten czujnik wyjąć bez wyjmowania zbiornika ?, bo szerze nie widzi mi się rozbieranie wszystkiego na takim mrozie :zniesmaczony:

mtz zrozumiałbym to jakby tak zmniejszyła objętosć, że doszła by do kreski minimum, ale u mnie nawet centymetra nie ubyło :).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI PD] Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Postprzez mtz » 21 lutego 2011, 16:25

PaVLo, uwierz mi na slowo, ze nie ma co se martwic, mialem dzisiaj dokladnie to samo rano, tylko ze przy -16. przejechalem 5km, wlaczylem silnik na nowo i juz bylo jak zawsze. A tutaj nie chodzi tylko o objetosc ale tez o stezenie G12 - taki miales zalany?

btw odsylam to fajnego posta napisanego przez Sama -> viewtopic.php?t=19782

Sam napisał(a):(...)A jeszcze jedno... co do "mrugającej kontrolki od temperatury silnika"

Ludzie! FIZYKA!

Mamy coś takiego jak krzepnięcie... popularne zamarzanie. Dla uproszczenia, przyjmiemy, że to to samo (generalnie zamarza woda... ciężko mówić, że ciekłe żelazo zamarza, prawda?). Tak czy inaczej jest to ten sam proces fizyczny... tzw. przemiany fazowej. Ze stanu ciekłego w stały.
Ciała różnie reagują podczas krzepnięcia, wyróżniamy dwie grupy... te które zmniejszają swoją objętość i te które zwiększają. Zmniejszają np. metale a zwiększa woda (rozsadza kaloryfery). Natomiast chłodziwo silnika nie jest wodą... no jest takim roztworem, który podczas krzepnięcia zmniejsza swoją objętość...

Co to oznacza? że jeżeli mamy mało płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym i przychodzi mróz, czynnik chłodniczy zmniejszy swoją objętość, to w zbiorniczku będzie mniej... Co z tego, że będzie mniej? ano to, że w owym zbiorniczku znajduje się czujnik poziomu cieczy chłodzącej, jeśli poziom jest za mały, komputer informuje o tym kierowcę, poprzez mryganie kontrolki od temperatury i potrójny sygnał ostrzegawczy. Niesamowite, prawda?
Wielka tajemnica została odkryta... trzeba dolać wody albo G12 (nie borygo! tylko do jasnej cholery G12 i koniec i kropka).
Warto też przed zimą sprawdzić stężenie G12 w roztworze czynnika chłodzącego silnik - czyli jego krzepliwość. (..)


pzdr
byl Leon TDI+ thx to: DynoSoft koks inside!
byla A3 SB 2.0T BWA SprintBlauPerle
jest firmowka i Gulf VII 1.4 CXSA MY14
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mtz
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 23 lipca 2007, 09:32
Lokalizacja: Sokolniki / Łódź
Auto: Golf VII
Silnik: benzyna 1.4

Re: [TDI PD] Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Postprzez PaVLo » 21 lutego 2011, 16:34

No i tym miłym akcentem mój problem lub inaczej zagadka, zostały rozwiązane :)

A co do płynu to mam G12. W ASO powiedziano mi, ze roztwór jest zrobiony na -35 stopni.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI PD] Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Postprzez kornat » 21 lutego 2011, 16:42

Ja miałem przez całą zimę połowę zbiorniczka płynu (jak zimny) i nie mam problemów z pikaniem. Przed zimą się zdarzyło że kilka razy pikało a po wyczyszczeniu drucików w zbiorniku problem zniknął a jakie mrozy były tej zimy każdy wie i by się odezwało.
viewtopic.php?t=24549&start=20
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: [TDI PD] Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Postprzez aceman » 21 lutego 2011, 21:41

mtz napisał(a):eeeee tam ze od razu czujnik uszkodzony... troche zimniej, ciecz zmniejszyla swoja objetosc - ot cala niespodziewajka!

A ja podważę tą teorię i podobne kolegów z forum, a poprę się stwierdzeniem PaVLo. Też uważałem na fizyce i nie sposób pominąć takiego zjawiska jak zmniejszanie lub zwiększanie objętości ciał w czasie zmiany temperatur, ale w tym przypadku przyczyną tych problemów nie jest to zjawisko !!

Zacznijmy od działania samego czujnika. Poziom płynu w zbiorniczku jest "rozpoznawany" poprzez dwie elektrody. Do obu tych elektrod zostaje przyłożone napięcie lub prąd o stałej wartości. Nieważne, który sposób wybierzemy, bo nie ma to najmniejszego znaczenia. W obu przypadkach korzystamy z prawa Ohma, czyli zależności I = U / R.
Ciecz w zbiorniczku ma swoją wartość R (opór). Jeżeli elektrody nie są znużone, to R równe jest nieskończoność, a co za tym idzie I = 0. Natomiast, gdy elektrody zanurzymy, R ma już pewną wartość. Wystarczy, że I przekroczy wartość graniczną, wtedy komputer wykrywa płyn w zbiorniczku. Tak więc, czy wlejemy tam jakąś ciecz, czy jej tam po prostu nie będzie, to tak czy inaczej rozchodzi się o te R (opór).
A teraz:
PaVLo napisał(a):mtz zrozumiałbym to jakby tak zmniejszyła objętosć, że doszła by do kreski minimum, ale u mnie nawet centymetra nie ubyło :).

W przypadku ciał nie mówimy o oporze, tylko o przewodności elektrycznej, która ma już mniej czytelny wzór niż ten wyżej, ale zależna jest m.in. od ruchliwości nośników (elektronów). Natomiast ruchliwość jest zależna od temperatury !! !! !!

Do zbiorniczka moglibyśmy wlać nawet wodę, która przypuszczam miała by większą przewodność niż G12 w dodatnich temp., ale w minusowej przewodność by jej tak spadła, że czujnik wykrył by jej brak.
PaVLo ma roztwór, który ma za małą przepływność przy -16 stopniach, ale jak przekroczy wartość graniczną, czyli przejedzie te 5 km i płyn się rozgrzeje, to problem ustępuje !!
W ASO badają tylko i wyłącznie krzepliwość płynu chłodniczego (G12 lub innego), ponieważ jest to najważniejszy parametr. Żaden z mechaników nie wspomni o wyżej opisanych prawach, ponieważ większość pewnie nie będzie miała o nich pojęcia.
Nie mniej jednak ma to wpływ w takich sytuacjach. Oczywiście dla silnika nic się nie stanie, gdyż chłodzenie jest poprawne, ale co niektórym na nerwach może pograć ;]

Ciekawostka:
PaVLo napisał(a):Dolałem troszkę destylowanej. Styki na czujniku czyste, żadnego kamienia.

Woda destylowana ma tą właściwość, że nie przewodzi prądu (R bliskie nieskończoności), dlatego stosowane jest w akumulatorach.
PaVLo dolewając ją do płynu chłodniczego, de facto pogorszyłeś sprawę :hahaha:
Lepsza okazał by się zwykła kranówka (nie mineralna), bo przewodzi prąd, a kamienia wpuścił byś do układu znikomą ilość :P

I tak o to zagadka rozwiązana po raz kolejny :jupi:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
aceman
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 383
Dołączył(a): 16 sierpnia 2010, 19:29
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon

Re: [TDI PD] Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Postprzez marcinenergy » 22 lutego 2011, 14:11

Miałem podobny problem, na końcu już nawet przy -5st migała czerwona kontrolka i 3 sygnaly dźwiękowe. Poziom płynu nie był poniżej min. Ale kupiłem G12++ dolałem troszkę i spokój.
Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcinenergy
Signo
Signo
 
Posty: 161
Dołączył(a): 7 grudnia 2008, 20:06
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gdańsk
Auto: Seat Leon 1M TS

Re: [TDI PD] Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Postprzez PaVLo » 22 lutego 2011, 15:53

Tej destylowanej to dolałem dosłownie symbolicznie, może ze 3ml =] , ale dzisiaj rano przy prawie -13 już kontrolka nie świeciła i nie było alarmu :zdziwko:

Zapomniałem, że w domu leży G12 :zawstydzony:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI PD] Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Postprzez jędrek » 23 lutego 2011, 08:31

nie chcąc zakładać nowego tematu więc podłącze się tutaj.Mianowicie gdy przyszły znów mrozy po -18 stopni autko nie chce mi złapac temperatury 90 stopni.A jak juz złapie na większych obrotach silnika to gdy tylko stane na swiatłach znów spada.Czy to moze byc wina termostatu czy spadek jest spowodowany naprawdę duzymi temperaturami minusowymi.Termostat był wymieniany jakies 2-3 miesiace temu mógł juz paść?
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: [TDI PD] Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Postprzez emilsiwy » 23 lutego 2011, 12:48

hej,
u mnie ucieka płyn z chłodnicy, znalazłem wyciek jednak nie wiem jak się do niego dostać :/ jest w dziwnym miejscu.

Zdjęcia:
Obrazek
Obrazek


To nie leci z tego "plasticzku"(nie wiem jak to się nazywa) tylko z tego troche wyzej w to co jest wpięty. Niestety nie mogę tego zobaczyc bo jest zasłonięte plastikiem.
Zobacz Profil
emilsiwy
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 25 lipca 2009, 22:00
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Auto: Seat Leon

Re: [TDI PD] Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Postprzez kornat » 23 lutego 2011, 15:24

emilsiwy, ten czarny plastik który przykręcony jest do głowicy to kruciec. Jeżeli chodzi ci o to co jest wpięte w krucice to czujnik temp. Jest tam oring który można łatwo wymienić.
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: [TDI PD] Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Postprzez Seven25 » 24 lutego 2011, 20:35

Jędrek ciężko powiedzieć przy tych silnikach lubią siadać termostaty. Moi dwaj koledzy przy Golfach 1.9 TDI niedawno wymieniali z drugiej strony to musiał by być wadliwy jakiś żeby tak szybko się zepsuć.
Zobacz Profil
Seven25
Sport
Sport
 
Posty: 220
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 17:34
Lokalizacja: Wola Ociecka
Auto: Cupra4
Silnik: benzyna 2.8 V6

Re: [TDI PD] Migająca kontrolka płynu chłodzącego

Postprzez emilsiwy » 15 marca 2011, 17:35

kornat napisał(a):emilsiwy, ten czarny plastik który przykręcony jest do głowicy to kruciec. Jeżeli chodzi ci o to co jest wpięte w krucice to czujnik temp. Jest tam oring który można łatwo wymienić.


hej, no dziwne bo raz mi ucieka ten płyn tamtędy raz nie :D Byłem u mechanika na wymianie oleju i mowie ze ucieka mi płyn to właśnie wspomniał o oringu. Czy mógłby ktos pokazac link z aukcją z ty oringiem bo chciałem kupić ale niestety nie wiem nawet jak to wygląda. Lub fachową nazzwę tego oringu + rozmiar bo jak mniemam są w różnych rozmiarach.
Zobacz Profil
emilsiwy
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 25 lipca 2009, 22:00
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Auto: Seat Leon

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron