Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Fakty i mity na temat filtra cząstek stalych i ukladu wydech

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez sat666 » 16 marca 2011, 14:55

toka napisał(a):Tyle że nie mam vaga, wtedy miałem podłączane pod vaga tunera który miał robić program, teraz nie mam dostępu do vaga :no:
Za diagnoze w serwisie nie zapłace bo auto na gwarancji, także zobaczymy co wyjdzie. A jest ktoś z krakowa do kogo mógłbym podjechać kto ma vaga i byłby na tyle uprzejmy aby podłączyć i sprawdzić zapełnienie filtra?


Daj znac na PM jak bedziesz zainteresowany.
s
TDI+ Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sat666
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 7 kwietnia 2008, 16:01
Lokalizacja: Malopolskie
Auto: Seat Leon FR

Reklama

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Marcin_TDI » 16 marca 2011, 14:55

odezwij się do tego gościa co Ci mówiłem - zapłacisz najwyżej mu stówkę a pomoże Ci bo jest bardziej kumaty niż całe to ASO.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 16 marca 2011, 14:59

Marcin_TDI napisał(a):odezwij się do tego gościa co Ci mówiłem - zapłacisz najwyżej mu stówkę a pomoże Ci bo jest bardziej kumaty niż całe to ASO.

Odezwe, tylko czekam na maila potwierdzającego i akceptującego rejestracje
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Marcin_TDI » 16 marca 2011, 15:10

http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 16 marca 2011, 15:19

Marcin_TDI napisał(a):http://leonclub.pl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=6974

Thx, mail poszedł
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez mm.max » 16 marca 2011, 16:12

Marcin_TDI napisał(a):to ja Cię źle zrozumiałem - odpal VAG i wymuś mu wypalenie. nie spotkałem się jeszcze z sytuacją zabetonowanego filtra po przeprowadzeniu procedury... jak jest zbytnio zawalony to po prostu oczyści się do pewnego poziomu i dalej się nie da, prawda Michał ?

Oczywiście ze tak !!! musisz zrobić wypalanie wymuszone, gadanie o zabetonowaniu filtra podkreśla wyjątkową wiedzę i kompetencje gościa który miał ci program robić (tak to zrozumiałem) łeeeeeeeeeeee :killer: :killer: :killer:

A co gwarancji to byłbym ostrożny zapytaj sie na początku czy cie nie skubną bo z tego co wiem to akurat wypalanie filtra nie jest czynnością gwarancyjną a jego zapchanie zawsze jest zwalane na kierowcę.

Zapytaj sie tego tzw. tunera niech ci poda masę sadzy w filtrze to wtedy pogadamy o tym czy sie da go wypalic do końca czy nie
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 16 marca 2011, 16:23

mm.max napisał(a):
Marcin_TDI napisał(a):to ja Cię źle zrozumiałem - odpal VAG i wymuś mu wypalenie. nie spotkałem się jeszcze z sytuacją zabetonowanego filtra po przeprowadzeniu procedury... jak jest zbytnio zawalony to po prostu oczyści się do pewnego poziomu i dalej się nie da, prawda Michał ?

Oczywiście ze tak !!! musisz zrobić wypalanie wymuszone, gadanie o zabetonowaniu filtra podkreśla wyjątkową wiedzę i kompetencje gościa który miał ci program robić (tak to zrozumiałem) łeeeeeeeeeeee :killer: :killer: :killer:

A co gwarancji to byłbym ostrożny zapytaj sie na początku czy cie nie skubną bo z tego co wiem to akurat wypalanie filtra nie jest czynnością gwarancyjną a jego zapchanie zawsze jest zwalane na kierowcę.

Zapytaj sie tego tzw. tunera niech ci poda masę sadzy w filtrze to wtedy pogadamy o tym czy sie da go wypalic do końca czy nie

Nie, tuner powiedział tylko że nie zrobi programu bo filtr jest za bardzo zapchany i to mogło by skutkować zawaleniem filtra, a serwis powiedział że nie zrobią procedury wypalania bo filtr się zabetonuje... ;/

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 16:25 ]
P.S. a powodem nie jest czasem czujnik? Sorki za głupie pytanie ( wiem że nie możecie zdiagnozować na odległość) ale czytałem że już były takie przypadki że winowajcą był czujnik.
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez sat666 » 16 marca 2011, 16:51

P.S. a powodem nie jest czasem czujnik? Sorki za głupie pytanie ( wiem że nie możecie zdiagnozować na odległość) ale czytałem że już były takie przypadki że winowajcą był czujnik.


Czujnik roznicy cisnienia to pierwsza sprawa do sprawdzenia.
s
TDI+ Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sat666
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 7 kwietnia 2008, 16:01
Lokalizacja: Malopolskie
Auto: Seat Leon FR

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez mm.max » 16 marca 2011, 17:07

toka napisał(a):Nie, tuner powiedział tylko że nie zrobi programu bo filtr jest za bardzo zapchany i to mogło by skutkować zawaleniem filtra, a serwis powiedział że nie zrobią procedury wypalania bo filtr się zabetonuje...

No dobra - tuner cię powiedział ze filtr jest zapchany bo podłaczył urządzenie diagnostyczne ?? Czy tak na oko to określił??
Bo jak podłaczył komputer to wtedy powinien wiedzieć czy są błedy np. czujników róznicy ciśnień itp ? Czy coś takiego ci mówił ?
Skoro nie mówił nic to znaczy ze powinien byc czysty od błedów a wiec pytanie dlaczego nie wymusił wypalenia zeby oczyścić filtr??
Bo 30% to jeszcze nie jest oznaka ze filtr jest zawalony.

Filtry DPF zazwyczaj napełniają sie w ok. 20-30% systematycznie nie zależnie od stylu jazdy - i to jest normalne. Wtedy (chyba pow. 30%) włacza się tryb okresowego wypalania filtra wymuszonego przez ECU (brak kontrolki na desce rozdzielczej).
W przedziale między 50-60% włacza sie tryb wypalania awaryjnego (sygnalizowany kontrolką na desce).

Tryb wymuszonego wypalania przez użytkowanika jest możliwe po zalogowaniu sie do sterownika i przeprowadzeniu procesu wypalania. Proces wypalania polega na zmianie m.in: dawki wtrysku, ciśnienia doładowania oraz czasu wtrysku. Podnoszona jest wtedy temperatura spalania z 300st. do ponad 800st. C, a część niespalonego paliwa jest wypychane ze spalinami do filtra gdzie na skutek wysokiej temperatury olej napędowy zostaje wypalany w filtrze łacznie z sadzami osadzonymi na specjalnej strukturze wewnętrznej filtra. W taki sposób w uproszczonej formie oczyszczany jest filtr.

Wszystko funkcjonuje dobrze pod warunkiem ze mamy w pełni sprawne wszystkie elementy współpracujące m.in. czujniki, wtryski, turbina.

Generalnie filtrów DPF nie ma co sie bać o ile stosuje sie je w rozsądny sposób - niestety nie kochamy DPFów ale w obecnym czasie jest to zło konieczne :/
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez AdamTower » 16 marca 2011, 17:46

toka, tak jak koledzy piszą zacznij od zwykłego paliwa. Ja od trzech lat jeżdżę tylko na zwykłym ON, większość tras po mieście na krótkich odcinkach, natomiast na trasie najczęściej pełny but i od trzech lat (odpukać) żadnych problemów z DPF (auto po programie ponad dwa lata)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 16 marca 2011, 19:40

mm.max napisał(a):
toka napisał(a):Nie, tuner powiedział tylko że nie zrobi programu bo filtr jest za bardzo zapchany i to mogło by skutkować zawaleniem filtra, a serwis powiedział że nie zrobią procedury wypalania bo filtr się zabetonuje...

No dobra - tuner cię powiedział ze filtr jest zapchany bo podłaczył urządzenie diagnostyczne ?? Czy tak na oko to określił??
Bo jak podłaczył komputer to wtedy powinien wiedzieć czy są błedy np. czujników róznicy ciśnień itp ? Czy coś takiego ci mówił ?
Skoro nie mówił nic to znaczy ze powinien byc czysty od błedów a wiec pytanie dlaczego nie wymusił wypalenia zeby oczyścić filtr??
Bo 30% to jeszcze nie jest oznaka ze filtr jest zawalony.

Filtry DPF zazwyczaj napełniają sie w ok. 20-30% systematycznie nie zależnie od stylu jazdy - i to jest normalne. Wtedy (chyba pow. 30%) włacza się tryb okresowego wypalania filtra wymuszonego przez ECU (brak kontrolki na desce rozdzielczej).
W przedziale między 50-60% włacza sie tryb wypalania awaryjnego (sygnalizowany kontrolką na desce).

Tryb wymuszonego wypalania przez użytkowanika jest możliwe po zalogowaniu sie do sterownika i przeprowadzeniu procesu wypalania. Proces wypalania polega na zmianie m.in: dawki wtrysku, ciśnienia doładowania oraz czasu wtrysku. Podnoszona jest wtedy temperatura spalania z 300st. do ponad 800st. C, a część niespalonego paliwa jest wypychane ze spalinami do filtra gdzie na skutek wysokiej temperatury olej napędowy zostaje wypalany w filtrze łacznie z sadzami osadzonymi na specjalnej strukturze wewnętrznej filtra. W taki sposób w uproszczonej formie oczyszczany jest filtr.

Wszystko funkcjonuje dobrze pod warunkiem ze mamy w pełni sprawne wszystkie elementy współpracujące m.in. czujniki, wtryski, turbina.

Generalnie filtrów DPF nie ma co sie bać o ile stosuje sie je w rozsądny sposób - niestety nie kochamy DPFów ale w obecnym czasie jest to zło konieczne :/

Tak, był podłączany VAG, sprawdził nasycenie filtra, błędów żadnych nie było. Sytuacja jest troche skomplikowana, auto jest na gwarancji, a tuner współpracuje z ASO w myślenicach - w którym serwisuje auto .Tuner dzwonił do serwisanta i pytał się czy może zrobić procedure wymuszonego wypalania, nie wiem co mu powiedział serwisant ale mi powiedział że w serwisie powiedzieli żeby nie robić bo zabetonuje filtr (czy faktycznie dostał taką odpowiedź - wątpie, nie wiem dokładnie o co chodzi ale tuner jest znany i zna się na rzeczy, więc nie wiem dlaczego powtórzył słowa serwisanta). Sam byłem zdziwiony jak mi to powiedział bo czytałem już kiedyś że dużo osób tak robi i nic się nie dzieje ;[
Generalnie zobaczymy jeszcze co w piątek powiedzą mi na serwisie , sam jestem ciekaw co wymyślą
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Marcin_TDI » 16 marca 2011, 21:27

oszukali Cię po prostu. weź normalnie wymuś mu procedurę i zbije ci prawie do zera (jestem tego prawie pewien na odległośc)
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 16 marca 2011, 22:48

Marcin_TDI napisał(a):oszukali Cię po prostu. weź normalnie wymuś mu procedurę i zbije ci prawie do zera (jestem tego prawie pewien na odległośc)

Pytanie tylko, po co to zrobili..? A jak się zapcha filtr tak że musi być czyszczony w serwisie to jak taka procedura wygląda i jaki koszt?

[ Dodano: 16 Marzec 2011, 22:52 ]
A, i jeszcze jedno, dajmy na to że zbije faktycznie praktycznie do zera po wymuszenu, ale czy później będzie się normalnie oczyszczał w trakcie jazdy czy już zawsze będzie trzeba robić wymuszoną procedurę wypalania?
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez olus » 16 marca 2011, 23:04

kuvva co za bzdury, odpusc sobie ten serwis i tego tunera. jezdzij normalnie z tymi 30% (w ciagu kilku minut w miesice zapylenie filtra moze wzrosnac o kilka procent i jest to normalne). jesli nie pokazuja ci sie zadne bledy badz czesto nie zapala ci sie kontrolka filtra to sie nie przejmuj. filtr sie wypala samoczynnie przy 40 albo 45% (nie pamietam) i jesli przy tych wartosciach nie bedzie odpowiednich temperatur to zapali sie kontrolka zeby kierowca wiedzial ze czas dogrzac silnik, zeby egt uzyskalo odpowiedni poziom. zapierdalanie z vmaxem nie pomaga w oczyszczaniu filtra. jedz przedewszystkim ze stala predkoscia powyzej 2tys obrotow moze by i 3ka chodzi o to zeby komp mogl spokojnie dostosowac temperature do swoich wymagan. wszystko sie samo wypali nie wiem po co te kombinacje. masz podstawy sadzic ze z autem jest cos nie tak ze jezdzisz do tunera i do serwisu? poza tym co to za serwis co nie chce filtra wypalic skoro auto na gwarancji? spieprza filtr to zamowia nastepny na tym polego gwarancja

a tu dla kolejnych pytajacych:

ludzie czytajcie innetematy zanim zadacie milion niepotrzebnych pytan!
have no fear BMN is here :D

Seat Napinator
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 17 marca 2011, 11:16

Do tunera jeżdże po to żeby zrobić program, a do serwisu jadę na diagnozę jutro.. Będzie krótka piłka, albo mi to wypalą albo koniec z tym serwisem ;[

[ Dodano: 17 Marzec 2011, 11:27 ]
Hehe, wstępnie dzwoniłem do serwisu i zapytałem czy mogą wymuszone wypalanie zrobić i powiedzieli że jak najbardziej, nie ma żadnego problemu.. Teraz się zastanawiam o co chodziło że tak mi tuner powiedział... Może miał polecenie żeby tego nie robić bo za to się płaci.. :killer:

[ Dodano: 17 Marzec 2011, 11:30 ]
olus napisał(a):jezdzij normalnie z tymi 30% (w ciagu kilku minut w miesice zapylenie filtra moze wzrosnac o kilka procent i jest to normalne). jesli nie pokazuja ci sie zadne bledy badz czesto nie zapala ci sie kontrolka filtra to sie nie przejmuj. filtr sie wypala samoczynnie przy 40 albo 45% (nie pamietam) i jesli przy tych wartosciach nie bedzie odpowiednich temperatur to zapali sie kontrolka zeby kierowca wiedzial ze czas dogrzac silnik, zeby egt uzyskalo odpowiedni poziom

Właśnie tutaj też jest pewne ale, po przejechaniu 30 km po procedurze wypalania filtra, poziom zapełnienia był 30 %, a to chyba nie jest normalne.. Po drugie, u mnie naprawdę rzadko widziałem objawy wypalania filtra, ostatnim razem ( oprócz tego co pisałem) było to jakieś 1500 km temu.. W sumie przez te 33 tys. km to może z 5 razy się wypalał, a wypalanie powinno być co jakieś 400-700 km.... Nie będe więcej gdybać, zobaczymy co jutro jeszcze powiedzą.. iibiTDI nie odpisuje :(
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez olus » 17 marca 2011, 15:20

toka napisał(a):poziom zapełnienia był 30 %, a to chyba nie jest normalne..


po 30 km jak najbardziej jest


toka napisał(a): Po drugie, u mnie naprawdę rzadko widziałem objawy wypalania filtra, ostatnim razem ( oprócz tego co pisałem) było to jakieś 1500 km temu.. W sumie przez te 33 tys. km to może z 5 razy się wypalał, a wypalanie powinno być co jakieś 400-700 km...


gwarantuje ci ze wypalal sie czesciej tylko tego nie czuc jesli nie stoisz i nie widzisz obrotow
have no fear BMN is here :D

Seat Napinator
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 17 marca 2011, 15:28

olus napisał(a):po 30 km jak najbardziej jest

To jak tu czerpać przyjemność z jazdy np. po programie, skoro przy takim zapełnieniu filtra pełna moc auta nie będzie osiągalna..?
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez sat666 » 17 marca 2011, 16:35

toka napisał(a):
olus napisał(a):po 30 km jak najbardziej jest

To jak tu czerpać przyjemność z jazdy np. po programie, skoro przy takim zapełnieniu filtra pełna moc auta nie będzie osiągalna..?


Jak sie postarasz to w 30km (jazda 0-180) mozna zrobic 30% zapelnienia, ale co to ma do braku mocy? Jak dojdzie do odpowiedniej wartosci to sie wypali (wtedy przez chwile mozna odczuc brak kilkudziesieciu koni). Jezeli nie, to filtr lub jego osprzet nie sa sprawne.

s
TDI+ Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sat666
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 7 kwietnia 2008, 16:01
Lokalizacja: Malopolskie
Auto: Seat Leon FR

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez mm.max » 17 marca 2011, 17:02

toka napisał(a):Właśnie tutaj też jest pewne ale, po przejechaniu 30 km po procedurze wypalania filtra, poziom zapełnienia był 30 %

Szkoda ze nie masz dostępu vcdsa lub cos innego do diagnostyki zeby poobserwować sobie na bieżaco w jakich okolicznościach sie zapełnia i jak wyglada procedura wypalania.
Moze procedura wypalania nie dokończyła sie i przy diagnostyce okazało sie 30% ?? Rozumiem ze mówisz o procedurze wypalania która nie zapala kontrolki na desce?
Abstrachując od procentu zapełnienia filtr wypala sie równiez okresowo co 1000-2000km
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 17 marca 2011, 17:33

mm.max napisał(a):Szkoda ze nie masz dostępu vcdsa lub cos innego do diagnostyki zeby poobserwować sobie na bieżaco w jakich okolicznościach sie zapełnia i jak wyglada procedura wypalania.

No niestety nie mam, a da się ściągnąć z neta? Kupiłbym ale za dużo wydatków ostatnio, musze to przemyśleć jeszcze.
mm.max napisał(a):Moze procedura wypalania nie dokończyła sie i przy diagnostyce okazało sie 30%

Może, aczkolwiek była jazda ze stałą prędkością i obrotami powyżej 2 tys. przez 30 km na autostradzie, a przez 20 km wypalał się filtr, te 10 zrobiłem z zapasem
mm.max napisał(a):Rozumiem ze mówisz o procedurze wypalania która nie zapala kontrolki na desce?

:yes:
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez colin23 » 17 marca 2011, 17:36

toka, VCDS to kabel + program. O ile program jeszcze w sieci znajdziesz to nie masz przecież kabla.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 17 marca 2011, 17:41

colin23 napisał(a):VCDS to kabel + program

Wiem, ale kabelek można dokupić, tak?
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez colin23 » 17 marca 2011, 17:46

jak kupisz porządny kabelek to program do obsługi dostaniesz gratis :) Napisz PW do mm.maxa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez mm.max » 17 marca 2011, 18:46

Filtr DPF nie wypala sie prędkością czy biegami ale temperaturą spalin.

Warto poobserwowac kanały odpowiedzialne za temperatury związane z DPF zeby zauwazyć ze instrukcja serwisowa 2,3 bieg 2000-3000 obr w niektórych wypadkach nie jest wystarczający do wypalania filtra. Zalezy to od wielu czynników które moga wpłynąc na to ze w tym zakresie obrotów nie uzyskamy odpowiedniej temp.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 18 marca 2011, 11:39

A więc tak, byłem w serwisie, zrobili wymuszoną procedurę wypalania, zeszło podobno do 11 %, jak zapytałem o tą sytuację z tunerem (co było mówione że wymuszone wypalanie zabetonuje filtr) to powidzieli że oni tak nie mówili i że powiedzieli tylko że każda procedura wymuszonego wypalania filtra, skraca jego żywotność.. - to prawda?
Poza tym błędów żadnych nie ma. Wklejam zdjęcie z wydruku :
Obrazek
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Marcin_TDI » 18 marca 2011, 11:42

toka napisał(a):każda procedura wymuszonego wypalania filtra, skraca jego żywotność.. - to prawda?

moim zdaniem NIE
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 18 marca 2011, 11:50

A jak sprawa wygląda z tymi zanieczyszczeniami co wstawiłem zdjęcie? Jest ok?
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez rumianko » 18 marca 2011, 13:34

Marcin_TDI napisał(a):
toka napisał(a):każda procedura wymuszonego wypalania filtra, skraca jego żywotność.. - to prawda?

moim zdaniem NIE


prawda.
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez toka » 18 marca 2011, 14:35

To prawda czy nie prawda? Niech się ktoś jeszcze wypowie, i powiedzcie co sądzicie o zanieczyszceniu filtra (zdjęcie które wstawiłem)
Zobacz Profil
toka
Signo
Signo
 
Posty: 195
Dołączył(a): 24 marca 2010, 19:41
Lokalizacja: Okolice Bochni, KRK
Auto: Seat Exeo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez kamilwsp » 1 kwietnia 2011, 22:30

toka po co zaprzatasz sobie glowe tym dpfem. jezdzij póki sie nie psuje a jak sie nie podoba to usun go fizycznie i ze sterownika silnika. takie operacje wykonuje u siebie w firmie przynajmniej raz w tygodniu a z biegiem czasu bedzie wiecej samochodow z usunietym dpfem.
pzdr
Podpis niezgodny z regulaminem -> usunięto. Administracja LCT.
Zobacz Profil
kamilwsp
Stella +
Stella +
 
Posty: 74
Dołączył(a): 8 marca 2008, 23:49
Lokalizacja: bialystok
Auto: Toledo 1,9 TDI 2000

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez daveg » 12 kwietnia 2011, 11:45

Padł mi czujnik ciśnienia spalin G450, błąd 001139, pali się kontrolka check engine i od dpf, z tego co się z orientowałem dosyć typowa usterka dla BMN, orientuje się może ktoś ile ten czujnik kosztuje i czy w skodzie albo vw nie będzie taniej? Widziałem, że kilku forumowiczów już ten czujnik wymieniało. Dzięki za pomoc.
Zobacz Profil
daveg
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 9 maja 2009, 05:48
Lokalizacja: Sopot
Auto: Leon FR

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez macko » 12 kwietnia 2011, 22:19

Z tego co pamiętam ok 120-140zł w ASO
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
macko
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 22 listopada 2007, 08:44
Lokalizacja: Mazowsze
Auto: Leon FR

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez daveg » 13 kwietnia 2011, 12:36

zadzwoniłem do ASO i tak:
czujnik przed filtrem 076906052A - 165zł
czujnik w filtrze 03G906088K - 410zł
czujnik za filtrem 03G906088D - 410zł
Vag tak jak pisałem pokazał błąd 001139 czujnik ciśnienia spalin (1) G450, mam rozumieć, że chodzi o czujnik przed filtrem?
Zobacz Profil
daveg
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 9 maja 2009, 05:48
Lokalizacja: Sopot
Auto: Leon FR

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez Marcin_TDI » 13 kwietnia 2011, 13:06

mam rozumieć, że chodzi o czujnik przed filtrem?

tak - po wymianie powinno się uruchomić procedurę wypalania DPF
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez sat666 » 13 kwietnia 2011, 20:27

daveg napisał(a): Widziałem, że kilku forumowiczów już ten czujnik wymieniało.


Wymiana G450 na ostania wersje to koszt 150 (zamawiane z Seata).

pozdrawiam,
s
TDI+ Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sat666
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 7 kwietnia 2008, 16:01
Lokalizacja: Malopolskie
Auto: Seat Leon FR

Filt cząstek stałych

Postprzez warecki » 15 kwietnia 2011, 11:53

Witam,

prośba o pomoc.

Stan na dziś: zapalona kontrolka filtra, migająca od świec (czyli też filtr) i zapalona kontrolka silnika. Auto pracuje w trybie awaryjnym.

W serwisie zrobili diagnostykę silnika i okazało się, że... " filtr zawalony w ponad 90% - niezalecane jest wymuszone spalanie. Zalecana wymiana filtra "

Panowie i prośba o pomoc.

W 1 serwisie doradzili mi czyszczenie chemiczne lub wypalenie filtra w piecu - 1000zł.
W zaprzyjaźnionym autoryzowanym serwisie Toyoty wogóle nie słyszeli o tym co w 1 serwisie radzą :)

Kazali mi wyskoczyć poza miasto na 50km i jechać 100 cały czas.

Moje pytanie - czy to ma sens? Czy przy takim zapchaniu filtra, trybie awaryjnym nie rozpier.. silnika lub czegoś jeszcze? Co radzicie?

Z góry dziękuję.
Zobacz Profil
warecki
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 14 kwietnia 2011, 15:49
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon

Re: Filt cząstek stałych

Postprzez colin23 » 15 kwietnia 2011, 13:36

warecki napisał(a):Kazali mi wyskoczyć poza miasto na 50km i jechać 100 cały czas.


Zrób najpierw to. Potem odczytaj czy coś spadło. Potem możesz wypalić VCDS-em a dopiero jak to nie pomoże to warto robić mechanicznie.


Aha i przeczytaj te temat od początku bo scaliłem. Następnym razem użyj opcji SZUKAJ.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez olus » 15 kwietnia 2011, 14:47

znowu?

czlowieku przeczytaj ten temat. w trybie awaryjnym nie wypalisz filtra. po jaka cholere jezdzisz do serwisu innej marki?

w jakim serwisie byles bo to chyba aso nie bylo. bo naprawa usterki nie polega na usunieciu bledu.

proponuje zmienic warsztat na jakis sensowny
have no fear BMN is here :D

Seat Napinator
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez warecki » 16 kwietnia 2011, 09:53

olus napisał(a):znowu?

czlowieku przeczytaj ten temat. w trybie awaryjnym nie wypalisz filtra. po jaka cholere jezdzisz do serwisu innej marki?

w jakim serwisie byles bo to chyba aso nie bylo. bo naprawa usterki nie polega na usunieciu bledu.

proponuje zmienic warsztat na jakis sensowny


I właśnie na tym to polega że wszędzie sami fachowcy a każdy radzi co innego. Zwróć uwagę że kolega wyżej radzi spróbować wypalić przez jazdę. Na innym forum napisał do mnie gosć (troszkę bardziej pomocny od Ciebie) który twierdził, że miał taki sam przypadek tyle że nie świeciła mu się kontrolka silnika, ale w trybie awaryjnym na trasie wypalił filtr i auto samo wyszło z awaryjnego. Więc na pewno masz rację?

Chciałem tylko to jeszcze potwierdzić u kogoś tu. Ale nie licze już na Twoją pomoc.

Widziałeś gdzieś żebym napisał ze chodzi mi tylko o wykasowanie błędów? Miałeś kiedyś taki przypadek? Czy po prostu piszesz bo kolega kolegi tak miał i pisał gdzieś o tym?

A do zaprzyjaźnionego serwisu Toyoty podjechałem bo jak ze zdania wynika jest on.. dla mnie godny zaufania.

Tak czy inaczej, dzieki bo nawet pisząc nic nie wnoszące komentarze, poświęciłeś mi swój czas.
Zobacz Profil
warecki
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 14 kwietnia 2011, 15:49
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez noktoto » 16 kwietnia 2011, 11:10

warecki, ten pierwszy serwis to jaki?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez sat666 » 16 kwietnia 2011, 21:28

warecki napisał(a): Chciałem tylko to jeszcze potwierdzić u kogoś tu. Ale nie licze już na Twoją pomoc.

Widziałeś gdzieś żebym napisał ze chodzi mi tylko o wykasowanie błędów? Miałeś kiedyś taki przypadek? Czy po prostu piszesz bo kolega kolegi tak miał i pisał gdzieś o tym?

A do zaprzyjaźnionego serwisu Toyoty podjechałem bo jak ze zdania wynika jest on.. dla mnie godny zaufania.

Tak czy inaczej, dzieki bo nawet pisząc nic nie wnoszące komentarze, poświęciłeś mi swój czas.


Nie rob scen. Wszystko jest napisane w roznych watkach i mozesz to sobie sam poskladac.

1. Podpinasz vaga, sprawadzasz zapelnienie i jedziesz 2k rpm monitorujac czy spada - jezeli tak jedziesz dalej az dojdzie do 0.
2. Nie spada w zaden sposob. Jedziesz/wioza cie do aso seat/skoda itp. lub dobrego tunera robia diagnostyke i wszystko wiadomo.
3. Wypalaja dpf w taki lub inny sposob jak nie to kupujesz nowy (drogo) albo go usuwasz (sprawdz jak to zrobil olus).

Nie wiesz co to vag, bardzo lubisz serwis toyoty lub chcesz sam wypalic filtr w piecu, nie ma sprawy - potem opisz to w dziale humor ;).

pozdrawiam,
s
TDI+ Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sat666
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 7 kwietnia 2008, 16:01
Lokalizacja: Malopolskie
Auto: Seat Leon FR

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez yamajczyk » 24 lipca 2011, 18:35

U mnie jak się uruchomi wypalanie dpf po pedał w podłogę turbo musi to wypchnąć a w aso mówią że jechać 4 bieg i 2100 obr
Yamajczyk
Zobacz Profil
yamajczyk
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14 sierpnia 2009, 08:08
Lokalizacja: okolice Sochaczewa
Auto: Seat Leon BMN 170

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wydecho

Postprzez sat666 » 24 lipca 2011, 18:47

yamajczyk napisał(a):U mnie jak się uruchomi wypalanie dpf po pedał w podłogę turbo musi to wypchnąć a w aso mówią że jechać 4 bieg i 2100 obr


Na szczescie nie wiesz kiedy uruchamia sie wypalanie, bo inaczej juz by sie DPF zatkal. Podepnij VAGa i sprawdz kiedy sie wypala, po co robic (i opowiadac) jakies dziwne rzeczy.

Bylo opisane z 10 razy kiedy wypala sie DPF.

s
TDI+ Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sat666
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 7 kwietnia 2008, 16:01
Lokalizacja: Malopolskie
Auto: Seat Leon FR

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wyd

Postprzez yamajczyk » 30 listopada 2011, 18:31

Witam ,potrzebuje pomocy a mianowicie czy wiesz jak sprawuje się FR po demontażu filtra DPF ?Damian i czy warto

[ Dodano: 24 Sierpień 2011, 18:58 ]
sat666 napisał(a):
yamajczyk napisał(a):U mnie jak się uruchomi wypalanie dpf po pedał w podłogę turbo musi to wypchnąć a w aso mówią że jechać 4 bieg i 2100 obr


Na szczescie nie wiesz kiedy uruchamia sie wypalanie, bo inaczej juz by sie DPF zatkal. Podepnij VAGa i sprawdz kiedy sie wypala, po co robic (i opowiadac) jakies dziwne rzeczy.

Bylo opisane z 10 razy kiedy wypala sie DPF.

s

Nie wiem jak u ciebie ale u mnie wiem min 5 min zanim zacznie się wypalanie ......
I podczas wypalania mój FR chodzi jak benzyna mówię o głośnym wydechu

-- 30 lis 2011, o 18:31 --

Ja wycinam DPF teraz zamiast niego montuje przelot z miejscami na wszystkie czujniki oraz program ......
Yamajczyk
Zobacz Profil
yamajczyk
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14 sierpnia 2009, 08:08
Lokalizacja: okolice Sochaczewa
Auto: Seat Leon BMN 170

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wyd

Postprzez pirzol » 3 stycznia 2012, 19:31

Witam

mam od ponad roku 1.9BLS z filtrem DPF,
nie powiem był stres podczas zakupu, jak to się bezie zachowywać ...

zrobiłem w tym czasie ponad 12 000 km i ZERO problemów z DPF
a dużo jazd robię na odcinku do 2x 10km w jeździe miejskiejm czyli lekko zdąży się rozgrzać silnik, z ciekawości sprawdzałem stopień zapełnienia filtra czastek stalych w bloku 75, wynosi srednio 16 -17% , dobowy przyrost to około 1%.
raz w miesiacu zrobie około 70km trasę, raz w roku 2x 1200km :)
ostatnia wycieczka do BiałkiTatrzańskiej i DPF pokazał 7%

tak więc odczaruję DPF, działa jak należy, nigdy nie zapalila się kontrolka .

pzdr
P
_________________
Pozdrawiam
Piotr
---------------------------------
Leon II TDI 1.9 110 KM | DSG, pakiet sport
Toledo III 1.6 105 KM | Reference
+mody
(el. lusterka, el. 4x szyby, halogeny, MFSW, MP3)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pirzol
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 6 listopada 2008, 23:22
Lokalizacja: malopolska
Auto: Leon II
Silnik: BLS 1.9

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wyd

Postprzez barteq73 » 3 stycznia 2012, 23:03

A nie masz w BLS podgrzewania płynu chłodzącego w niskich temperaturach?
W moim BLS jest i powiem że temperaturę łapie w miarę szybko , po 10km to już na pewno
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barteq73
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 20 kwietnia 2008, 17:59
Lokalizacja: Polska
Auto: XL DSG
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wyd

Postprzez pirzol » 4 stycznia 2012, 08:38

chmmm, nie wiem, musze sprawdzić, ale dewasto nie mam na 100%

przy temperaturach -2 , -5
po przejechaniu 7 - 8 km w jeździe miejskiej łapię około 1/2 stanadardowego poziomu temperatury,
z nawiewów zaczyna dmuchać letnie powietrze, w sumie jest to na końcówce trasy. Mam automat i po miescie jeżdzę bardzo delikatnie, z tzw. jajem pod gazem.

dla porównania benzynowy 1.6BSE już po około 500m - 1km jest już na tyle rozgrzany że z nawiewów dostaje cieplutkie powietrze i w kabinie jest przyjemnie.
_________________
Pozdrawiam
Piotr
---------------------------------
Leon II TDI 1.9 110 KM | DSG, pakiet sport
Toledo III 1.6 105 KM | Reference
+mody
(el. lusterka, el. 4x szyby, halogeny, MFSW, MP3)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pirzol
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 6 listopada 2008, 23:22
Lokalizacja: malopolska
Auto: Leon II
Silnik: BLS 1.9

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wyd

Postprzez barteq73 » 4 stycznia 2012, 21:39

Spróbuj ustawić climatronik na auto (nawet przy minusowej temperaturze )i porównaj czy wcześniej nie zacznie z nawiewów dmuchać ciepło. Jeżeli masz podgrzewanie to będziesz czuł ciepło dużo szybciej , ale tylko gdy klima nie będzie na eco.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barteq73
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 20 kwietnia 2008, 17:59
Lokalizacja: Polska
Auto: XL DSG
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wyd

Postprzez davelle » 4 października 2012, 15:36

Witam,
Silnik 1,9 BLS
U mnie zapala się kontrola świec żarowych, po czym jak wyłącze silnik i zapale za chwilę ponownie kotrolka już się nie zapala.
Po kilku dniach zapala się check.
U mechanika pokazało bład P2098 "exchaust temperature sensor".
Czy jest to błąd filtra DPF czy czujnika temperatury (tak wskasuje niby konputer).
Jeśli to czujnik to czy przed czy za filtrem.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdro
Zobacz Profil
davelle
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 25 maja 2012, 09:28
Auto: leon

Re: [1P] Problem z filtrem czastek stalych DPF i ukladem wyd

Postprzez peper » 6 października 2012, 08:29

davelle napisał(a):Witam,
Silnik 1,9 BLS
U mnie zapala się kontrola świec żarowych, po czym jak wyłącze silnik i zapale za chwilę ponownie kotrolka już się nie zapala.
Po kilku dniach zapala się check.
U mechanika pokazało bład P2098 "exchaust temperature sensor".
Czy jest to błąd filtra DPF czy czujnika temperatury (tak wskasuje niby konputer).
Jeśli to czujnik to czy przed czy za filtrem.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdro

Cześć, też mam BLS'a - raz miałem problem z DPF'em - i kiedyś sobie powiedziałem jak jechałem po auto a wiedziałem, że ma Dpfa- że jak tylko raz mi coś się zapali kontrolka od tego dziadostwa - to od razu wycinam. Więc DPF out i spokój na wieczność. Wytnij go, kompa przeprogramuj i zapomnij o tym ustrojstwie. jak coś to pisz
\
pozdr
Leon 1P 1.9 BLS
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
peper
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 20:49
Auto: Leon1P

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości