Odkopie troche, pisalem dzis o silnikach 1.4 w tym dziale,
viewtopic.php?f=54&t=32576kazdy z nich ma jakis problem
okazuje sie ze inne konstrukcje, silniki 1.8 i 2.0 TSI tez maja powazny problem napinacza łancucha (o czym pisze kolega wyzej)
( w 1.4 jest to nastawnik, w 1.2 pokrywa )
wadliwe sa wszystkie "silniki" CDAA, CCZA , CCZB wyprodukowane przed 26.04 2010
do tej daty VAG montowal napinacz 06H 109 467 L i drugi N
po tej dacie podobno blad poprawiono, zaczeto montowac napinacz z koncowka T. okazuje sie jednak ze te nowsze tez nie sa pozbawione wad, auta z 2010 roku i jakims przebiegu cierpia na ta usterke,
wedlug tego linka :
http://www.auto-swiat.pl/1-czy-vw-rozwi ... w-rozrzaduna silniki 1.8 i 2.0TSI byla akcja fabryczna, nie udalo mi sie nic takiego potwierdzic, a sam jestem zainteresowany, bo mam auto z 01.2010
z tego co wszedzie pisza nie ma na co czekac, tylko wymieniac, koszt nowego oryginalnego to ok 180zl
a najnowszy , dostepny od 1.06.2011 napinacz to 06H 109 467 AE.
przyznam ze troche sie pogublem, bo okazuje sie ze te napinacze sa dwa, obydwa mialy modyfikacje
obszerny temat o tym na octavi :
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... c&start=30wszystkim uzytkownikom 1.8TSI i 2.0TSI radze to sobie sprawdzic. skutki moga byc bardzo bolesne.
2.0TFSI mialo/moglo miec problem, okazuje sie ze mlodsze 1.8/2.0TSI tez moga dac w kosc
ucieklem od 2.0tdi, a tu taki zonk