Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
przez przemobed » 18 września 2011, 17:09
Witam,
Pacjent: Seat Leon ARL 150km
Przebieg: 181 tys.
Rocznik: 2004
Po 2 tygodniowym postoju moj Leoniasty mail dzis dosc dziwne objawy. Przez pierwsze kilknascie kilometrow po odpaleniu jechalem lagodnie jadac w granicach 1500-2100 obortow. Wszystko bylo cacy do czasu (ok 15 km od domu) jak postanowilem wyprzedzic pojazd jadacy przedemna: Totalna padaka - turbo zalanczylo sie powyzej 2300-2500 obrotow a przy nizszych obrotach totalny zamul . Po paru kolejnych km wrzucilem piatke i wcisnalem pedal w opor i ku mojemu zaskoczeniu samochod dobil do 120km\h i dalej nie chcial jechac obrotomierz stana przy 2100. Zjechalem na pobocze zgasilem silnik odpalilem i jakby troche lepiej ale wciaz nie tak jak powinno byc. Postanowilem go troche przedmuchac(oborty w granicach 2500-4000). Zgasilem silnik odczekalem jakies 10-15min odpalam i autko smiga tak jak ta lala. Po powrocie do domu podpialem VAG-a i zero bledow. W ciagu dnia odpalalem go kilka razy przejechalem lacznie jakies 70km i jest ok. Jednak nie daje mi spokoju to poranne zachowanie . Ma ktos jakies sugestie moze to pierwsze obajwy padajacego turbo? btw: przed tym 2 tyg postojem wymienilem filtry (mann) i olej (motul) czy moglo to miec jakis wplyw na to zachowanie?. Jesli chodzi o wache to leje tylko statoil gold. Bede wdzieczny za wszelkie sugestie. Thx
-
Zobacz Profil
przemobed
- Stella +

-
- Posty: 68
- Dołączył(a): 9 czerwca 2011, 14:44
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Seat Leon
przez bono » 18 września 2011, 17:12
zrób logi, inaczej to będzie gdybanie
I znowu Leon
Pozdrawiam
Blazej (Bono)

-
Zobacz Profil

bono
- Sympatyk LeonClub
-
- Posty: 6318
- Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
- Lokalizacja: Niemcy
- Region: zagranica
- Auto: Skoda Superb
- Silnik: benzyna 2.0 turbo
-
przez Wojtas1979 » 19 września 2011, 06:54
W poprzednim ARLu miałem podobnie z silnika TDI zrobił się SDI, objaw ustąpił po wyłączeniu zapłonu. Mechanik u którego byłem powiedział ze z turbiną jest wszystko ok. mechanicznie tylko już podobno zabrudzona i trzeba wykręcić i wyczyścić. Niestety nie zdążyłem tego sprawdzić ponieważ Leon został „pożyczony i nie oddany”
-
Zobacz Profil
Wojtas1979
- Stella

-
- Posty: 5
- Dołączył(a): 2 września 2011, 19:35
- Lokalizacja: Częstochowa
- Auto: Seat Leon
przez Marcin_TDI » 19 września 2011, 11:06
trzeba zrobic logi bo szklana kula nic nie mowi..
-
Zobacz Profil

Marcin_TDI
- Cupra R

-
- Posty: 5546
- Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
- Auto: pozyczone
-
przez przemobed » 5 października 2011, 18:55
sprawa wyjasniona: Zasyfiony trzpien turbiny. Po przeczyszczeniu i smarowaniu smiga jak marzenie. Pozdrawiam
-
Zobacz Profil
przemobed
- Stella +

-
- Posty: 68
- Dołączył(a): 9 czerwca 2011, 14:44
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Seat Leon
przez kenzi777 » 7 października 2011, 21:07
w jaki sposob sie to czysci ? da sie to samemu zrobic czy raczej isc z tym do mechanika ? bo moj od czasu do czasu tez troche zamula

mysle ze to moze byc to...
-
Zobacz Profil

kenzi777
- Stella

-
- Posty: 11
- Dołączył(a): 4 lutego 2011, 13:16
- Lokalizacja: Tymbark
- Auto: Seat Leon
Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości