Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez stellarium » 12 lutego 2012, 22:55

Witam,
Dziś rano przy dużym mrozie -20*C miałem problem z temperaturą silnika w Leonie II 1.9TDI BXE.
Po ujechaniu kilku kilometrów silnik osiągnął temperaturę około 110*C, załączyły się wentylatory na chłodnicy. W środku zimny nawiew z kratek nawiewu. Zatrzymałem się, otworzyłem maskę, patrzę w zbiorniczek wyrównawczy a tam płyn się zrobił taki gęsty coś jakby kaszka...
Poczekałem kilka minut aż silnik trochę ostygnie i dotoczyłem się do domu.
Popołudniu gdy temperatura na zewnątrz była około -5*C płyn miał normalną konsystencję wtedy przejechałem się autem i wtedy po ujechaniu kilku kilometrów woda miała 90*C, w środku temperatura z nawiewów prawidłowa.
Kolor płynu chłodzącego jest jakby złocisto - brązowy, nie ma tłustych oczek, nie ma piany itp.

Co można sądzić po takich objawach? Domyślam się, że kaszka z płynu chłodzącego zatkała część instalacji i woda nie miała cyrkulacji, dlatego też nie było ogrzewania, zgadza się?
Ile płyny chłodzącego "wchodzi" do 1.9TDI?
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez Tom-Tdi » 12 lutego 2012, 23:08

płyn zaczął zamrzać i nie było obiegu
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez transit_master » 12 lutego 2012, 23:11

Wymień ten płyn jak najszybciej. Żeby biedy nie narobić (o ile już nie narobiło)
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez colin23 » 12 lutego 2012, 23:22

stellarium, tu masz podobny problem w seacie 1M - viewtopic.php?f=43&t=30098
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez stellarium » 12 lutego 2012, 23:30

colin23, przerażają mnie wnioski z tamtego tematu...
Czyli nie było obiegu płynu chłodzącego.
Zamawiam G12 i jadę do mechanika. G12 rozcieńczyć 1:1 z wodą destylowaną?
Ile płynu wejdzie do 1.9TDI BXE?
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez Tracer2 » 13 lutego 2012, 06:41

No własnie nie rozcieńczać, bo jak się rozcienczy to są takie skutki....
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez Axee » 13 lutego 2012, 07:17

stellarium, G12++ jest koncentratem, zatem nalezy go rozcienczyc woda destylowana, wg podanego na opakowaniu wzoru na -37*C. Prawdopodobnie 3:2. Wczesniej dobrze by bylo przeplukac uklad chlodzacy. Nastepnie zalac uklad conajmniej 2x1,5L koncentratu i uzupelnic woda destylowana.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez bono » 13 lutego 2012, 07:36

stellarium, a nie masz zapowietrzonego obiegu ?
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez jędrek » 13 lutego 2012, 08:39

a jeżeli nie rozcieńczy sie płynu tylko wleje sam koncentrat może coś sie stać?
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez Tracer2 » 13 lutego 2012, 08:44

jędrek napisał(a):a jeżeli nie rozcieńczy sie płynu tylko wleje sam koncentrat może coś sie stać?

Nic się nie stanie , a jak nie płuczesz albo płuczesz bez wydmuchiwania sprężarką to i tak jakas woda w układzie zostanie.
A jaka pewnośc jest ze temperatura u nas któregos roku nie spadnie do 30*.
po za tym płyn sie starzeje.
mnie tam wlali koncentrat i nic sie nie stało.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez jędrek » 13 lutego 2012, 08:48

nie co roku zmieniam i tak
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez oczkolek » 13 lutego 2012, 08:48

Axee napisał(a):Prawdopodobnie 3:2.


1:1
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez mm.max » 13 lutego 2012, 09:26

G12++ ma następujące temp. zamarzania:

1:2 -18*C (temp. wrzenia. 105*C )
1:1,5 -27*C (temp. wrzenia 108*C)
1:1 -38*C (temp. wrzenia 110*C)
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez stellarium » 13 lutego 2012, 15:31

Jestem umówiony na jutro do ASO. Tymczasem dowiedziałem się w serwisie ASO, że G12++ rozcieńczają 1:1 z wodą destylowaną.
Dziś jeździłem autem (temp -2*C) i nic nie wskazuje na to, żeby coś złego stało się z układem poza wczorajszym zamarznięciem.
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez different » 13 lutego 2012, 18:05

bono napisał(a):stellarium, a nie masz zapowietrzonego obiegu ?

układ sam nie powinien się odpowietrzyć?
Zobacz Profil
different
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 3 listopada 2010, 00:31
Auto: osobowe
Silnik: BLS 1.9

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez kornat » 13 lutego 2012, 18:09

different napisał(a):
bono napisał(a):stellarium, a nie masz zapowietrzonego obiegu ?

układ sam nie powinien się odpowietrzyć?

Powninien, odpowiada za to korek w zbiorniczku wyrównawczym
Zobacz Profil
kornat
FR
FR
 
Posty: 1529
Dołączył(a): 7 sierpnia 2009, 17:37
Lokalizacja: Podkarpackie
Auto: 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez stellarium » 13 lutego 2012, 18:16

Z ciekawości zapytam. Czy jest jakiś prosty sposób na spuszczenie/odessanie/wypchnięcie z obiegu tak jak np. w moim przypadku całego płynu chłodniczego z układu? Bo wiadome jest, że korkiem przy chłodnicy wszystko nie zejdzie...
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez Peter007 » 13 lutego 2012, 18:21

Sprężarka i dmuchanko ;)
Jeśli Ci się wydaje, że mnie rozumiesz to masz rację - wydaje Ci się...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Peter007
Sport
Sport
 
Posty: 554
Dołączył(a): 30 marca 2010, 12:31
Lokalizacja: Opoczno
Auto: Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez butcherDG » 13 lutego 2012, 18:23

Panowie czy w Leonku musi być G12 czy może być coś innego??
Seat Leon 1,9 TDI ARL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
butcherDG
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 7 listopada 2009, 17:02
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Leon

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez stellarium » 13 lutego 2012, 18:25

Musi być G12 z uwagi na budowę układu. Ciecz chłodząca musi spełniać określoną normę dla tego układu, tak samo jak jest w przypadku doboru normy oleju silnikowego do danego silnika.
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez butcherDG » 13 lutego 2012, 18:26

OK którędy najlepiej w takim razie spuścić cały płyn i ile wlać nowego silnik ARL
Seat Leon 1,9 TDI ARL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
butcherDG
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 7 listopada 2009, 17:02
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: Leon

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez marcus415 » 14 lutego 2012, 12:01

butcherDG napisał(a):OK którędy najlepiej w takim razie spuścić cały płyn i ile wlać nowego silnik ARL

Wystarczy poszukac >>> http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php? ... p+yn#71805
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura silnika 110*C przy -20*C

Postprzez stellarium » 14 lutego 2012, 18:51

Już po wizycie w serwisie.
Wymieniono płyn chłodniczy. Weszły 2 butelki 1,5L G12++ i do poziomu uzupełniono wodą destylowaną. Nigdzie nie cieknie (na szczęście).
Do tego doszły uszczelki od intercoolera bo pociło się na nich od oleju, chyba faktycznie były nieszczelności bo gwizdało w przedziele 2-3 tys. obrotów powietrzem i przy 3 tys.obr./min był Notlauf. Po wymianie uszczelek Notlaufa nie ma i nie gwizda.
Jak na razie wszystko ok :)
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość