Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez buryy » 14 lipca 2006, 12:05

Obrazek
Zobacz Profil
buryy
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 13 lutego 2006, 09:55
Lokalizacja: Opole
Auto: ..
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Jak wam sie podoba kombinacja FMIC+zwykły zderzak?

Postprzez dave » 14 lipca 2006, 12:19

nooo widac ze dosc mocno tam upchniety ale jesli spelnia to swoje zadanie :wink: :brawo: za projekcik.. z czego ten fmic :?: sam wszystko robiles :?: daj wiecej fotek i opisz co jeszcze robiles w aucie :wink:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jak wam sie podoba kombinacja FMIC+zwykły zderzak?

Postprzez ali » 14 lipca 2006, 12:49

buryy, ciekawy pomysł.
lubie leona, nawet bardzo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ali
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1569
Dołączył(a): 20 kwietnia 2004, 17:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon BCB

Re: Jak wam sie podoba kombinacja FMIC+zwykły zderzak?

Postprzez Tonny S » 14 lipca 2006, 12:57

Całkiem niezle - daj wiecej fotek z montazu + opis innych zmian, moze wymiary FMIC i rurek dla potomnych, tak by mozna podwiesic ten temat jako przykładowy montaz FMIC w Leonie
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Jak wam sie podoba kombinacja FMIC+zwykły zderzak?

Postprzez buryy » 14 lipca 2006, 13:59

A więc tak...
Wszystko się zaczęło któregoś pieknego i gorącego :!: dnia gdy po kolejnym butowaniu aut traciło moc. Zapadła decyzja-montaż FMIC-a.

IC Iveco ze względów ekonomicznych uzywany
Obrazek

Zostały również zakupione rury z kwasówki fi 50,8 mm x 1,5mm (1,5m polerowanej i 2m zwykłej) oraz 5 kolanek (jak sie okazało pozniej za mało :-( )

Na początku auto wyglądało tak:
Obrazek

Wstępne przymiarki IC...
Obrazek

i orurowania
Obrazek

Rurki, kolanki i zwęzki zostały pospawane TIG-iem na poduszce argonowej przez profi szpeca :wink:
Obrazek

Dodatkowo wszystkie spoiny zostały zbadane na szczelnośc penetrantem oraz wytrawione (spoiny łaczące kwasówke i zwykła stal)
Obrazek

Pozniej wygladało to tak... Kto zgadnie gdzie tkwi bład?
Obrazek

Efekt końcowy widac na pierwszym zdjęciu
Rury zostały połozone niestandardowo, ale o tym dowiedziałem sie dopiero po wizycie u Aliego. Niestety w trakcie prac okazało sie, ze zabraknie nierdzewnych kolanek i nie mozna było takich dostac wiec zostały zamontowane te ze zwykłej stali (na zewnatrz pokryte podkładem na bazie cynku + srebrzanka; mam nadzieje, ze w srodku rdzewiec nie będą :evil: )
Dodatkowo został przerobiony zderzak jak widac na foto, duża jego częsc trzeba było wyciac, przerobic mocowania i takie tam 8)
Całośc prac wykonana w firmie Dąbcar-tuning w Opolu, był to pierwszy IC zamontowany przez nich, przy mojej znaczącej wspólpracy :wink:
Zobacz Profil
buryy
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 13 lutego 2006, 09:55
Lokalizacja: Opole
Auto: ..
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jak wam sie podoba kombinacja FMIC+zwykły zderzak?

Postprzez Tonny S » 14 lipca 2006, 14:13

Jeszcze tak puszczonych rur nie widziałem ;-) moim zdaniem za duzo rury, trzeba od razu na wyjsciu wbic sie w komore silnika, jest tam sporo miejsca, zaoszczedził bys na rurce i nie zasłaniał bys dodatkowo chłodnicy, tak czy siak jest Ok jedynie poprawił bym to orurowanie, za duzo na nim tracisz, za duzo zakretów ;-) pewnie Ali to samo powiedział.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Jak wam sie podoba kombinacja FMIC+zwykły zderzak?

Postprzez Kozak » 14 lipca 2006, 14:42

Brawo za pomysł :brawo: , możesz jeszcze wyjawić koszt takiej imprezy ??

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jak wam sie podoba kombinacja FMIC+zwykły zderzak?

Postprzez Grześ » 14 lipca 2006, 15:09

Gratuluje udanej przerobki :brawo: , tez jestem w trakcie sprawdzania i załatwiania czesci do moda i jak bys mogł podac koszty był bym bardzo wdzieczny , czy ic jest cały aluminiowy , jakiej srednicy sa wyjscia ? czy gorna rura bez problemu wchodzi pod belke jaka jest jej srednica?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: Jak wam sie podoba kombinacja FMIC+zwykły zderzak?

Postprzez buryy » 14 lipca 2006, 15:40

Tonny S: buryy mądry po szkodzie :wink: zobaczymy co na to program Alego i hamownia. Jesli bedzie cos nie tak, orurowanie zostanie poprawione.

Grześ i michał kozak: Górna rura się miesci bez problemu, minimalnie trzeba było przyciąc pas przedni. Cały IC jest aluminiowy a wyjscia fi 50mm.
Cena: IC 250 zł, rury+kolanka ok 200zł, spawacz 60 zł, montaż 350 zl
Jesli kto z was bedzie potrzebował gumową rurę zbrojoną, olejoodporna, do 5bar, srednica 50mm to moge załatwic po 60 zł za metr
Zobacz Profil
buryy
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 13 lutego 2006, 09:55
Lokalizacja: Opole
Auto: ..
Silnik: CJXA 2.0

Re: Jak wam sie podoba kombinacja FMIC+zwykły zderzak?

Postprzez BioBogon » 14 lipca 2006, 15:46

Wygląda bardzo fajnie i faktycznie rura wyjściowa zapodana niestandardowo. Trzeba było kolektor od 130stki i puścić rurę na krótk w komorę silnika na prawo.

Gratsy! W te upały taka przeróbka jak znalazł, różnica 100% odczuwalna, co? :D

A co jest nietak na tym ostatnim zjęciu?

BTW fajny podnośnik do auta mają tzw. drewniaki ;)
Zobacz Profil
BioBogon
 

Re: Jak wam sie podoba kombinacja FMIC+zwykły zderzak?

Postprzez Jazwes » 14 lipca 2006, 17:14

buryy, Gratuluję moda :brawo:

Też mam FMIC przy seryjnym zderzaku.

Obrazek

Przyznam się, że nie myślałem nad wywaleniem tej poprzeczki, i kratki, jak jest to u Ciebie, bardzo dobry pomysł :brawo:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazwes
Sport
Sport
 
Posty: 369
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo BKD

Re: Jak wam sie podoba kombinacja FMIC+zwykły zderzak?

Postprzez Tonny S » 14 lipca 2006, 17:20

Jazwes, to jest od BPX-a ??
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Jak wam sie podoba kombinacja FMIC+zwykły zderzak?

Postprzez Jazwes » 14 lipca 2006, 17:50

Tonny S, Tak, jest to IC sygnowany przez Seat Sport, dokładnie taki sam jest w BPX'ach

Edit:

Znalazłem fotę na dysku:

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazwes
Sport
Sport
 
Posty: 369
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo BKD

Wymiana FMIC w ASV na 550x180x65

Postprzez RafcioGTC » 2 maja 2012, 09:35

Witam wszystkich w ten piękny dzień :PPPP
Cały czas w głowie mam przedziwne pomysły na usprawnienie mojego klekota.
Na początek jestem zainteresowany Softem ale nie o tym bajka.

Nadeszly ciepłe dni i zarazem Ciężkie dla mojego kleokota więc chcę wsadzic do siebie IC o Rdzeniu 550x180x65.
Tylko nie mam zielonego pojęcia ile potrzebuję złączek i metrów rury.
Może ktoś ma zdjęcia albo jakieś porady na co zwrócic uwagę przy Wymianie FMIC ?

PS. Używałem szukajki ale po wpisaniu Wymiana FMIC wyskakuje tylko wymiana Tapicerki albo żarówek :)
Jak temat był , szczerze przepraszam .
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana FMIC w ASV na 550x180x65

Postprzez Ohapara » 4 maja 2012, 20:40

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez RafcioGTC » 8 maja 2012, 09:52

Dzięki za sklejenie tematu . Co do linków też dzięki co prawda te na naszym foru troche mało konkretów za to na vwgolf.pl dużo czytania znalazł się tam fajny koleś który posłużył pomocą i radą . Jak skleje wszystko w kupe to wrzuce co i jak będzie dla potomnych ;)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez Ace Ventura » 12 maja 2012, 11:12

Przymierzam się do fmica z [url]FMIC.pl[/url] tylko nie wiem czy wziąć z wejściem i wyjściem po przeciwnych stronach, czy ten który ma oba wejścia z jednej strony. W moim ASZ bardziej by mi podpasowała ta druga opcja bo zamierzam się wpiąć w oryginalne orurowanie. Ale z drugiej strony na różnych forach różnie piszą, że bardziej wydajne są te z przeciwległymi otworami inni zaś że wychodzi na to samo. Czy może się ktoś wypowiedzieć w tym temacie?
---PitR---
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ace Ventura
Sport
Sport
 
Posty: 312
Dołączył(a): 13 czerwca 2009, 23:12
Lokalizacja: ~BB
Auto: Leon tDI

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez SerAcer » 12 maja 2012, 13:28

Dobre pytanie. Jest jakaś różnica między wydajnością coolera z wyjsciami po przeciwnych stronach od tego z tymi po jednej stronie?
Zobacz Profil
SerAcer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 00:06
Lokalizacja: Tychy
Auto: Leon

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez RaDeK86 » 12 maja 2012, 14:33

RafcioGTC napisał(a):Nadeszly ciepłe dni i zarazem Ciężkie dla mojego kleokota więc chcę wsadzic do siebie IC o Rdzeniu 550x180x65.


Taki Intercooler 550x140x65mm Ci nie styknie?

Kod: Zaznacz cały
Intercooler o wymiarach rdzenia: 550x140x65mm, całkowitych: 700x140x65mm, ze średnicą wlot/wylot 57mm wystarczający do mocy 350KM, testowany do 5 barów


Po co większy? :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RaDeK86
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 23 stycznia 2010, 20:53
Lokalizacja: NEBraska
Auto: OOOO
Silnik: turbo diesel inny

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez Ohapara » 12 maja 2012, 17:54

RafcioGTC napisał(a):Jak skleje wszystko w kupe to wrzuce co i jak będzie dla potomnych
czekam z niecierpliwością, sam ma juz wszystko skompletowane i jak bede mial chwile to wrzucam ic od iveco :) ale pytanie... czy na rurkach trzeba robic zakonczenia zeby sie nie zsuwaly silikonki czy wystarczy mocny scisk obejmą GBS? mysle ze tak do max 2bary tam bedzie w układzie :]
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez RafcioGTC » 18 maja 2012, 16:26

Te 350 koni to chyba jakiś żart , na seryjnym zrobisz też 300 jak ci sie uda, Ma dawac rade a nie ,

Robert z Tune-Upa napisał że lepszy większy bo wydajniejszy a ten sam cyrk z montażem , Dziś jade i całą noc i jutro bd walczył bo musze przymiarke rurek zrobic i wtedy do spawania . bo narazie to tak na luźno ;)

Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez lasotek » 18 maja 2012, 18:19

Tylko jednej rzeczy nie rozumiem skoro i tak około 40 mm będzie schowane za belką to jaki sens montować taki duży IC? Pytam bo sam jestem na etapie szukania IC i nie wiem jaki wybrać, waham się między wysokością 140 a 180. I Jeśli podesłał by ktoś ile tych rurek potrzeba i złączek silikonowych.

Pozdrawiam
Patrzę w lustro codziennie rano, jestem coraz przystojniejszy- ale dzisiaj to już przesadziłem!!
Był Leon 1M 1.8 APG, Jest Octavia 1.8T+ AUM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lasotek
Signo
Signo
 
Posty: 177
Dołączył(a): 21 stycznia 2009, 17:32
Lokalizacja: Wieruszów
Auto: Octavia 1U
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez jędrek » 18 maja 2012, 21:02

wydaje mi sie ze czym wiekszy tym pozniej sie turbo budzi wiec po co ladowac az taki duzy?
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez Tom-Tdi » 18 maja 2012, 21:14

jędrek dobrze prawi-nie zapomnij że układ też musi się "napełnić" im większy układ tym dłużej turbo musi go pompować=większy lag :?
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez RafcioGTC » 19 maja 2012, 22:05

A Skąd pomysł że 4cm będą schowane za Belką ? Jeżeli znasz takie dane to nie wiesz ile potrzeba rur i złączek ?

tom-tdi przypomnijmy też że na Seryjnym jak spuchnie to masz laga cały czas dopóki nie zrobisz przerwy , ja nie widzę żadnych problemów .
Mi nikt nie chciał udzielic pomocy w postaci ile złączek i rur mam kupic . Dziś rozebrałem cały zderzak i przymierzyłem , jak zrobie całosc na gotowo to powiem co i jak bo nie chce wporwadzac w błąd .

Obrazek

IC będzie opuszczony na dół o jakieś 3cm do tego jak był założony na sucho i belka nie zasłoni ani centymetra intercoolera więc proszę nie prawic tutaj jakiś bzdurnych wróżb .
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez Ohapara » 20 maja 2012, 05:43

RafcioGTC, dopinguje cie w projekcie, fajnie ze mnie ubiegłeś to mi troche podpowiesz:P a powiedz, czy rurki ktore skrecasz obejmami robisz na ich koncach wywinięcie, zeby silikonki nie spadały ?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez RafcioGTC » 20 maja 2012, 07:35

Jeszcze nic nie robie , bo nie mam sylikonów ;) Chciałem spawac ale zeby spawac trzeba miec to wyliczone co do centymetra , a po przymiarce wydaje mi się to nie możliwe . Ale żadnych wywinięc nie będę robił wkońcu to nie będzie się ruszało najwyżej drżało . Ale nie tak żeby spadły.

IC będzie pewnie w piątek/sobote jak będę miał już Sylikony i chyba nie ten a następny co prawda na 3 czerwca muszę miec auto gotowe więc nie wiem dokładnie .
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez jędrek » 20 maja 2012, 08:14

Tak owszem na seryjnym IC jest lag jak puchnie dlatego zaklada sie wydajniejszy ale dostosowany do setupu a nie jak najwiekszy wtedy bedzie lag.Ale zycze powodzenia jesli nie jest to tajemnica napisalbys ile Cie wyniesie taki zabieg?
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez RafcioGTC » 20 maja 2012, 09:40

Wszystko zależy co kupisz jakie rury, jakie drogie złączki , czy będziesz spawał .

Teoretycznie IC 350zł , Rura Alu 25zł/m 60mm/2mm , no i coś koło 10złączek po 40zł sztuka .
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez Ohapara » 31 maja 2012, 21:40

RafcioGTC napisał(a):IC będzie pewnie w piątek/sobote jak będę miał już Sylikony i chyba nie ten a następny co prawda na 3 czerwca muszę miec auto gotowe więc nie wiem dokładnie .
i jak tam idzie modzik ? :mrgreen:

-- 31 maja 2012, o 22:39 --

Obrazek

FMIC juz siedzi, jeszcze montaz orurowania, walczę dalej :)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez RafcioGTC » 1 czerwca 2012, 11:01

Wcale nie idzie :) Niechciało mi się złączek zamówic szczególnie że nie ogarnąłem jak połączyc orurowanie z Turbiną ;/ A ty jak łączysz ?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez Ohapara » 1 czerwca 2012, 20:55

RafcioGTC napisał(a): A ty jak łączysz ?
obejma gbs + łącznik silikonowy, ale ja wrzucam turbo BRD wiec troche inne kąty :) wszystko bez spawania na 20 obejm
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez RafcioGTC » 1 czerwca 2012, 22:05

ale tam jest Redukcja jak dobrze pamiętam u mnie na 47mm chyba . Więc chyba będę musiał kupic jakieś kolanko 60/50 albo coś podobnego :)
Odechciewa mi sie już tego wszystkiego ale co poradzic ;)

Masz Aluminiowe rury ? Bo ja właśnie mam aluminiowe a flansze map sensora mam stalową i nie wiem jak to teraz wyczarowac .
Chyba kupie kolanko stalowe , i połącze łącznikami i wspawa sie w kolanko tą falnsze map sensora
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez Ohapara » 2 czerwca 2012, 20:31

RafcioGTC napisał(a):ale tam jest Redukcja jak dobrze pamiętam u mnie na 47mm chyba
u mnie jest redukcja silikonowa 43/50

RafcioGTC napisał(a):Masz Aluminiowe rury ? Bo ja właśnie mam aluminiowe a flansze map sensora mam stalową i nie wiem jak to teraz wyczarowac
rurki mam kwasoodporne polerowane na wysoki połysk :mrgreen: map sensor wspawany na podstawce w rurke, fotki wrzuce wkrotce, skoro masza aluminiowe rurki to polacz je lacznikiem silikonowym z rura mapsensora, chyba to oczywiste :roll:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez RafcioGTC » 3 czerwca 2012, 22:19

Ja chciałem zrobic Całe orurowanie na 60mm . Od Turbo do IC i od IC do Silnika . ale Chyba wyjdzie ze zostanie stara rura od Turbo do IC i ją tylko przedłużę do większego IC :D
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez Ohapara » 5 czerwca 2012, 19:42

Więc Intercooler wrzucony zużyłem:

1 - 6x kolanko 90st fi51
2 - 1x redukcja prosta 43/51 (wyjscie z turbo)
3 - 2x redukcja prosta 57/51 (wyjscia ICka)
4 - 2x kolanko 45xt fi51
5 - 1x kolanko 135st fi 51
6 - 2m rurki kwasoodpornej fi 51
7 - w sumie 24 obejmy
8 - Intercooler custom 550 x 140 x 65

Wszystko ladnie wpasowalo sie w seryjny zderzak :-)

jak działa jeszcze nie wiem, hamownia dopiero w przyszłym tyg :-|
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez lasotek » 6 czerwca 2012, 21:21

Kurcze już sam nie wiem, planuję swoje auto tak do 220 PS zrobić, i nie wiem jaki IC wybrać czy ten wysoki na 550x180x65 czy mniejszy na 550x140x65. już mnie głowa boli :oops: Turbina zostaje K03s.

Pozdrawiam
Patrzę w lustro codziennie rano, jestem coraz przystojniejszy- ale dzisiaj to już przesadziłem!!
Był Leon 1M 1.8 APG, Jest Octavia 1.8T+ AUM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lasotek
Signo
Signo
 
Posty: 177
Dołączył(a): 21 stycznia 2009, 17:32
Lokalizacja: Wieruszów
Auto: Octavia 1U
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez RafcioGTC » 7 czerwca 2012, 12:56

180 wydajniejsza więc co za wątpliwości posiadasz ?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez lasotek » 8 czerwca 2012, 11:05

Tak ale dłużej się napełnia. dlatego wątpliwości, auto nie będzie robione pod wyścigi. A tym samym większa turbo dziura w normalnej jeździe to nic ciekawego. Chodzi mi po prostu o opinię kogoś kto montował. Czy jest sens czy jednak niema.
Patrzę w lustro codziennie rano, jestem coraz przystojniejszy- ale dzisiaj to już przesadziłem!!
Był Leon 1M 1.8 APG, Jest Octavia 1.8T+ AUM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lasotek
Signo
Signo
 
Posty: 177
Dołączył(a): 21 stycznia 2009, 17:32
Lokalizacja: Wieruszów
Auto: Octavia 1U
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez RafcioGTC » 9 czerwca 2012, 08:24

No z tego Co wiem to ta Wasza Turbo dziura po zwiększeniu średnicy układu Dolotowego to jest totalna Bzdura , Jeżeli masz 180 masz poprostu większą powiesznię chłodzenia nic nie musisz napełniac powietrze tylko przechodzi i sie chłodzi .
Co sie ma dłużej napełniac Odpalasz Auto turbina Ci dmuchnie do układu powietrze i jest napełniony .
Nie wiem co macie z tymi Turbo Dziurami nie chcesz jej miec kup sobie Wolnossącą jednostkę .
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez airzocho » 11 czerwca 2012, 21:56

Chłopaki, skąd i za ile wzięliście IC?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
airzocho
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 15 listopada 2009, 23:12
Lokalizacja: Sopot
Auto: VW T5
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez Ohapara » 12 czerwca 2012, 22:38

FMIC.PL mają wszystko :-)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez lasotek » 18 lipca 2012, 20:04

Ja u siebie założyłem intercooler 180x65x550 [mm]

czaiłem sie z rozmiarem rur, założyłem rury 64 mm
do tego:
4 kolanka 64mm -90*
2 metry rury 64mm
6 prostych sylikonowych łączeń
proponuję złączkę jeszcze 130*
2x opaska 64-67mm
11x opaski 60-63mm
Ja u siebie wąż który idzie do przepustnicy zostawiłem jedynie obciąłem poszerzenie które było do intercoolera oryginalnego. Dalej jest średnica 64 mm więc idealnie pasuje na rurę do której w sprytny sposób przyspawać można mocowanie pod map sensor.

Sylikonowe łączniki 64mm pasują idealnie do wyjść w IC, które mają większą średnicę, tylko trzeba je naciągnąć. :-P

W razie pytań pytać na PW

Pozdrawiam
Patrzę w lustro codziennie rano, jestem coraz przystojniejszy- ale dzisiaj to już przesadziłem!!
Był Leon 1M 1.8 APG, Jest Octavia 1.8T+ AUM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lasotek
Signo
Signo
 
Posty: 177
Dołączył(a): 21 stycznia 2009, 17:32
Lokalizacja: Wieruszów
Auto: Octavia 1U
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez Nastar » 19 września 2012, 19:40

Ohapara napisał(a):wszystko bez spawania na 20 obejm

I jak sprawuje się taki układ bez spawania ? Tez nad tym myślę bo to jest jedyna opcja żeby zrobić to samemu i tak jak chcę, na spokojnie.
Poza tym - taki układ powinien być bardziej odporny na drgania i ich przenoszenie z silnika.
Ale jak ze szczelnością ? Czy taki układ nie jest zbyt "elastyczny" tzn. czy nie puchnie za mocno w miejscach montażu siliconów od ciśnienia doładowania ? A jeśli tak to czy to ma jakieś znaczenie ?
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez Ohapara » 20 września 2012, 20:43

Nastar napisał(a):
Ohapara napisał(a):wszystko bez spawania na 20 obejm

I jak sprawuje się taki układ bez spawania ? Tez nad tym myślę bo to jest jedyna opcja żeby zrobić to samemu i tak jak chcę, na spokojnie.
Poza tym - taki układ powinien być bardziej odporny na drgania i ich przenoszenie z silnika.
Ale jak ze szczelnością ? Czy taki układ nie jest zbyt "elastyczny" tzn. czy nie puchnie za mocno w miejscach montażu siliconów od ciśnienia doładowania ? A jeśli tak to czy to ma jakieś znaczenie ?



Układ sprawuje sie bezproblemowo, nic nie puchnie, jest elastyczne i nie drga w silniku:) ale trzeba spelnic kilka warunkow:
nie oszczedzaj na materiałach, kup porzadne silicony(wytrzymuja do 5bar u mnie np. jest 1,5bar ) i obejmy Gbs do tego wszystke rurki laczniki maja wywiniete koncowki, ktore zapobiegja zsuwaniu sie silikonkow. Polecam FMIC.PL w razie co pytaj, postaram sie pomoc ;)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez Nastar » 21 września 2012, 09:21

Dzięki za info. Na pewno jeszcze podpytam jak ruszę z robotą :-)
P.S. Masz jakieś foty lub ew. mógłbyś zrobić ? Ciekawi mnie gdzie i w ilu miejscach dałeś mocowania rur do karoserii lub elementów silnika.
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez Ohapara » 21 września 2012, 10:00

Nastar napisał(a):Masz jakieś foty lub ew. mógłbyś zrobić ? Ciekawi mnie gdzie i w ilu miejscach dałeś mocowania rur do karoserii lub elementów silnika
jakieś fotki wrzucę, a mocowanie mam w jednym miejscu (strona pasażera) do wspornika gdzie było mocowany oryginalny smic, a tak uklad sam sie trzyma, wszystko jest wystarczajaco sztywne. dodatkowo dałem w paru miejscach opaski zaciskowe i tyle:)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez Nastar » 21 września 2012, 10:40

Widzę rury na FMIC.pl ale one nie maja żadnych karbów do trzymania złączek. Sam robiłeś, spawy jakieś czy inna obróbka ?
Jak z map sensorem poszło ?
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez Ohapara » 21 września 2012, 10:58

rurki nie mają żadnych karbów, dorobiłem stożek i na prasie wywijałem końcówki rurek :) oto zdjęcia, sry za jakosc:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Kombinacja FMIC + zwykły zderzak

Postprzez Nastar » 21 września 2012, 11:33

Niezła konstrukcja. Widzę, że kolektorek był zmieniany to i kierunki rur ciut inne. Zaoszczędziłeś kilka cm długości dolotu. U mnie zostaje seria. Ale patenty podpatruję. Dzięki za pomoc.
Skoda Octavia II RS BMN
205KM/435Nm by R-Performance :-)
http://www.skodaclub.pl
Zobacz Profil
Nastar
Signo
Signo
 
Posty: 187
Dołączył(a): 7 marca 2009, 13:36
Lokalizacja: Wałcz
Auto: Skoda Octavia II RS
Silnik: BMN 2.0

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości