Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 6 czerwca 2012, 14:23

Ja właśnie skompletowałem zestaw na sprzęgło:
- Koło zamachowe jednomasowe 037 105 273 C - 155zł
- Zestaw sprzęgła G60 Sachs 3000 332 001 - 380zł
- Śruby z ASO 6 sztuk nr N 101 010 01 i 6 sztuk nr N 902 061 03 - 70zł
Samochód ma teraz 46.000 km. Program był robiony 40.000km temu. Dwumasa jeszcze nie puka, ale rozmawiałem ze specem od sprzęgieł z Poznania i w rzeczywistości stan dwumasy można ocenić tylko po wyjęciu go z auta, oględzinach i pomiarach. Mówił, że mierzy się stopień ugięcia (przesunięcia) jednej masy względem drugiej i przelicza na procenty. Wtedy dopiero można określić stopień zużycia, pod warunkiem, że dwumasa po prostu nie jest uszkodzona mechanicznie tylko naturalnie zużyta. W przyszłym tygodniu mam zamiar podjechać do niego na wymianę kompletu sprzęgła. Mówił, że jednomas będzie działał bardziej bezpośrednio, szybciej skleja napęd i pedał sprzęgła jest - jak to określił - bardziej damski (miękki) :wink: Mam nadzieję, że wyjdzie pozytywnie :wink:

-- 6 cze 2012, o 15:23 --

Jestem już po wymianie sprzęgła. Założony zestaw z powyższego posta czyli G60 i jednomas. Pedał sprzęgła faktycznie chodzi bardziej miękko, sprzęgło "bierze" już od dołu - na starym sprzęgle brało już tylko górą.
Jedno co można niezaprzeczalnie powiedzieć o wymianie na jednomas to bardziej łagodne przyspieszanie i wkręcanie się silnika na obroty. Z całą pewnością jest mu tak jakby lżej.
Wcześniej auto było trochę mulaste do 2000 obr/min i potem był od razu strzał niutona. Teraz tego strzału nie czuć w ogóle i do 2000 obr/min jest bardziej żwawe.
Występuje także duża różnica we wrzucaniu wstecznego biegu - ani na plus ani na minus. Na starym sprzęgle wsteczny wrzucało się tak jakby zero jedynkowo tzn, że wciskało się gałkę i przy przesuwaniu dźwigni w lewo i do przodu w połowie czuć było ręką, że bieg się wbił. Teraz wsteczny wchodzi trochę ciężej i nie czuć ewidentnego momentu wbicia biegu. Po prostu gałka przesuwa się równo w lewo i do przodu.
Wrzucanie pozostałych biegów bez zmian - wchodzą lekko, nic nie zgrzyta. Nie ma grzechotania sprężynek na biegu jałowym. Mechanik mówił, że grzechotanie jest wyraźnie słyszalne przy tarczy od VR6. Nie ma też drgań auta przy niskich prędkościach obrotowych i wysokim biegu. Auto wtedy po prostu wolniej się rozpędza.
Generalnie zrobiłem za mało kilometrów aby się przyzwyczaić do nowego sprzęgła i żeby móc w 100% polecić mod. Na razie nie widzę minusów i na pewno nie żałuję :-) Pozatym otwarła się perspektywa dalszych modów z turbo :-D
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Bastek05 » 7 czerwca 2012, 21:42

witam wlasnie rozpadlo mi sie turbo w bxe po programie i mam dylemat czy montowac od arl ?? cz orginalne bxe
ma ktos zamontowane turbo od arl w bxe? trudno bylo dostroić to turbo od arl zeby bylo tak jak ma byc??
Zobacz Profil
Bastek05
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 20 kwietnia 2011, 22:18
Lokalizacja: Kraków
Auto: leon

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 7 czerwca 2012, 21:53

Ile przejechałeś na modzie do rozpadu turbo?

Jeśli chcesz turbo od ARL to najlepiej będzie kupić turbo i zawieźć auto do tunera. Do przerobienia jest downpipe, reszta pasuje. Po montażu trzeba zrobić nowy program pod taki zestaw.
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Bastek05 » 7 czerwca 2012, 21:56

sluchaj jest taka sprawa program zrobilem w zime ale bez hamowni tylko wgrany program auto fajnie chodzilo ale blo cos chyba nie tak skoro po 6miesiacach sie rozlecialo i caly wirnik sie rozpadl.wdech jest juz przelot tak ze katalizatora nie mam.ale podobno w turbo od arl trzeba zaslepic EGR
Zobacz Profil
Bastek05
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 20 kwietnia 2011, 22:18
Lokalizacja: Kraków
Auto: leon

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 7 czerwca 2012, 22:01

Można zaślepić EGR ale nie trzeba. Czyli miałeś wgrany jakiś gotowiec. Jestem przeciwnikiem tego typu "programów". Loteria totalna...
Jeśli już zdecydujesz się na turbo od ARL to jedź do normalnego tunera na montaż i strojenie.
Zresztą jeśli założysz zwykłe turbo od 1.9 105KM to też na Twoim miejscu podjechałbym do normalnego tunera na diagnostykę i ewentualne poprawki programu. Daj mu żyć :wink:
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Bastek05 » 7 czerwca 2012, 22:07

program byl wgrywany u tunera ale nie pojechalem na hamownie ... ale teraz to napewno pojade...
jest ktos na forum co ma zamotnowane turbo od arl?
ile wszlo cie za to sprzeglo bo tez bym sie skusil na jednomas
Zobacz Profil
Bastek05
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 20 kwietnia 2011, 22:18
Lokalizacja: Kraków
Auto: leon

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 7 czerwca 2012, 22:11

- Koło zamachowe jednomasowe 037 105 273 C - 155zł
- Zestaw sprzęgła G60 Sachs 3000 332 001 - 380zł
- Śruby z ASO 6 sztuk nr N 101 010 01 i 6 sztuk nr N 902 061 03 - 70zł
- Robocizna - 450zł
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Bastek05 » 7 czerwca 2012, 22:15

oki jak bede mial zamiar zmienic to sie odezwe narazie poszukuje turbiny...

ile moze ladowac turbo 1.2bar max po programie??
Zobacz Profil
Bastek05
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 20 kwietnia 2011, 22:18
Lokalizacja: Kraków
Auto: leon

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 7 czerwca 2012, 22:18

Nie wiem niestety ile ładuje turbo po programie. Może jakiś tuner się wypowie ile średnio wychodzi...
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Bastek05 » 7 czerwca 2012, 22:26

No oby;) i czekamy na relacje turbo z arl do bxe ?
Zobacz Profil
Bastek05
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 20 kwietnia 2011, 22:18
Lokalizacja: Kraków
Auto: leon

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Lesoto » 8 czerwca 2012, 06:34

Też jestem ciekawy jak wyjdzie. Co wrzucasz zamiast seryjnego sprzęgła?
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Bastek05 » 11 czerwca 2012, 19:00

- Koło zamachowe jednomasowe 037 105 273 C
- Zestaw sprzęgła G60 Sachs 3000 332 001

-- 11 cze 2012, o 20:00 --

jakie oznaczenie ma turbina od leona ARL 150km??
Zobacz Profil
Bastek05
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 20 kwietnia 2011, 22:18
Lokalizacja: Kraków
Auto: leon

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 21 lipca 2012, 13:34

Szukam właśnie turbosprężarki od ARL GT1749VB - jaką lepiej kupić pomijając nową: używaną czy regenerowaną?
W sumie w obydwu przypadkach nie wiemy jak trafimy i okaże się po montażu i strojeniu...

-- 21 lip 2012, o 14:33 --

W czwartek zmieniałem turbo na ARL i przy 47.500 stara turbina Garrett GT1646V okazała się "jak nowa". Auto jeździło na programie praktycznie od nowości. Delikatny luz poprzeczny, nie brała oleju a przy tym był efekt "karetki". Nie wiem od czego ten dźwięk w tej turbinie się brał. Łopatki niewyszczerbione. Dźwięk był jak u większości ludzi - jakby sowę puchacza wsadzić pod fotel :) Przy okazji montażu nowego DP został wycięty katalizator. Wyszło to co w podpisie. Zamieszczę wykres w stosownym dziale.
Jeździ się inaczej - odczuwalna jest większa turbodziura przy małych obrotach za to wyżej jest świetnie :wink: 170KM i 365Nm jest zrobione "na luzie". Wg tunera jest jeszcze zapas w paliwie i bez problemu można wyjść nieco ponad 180KM - ale miało być "na luzie" i bezpiecznie z zapasem i tak zostało. Generalnie jestem zadowolony :wink:
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez ciso1 » 7 sierpnia 2012, 15:12

W końcu jakie turbo założyłeś? Nowe , uzywane czy regenerowane?. Wczoraj dałem w dupe mojemu Tolkowi - jechałem za Lanserem i sprzęgło tak skatowałem że zaczęło sie ślizgać:) W sumie to chyba fajnie bo otwiera sie droga do modów: na razie wrzucam jednomas i modyfikuje program na ok. 150 km (teraz mam bezpieczne 140/300 - a jak widać nie było zbyt bezpieczne:) W sumie na modzie przejechałem 40 tys km do tej pory. Gdzie w Wawie polecacie zrobić sprzęgło? Jak mi padnie turbo to wrzucam ARL - chyba kupię nowe. Tarcze 312 prżód są już na szczęście na pokładzie:) (swap z 288)
Zobacz Profil
ciso1
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 21 marca 2009, 21:17
Lokalizacja: W-wa
Auto: Seat Toledo

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 7 sierpnia 2012, 15:28

Założyłem turbo od ARL Garrett GT1749VB używane po przelocie 13.000km - odkupiłem od tunera, który robił mi moda.
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez kyzior » 28 sierpnia 2012, 05:28

Hej, ile w sumie cię wyszedł mod jeśli można wiedzieć... Dużo jest przy tym rzeźby??? Swojego czasu miałem BXE ale każdy odradzał ze względu na many cooler... teraz jednak widzę że się da i to z całkiem fajnym wynikiem. Pozdro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kyzior
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 11 września 2010, 06:53
Lokalizacja: Śląsk
Region: śląskie
Auto: LeON
Silnik: CHGA 1.6

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 28 sierpnia 2012, 09:38

Turbo ARL opisane wyżej+ downpipe z flanszą pod to turbo + strojenie 3000zł.
Rzeźby praktycznie nie ma wcale. Wstawiono właśnie downpipe pod turbo ARL żeby nie rzeźbić, nie przerabiać i nie kombinować :wink:
Jaki marny cooler? Mówisz o fmic? Jest on baaardzo duży. Identyczny jest w Tdi 140KM i 170KM. Z powietrzem nie ma problemu.
Niektórzy doradzają tylko jeszcze montaż chłodniczki oleju od BKD. Jest dłuższa i bardziej pękata - napewno przyda się w cieplejesze dni.
Ale chłodniczka to grosze - sprawdź na allegro. Będę ją montował przy najbliższej zmianie oleju.
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Długasek » 28 sierpnia 2012, 12:55

a jak jest ze skrzynią? nie jest za dużo wachlowania? oraz w trasie 5 bieg to chyba ciut za mało, czy da się żyć?
brawo za projekt w końcu ktoś to zrobił :brawo:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Długasek
Stella +
Stella +
 
Posty: 72
Dołączył(a): 26 lutego 2011, 11:31
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 28 sierpnia 2012, 13:01

Wachlowania nie jest za dużo. 5 biegowa ma dość długie przełożenia. Natomiast w trasie brakuje 6 biegu bo przy większych prędkościach przelotowych silnik ma wysokie obroty i jest dość głośno.
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Długasek » 28 sierpnia 2012, 13:10

a teraz może i głupie pytanie, ale muszę je zadać jak ze spalaniem?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Długasek
Stella +
Stella +
 
Posty: 72
Dołączył(a): 26 lutego 2011, 11:31
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez celinskip » 28 sierpnia 2012, 13:19

A kto robił modyfikacje i program?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
celinskip
Sport
Sport
 
Posty: 392
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 22:29
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon Cupra
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 28 sierpnia 2012, 13:23

Poprzedni setup to było 147KM/330Nm. Auto teraz jak i poprzednio pali przy 100km/h 5l w trasie, przy 120 niecałe 6. Przy 150 7,5l/100km. W mieście około 7l/100km przy dynamicznej jeździe bez korków.
Teraz np. mam przebieg z całego miesiąca 718km z czego 340km trasa - 6,4L/100km.

Modyfikacje i program robił TuneForce z Poznania.
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez ciso1 » 29 sierpnia 2012, 20:14

A dowiadywałeś się może jaka ma byc ta chłodniczka oleju? Szukałem na allegro i zgłupiałem- nie wiem jaka pasuje do bxe???? Może jakiś link z allegro???? Czy orientuje sie ktos ile kosztuje jednomas od 1z nowy? Używane coraz trudniej dostać a do tego liczą sobie za nie już nawet po 400!!!!
Zobacz Profil
ciso1
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 21 marca 2009, 21:17
Lokalizacja: W-wa
Auto: Seat Toledo

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 29 sierpnia 2012, 20:16

Wyjścia są 2:
- zamontować chłodniczkę oleju z silnika BKD razem z podstawą filtra
- albo zupełnie zewnętrzną chłodnicę np. Mocal

Co do jednomasa nie wiem. Wyżej masz nr części podany. Możesz zadzwonić do jakiegoś ASO.
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez TuneFORCE » 29 sierpnia 2012, 20:44

ciso1 napisał(a):A dowiadywałeś się może jaka ma byc ta chłodniczka oleju? Szukałem na allegro i zgłupiałem- nie wiem jaka pasuje do bxe???? ...


Jedyny sens ma montaż zewnętrznej chłodnicy oleju, my do BXE /BKC itd. robionych na ARLu wkładamy chłodnice 9 lub 13 rzędowe.
Na Mocal szkoda kasy, bo to moim zdaniem badziew :wink: za połowę ceny można dostać identyczne, tylko bez napisu "mocal" więc nie ma sensu przepłacać...oczywiście do chłodnicy potrzebne sa jeszcze węże i podstawka pod filtr oleju - nie ma na rynku takiej, która podchodzi p&p...trzeba je przerabiać.
Golf R powered by http://www.tuneforce.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TuneFORCE
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 9 sierpnia 2009, 15:06
Lokalizacja: wałbrzych/poznań/trondheim
Auto: Golf R

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez kubaXT » 11 kwietnia 2014, 19:54

stellarium i jak jeździ się autkiem w takim setupie po kilku latach? Aktualnie mam problem z dwumasą w silniczku BKC rozważam wymiane na jednomas twoje zestrojenie czyli
- Koło zamachowe jednomasowe 037 105 273 C - 155zł
- Zestaw sprzęgła G60 Sachs 3000 332 001 - 380zł
- Śruby z ASO 6 sztuk nr N 101 010 01 i 6 sztuk nr N 902 061 03 - 70zł

Podejdzie także pod BKC, chcę jednomas ponieważ powoli myslimy o nowej turbinie, możesz pomóc?
Zobacz Profil
kubaXT
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22 lipca 2013, 22:14
Auto: leon
Silnik: turbo diesel inny

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 11 kwietnia 2014, 20:55

Przez jakieś 1.5 roku robiłem 20.000km po modzie na jednomas i turbo ARL. Problemów żadnych. Jakbym jeszcze raz się zastanawiał nad takim setupem to znowu bym to wrzucił. Warto, polecam!
Jeśli chodzi o jednomas to zestaw sprzęgła z jednomasem działa nadal jak na początku. Trzyma moment i nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków.
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez kubaXT » 11 kwietnia 2014, 21:01

Masz silnik BXE, ja BKC twoj setup jednomasu bedzie pasował do BKC?
Skąd brałeś zamawiałeś te części, jestem teraz w DE w przyszły PT będe w kraju, przyjeżdzając do PL chciałbym aby części już były i z miejsca oddać auto do mechanika
Zobacz Profil
kubaXT
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22 lipca 2013, 22:14
Auto: leon
Silnik: turbo diesel inny

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 11 kwietnia 2014, 22:08

Tak, setup podejdzie do BKC - to to samo.
Na jednomas polowałem na allegro - używka, gość od sprzęgieł go jeszcze tylko wyczyścił i zamontował.
Części możesz kupić gdzie chcesz, są ogólnodostępne - komplet sprzęgła Sachs kupowałem chyba w Intercarsie a śruby oryginały w ASO - były tańsze niż na allegro i w hurtowniach z tego co pamiętam.
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez kubaXT » 13 kwietnia 2014, 10:49

powoli kompletuje, zestaw.. proszę zerknijcie na to, czy oby wszystko na pewno ok pod BKC?
zamach http://allegro.pl/jednomas-037105273c-g ... 37358.html
sprzegło http://allegro.pl/sachs-sprzeglo-seat-c ... 35817.html
zakupy chce zrobić dziś, a auto oddać mechanikowi podczas mej nieobecności ze znalezieniem śrub w internecie mam problem możecie mi pomóc, proszę podając linki gdzie moge je nabyć, i kupić online?
Zobacz Profil
kubaXT
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22 lipca 2013, 22:14
Auto: leon
Silnik: turbo diesel inny

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez bies1 » 5 maja 2014, 21:01

Witam,
Jestem po zmianie zestawu dwu-mas na koło jedno masowe około 2miesięcy temu_ silnik BXE, 100tkm. Przejechałem od zmiany około 3tkm. Ogólne na razie nie zauważyłem żadnych negatywów. Może pierwsze kilometry kiedy wsłuchiwałem się w każdy dogłos pracy jednostki to doszukiwałem się jakiś innych dźwięków pracy. Ale to chyba tylko działała podświadomość. Na pewno potwierdzam to co napisał Stellarium, pierwsze co da się wyraźnie odczuć to pedał sprzęgł który chodzi "lekko" i bezpośrednie reakcje układu napędowego na dodanie i odjęcie gazu.
Jeśli ktoś planuje taką mod., jest z okolic poznania, a ma problem z dostaniem kola jedno-masowego w rozsądnej cenie to proponuje spróbować w:
http://krotoski-cichy.pl/kontakt
ul. Skórzewska 8
62-081 Poznań-Wysogotowo
Ja kupiłem je tam za 130 zł, przy mnie było demontowane z silnika 1Z, a z tego co widziałem mieli jeszcze kilka takich używanych silników + AGR.

-- 5 maja 2014, 22:01 --

Witam,
Mam pytanie. Czy każdy 1.9TDi BXE był na sterowniku EDC16, czy może czasem pod koniec produkcji były również stosowany EDC17 dla tego silnika.
Jeśli tak, to jak mogę sprawdzić jaki EDC mam u siebie.
Dzięki za info.
Zobacz Profil
bies1
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 3 maja 2014, 15:15
Auto: Leon 1P
Silnik: BXE 1.9

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Tomuss » 6 maja 2014, 22:04

na 90% były tylko edc16, a co chcesz robić :)?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez bies1 » 7 maja 2014, 19:17

Witam,
Tylko program :-). Po rozmowie z firmą, gdzie chcę to zrobić uzyskałem informację że cena zależny do sterownika. Dla EDC16 jest 4 stówki taniej. Więc fajnie jak by był EDC16 :-D
Zobacz Profil
bies1
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 3 maja 2014, 15:15
Auto: Leon 1P
Silnik: BXE 1.9

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Tomuss » 7 maja 2014, 21:26

z którego roku masz auto :)?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez bies1 » 8 maja 2014, 07:18

2009, modelowo 2010
Zobacz Profil
bies1
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 3 maja 2014, 15:15
Auto: Leon 1P
Silnik: BXE 1.9

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez brucelee » 14 czerwca 2014, 07:08

Koledzy ma ktoś namiar na koło zamachowe od 1z do BXE? Chodzi mi o pewny sprzęt, nie chcę kupować po kilka razy. Wysyłkowo lub trasa Kielce-Wawa.
Zobacz Profil
brucelee
Signo
Signo
 
Posty: 156
Dołączył(a): 10 kwietnia 2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa/TBU
Auto: Leon 1P
Silnik: BXE 1.9

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez tenroh » 22 czerwca 2014, 22:39

Czy po modyfikacji na 140 KM prędkość max wzrasta?Jeśli tak to o ile?
Zobacz Profil
tenroh
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 31 stycznia 2014, 13:01
Auto: Leon 1P
Silnik: BXE 1.9

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez DawidLeonMsDesign » 23 czerwca 2014, 08:26

ja mam u siebie w BLS 146 km i predkosc maks 200 km
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DawidLeonMsDesign
Sport
Sport
 
Posty: 672
Dołączył(a): 18 stycznia 2014, 14:48
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez manRze » 23 czerwca 2014, 12:23

w bxe bez programu pojedziesz 200 ale w instrukcji pisze max 185 czyli bezpiecznie dla silnika :-D
Zobacz Profil
manRze
Stella +
Stella +
 
Posty: 74
Dołączył(a): 18 czerwca 2012, 17:59
Auto: LEON
Silnik: BXE 1.9

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez tenroh » 23 czerwca 2014, 20:37

manRze napisał(a):w bxe bez programu pojedziesz 200 ale w instrukcji pisze max 185 czyli bezpiecznie dla silnika :-D


Mój BXE ma V max idealnie katalogowo 185.
Jutro jadę na modyfikację także po wszystkim przetestuję i dam znać czy V max będzie wyższa.
Zobacz Profil
tenroh
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 31 stycznia 2014, 13:01
Auto: Leon 1P
Silnik: BXE 1.9

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez palisty » 24 czerwca 2014, 19:30

Witam
Może nie mam BXE lecz brata wykastrowanego BXF 90km
Sprzęgło vr6 na jednomasie i dzwoni na biegu jałowym lecz wrażenia z używania na plus :-D
turbo gtb 2260 :twisted:
pompy AA ze 150 arl
wydech 3" własnej konstrukcji
jeszcze wymiana chłodnicy oleju z arl
no i chyba dolot na stożku w trakcie zasięgania opinii
na koniec strojenie
podobny projekt golf v bru 90km na 250km firma reptune jelenia góra
2.0tdi crbc
Zobacz Profil
palisty
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 21 grudnia 2010, 22:03
Lokalizacja: kamienna góra
Auto: leon II
Silnik: ASZ 1.9

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez bartek04 » 24 czerwca 2014, 21:57

tenroh napisał(a):
manRze napisał(a):w bxe bez programu pojedziesz 200 ale w instrukcji pisze max 185 czyli bezpiecznie dla silnika :-D


Mój BXE ma V max idealnie katalogowo 185.
Jutro jadę na modyfikację także po wszystkim przetestuję i dam znać czy V max będzie wyższa.

u mnie taki był V max
teraz po modzie hmm... 200 leciał dalej nie miałem gdzie testować- (wlatywałem do Polski od Niemiec;))
Zobacz Profil
bartek04
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 3 maja 2014, 12:07
Auto: Leon 2
Silnik: BXE 1.9

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez tenroh » 24 czerwca 2014, 22:13

U większości z Was widzę wyniki po modyfikacji ok 320-330 niutków. Czy w zwiazku z tym mieliscie jakies problemy z dwumasa? Pytam gdyz majacy duze uznanie Masters Tuning nie wykonuje modyfikacji tego silnika powazej 300.Jak stwierdzil jest to niebezpieczne popierajac te slowa praktyka.Jak to faktycznie wyglada?
Zobacz Profil
tenroh
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 31 stycznia 2014, 13:01
Auto: Leon 1P
Silnik: BXE 1.9

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Lesoto » 24 czerwca 2014, 23:00

Po 90 tys.km i 330 nm na DP w MR czy tam teraz RP zadnych oznak zuzycia dwumasy... w 105ce zaufalbym tunerowi i zrobil jal uwaza - wyscigowki z tego i tak nie bedzie :-P

wyslane z lokówki przy pomocy Tapatalk
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez DawidLeonMsDesign » 25 czerwca 2014, 15:27

Ja posiadam BLS i prawdopodobnie auto zawirusowane na te parametry od początku przebieg niby 102 tyś km i są już oznaki zużycia sprzęgła coś lekko stuka w lewym kole na zimnym silniku nie zawsze auto ma 330 Nm. a co do Dwumasy mam wszystko wporządku nic nie telepie budą itp
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DawidLeonMsDesign
Sport
Sport
 
Posty: 672
Dołączył(a): 18 stycznia 2014, 14:48
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez lukasz2002 » 9 lipca 2014, 19:46

z tego co się orientuje to nie każdy jednomas z 1z pasuje ... bo w audi jest innej konstrukcji silnik był motowany poprzecznie... wcześniej miałem Toledo na ahf i pasował 1z z Toledo i golfa 3... miałem zrobione finalnie 168 koni i 330 Nm i dwumasa została wydmuchana na 138 km i 260 Nm a z tego co opisujecie to sprzęgła są identyczne ;/ zastanawiam się nad programem mam przelatane 148 tyś i nie chciał bym jak poprzednio po modyfikacji dostać na klate jeszcze sprzęgła... to pytanie brzmi ile będzie bezpiecznie zrobić ?
Zobacz Profil
lukasz2002
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 8 czerwca 2014, 21:28
Auto: Leon 2
Silnik: BXE 1.9

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Lesoto » 9 lipca 2014, 21:43

310-330 Nm przy >2200 obr/min będzie OK

wyslane z lokówki przy pomocy Tapatalk
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Kris666 » 19 sierpnia 2014, 09:28

Panowie,
mam BXE, po programie, wydech, dolot. Jakieś 150 KM i 320 NM.

Na wolnych obrotach słychać tłuczenie z okolic sprzęgła, po wciśnięciu ustaje. Podejrzewam, że komplet do roboty. Znalazłem coś takiego w IC
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... ywnym.html

Jak myślicie, warto zakładać?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kris666
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 08:45
Auto: Seat Leon
Silnik: BXE 1.9

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez DawidLeonMsDesign » 19 sierpnia 2014, 17:26

Kolego ja mam to założone w BLS sztywne koło zamachowe z Tarczą organiczną Valeo. Ja polecam kwestia kto będzie zakładał. Mi to robił Grucha z Ostrowca i jest wszystko ok . :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DawidLeonMsDesign
Sport
Sport
 
Posty: 672
Dołączył(a): 18 stycznia 2014, 14:48
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon
Silnik: BLS 1.9

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Hary » 26 sierpnia 2014, 13:07

Witam też mam BLS program na 140 km zrobiłem 30000 tyś km temu ogólnie wszystko pieknie cyka.Tylko na wciśniętym sprzęgle do połowy coś gruchota jak cholera zresztą na luzie też tylko ciszej.Nie mam pjęcia czy to dwumas pada czy sprzęgło?
Zobacz Profil
Hary
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26 sierpnia 2014, 11:53
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości