Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Postprzez Kozak » 5 września 2006, 23:54

Wyminiłem dziś kolumnę kierownicy , ponieważ stara miała luz na krzyżakach . aby uprościć sobię robotę wymieniłem tylko dolną częśc ( aby nie demontować poduszki , kierownicy itp. ) , przy składaniu nie zwróciłem dokładnie uwagi na ustawienie kierownicy , wydawało mi się że jest Ok. jednak po zmontowaniu podczas jazdy kierownica nie jest idealnie na " 12-tej " , jest na " 13:30 " . po naprawie zaczeły dziać się dziwne rzeczy , mianowicie kiedy jadę na wprost wszystko jest OK. a w momencie kiedy zaczynam skrecać w lewo włącza się ESP na prawym kole ( nawet przy delikatnym skręcie prawe koło zaczyna hamować a auto traci moc ) , kiedy skręcam w prawo wszystko jest OK. kiedy wyłącze ESP we wszystkich kierunkach jest OK.
Czy tak niewielkie ustawienie kierownicy względem kół moze mieć wpływ na działanie ESP ??????
Wiem ze to muszę poprawić , lecz jezeli ustawienie kierownicy nie ma wpływu na ESP to wystarczy odkręcić kierownice i ustawić na " 12:00 " , i tu pytanie jaki szlak trafił ESP ,
druga opcja ustawienie kierownicy ma wpływ na ESP i muszę zdemontować wszystko od nowa , i ponownie wszystko złożyć ( dobrze ustawić na wieloklinie ) .

Proszę kogoś mądrzejszego odemnie w tej dziedzinie o podpowiedz .

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: kolumna kierownicy a ESP

Postprzez Asgaard » 6 września 2006, 11:16

ESP bierze do swoich obliczeń kąt skrętu kierownicy w stosunku do toru jazdy, to może powodować, że twoje ESP zaczęło szaleć... musisz wyprostować kierownicę...

13.30 to wcale nie jest małe odchylenie ziomuś :P
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: kolumna kierownicy a ESP

Postprzez Kozak » 6 września 2006, 14:49

CZARY ??????

czy jeżeli odłącze akumlator ( najpierw - , potem + , podłączanie na odwrót ) i porozpinam wszystkie wtyczki przy pedałach między innymi ta od ESP czy pużniej system potrzebuje jakiegoś czasu adaptacji ??????

pytam ponieważ to wszystko co opisałem wyzej działo sie wczoraj zaraz po wymianie kolumny , dziś wsiadłem do samochodu ( przejechałem już ok 60 km ) i niema żadenego problemu z ESP ( wczoraj po wymianie jężdziłem ok 30 min , i jakieś 15 km ) ??????????????????????????????????

Oczywiście ustawienie kierownicy jeszcze się nie naprawiło :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: kolumna kierownicy a ESP

Postprzez Asgaard » 6 września 2006, 14:58

mogło się zaadaptować...
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: kolumna kierownicy a ESP

Postprzez PiotrekS » 6 września 2006, 15:00

Michał takie manewry są bardzo niebezpieczne, jak się podłączy kolumnę do przekładni a koła nie będą na wprost to możesz łatwo zerwać taśmę od poduchy, teraz wymieniałem przekładnię i też pilnowałem żeby idealnie założyć, mechanik mnie przestrzegał żeby nie popsuć taśmy. Skoro poducha się nie zapaliła to znaczy że jest OK ale trzeba z tym uważać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiotrekS
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 979
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:32
Lokalizacja: wlkp
Auto: BVN

Re: kolumna kierownicy a ESP

Postprzez Kozak » 6 września 2006, 15:44

PiotrekS , pamietałem o taśmie , lecz już przy montażu kierownica przesuneła się minimalnie ( 25 - 30 stopni to myślę że nie jest problem dla taśmy ) , myślałem że ustawiłem ją dobrze ale jednak nie .

Dzięki Wam za podpowiedzi , najważniejsze zę już wszystko wruciło do normy .

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: kolumna kierownicy a ESP

Postprzez Marcin_TDI » 7 września 2006, 00:26

tasma ma tez swoj zakres obrotow. dokladnie 2 w prawo i 2 w lewo. obok na tasmie po zdjeciu kiery masz takie oczko. musi byc zolte pole w nim i jest wszystko ok wtedy. kiere jak najszybciej wyprostuj bo padnie ci tasma a nowa 1400zl.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: kolumna kierownicy a ESP

Postprzez Kozak » 7 września 2006, 13:31

już jest wszystko ok. kierownicę wyprostowałem , natomiast co do dziwnego zachowania się ESP to zauważyłem że jak znowu przestawiłem kierownice to znowu ESP szalało , zatrzymałem auto zgasiłem na kilka minut i przy kolejnym zapaleniu już wszystko wruciło do normy

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: kolumna kierownicy a ESP

Postprzez MenIB » 11 września 2006, 13:16

Michalku , ales narozrabial :-))), specjalnie dla ciebie kalibracja czujnika skretu:

ESP Kalibracja czujnika kąta skrętu
- Uruchom silnik
- Przekręć kierownicę jeden obrót w prawo i jeden w lewo
- Przejedź na krutkim dystansie z prędkością nie większą niż 20 km/h.
- Jeżeli kierownica jest prosto podczas jazdy, zatrzymaj samochód trzymając kierownicę prosto i pewnie.
- Upewnij się że nie zmieniło się położenie kierownicy.
- Zostaw silnik pracujący i nie wyłączaj stacyjki.

Procedura ustawiania zerowej pozycji nastaw dla Czujnika Kąta Skrętu (G85)
[Wybor sterownika]
[03 - ABS]
[Login - 11]
Wprowadzamy kod 40168
[potwierdzamy]
[Nastawy Podstawowe - 04]
Grupa 060
[OK]

i to tyle, a jak chcesz to oczywiscie mozemy sie spotkac w Lodzi na piwku :-)) , Magda moze wrocic z powrotem, pozdrowionka
pozdr, MenIB
www.vag.com.pl
______________________________________

!! !! PROSZE nie pisac do mnie na PW tylko EMAIL, dziekuje !! !!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MenIB
Sport
Sport
 
Posty: 228
Dołączył(a): 8 sierpnia 2004, 20:17
Lokalizacja: Łódź
Auto: Audik

Re: kolumna kierownicy a ESP

Postprzez Kozak » 11 września 2006, 13:45

MenIB napisał(a):i to tyle, a jak chcesz to oczywiscie mozemy sie spotkac w Lodzi na piwku Smile) , Magda moze wrocic z powrotem, pozdrowionka


propozycja nie do odrzucenia :-D , w najbliższych dniach zdzwonie się z Tobą i pogadamy :wink:

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: kolumna kierownicy a ESP

Postprzez mm.max » 11 września 2006, 14:09

MenIB, tobie to skrzynke piwa, albo nawet i całego tira klub jest winny za taką wiedzę jaką nam przekazujesz :D

Co czytam jakies twoje info to aż przysiadam z wrażania, co do merytoryczności oczywiście. :brawo:
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: kolumna kierownicy a ESP

Postprzez Kołek » 30 lipca 2012, 17:45

Panowie mam taki problem jak kolega w pierwszym poście, tylko że wystąpił po wymianie drążka kierowniczego jak jak jechałem na zbieżność. kierownica przestawiona o około 45stopni, jak skręcałem w lewo to migało esp, jak w prawo to było ok. Po kilku kilometrach zapaliło sie na stałe ESP.

Po podpięciu kompa wyskakuje błąd czujnika skrętu kierownicy G85, 00778 003 (fizycznie uszkodzony) nie da się wykasować. jak wejdę w parametry pracy to działa prawidłowo. Łącznie z położeniem zerowym. adaptacje i kalibracje nie pomagają.

ma ktoś pomysł co z tym zrobić?
..::RoyalGarage::..
powered by TTC
Zobacz Profil
Kołek
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 17 października 2010, 19:59
Lokalizacja: krk
Auto: Passat CC
Silnik: BZB 1.8

Re: kolumna kierownicy a ESP

Postprzez Marcin_TDI » 30 lipca 2012, 19:18

jak robisz adaptację ? i czym ?
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: kolumna kierownicy a ESP

Postprzez Kołek » 30 lipca 2012, 21:15

pierwsze robiłem kalibracje tą na maksa w lewo prawo itd...
a później ustawienie kąta zerowego vagcomem... kontrolka nie znika , błędu nie da się wykasować.
..::RoyalGarage::..
powered by TTC
Zobacz Profil
Kołek
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 17 października 2010, 19:59
Lokalizacja: krk
Auto: Passat CC
Silnik: BZB 1.8

kalibracja kierownicy

Postprzez szymek_1989 » 4 września 2012, 22:10

Witam. Wymieniałem dzisiaj skrzynię w Leonie i musiałem odłączyć aku. Po założeniu skrzyni, podłączeniu aku wywaliło błąd i zapaliła się pomarańczowa kontrolka przypominająca kierownicę, przy tym brak wspomagania. Pojechałem do znajomego elektronika który podłączył kompa, ustawiłem kierę do jazdy na wprost, potem kazał mi skręcić na maksa w lewo, potem na maksa w prawo i znów wrócić do pozycji jazdy na wprost, kontrolka zgasła, ale po tym zabiegu mocno ściąga mi auto w prawo, tak jakby zbieżność była przestawiona. Nadmieniam, że przy wymianie skrzyni nie odkręcałem żadnych elementów zawieszenia. W czym może tkwić problem? Jak teraz jadę prosto to kiera jest trochę przestawiona w lewo.
Zobacz Profil
szymek_1989
Signo
Signo
 
Posty: 135
Dołączył(a): 18 października 2010, 19:27
Lokalizacja: z nikąd
Auto: leon

Re: elektryczny magiel problem

Postprzez Piotrek_tdi » 4 września 2012, 22:21

Ta kontrolka znika sama po przejechaniu 50 metrów więc nie potrzebnie podpinaliście pod kompa ;) może coś się przestawiło w układzie wspomagania i czeka cię ustawienie geo

pozdrawiam
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: elektryczny magiel problem

Postprzez szymek_1989 » 5 września 2012, 14:39

Piotrek_tdi napisał(a):Ta kontrolka znika sama po przejechaniu 50 metrów więc nie potrzebnie podpinaliście pod kompa ;) może coś się przestawiło w układzie wspomagania i czeka cię ustawienie geo

pozdrawiam


No problem w tym, że nie zgasła sama, dopiero podpięcie kompa pomogło. A więc muszę ustawić zbieżność? Trochę dziwne bo w zawieszeniu nie ryłem.

-- 5 wrz 2012, o 15:39 --

Jestem po ustawieniu zbieżności, ale nadal ściąga mnie w prawo, może nie tak mocno jak wcześniej, ale jednak jest to odczuwalne. Ma ktoś jakieś pomysły?
Zobacz Profil
szymek_1989
Signo
Signo
 
Posty: 135
Dołączył(a): 18 października 2010, 19:27
Lokalizacja: z nikąd
Auto: leon

Re: Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Postprzez miroA3 » 5 września 2012, 15:06

moim zdaniem niepotrzebnie robiles zbieznosc, o ile nikt nic przy kolach, zawieszeniu nie ruszal

czesto, gesto w autach w budzie golfa 5 po odpieciu akumulatora rozkalibrowywuje sie czujnik skretu i ESP
ja bym zaczal od kalibracji czujnikow, a konkretnie G85 w tym przypadku chyba tylko

vcds i :



adaptacje G85

1. wlaczamy silnik
2. wykonac kierownica obrot w prawo
3. wykonac kierownica obrot w lewo
4. przejechac krotki dystans w linii prostej z predkoscia nie wieksza niz 20km/h
5. w czasie jazdy kierownica ustawiona prosto
6. zatrzymac sie, nie wylaczac silnika

odpalamy VAG

wchodzimy do 03 - ABS Brakes
Login/Coding 11
-tu zapyta nas o haslo (kod) wpisujemy 40168
i ENTER

wchodzimy do BASIC SETTINGS 04
wchodzimy na grupe 060

tutaj zaleznie od VAG-a i innych, albo bedzie mozna nacisnac GO ,
albo na gorze najpierw Activate Basic Settings ON/OFF i potem GO

adaptacja wykonana

moze, ale nie musi (ja nie mialem ) pojaiwc sie napis "steer angle sender compension"

wychodzimy,
moze byc tak ze zaswieci nam sie czerwona "kierownica" i przestanie dzialac wspomaganie, trzeba sie przejechac kawalek i porobic "osemki" , pelne skrety, powinno zgasnac i wrocic wspomaganie.

w innym link do kalibracji calego ESP, ABS + wspomaganie :

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ial_Procedures

po 4sek korzystania z wyszukiwarki "google"

Procedury adaptacyjne

Czujnik przyspieszeń bocznych (G200)


Wymagania:

Napięcie w aucie minimum 12,0 V

[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole , wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 063
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole 2, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]



Czujnik ciśnienia hamulców 1 (G201)

Wymagania:

Napięcie w aucie minimum 12,0 V

[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -8.0 a +8.0 bar.
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 066
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -3.8 a +3.8 bar.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]


Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)


Wymagania:

Uruchom silnik.
Obróć kierownicę 1 obrót w prawo a następnie 1 obrót w lewo.
Przejedź krótki dystans po linii prostej na równym podłożu nie szybciej niż 20 km/h (kilka metrów wystarczy).
W momencie jak masz kierownicę prosto zatrzymaj się nie zmieniając pozycji kierownicy (koła na wprost).
Pilnuj aby kierownica nie skręciła się.
Nie gaś silnika.
Napięcie w układzie minimum 12,0 V.

[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Adaptacja krańcowego położenia kierownicy

(Silnik cały czas w ruchu)

Trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°)przez minimum 5 sekund.
Obracaj kierownicą w lewo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
Obracaj kierownicą w prawo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
Wyprostuj i trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°).
Wyłącz silnik i zapłon.
Włącz zapłon.
Poczekaj 5 sekund.
Kontrolka wspomagania kierownicy powinna zgasnąć. Jeśli nie, wykonaj krótką jazdę próbną.

lub tez :

kalibracja wyglada tak:
- wyprostuj kola
- uruchom samochod
- skrec kiere 1 obrot w prawo, wyprostuj i skrec 1 obrot w lewo i wyprostuj
- przejedz sie kawalek po prostej nie jadac szybciej niz 20 km/h.
- zatrzymaj samochod z kolami na wprost
- nie ruszajac kierownica przeprowadz adaptacje VAG-COM:

[03 - Brake Electronics] lub [44 - Steering Assist]
[Coding-II - 11] lub [Security Access - 16]
kod 40168 [Do it!]

[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
jesli wszystko zrobiles dobrze powinno wyskoczyc OK w drugim polu
[Done, Go Back]

zeby sie upewnic ze wszystko ok:
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
w polu 1 wartosc powinna byc miedzy -1.5 and +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

w tym momencie powinien zgasnac blad ESP (jesli masz) ale wspomagania nadal brak. (moze sie roznic w zaleznosci od rocznika)

po tym trzeba jeszcze zaprogramowac polozenie krancowe kiery
- wysprostuj kola/kierownice i trzymaj prosto przez 5s
- skrec na maxa w lewo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
- skrec na maxa w prawo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
- wysprostuj kola/kierownice
- wylacz silnik / wyjmij kluczyk
- odpal silnik i odczekaj 5s
- jesli lampka wspomagania nie zgasnie to przejedz sie kawalek jezdzac w kolko (kiera na max w lewo a pozniej w prawo) - powinno pomoc
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Postprzez szymek_1989 » 5 września 2012, 18:29

Dzięki wielkie Kozak Pomogło. teraz jedzie prosto jak strzała. Zbieżność trochę miałem zrypaną, przy okazji ustawili. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.
Zobacz Profil
szymek_1989
Signo
Signo
 
Posty: 135
Dołączył(a): 18 października 2010, 19:27
Lokalizacja: z nikąd
Auto: leon

Re: Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Postprzez glibo » 7 grudnia 2013, 10:16

po zmianie maglownicy mam nastepujace bledy:

Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 1Kx-909-14x-44.clb
Oznaczenie elementu: 1K0 909 144 H
Komponent i/lub wersja: EPS_ZFLS Kl. 70 2901
Kodowanie:
Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
VCID: 2F67682DBE43386088F
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

03803 - Czujnik kąta skrętu układu wspomagania kierowania
005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100101
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 175471 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 05:30:20

Ramka zamrożona:
Nap.akumulatora: 14.2 V
DU
Temperatura: 14.0*C
Zliczanie: 3
Kąt skrętu: 0.00*
Zliczanie: 1
cz.kąt.br.ini

00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
008 - Niezrozumiały sygnał - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11101000
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 86
Przebieg: 175471 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 05:30:20

Ramka zamrożona:
Nap.akumulatora: 14.3 V
DU
Temperatura: 14.0*C
Zliczanie: 3
Kąt skrętu: 0.00*
Zliczanie: 1
cz.kąt.br.ini

01316 - Sterownik ABS
004 - Brak sygnału / brak komunikacji - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100100
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 86
Przebieg: 175471 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 05:30:20

Ramka zamrożona:
Napięcie: 14.25 V
DU
Temperatura: 14.0*C
Obroty silnika: 826 /min
Prędkość: 50.0 km/h
Prędkość: 50.0 km/h
Zliczanie: 0
probowalem adaptacji czujnika g85 ale grupa 060 nie jest dostepna ;/ co zrobic?

-- 7 grudnia 2013, 10:16 --

zrobilem adaptacje g85 i pozostal jeden blad :
00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
008 - Niezrozumiały sygnał - MIL zapalona
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Postprzez miroA3 » 7 grudnia 2013, 12:00

glibo napisał(a):00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)


czyzby zle zalozony....

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=322636

rozumiem ze zmianiany byl tylko magiel
jest to o tyle istotne, ze np w a3 8p 1P0 , jesli zalozy sie modul z golfa/leona/octavi 1K0, to tez nie da sie zakodowac, jest ten sam blad
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Postprzez glibo » 7 grudnia 2013, 15:39

załozyc zle sie nie da -mozna tylko w jednej pozycji zalozyc (frez) czujnik skretu przy jezdzie na wprost pokazuje juz 0' a blad nadal jest.
oczywiscie kalibracje robilem przez wspomaganie kierownicy 44
2x1m ponad 425Ps i 700Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
glibo
Sport
Sport
 
Posty: 790
Dołączył(a): 28 października 2012, 21:29
Lokalizacja: kielce
Auto: 1m1
Silnik: BAM 1.8

Re: Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Postprzez TheStig » 17 listopada 2014, 02:17

miroA3 napisał(a):daptacje G85

1. wlaczamy silnik
2. wykonac kierownica obrot w prawo
3. wykonac kierownica obrot w lewo
4. przejechac krotki dystans w linii prostej z predkoscia nie wieksza niz 20km/h
5. w czasie jazdy kierownica ustawiona prosto
6. zatrzymac sie, nie wylaczac silnika

odpalamy VAG

wchodzimy do 03 - ABS Brakes
Login/Coding 11
-tu zapyta nas o haslo (kod) wpisujemy 40168
i ENTER

wchodzimy do BASIC SETTINGS 04
wchodzimy na grupe 060

tutaj zaleznie od VAG-a i innych, albo bedzie mozna nacisnac GO ,
albo na gorze najpierw Activate Basic Settings ON/OFF i potem GO

Witam
Mam pytanie do tego co zostało napisane. Czy kabel podpinamy i włączamy program do uruchomionego samochodu po wykonaniu skrętów lewo,prawo i jazdy na wprost, czy przed?
Przepraszam z góry za takie pytanie, ale ni chcę uwalić kabla. :-(
Zobacz Profil
TheStig
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 18 czerwca 2014, 00:27
Auto: Passat B6
Silnik: BMN 2.0

Re: Odp: Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Postprzez swierg » 18 listopada 2014, 10:57

Obojętnie kiedy podepniesz. Ważne, abyś przed odpaleniem nastaw podstawowych wykonał obroty kierą i jazdę (kilka/kilkanaście metrów wystarczy) oraz nie gasił auta. Kabla nie uwalisz podpinając na włączonym zapłonie. Możesz też podpiąć kabel przed jazdą.

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Postprzez Przemasmerry » 2 lipca 2017, 18:14

Witam
Po odłączeniu akumulatora zapaliły mi się kontrolki : kiierownica esp i cisnienie .
Rozumiem ze trzeba zrobić adaptacje ale niestety nie mogę. Po jakieś chwili wspomaganie włączyło się na 50 %
VCDS wywala błedy: 02546 i 00778. Nie można go skasować . Macie jakieś rady co dalej .
Zobacz Profil
Przemasmerry
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 22 grudnia 2016, 10:48
Auto: Seat Altea
Silnik: benzyna 1.6 8V

Re: Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Postprzez raflo83 » 27 września 2017, 21:09

odświeże trochę temat, choć piszę o 5F. Ogólnie powinno być podobnie, co w 1P. Jak wchodzę w adv measuring i sprawdzam steering angle sensor value to dla położenia 0 sopni kierownica jest skręcona lekko w prawo i koła fizycznie też są lekko w prawo skręcone. Przy jeździe na wprost kierownicę mam w środkowym położeniu, auto jedzie prosto a wartość stering angle sensor jest około 4-5 stopni. Błędów żadnych nie ma. Co zrobić aby przy jeździe na wprost wartość też była "0"? Adaptacja wystarczy?
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Postprzez majuDJ » 8 listopada 2017, 14:19

Odkopuje. Odebrałem od mechanika swoje A3 8P 1.9 Tdi Ambition po wymianie:
1. rozrząd kpl z pompą wody, uszczelniaczem w,k. dolnym
2. olej motul , kpl filtrów
3. tuleje wahaczy przdnich 4 szt
4. przegub prawy przód
5. złącze wydechu
6. sprężyna zawieszenia prawy przód - używana
7. termostat
8. świece żarowe 4 szt.
Niestety zaraz po odpaleniu samochodu pojawił się błąd 00573 czujnik momentu wspomagania, sygnał nieprawidłowy, stały.
Po skasowaniu błędu powrócił po ponownym odpaleniu silnika.
Wspomaganie chodzi normalnie.
Czy ktoś poradził sobie z tym problemem?
Zobacz Profil
majuDJ
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 8 listopada 2017, 13:51
Auto: A3 8P
Silnik: CAWB 2.0

Re: Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Postprzez nofate28 » 16 listopada 2017, 22:04

Czy może mi ktoś wytłumaczyć po ludzku co i gdzie muszę wpisać

wchodzimy do 03 - ABS Brakes
Login/Coding 11
-tu zapyta nas o haslo (kod) wpisujemy 40168
i ENTER

wchodzimy do BASIC SETTINGS 04

Mam program vcds lite
Zobacz Profil
nofate28
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 4 października 2017, 19:59
Auto: Seat leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Postprzez facet02 » 17 listopada 2017, 11:21

co Ty chcesz zakodować ?

Procedura adaptacji jest inna niż opisałeś więc pytam :mrgreen:
Zobacz Profil
facet02
Sport
Sport
 
Posty: 896
Dołączył(a): 5 września 2016, 16:10
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Postprzez nofate28 » 17 listopada 2017, 16:47

Na kompie wyskoczył mi błąd czujnika skrętu kierownicy Czy jakoś tak. I i czytałem że trzeba to ustawic

-- 17 listopada 2017, 17:47 --

Proszę o wytyczne do adaptacji Kierownicy mówimy ty o punkcie zero chyba Proszę mnie poprawić jak się mylę ale nie znam się Człowiek się uczy całe zycie :-P
Zobacz Profil
nofate28
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 4 października 2017, 19:59
Auto: Seat leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Postprzez miroA3 » 17 listopada 2017, 17:40

jesli masz leona 1p, bo w tym dziale jest temat.

to w moim poscie wyzej przedstawilem cala procedure od A do Z ( czytaj krok po kroku ) łopatą do głowy

jesli nawet takowe rozpisanie jest dla ciebie niejasne, to coz.. jasniej sie nie da

byc moze programem vcds lite sie tego zrobic zwyczajnie nie da, trzeba miec pelna wersje, nie wiem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Postprzez facet02 » 20 listopada 2017, 07:42

nofate28 napisał(a):Na kompie wyskoczył mi błąd czujnika skrętu kierownicy Czy jakoś tak. I i czytałem że trzeba to ustawic

-- 17 listopada 2017, 17:47 --

Proszę o wytyczne do adaptacji Kierownicy mówimy ty o punkcie zero chyba Proszę mnie poprawić jak się mylę ale nie znam się Człowiek się uczy całe zycie :-P


procedura którą podał miroA3, jest poprawna :mrgreen: wszystko powinno działać , ja u żywam vag-com do tego i działa :wink:
Zobacz Profil
facet02
Sport
Sport
 
Posty: 896
Dołączył(a): 5 września 2016, 16:10
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Adaptacja kierownicy (czujnika skrętu) a ESP

Postprzez krzysiekm11 » 26 grudnia 2017, 14:57

Witam,

Mam problem, robiłem domykanie szyb z pilota w Ibiza 2005 1.9 SDI czeskim programem MOTORDIAG i podczas kodowania chyba coś się pochrzaniło ze wspomaganiem bo wyskoczyła pomarańczowa kontrolka z rysunkiem kierownicy i wykrzyknika i wspomaganie padło na dobre :(


Auto nie ma ani ESP ani ASR, jest to zwykle 1.9 SDI 68KM i poza ABSem i klimatornikiem oraz szybami el. i wspomagania (które padło) nie posiada więcej nic z wyposażenia

Błędy z VAGa:

00778 - Steering Angle Sensor (G85)
49-00 - no communications

01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00

01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal to Low - Intermittent


Po wykasowaniu błędów, te dwa od dołu skasowały się natomiast ten pierwszy 00778 caly czas jest, świeci się kontrolka i brak jest wspomagania :(

Czy ktoś mógłby łopatologicznie podpowiedzieć/przeprowadzić mnie przez proces kodowania (?)

Dodam, że auto nie jest moje.....

Po dzisiejszej przygodzie z Ibizą chyba osiwiałem

Mam Vaga w pełnej wersji 311.2 i czy te rozwiązanie mogę u siebie zastosować (skopiowane z kliku postów wyżej)
Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)


Wymagania:

Uruchom silnik.
Obróć kierownicę 1 obrót w prawo a następnie 1 obrót w lewo.
Przejedź krótki dystans po linii prostej na równym podłożu nie szybciej niż 20 km/h (kilka metrów wystarczy).
W momencie jak masz kierownicę prosto zatrzymaj się nie zmieniając pozycji kierownicy (koła na wprost).
Pilnuj aby kierownica nie skręciła się.
Nie gaś silnika.
Napięcie w układzie minimum 12,0 V.

[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]


Jeśli wykonam tę procedurę nie zepsuje czegoś jeszcze ??

Bardzo bym prosił o pomoc, chciałem pomóc robiąc domykanie szyb z pilota a zepsułem komuś auto i nie wiem jak ogarnąć aby działało wspomaganie :(




EDIT:
-- 26 grudnia 2017, 14:56 --

Problem rozwiązałem :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

w VAGu 311.2 ze 20 raz na upartego wklepywałem kod dostępu do BS i ciągle odrzucał....

Aż z braku laku zacząłem wgrywać najstarsze VAGi jakie miałem.

Wgrałem VAGa wyśmiewanego na innych forach czyli Polski VAG 208.1 a w tym VAGu patrze jest opcja [44 WSPOMAGANIE KIEROWNICY]

Wchodzę do tego bloku, sprawdzam błędy (silnik pracuje, koła na nierówności skręcone, wspomagania nadal bak) i patrzę jest błąd 1656
więc odruchowo "Kasuj" niczego nie świadomy i zrezygnowany, nagle ruszyła się kierownica lekko i zniknęła żółta kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem :szok: :radocha:

Sprawdzam kiere bo nie wierzę - kierownica obraca się najmniejszym palcem i znowu wspomaganie wróciło :boje: :boje:

Wystarczyło skasować tylko błąd we wspomaganiu kierownicy i żadnych czujników skrętu nie trzeba było na nowo ustawiać/kodować :D

W końcu można zacząć świętować, wspomaganie wróciło do świata żywych :D
Zobacz Profil
krzysiekm11
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 grudnia 2017, 18:13
Auto: Ibiza 2005
Silnik: diesel inny


Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości