Odpowiem po krótce na Twoje pytania
SIL:
Ad. 1
Co do dociskania gazu i przyśpieszania.... coż zaobserwowałem w moim poprzednim TDI (ASV) podobną tendencję ze gaz do deski nie daje takich efektów jak gaz do deski minus 0,5 cm wiec nie do końca dociśnięty, choć przyznam iż po wymianie przepływki można deptać było do dechy i osiągi nie spadały jak poprzednio ale być może to moje subiektywne odczucia. Jeżeli znalazłeś dla swojego samochodu sposób na sprawne przyśpieszanie to super i tego sie trzymaj.
Ad. 2
Moment obrotowy w ASV osiagany jest przy ok. 1900 obrotów - obejrzyj sobie wykresy takich silników u nas na forum i zobaczysz ze krzywa momentu obrotowego w zakresie 1400-1900 obrotów rośnie jak głupia i osiąga swoją maksymalną wartość w okolicach 2000 obrotów wtedy jest to "kopnięcie" i wciskanie w fotel. Jest to normalne.
3. Rozpędzenie auta na autostardzie przy bezwietrznej pogodzie daje maksymalny rezultat 180km/h (koła 205/55/R16 - W karcie pojazdu jest ponad 190. Czy to w normie?)
Ad. 3
Dieselki nawet najmocniejsze nie są streetracingowymi potworami do ustanawiania wysokich vmax-ów ale oczywiście każdego z nas ciągnie do tego aby wskazówka doszła do końca skali.
180km/h moze i jest wartością zła gdyż ASV powinien polecieć wiecej ale na uzyskaną prędkość mają wpływ następujące czynniki: paliwo (jakość), filtr powietrza (czystość

, oraz warunki terenowe (wiatr, pochylenie itp itd). Ale jezeli te błache czynniki nie bierzemy pod uwagę bo jest OK to główną przyczyną niskich osiągów jest kiepska przepływka.
ASV powinien polecieć na prostej 190km/h (licznikowe 195-205km/h). Nie zależnie ile będziecie mieć mocy koledzy z pięcio biegową skrzynią nie polecicie wiecej niż licznikowe 215km/h przy czym obrotomierz zaczyna juz sie witać z czerwoną skalą. Ostrzegam przy tym ze utrzymywanie prędkości ok. 200km/h w tych silnikach na dłuższym dystansie (kilkunastu, kilkudziesięciu km) nie jest wskazane.
Ad. 4
Odczucia podczas przyśpieszania na 3 biegu nie powinny być aż tak drastyczne w seryjnym ASV. Być może winą jest przepływka która muli troche samochód..... Warto przyjrzeć się temu boskiemu urządzeniu a przynajmniej wyczyścić ją w garażu.
Ad. 5
Czy jazda w zakresie 2000-3xxx obr jest wskazana

Coż jak najbardziej

Turbina musi pracować, ja bym nawet był skłonny powiedzieć ze czasami trzeba go przegonić nawet po 4000 obr. Za to unikajcie ostrego przyspieszania ponizej 2000 obr. (np. 1300-1600obr) gdyż cierpi na tym mechanika silnika głównie panewki, a efektów przyśpieszenia i tak nie ma. Dlatego przy wyprzedzaniu starajmy sie trzymać wskazówkę w okolicach 2000 obr i kręcimy go nawet pod 4000 obr. (3800-3900)
Ad. 6
Stuk może pochodzić z różnych źródeł. O ile zawieszenie jest sprawne (gumy stabilizatora, końcówki drązków, sworznie itp) to stuk moze dochodzić także z przegubu który czasami może mieć luz.
Ale dość czesto stuk, gruchnięcie pochodzi systemu elektronicznego powiązanego z ABSem, który jest zawany elektroniczną blokadą mechnizmu różnicowego (EDS) i gdy jedno z kół przy ruszaniu dynamiczniejszym będzie miało uślizg to przyhamowuje je wykorzystując pompę ABSu co dla użytkownika objawia sie takim "chrupnięciem" - warto przejrzec archiwum było o tym już.
Reasumując SIL sprawdź przepływkę i na stacji diagnostycznej stan zawieszenia jeżeli wszystko będzie OK ciesz sie jazdą ale obowiązkowo zrób program bo taki ASV w serii to przymulony troche jest. No i należy wstąpić do Leon clubu bo u nas zawsze będziesz miał wsparcie dla takich pytań.
Co do problemów z gaśnięciem silnika podczas rozruchu:
Diesel nie jest silnikiem z zapłonem iskrowym ze moze cieżej odpalać albo zapalać i gasnąć. Tu w normalnych warunkach albo odpalamy silnik i pracuje bez zarzutu albo odpalamy z bólami lub z gaśnięciem i mamy problem. Nie należy nigdy tego bagatelizować

!!
Gdyby któremuś z was zdarzył sie podobny problem uważam iż należy sprawdzić w następującej kolejności:
1. Czy w przewodzie doprowadzajacym paliwo do pompy VP są pojawiające się bańki powietrza i czy ilość powietrza w przewodzie jest duża. (bo małe bańki to norma)
2. Należy wymienić filtr paliwa - strzeżcie się Filtrona bo nawet nowe filtry mają tendencję do rozszczelniania się.
3. Sprawdźcie wszystkie połączenia, przewody paliwowe czy nie ma widocznych pęknięć, nieszczelności, zapocenia olejem napędowym.
Jeżeli wszystko co napisałem powyżej jest bez zarzutu i dalej są problemy z odpaleniem bądź samochód gaśnie bez ostrzeżenia a nie ma żadnych zarejstrowanych błędów w sterowniku bardzo prawdopodobne ze pompa wtryskowa mówi już papa wiec trzeba być czujnym aby jej śmierć nie nastąpiła w miejscu dla nas mało odpowienim (czyli kilkaset km od domu)