Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

kopci rano

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: kopci rano

Postprzez Maćko » 9 października 2012, 23:49

Dzisiaj odpaliłem go bez egr i tak jakby lepiej. Po chwili go zgasiłem, podłączyłem egr i znowu zapaliłem- zaczął szarpać. Jutro jeszcze to sprawdzę jeśli się okaże, że egr to tylko wymiana czy da się go jeszcze jakoś przywrócić do życia ? Dodam, że go czyściłem gdy regenerowałem turbo.
Zobacz Profil
Maćko
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 16 marca 2012, 20:36
Auto: Leon ARL

Reklama

Re: kopci rano

Postprzez grzybek » 10 października 2012, 07:26

wywal go po co Ci on ?
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: kopci rano

Postprzez chlorek » 10 października 2012, 07:29

tylko musisz to zrobić programowo
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: kopci rano

Postprzez grzybek » 10 października 2012, 07:44

nic nie musisz... zaslepiasz ewentualnie wstawiasz flansze i smigasz...
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: kopci rano

Postprzez chlorek » 10 października 2012, 08:25

grzybek, w ARL trzeba programowo wyłączyć, inaczej komp będzie wywalał cały czas błędem, po za tym ktoś mi ostatnio tłumaczył że jak nie zrobi się programem pod wpływem temperatury wypali dziurę we flanszy i tak się zakończy zaślepianie EGR :-D ale dokładnie nie wiem o co chodzi, Tuner to samo mi potwierdził.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: kopci rano

Postprzez Marcin_TDI » 10 października 2012, 12:55

z moich obserwacji arl sypie błędami niestety - trzeba programowo wyłączyć - nie wiem czy jeszcze to od rocznika nie jest uzależnione
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: kopci rano

Postprzez lukaszlsw » 10 października 2012, 13:13

w 02r nic nie wywalało, natomiast w 04 sypie błędami,podobnie było ze świecami żarowymi, w starszym roczniku nawet jak się popaliły to nie waliło błędem. jak flansza będzie gruba to nic się nie przepali. Ja tam na zimę zawszę odśpeiam EGRa, zdecydowanie szybciej wskakuje 90 na blacie.
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: kopci rano

Postprzez transit_master » 10 października 2012, 13:13

florek napisał(a):pod wpływem temperatury wypali dziurę we flanszy i tak się zakończy zaślepianie EGR
jakaś błędna teoria. Smiga nie jeden ARL tylko i wyłącznie ze śrubką w wężyku i do dzisiaj nic się nie wypaliło.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: kopci rano

Postprzez lukaszlsw » 10 października 2012, 13:15

chyba że zaślepiają egra kawałkiem wyciętej puszki to nie ma co się dziwić że przepala :-D Ale najszybciej i najprościej jak transit_master, mówi w wężyk śrubka i po problemie;)
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: kopci rano

Postprzez chlorek » 10 października 2012, 13:24

to z innej beczki bo widzę że co Tuner to inna opinia.
Mam EGR zaślepiony, natomiast nic w wężyk nie mam wkręcony - czy muszę to zrobić?,
Po zaślepieniu wywaliło mi błąd i świeci się na blacie więc muszę programowo to zrobić ale dlaczego mówią że jak najszybciej bo ta blaszka długo może nie pociągnąć?
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: kopci rano

Postprzez lukaszlsw » 10 października 2012, 13:30

jeśli dasz blaszkę np. z puszki to się przepali, jak z grubszej blachy to wytrzyma. Jak masz zaślepiony blaszką to nie musisz ruszać wężyka. Tym co się nie chce odkręcać egra i wkładać blaszki zdejmują wężyk podciśnienia i też nie będzie działał. A śrubkę się wkreca po to aby układ "nie gubił" podciśnienia. Tak czy siak masz Leona z nowego rocznika i aby nie było checka musisz udać się do tunera.
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: kopci rano

Postprzez chlorek » 10 października 2012, 13:35

lukaszlsw, o to mi właśnie chodziło, dzięki serdeczne.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: kopci rano

Postprzez Maćko » 10 października 2012, 22:51

dobra panowie to odłączenie egr powoduje szybsze nagrzewanie się motoru ? jakieś negatywne skutki uboczne ?
Zobacz Profil
Maćko
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 16 marca 2012, 20:36
Auto: Leon ARL

Re: kopci rano

Postprzez Artiks » 10 października 2012, 23:20

venom171 napisał(a): nie bylo czasem 1,5 , 0,4 , -1,5 , 0,4 ?
Suma ma być równa 0 -dobrze podał.
Zobacz Profil
Artiks
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 16 listopada 2010, 22:37
Lokalizacja: Wrocław
Auto: SEAT ALTEA

Re: kopci rano

Postprzez chlorek » 11 października 2012, 07:27

Maćko napisał(a):dobra panowie to odłączenie egr powoduje szybsze nagrzewanie się motoru ? jakieś negatywne skutki uboczne ?

trochę dłużej się grzeje, więcej jest pozytywnych niż negatywnych.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: kopci rano

Postprzez Ohapara » 11 października 2012, 09:12

florek napisał(a):
Maćko napisał(a):dobra panowie to odłączenie egr powoduje szybsze nagrzewanie się motoru ? jakieś negatywne skutki uboczne ?

trochę dłużej się grzeje, więcej jest pozytywnych niż negatywnych.

dodałbym jeszcze telepanie silnikiem przy wyłączaniu , jak stary ursus :mrgreen:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: kopci rano

Postprzez lukaszlsw » 11 października 2012, 09:32

Ohapara, bo klapkę gaszącą zostawia się w spokoju przy zaślepianiu;)
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: kopci rano

Postprzez chlorek » 11 października 2012, 11:03

powiedzcie mi jeszcze, bo wisi mi za EGR jakaś wtyczka pewnie od niego, czy on ma być odłączony czy tylko zaślepiony, błąd z DESKI mi dzisiaj zniknął, o co chodzi to ja nie wiem ale już nie wywala EGR-a
Ohapara, nie ma tragedii :-D
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: kopci rano

Postprzez lukaszlsw » 11 października 2012, 11:50

jaka wtyczka? :boje: tam nie ma nic co by można było podłączyć "wtyczką" co najwyżej wężykiem podciśnienia. Dochodzą dwa wężyki do tego miejsca. jeden na górę do sterowania EGRem drugi z boku do klapki gaszącej.
Obrazek
Aby zaślepić EGRA należy zdjąć przewód podciśnienia z elementu zaznaczonego na zdjęciu na czerwono! Następnie w wężyk wkręcić śrubę, i wtedy EGR nie działa.
Czarną strzałką zaznaczyłem miejsce z którego nie odłączamy podciśnienia (klapka gasząca) Nie ma wpływu na działanie EGR a po odłączeniu nieładnie auto gaśnie :twisted:
florek, jaki błąd wywala Ci na vagu? zrób loga BS grupy 03 i będzie wiadomo czy działa czy nie. Nie widzę dalszej potrzeby drązenia tematu bo nie jest on o zaślepianiu EGRa. A do odpalania rano ma się od jak pięść do nosa :-D
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: kopci rano

Postprzez chlorek » 11 października 2012, 12:12

lukaszlsw napisał(a):A do odpalania rano ma się od jak pięść do nosa

u mnie miało, bo po odłączeniu EGR nie dymi, nie drga itp :-D chyba że chodzi tobie o telepanie chwilowe :-D
tu są logi ale pewnie je widziałeś już http://vaglog.rtnet.pl/florek281_100026.html
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: kopci rano

Postprzez Marcin4 » 14 października 2012, 20:37

Witam ponownie , leon juz po wymianie rozrzadu , filtra paliwa i wlaniu motula do czyszczenia ukladow paliwowych. Co do kopcenia narazie problem pozostal lecz jest lepiej tzn juz tak nie zra spaliny. Korekty pompowtryskow sie poprawily szczegolnie w logach dynamicznych teraz jest kolejno ok 0,90 - 1,00 , 0,00 - 0,40 , 0,00 - 0,40 , 0,60 . Troszke jak widac skacza aale tylko kiedy auto stoi, zastanawiam sie czy nie leja za bardzo :/ Mechanik twierdzi zeby przede wszystkim wyjezdzic rope ktora jest (stacje bliska) i zatankowac cos lepszej jakosci np shellu. Narazie jestem caly czas w fazie testow bo paliwa mam jeszcze dobre pol baku a od wlania motula zrobilem z 50km...
Zobacz Profil
Marcin4
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 20 września 2012, 17:20
Auto: Supercopa ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: kopci rano

Postprzez grzybek » 14 października 2012, 20:53

takie dodatki to chyba leje sie przed dluga trasą kiedy mozna to przepalic wtedy ma to sens bo wtrysk pracuje non stop i dodatek ma czas odpowiednio zadzialac...

to tak jak czyscic kibel , pozostawic do wyschniecia , jutro znowu poczyscic i tak z 5x.... PANOWIE ! :x

wychodzi mi to na chlopski rozum jak sie myle - poprawcie...
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: kopci rano

Postprzez Ohapara » 14 października 2012, 23:00

lukaszlsw, czyli tylko zdjecie wezyka od grzybka powoduje wylaczenie egr? Hmm a jakas zaslepka na rurke do kolektora?
Ja mam nowe turbo, wtryski, zrbiony rozrzad, olej i filtry zmienine i tez jest poranny kopciuch... i wydaje mi sie,ze to wina egr, bo przez pewien czas jezdzilem na flanszy i nie kopcil, po montazu egr znow zapusci rano dymka, pytanie tylko, czy nie jest to kwestia temperatury otoczenia... bo latem na flanszy smigalem, a teraz mam egr... :roll:

Autko to ASV
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: kopci rano

Postprzez chlorek » 15 października 2012, 07:29

napewno wina temperatury :-D , bo mi też puszcza małego bąka rano a potem już spokój.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: kopci rano

Postprzez blachy » 15 października 2012, 08:14

U mnie czy ciepło czy zimno zawsze jest tak jak w filmie poniżej. Dzisiaj rano kręcone, samochód przez week nie ruszany. Jestem po wymianie uszczelniaczy pompek i szczerze to chyba nic to nie dało :) Dodatkowo zrobione było niedawno czyszczenie pompek przez LM diesel spulung (podłączone na krótko). Silnik pracuje równo, więc zlewam i jeżdżę. EGR wyczyszczony nie zaślepiony. Synchro ustawiłem lekko na minusie.

http://www.youtube.com/watch?v=-bhbfHmSS2g
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
blachy
Signo
Signo
 
Posty: 148
Dołączył(a): 26 maja 2010, 18:23
Lokalizacja: Zamość
Auto: Leon 1M TS

Re: kopci rano

Postprzez leszekpb » 15 października 2012, 08:18

U mnie z rana lub po długim postoju (np 8 godzin w pracy) jest identycznie jak na filmiku powyżej. Silnik ASV.
Generalnie olewam to zupełnie. Poza tym ostatnimi czasy jak słyszę słowo "mechanik" to otwierają mi się wszystkie możliwe agresory, więc sami rozumiecie ;)
Zobacz Profil
leszekpb
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 31 października 2010, 11:20
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: Seat Leon

Re: kopci rano

Postprzez Benson » 15 października 2012, 14:44

Mnie również puszcza identycznego bączka jak na filmiku, a w deszczową i wilgotną pogodę przez ok.1 min pokopci trochę na wolnych obrotach po odpaleniu. Auto mam od 2 tygodni i trochę na początku mnie to zaniepokoiło, ale po przeczytaniu tego tematu widzę, że nie ma powodów do paniki. Pozdro
Zobacz Profil
Benson
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 2 października 2012, 16:13
Lokalizacja: SO
Auto: Leon 1M ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: kopci rano

Postprzez gibon_81 » 15 października 2012, 18:41

u mnie też tak jest...Wałek wymieniony, szklanki też, pompowtryski również, uszczelniacz na wtryskach oczywiscie nowe, nic tylko się przyzwyczaić :D
Zobacz Profil
gibon_81
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 30 grudnia 2011, 00:15
Auto: leon

Re: kopci rano

Postprzez norbert149 » 15 października 2012, 22:03

to wynika z tego ze arl tak ma:) ja mam idetyczne obiawy:)
Zobacz Profil
norbert149
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 22:25
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: kopci rano

Postprzez Bartek 4x4 » 16 października 2012, 19:22

Mam problem ze swoim leonem . po odpaleniu do momentu kiedy sie nie rozgrzeje troche z 5 minut kopci na taki niebieskawy . dym unosi sie tak nad auto ? co moze byc nie tak jako takiej odpowiedzi nie znalazlem jak jest to sory Licze na wasza pomoc . Leon 175tys km oryginalny , wymieniony walek + szklanki
Zobacz Profil
Bartek 4x4
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10 października 2012, 20:56
Auto: Leon

Re: kopci rano

Postprzez jędrek » 17 października 2012, 08:07

A sprawdzaliscie czujnik temperatury?
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: kopci rano

Postprzez Bartek 4x4 » 17 października 2012, 16:02

Wlasnie wymienilem bo mi swirowal i dalej to samo .. ? jakie propozycje?
Zobacz Profil
Bartek 4x4
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10 października 2012, 20:56
Auto: Leon

Re: kopci rano

Postprzez bvw08 » 18 października 2012, 08:57

od siebie dodam że po wymianie całej głowicy kompletnej na bardzo młody rocznik nic nie dało, dalej jest lekkie falowanie obrotów na zimnym
prawie 400Nm robi swoje :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: kopci rano

Postprzez chlorek » 18 października 2012, 09:01

bvw08, zaślep na chwilę EGR i zobacz różnicę
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: kopci rano

Postprzez bvw08 » 18 października 2012, 20:44

Tak się składa że egr'a już dawno nie mam, ale muszę ci przyznać rację bo gdy jeszcze spełniał swoją rolę drgawki były dużo mocniejsze, teraz są delikatne ale jednak dalej wyczuwalne
prawie 400Nm robi swoje :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: kopci rano

Postprzez lukaszlsw » 18 października 2012, 22:13

bvw08, a jak się mają twoje pompki, robiłeś jakieś logi 01,13,18,23? sprawdzenie kompresji, uszczelniacze PD zmieniałeś przy remoncie?
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: kopci rano

Postprzez Johnny B » 23 października 2012, 17:01

Jak tak czytam Panowie temat od początku to można by powiedzieć że ARL ma w standardzie bąka rano po odpaleniu lub tam jakieś kopcenie. U mnie to samo kilka minut dymi lekko na biało/niebiesko i ostatnio się śmiali ze mnie na parkingu czy jeżdżę na "czerwonej" :P
Ma ktoś nie kopcącego ARL-a z rana lub po dłuższym postoju niż 8 godzin?
Zastanawiam się czy wymiana tych uszczelniaczy na pompkach cokolwiek zmieni..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Johnny B
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 5 sierpnia 2012, 09:55
Lokalizacja: SCI/STA
Auto: Leon 1M FR-SC
Silnik: ARL 1.9

Re: kopci rano

Postprzez przemobed » 23 października 2012, 18:02

Potwierdzam w Seat ASO Maran powiedzieli mi ze poranne baki to standard dla ARL-a i nie ma co sie martwic.
Zobacz Profil
przemobed
Stella +
Stella +
 
Posty: 68
Dołączył(a): 9 czerwca 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon

Re: kopci rano

Postprzez Bartek 4x4 » 23 października 2012, 21:08

No ale jest to dziwne u mnie kopci poki nie osiagnie 70c . ale jest to dobra wiadomosc ze nic mu nie jest : )
Zobacz Profil
Bartek 4x4
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10 października 2012, 20:56
Auto: Leon

Re: kopci rano

Postprzez Marcin_TDI » 23 października 2012, 21:43

z tego co obserwuję to arl tak ma - świece wymienione - grzeją ok, oringi pompek ok, rozrząd dobrze ustawiony, czujnik g62 nowy i niestety puści bąka rano
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: kopci rano

Postprzez Marcin4 » 23 października 2012, 22:17

Tylko czemu w asz kolegi, atd szwagierki , awx szwagra czy moim dawnym passacie atj nie ma takich objawow :? a to raczej blizniacze motory...
Zobacz Profil
Marcin4
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 20 września 2012, 17:20
Auto: Supercopa ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: kopci rano

Postprzez GangstaMarc » 23 października 2012, 22:18

Johnny B napisał(a):Zastanawiam się czy wymiana tych uszczelniaczy na pompkach cokolwiek zmieni..


Mi uszczelniacze nic nie pomogły :) Kasa w błoto, ale przy okazji miałem pompki sprawdzone w profi zakładzie i są w dbd formie. Całą górę mam w jak najlepszym porządku. Wszystko pomierzone, posprawdzane... wałek spoko, gniazda w świetnym stanie. Rozrząd był ustawiany na 0 (przestawiłem sobie później na lekki -). Świece przed tą zimą profilaktycznie wymienione. Logi wychodzą książkowo. Osobiście nie mam zamiaru dłużej szukać dziury w całym.

Ja poranne kopcenie mam więc w du*pie :) Mój mechanik mówi, że mogłem nie wycinać kata... może coś w tym jest bo przed wycięciem kopcenia nie zauważałem.
:zabawa:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GangstaMarc
Sport
Sport
 
Posty: 610
Dołączył(a): 24 czerwca 2010, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: TopSport ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: kopci rano

Postprzez norbert149 » 23 października 2012, 23:01

a moze miec wplyw na kopcenie zatkany katalizator?
Zobacz Profil
norbert149
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 22:25
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: kopci rano

Postprzez Bartek 4x4 » 24 października 2012, 06:39

Wlasnie tez sie nad tym zastanawiam czy na kopcenie moze meic wplyw kat ? dolaczam sie do pytania .
Zobacz Profil
Bartek 4x4
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10 października 2012, 20:56
Auto: Leon

Re: kopci rano

Postprzez blachy » 24 października 2012, 08:00

Kat tutaj niewiele zmienia, tzn bąk jest, ale w trochę innym momencie. Gdy kata nie mam, puszcza bąka tak jak na moim filmiku wyżej, gdy kata miałem, to czasami bąka puszczał od razu, a czasami gdy tylko ruszyłem i obroty były w granicach 1500 to w lusterku zawsze było widać białą chmurkę. To jedyny bąk jakiego mam. Silnik pracuje mi równo i nie kopci wcale poza dymkiem na początku. Pompki mam takie średnie. O ile korekcje są super tak bipy powyżej 30 praktycznie na każdej. Uszczelnienia dały bardzo mało. Początkowo wydawało mi się co innego, ale dalsze obserwacje nie potwierdziły tego. Olewam temat, leję ON i jeżdżę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
blachy
Signo
Signo
 
Posty: 148
Dołączył(a): 26 maja 2010, 18:23
Lokalizacja: Zamość
Auto: Leon 1M TS

Re: kopci rano

Postprzez Bartek 4x4 » 28 października 2012, 11:17

czyli z kopceniem na bialo na zimnym silniku nic nie mozna zrobic ? nic nie pomoze ?
Zobacz Profil
Bartek 4x4
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10 października 2012, 20:56
Auto: Leon

Re: kopci rano

Postprzez Artiks » 11 listopada 2012, 22:55

Często pomaga wyczyszczenie kolektora dolotowego i EGR.
Zobacz Profil
Artiks
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 16 listopada 2010, 22:37
Lokalizacja: Wrocław
Auto: SEAT ALTEA

Re: kopci rano

Postprzez chlorek » 12 listopada 2012, 08:48

Artiks napisał(a):kolektora dolotowego i EGR.
na jakiś czas tak, u mnie trwało to 2 tygodnie i problem wrócił, wywaliłem EGR i problemu nie ma, poniżej 0 kopci ale to już wina temperatury i to też do chwili ruszenia potem już nic.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: kopci rano

Postprzez cianek » 13 listopada 2012, 18:41

Jeśli faktycznie pomogło to chyba będę musiał zrobić to samo... Chociaż teraz ciężko wyczuć od czego rano kopci - czy temperatura, czy to "bąk" czy jedno i drugie ;)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cianek
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 2 lipca 2010, 18:34
Lokalizacja: DW, TST
Auto: Seat Leon TS

Re: kopci rano

Postprzez Gonzus_1989 » 27 stycznia 2013, 12:38

Witam odgrzeje topic u mnie sprawa wygląda tak : Rano odpalam pali od strzała, pierwsze 2min silnik ładnie pracuje po czym nagle w obszarze przełącznika świateł ,lewej strony kierownicy słysze dzwięk "tik" tak jakby przekaźnika jakiś się włączał/wyłączał i nagle zaczyna się nierówna praca silnika . Wtryski dwa wymieniane,pozostałe dwa w dobrym stanie ,listwy świec,świece,przekaźnik 109,filtry wszystkie,alternator , wymieniane. Dodatkowo gdy silnik jest zimny słychać pod maską metaliczne stuki w obszarze napinacza alternatora , zbiorniczka od wspomagania w tych okolicach słysze takie uderzania metaliczne,po nacisnięciu sprzęgła ustają ,lecz nie do końca ,ale jest lepiej. Czyli jak silnik jest mniej obciążony (Sprzęgło nowe 1,5 mies temu od sharana btb) Może być to napinacz ? (ma on wpływ na nierówną prace? ) . Logi poniżej :

Grupy: 001,013,007,001,013,007 - http://vaglog.rtnet.pl/adam401_111984.html

Dzięki za pomoc;.

Ps. Pomiary wykonywałem przy podpiętej przetwornicy 12-240v , podłączonym laptopie (bateria słaba ) . Obciążenie może mieć wpływ? Akumulator w przeciętnej kondycji 62ah.
Mazda 323c 1.3 75Km
Mazda Mx-3 1.6 90Km
SEAT LEON ARL + 1.9tdi 186Km/412nm
SEAT LEON ARL + 1.9tdi GTB22 2xxKm/4xxnm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzus_1989
Sport
Sport
 
Posty: 425
Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 13:03
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon ARL +

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość