Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez mepha » 10 listopada 2012, 19:36

U mnie w okolicy geometria 40-70zł, a wymiana około 80zł.
Zobacz Profil
mepha
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 17 listopada 2011, 08:28
Lokalizacja: Lubelskie
Auto: Leon FR

Reklama

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez skubi173 » 11 listopada 2012, 09:00

Miałem objaw szarpaniny silnikiem przy ruszeniu mocne drgania wymienilem poduszkę pod spodem ponoć dolna i górna które sie sprasowuje w1p 1.9tdi i był spokój możliwe ze mogła by sie znowu po miesiącu urwać ten sam objaw mam ? Rozumiem ze jak założy sie sportowe sprezyny trzeba na odpowiedni program zbieznosci dać?
Było @105KM @280NM
Jest: @170KM @355NM powered by BARTPOL/KINGSOFT
Zobacz Profil
skubi173
Signo
Signo
 
Posty: 119
Dołączył(a): 16 października 2012, 16:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez swierg » 28 listopada 2012, 14:43

Ostatnimi czasy został u mnie aktywowany i przetestowany system Torque Steering Compensation (TSC) :mrgreen: Nie mylić z TCS - Traction Control System. W porównaniu do jazdy bez TSC, auto przy przyspieszaniu zachowuje się lepiej, nie ma drgań na kierownicy, nie szarpie, ani nie ściąga na boki, czyli całkiem przyzwoicie działa. Dodam, że nie mam ESP, ani XDS, tylko ASR/TCS. Oczywiście auto nie przyspiesza ani nie trzyma się drogi lepiej, bo przecież koni, niutków czy przyczepności TSC nie dodaje. System ten jedynie powoduje większą stabilność przednich kół i kierownicy podczas przyspieszania. Wydaje się, że podstawą jego działania jest zwiększona siła wspomagania przy dynamicznym przyspieszaniu, co może być wadą dla osób, które lubią czuć na kierownicy co dzieje się z przednimi kołami. Ogólnie system ciekawy, i raczej już zostanie włączony na zawsze w moim Leo :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Lesoto » 28 listopada 2012, 18:19

swierg, jak to nie problem to może zrób manuala jak to zakodować VCDSem :-) Na pewno się przyda taka instrukcja ;-)
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez swierg » 28 listopada 2012, 19:44

Lesoto, moduł 44 - Steering Assist -> adaptacja -> kanał 05 -> ustawiasz na 1, czyli on. U mnie w menu rozwijanym nie było dostępnego kanału piątego, ale po wpisaniu ręcznie w polu channel "05", poszło i pojawił się nawet dymek z podpowiedziami ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Lesoto » 28 listopada 2012, 20:04

Dzięki swierg :-D
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez 1 6 D » 28 listopada 2012, 22:41

Ten kanał w moim Scirocco miał też ustawienie 2, prawdopodobnie jeszcze mocniej działa wtedy.
Zobacz Profil
1 6 D
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 29 października 2011, 11:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: VW Scirocco

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Piotrek_tdi » 28 listopada 2012, 22:47

Tak 2 to jes hard ;) ale 1 jest najoptymalniejszym wyborem w Rce jest to z automatu włączone ;)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Bodek_28 » 6 grudnia 2012, 23:09

Panowie czy takie zawieszenie podejdzie do 1P TDI ktoś się orientuje?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a16 ... 70777.html

Wiem że jest to jakiś Eibach ale nic poza tym.
Zobacz Profil
Bodek_28
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 2 września 2012, 16:34
Auto: Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez pkonrad » 8 grudnia 2012, 06:24

swierg napisał(a): U mnie w menu rozwijanym nie było dostępnego kanału piątego, ale po wpisaniu ręcznie w polu channel "05", poszło i pojawił się nawet dymek z podpowiedziami

swierg, jaką masz wersję VCDS'a ??
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez 1 6 D » 10 grudnia 2012, 12:51

Nie wiem czy ktoś już wynalazł tę informację ale przynajmniej w roczniku modelowym 2012 Golfa 6/Scirocco można przy pomocy VCDS aktywować możliwość pełnego wyłączania ESP:

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... r-FREE!!!!!
Zobacz Profil
1 6 D
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 29 października 2011, 11:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: VW Scirocco

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Piotrek_tdi » 10 grudnia 2012, 13:23

Tak można w golfie,w seacie jeszcze nikt nie probowal ;)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez swierg » 10 grudnia 2012, 21:41

pkonrad, VCDS 11.11.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez 1 6 D » 10 grudnia 2012, 22:09

Ten kanał 5 został dopiero opisany w VCDS 11.11.3, jak ktoś ma klona w starszej wersji to proszę o email na PW i wyślę plik z opisami jak z VCDS 11.11.4 razem z opisem wgrywania.
Zobacz Profil
1 6 D
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 29 października 2011, 11:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: VW Scirocco

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez sielu » 11 grudnia 2012, 12:11

swierg napisał(a):Lesoto, moduł 44 - Steering Assist -> adaptacja -> kanał 05 -> ustawiasz na 1, czyli on. U mnie w menu rozwijanym nie było dostępnego kanału piątego, ale po wpisaniu ręcznie w polu channel "05", poszło i pojawił się nawet dymek z podpowiedziami ;)

U mnie czegos takiego nie ma mam tylko do 4 :-(
SeAt LeOn CuPra R 1P 265 KM jEsT 404 KM 535 Nm :::: bY Vagtune.pl
Zobacz Profil
sielu
Sport
Sport
 
Posty: 278
Dołączył(a): 5 września 2007, 07:08
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1P Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez swierg » 11 grudnia 2012, 12:27

sielu, wpisujesz ręcznie w polu kanał "05" i dajesz "Go" :?: Bo z listy rozwijalnej tego nie wybierzesz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez sielu » 11 grudnia 2012, 13:19

dawalem tak i nic :-((((
SeAt LeOn CuPra R 1P 265 KM jEsT 404 KM 535 Nm :::: bY Vagtune.pl
Zobacz Profil
sielu
Sport
Sport
 
Posty: 278
Dołączył(a): 5 września 2007, 07:08
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1P Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez 1 6 D » 16 grudnia 2012, 15:45

1 6 D napisał(a):Ten kanał 5 został dopiero opisany w VCDS 11.11.3, jak ktoś ma klona w starszej wersji to proszę o email na PW i wyślę plik z opisami jak z VCDS 11.11.4 razem z opisem wgrywania.

Dla osób z klonami polecam ściągnąć tego zipa jeśli chcą miedz opisy kanałów adaptacji we wspomaganiu jak w najnowszym VCDS:
http://www.sendspace.com/file/x4er22

Instrukcja:
1. Usuwamy lub wycinamy z katalogu Labels plik 1Kx-909-14x-44.clb lub w starszych nazywa się 1Kx-909-14x.clb
2. Wklejamy do katalogu Labels oba pliki z paczki, przy 1K-44.lbl potwierdzamy zamianę na nowszy z paczki.
3. Od teraz przy wejściu do kanałów adaptacji można się cieszyć opisanymi kanałami adaptacji.
Zobacz Profil
1 6 D
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 29 października 2011, 11:42
Lokalizacja: Szczecin
Auto: VW Scirocco

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez rafalus_ss » 24 stycznia 2013, 17:49

Potrzebuje pomocy i rady już o tym pisałem ale nikt mi nie odpisał jeśli chodzi o amory.
1. Miałem uszkodzony amortyzator kupiłem sachsy turingi i niestety auto stoi wyżej . Na razie mały przebieg może się jeszcze ugniotą. Ale generalnie jest wyżej około 8mm wygląda to średnio może ktoś wie czy były montowane różne amory do Leona? Wykluczając skrajności Cupra itd. Moja weresja Ref Ecomotive 2008. 1.9
2. Przy zjeżdżaniu z krawężnika jest stuk z lewej strony z przodu. Generalnie na przeglądzie nic nie wykazało. Może ktoś pomoże?
3. Mam lekkie drganie powyżej 120Km/h . Draganie jest odczuwalne na kierownicy . Koła przeważyłem. Luzów w zasadzie nie ma.Drganie jest prawie niewidoczne jak się patrzy na kierownicę ale dość intensywne. Z tyłu robiłem generalnie całe zawieszenie uderzenie w krawężnik. Zbieżność jest idealna auta nie ściąga. Prosze o pomoc?? Dodam ,że z tyłu auto stało na przekrzywionym kole dość długo. Ale nie zawsze tył ma wpływ na przód. Auto kupiłem z tym podgiętym kołem.
4. Jak kupujecie np. stabilizator do tyłu. To ustawiacie zbieżność ponownie i czy idzie zweryfikować stan części czy nie jest krzywa ? Mam drugi z tego auta mogę go jak coś podmienić.
Zobacz Profil
rafalus_ss
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 października 2012, 17:01
Auto: Leon 1P

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Bodek_28 » 31 stycznia 2013, 17:58

Czy ktoś może mi powiedzieć jak nisko można opuścić tego typu zawieszenie

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e3 ... 62886.html

sprzedający nie ma pojęcia. Czy warto wogóle coś takiego kupować? Oczywiście zdaję sobie sprawę, że trzeba zregenerować przednie amortyzatory przynajmniej na zewnątrz. Sprzedający mówi że nakrętki nie są zapieczone a lagi są suche nie ma wycieków. Zdjęcie jest nieczytelne ale może ktoś wie co to za model H&R? Grubość lagi 55 mm. Czy to wogóle podejdzie do 1P? Bede wdzieczny za jakiekolwiek wskazówki.
Zobacz Profil
Bodek_28
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 2 września 2012, 16:34
Auto: Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Piotrek_tdi » 31 stycznia 2013, 18:55

Podejdzie do 1p jeżeli masz 2.0 tdi/2.0 tfsi one mają średnice amorka 55mm,1.9tdi/1.6 mpi mają 50mm,30-75 średnio można regulować gwint więc pewnie ten h&r zejdzie podobnie... Widać że zestaw mocno zatyrany,przednie jak do regeneracji = nieopłacalne bo h&r się chyba nie rozkłada jak sachs.... Chyba że nie cieknie tak jak pisałeś to temat do zastanowienia... pytanie za jaka kasę jest to zawieszenie....
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Bodek_28 » 31 stycznia 2013, 21:15

Kurcze mam 1,9 tdi. ale pytałem kiedyś mechanika czy 55 by podeszło powiedział ze nie ma problemu. Zaiweszenie komlet 900 zł razem z tyłem tylne amortyzatory są idealne.
Zobacz Profil
Bodek_28
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 2 września 2012, 16:34
Auto: Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez zaniuch » 1 lutego 2013, 07:13

Bodek_28 napisał(a):Kurcze mam 1,9 tdi. ale pytałem kiedyś mechanika czy 55 by podeszło powiedział ze nie ma problemu.
proponowałbym zmienić w pierwszej kolejności mechanika..
Seat Leon 2,0 TDI
Zobacz Profil
zaniuch
Stella +
Stella +
 
Posty: 74
Dołączył(a): 30 sierpnia 2005, 10:37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: BKD 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Bodek_28 » 1 lutego 2013, 08:12

No nic szukam dalej. Może ma ktoś na sprzedanie gwint ?
Zobacz Profil
Bodek_28
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 2 września 2012, 16:34
Auto: Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Piotrek_tdi » 1 lutego 2013, 09:48

Poszukaj na allegro,czasami coś się pojawia np. ostatnio był weitec po 2 tyś km za 700 zl pod 1.9 tdi ( amor 50mm ) Mechanikowi powiedz,że niestety ale 55 a 50 mm to jest różnica... ;)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Bodek_28 » 1 lutego 2013, 09:58

kurcze własnie przeglądam allegro i nie mogę nic trafić :( Piotrek TDI moze uda Ci się odgrzebać w przeglądanych stronach tego weiteca ?
Zobacz Profil
Bodek_28
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 2 września 2012, 16:34
Auto: Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Piotrek_tdi » 1 lutego 2013, 10:28

Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Bodek_28 » 1 lutego 2013, 11:36

wielkie dzięki :)
Zobacz Profil
Bodek_28
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 2 września 2012, 16:34
Auto: Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Qrczaq » 1 lutego 2013, 13:02

Piotras !! To ja też może poproszę pod 55mm taką aukcję ? ? ;) :bukiet:
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 450HP/620NM
2018- Seat Ibiza SC 6J FR 1.4 TSI 200HP/320NM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1146
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Piotrek_tdi » 1 lutego 2013, 13:43

Poszukajcie na allegro jest tego sporo ;) zawias możebyć od a3/golfa v
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Bodek_28 » 1 lutego 2013, 13:49

Qrczaq napisał(a):Piotras !! To ja też może poproszę pod 55mm taką aukcję ? ? ;) :bukiet:


http://allegro.pl/show_item.php?item=2990887126
Zobacz Profil
Bodek_28
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 2 września 2012, 16:34
Auto: Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez bubolak » 2 lutego 2013, 12:28

Mam pytanie odnośnie zawieszenia i nie oczekuję konkretnych odpowiedzi, tylko sugestii. W związku, z tym, że pracuję w aucie nie mogę odstawić auta do mechanika na kilka dni. Muszę każdą naprawę dobrze przemyśleć i z zakupionymi częściami oddać auto do mechanika na kilka h. Mam najprawdopodobniej posypane poduszki pod silnikiem, ale nie wiem które. Jest sens kupować wszystkie i wymieniać wszystkie, żeby mieć spokój. No i skoro auto będzie w powietrzu, co jeszcze można wymienić w zawieszeniu? Leo ma 131k km przebiegu z czego sporo na 18"+pro kit. Wole wymienić na raz kilka rzeczy niż odstawiać auto kilka razy do mechanika.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bubolak
Sport
Sport
 
Posty: 529
Dołączył(a): 20 marca 2009, 14:43
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez HRABIA » 2 lutego 2013, 14:38

:-D ciekawe wymagania bubolak hehe, a kto Ci powie co w twoim aucie jest do wymiany piszac jednie na forum :-D wydaje mi się , że zakupy "na zapas " nie mają sensu
najlepszym rozwiazaniem mechanik który zapewni sobie dowozke czesci w ciagu 1 godz w dobrej cenie, i najlepszej marki, bo po podniesieniu auta moze sie okazac duzo rzeczy do zrobienia, moze jeszcze jakies tuleje czy laczniki, z drugiej strony co za problem podjechac jedynie na ok 20minut na diagnoze calosci zawieszenia, umowic na godzine konkretna, i po precyzyjnych ogledzinach, wiesz co masz kupic, kupujesz i wstawiasz raz na sicher robiac complex :-)
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez LeonII » 2 lutego 2013, 16:10

Chcialbym o pomoc na lato chcialbym sprawic sobie jakies zawiesznie zeby siedzial nizej bo ewidentnie jest za wysoko... Jakies propozycje, podpowiedzi ? Lepiej Gwint czy sportowy zawiech ?
Zobacz Profil
LeonII
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 29 września 2011, 16:45
Lokalizacja: Poznań
Auto: Seat

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Bodek_28 » 2 lutego 2013, 23:06

Jak dla Mnie lepszy gwint. Tylko jakis dobrej firmy KW Eibach, Waitec ,H&R na alledrogo są czasem używki w dobrej cenie. Springi miałem wymieniane ale tam nie masz możliwości regulacji tak jak na gwincie. Pozatym jak zglebisz ładnie auto na gwincie to będzie lepiej wyglądało niż na springach. Takie jest moje zdanie.

p.s Jak zdecydujesz się na gwint to nie zapomnij o metalowej osłonie pod silnik :)
Zobacz Profil
Bodek_28
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 2 września 2012, 16:34
Auto: Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez saddam » 2 lutego 2013, 23:21

A jakie amortyzatory polecilibyście do sprężyn Eibach Pro-Kit?
W przypadku wymiany pozostać przy seryjnych czy może coś lepszego wsadzić?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Bodek_28 » 3 lutego 2013, 10:36

Niektórzy zakładają sprężyny na oryginalne zawieszenie. Należy pamiętać żeby nie przesadzić i nie zakładać za krótkich sprężyn bo po pewnym czasie amortyzatory się wyleją. Z tego co pamiętam to maksymalnie na sprężynach i oryg amortyzatorach można zejść 40 mm.
Zobacz Profil
Bodek_28
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 2 września 2012, 16:34
Auto: Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez saddam » 3 lutego 2013, 10:45

Bodek_28 napisał(a): [...] amortyzatory się wyleją.

A w Altei nie ma czasem amortyzatorów gazowych? Przynajmniej innych do wyboru nie znalazłem tutaj: http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Bodek_28 » 3 lutego 2013, 11:31

Co do altei to Ci nie podpowiem musisz pytać innych.
Zobacz Profil
Bodek_28
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 2 września 2012, 16:34
Auto: Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez HRABIA » 3 lutego 2013, 12:07

saddam napisał(a):A jakie amortyzatory polecilibyście do sprężyn Eibach Pro-Kit?
W przypadku wymiany pozostać przy seryjnych czy może coś lepszego wsadzić?


zawsze jak wsadzisz coś lepszego, będzie lepiej :) kyb ultra SN lub bilstein B6
jeśli seria amorjest w bardzo dobrym stanie, spokojnie załóż same springi , troche na pewno pojezdzisz

LeonII napisał(a):Chcialbym o pomoc na lato chcialbym sprawic sobie jakies zawiesznie zeby siedzial nizej bo ewidentnie jest za wysoko... Jakies propozycje, podpowiedzi ? Lepiej Gwint czy sportowy zawiech ?


z gwinta dobry i w miare niedrogi jest AP Sportfahrwerke również (grupa KW), weitec bardzo rozne opinie, często negatywne
gwint bedzie sztywniejszy znacznie, wiec do normalnej jazdy i bardziej efektu wizualnego niz sportowej mocno jazdy, lepiej założyc kit, na dobrze dobranych springach też ładnie zejdzie i będzie dobra prezentacja
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez saddam » 3 lutego 2013, 12:13

HRABIA, póki co będą seryjne amory. W marcu ubiegłego roku miały sprawność 70-75% więc jeszcze trochę pojeżdżą :-)
Poczytam o tych Kybach Ultra SN oraz Bilsteinach B6. Dzięki za podpowiedzi :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Qrczaq » 3 lutego 2013, 13:11

HRABIA napisał(a):z gwinta dobry i w miare niedrogi jest AP Sportfahrwerke również (grupa KW)


Też firma mapet-tuning mi to doradziła do Cupry po amor 55mm koszt 3000zł brutto, weitec jest za 4000zł.
To też trzeba trochę na rozsądek policzyć, jeżeli jeden amor kosztuje normalny ok 500zł więc x4 plus sprężyny, to oryginalny zawias wychodzi ok. 2500zł więc gwinty poniżej 3000 przynajmniej do Cupry to gówno. Takie moje refleksje orientacyjne.
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 450HP/620NM
2018- Seat Ibiza SC 6J FR 1.4 TSI 200HP/320NM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1146
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Bodek_28 » 3 lutego 2013, 13:26

Qrczaq napisał(a):więc gwinty poniżej 3000 przynajmniej do Cupry to gówno. Takie moje refleksje orientacyjne.


Chyba, że są używane ;-)
Zobacz Profil
Bodek_28
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 2 września 2012, 16:34
Auto: Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez HRABIA » 3 lutego 2013, 14:51

to oczywiste, że za te same pieniadze kit bedzie zlozony z lepszych gratów niż gwint, też wolę dobry kit niż byle jaki gwint
jedynie trzeba zauważyć , ze w zestawie kit lub gwint, zawsze jest taniej i tu ceny pojedynczych elementow w rozbiciu na amory i springi nie ma co liczyc
cena to kolejny element przeciw gwintowi, jak ktos tylko chce obnizyc auto zeby lepiej wyglądało, zawsze mówię żeby dobrze się zastanowić co chcę osiągnąć i do jakiej jazdy potrzebuję to zawieszenie bo hasło "gwint" jako polecane pada zbyt często
a wracając do producentów z postu wyżej, z tych dwóch ja wybrałbym AP a nie Weitec, i to jeszcze za mniejsze pieniądze jest, ale to juz kwestia dywagacji
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Piotrek_tdi » 4 lutego 2013, 15:49

Qrczaq napisał(a):
HRABIA napisał(a):z gwinta dobry i w miare niedrogi jest AP Sportfahrwerke również (grupa KW)


Też firma mapet-tuning mi to doradziła do Cupry po amor 55mm koszt 3000zł brutto, weitec jest za 4000zł.
To też trzeba trochę na rozsądek policzyć, jeżeli jeden amor kosztuje normalny ok 500zł więc x4 plus sprężyny, to oryginalny zawias wychodzi ok. 2500zł więc gwinty poniżej 3000 przynajmniej do Cupry to gówno. Takie moje refleksje orientacyjne.


A czy tak bardzo różni się zawias cuprowy od np. 2.0 tfsi/2.0 tdi seryjnego że piszesz o gwintach za 3k że to gówno ? Za 3k można wybierać w ap/kw/weitecu po jakiś rabatach i są to bardzo dobre zawiasy za taką kasę ( stage 1 bez regulacji twardości )
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez KriSSo » 4 lutego 2013, 20:43

Piotrek_tdi napisał(a):A czy tak bardzo różni się zawias cuprowy od np. 2.0 tfsi/2.0 tdi seryjnego że piszesz o gwintach za 3k że to gówno ? Za 3k można wybierać w ap/kw/weitecu po jakiś rabatach i są to bardzo dobre zawiasy za taką kasę ( stage 1 bez regulacji twardości )

Nie o to chodzi czym się różni zawias od Cupry czy nie Cupry. Chodzi o to, że jeśli dobry kit, na przykład: Eibach, H&R, czy Bilstein kosztuje niespełna 3 koła, to o jakim gwincie na przyzwoitym poziomie może być mowa w tych pieniądzach? KW var 1 kosztuje 1000 EUR. Jeśli znajdziesz taki zawias po rabacie za 3 koła złotych, to czapki z głów, nie każdy ma takie szczęście :).
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez noktoto » 4 lutego 2013, 20:49

Gwinta Eibacha za trochę ponad 3k można kupić.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszytsko co z nim zwiazane

Postprzez Piotrek_tdi » 4 lutego 2013, 22:24

KriSSo napisał(a):
Piotrek_tdi napisał(a):A czy tak bardzo różni się zawias cuprowy od np. 2.0 tfsi/2.0 tdi seryjnego że piszesz o gwintach za 3k że to gówno ? Za 3k można wybierać w ap/kw/weitecu po jakiś rabatach i są to bardzo dobre zawiasy za taką kasę ( stage 1 bez regulacji twardości )

Nie o to chodzi czym się różni zawias od Cupry czy nie Cupry. Chodzi o to, że jeśli dobry kit, na przykład: Eibach, H&R, czy Bilstein kosztuje niespełna 3 koła, to o jakim gwincie na przyzwoitym poziomie może być mowa w tych pieniądzach? KW var 1 kosztuje 1000 EUR. Jeśli znajdziesz taki zawias po rabacie za 3 koła złotych, to czapki z głów, nie każdy ma takie szczęście :).


Słabo szukasz,nie potrzebuje żebyś zdejmował czapkę z głowy,tak jak napisał noktoto śmiało eibacha można kupić za tą kasę/9ebay/ ew drożej bez rabatu na eibach.pl,3000 zł to kupa kasy i za to można kupić gwint dobrej jakości,gorszej jakości są od 600 zł za komplet.

http://eibach.pl/search.html?search_typ ... _line=1091 ;)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Bodek_28 » 9 lutego 2013, 14:25

Czy jak będę zakładał zawieszenie gwintowane to muszę zmienić łączniki stabilizatora na dłuższe?
Zobacz Profil
Bodek_28
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 2 września 2012, 16:34
Auto: Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Piotrek_tdi » 9 lutego 2013, 15:02

Zależy,nie zawsze ale czasami trzeba zmienić łączniki na krótsze ( inny stab+gwint) Załóż i ocenisz,jak będą dotykały o stabi to do wymiany.W swoim toledo ( podobny jak nie identyczny zawias jak w leonie) nie wymieniałem łączników.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość