Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 8 grudnia 2012, 18:03

Jak w tej kasie co pisałeś czyli 150 zł to go chętnie łyknę od Ciebie :-P :-P :-P . Ten licznik z angola już mam, łyknąłem go za dosłownie 0,7 także strat nie ma. A szukam też diód do podświetlania, podrzuciłbyś jakieś namiary na oznaczenia lub jakiś sklep internetowy.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez wawelski » 12 grudnia 2012, 21:40

Hej,
chciałem podpiąć Navi do zegarów (zaadoptowane 3B0 920 847E) jak wiadomo trzeba podciągnąć trzy przewody z zielonej kostki Navi do zielonej wtyczki zegarów, odpowiednio 8-->30, 9-->31, 10-->32, i tutaj pojawił się ZONK bo w zielonej wtyczce zegarów Leona 32 pin jest już obsadzony i nie bardzo wiem do czego służy ten kabelek i co dalej z nim zrobić ( odłączyć, przełożyć gdzieś indziej). A sumie to dopiero walczę z takim modem ale ciągle napotykam jakieś przeszkody. Vag-Tacho (kabel 3.01 , soft 2.50, bo z softem 3.01 nie działał :-( nie chce łączyć się z oryginalnymi zegarami Leona , ciągle "access denied" nawet przy 30 próbach połączenia, więc nie moge zgrać ori wsadu. Ale jak włożyłem te zegary z Passata B5 3BG to połączyłe się i eeprom odczytałem bez problemu. No to wrzuciłem znaleziony w sieci wsad z zegarów Golfa 1J5 920 846C, ale kontrolka świec żarowych nadal nie chce zgasnąć. Dodatkowo wskaźnik paliwa który na ori wsadzie Passka pokazywał poziom OK po wrzuceniu wsadu golfowego zaczął pokazywać źle. No ale to w sumie idzie łatwo ogarnąć. Generalnie myślałem , że to prostsza operacja. Ale nie poddaje się i walczę dalej :-) A za wskazówki oczywiście dziękuję.
Pozdrawiam
Wawelski
Zobacz Profil
wawelski
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 20 maja 2009, 20:32
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Auto: Leon Signo 2003

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez robak26 » 12 grudnia 2012, 22:05

Ja mam ten sam rocznik co ty , ale u mnie we wtyczce zielonej 30,31,32, nie było żadnych przewodów.
Wczoraj przepinałem i Aura przekazuje RDS bezbłędnie.
To, że świeci kontrolka świec może oznaczać ,że wsad jest od benzynki w dieslu lub na odwrót.

Co do kabelka to zrób to Commander 1.4, tylko on ma w prawym dolnym rogu przełącznik na K-line.
MOJE CZORNE WOZIDŁO
viewtopic.php?f=32&t=33491
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robak26
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lutego 2012, 12:14
Lokalizacja: Płock
Auto: Passat 1.9 TDi
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez wawelski » 12 grudnia 2012, 22:10

Dzięki Robak26 za pomoc. Zwłaszcza za wskazówkę o benzynie i dieslu. Sprawdzę to. Commandera miałem wcześniej ale odesłałem bo też nie szło się połączyć. A masz 2003 przed czy po lifcie? Bo mój jest z końca 2003 roku czyli modelowo 2004 i może stąd ten tajemniczy kabelek na 32 pinie zielonej wtyczki...
Pozdrawiam
Wawelski
Zobacz Profil
wawelski
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 20 maja 2009, 20:32
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Auto: Leon Signo 2003

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez robak26 » 12 grudnia 2012, 22:16

Ja mam model 2004 1.9TDi po lifcie i nie mam żadnego kabelka.
A może ktoś już kombinował i zostawił tam ten kabelek.
Dobrze oblukaj izolację na wiązce do kostki, może coś znajdziesz.
A na kostce była opaska plastikowa?
MOJE CZORNE WOZIDŁO
viewtopic.php?f=32&t=33491
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robak26
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lutego 2012, 12:14
Lokalizacja: Płock
Auto: Passat 1.9 TDi
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez wawelski » 12 grudnia 2012, 22:25

Tak była , sam ją rozciąłem. Wszystko jest ori na 100 %. Nie wiem , jedyne co mi przychodzi do głowy to różnica w silniku. Ależ przydałaby mi sie schemat bo trochę się boję odłączyć ten kabelek i zobaczyć co się stanie :-)
Pozdrawiam
Wawelski
Zobacz Profil
wawelski
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 20 maja 2009, 20:32
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Auto: Leon Signo 2003

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez robak26 » 12 grudnia 2012, 22:31

Ja ze swoim się uporałem.
Dziś zakończyłem mod z licznikiem.
Ponad miesiąc walczyłem i nie raz myślałem odpuścić.
Nie dawaj za wygraną.
MOJE CZORNE WOZIDŁO
viewtopic.php?f=32&t=33491
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robak26
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lutego 2012, 12:14
Lokalizacja: Płock
Auto: Passat 1.9 TDi
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez wawelski » 13 grudnia 2012, 13:46

robak26 napisał(a):Nie dawaj za wygraną.


Nawet nie ma takiej możliwości abym to odpuścił. Za fajnie to wygląda, nawet pomimo tego, że jeszcze nie daje się auto odpalić :-)

-- 13 gru 2012, o 14:46 --

Wracam do 32 pinu (fabrycznie obsadzonego) zielonej wtyczki zegarów Leona 1. Na tej stronce https://www.seat-leon.de/vboard/showthread.php?t=99038 opisują go jako : "32 - frei ( ab und an liegt noch das analoge Geschwindigkeitssignal an)" co google tłumaczy :
"32 - wolny (i czasami nadal jest analogowy sygnał prędkości)" . Ktoś mógłby mi powiedzieć jak mam to rozumieć? Chyba jednak odłączę go i zobaczę czy szybkościomierz działać przestanie.
Pozdrawiam
Wawelski
Zobacz Profil
wawelski
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 20 maja 2009, 20:32
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Auto: Leon Signo 2003

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez CzykuCzyk » 16 grudnia 2012, 23:18

Koledzy,
Zwracam się z prośbą o pomoc, mam Leona 1m 1,9 ALH 99r z seryjnymi zegarami, czy moglibyście podesłać namiary na kogoś, kto w Warszawie i jej okolicach mógłby mi przystosować europejskie zegary(licznik do 260km/h) od Top Sporta z 2003 roku do mojego samochodu ?
Był niebieski 1M 1,9 TDI ALH+
Był grafitowy 1P 1,9 TDI BLS+ by MastersTuning
Obrazek
Jest grafitowe BMW E60 530d 285hp/585nm by MastersTuning
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CzykuCzyk
Sport
Sport
 
Posty: 524
Dołączył(a): 5 stycznia 2012, 11:48
Lokalizacja: Siedlce
Auto: BMW 530d
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 20 grudnia 2012, 10:01

Witam ostatnio zauważyłem że licznik przekłamuje tzn do 120 jest ok ale powyżej przekłamuje o 15km. licznik to 1j0 920 826A (1/2 fis).
Jak to "naprawić" ?
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps,Licznik kolor premium,LANE ASSIST ,SIGN ASSIST.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 20 grudnia 2012, 10:21

Poprawić wsad i dopasować do go skali licznika bo zapewne masz wsad od innej tarczy,
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 22 grudnia 2012, 21:07

Panowie mam problem z moim licznikiem 1/2 Fis z paska a mianowicie nie ma w ogóle sygnalizacji otwarcia drzwi czyli nie zapala się kontrolka na liczniku i nie działa sygnalizacja pozostawienia samochodu na światłach. Licznik to 3Bo920927A z 2002r. Testowałem na wsadach 1J5920826A i 1J0920926C i na obydwóch jest tak samo a Vag pokazuje we wskaźnikach błąd 1336. Ma ktoś pomysł co z tym fantem zrobić.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Axee » 22 grudnia 2012, 22:33

bledow, nie dziala dlatego, ze po 1 to licznik z angola :D, po 2 jesli masz auto immo3, to podepnij przewody z CANa miedzy licznik, a modul komfortu i bedzie Ci reagowal na drzwi pasazera, jesli masz auto immo2 to niestety nie zadziala. Zdajsie ze miales oryginalnie licznik 1M0920821B czyli immo2, zatem modul komfortu 1J0959... ktory nie wysyla sygnalow po CANie kompatybilnych z licznikiem immo3, wiec nie ma po co ciagnac dodatkowej wiazki CAN, wrecz nie nalezy jej podlaczac, i stad tez blad 1336. Jedyna opcja jest taka, ze nalezy przelaczyc we wsadzie odczyt drzwi z CANa na analog (trzeba znac bajt za to odpowiedzialny), i sprawdzic czy w elektronice licznika pomiedzy pinem odpowiedzialnym za otwarcie drzwi kierowcy (21 niebieska wtyczka), a procesorem sa wlutowane wszystkie potrzebne elementy, jesli nie ma nalezy je uzupelnic z innego podobnego licznika. Mozna najpierw na 21pin niebieskiej wtyczki podac mase i sprawdzic reakcje.
W liczniku immo3 w aucie immo2 mozna zrealizowac pokazywanie informacji o otwarciu drzwi kierowcy, bagaznika, pokrywy silnika.

Tu masz opisane rowniez: http://www.gti-tdi.de/board2/index.php? ... 2&pageNo=1
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 22 grudnia 2012, 22:49

Axee ale chyba się troszku machnąłem bo mam licznik 3B0920827A to chyba europa, ma europejską skalę. A co do modułu to faktycznie mam 1J0959.... Sprawdzę co będzie jak podam masę na 21 pin niebieskiej wtyczki. A może to być wina złego wsadu na przyład?
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Axee » 22 grudnia 2012, 23:01

bledow, tak jak na niemieckim forum jest napisane, nalezy dolutowac 2 elementy na plycie licznika i wgrac odpowiedni wsad.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 23 grudnia 2012, 16:31

Bledow ja też mam immo2 dolutowałem te brakujące elementy i wszystko wraca do normy więc musisz to zrobić żeby mieć sygnalizacje świateł i dodatkowo będziesz miał komunikat otwartych drzwi ale tylko od strony kierowcy :) tu masz link z co i gdzie trzeba polutować :)
http://chomikuj.pl/marek290/Passat+B5/Modyfikacje/aktywacja+drzwi,737906094.rar
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps,Licznik kolor premium,LANE ASSIST ,SIGN ASSIST.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 23 grudnia 2012, 16:57

Dzięki mcaris o to mi właśnie chodziło :-D :-D w wolnej chwili zabieram się do roboty.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez wawelski » 24 grudnia 2012, 11:28

Ponownie witam w temacie tym,
Mniej więcej udało mi się ogarnąć temat i zegarki z B5 3BG już jeżdżą ze mną w Leonie.
Ale mam problem ze skalą paliwa. Na wsadzie z golfa 1J5920846C wskaźnik ten nie działa prawidłowo (podobnie jak temperatura, ale teraz nie o tym) tzn. zaniża odczyt. Rozwiązałem to przepisując całe "wiersze" 27,28 i 29 z oryginalnego eepromu licznika 3B0 920 847E i wskazówka zaczęła pokazywać identycznie jak ta ori Leonowa ale jak wejdzie się w odpowiedni kanał VAG-Coma to przy tej samej odczytanej oporności pływaka w zbiorniku- 112 omow pokazują różne ilości paliwa, w przypadku ori 12 litrów a na nowych zegarach 13 litrów. Kombinuję, że bierze się to stąd, że licznik teraz uważa , że zbiornik ma 60 litrów jak w Passacie a nie 55 jak w Leonie.(skutkuje to także przekłamaniami ile zostało do przejachania na baku)
Znalazłem takie coś jeśli chodzi o skalę paliwa:
from 0x250 tank sender 1 map
from 0x260 tank sender 2 map
from 0x270 fuel map 1
from 0x280 fuel map 2
from 0x290 fuel needle map.
i tak myślę czy prawidłowo będzie kiedy fuel map 1 i 2 (zresztą są identyczne) wezmę z ori wsadu Leona a fuel needle map z wsadu passata?
A jak Wy , Drodzy Forumowicze zrobiliście to, że działa prawidłowo ? :-)

Dzięki za porady i WESOŁYCH ŚWIĄT
Pozdrawiam
Wawelski
Zobacz Profil
wawelski
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 20 maja 2009, 20:32
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Auto: Leon Signo 2003

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez robak26 » 24 grudnia 2012, 11:38

Ja mam podobny problem.
Tylko ze wskaźnikiem paliwa.
W ori liczniku gdy lałem na full to prze 200km pokazywało max.
Na Passatowskim liczniku nigdy nie pokazuje maxa i szybko zaczyna spadać.
MOJE CZORNE WOZIDŁO
viewtopic.php?f=32&t=33491
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robak26
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lutego 2012, 12:14
Lokalizacja: Płock
Auto: Passat 1.9 TDi
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 25 grudnia 2012, 18:30

Panowie a jak wygląda sprawa z przesiadką z analoga na CAN ? Wiem że wiąże się to ze zmianą modułu komfortu i silniczkami szyb a co z kabelkologią i z kostkami i kablami przy module komfortu, układ kabli będzie ten sam czy inny. Rozważam taką opcję jeśli nie trzeba bić się z całą instalacją. Jeśli ktoś robił taki zabieg to może podzieli się spostrzeżeniami.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Axee » 25 grudnia 2012, 21:07

bledow, trzeba przerabiac instalacje. Wyprowadzenia w module komfortu sa w innych miejscach. Zatem jest dosc troche przepinania kabli ...
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 26 grudnia 2012, 00:18

Skoro ty mówisz że jest sporo dłubania to chyba faktycznie gra nie warta świeczki. Dzięki Axee.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez uciu_85 » 13 stycznia 2013, 19:40

Witam!
Zamierzam u siebie w Leonie 1.9 Tdi ASV 2000r. /Anglik/ zmienic licznik na full FIS, zastanawiam się nad kupnem licznika z passata o numerze 3B0 920 949 A lub 3B0 920 927 A Czy taki licznik podejdzie oczywiście z wsadem z Golfa IV?
Link do liczników:
http://www.ebay.co.uk/itm/281050695100? ... 1438.l2649 3B0 920 949 A
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-PASSAT-B5- ... 1c1e87cac7 3B0 920 927 A


Gdyby któryś pasował, jaki wsad od Golfa IV wgrać do niego?
Pozdrawiam
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez robak26 » 13 stycznia 2013, 19:50

Ja mam ten licznik u siebie zamontowany w Leonie 1.9TDi ASV.
Jedyna różnica to to, że u mnie siedzi immo3 ,a u ciebie immo2.
Raczej nie powinno być problemów z adaptacją, nie wiem tylko co z opcją "ile km do przejechania".

http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=33491&start=50

Sprawuje się idealnie.
MOJE CZORNE WOZIDŁO
viewtopic.php?f=32&t=33491
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robak26
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lutego 2012, 12:14
Lokalizacja: Płock
Auto: Passat 1.9 TDi
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez uciu_85 » 13 stycznia 2013, 19:59

Mam jeszcze ten na oku 3B0 920 927 A, co myslicie?

-- 13 sty 2013, o 20:59 --

robak26 napisał(a):Jedyna różnica to to, że u mnie siedzi immo3 ,a u ciebie immo2.
Raczej nie powinno być problemów z adaptacją, nie wiem tylko co z opcją "ile km do przejechania".


Czyli mogą być problemy, a jaki ewentualnie dobrać wsad z Golfa?
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez robak26 » 13 stycznia 2013, 20:04

Do 3B0 920 949 A dam ci wsad.
Po przepisaniu komórek odpowiedzialnych za immo powinno hulać.
W immo2 prawdopodobnie nie działa funkcja wyliczania kilometrów do przejechania na paliwie w zbiorniku.
MOJE CZORNE WOZIDŁO
viewtopic.php?f=32&t=33491
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robak26
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lutego 2012, 12:14
Lokalizacja: Płock
Auto: Passat 1.9 TDi
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez uciu_85 » 13 stycznia 2013, 20:12

Ok, ale zamiast km chce miec mile, czy ten wsad z Golfa bedzie ok?
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez robak26 » 13 stycznia 2013, 20:17

Wystarczy go na koniec przekodować na mile.
MOJE CZORNE WOZIDŁO
viewtopic.php?f=32&t=33491
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robak26
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lutego 2012, 12:14
Lokalizacja: Płock
Auto: Passat 1.9 TDi
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez uciu_85 » 13 stycznia 2013, 20:20

Ok, teraz kwestia jakie programy potrzebuje do tych wszystkich operacji i kabel? Mam narazie zwykly kabelek do vag-com
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 13 stycznia 2013, 20:24

uciu_85 napisał(a):Witam!
Zamierzam u siebie w Leonie 1.9 Tdi ASV 2000r. /Anglik/ zmienic licznik na full FIS, zastanawiam się nad kupnem licznika z passata o numerze 3B0 920 949 A lub 3B0 920 927 A Czy taki licznik podejdzie oczywiście z wsadem z Golfa IV?
Link do liczników:
http://www.ebay.co.uk/itm/281050695100? ... 1438.l2649 3B0 920 949 A
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-PASSAT-B5- ... 1c1e87cac7 3B0 920 927 A

Pozdrawiam


z końcówką 927 to pół fis. Peły fis musi mieć na końcu 94X.
Kabel musisz mieć vagtacho.
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez robak26 » 13 stycznia 2013, 20:25

Ja używam Commandera 1.4 China
MOJE CZORNE WOZIDŁO
viewtopic.php?f=32&t=33491
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robak26
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lutego 2012, 12:14
Lokalizacja: Płock
Auto: Passat 1.9 TDi
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez uciu_85 » 14 stycznia 2013, 16:56

robak26 napisał(a):W immo2 prawdopodobnie nie działa funkcja wyliczania kilometrów do przejechania na paliwie w zbiorniku.


Czyli tej funkcji nie będę miał? Jest to do zrobienia czy na 100% ta funkcja nie będzie działała?
Oprócz tego z tym licznikiem 3B0 920 949 A problemów nie będzie?
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 14 stycznia 2013, 17:22

Działą ta funkcja. Tylko w immo2 będzie sygnalizacja otwartych drzwi tylko kierowcy.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez uciu_85 » 14 stycznia 2013, 20:13

A jak wygląda sprawa kodowania kluczyków po tej całej operacji zmiany licznika? Będę potrzebował nowych transponderów immo?
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 14 stycznia 2013, 20:53

Nie potrzebujesz nowych transponderów.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez uciu_85 » 14 stycznia 2013, 21:03

Więc jak zaprogramowac immo do nowych zegarów bez nowych transponderów?
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 14 stycznia 2013, 21:13

Na forum tu sie nie dowiesz.
Pisz PW do Robak to Ci powie albo forum passata.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez robak26 » 14 stycznia 2013, 21:15

Wy
uciu_85 napisał(a):Więc jak zaprogramowac immo do nowych zegarów bez nowych transponderów?


Wyślij mi wsady starego i nowego licznika to ci gotowca zrobię.

robak26@op.pl
MOJE CZORNE WOZIDŁO
viewtopic.php?f=32&t=33491
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robak26
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lutego 2012, 12:14
Lokalizacja: Płock
Auto: Passat 1.9 TDi
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez uciu_85 » 14 stycznia 2013, 21:20

robak26 napisał(a):Wyślij mi wsady starego i nowego licznika to ci gotowca zrobię.


Jak na razie ogarniam temat ogólnie, nie mam jeszcze nowego licznika. Jak będę miał wszystko przygotowane do działania odezwę się w tej sparwie do Ciebie na priv. dzięki
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez GangstaMarc » 14 stycznia 2013, 21:21

Martinus1985 napisał(a):Na forum tu sie nie dowiesz.
Pisz PW do Robak to Ci powie albo forum passata.

Ale co to za tajemnica, że trzeba przepisać immo? Jak ktoś miałby się bawić w dopasowanie transpondera to wolałby sobie kliknąć "immo off" :D
:zabawa:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GangstaMarc
Sport
Sport
 
Posty: 610
Dołączył(a): 24 czerwca 2010, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: TopSport ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez uciu_85 » 20 stycznia 2013, 13:41

Ok koledzy, kupiłem zegary 3B0920949A z passata, manetki z obslugą kompa i tempomatu (Leon Cupra R) + wiązka tempomatu do ECU (Leon Cupra R), czekam na przesylke jak narazie. W pierwszej kolejności założę nową manetke i podłacze tempomat, pozniej czas na licznik. Od czego zacząc z licznikiem krok po kroku?
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez robak26 » 20 stycznia 2013, 14:03

uciu_85, zrób kopię wsadu ori licznika.
Zapisz sobie kodowania licznika i CAN-a.
Następnie poszukaj odpowiedniego wsadu od GolfaIV o takiej samej organizacji.
Zrób kopię wsadu licznika od Passata gdybyś go kiedyś chciał sprzedać lub porównać wsady z nowym.
Edytuj nowy, znaleziony wsad z Golfika (przepisz immo).
Wgraj go po edycji.
Wpisz ori kodowanie.

Moje zegarki: 3B0920849A.
Wsad z Golfika:1J0920846GX
Możesz spróbować.
MOJE CZORNE WOZIDŁO
viewtopic.php?f=32&t=33491
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robak26
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lutego 2012, 12:14
Lokalizacja: Płock
Auto: Passat 1.9 TDi
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez uciu_85 » 20 stycznia 2013, 14:21

robak26, jakim programem to wszystko zrobić? Moj Leon to anglik, kupiony licznik z passata tez anglik, i czy po wgraniu np. tego wsadu 1J0920846GX z golfa nie bedzie problemu?
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez robak26 » 20 stycznia 2013, 14:34

Ja używam Commander China 1.4 do zgrywania i wgrywania wsadów.
VAG-COM 311.2 do kodowania i kasowania błędów.
Do edycji wsadów natomiast WinHex najbardziej przypadł mi do gustu.

Z licznikiem nie powinno być problemu.
Pierwszy post:
http://forum.vw-passat.pl/threads/53313-Ciekawostki-licznikowe
MOJE CZORNE WOZIDŁO
viewtopic.php?f=32&t=33491
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robak26
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lutego 2012, 12:14
Lokalizacja: Płock
Auto: Passat 1.9 TDi
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Odp: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez cinek2004 » 20 stycznia 2013, 17:52

Ten wsad jest z auta kontynentalnego. Do anglika potrzebujesz z koncowka 949 zeby nie korygowac predkosciomierza. Chyba ze anglik jest tak samo wyskalowany, to wtedy bedzie pasowal.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cinek2004
Signo
Signo
 
Posty: 138
Dołączył(a): 15 stycznia 2013, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW Golf IV

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 20 stycznia 2013, 18:15

Skalę licznika i obrotomierza można sobie przepisać z dowolnego wsadu więc to nie problem.
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez uciu_85 » 22 stycznia 2013, 18:59

Wlasnie o to mi chodzilo czy nie bedzie problemu z wskazaniem predkosciomierza, zeby nie zawyzal lub nie zanizal, ale jak piszecie ze mozna to przepisac z innego wsadu i nie bedzie problemu to ok
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 26 stycznia 2013, 00:49

Wiecie może czy po zmianie zegarów z immo 2 na immo 3 (pełny fis) można obsłużyć kontrolkę załączonego tempomatu? Bo u mnie tempomat działa, ale nie aktywuje kontrolki w liczniku. Porównywałem rozpiskę pinów w moim liczniku i w liczniku z passka (3B0 920 847 A) i u mnie są co najmniej 3 piny od tempomatu a w passku nie znalazłem żadnego.

Druga sprawa to RDS z Aury CD2. Czy jest możliwe wyświetlenie go w tym liczniku? Mam 10cio pinową czarną wtyczkę (obecnie luźna).

-- 26 sty 2013, o 01:49 --

Jeszcze dwie rzeczy - nie wiem czy ktoś się zastanawiał. W liczniku z passka jest fotorezystor a w tarczy jasna kropka przepuszczająca światło. Czy wie ktoś co to konkretnie robi? A druga czy ktoś zastanawiał się nad zmianą tego głośnego brzęczyka na ten miły dla ucha (ten który sygnalizuje nap temp w przedziale -5 do 5 st)? Mam tu na myśli oczywiście zmianę programową.
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez robak26 » 26 stycznia 2013, 19:54

Tempomatu jeszcze nie przerabiałem w Leonie.
Manetka i wiązka już jest ,lecz nie ma pogody na takie robótki.
Ahh, gdybym miał garaż. :-D

Aura CD "2" nie pokaże nic na żadnym dodatkowym wyświetlaczu.

Też zauważyłem ,że w liczniku z Paska jest coś w rodzaju czujnika naświetlenia.
Nie mam pojęcia czy działa.
Miałem kiedyś w Audi C4 ori radyjko.
Przyciemniało się automatycznie podświetlenie.
Może tu też tak się dzieje.

Sygnał brzęczyka możesz zmienić sobie wsadem:
http://forum.vw-passat.pl/threads/53313-Ciekawostki-licznikowe
MOJE CZORNE WOZIDŁO
viewtopic.php?f=32&t=33491
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robak26
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lutego 2012, 12:14
Lokalizacja: Płock
Auto: Passat 1.9 TDi
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez cinek2004 » 26 stycznia 2013, 20:22

Zeby pojawiala sie ikonka musi ona byc fizycznie w liczniku, a nie wszystkie je maja oraz komputer silnika musi dawac sygnal do zegarow.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cinek2004
Signo
Signo
 
Posty: 138
Dołączył(a): 15 stycznia 2013, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW Golf IV

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość