Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ODPALANIE DOPIERO PO WCIŚNIĘCIU SPRZĘGŁA

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

ODPALANIE DOPIERO PO WCIŚNIĘCIU SPRZĘGŁA

Postprzez pablito » 7 maja 2013, 09:49

Cześć.
Szukałem ale nic w tym temacie nie znalazłem.

Znajomy w golfie V może odpalić silnik dopiero po wciśnięciu sprzęgła. To wygląda jak rodzaj zabezpieczenia przed przekręceniem kluczyka np. przez dziecko.
To wersja kanadyjska.
Czy ktoś się z tym spotkał?
Ewentualnie jak to uruchomić.
Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pablito
Signo
Signo
 
Posty: 116
Dołączył(a): 1 kwietnia 2010, 21:57
Lokalizacja: POZNAń
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: ODPALANIE DOPIERO PO WCIŚNIĘCIU SPRZĘGŁA

Postprzez Peter007 » 7 maja 2013, 10:19

W lagunach II tak jest ale tylko gdy jest wrzucony bieg, wyrzucisz na luz i odpalisz bez problemu bez sprzęgła
Jeśli Ci się wydaje, że mnie rozumiesz to masz rację - wydaje Ci się...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Peter007
Sport
Sport
 
Posty: 554
Dołączył(a): 30 marca 2010, 12:31
Lokalizacja: Opoczno
Auto: Leon 1M
Silnik: AZD 1.6

Re: ODPALANIE DOPIERO PO WCIŚNIĘCIU SPRZĘGŁA

Postprzez rafaello0016 » 7 maja 2013, 13:50

W toyotach sie z tym spotkalem bo czesto jeszcze wlasnie kuzyna tez toyota avensis i tam tez jest tak ze trzeba wciasnac sprzeglo i dopiero samochod odpali
Zobacz Profil
rafaello0016
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 23 września 2012, 20:30
Lokalizacja: Mielec
Auto: Seat Leon
Silnik: ALH 1.9

Re: ODPALANIE DOPIERO PO WCIŚNIĘCIU SPRZĘGŁA

Postprzez szefu55 » 3 czerwca 2013, 16:18

mam słuzbowego vw caddy 2011 i tam tez jest tak zakodowane aby odpalac na wcisnietym sprzegle,to jest chyba po to by mniej obciazac koło dwumasowe.
《♢==$==♢》

Obrazek
1) Daihatsu Charade Gtti 1.0 turbo - Było
2) Honda Prelude IV 2.2 V-tec - Była
3) Seat Leon Cupra R 1M- Był
4) Seat Leon Streetcopa 1P- Jest
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szefu55
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 20 listopada 2009, 00:47
Lokalizacja: Kłodzko
Auto: LEON CUPRA
Silnik: BWJ 2.0

Re: ODPALANIE DOPIERO PO WCIŚNIĘCIU SPRZĘGŁA

Postprzez Axee » 25 lipca 2013, 00:58

pablito, wstepnie teoretycznie juz wiem jak zrobic odpalanie po wcisnietym sprzegle, swoja droga powinno to byc seryjne w autach z dwumasem. Przetestuje praktycznie i dam znac :) Pozdro Ax!
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: ODPALANIE DOPIERO PO WCIŚNIĘCIU SPRZĘGŁA

Postprzez swierg » 25 lipca 2013, 01:58

Brzmi ciekawie. Axee, napisz jak wykombinujesz co, jak i gdzie zakodować, żeby odpalać na wciśniętym sprzęgle.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: ODPALANIE DOPIERO PO WCIŚNIĘCIU SPRZĘGŁA

Postprzez Axee » 25 lipca 2013, 20:00

Dobra Panowie i Panie ... jakby to powiedziec mod dziala w praktyce ... :D :D :D i mozna przyjac ze jest fabrycznym modem rodem z Audi czy VW.

Po kolei ... opisze dla TDI (zdjecia dodam pozniej, jak znajde chwile):

Do moda potrzebujemy ok. 60cm przewod zakonczony z jednej strony mala wtyczka zenska z uszczelnieniem, pasujaca do kostki np. takiej w czujniku klocka hamulcowego. Jesli ktos nie chce ciac oryginalnej instalacji potrzebna bedzie jeszcze mala wtyczka zenska szpilkowa bez uszczelnienia, ktora lutujemy na drugim koncu kabelka.
Dodatkowo potrzebne beda narzedzia:
klucz imbus 5 do odkrecenia filtra powietrza
kleszcze lamane lub inne do sciagniecia opaski przy przeplywce
klucz nasadowy 13 i 10 do odkrecenia akumulatora i jego podstawy
torx 20 do sciagniecia oslony nad nogami kierowcy (jesli ktos posiada oslone)
lutownica, kawalek twardego drutu, tasma izolacyjna.

1. Otwieramy maske, wyciagamy filtr powietrza caly z przeplywka i obudowa wlotowa.
2. Wyciagamy akumulator, jesli ktos ma oslone to rowniez nalezy ja zdemontowac.
3. Wyciagamy podstawe akumulatora.
4. Stojac przodem do silnika, w prawym rogu grodzi, na prawo od serwa hamulcowego lokalizujemy pomke sprzegla. W pompce sprzegla zainstalowany jest czujnik sprzegla, do ktorego dochodzi 5 pinowa kostka. Ta kostka jest w gestii naszego zainteresowania. Wypinamy wtyczke odginajac zawleczke i pociagajac za wtyczke, jest troche malo miejsca, ale sie da.
5. Do kostki dochodza 3 przewody na piny 1,2 i 5. Piny 3 i 4 sa zaslepione. Odblokowujemy rozowa blokade kostki przesuwajac ja w bok, wypychamy zaslepke pinu 4. W dziurke oznaczona cyfra 4 wpinamy pin z uszczelnieniem z naszego przewodu. Koniecznie musi byc z uszczelnieniem, aby nie skorodowaly w przyszlosci styki w czujniku sprzegla. Zakladamy rozowa blokade pinow. Wkladamy wtyczke na swoje miejsce.
6. Nieopodal pompki sprzegla wiazka glowna przechodzi przez gumowe uszczelnienie grodzi. Przebijamy sie naszym kablem do srodka, przez wystajacy cypel w uszczelnieniu. Do pomocy uzywany twardego drutu, do ktorego przywiazujemy tasma nasz kabelek w celu przeciagniecia do srodka, drut powinien byc dosteny od srodka nad podstopnica, nawet bez sciagania oslony.
7. Skladamy akumulator i elementy filtra, zamykamy maske.
8. W kabinie, pod kierownica demontujemy oslone nad nogami kierowcy, wyciagamy modul centralnej elektryki BCM.
9. Odnajdujemy 16 pinowa czarna kostke oznaczona litera E, przesuwamy czerwone zabezpieczenie (jesli jest) i wyciagamy kostke.
Dla tych ktorzy chca ciac, odcinamy brazowy kabelek i od strony kostki przylutowujemy nasz kabel przeciagniety przez grodz.
Dla tych ktorzy nie chca ciac, rozpolawiamy kostke (wysuwamy w bok czesc z 14 pinami), po czym wyciagamy pin nr 7 z brazowym kabelkiem (naciskamy w 2 polozeniach na zapadke pinu i ciagniemy za kabel). Wsuwamy w miejsce wyciagnietego pinu, nasz pin z konca kabelka przeciagnietego z grodzi, skladamy kostke.
10. Wkladamy kostke na swoje miejsce w module, przesuwamy czerwone zabezpieczenie, wkladamy modul na swoje miejsce i przykrecamy oslone nad nogami kierowcy.

Thats all folks, rozrusznik kreci tylko przy nacisnietym sprzegle.

MOD w skrocie:
Laczymy pin 4 czujnika pompki sprzegla z pinem 7 kostki E modulu centralnej elektryki, pin 7 kostki E jest polaczony fabrycznie do masy, ktora pierw odcinamy (lub przepinamy piny).

Fabrycznie:
G476 T5/4 - nie podłaczony, J519 E/7 - podlaczony do masy

Mod:
laczymy G476 T5/4<-------------->J519 E/7, nie podlaczamy do masy J519 E/7<----I I---->masa

P.S.1. Jakby ktos potrzebowal gotowy kabelek na moda z dwoma odpowiednimi koncowkami (nic nie potrzeba lutowac) to PW.

P.S.2. dla poliftow z modulem CECM na 3 duze wtyczki, zamiast E/7 podlaczamy sie do 30pinu brazowej wtyczki C czyli styk T52C/30.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Odp: ODPALANIE DOPIERO PO WCIŚNIĘCIU SPRZĘGŁA

Postprzez jędrek » 25 lipca 2013, 22:58

Axee Ty jak zwykle przechytrzysz producenta :smile: Leo 4 projektujesz juz Ty :grin: Ciekawe czy w 1M zadziałałoby?
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: ODPALANIE DOPIERO PO WCIŚNIĘCIU SPRZĘGŁA

Postprzez keneida » 8 października 2013, 20:44

w ramach informacji było takie coś w skodzie benzynowej(TSI) też. Jakieś 2 lata temu w salonie testowałem auto dealer mówił, że niby po to by przy odpalaniu mniejsze obciążenie na silnik było
Zobacz Profil
keneida
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 września 2013, 12:51
Auto: leon 2
Silnik: BKD 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość