Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

hamowanie tdi 150

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

hamowanie tdi 150

Postprzez koszmar » 24 sierpnia 2005, 19:00

Witam,
mam pytanie dotyczace zmiany hamulcow w tdi 150
planuje mala przerobke a hamulce pozostawiaja troche do zyczenia juz w serii
przy maksymalnych predkosciach po trzech,czterech hamowaniach traca troche skutecznosc :-(
czesto mam okazje tego doswiadczac bo dwa razy w tygodniu pokonuje autostrade konin-poznan :-)
myslalem o zalozeniu ukladu hamulcowego od cupry 225km
prosze o rade czy pasuja?co byloby konieczne do wymiany poza tarczami,zaciskami i klockami?gdzie mozna zapukac po zakup takiego ukladu?
z gory dzieki za info
koszmar
Zobacz Profil
koszmar
 

Reklama

Re: hamowanie tdi 150

Postprzez mm.max » 25 sierpnia 2005, 07:28

Pytanie słuszne ale w złym miejscu zadane!!!

Temat konwersji hamulców z 288mm na 312mm był poruszany tu => viewtopic.php?t=2659&start=0

Natomiast jeżeli w głowie ci zmiana hamulców na 323mm z Cupry R to tylko na tą chwile serwis Cię ratuje z bajońskimi kosztami gdyż wymienić trzeba wszystko czyli: jarzma, zacisk, tarcza, osłone, przewody hamulcowe.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: hamowanie tdi 150

Postprzez Łuki » 25 sierpnia 2005, 09:08

Koszmar radzę odpuścić zakup układu brembo z cupry.
Owszem są one super wydajne ale klocki wytrzymują maks 10 tys. Padają nawet po 6 tys.
Skoro często hamujesz z bardzo wysokich prędkości to daje klockom 5 tys. żywotności.
Koszty klocków w aso to 680 pln a zamienniki lecą jeszcze szybciej niż ori a potrafią jeszcze przy złym doborze wspomóc zużycie tarcz.
Proponuję układ z porsche. Wydajność super przy wyraźnie niższych kosztach ekspoloatacji.
Temat był poruszany chyba na www.tdiracing.pl

Pozdro
elo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Łuki
Sport
Sport
 
Posty: 705
Dołączył(a): 30 marca 2004, 13:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BMW 320d Touring

Re: hamowanie tdi 150

Postprzez koszmar » 26 sierpnia 2005, 12:20

sorka za zamieszczenie pytania w niezbyt wlaściwym miejscu:(
dzieki za cenne wskazówki
bardzo przyda sie przesłany link
Zobacz Profil
koszmar
 

Re: hamowanie tdi 150

Postprzez AdamTower » 26 sierpnia 2005, 15:49

Gdzie ADMIN ???? :roll:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: hamowanie tdi 150

Postprzez Barth » 26 sierpnia 2005, 16:25

adamtower, jestem co jest grane ???
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: hamowanie tdi 150

Postprzez AdamTower » 26 sierpnia 2005, 17:24

barth napisał(a):adamtower, jestem co jest grane ???


...już nic :wink:

chodziło o przeniesienie do technicznego. :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: hamowanie tdi 150

Postprzez Bartek » 12 października 2005, 17:06

mm.max napisał(a):
Natomiast jeżeli w głowie ci zmiana hamulców na 323mm z Cupry R to tylko na tą chwile serwis Cię ratuje z bajońskimi kosztami gdyż wymienić trzeba wszystko czyli: jarzma, zacisk, tarcza, osłone, przewody hamulcowe.


odgrzewając kotleta chciałem cos napisac o wymianie hamulców 312 na 322 od Cupry.
Tak wiec trzeba nabyc tarcze, zacisk, przewody (elastyczny i sztywny), jarzma, sruby do jarzm (są inne niż w TS), mocowania przewodów na amortyzatorze, mocowania przewpdów przy zacisku i pare śrubek.
Osłona na tarcze jest ok , nie trzeba wymieniać....
Dzisiaj przeprowadziłem takiego moda i moge sie pochwalić :

Obrazek
Obrazek
Obrazek

hamuje jak brzytwa. Zalałem Motula RBF 600.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Bartek
Sport
Sport
 
Posty: 243
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Auto: evo

Re: hamowanie tdi 150

Postprzez Barth » 12 października 2005, 17:18

Bartek, i co 6 tys wymiana klocków ????


A teraz serio :) Miodzio to wyglada uprzedzaj pasazerow o zapinaniu pasów :)
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: hamowanie tdi 150

Postprzez txh » 12 października 2005, 20:23

Bartek, a przy ostrym hamowaniu nie wyskakuja galki oczne do przedniej szyby
:?: :?: :D
N A W R O C O N Y

LeON ALH 90KM + Diagtronik
txh LCT & AA Club Member :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
txh
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1221
Dołączył(a): 23 marca 2005, 22:48
Lokalizacja: okolice wawy
Auto: LeON

Re: hamowanie tdi 150

Postprzez mm.max » 13 października 2005, 06:53

Gratuluje Bartku moda !! Możesz sie podzielić z forumowiczami jakie są orientacyjne koszty takiej konwersji ??
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: hamowanie tdi 150

Postprzez Bartek » 13 października 2005, 08:20

txh napisał(a):Bartek, a przy ostrym hamowaniu nie wyskakuja galki oczne do przedniej szyby
:?: :?: :D


jest mniej wiecej tak jak mówisz :mrgreen:

mm.max napisał(a):Gratuluje Bartku moda !! Możesz sie podzielić z forumowiczami jakie są orientacyjne koszty takiej konwersji ??


ja bym sie nie zdecydował na to gdybym nie miał możliwości nabycia tarcz i zacisków powiedzmy w bonusowy sposób ;)
Ale koszt jarzm w ASo to ok 500 zł, przewody wszystkie które potrzeba ok 250 zł, pierdoły zaczepy itd ok. 150 zł, no i nieszczęsne klocki 630 zł :(
Same hamulce sa niestety obłędnie drogie, ale ile dokładnie kosztuja nie mam pojęcia.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Bartek
Sport
Sport
 
Posty: 243
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:02
Lokalizacja: Warszawa
Auto: evo


Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości