Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
szczepan napisał(a):Jeżdżę 1.2 tsi 105 KM. Style, od wczoraj. Jest lepiej, żeby nie powiedzieć znacznie lepiej niż w 1.6 102 KM, którym jeździłem ponad 6 lat. Nie podzielam opinii sceptyków, że to za słaby silnik dla Leona. Można się sprawnie poruszać jak i bezstresowo wyprzedzać jadących z prędkością 100 - 120 km/h. Nie potwierdzam również jakiegoś zamulania czy coś w tym rodzaju. Wrażenie z jazdy bardzo pozytywne (dwie osoby na pokładzie). Nie przypuszczam, że z pełnym bagażnikiem będzie gorzej -zobaczymy.
Ja raczej chciałem przedstawić 1.2 105KM w stosunku do 1.6 102KM i tylko dlatego, że tym pierwszym jeżdżę a drugim jeździłem. Zatem zostawmy wyobrażenia o dynamice. Jeszcze raz podkreślam, że Leon z tym silnikiem bardzo sprawnie się porusza i wiem co mówię gdyż nie opieram swojej opinii na 30 minutowej jeździe testowej..turdzi napisał(a):Nie przesadzajmy to nie az takie male auto no ale nic widocznie mamy zupelnie inne wyobrażenie dynamiki.
Przepraszam nie wiem o co chodzi.turdzi napisał(a):100 km z N/A a 100 KM z turbo to dwie różne bajki będą.
-- 2 listopada 2013, 17:42 --
Fajny test zrobil chyba fifth gear z Fordem Focusem 1.6 100km i 1.0 ecoboost.
Na 1/4 roznica byla dramatyczna.
Zmyliły mnie te jednostki : dla mnie km to kilometry a KM konie mechaniczne.turdzi napisał(a):Gdzieś widziałem wyscig pokazujący co robi downsizing. Postawili obok siebie focusa 1.6 100km i obok takiego samego tyle ze 1.0 turbo.Oba maja ta samą moc a ruznica byla taka jak by 1.0 miał ze 30km więcej.
Bucik napisał(a):Witam Szanowne forum,
Nie będę męczył autora wątku za pomocą prywatnej wiadomości, dlatego zapytam ogólnikowo na forum. Czy jest zadowolony ze swojego samochodu i czy wciąż go eksploatuje?
Stoję teraz przed wyborem samochodu. Sprawa wygląda następująco. Jestem w obecnej chwili w posiadaniu Fiata Bravo 07, z tego samochodu zadowolony niestety nie jestem. Sprawił mi wiele problemów, przez niego kilka razy mogłem stracić życie. No i niestety ciągłe naprawy, które z nie wiadomych przyczyn mnie spotykają spowodowały, iż zdecydowałem się na zakup samochodu z innego garażu.
Rozglądałem się za używanym, ale "ciągle coś" było z nimi nie tak. W końcu doszedłem do wniosku, że samochód kupię nowy. No i tutaj pojawiają się wątpliwości związane z silnikiem. Mieszkam w Toruniu, a do pracy jeżdżę do Bydgoszczy. Dziennie wychodzi jakieś 90 km, licząc w obie strony. Studiuję zaocznie, także w Bydgoszczy, stąd też weekend, co dwa tygodnie wchodzi w grę. Wychodzi około ~2700 km miesięcznie. Jakby nie patrzeć, to warto zainwestować w silnik diesla. Cenowo jest bardzo dużo. Co innego silnik 1.2 tsi, który wypada bardzo porządnie i względnie tanio, bo nawet 60000 za nowy model, a 55000 za używany z przebiegiem 12000-20000. Dochodzi jeszcze poważna decyzja nad silnikiem 140km, do tego musiałbym dołożyć sporo więcej, a z dostępnym modeli za 79k można kupić jedynie w wersji SC.
Tekst wypadł strasznie chaotycznie, w dodatku może być nie zrozumiały dla wielu, ale jeśli forum będzie mi pomocne, to będę bardzo wdzięczny. Dziękuję.
Vampire1984 napisał(a):Silnik:
1. Jechałem Rapidem 1.2 85KM i dla mnie był mułowaty. 20-25KM więcej wiec myślę ze tragedii nie powinno być.
2. Benzyna vs Diesel... Robisz w ciągu samych dojazdów na uczelnie rocznie miedzy 25k-30k kilometrów, diesel byłby w tej kwestii najbardziej opłacalny, a nie liczymy niczego poza dojazdami na uczelnie/studia, ale kwota za diesla robi sie kosmiczna
Cena i finansowanie:
1. Do jakiej kwoty chcesz nowy/używany samochód?
2. Kredyt/gotówka?
3. Z jakich opcji wyposażeniowych byś zrezygnował na rzecz jakiś innych?
Samochód:
1. Koniecznie klasa kompakt?(Leon) czy może być klasa B?(najnowsza Fabia)
kapishon napisał(a):W leonie masz nowszą wersję tego 1.2 TSI, być może mniej problemowa bo na pasku ciut mocniejsza bo 110km. Będzie się jeździło lepiej niż Roomsterem bo to kredens na kółkach.
Czy kupiłbym drugi raz samochód z motorem 1.2 TSI Tak kupiłbym i pewno z jakiś czas w zależności jak się będzie Roomster w dalszej eksploatacji sprawował pewno wymienię go na jakieś miejskie auto (Fabia 3gen) z 1.2 TSI dla żony do miasta.
Jeżeli stać się na 1.4 TSI z pewnością będziesz jeszcze bardziej zadowolony. Tak to już jest.
Bucik napisał(a):Vampire1984 napisał(a):Silnik:
Bucik napisał(a):Vampire1984 napisał(a):2. Benzyna vs Diesel
Bucik napisał(a):Vampire1984 napisał(a):Cena i finansowanie:
1. Do jakiej kwoty chcesz nowy/używany samochód?
2. Kredyt/gotówka?
3. Z jakich opcji wyposażeniowych byś zrezygnował na rzecz jakiś innych?
Bucik napisał(a):Vampire1984 napisał(a):Samochod:
Vampire1984 napisał(a):Przy Twoich przebiegach obstawiałbym diesla, wiem ze wyjdzie Ci poza kwotę ale zacznie się zwracać po powiedzmy 3 latach a i tak możesz wziasc kredyt wiec 5-10 tys zł więcej w kredycie nie powinno wg mnie zrobić wielkiej różnicy w racie.
Vampire1984 napisał(a):ojciec uparł się na honde civic 1.8 sport a ja go próbuje na co innego namówić).
Vampire1984 napisał(a):VW Polo wyszło mi 67, Golf 77, Aurisa masz w dobrej wersji wyposażeniowej Premium 1.6/132 za 65 tys, ewentualnie Prestige za 72k.
110KM to nowa wersja, jeszcze jej nikt jako używanej nie sprzedaje. Jeśli już zdecydujesz się na 1.2/110 to powinieneś być zadowolony niezależnie czy kupisz Sk, Se czy Vw.
daniel28 napisał(a):Tdi odpuść sobie, w polsce nie ma paliwa dla tych aut, badamy w pracy co tydzień paliwa które odbiaramy , masakra poniżej normy.
Moja propozycja to Renault Megane 3, 1.6 110 km z fabrycznym lpg. Silnik to stara prosta konstrukcja montowana od 10 lat, na tyle udana że producent nic w nim nie zmieniał . Na trasie zrobisz 100 km za mniej niż 20 zł, auto udane nie sprawia kłopotów, tani w utrzymaniu.
Bucik napisał(a):
Leon 5-Drzwiowy REFERENCE 1.2 TSI 110 KM (81 kW) 5-biegowa manualna
Kolor nadwozia Emocion Red
Wykończenie wnętrza Falset III Coffeeblack
Wyposażenie opcjonalne*
1.388 zł Czujniki parkowania z tyłu
1.249 zł Alarm
270 zł Fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego
Promocja* -2.000 zł
Całkowita rekomendowana cena sprzedaży 65.607 zł
Leon 5-Drzwiowy STYLE 1.2 TSI 110 KM (81 kW) 5-biegowa manualna
Kolor nadwozia Emocion Red
Wykończenie wnętrza Falset III Coffeeblack
Wyposażenie opcjonalne*
1.388 zł Czujniki parkowania z tyłu
1.249 zł Alarm
Promocja* -2.000 zł
Całkowita rekomendowana cena sprzedaży 73.837 zł
Vampire1984 napisał(a):Bucik napisał(a):
Musisz zdecydować czy dizel używka czy nowa benzyna. Osobiście dizli nie lubiłem od zawsze, nie ma to jak benzynke wkręcić do 5-6 kola i posłuchać tego brzmienia:)
Ja miałem na weekend Civica i nie przypadł mi do gustu w ogóle, siedzenia maja skokowa regulacje i nie moglem znaleźć odpowiedniej pozycji, w dodatku cena za niezawodność przy ilości moich km/rok(7.5k-10k) to z kosmosu.
Dla mnie siedzenia w golfie są dobre tak samo w leonie mi bardzo odpowiadają, boczne trzymanie, wygodne, plecy nie pola po dłuższej podróży. Jeśli Golf dla Ciebie sztywno zawieszony bierz Reference lub Style Leona.
Cos takiego mogłoby być?
- Kod: Zaznacz cały
Leon 5-Drzwiowy REFERENCE 1.2 TSI 110 KM (81 kW) 5-biegowa manualna
Kolor nadwozia Emocion Red
Wykończenie wnętrza Falset III Coffeeblack
Wyposażenie opcjonalne*
1.388 zł Czujniki parkowania z tyłu
1.249 zł Alarm
270 zł Fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego
Promocja* -2.000 zł
Całkowita rekomendowana cena sprzedaży 65.607 zł
lub:
- Kod: Zaznacz cały
Leon 5-Drzwiowy STYLE 1.2 TSI 110 KM (81 kW) 5-biegowa manualna
Kolor nadwozia Emocion Red
Wykończenie wnętrza Falset III Coffeeblack
Wyposażenie opcjonalne*
1.388 zł Czujniki parkowania z tyłu
1.249 zł Alarm
Promocja* -2.000 zł
Całkowita rekomendowana cena sprzedaży 73.837 zł
Lub różnica 5 kola więcej ale musiałbyś zdecydować sam:
[code]
Leon 5-Drzwiowy FR 1.4 TSI 125 KM (92 kW) 6-biegowa manualna START/STOP
Kolor nadwozia Emocion Red
Wykończenie wnętrza Techny B Negro
Wyposażenie opcjonalne*
1.388 zł Czujniki parkowania z tyłu
1.249 zł Alarm
Promocja* -2.000 zł
Całkowita rekomendowana cena sprzedaży 78.037 zł
[\code]
Vampire1984 napisał(a):@Bucik
W cenie kolo 65 wole już nówkę niż używanego dizla z tak dość dużym przebiegiem.
1.2/110 posiada i 5ke i 6 z Start/Stop. Wybrałem Tobie 5ke ze względu na koszty, bo tańsza o 1700 zł, nie masz kolejnej rzeczy do psucia(S/S), a 5biegowa nie spali Ci wiele więcej tak by zniwelować różnicę w wysokości 1700 zł.
Mam SC i gdybym miał możliwość nie będę już brać 3drzwiowki, owszem super wygląda ale wsiadanie wysiadanie to porażka szczególnie na parkingu, przez dłuższe drzwi.
Podliczając to może być tak, że możesz pozwolić sobie na auta o kilka tyś zł droższe (zamiast płacić kasę na odsetki w banku lepiej zostawić je sobie w kieszeni lub dorzucić własnie do auta - doposażyć, akurat w autach z wyprzedaży ciężkie, bądź wybrać silnik dający więcej radości z jazdy)
PS. nawet FRke można wyrwać za podobną kasę (ten dealer się likwiduje): http://otomoto.pl/seat-leon-iii-fr-1-4- ... 07926.html
Bucik napisał(a): powiedz mi tylko jak wygląda sprawa z likwidującymi się dilerami, odnośnie spłaty kredytu ? Przekazują, to gdzieś dalej ?
Vampire1984 napisał(a):Uu szkoda ze kupiłeś demo w dodatku z takim przebiegiem, chyba wiesz jak są traktowane demo cary..ktoś już tu wspominał a i sam na pewno się przekonałeś przy jazdach próbnych, no ale miejmy nadzieje ze będzie z nim ok wszystko czego Ci życzę:)
Wojtaz666 napisał(a):Zależy jakie demo. Demo które stało po galeriach/pasażach raczej nie jest zajeżdżane. Wydaje mi się że przepłaciłeś, ja za swoje 1.4 FR również demo z mniejszym przebiegiem (ok. 2 tys.) dałem niewiele więcej...
Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości