Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
Martinus1985 napisał(a):A zrobiłeś adaptacje licznika i zaprgramowales kluczyki ?
Wybieramy:
[17 - Instruments]
[Recode - 07]
Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika.
[Do It!]
Robimy dopasowanie, logujemy się do licznika:
[Login - 11]
Wpisujemy PIN obecnego licznika w formacie 0XXXX.
[OK]
Następnie:
[Adaptation - 10]
Wybieramy kanał 50.
[Read]
W polu [New Value] wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX.
[Test]
[Save]
[OK]
Wyłączamy zapłon i włączamy w ciągu 1 minuty, ale nie uruchamiamy silnika!
Wybieramy:
[17 - Instruments]
Sprawdzamy czy w polu [Extra] pojawił się VIN naszego samochodu.
Teraz trzeba zakodować kluczyki. Prawdopodobnie należy wymienić transpondery na nowe czyste.
Można to sprawdzić w bloku 22 wartości mierzonych, w polu 3 powinna być wartość 1. Jeżeli jest 1 to można przeprowadzić programowanie kluczy.
[Login - 11]
Wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX.
[OK]
[Adaptation - 10]
Wybieramy kanał 21
[Read]
Wpisujemy wartość 0
[Save]
W ten sposób wymazaliśmy stare klucze. Teraz wpisujemy luczbę posiadanych kluczy, które chcemy dopasować.
[Save]
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Wyciągamy klucz ze stacyjki.
Szybko wkładamy następny klucz i włączamy zapłon, lampka immo powinna zganąć po ok. dwóch sekundach, wtedy możemy wyjąć klucz. Powtarzamy tą procedurę dla wszystkich kluczy które chcemy dopasować.
Uruchomić silnik ostatnim dopasowanym kluczem.
Panowie, spróbował by ktoś przepisać dane ze wsadu z licznika z Leona do wsadu od Golfa? Bo może ja coś źle wyciągam z tego wsadu...
davidkbc napisał(a):Panowie, spróbował by ktoś przepisać dane ze wsadu z licznika z Leona do wsadu od Golfa? Bo może ja coś źle wyciągam z tego wsadu...
Ciemnoniebieskim kolorem zaznaczony jest PIN (powtórzony trzy razy). Zapisany jest on w różny sposób w tych dwóch wsadach. W liczniku Immo2 PIN zapisywany jest w formie dziesiętnej, natomiast w liczniku Immo3 już w formie heksadecymalnej. Aby poprawnie wykonać całą operację, należy wpisać PIN odpowiednio zamieniony. W liczniku Immo2 PIN odczytujemy zamieniając starszy bajt z młodszym, np. jak wyżej na zdjęciu mamy zapis 5426, to PIN odczytujemy jako 2654. Teraz, aby to poprawnie wpisać do licznika Immo3, musimy zamienić to na HEX, czyli wpisujemy 2654 do kalkulatora windowsowego, klikamy Hex i otrzymujemy A5E, zamieniamy bajty i wychodzi 5E0A - tak zamienioną wartość wpisujemy do wsadu licznika Immo3.
Kolejna rzecz to VIN samochodu, w liczniku Immo2 nie ma tej informacji, ale w Immo3 już jest i należy go wpisać ręcznie w miejsce zaznaczone różowym kolorem.
Łączymy sie z licznikiem [17] i wprowadzamy ze starego licznika kodowanie.
Ponownie łączymy sie z licznikiem [17] i wybieramy adaptacja [10] wpisujemy nr kanału 00, natępnie [read], [save], [done go back], [close controller]. wyłaczamy zapłon i włączamy za ok pół minuty, nie uruchamiamy silnika.
Łączymy się z licznikiem, logujemy się za pomocą pinu nowego licznika w formie 0XXXX. Wybieramy adaptację [10[, kanał 21, wpisujemy 0 i zatwierdzamy, następnie wpisujemy liczbę kluczy, które chcemy dopasować i zatwierdzamy oraz opuszamy adaptację i Vag-com. Klucz w stacyjce powinien się już dopasowac, lampka immo gaśnie. Wyciągamy klucz i wkładamy następny, lapka immo znów zgaśnie , uruchamiamy silnik ostatnim dopasowanym kluczem
davidkbc napisał(a):Natomiast nadal jest problem z tym licznkiem 3B0920929 bo można się do niego zalogować jednie jak ma wgrany oryginalny wsad passatowski a jak wgram mu wsad z golfa (organizacja wsadu jest analogiczna do passatowskiego 929) to licznik nie przyjmuje pinu, przez co nie mam możliwości zrobienia adaptacji po wgraniu wsadu z golfa z danymi immo.
Arek84 napisał(a):Spróbuj po wgraniu wsadu zrobić odczyt pinu.
agrala napisał(a):Z tego co pamiętam to trzeba wypiac 14 pin z zielonej wtyczki.
W golfie tez był problem z ta kontrolka a gdy auto było z ESP to system nie dzialal.
Wyglada na to ze inaczej jest ta kontrolka sterowana w golfie a inaczej w passku i tu chyba jest problem. W leonie powinna być sterowana tak samo jak w golfie.
Martinus1985 napisał(a):Jeszcze sprawdzę.
Diody nie przylutuje się inaczej bo ma 3 nózki.
A te 2 oporniki to jest znaczenie jak się przylutuję czy działają w dwóch kierunkach
zmieniamy "komórkę" 1EF z wartości 08 na wartość 01.
W nowszych zegarach np.949 dane są przesunięte do adresu 221.Zmiana również z 08 na 01.
DzieX napisał(a):Źle się wyraziłem. Ja mam swapa z IMMO2 na IMMO3. Licznik mam z końcówką 847A.
mcaris napisał(a):be zliterki i z "A" to chyba PB
DzieX napisał(a):Nie pytam czy licznik od diesela czy benzyny, tylko czy zrobil to w aucie z silnikiem benzynowym czy diesela.
arknaw napisał(a):pin nr 16 niebieskiej kostki, tu masz rozpiskę http://www.vwgolf.pl/porady/passat-b5-1996-2005-pinout-licznika/
Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość