Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 6 października 2013, 15:06

Obudowa od A3 nie musi być z fisem bo od zwykłych zegarów można wyciąć tą kratkę i wszystko pasuje idealnie.
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Reklama

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 9 października 2013, 17:41

Panowie dokładnie jaki licznik z A3 mam kupić aby pasowało ładnie do tego fis ?
Proszę o pomoc

-- środa, 9 października 2013, 17:41 --

Przeczytałem w temacie, że aby włączyć funkcję MAIN MENU w liczniku Full Fis wystarczy dłużej przytrzymać jeden z przycisków obsługi kompa.
A że jestem ciekawski to podłączyłem licznik Fiś i właśnie próbowałem włączyć tą funkcję ale niestety się nie da. Co może być przyczyną ?
Dodam że w liczniku jest wsad z paska (angol) no i licznika nie kodowałem.

Proszę o pomoc
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez arknaw » 9 października 2013, 19:54

nigdy nie miałem do czynienia z full fisem ale czytałem że starsze liczniki (np. ...845) nie miały tej funkcji. Może ty taką masz?
Zobacz Profil
arknaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31 grudnia 2012, 08:23
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 9 października 2013, 19:56

Moja ...846 i full fis wlasnie maja i tym sie roznia od pol fis
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez arknaw » 9 października 2013, 21:08

Zobacz Profil
arknaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31 grudnia 2012, 08:23
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 9 października 2013, 21:40

Kurcze ale kicha...
To licznik odsylam.
Dziekuje za wyjasnienie
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez arknaw » 9 października 2013, 21:46

tylko pamiętaj że jak kupisz licznik z menu czyli 847 lub 849 to już jest immo3 wiec troszeczkę inaczej trzeba edytować hex, trzeba wgrać wsad 846GX i jak ty masz immo2 to bedziesz problem z kontrolka otwartych drzwi i sygnał niezgaszonych świateł. Ale o tym musisz sam poczytać bo ja nie mam tego problemu.
Zobacz Profil
arknaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31 grudnia 2012, 08:23
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 9 października 2013, 21:51

Spoko
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez agrala » 19 października 2013, 12:14

Moge usunac immo w sterowniku silnika jezeli ktos jest zainteresowany.

-- 19 października 2013, 13:11 --

Jako że wysylacie do mnie zapytania w sprawie usuniecia immo to napisze tu by nikt nie musial pytac na PW.
Usuniecie immo poprzez edycje wsadu pamięci jest droższe niż emulator Julie. Do sterownika nie sa dokładane żadne dodatkowe elementy.
Tutaj macie opinie osob bawiących się tym na codzien na temat tego emulatora
http://elektronikasamochodowa.net/threa ... ight=julie
Zobacz Profil
agrala
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 21 marca 2012, 13:53
Auto: Ibiza

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez davidkbc » 21 października 2013, 15:02

Mam licznik z passata 3B0 920 929 (immo3) i próbuje go wsadzić do Leona z gdzie seryjnie siedział licznik 1M0 920 821 B (immo2). Do licznika znalazłem wsad od takiej samej organizacji z golfa, po przepisaniu danych odpowiedzialnych za immo, auto dalej nie odpala immo blokuje. Udało się komuś wsadzić taki licznik do auta gdzie seryjnie było immo2? Oczywiście VIN którego brakuje w immo2 uzupełniony w nowym liczniku.

Dodam że ten sam licznik z tym samym wsadem od golfa i przekopiowanymi danymi immo działa bez problemu w vw borze tylko ze tam seryjnie było immo3.
Zobacz Profil
davidkbc
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30 czerwca 2013, 10:30
Auto: Bora
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 21 października 2013, 15:09

A zrobiłeś adaptacje licznika i zaprgramowales kluczyki ?
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez davidkbc » 21 października 2013, 15:18

Martinus1985 napisał(a):A zrobiłeś adaptacje licznika i zaprgramowales kluczyki ?


Nie, bo przecież jeśli kopiuje wszystkie dane immo łącznie z pinem, ilością kluczy itd. z oryginalnego licznika do licznika passatowskiego to w takim przypadku adaptacja jest chyba zbędna tak?
Zobacz Profil
davidkbc
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30 czerwca 2013, 10:30
Auto: Bora
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 21 października 2013, 15:22

Musisz zrobic bo w starym liczniku masz immo 2 a fis z immo 3
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez davidkbc » 22 października 2013, 18:27

Byłem pewny że adaptacje robi się jeśli nie przepisuje danych ze starego wsadu do nowego a posiadam PINy z obu liczników.

W takim razie najpierw przepisuje dane ze starego wsadu do nowego a później dodatkowo robię adaptację?
Adaptację robi sie według tego schematu?

Wybieramy:
[17 - Instruments]
[Recode - 07]
Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika.
[Do It!]

Robimy dopasowanie, logujemy się do licznika:
[Login - 11]
Wpisujemy PIN obecnego licznika w formacie 0XXXX.
[OK]

Następnie:
[Adaptation - 10]
Wybieramy kanał 50.
[Read]
W polu [New Value] wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX.
[Test]
[Save]
[OK]

Wyłączamy zapłon i włączamy w ciągu 1 minuty, ale nie uruchamiamy silnika!

Wybieramy:
[17 - Instruments]
Sprawdzamy czy w polu [Extra] pojawił się VIN naszego samochodu.

Teraz trzeba zakodować kluczyki. Prawdopodobnie należy wymienić transpondery na nowe czyste.
Można to sprawdzić w bloku 22 wartości mierzonych, w polu 3 powinna być wartość 1. Jeżeli jest 1 to można przeprowadzić programowanie kluczy.

[Login - 11]
Wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX.
[OK]

[Adaptation - 10]
Wybieramy kanał 21
[Read]
Wpisujemy wartość 0
[Save]
W ten sposób wymazaliśmy stare klucze. Teraz wpisujemy luczbę posiadanych kluczy, które chcemy dopasować.
[Save]
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Wyciągamy klucz ze stacyjki.
Szybko wkładamy następny klucz i włączamy zapłon, lampka immo powinna zganąć po ok. dwóch sekundach, wtedy możemy wyjąć klucz. Powtarzamy tą procedurę dla wszystkich kluczy które chcemy dopasować.
Uruchomić silnik ostatnim dopasowanym kluczem.


Opis zaczerpnięty z forum passata.
Jeśli tak to w takim razie "pin starego licznika" oraz "pin obecnego licznika" będą takie same (bo do nowego został przepisany ze starego)?

-- 22 października 2013, 19:27 --

Panowie, spróbował by ktoś przepisać dane ze wsadu z licznika z Leona do wsadu od Golfa? Bo może ja coś źle wyciągam z tego wsadu...
Zobacz Profil
davidkbc
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30 czerwca 2013, 10:30
Auto: Bora
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez krzycho59 » 22 października 2013, 19:31

Panowie, spróbował by ktoś przepisać dane ze wsadu z licznika z Leona do wsadu od Golfa? Bo może ja coś źle wyciągam z tego wsadu...

Witam,napisz do robak26,mi bardzo dużo pomógł :brawo: . Może ma jeszcze te wsady... :?:
Był: Seat Leon I 1.9 TDI + 23.12.2018 :(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krzycho59
Signo
Signo
 
Posty: 135
Dołączył(a): 20 kwietnia 2013, 20:08
Lokalizacja: Kurort Sopot :)
Region: pomorskie
Auto: 1P Stylance
Silnik: CDLD 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez arknaw » 22 października 2013, 22:21

davidkbc napisał(a):Panowie, spróbował by ktoś przepisać dane ze wsadu z licznika z Leona do wsadu od Golfa? Bo może ja coś źle wyciągam z tego wsadu...

Pisałem już ci na e-maila ale nie wiem czy dotarło wiec napisz tutaj. Myśle że nie zamieniasz pinu z wersji decymalnej na heksadecymalna.
Ciemnoniebieskim kolorem zaznaczony jest PIN (powtórzony trzy razy). Zapisany jest on w różny sposób w tych dwóch wsadach. W liczniku Immo2 PIN zapisywany jest w formie dziesiętnej, natomiast w liczniku Immo3 już w formie heksadecymalnej. Aby poprawnie wykonać całą operację, należy wpisać PIN odpowiednio zamieniony. W liczniku Immo2 PIN odczytujemy zamieniając starszy bajt z młodszym, np. jak wyżej na zdjęciu mamy zapis 5426, to PIN odczytujemy jako 2654. Teraz, aby to poprawnie wpisać do licznika Immo3, musimy zamienić to na HEX, czyli wpisujemy 2654 do kalkulatora windowsowego, klikamy Hex i otrzymujemy A5E, zamieniamy bajty i wychodzi 5E0A - tak zamienioną wartość wpisujemy do wsadu licznika Immo3.
Kolejna rzecz to VIN samochodu, w liczniku Immo2 nie ma tej informacji, ale w Immo3 już jest i należy go wpisać ręcznie w miejsce zaznaczone różowym kolorem.

Cytat z forum passata. ogarnij sobie w ogóle co nieco o systemie 16-stkowym i sam sobie bez problemu poradzisz. jak masz swój kabel to możesz eksperymentować do woli:)
Jak sam nie ogarniesz to wyślij do mnie oba wsady na e-maila to rzucę na nie okiem, może coś wymyśle w wolnej chwili.
Zobacz Profil
arknaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31 grudnia 2012, 08:23
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez davidkbc » 23 października 2013, 00:02

arknaw, pin oczywiście był cały czas zmieniony na wartość heksadecymalną.

Problem częściowo rozwiązany tzn. udało się zdobyć licznik 3B0920927, dane immo przepisane do wsadu z golfa o analogicznej organizacji, wsad wgrany do licznika z passata i zrobiona adaptacja ale nie według instrukcji podanej wcześniej dla Immo3 tylko według instrukcji dla immo2:

Łączymy sie z licznikiem [17] i wprowadzamy ze starego licznika kodowanie.
Ponownie łączymy sie z licznikiem [17] i wybieramy adaptacja [10] wpisujemy nr kanału 00, natępnie [read], [save], [done go back], [close controller]. wyłaczamy zapłon i włączamy za ok pół minuty, nie uruchamiamy silnika.
Łączymy się z licznikiem, logujemy się za pomocą pinu nowego licznika w formie 0XXXX. Wybieramy adaptację [10[, kanał 21, wpisujemy 0 i zatwierdzamy, następnie wpisujemy liczbę kluczy, które chcemy dopasować i zatwierdzamy oraz opuszamy adaptację i Vag-com. Klucz w stacyjce powinien się już dopasowac, lampka immo gaśnie. Wyciągamy klucz i wkładamy następny, lapka immo znów zgaśnie , uruchamiamy silnik ostatnim dopasowanym kluczem


Natomiast nadal jest problem z tym licznkiem 3B0920929 bo można się do niego zalogować jednie jak ma wgrany oryginalny wsad passatowski a jak wgram mu wsad z golfa (organizacja wsadu jest analogiczna do passatowskiego 929) to licznik nie przyjmuje pinu, przez co nie mam możliwości zrobienia adaptacji po wgraniu wsadu z golfa z danymi immo.
Zobacz Profil
davidkbc
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30 czerwca 2013, 10:30
Auto: Bora
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 23 października 2013, 08:10

davidkbc napisał(a):Natomiast nadal jest problem z tym licznkiem 3B0920929 bo można się do niego zalogować jednie jak ma wgrany oryginalny wsad passatowski a jak wgram mu wsad z golfa (organizacja wsadu jest analogiczna do passatowskiego 929) to licznik nie przyjmuje pinu, przez co nie mam możliwości zrobienia adaptacji po wgraniu wsadu z golfa z danymi immo.


Spróbuj po wgraniu wsadu zrobić odczyt pinu.
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez davidkbc » 23 października 2013, 09:10

Arek84 napisał(a):Spróbuj po wgraniu wsadu zrobić odczyt pinu.


Robiłem, pin odczytuje taki jak wpisuje do logowania.
Zobacz Profil
davidkbc
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30 czerwca 2013, 10:30
Auto: Bora
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez agrala » 23 października 2013, 15:13

Daj te oba wsadsy.
Wrzuc na sendspace.com i podaj linki.
Zobacz Profil
agrala
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 21 marca 2012, 13:53
Auto: Ibiza

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez davidkbc » 23 października 2013, 23:15

Dzisiaj dało mi się to zrobić, auto odpaliło.

Zacząłem porównywać wsad z passata na którym dało się zalogować do licznika z wsadem z golfa na którym logowanie nie było możliwe i wystarczyło zmienić we wsadzie z golfa wartość w jednej komórce i logowanie się udało. Tylko zastanawiam się za co odpowiedzialna jest ta komórka D0 we wsadzie z golfa?

Teraz wszystko działa oprócz kontrolki TCS tzn kontrolka cały czas się delikatnie żary a po kilku sekundach od odpalenia auta zaczyna mrugać z dużą częstotliwością i nie reaguje na przyciskanie włącz/wyłącz TCS.

Jeszcze jedno, orientuje się ktoś co to za wartości zaznaczone na czerwono (komórki 8C - 8F we wsadzie ori z leona)?
Obrazek

Wrzucam tez wsady:
"ori leon" - wsad z oryginalnego licznika z leona
"passat" - oryginalny wsad z licznika z passata
"golf" - wsad z golfa do licznika z passata

http://www.speedyshare.com/tRRuD/wsady.zip
Zobacz Profil
davidkbc
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30 czerwca 2013, 10:30
Auto: Bora
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez arknaw » 24 października 2013, 08:58

na tym wsadzie z golfa u mnie nie ma u mnie problemu z trakcją ale w tym temacie jest napisane że trzeba przełożyć jakiś jeden kabel od trakcji (ktoś pisze że trzeba chyba podpiać do masy-poczytaj) także z tym to już raczej tylko pinologia
W swoim org wsadzie z leona też masz jakąś nietypową organizacje :-)
Zobacz Profil
arknaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31 grudnia 2012, 08:23
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez davidkbc » 24 października 2013, 09:28

No wlasnie ten wsad z leona tez ma jakas inna organizacje niz typowo liczniki z immo2. Ale zgralem wsad z toledo i mial wlasnie taka organizacje jak ten z leona wiec myalalem ze leon/toledo z immo2 tak maja.

A co do kontrolki TCS dziwne jest to ze na wsadzie z passata ona sie nie zarzy jedynie na wsadzie z golfa dlatego nie mam pewności czy to pinologia. Ale sprawdze to.
Zobacz Profil
davidkbc
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30 czerwca 2013, 10:30
Auto: Bora
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez agrala » 24 października 2013, 19:29

Z tego co pamiętam to trzeba wypiac 14 pin z zielonej wtyczki.
W golfie tez był problem z ta kontrolka a gdy auto było z ESP to system nie dzialal.
Wyglada na to ze inaczej jest ta kontrolka sterowana w golfie a inaczej w passku i tu chyba jest problem. W leonie powinna być sterowana tak samo jak w golfie.
Zobacz Profil
agrala
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 21 marca 2012, 13:53
Auto: Ibiza

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez davidkbc » 24 października 2013, 19:36

agrala napisał(a):Z tego co pamiętam to trzeba wypiac 14 pin z zielonej wtyczki.
W golfie tez był problem z ta kontrolka a gdy auto było z ESP to system nie dzialal.
Wyglada na to ze inaczej jest ta kontrolka sterowana w golfie a inaczej w passku i tu chyba jest problem. W leonie powinna być sterowana tak samo jak w golfie.


Dokładnie tak jak piszesz, już sobie z tym poradziłem właśnie w ten sposób pin 14 trzeba wypiąć i wszystko działa wtedy jak należy i kontrolka TCS świeci tylko wtedy kiedy ma świecić :)
Zobacz Profil
davidkbc
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30 czerwca 2013, 10:30
Auto: Bora
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez cula » 4 listopada 2013, 20:10

Witam
Poszukuje osoby z okolic warszawy która by pomogla dobrać mi licznik full fis i go zamontować.
Leon 2001 1.9 tdi 90KM
Zobacz Profil
cula
Stella
Stella
 
Posty: 1
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 19:15
Lokalizacja: ---
Auto: SEAT LEON

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 6 listopada 2013, 15:55

Panowie zamontowałem licznik z Paska Full Fis i fajnie działa ale jest małe ale...

Na Fis-ie wyświetla się samochód i czy przednie drzwi otwarte czy zamknięte pokazuje że są otwarte.
Dolutowałem 2 oporniki+ diodę (raczej dobrze jest wlutowane). We wsadzie zrobione co trzeba.
A i zamek działa bo jak otwieram drzwi to świecą lampki w drzwiach i podsufitce.

Co może by nie tak bo mi ręce opadają ??
Proszę o pomoc.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 6 listopada 2013, 16:45

Sprawdz dobrze czy masz dobrze polutowane miałem podobnie cały czas pokazywało drzwi otwarte polutowałem wszystko jeszcze raz i zabanglało
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps,Licznik kolor premium,LANE ASSIST ,SIGN ASSIST.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 6 listopada 2013, 17:09

Jeszcze sprawdzę.

Diody nie przylutuje się inaczej bo ma 3 nózki.
A te 2 oporniki to jest znaczenie jak się przylutuję czy działają w dwóch kierunkach ??
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Tracer2 » 6 listopada 2013, 19:40

Martinus1985 napisał(a):Jeszcze sprawdzę.

Diody nie przylutuje się inaczej bo ma 3 nózki.
A te 2 oporniki to jest znaczenie jak się przylutuję czy działają w dwóch kierunkach ??

Herezje takie piszesz , ze strach :shock: :shock: :shock:
Dioda ma anode i katode trzeciej nózki nie ma ,tylko dwie :-D
Oporniki , jak to oporniki nie zważają na polaryzację . :-P
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 6 listopada 2013, 19:53

Sobie zobacz jakie w liczniku są a później sie wypowiadaj
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Tracer2 » 6 listopada 2013, 21:29

Trzynóżkowe to ja tam jedynie tranzystory widzę :-P
Koledze chodziło o ledy 2 szt. w jednej obudowie.
Dla mnie to ledy.
Przepraszam myśle jak elektronik.
Skrzywienie zawodowe :oops:
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 7 listopada 2013, 03:59

A próbowałeś tak zrobić:
zmieniamy "komórkę" 1EF z wartości 08 na wartość 01.

W nowszych zegarach np.949 dane są przesunięte do adresu 221.Zmiana również z 08 na 01.

Może przy montażu przegrzałeś diode i dlatego tak sie dzieje spróbuj przylutować inną .
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps,Licznik kolor premium,LANE ASSIST ,SIGN ASSIST.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 7 listopada 2013, 20:21

Raczej to nie mozliwe bo to juz 2 dioda przylutowana a efekt ten sam

-- 7 listopada 2013, 21:21 --

Walczę z tą ikoną otwartych drzwi...

Aż dziś wziąłem miernik i posprawdzałem lutowanie moje i tak:

Dioda była żle wlutowana (miernik piszczał i nie pokazywał wartości)----> wlutowałem drugą diodę i jest ok bo pokazuje wartość i nie piszczy
Opornik jeden również poprawiłem (miernik piszczał i nie pokazywał wartości) ----> teraz pokazuje wartość
A drugi opornik był dobrze wlutowany.
Pełen nadziei pobiegłem podłączyć ale nadal lipa...
Uważam że jest to dobrze polutowane chociaż elektronikiem nie jestem.
Panowie a może wszystko pierdzieli ten jeden opornik ????
W instrukcji było aby wlutować opornik "122" a ja w liczniku od A3 nie miałem takiego i wlutowałem "102". Jak sądzicie ?
Panowie a może oprócz tej diody+2 oporniki trzeba jeszcze jakiś kabel ciągnąć czy coś ?

Proszę o pomoc bo już sam nie wiem co z tym robić.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 10 listopada 2013, 22:17

Mam pytanie dot. licznika - jak robicie Output test to zapala Wam wszystkie ikonki? Bo u mnie jest test wskazówek, wyświetlacza + ekraników, test immo (lampka) i jeszcze jakaś inna lampka. Reszty w ogóle nie zapala. Da się jakoś zaświecić wszystkie lampki licznika?
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez arknaw » 11 listopada 2013, 15:59

przy output test nie zapalą się wszystkie kontrolki tylko niektóre np. swiec żarowych, ciśnienia oleju, poziomu oleju, immo itd. Watpie żeby dało się zapalić wszystkie lampki na raz
Zobacz Profil
arknaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31 grudnia 2012, 08:23
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Odp: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez cinek2004 » 11 listopada 2013, 16:27

W immo 2 zapalają się wszystkie.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
cinek2004
Signo
Signo
 
Posty: 138
Dołączył(a): 15 stycznia 2013, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW Golf IV

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 11 listopada 2013, 16:29

Niestety ja mam już immo3 :/ Do dupy w takim razie, bo nie wiem jak sprawdzić czy jest kontrolka tempomatu i czy działa :/
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez krzycho59 » 11 listopada 2013, 21:22

Dziex ,ja mam też imm3,licznik full fis(3B0 920 849 A) i wkład od Golfa IV. Mi kontrolka(ikona :-) ) zapala się zaraz po włączeniu tempomatu.
O taka:
Obrazek

Fotkę zrobiłem trochę wstecz i opisałem(bracki prosił :-) ). Bez problemu się wyświetla, :-) .
Był: Seat Leon I 1.9 TDI + 23.12.2018 :(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krzycho59
Signo
Signo
 
Posty: 135
Dołączył(a): 20 kwietnia 2013, 20:08
Lokalizacja: Kurort Sopot :)
Region: pomorskie
Auto: 1P Stylance
Silnik: CDLD 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 15 listopada 2013, 03:09

Źle się wyraziłem. Ja mam swapa z IMMO2 na IMMO3. Licznik mam z końcówką 847A.
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez davidkbc » 15 listopada 2013, 11:05

DzieX napisał(a):Źle się wyraziłem. Ja mam swapa z IMMO2 na IMMO3. Licznik mam z końcówką 847A.


Robilem taka przekladke u kolegi w Seacie IMMO2 na IMMO3, licznik 827A. Po wlaczeniu tempomatu kontrolka tempomatu zapala sie :)
Zobacz Profil
davidkbc
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30 czerwca 2013, 10:30
Auto: Bora
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 15 listopada 2013, 14:39

827 to 1/2 FIS. Benzyna czy diesel?
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 15 listopada 2013, 19:00

Nie da się określić czy tdi czy pb po samym oznaczeniu 827.
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 15 listopada 2013, 22:11

be zliterki i z "A" to chyba PB

Witam panowie szukam eprom od golfa do licznika 3b0920849A nigdzie nie moge wyszukać lub jaki podejdzie do tego licznika
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps,Licznik kolor premium,LANE ASSIST ,SIGN ASSIST.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez arknaw » 15 listopada 2013, 23:44

szukaj z 1J0920846GX , tutaj masz http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=94574&d=1357258238 (to jest od diesla) litera A na końcu w pasacie to na 100% diesel, a w golfie o ile dobrze pamiętam to C
Zobacz Profil
arknaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31 grudnia 2012, 08:23
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 16 listopada 2013, 00:23

Nie pytam czy licznik od diesela czy benzyny, tylko czy zrobil to w aucie z silnikiem benzynowym czy diesela.
SEAT Toledo .:R32 4x4 DSG facebook blog | SEAT Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 553
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez davidkbc » 16 listopada 2013, 11:49

mcaris napisał(a):be zliterki i z "A" to chyba PB


Wsady można zmieniać więc poza skalą obrotomierza mało istotne czy licznik pochodzi z BP czy diesla. No może poza kontrolka świec żarowych jeszcze ;)

DzieX napisał(a):Nie pytam czy licznik od diesela czy benzyny, tylko czy zrobil to w aucie z silnikiem benzynowym czy diesela.


Diesel, dopiero teraz zauważyłem że w profilu masz benzynę :/
Zobacz Profil
davidkbc
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 30 czerwca 2013, 10:30
Auto: Bora
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 16 listopada 2013, 17:41

Witajcie

Sprawę wyświetlania otwartych drzwi zrobiłem - było źle polutowane.
Ale nie działa mi sygnalizacja otwartej klapy bagażnika a w orgi liczniku działało.

Dodam że z niebieskiej kostki licznika wypiął się brązowy z czarnym paskiem kabel i podejrzewam, że on odpowiada właśnie za tą klapę ale nie wiadomo w którym pin-ie powinien się znajdować.

Posiada ktoś rozpiskę pinów niebieskiej kostki abym mógł podpiąć dobrze ? ? ?
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez arknaw » 16 listopada 2013, 23:00

pin nr 16 niebieskiej kostki, tu masz rozpiskę http://www.vwgolf.pl/porady/passat-b5-1996-2005-pinout-licznika/
Zobacz Profil
arknaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31 grudnia 2012, 08:23
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 16 listopada 2013, 23:06

arknaw napisał(a):pin nr 16 niebieskiej kostki, tu masz rozpiskę http://www.vwgolf.pl/porady/passat-b5-1996-2005-pinout-licznika/


Dzięki wielkie :)
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość