Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin_1p » 12 lutego 2014, 17:37

raflo83 napisał(a):Mam już do odebrania swój zestaw Koni FSD + Pro Kit do mojej Cupry 1P

Założyłeś już ten zestaw? Jak się lata?

-- 12 lutego 2014, 17:37 --

Mam jeszcze pytanie. Założyłem w zeszłym roku springi APEX-a na ori amory. Auto usiadło blisko 30mm jednak to dla mnie jeszcze mało.
Zależy mi, żeby tył usiadł dodatkowo 20-25mm a przód 10-15mm. I w związku z tym myślę nad zmianą amorów.
Co możecie polecić? Jakie amorki spełnią moją zachciankę?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez raflo83 » 14 lutego 2014, 18:35

Marcin_1p napisał(a):Założyłeś już ten zestaw? Jak się lata?

Koni FSD + Eibach pro kit mam już od 1,5 miesiąca. Jak na razie jestem zadowolony.
Jazda na prostej drodze:
- nie ucieka przód na zakrętach, jak to było w ori i nie "kładzie" się samochód. Aż czasem jestem zaskoczony, jak dobrze trzyma się drogi, jednak obecnie mam zimowe koła 17x50x205, więc przy 300KM lepiej uważać z zakrętami...
Jazda na lekko wyboistej drodze (wygładzone nierówności, jeśli mogę tak to opisać) :):
- jest duża poprawa, zawieszenie lepiej tłumi i nie czuć takiego bujania "budą".
Jazda na większych nierównościach
- jest twardo, ale nie bardziej, niż to było na ori. Trzeba po prostu zwalniać

Ogólnie tłumienie bardzo przyjemne. Czuć to np. na progach zwalniających, kiedy najeżdżając wolno na próg czuje się, jak płynnie ugina się amorek, podczas gdy na ori było takie "głuche stuknięcie".
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Bodek_28 » 26 marca 2014, 15:54

Mam pytanko odnośnie tylnego zawieszenia a mianowicie, czy w waszych Leonach 1P pod tylną sprężyną jest jakaś guma? Jeśli tak to jaką ona ma wysokość?

-- 26 marca 2014, 16:54 --

Pomoże ktoś?
Zobacz Profil
Bodek_28
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 2 września 2012, 16:34
Auto: Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: Odp: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez CzykuCzyk » 26 marca 2014, 20:48

Guma jest na pewno, niedawno zakladałem Eibacha, to byla taka guma, jaka ma wysokosc nie jestem w stanie Ci powiedziec. Wpisz ETKA online na google i sprawdź numer czesci, potem wejdz na strone InterCars i tam zobacz jaka jest jej wysokość. Pomoglbym Ci, ale jestem onilne przez telefon.
Był niebieski 1M 1,9 TDI ALH+
Był grafitowy 1P 1,9 TDI BLS+ by MastersTuning
Obrazek
Jest grafitowe BMW E60 530d 285hp/585nm by MastersTuning
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CzykuCzyk
Sport
Sport
 
Posty: 524
Dołączył(a): 5 stycznia 2012, 11:48
Lokalizacja: Siedlce
Auto: BMW 530d
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Bodek_28 » 26 marca 2014, 22:35

Wielkie dzięki za podpowiedź.
Zobacz Profil
Bodek_28
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 2 września 2012, 16:34
Auto: Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez czarny_ » 27 marca 2014, 00:06

Mam takie pytanie - jako, że auto jest sporo obniżone to kąty pochylenia koła się zmieniają na ujemne. Pytanie czy sworzeń wahacza (założony jakiś zamiennik z jednej strony) może powodować, że są 2 różne kąty po lewej i prawej?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czarny_
Sport
Sport
 
Posty: 339
Dołączył(a): 21 sierpnia 2012, 20:50
Lokalizacja: śląsk
Auto: Leon 1P
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez antoś » 30 marca 2014, 10:21

Nie powinien. Moze byc tak, ze katy po dwoch stronach sa rozne przez to, ze sanki sa przesuniete na jedna ze stron. Jakas minimalna regulacja jest tez na kielichu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez warcol » 20 kwietnia 2014, 20:31

"]Witam
Ukruszyła mi sie jedna sprężyna z tyłu około 2 cm na dole czy moge z tym jeździc czy trzeba wymieniać auto toledo 2007 19,tdi oryginalnie mam założone sprężyny oznaczone 1 rózowy i 4 pomarańczowe natomiast kolega może mi dać użuwane z rozbitka altea xl w dobrym stanie ale oznaczenie jest 1. różowy i 3 pomarańczowe
czy będą się nadawały jaka jest różnica w twardości pomiędzy nimi
W etce sa obydwie do tego modelu tylko nie wiem jak znależć wymiary w etce tych sprężyn
Zobacz Profil
warcol
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 12 grudnia 2013, 16:59
Auto: seat
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez stopzone » 21 maja 2014, 16:19

Witam

Przymierzam się do wymiany amortyzatorów w swoim aucie. Leon ma obecnie zamontowane amortyzatory o numerach seryjnych przód: 1K0413031CG, tył: 1K0513029HA. W ETCE online są one opisane jako amortyzatory do zawieszenia sportowego. Leon to poczciwy 1.9 TDI 105km. Jakie amortyzatory kupić "firma/model", żeby zachować obecną charakterystykę zawieszenia?
Zobacz Profil
stopzone
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22 sierpnia 2010, 10:06
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon II (1P)

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez MattDiver » 12 czerwca 2014, 12:32

Zabieram się powoli do zmiany springów w moim Leonie, na początku myślałem o "pro kit" ale ostatnio zacząłem się zastanawiać, czy są jeszcze twardsze sprężyny, które mógłbym wsadzić do ori amortyzatorów (niekoniecznie niższe byle sztywniejsze)?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MattDiver
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:38
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon 1P1
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez pampi » 12 czerwca 2014, 12:37

APEX...H&R jeszcze twarde, ale kosztują za dużo IMO.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez MattDiver » 12 czerwca 2014, 12:46

Czyli w cenie eibach'ów lub minimalnie więcej nic twardszego i sensownego nie dostane ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MattDiver
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:38
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon 1P1
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez pampi » 12 czerwca 2014, 12:47

No piszę przecież, że APEX.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez MattDiver » 12 czerwca 2014, 13:01

A no tak nie zrozumiałem :oops:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MattDiver
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:38
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon 1P1
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez antoś » 12 czerwca 2014, 17:34

Sportline sa twardsze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez pampi » 12 czerwca 2014, 18:32

antoś, kolega pytał o seryjny amor...w sumie można do serii też zamontować, ale nie jest to wskazane.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez 83Dario » 14 czerwca 2014, 07:54

tak wygląda leon na APEX cena 540zł + wymiana wiec nie jest drogo a auto wygląda rewelacyjnie

Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez MattDiver » 14 czerwca 2014, 09:39

Dzięki panowie za podpowiedzi :) Przekonałem się do APEXow choć na moich 16" i tak nie będzie to wyglądało tak dobrze jak u 83Dario, wiec trzeba szukać 17 :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MattDiver
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:38
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon 1P1
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Ojciec » 14 czerwca 2014, 10:09

Ja bym tam apexy odpuścił...
Wolał bym dołożyć 200zl i kupić Eibach albo np Vogtland (sprężyny montowane np. przez koni do swoich zestawów)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez MattDiver » 14 czerwca 2014, 10:20

Ojciec, co więcej możesz powiedzieć o tych Vogtland, są jeszcze twardsze ? Jeśli chodzi o Eibach pro kit to z tego co wiem są dość miękkie, a sportline znowu jak dla mnie za dużo obniżają no i musiałbym amor zmieniać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MattDiver
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:38
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon 1P1
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez antoś » 14 czerwca 2014, 10:34

Eibachy tez w podobnych cenach do APEX.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Ojciec » 14 czerwca 2014, 10:39

Vogtland'a miałem założonego razem z gwintem koni i było dość twardo.
Co do Eibach to jego działanie jest proste tzn . przy małych prędkościach sprężyna ma charakterystykę zbliżoną do seryjnego tzw. strefa komfortowa. Przy większych prędkościach robi się już twardsze od serii.
Niedługo będę kupował nowe sprężyny i osobiście zdecydowałem się na Eibach pro kit.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez MattDiver » 14 czerwca 2014, 10:56

Teraz to dopiero mam namieszane w głowie. Powiem tak, jak dla mnie seria jest dużo za miękka, lubię czuć po czym jadę i nie znoszę zbędnego bujania nadwoziem itp. Chciałbym taką sprężynę, która usztywni zawieszenie (wiadomo, że beż gwintu czy innego amora nie będzie to rajdówka) na tyle mocno na ile się da w ori amorkach. Poczytałem o tym Vogtlandzie i wydaję się interesująca propozycją, choć w niektórych miejscach piszą, że też są zbliżone do serii.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MattDiver
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:38
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon 1P1
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez antoś » 14 czerwca 2014, 11:27

Eibach wybiera male nierownosci podobnie do serii natomiast nie buja sie tak na zakretach i nie nurkuje:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez MattDiver » 14 czerwca 2014, 11:35

Muszę to przemyśleć bo na tą chwilę już nie wiem co wziąć, chociaż zauważyłem, że zdecydowana większość chwali sprawdzone Eibachy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MattDiver
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:38
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon 1P1
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez pampi » 14 czerwca 2014, 12:36

Pro kit mi pękł. Nie kupię już tych sprężyn.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Tom-Tdi » 14 czerwca 2014, 23:49

Eibach Pro-Kit vs. H&R = H&R jest twardszy :wink:

Ale pamiętaj, im twardszą sprężynę do seryjnego amora założysz tym bardziej będzie on nie wyrabiał.
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Frutii » 15 czerwca 2014, 00:12

Panowie a co powiecie o sportline do seryjnego amora? W bmw miałem -50/-50 na seryjnym i po 4 latach sprawność na poziomie 80%, jak jest w leo?
Obawiam się ze prokit będzie za mało dla mnie obniżający :(

Wysłane z Galaxy S4
Obrazek
Mój Leon<--Klik
first man, then machine..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Frutii
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 6 października 2013, 11:19
Lokalizacja: Pyrzowice
Auto: A5 3.0 quattro
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez MattDiver » 15 czerwca 2014, 13:21

Tom-Tdi, tylko H&R kosztuje tyle co 2 zestawy innych wymienianych tu springów dlatego jak dla mnie odpada przynajmniej na tą chwile.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MattDiver
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:38
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon 1P1
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez pkonrad » 15 czerwca 2014, 16:31

MattDiver, ja byłbym skłonny przetestować te Vogtland'y. Według opisu producenta idą w dół o 0,5 cm niżej niż Eibach Pro Kit, co powinno dać fajny efekt.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez neonmat » 16 czerwca 2014, 14:20

Ja od paru dni smigam na Pro kitach i pod wzgledem jezdnym jest duzo na plus od seri. Auto w zakretach nie buja tak i nie nurkuje, niestety jesli chodzi o obnizenie to raczej srednio mi poszlo 1,5cm w dol wiec efekt wizualny minimalny. Ale przyjemnosc z jazdy jest godna polecenia tych sprezyn.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
neonmat
Sport
Sport
 
Posty: 340
Dołączył(a): 10 kwietnia 2013, 10:32
Lokalizacja: Śląsk/Rybnik
Auto: Seat Leon II
Silnik: BKD 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez sebseat » 22 czerwca 2014, 17:30

Noszę się z zamiarem obniżenia auta. Chodzi mi o obniżenie do 40mm przód i tył. Co sądzicie o Vogtland lub Apex? Szukałem u innych producentów ale nie mogę znaleźć odpowiadającego mi obniżenia. A może jakieś inne sugestie? Amor zostaje seria a koła 19". 90% w roku jeżdżę po gładziach także nie powinno być problemów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sebseat
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 sierpnia 2013, 22:05
Auto: Seat Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez pampi » 22 czerwca 2014, 18:56

sebseat napisał(a):Co sądzicie o Vogtland lub Apex?

Naprawdę ? Poczytaj temat, tu nie ma co więcej już pisać...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Arczii » 22 czerwca 2014, 20:42

Frutii napisał(a):Panowie a co powiecie o sportline do seryjnego amora? W bmw miałem -50/-50 na seryjnym i po 4 latach sprawność na poziomie 80%, jak jest w leo?
Obawiam się ze prokit będzie za mało dla mnie obniżający :(

Wysłane z Galaxy S4

Ja mam sportline na seryjnym amorze i jestem bardzo zadowolony cieszę sie ze nie kupiłem pro kit bo bym był rozczarowany
Zobacz Profil
Arczii
Sport
Sport
 
Posty: 572
Dołączył(a): 8 lutego 2014, 17:58
Lokalizacja: PL
Auto: Leon
Silnik: turbo diesel inny

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez sebseat » 24 czerwca 2014, 19:05

pampi napisał(a):
sebseat napisał(a):Co sądzicie o Vogtland lub Apex?

Naprawdę ? Poczytaj temat, tu nie ma co więcej już pisać...


Czytałem od deski do deski i nic mi tutaj nie pomogło. A obniżyć na Eibachu 20-30 to lepiej już latać na serii, bo różnica znikoma. Myślałem że ktoś z Vogtlandem lub Apexem w LC lata i się wypowie :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sebseat
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 sierpnia 2013, 22:05
Auto: Seat Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez pampi » 24 czerwca 2014, 19:11

sebseat napisał(a):Apexem w LC lata

No przecież piszą...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez 83Dario » 24 czerwca 2014, 20:35

No przecież masz moje zdjęcia u góry i wcześniejsze wypowiedzi na temat APEX i czego jeszcze chcesz wiedzieć :?: wszystko w tym temacie masz napisane wraz ze zdjęciami..........
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez sebseat » 27 czerwca 2014, 17:22

Aaaa no już widzę. ;-) Mianowicie inna shiza teraz mnie naszła. Auto moje jest w wersji VAN. I siedzi trochę jak na moje oko za wysoko. Sprawdzałem oznaczenia na sprężynach na ETKA i wychodzi że nie są one od Cupry. Na przodzie mam żółty,różowy,2xniebieski a tył 2xżółty 2xróżowy pasek. Możliwe jest że zastosowali jakieś inne sprężyny dla podwyższenia ładowności. Mierzyłem odległość od dolnej krawędzi błotnika do środka piasty i jest ok. 37cm przód i tył. Mam prośbę do kogoś na seryjnym zawieszeniu, żeby zmierzył te odległości w swojej Cuprze. Z góry dziękuję. :-D

-- 27 czerwca 2014, 18:22 --

Nikt Cuprą na seryjnym zawiasie nie śmiga??? :-( Zależy mi bardzo na tym pomiarze, bo chcę obniżyć swoją Cuprę, a nie chcę mieć niespodzianek. Auto stoi na 19 od Audi RS6 i ET35 czyli maksymalnie wystawione na zewnątrz. Gdyby okazało się że moje sprężyny są wyższe niż te od seryjnej Cupry to np. 30mm obniżenia może dać w rzeczywistości więcej i wtedy opona będzie obcierać z przodu o nadkole. :-( z tyłu raczej problemu z miejscem na 19 nie będzie :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sebseat
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 sierpnia 2013, 22:05
Auto: Seat Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez pampi » 27 czerwca 2014, 18:05

Cupra ma zdaje się 20mm niżej niż np 1,6.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez sebseat » 27 czerwca 2014, 21:13

pampi napisał(a):Cupra ma zdaje się 20mm niżej niż np 1,6.
No właśnie 1,6 wyżej niż Cupra ale ile w takim razie 1.6 od gleby sterczy???

-- 27 czerwca 2014, 22:13 --

Widać nawet na zdjęciu profilowym jaka wyrwa między oponą a nadkolem :-(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sebseat
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 sierpnia 2013, 22:05
Auto: Seat Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez MattDiver » 27 czerwca 2014, 21:39

Z tego co gdzieś czytałem to cupra w serii siedzi 14 mm niżej od reszty, jak coś Ci to pomoże to moge jutro zmierzyć w moim 2.0 TDI.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MattDiver
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:38
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon 1P1
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez sebseat » 27 czerwca 2014, 22:14

Ok :-D Jakbyś mógł to było by super! Dużo bliżej prawdy niż w ciemno celować.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sebseat
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 sierpnia 2013, 22:05
Auto: Seat Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez MattDiver » 28 czerwca 2014, 09:31

U mnie jest z tyłu 38,5 cm, a z przodu 37,7 cm ale musisz wziąć pod uwagę, że mój diesel jest ciężki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MattDiver
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:38
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon 1P1
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez sebseat » 28 czerwca 2014, 12:46

Super!!! Dzięki bardzo. Byłem też dzisiaj pod serwisem Seata i dokonałem paru pomiarów. Oczywiście nie wiedziałem które auto ma jaki silnik, ale średnią można wyciągnąć. Podobnie jest u mnie Matt. Ok. 37 cm przód i tył. Teraz juz nie ma shizy przy zamówieniu sprężynek. Jeszcze raz dzięki za pomoc i poświęcony czas. :brawo: Pozdrawiam.

-- 28 czerwca 2014, 13:46 --

Matt a jaki u ciebie nacisk max na ośkę? U mnie przód 1047kg a tył 985kg. Nie mogę znaleźć sprężyn odpowiednich na tył bo wszystkie są max do965kg. Jednak w wersji Cupra Van montowali jakieś mocniejsze sprężyny na tylnej osi.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sebseat
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 sierpnia 2013, 22:05
Auto: Seat Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez MattDiver » 28 czerwca 2014, 16:44

Może głupie pytanie ale gdzie mogę sprawdzić nacisk na każdą oś ? :oops: W dowodzie mam wpisane max. nacisk osi 10,21 kN czyli 1021kg
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MattDiver
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:38
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon 1P1
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Frutii » 28 czerwca 2014, 16:47

Czarna tabliczka pod maską :-)

Wysłane z Galaxy S4
Obrazek
Mój Leon<--Klik
first man, then machine..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Frutii
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 6 października 2013, 11:19
Lokalizacja: Pyrzowice
Auto: A5 3.0 quattro
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez MattDiver » 29 czerwca 2014, 10:18

Ok sprawdze :)

-- 29 czerwca 2014, 11:18 --

U mnie przód 1042 a tył 885 wiec na 100% masz podniesiona ładowność.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MattDiver
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 17 września 2013, 19:38
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon 1P1
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez sebseat » 29 czerwca 2014, 15:36

Zamwiam sprężyny żadna kombinacja z naciskiem na oś nie pasuje. Zdecydowałem się na Vogtland tylko nie wiem do końca które będą lepsze?

Obrazek

Nie chcę aby tył siadł bardziej niż przód także może pierwsza opcja Vogtlanda. Co sądzicie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sebseat
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 sierpnia 2013, 22:05
Auto: Seat Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Lesoto » 29 czerwca 2014, 18:19

sebseat napisał(a):Nie chcę aby tył siadł bardziej niż przód

To pewny będzie Eibach ze swoim Sport Line.
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez sebseat » 29 czerwca 2014, 20:39

Eibach też nie pasuje jeżeli chodzi o nacisk na tylna oś i jeszcze jakieś dziwne obniżenie 20mm przód i 30mm tył? a Vogtland podaje najniższe 35mm obie osie. Ciekawe jak się to ma w rzeczywistości?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sebseat
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 17 sierpnia 2013, 22:05
Auto: Seat Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość