Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez bmelon » 15 lipca 2014, 05:54

Koledzy bardzo proszę wszystkie za i przeciw posiadania DSG?

Z tego co dotychczas przeczytałem na tym forum to

za:
* wygoda w użytkowaniu
* dobra współpraca z aktywnym tempomatem

Przeciw:
* duży koszt zakupu (obecnie w Leonie ponad 8kpln)
* konieczność serwisowania w okresie użytkowania
* dodatkowe koszta wymiany oleju w określonym interwale
* wg. mnie jazda staje się nudna bez konieczności manualnej zmiany biegów.

PS. fajnie byłoby, aby każdy kto chce coś dodać niepisał elaboratu tylko dodawał od siebie koleje za lub przeciw.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Reklama

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Zix » 15 lipca 2014, 07:15

Konieczność serwisowania? W aucie na gwarancji i tak jest konieczność serwisowania w ASO, więc jakby Ci mieli olej wymienić w skrzyni to przy okazji przeglądu.

Dla mnie DSG nie ma żadnych minusów - nigdy więcej manuala, no chyba, że sobie kupię kiedyś jakieś Subaru STI. ;)
Jazda na pewno nie jest nudna, tak mówią Ci, którzy automatu nie mają. Poza tym można zawsze przełączyć skrzynię na tryb sport, albo zmieniać biegi sekwencyjnie drążkiem lub łopatkami. U mnie dodatkowo jest jeszcze launch control.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez wodzik » 15 lipca 2014, 07:44

za:
* dużo wygodniejsza jazda w mieście
* lepsze osiągi przy przyspieszaniu

minusy:
* duże ryzyko awarii
* koszt awarii z reguły duży (>5k PLN) lub bardzo duży (lepiej kupić używaną)
Będziesz Miał Wydatki

Obrazek
Zobacz Profil
wodzik
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, 19:31
Auto: X3
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Zix » 15 lipca 2014, 07:57

wodzik napisał(a):minusy:
* duże ryzyko awarii
* koszt awarii z reguły duży (>5k PLN) lub bardzo duży (lepiej kupić używaną)

W nowym aucie z gwarancją to ja bym się tym nie przejmował. Pojeździć 4/5 lat i zmienić na nowe. Niestety wszystkie auta dzisiaj robią na takie przebiegi...
Z tego co wiem to starsze DSG, 6-biegowe, na mokrych sprzęgłach były wytrzymalsze niż nowsze 7-biegowe. Starsze jest w dieslu i w Cuprze.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Gecon » 15 lipca 2014, 08:47

Przy wyborze auta brałem tylko i wyłącznie auto z DSG, miałem kilka manuali i automatów i z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć że automat jest bardziej wytrzymały od manuala ( słyszałem nawet takie stwierdzenie od właściciela warsztatu zajmującego się regeneracją skrzyń), skrzynie automatyczne w Polsce mają złą opinię tylko i wyłącznie z tego względu że przebiegi aut są tak duże że skrzynia jest już totalnie wyeksplatowana, zresztą nie tylko skrzynia..
Jest to moja pierwsza DSG 6 (2,0 CR
) i nigdy więcej manualnej skrzyni biegów, jeździ się z tą skrzynią bardzo przyjemnie, co do serwisowania to w DSG 6 wymienia się tylko olej co 60tyś km, w DSG 7 przypuszczam że co jakiś czas również wymiana oleju no i sprzęgło pewnie szybciej się zużyje.
Z mojej strony gorąco polecam.
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Vampire1984 » 15 lipca 2014, 10:11

RedBool napisał(a):Polsce mają złą opinię tylko i wyłącznie z tego względu że przebiegi aut są tak duże że skrzynia jest już totalnie wyeksplatowana

:brawo: bo w DE jeżdżą tylko do kościółka lub na zakupy do sklepu za rogiem....
Aspektem jest dbałość Polskiego klienta o samochód, a nie jego przebieg, bo to bzdura.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez SauronRzeznik » 15 lipca 2014, 10:46

Powiedzmy sobie szczerze, w nowym aucie praktycznie żadna opcja nie ma wad - poza jedną: kosztem zakupu. Jęczenie na DSG, że awaryjne i drogie w serwisie to podobnie jak odradzanie szyberdachu "bo będzie przeciekał" - problem kolejnego właściciela.
Zobacz Profil
SauronRzeznik
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 2 marca 2014, 15:47
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez pinkibass » 15 lipca 2014, 11:44

SauronRzeznik napisał(a): Jęczenie na DSG, że awaryjne i drogie w serwisie to podobnie jak odradzanie szyberdachu "bo będzie przeciekał" - problem kolejnego właściciela.


Nie koniecznie.
Nie każdy może sobie pozwolić na zmianę samochodu na nowy po 4 latach (czyli okresie największego spadku wartości).
Przyjąłem 4 bo tyle teraz trwa ochrona gwarancyjna w Seacie.

Niektórzy kupili i chcą kupić nowe auto po to, żeby przez np. 8 lat móc cieszyć się autem, które od początku mamy w posiadaniu i które co do którego mamy pewność, że nie zostało składane z wiaty przystankowej.
Wtedy opisane powyżej minusy mają ogromne znaczenie, bo po 6 latach w najgorszym przypadku koszt naprawy skrzyni może wynieść np. 1/3 aktualnej wartości auta (może i koszt naprawy manuala byłby podobny, ale jednak częstotliwość awarii jest mniejsza, pomijając oczywiście to czy problemy z DSG wynikają z takiej a nie innej konstrukcji czy niewłaściwego użytkowania).

Ja nie wziąłem DSG tylko z powodu dopłaty wynoszącej 8k zł (czyli 10% wartości auta), choć gdybym mógł sobie na nią pozwolić (tutaj punkt dla Ciebie :) ), to na pewno dzisiaj jeździłbym Leonem z automatem.
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez bmelon » 15 lipca 2014, 12:06

Zgodzę się z przedmówcą - mój plan to korzystać z auta przez okres dłuższy niż 6lat. Dlatego informacja o kosztach po okresie gwarancji ma istotne znaczenie. Ale kolega też napisał że remont w obu przypadkach kosztowo jest podobny. Chyba że żywotność jednej z nich jest znacząco dłuższa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez pinkibass » 15 lipca 2014, 12:13

bmelon napisał(a):Ale kolega też napisał że remont w obu przypadkach kosztowo jest podobny


Z tego się chyba wycofam. :)

Wydawało mi się, że ktoś to powyżej napisał,ale mowa była jednak tylko o częstotliwości awarii (z czym ciężko mi się zgodzić, bo skrzynie manualne też przyjeżdżają wyeksploatowane).
Czytając trochę informacji w necie wynika jednak, że koszt mechatroniki czy podwójnych sprzęgieł do DSG jest sporo wyższy niż do manuala.
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Vampire1984 » 15 lipca 2014, 12:14

Proszę nie gadać, że remont DSG jest tak samo kosztowny jak manuala!:)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez pinkibass » 15 lipca 2014, 12:15

Vampire1984 napisał(a):Proszę nie gadać, że remont DSG jest tak samo kosztowny jak manuala!


Sprostowane powyżej :)
Krótko mówiąc - wycofuję :)
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez bmelon » 15 lipca 2014, 12:38

A jak to się ma w liczbach?

-- 15 lipca 2014, 13:38 --

Poniżej kilka informacji na temat DSG:

http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/skrzynia-2871/news-dsg-skrzynia-czy-skarbonka,nId,976450
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Zix » 15 lipca 2014, 12:47

Vampire1984 napisał(a):
RedBool napisał(a):Polsce mają złą opinię tylko i wyłącznie z tego względu że przebiegi aut są tak duże że skrzynia jest już totalnie wyeksplatowana

:brawo: bo w DE jeżdżą tylko do kościółka lub na zakupy do sklepu za rogiem....
Aspektem jest dbałość Polskiego klienta o samochód, a nie jego przebieg, bo to bzdura.

Przebieg jest też istotny bo te super okazje, 5-letnie diesle z przebiegiem 100-150kkm, w których potem padają skrzynie to faktycznie mają 300kkm zrobione, a płyn w skrzyni nie był wymieniany np od 150kkm, czyli zaraz po gwarancji. Tak się rodzą opinie o słabych podzespołach.

Zgodzę się, że jak ktoś kupuje auto na 8 lat to może to być problem, ale dla mnie osobiście, to samo się tyczy wszystkich innych podzespołów obecnie montowanych w autach. Sam mam ropniaka i jestem zadowolony, ale za nic w świecie nie kupiłbym używanego diesela np 5 latka. Niestety świat schodzi na psy i wszyscy producenci robią auta na 4-5 lat max.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez bmelon » 15 lipca 2014, 13:32

Artykuł z linka, który podałem wyżej skutecznie wyleczył mnie z pomysłu inwestowania w nowym Leonie w DSG pomimo, że bedzie to nowe auto
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Vampire1984 » 15 lipca 2014, 13:51

Mnie zawsze leczy cena:D
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Zix » 15 lipca 2014, 16:52

Boicie się DSG w nowym aucie, a połowa z Was ma pod maską silnik, który też ma fatalną opinię. Analogiczna sytuacja, a jaokoś nie widzę na forum takiego strachu.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/1 ... iami/grxb9
http://warsztatvw.blogspot.com/2013/05/ ... oszty.html
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Vampire1984 » 15 lipca 2014, 17:12

Te linki, co wkleiłeś tyczą się wersji z łańcuchem, my mamy pasek, więc najpierw rozeznaj temat, a potem wklejaj coś co tyczy się naszych silników:). Te zostały wprowadzone w 2010 roku bodajże. Akurat ja mam wersje CXSA i chyba teraz 140 konne odmiany nie maja kompresora, a samo turbo. Jeżeli będziesz odpowiednio dbać o silnik(wył. S/S, odczekanie po dłuższej jeździe, szybsze wymiany oleju, nie często krótkie trasy(min 10-15km), to wątpię by był b. awaryjny od innych turbo silników. Wtryski? Która benzyna dziś nie ma?
Silnik w opinii ekspertów wytrzyma około 200 tys km. po tym przebiegu będzie wymagał dużych inwestycji

Hehe tyle to ja musiałbym jeździć samochodem 20 lat:D by naklepać 200k km:P
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Zix » 15 lipca 2014, 17:58

Vampire1984 napisał(a):Te linki, co wkleiłeś tyczą się wersji z łańcuchem, my mamy pasek, więc najpierw rozeznaj temat, a potem wklejaj coś co tyczy się naszych silników:). Te zostały wprowadzone w 2010 roku bodajże. Akurat ja mam wersje CXSA i chyba teraz 140 konne odmiany nie maja kompresora, a samo turbo. Jeżeli będziesz odpowiednio dbać o silnik(wył. S/S, odczekanie po dłuższej jeździe, szybsze wymiany oleju, nie często krótkie trasy(min 10-15km), to wątpię by był b. awaryjny od innych turbo silników. Wtryski? Która benzyna dziś nie ma?



Cóż, zobaczymy za kilka lat czy faktycznie wszystko poprawili. Moim zdaniem takie samo ryzyko, że padnie w okresie gwarancji jak przy moim DSG, czytaj niewielkie. Wielu moich znajomych ma od lat DSG w różnych samochodach i w żadnym nie było awarii. Oczywiście dbali o nie odpowiednio często wymieniając olej.


Silnik w opinii ekspertów wytrzyma około 200 tys km. po tym przebiegu będzie wymagał dużych inwestycji

Vampire1984 napisał(a):Hehe tyle to ja musiałbym jeździć samochodem 20 lat:D by naklepać 200k km:P

Widzisz, a ja tyle zrobię w 4 do 5 lat.
Ty to przy takich przebiegach małych to pewnie nigdy byś tego DSG nie zajechał. :mrgreen:
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Vampire1984 » 15 lipca 2014, 18:04

Prawda jest taka dziś, że różnice między markami(niezawodność) się powoli zacierają. A i tak wszystko zależy od dbałości właściciela. Na pewno też kwestie finansowe wchodzą w grę. Ja przykładowo wykładając kasę na samochód "prawie" się spłukałem i będę o niego dbać b niż ktoś komu na zarobek na taki samochód starczy dużo mniej czasu niż mi:), bo wychodzi z założenia, że najwyżej zmieni za kilka lat:P
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez TeddyBB » 15 lipca 2014, 19:05

bmelon a opinie o manualach w nowych leonach czytałeś? Bo może się okazać że ta DSG może być o wiele lepsza o tej już wątpliwej manualnej. W samochodzie z turbo brałbym DSG. Widzę jak wolno zmieniam biegi i przez to spada ciśnienie w turbo co przekłada się na dużo większe straty (czasu przyspieszenia) niż wynikałoby to z samej (wolnej) zmiany biegu. Specyfikacja podaje że samochód z DSG jest tylko 0.3 sekundy szybszy do 100 km/h od manuala, tak? Chyba jak w tym manualu zmienia biegi Stig. Moje straty pewnie byłyby liczone w sekundach a nie dziesiątych sekundy.
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 410
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez antoś » 15 lipca 2014, 20:59

To czas nauczyć się szybciej zmieniać biegi.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez TeddyBB » 15 lipca 2014, 21:20

Naucz mnie, proszę.
Red line once a day keeps the carbon away.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TeddyBB
Sport
Sport
 
Posty: 410
Dołączył(a): 16 listopada 2013, 19:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: 1P
Silnik: BWJ 2.0

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez bob » 15 lipca 2014, 21:32

Wiecie co,tak naprawdę niech o automacie wypowiada się ten co go miał a nie ten co słyszał lub czytał.
Ja mam w A3 , 122KM i polecam.
Jednak jak dla mnie to za słaby silnik (tzn. dla żony starczy ale da mnie to ... tylko 180 KM) . W wersji mocniejszej to może być na prawdę coś wspaniałego.
Jeżeli Cie stać to bież automata!@
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bob
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 11 maja 2014, 07:49
Auto: ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez bmelon » 15 lipca 2014, 21:45

Tak czytałem opinie o manualach i to mnie martwi. I tak źle i tak niedobrze. Tak, czy inaczej napawa manuala będzie mniej kosztowna. Z drugiej strony jak ktoś tu opisywał sposób użytkowania DSG, aby zapewnić jej długowieczność, to sposób w jaki ja bym ją użytkował jest tego zaprzeczeniem. Lubię jak samochód ciągnie z dołu i nie lubię kręcić auta na wysokich obrotach. Auto w 80% użytkowane będzie w mieście. Dzienny dystans do pracy to 7km w jedną stronę.

Myślę że takie użytkowanie nie wróży skrzynii auto długowieczność. Dlatego nadal chyba manual wygrywa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Vampire1984 » 16 lipca 2014, 05:12

@up Nie służy również silnikowi niestety, turbinie i dwumasowi
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Zix » 16 lipca 2014, 07:19

bmelon napisał(a):...Z drugiej strony jak ktoś tu opisywał sposób użytkowania DSG, aby zapewnić jej długowieczność, to sposób w jaki ja bym ją użytkował jest tego zaprzeczeniem. Lubię jak samochód ciągnie z dołu i nie lubię kręcić auta na wysokich obrotach. Auto w 80% użytkowane będzie w mieście. Dzienny dystans do pracy to 7km w jedną stronę.

Myślę że takie użytkowanie nie wróży skrzynii auto długowieczność. Dlatego nadal chyba manual wygrywa.

Pierwsze słyszę, żeby skrzynia od krótkich dystansów się bardziej zużywała... Właśnie przede wszystkim do miasta automat jest super wygodny. Zresztą na trasie też. :)

Prędzej Ci turbina padnie przy takich trasach krótkich jak nie będziesz o nią dbał niż automat. Nie rozumiem takiego demonizowania DSG... Opinie o 1.4 tsi (poprzednim) są fatalne wszędzie, ale złe opinie o DSG to tylko w Polsce słyszę i to głównie dlatego, że skrzynie padają w jakichś starych sztruclach przywiezionych na lawecie, o niepewnej historii i przebiegu...

Koledze, który się zastanawia nad DSG radzę jazdę próbną, nie musi to być Seat bo o tego może być ciężko w salonie jako demo car. Może być Golf, albo Octavia. Żadna znana mi osoba, która zaczęła jeździć automatem nigdy nie chciała wrócić do manuala. :)
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Vampire1984 » 16 lipca 2014, 07:28

Nie no dsg ja np nie mowie, że jest złe, ale ta cena mnie zabija...gdyby to była różnica powiedzmy, no MAX 5 koła to tak, ale wolę wydać tą różnicę na lepsze wyposażenie czy silnik przykładowo:)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Zix » 16 lipca 2014, 08:05

Vampire1984 napisał(a):Nie no dsg ja np nie mowie, że jest złe, ale ta cena mnie zabija...gdyby to była różnica powiedzmy, no MAX 5 koła to tak, ale wolę wydać tą różnicę na lepsze wyposażenie czy silnik przykładowo:)

Cena to kwestia względna. Z tego co widzę to kolega, który rozważał DSG ma już wybrany najmocniejszy silnik benzynowy (poza Cuprą). Dla mnie osobiście to właśnie ta skrzynia była jednym z głównych kryteriów wyposażenia, a silnika mocniejszego w dieslu też póki co nie ma.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Gecon » 16 lipca 2014, 09:30

Kolega 1,5 roku temu nabył Passata B6 2,0Tdi DSG 2010r, auto pochodzi z taxi, kupił go od pierwszego właściciela (taksówkarza), samochód w tym okresie był regularnie serwisowany (zresztą w Dani to obowiązek dla transportu publicznego) w książce serwisowej nie ma już miejsca na kolejne serwisy. Na chwilę obecną auto ma coś ponad 300tyś km i powiem wam że skrzynia chodzi bez najmniejszych oznak jakichkolwiek usterek itd, ewidentnie na takim przykładzie widać że jak regularnie wymieniasz olej w DSG to bez żadnego problemu przejedzie ona ponad 300tyś, oczywiście przez ten czas trzeba ją traktować z rozsądkiem a nie tak jak niektórzy od świateł do świateł gaz w podłogę, tego to żadna skrzynia na dłuższą metę nie wytrzyma.
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez bmelon » 16 lipca 2014, 13:47

Jeśli chodzi o mnie to w zupełności zgadzam się, iż jazda z automatem jest wygodniejsza. Nie mniej jedak, jako konserwatysta wydaje mi się, iż taka jazda bez mieszania gałką biegów jest trochę nudna. Dokładając fakt, iż moje użytkowanie auta będzie oscylowało w okresie 8-10lat - być może regeneracja będzie konieczna - choć roczny przebieg to 15kkm co daje 150kkm w okresie 10letniej exploatacji.

Czekam ewentualnie na Wasze za i przeciw do czwartku, wtedy planuje złożyć zamówienie, po czym zamiana na auto nie będzie możliwa.

Dzięki w w/w opinie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Zix » 16 lipca 2014, 13:57

Nie słuchaj opinii, w większości osób, które nie mają DSG i nie jeździły autem z taką skrzynią.
Wyrób sobie swoja opinię - umów się gdzieś na jazdę próbną i sam oceń czy Ci to pasuje.

Jeśli chodzi o kwestię "nudnej" jazdy - dla mnie nudne jest bezsensowne wajchowanie drążkiem setki razy dziennie.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez bmelon » 16 lipca 2014, 14:09

Masz rację - jeździłem auto - ale nie DSG. To prawda co napisałeś o nudzie podczas jazdy - ale jak to mówią - jeden lubi córkę drugi teściową.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez barteq73 » 16 lipca 2014, 20:40

Mam od 1,5 roku, oczywiście nie żałuje i nie wrócę do manualnej. Chyba że kupię auto do upalania, strzelania ze sprzęgła i takie tam. Doradzanie typu " psują się, drogie w eksploatacji, nie da się naprawić" trochę mnie śmieszą- wszystko się może zepsuć i wszystko można naprawić, a jak się nie zepsuję? 50/50.Nasze auta też się psują i co, naprawiamy. Auto z DSG kupuje się ze względu na komfort jazdy, zapomnieliście o najważniejszej rzeczy..nie ma pedału sprzęgła nie trzeba wciskać tysiące razy na dzień, czy to miasto czy trasa po prostu komfort. Polecam każdemu kto chce odrobinę luksusu, a nie zależy mu na lataniu bokami po mieście z piskiem opon.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barteq73
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 20 kwietnia 2008, 17:59
Lokalizacja: Polska
Auto: XL DSG
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez bmelon » 17 lipca 2014, 06:00

Czy jakieś pro dag poza ww?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez barteq73 » 17 lipca 2014, 11:13

Dzisiaj od rana zastanawiam się jeszcze jak przekonać niezdecydowanych, mamy w autach różne gadżety, elektryczne szyby, elektryczne szyberdachy, automatyczne klimatyzację, centralne zamki, po co? Można korbką, i wietrzenie. Tylko się psują, a ile ważą? Jeżeli ktoś chce auto do polatania po torze, to mu DSG nie pasuje. Dla reszty użytkowników im więcej gadżetów tym lepiej, i poważnie po klimatyzacji to drugi najlepszy gadżet w moim aucie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barteq73
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 20 kwietnia 2008, 17:59
Lokalizacja: Polska
Auto: XL DSG
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Vampire1984 » 17 lipca 2014, 11:19

A ja uważam, że automaty są dla kobiet nie prawdziwych facetów i oczywiście dla amerykanów:D. Niezbyt trafne porównanie automatu do klimy i gadżetów jak to określiłeś skrzynię biegów.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Zix » 17 lipca 2014, 12:07

Większej bzdury dawno nie czytałem. :-D
Prawdziwy macho uwielbia wciskać sprzęgło i zmieniać biegi w swoim 120 konnym bolidzie... eh.
Może jak kiedyś zrobisz z milion km i zmienisz auto po raz 8-10 to przejrzysz na oczy... Może nawet wystarczy, że pojeździsz jakimś autem z automatem i w miarę sensownym silnikiem.

Dla mnie porównanie do klimy jest jak najbardziej na miejscu - podstawowa funkcjonalność zapewniająca komfort w samochodzie do codziennego użytku.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez bmelon » 17 lipca 2014, 12:24

Czyli wygoda i dużo km rocznie DSG w przeciwnym przypadku manual
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Vampire1984 » 17 lipca 2014, 12:30

To dyskusja co lepsze przedni tylny czy 4x4 napęd wiec bez sensu
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Zix » 17 lipca 2014, 12:45

Vampire1984 napisał(a):To dyskusja co lepsze przedni tylny czy 4x4 napęd wiec bez sensu

Bez sensu to jest wystawianie opinii o czymś czego się nie zna. W dyskusji o napędzie przód/tył/4x4 też można używać argumentów sensownych , a można napisać, że tylko napęd na tył jest "dla prawdziwych mężczyzn".
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez szczeslaw » 17 lipca 2014, 12:48

Fakty:
- DSG JEST bardziej awaryjne i droższe w naprawie od skrzyń manualnych
- DSG JEST wygodniejsze od skrzyń manualnych
- DSG daje minimalnie lepsze osiągi
- DSG z łopatkami przy kierownicy może dawać frajdę z jazdy (to już bardziej sprawa subiektywna ;)

Wszystko zależy na co kogo stać i jak użytkuje samochód. Jeżeli kogoś stać i planuje użytkować samochód ~4-5 lat (lub do 150 tys km), to niech bierze DSG. Jeżeli planuje użytkować samochód dłużej, to można się zastanawiać nad trwałością i ew. kosztami napraw.
I to nie jest tak, że DSG są awaryjne w Polsce, bo kupujemy szroty z Niemiec z nie wiadomo jakim przebiegiem. A niestety bardzo często pojawiają się takie argumenty. Nie róbmy sami z siebie dziadów...
Znajomy Fin jeździł poprzednią generacją A3 z 1.4 TSI i DSG przez 3 lata (od nowości) i generalnie większych problemów nie miał, ale pod koniec eksploatacji ze skrzynią zaczęły się jakieś drobne problemy, a w silniku pojawiły się objawy rozciągniętego łańcucha. Sprzedał więc szybko samochód, zanim się sypnęło i... kupił kolejne nowe A3 z 1.4 TSI i DSG :)
Ale jego stać na to, żeby zmienić samochód co 3-4 lata bez problemów, więc po prostu kupuje to, co mu odpowiada. No, może poza silnikiem - tam są chore podatki ekologiczne i różnica w cenie między 1.4 140KM a 1.8 180 w Audi to było wtedy 5000 euro.
W Polsce też jest coraz więcej osób, które na to stać bez większych problemów i postępują w ten sam sposób. Więc jeszcze raz mówię - nie róbmy sami z siebie dziadów.
Jeżeli dla kogoś zakup nowego samochodu jest wielkim wyrzeczeniem i nie stać go będzie na drogie naprawy, to lepiej niech sobie daruje DSG.
Ale w innym przypadku warto kupić.
A co do porównania DSG z klimą, to też uważam, że jest to głupie porównanie, bo klima to nie tylko wygoda, ale i bezpieczeństwo. Przegrzany kierowca, któremu pot zalewa oczy, zachowuje się zupełnie inaczej, niż ten, który odbywa podroż w komfortowej temperaturze.
Poza tym nie porównujmy smażenia się w blaszanej puszcze, w pełnym słońcu w temp. 35 stopni, do konieczności wciśnięcia raz na jakiś czas sprzęgła i ręcznej zmiany biegu.
Jeżeli już miałbym do czegoś porównać automat, to bardziej do... czujnika deszczu lub światła ew. czujników parkowania. Ot - miło mieć i ułatwia życie, ale można się obejść.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Zix » 17 lipca 2014, 12:54

bmelon napisał(a):Czyli wygoda i dużo km rocznie DSG w przeciwnym przypadku manual

Wygoda tak, przebieg niekoniecznie - jak się okaże, że będę miał do pracy 5km, a nie 45 to zmienię auto na benzynę, ale też z automatem.

Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie (oczywiście po przejechaniu się autem z DSG) czy wg Ciebie warto wydać na to pieniądze czy nie. Następnie samemu podjąć decyzję. Tylko tyle i aż tyle.

-- 17 lipca 2014, 12:54 --

szczeslaw napisał(a):...
A co do porównania DSG z klimą, to też uważam, że jest to głupie porównanie, bo klima to nie tylko wygoda, ale i bezpieczeństwo. Przegrzany kierowca, któremu pot zalewa oczy, zachowuje się zupełnie inaczej, niż ten, który odbywa podroż w komfortowej temperaturze.
Poza tym nie porównujmy smażenia się w blaszanej puszcze, w pełnym słońcu w temp. 35 stopni, do konieczności wciśnięcia raz na jakiś czas sprzęgła i ręcznej zmiany biegu.
Jeżeli już miałbym do czegoś porównać automat, to bardziej do... czujnika deszczu lub światła ew. czujników parkowania. Ot - miło mieć i ułatwia życie, ale można się obejść.

Bardzo trafnie to wszystko napisałeś. Zgadzam się z większością Twojej wypowiedzi poza tym powyżej. Dla mnie automat to również bezpieczeństwo, w każdej sytuacji możesz mieć zawsze dwie ręce na kierownicy i jesteś bardziej skupiony na drodze, nie musisz się absorbować zmianą biegów.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez daniel28 » 17 lipca 2014, 13:39

Moi znajomi użytkują auta z dsg i tylko ja mam z nich manual. Większość tych aut to auta z niemiec z przebiegami pewnie od 200 - 300 tys. Jedyne problemy w tych autach to silniki, każdy coś przy nich robił, a nawet była wymiana 1.4 tsi a w 1.8 tsi remonty. Więc o skrzynie to byłbym spokojny, bo to akurat mocna strona tych aut w przeciwieństwie do samego silnika. A dla kogoś, kto zamierza użytkowć dłużej auto powiedzmy 8 - 10 lat może warto rozważyć silniki hondy by spać spokojnie i nie myśleć na zapas co może się stać itp. Koszty utrzymania silnika tsi są naprawdę wysokie, naprawy skrzyni można traktować przy tym jako drobe wydatki. Dla przykładu,wymieniono mi termostat,koszt takiej usługi to 2000 zł,trzeba rozbierać pół auta wraz z rozrządem. W hondzie było by to zapewne 200 zł. Więc jak ktoś rozważa skrzynie dsg obawiając się o koszty serwisu to niech lepiej zacznie od silnika bo może się kiedyś rozczarować.
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez szczeslaw » 17 lipca 2014, 13:46

Zix napisał(a):Bardzo trafnie to wszystko napisałeś. Zgadzam się z większością Twojej wypowiedzi poza tym powyżej. Dla mnie automat to również bezpieczeństwo, w każdej sytuacji możesz mieć zawsze dwie ręce na kierownicy i jesteś bardziej skupiony na drodze, nie musisz się absorbować zmianą biegów.

Tu już można dyskutować. W sytuacji awaryjnej rzadko zmienia się bieg, Najczęściej człowiek instynktownie zmienia kierunek i po prostu hamuje lub przyspiesza. Kwestia trzymania obu rak na kierownicy, to już kwestia nawyków. Jak ktoś lubi prowadzić jedną ręką, to nawet mając automat będzie tak jeździł. A umówmy się, że oderwanie ręki od kierownicy na 1-2 sekundy na zmianę biegu, nie powoduje jakiegoś wielkiego zagrożenia. Naprawdę nie wiem jaki musiałby być zbieg okoliczności, żeby dokładnie w chwili zmiany biegu nastąpiło dokładnie takie zdarzenie, które WYMAGA trzymania kierownicy oburącz. Co oczywiście nie wyklucza, że coś takiego może się stać.
Co do skupienia, to też kwestia dyskusyjna. Jeden będzie bardziej skupiony na jeździe, a inny znudzony i rozkojarzony (co już nawet w tym wątku było poruszane).
Dlatego dla mnie klimatyzacja dużo bardziej wpływa na bezpieczeństwo, niż automatyczna skrzynia biegów. No chyba, że ktoś jest świeżym kierowcą i jeszcze nie ogarnia wszystkiego odruchowo, tylko nad każdym ruchem się zastanawia.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez tatian » 17 lipca 2014, 14:28

Może już tak wystarczy tego spamu w tym temacie, bo aż już się tego nie chce czytać. Ile dni jeszcze można pisać? Jedni wolą córkę, drudzy wolą teściową. Kolega rozpoczął temat, ale od początku już i tak miał wyrobione zdanie, nie kupię, bo za dużo trzeba dopłacić, więc po co to dalej ciągnąć. Zamknąć temat. Wystarczy już za i przeciw, a temat uważam za wyczerpany.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez bmelon » 17 lipca 2014, 14:56

Tak to prawda zakładałem manual. Jednak nie było to w 100% przesądzone dlatego powstał temat. Dziś zamawiając auto pojechałem jeszcze DSG. Jazda nie przekonała mnie do zainwestowania w to rozwiązanie ale to bardziej z personalnych preferencji. Jechało się przyjemnie choć dla mnie 8kpln za to rozwiązanie to wygórowana cena. Dziękuję za wszyskie opinie w temacie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez szczeslaw » 17 lipca 2014, 15:36

tatian napisał(a):Może już tak wystarczy tego spamu w tym temacie, bo aż już się tego nie chce czytać. Ile dni jeszcze można pisać? Jedni wolą córkę, drudzy wolą teściową. Kolega rozpoczął temat, ale od początku już i tak miał wyrobione zdanie, nie kupię, bo za dużo trzeba dopłacić, więc po co to dalej ciągnąć. Zamknąć temat. Wystarczy już za i przeciw, a temat uważam za wyczerpany.

To ja jeszcze raz zaspamuję, ale muszę się do tego odnieść.
Idąc Twoim tokiem rozumowania, 90% (albo i więcej) wątków na tym forum można by było zamknąć. Czemu jeszcze nie zamknięto wątków "jakie wybrać tarcze" albo "jakie wybrać klocki"? Przecież jeden woli córkę (np. Brembo), drugi teściową (np. TRW). A skoro tak, to bez sensu to ciągnąć. Zamknąć w cholerę!
To jest FORUM, z założenia, WYMIANY INFORMACJI, więc informacjami i/lub przemyśleniami bądź doświadczeniami się wymieniamy.
Wprowadźmy na forum cenzurę i zamykajmy każdy temat, który zdaniem moderatora się wyczerpał, bo już odpowiedziano, albo ktoś już i tak podjął decyzję, a jutro tego forum nie będzie, bo nikt tu nie będzie wchodził, albo będzie się bał napisać. Możemy jeszcze pytających zacząć odsyłać do tych zamkniętych tematów nie zważając na to, że ktoś ma np. podobny, ale trochę jednak inny problem. I gdzie taka osoba będzie wtedy miała zadać pytanie? A już widziałem "forumowych purystów", którzy tak się mniej więcej zachowywali, zwłaszcza w stosunku do nowych.
Pamiętaj, że temat ten pewnie przeczyta więcej osób zainteresowanych DSG, a nie tylko bmelon. To że on podjął decyzję, nie znaczy że inni też to zrobili i być może ten temat im w jakiś sposób pomoże.
Koniec spamowania z mojej strony.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez Zix » 17 lipca 2014, 17:20

szczeslaw napisał(a):...

:brawo:
Dokładnie tak. Na zagranicznych forach nie widzę takiego narzekania czy wykasowywanie części tematów. Niejednokrotnie podczas dyskusji dowiadujemy się przypadkiem innych ciekawych rzeczy, które potem lądują w koszu bo moderatorzy uznają, że są niezwiązane z tematem.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: DSG - za i przeciw (czy warto to mieć)

Postprzez barteq73 » 17 lipca 2014, 18:45

No to ciągnę dalej, źle zostałem zrozumiany,porównując skrzynię z klimą, chodziło mi o różnię pomiędzy klimatyzacją manualną a klimatyzacją automatyczną. A dodam że jazda po mieście jeszcze bardziej pomaga w przypadku DSG, jak pisałem nie ma sprzęgła więc ruszanie też odbywa się płynnie. Naprawdę jeździłem różnymi autami, i nie widzę żadnych minusów samochodu z DSG, poza wspomnianymi awariami.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barteq73
Sport
Sport
 
Posty: 347
Dołączył(a): 20 kwietnia 2008, 17:59
Lokalizacja: Polska
Auto: XL DSG
Silnik: TDI pompowtryski PD

Następna strona

Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość