Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Chiptunning Leona 5F

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Chiptunning

Postprzez Neverenough » 7 sierpnia 2014, 12:05

Wystarczy spojrzeć jaki ma potencjał więc przy tych 140 Ps nie jest mocno obciążony :-)
Zobacz Profil
Neverenough
Stella +
Stella +
 
Posty: 65
Dołączył(a): 30 czerwca 2014, 20:31
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Leon FR 5F +
Silnik: benzyna 1.4

Reklama

Re: Chiptunning

Postprzez wodzik » 7 sierpnia 2014, 18:51

Potencjał to czego? po czym Kolega wnosi?

Wysilony silnik to prosta droga do szybkiego uszkodzenia... TSI są super silnikami (nie bez kozery są szereg lat Engine of the Year) póki się nie zepsują... niestety nie są długowieczne i to jest ich największa (i chyba jedyna) wada...
Będziesz Miał Wydatki

Obrazek
Zobacz Profil
wodzik
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, 19:31
Auto: X3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 8 sierpnia 2014, 22:12

Na pewno wysilenie nie zwiększa trwałości - ale to chyba wszyscy wiemy.
Ale zwróćcie uwagę, że na rynku seryjnych 1.4T o mocy 170 - 180 KM też trochę jest.

Na przykład:
Audi A1 1.4 TFSI 185 KM
ABARTH 1.4 TJET 180KM
Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 KM
Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir 170 KM

Żeby było jasne - to nie dla mnie i nie popieram. Ale jak widać nie tylko użytkownicy to robią na własną rękę...
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez wodzik » 9 sierpnia 2014, 07:19

Zauważ, ze samochód z fabrycznie podniesiona mocą w tym samym silniku ma zwykle inny osprzęt i w tym jest różnica...
Będziesz Miał Wydatki

Obrazek
Zobacz Profil
wodzik
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, 19:31
Auto: X3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 9 sierpnia 2014, 09:24

Hmmm. No niby tak, ale teraz mówimy o trwałości samego silnika.

Poza tym pewnie Ci co się zdecydowali wierzą, że tuner sprawdza możliwości osprzętu i zachowuje rozsądek ;)
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Neverenough » 9 sierpnia 2014, 11:02

Przyśpieszenie 0-100 1.4 TSI 140 z zamontowanym boxem - ca. 7 s

https://www.youtube.com/watch?v=12tKEA6slko
Zobacz Profil
Neverenough
Stella +
Stella +
 
Posty: 65
Dołączył(a): 30 czerwca 2014, 20:31
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Leon FR 5F +
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 10 sierpnia 2014, 11:00

Wśród leonów (benzyna) najlepiej na upgrade mocy nadaje się IMHO 1.8TSI. Ma fabrycznie przycięty moment obrotowy do 250Nm (tyle samo daje 1.4TSI). Jednym z powodów jest zastosowana skrzynia DSG (wg producenta dostosowana do 250Nm), ale posiadacze manualnej skrzyni mogą się tu czuć nieco bezpieczniej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 10 sierpnia 2014, 11:08

Tuningowanie silnika z DSG, to dla mnie proszenie się i gwarantowane kłopoty i oczywiście utrata gwarancji na dzień dobry, bo bez problem będzie widać, że tuningowany silnik, a skrzynia nie wytrzymała. Z manualem też nie jesteśmy tacy cacy, bo jestem pewien, że producent nie przewiduje marginesu nadmiaru mocy i robi na styk, zresztą manualne skrzynie też mamy do 200 czy 250 Nm.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 10 sierpnia 2014, 11:13

No właśnie trzeba sprawdzić na ile jest ta skrzynia - gdzie VAG i w jakich konfiguracjach pcha ten silnik, z jakimi skrzyniami.
Wcale nie jest powiedziane, że zapasu nie ma. W moim poprzednim 1.4T Opla było 200 Nm. Skrzynia była na 320 z tego co pamiętam ;)
Sprawdzone w oficjalnej specyfikacji GM.
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 10 sierpnia 2014, 11:37

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... nsmissions
życzę artkowi powodzenia:D
Może zapas jest do 250 max 300 plus suche sprzęgło, ale skraca się dramatycznie jej trwałość, inna sprawa, że na pewno nie będzie o ten samochód dbać delikatnie, więc jeszcze szybciej coś tam padnie przez bardziej wysilone części.
Poza tym podejrzane dla mnie, że ma aż 235 KM i 350NM skoro na ich stronie nie ma nic o modyfikacji samym chiptuningiem na taką moc, a jest czym się dla nich chwalić. I jakoś żadnego wykresu nadal nie wrzuciłeś kolego
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 10 sierpnia 2014, 11:40

@Vampire, to jest oczywiste - większe obciążenia będą skracały żywotność, dotyczy to każdego układu mechanicznego (i nie tylko). Jak ktoś chce to robić, niech robi (najwyraźniej go stać:)). Nie wiem jak się ma do tego prawo, gdzie w dowodzie podawana jest max. moc. Tu już jednak za daleko odchodzimy.

Co do konkretów, z marketingowego pkt widzenia nie byłoby dobrze gdyby Leon FR (tam tylko jest silnik 1.8TSI) nadto zbliżył się do Cupry, w ten czy inny sposób musi być zaprogramowana wyczuwalna róznica pomiędzy tymi modelami.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 10 sierpnia 2014, 11:47

Stać nie stać, ale potem kolejny właściciel, który odkupił od niego igiełkę będzie miał kłopot. O to mi chodzi, na bank nie pochwali się tym przy odsprzedaży:D
Różnica jest w osprzęcie i niektórych wytrzymalszych podzespołach.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 10 sierpnia 2014, 11:56

Troche offtopic - nie pochwali się, chyba że żonie (ni byłej) będzie oddawał ;) Ludzie od lat przekręcają liczniki, sprzedają powypadkowe jako "prawie nowe Niemieckie". Nie że to pochwalam, tylko nie ma co dzielić włosa na czworo, a ew. zastanowić się jak sprawdzić faktyczne zużycie samochodu. Moje auto, mogę do niego lać wodę, nikomu nic do tego.

Z mechanicznego pkt widzenia możemy mówić o dwóch obszarach:
- zużycie części spowodowane tarciem i ich wzajemnym oddziaływaniem na siebie.
- uszkodzenie spowodowane nadmiernym obciążeniem, zmęczeniem materiału (np. skręcenie wałka), co przy lekkim zwiększaniu mocy nie ma praktycznie prawa wystąpić.

Tu taka ciekawostka jak ponoć w DSG7 można wymienić sprzęgło by przenosiło znacznie większy moment obrotowy (nie znam budowy skrzyni, więc w detale nie wchodzę):
http://www.vagoc.co.uk/vb/showthread.php?t=13155
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 10 sierpnia 2014, 12:09

65KM i 100NM to dość duża różnica-Chipy to 30-35 KM/50-60NM. Poza tym..szczerze? Nie chce mi się wierzyć, że samym chipem zrobili mu 235/350, bo przejrzałem kilka innych firm i max co oferują to 215/320.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Neverenough » 10 sierpnia 2014, 16:13

Panowie,

Golfa 7 GTI robi się na ok. 300 KM - w papierach bez pakietu Performance ma 220 a na hamowni wychodzi, że maja po 250 :)

Poprzednie 1.8 TSI 160 robi się spokojnie na 210 KM i auta przejeżdżają bezawaryjnie tysiące kilometrów :)

Skoro mówi się, że bezpieczny przyrost to ok. 20 % mocy seryjnej to teoretycznie dla 1.4 TSI 140 bezpiecznym wynikiem będzie ok. 170 PS i 300 nm...

Czas pokaże jak to będzie w praktyce :)

Ja ze swoim czekam do 10 tyś kilometrów i montuję boxa :)
Zobacz Profil
Neverenough
Stella +
Stella +
 
Posty: 65
Dołączył(a): 30 czerwca 2014, 20:31
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Leon FR 5F +
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 10 sierpnia 2014, 16:48

Taaaa i oczywiście reszta podzespołów tworzących i przenoszących moc jest ta sama co w 1.2 tsi...
Można zrobić z 2 litrów 500 koni, tylko pytanie ile to wytrzyma i o ile większy koszt będzie stworzenia tak wysilonego silnika w porównaniu do nie wysilonego.
Właśnie tysiące ale czy dziesiątki tysięcy? Szczerze wątpię, skoro nie wysilone standardowe jednostki trapią problemy przy 100 tys czy mniej, to tym bardziej stuningowane dużo wcześniej.
1.4/140 robią na chipie niecałe 200 koni 300Nm.
I chyba mylisz tu pojęcia. Fabrycznie stworzony silnik 2.0 300KM na który jest gwarancja do stuningowanego w jakiejś firmie ma się jak rower do motorynki. Niby to samo ale jednak nie do końca
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Neverenough » 10 sierpnia 2014, 17:13

Leon nie będzie moim pierwszym autem z dłubniętym silnikiem TSI :)

Sprzedałem Scirocco z 2009 roku z silnikiem 1.4 TSI 160 KM z przebiegiem 110 000 tyś km. Na programie przejeździłem ok 70 tyś, bez problemów :)

Ja już przestaję teoretyzować o awaryjności w tym temacie, pozdrawiam :)
Zobacz Profil
Neverenough
Stella +
Stella +
 
Posty: 65
Dołączył(a): 30 czerwca 2014, 20:31
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Leon FR 5F +
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 10 sierpnia 2014, 17:28

Proces produkcji zmienia się na przestrzeni lat, de facto Seaty, VW, Audi, Skody korzystają z tych samych podzespołów. Nie opłaca się w silnikach o różniej mocy zawsze stosować innych elementów (im większa różnorodność, tym większe koszty produkcji, wieksze magazyny części etc). Klient Musi się bać "przetaktowywania" (celowo używam tego sformułowania, bo jest bardzo duża analogia z procesorami), bez tego producent nie zarobi na mocniejszych modelach. Diabeł jest tam gdzieś w szczegółach, mogą być inne tarcze, zaciski, sprzęgła co może zmienić szybkość zużycia.

Jest też druga strona medalu, te same elementy, ale są "programowane" na zużycie (większość zysków producentów to części zamienne).

Praktyka? Moim zdaniem w nowych modelach to zawsze pewna niewiadoma. Za 2-3 lata będziemy znacznie więcej wiedzieli o tym jak wytrzymałe są obecnie produkowane silniki/skrzynie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez SauronRzeznik » 11 sierpnia 2014, 15:55

daniel28 napisał(a):Jak bym miał 1.4 140 to raczej bym mu tego nie zrobił. Technologia, technologią ale ten silnik i tak jest już dobrze obciążony, poprzednie 1.4 180 raczej długo nie cieszyły użytkowników.


Dlaczego 1.4 140/180 ma być bardziej obciążony niż 1.8 180/235? Procentowo przyrost mocy jest podobny, a początkowy stosunek mocy do pojemności identyczny. Zresztą nawet sam VAG zwiększył moc tego 1.4 do 150KM przy bardziej wyśrubowanych normach na MY2015.
Zobacz Profil
SauronRzeznik
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 2 marca 2014, 15:47
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 11 sierpnia 2014, 22:23

SauronRzeznik napisał(a):Dlaczego 1.4 140/180 ma być bardziej obciążony niż 1.8 180/235? Procentowo przyrost mocy jest podobny, a początkowy stosunek mocy do pojemności identyczny. Zresztą nawet sam VAG zwiększył moc tego 1.4 do 150KM przy bardziej wyśrubowanych normach na MY2015.

Znalazłem na sieci 2 wykresy serii pochodzące od użytkowników 2 silników: 1.4 TSI i 1.8 TSI.
Hamownia tune-up.pl. Nałożyłem je na siebie - oto efekt:
Obrazek Szare krzywe dla 1.8 TSI.

Moje wnioski jako laika:

Można przyjąć, że do 4000 obr/min charakterystyki silników są prawie identyczne - przy większym obciążeniu (momentem) 1.4TSI.
A 0-4000 obr/min to główny zakres eksploatacji silnika.

Jeżeli zakładamy, że silnik 1.8TSI ma większe możliwości niż 1.4TSI to znaczy, że w zakresie 0-4000 obr/min 1.4 TSI jest już seryjnie bardzie obciążony w stosunku do możliwości silnika.
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez artek_27 » 12 sierpnia 2014, 17:00

Witam
Widzę jak zwykle temat chiptunning zszedł na drugą linię zamiast pytań jak się sprawuję to oczywiście rzucanie głupich tekstów o sprzedaży użytkowaniu itd nie będe pisał po raz kolejny jak jest w Szwecji bo tu ten co kupuję auto nie musi SN....ć w gacie bo tu auta do 7 lat i 150 tys km sprzedają z ubezpieczeniem nawet zwykli handlarze tak że jak to vampire i inii piszą o moją igiełkę nie muszą się bać bo nawet jak padnie to nowemu właścicielowi to zrobią za free :boks:

Co do tego jak vampire twierdzi że się nie pochwaliłem na forum wykresem bo nie mam czym się chwalić zrobione to jest dla mnie miał być wklejony szybciej ale po tych wszystkich narzekaniach aż się nie chcę człowiekowi w ogóle wypowiadać na forum.. vampire jak byś uważnie czytał to w pierwszym poście napisałem że po wstępnych rozmowach spróbują zrobić 235 i 350 nigdy nie napisałem że tyle mam !!!!!!!
A mam 227hp i 312NM na 95 na 98 może będzie 231 i 322Nm z tego względu że te 30NM bez wymiany kompletnego wydechu nie dadzą nic więcej w osiągach , następna sprawa vampire dzisiaj odebrałem wykres z hamowni i rozmawiałem z gościem dłużej i w Szwecji te skrzynie robią nawet na 369Nm i na razie nikt nie przyjechał z reklamacją a ja od chipa też już zrobiłem prawie 7tyś i jakoś nic nie szarpie stuka tylko zapie.....a a mina gości w 1,4 i 1,8 tsi tdi seat ,vw ,vw gti ,skoda rs , bmw e90 325i i jeszcze paru co wąchali spaliny bezcenna i ja mam tyle do powiedzenia na temat chipa i głupich komentarzy :-P , link do wykresu żeby nie było że artek chipa zrobił i się nie pochwalił . Z drugiej strony nie widzę tylko tych mądralińskich żeby co kol wiek robili ze swoimi autami oprócz mądrowania i narzekania np kupili głupiego boxa jak jest taki bezpieczny i daję takie przyrosty mocy aha zapomniałem gwarancja was blokuje i odsprzedaż auta bo wszyscy solidarnie będziecie mówić że użytkowaliście box i jezdziliście tylko do 2500obrmin tylko w niedziele do kościoła :mrgreen:


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d7d ... bc1e7.html
Było
BMW e39 525i
A6C6 4.2 FSI
S6C6 5.2 FSI
Jest
Seat Leon ST 5F DSG 1.8 TSI
Seat Cupr 5F Stage 2 393Hp/527Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek_27
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 12 stycznia 2014, 00:17
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Neverenough » 17 sierpnia 2014, 10:46

Parę dni temu oficjalnie wypuszczono urządzenie, które łączy się z najnowszymi ECU w naszych autach (silniki TDI i TSI) i umożliwia programowanie poprzez OBD :twisted:

Czekamy na polskich tunerów...
Zobacz Profil
Neverenough
Stella +
Stella +
 
Posty: 65
Dołączył(a): 30 czerwca 2014, 20:31
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Leon FR 5F +
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez psiko » 17 sierpnia 2014, 11:47

artek_27 masz w 100% rację :brawo:
To forum było głównie o modyfikacjach.
Temat Leona 3 to głównie narzekanie a mody
ograniczają się do zakładania mniejszych kół bo na
18 jest twardo ;-)
Obrazek

Była Cupra :-( Altea XL :-( Leon ST FR :-(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
psiko
Sport
Sport
 
Posty: 450
Dołączył(a): 7 czerwca 2007, 12:31
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW B7 Variant
Silnik: turbo diesel inny

Re: Chiptunning

Postprzez artek_27 » 17 sierpnia 2014, 12:31

psiko
No i wszystko w temacie :-D
Było
BMW e39 525i
A6C6 4.2 FSI
S6C6 5.2 FSI
Jest
Seat Leon ST 5F DSG 1.8 TSI
Seat Cupr 5F Stage 2 393Hp/527Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek_27
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 12 stycznia 2014, 00:17
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 17 sierpnia 2014, 13:49

Panowie, trochę się nakręcacie. Jest forum to i dyskusja. A w niej każdy może mieć inne zdanie.
1.8 tsi to świeży temat - to i opinie sceptyczne.
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez artek_27 » 17 sierpnia 2014, 15:31

Nie że się nakręcamy tylko jak będzie temat o skutkach chiptunningu w 1.8tsi to niech wtedy się wypowiadają ile chcą i jak chcą narazie smie twierdzić ze przez te 3lata trwania gwarancji może 5% ludzi posiadajacych leony zdecyduje sie zrobić chip albo założy boxa a narazie nikt tego nie zrobił z forumowiczów a wypowiadaja sie jak by to oni mieli mody i skrzynie sypaly sie jak zapałki więc nie widzę sensu poruszać tematu co się może stać po chipie jak nikt jeszcze nie zrobił moda i nic jak narazie nikomu sie nie sypło
Było
BMW e39 525i
A6C6 4.2 FSI
S6C6 5.2 FSI
Jest
Seat Leon ST 5F DSG 1.8 TSI
Seat Cupr 5F Stage 2 393Hp/527Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek_27
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 12 stycznia 2014, 00:17
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez rafko1 » 17 sierpnia 2014, 19:02

Jeśli takimi modyfikacjami zajmie się dobry tuner +dobra hamownia określi max to nie ma obaw .Ja jednak to uczynię dopiero po gwarancji .artek_27 fajne osiągi ma twoja fura ja takich pewnie nie uzyskam bo mam 1.4 .pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez Neverenough » 18 sierpnia 2014, 07:32

rafko1, w przypadku 1.4 TSI 140 do osiągnięcia jest spokojnie 170-180 PS i 300 płaskich niutonometrów :-)
Myślę, że przy takich parametrach i masie Leona będziesz w stanie zaskoczyć nie jedno mocniejsze auto, np. pod względem elastyczności...
Zobacz Profil
Neverenough
Stella +
Stella +
 
Posty: 65
Dołączył(a): 30 czerwca 2014, 20:31
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Leon FR 5F +
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez miroA3 » 13 września 2014, 15:20

No to już jest, zadne boxy, żadne 0.5 stage

pełny stage 1 dla silnika 2.0TSI, wkrótce inne oparte o Simos12/18 (TSI trzeciej generacji )
soft wgrywany przez złącze OBD beż żadnej ingerencji

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 919&type=1


2.0TSI 220PS/350Nm ( pomiar na hamowni dał bonus na 245PS/380Nm, to akurat normalne, starsze TSI miały większe bonusy )
samym programem udało się zrobić to ( należy pamiętać że CS nie jest tunerem który ma parcie na wynik, jeśli zrobili tyle, znaczy że dało się więcej, są rezerwy )

Obrazek


auto ze skrzynią DSG !
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 13 września 2014, 17:55

miroA3 jakie Ty masz autko? W nazwie nicka A3, w podpisie FR a chip na 2.0 RS...

A mod super :)
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez miroA3 » 13 września 2014, 18:21

Kai, mam FR-a 1P 2.0TSI :)
wcześniej kilka a3( jedną wciąż mam ), a nick właściwy był już lata temu na tym forum zajęty :wink:
a mod nie mojego auta, tylko pokazanie że CS już robi nowe sterowniki, nie żadne boxy, tylko pełnowartościowy soft dla TSI trzeciej generacji z simos 12/18

wiadomo było że nowe TSI mają gifty porównywalne ze starszymi TSI ( np u mnie seria miała 248 ( 211 bazowe ))
wiadomo było że turbo jest troche wydajniejsze ( też IHI, odpowiednik starej K03 )
ale to co da się zrobić samym softem przerosło oczekiwania, a nie jest to hard . na boxie lajtowym robili pod 290..
Można sobie też zażyczyć opcje ograniczenia momentu obrotowego na poszczególnych biegach żeby uniknąć uślizgu kół.

no i jest to Stage 1, co będzie jak zrobią wydech, albo chociaż DP

8)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Marcin_1p » 13 września 2014, 18:44

O dzizasss, przyrost konkretny... i nie dużym kosztem...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 13 września 2014, 18:47

miroA3 napisał(a):Kai, mam FR-a 1P 2.0TSI :)
Z modem też? ;)
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez miroA3 » 13 września 2014, 19:29

KAI napisał(a):Z modem też? ;)


no ba :-D

viewtopic.php?f=5&t=38003&p=493352&hilit=cczb#p493352


a wracając do softu w nowym 2.0 ( wkrótce również 1.8 )
oczywiście tryby jazdy zostają, można nawet zrobić program tak, że na ECO jest serią
a na NORMAL i SPORT auto jest zawirusowane :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Klikoś » 13 września 2014, 19:37

Ciekawe co na to sprzęgło powie... Ten moment to chyb za mocno dokoksowany.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez noktoto » 13 września 2014, 21:40

Ładnie :)

A jak się to ma do gwarancji? Tzn wcześniej jeśli serwis na siłę nie szukał to było ok, a jak jest teraz?

Ta górka Nm na początku to też dla mnie zbędna. Wystarczyłoby płaskie 450 ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Marcin_1p » 13 września 2014, 22:45

I po raz kolejny zapytanie o gwarancję... A co ma być?
Jak sie nic nie dzieje z autem to jedziesz wymienić olej i tyle...
Jest problem, to wracamy do serii...
Wszystko jest do obejścia...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 13 września 2014, 22:54

Klikoś napisał(a):Ciekawe co na to sprzęgło powie... Ten moment to chyb za mocno dokoksowany.

Sprzęgło to moim zdaniem najmniejszy problem. Jak ktoś ma na chip to i na sprzęgło musi mieć ;)
Zwykła część eksploatacyjna - zrobiona po to żeby ją od czasu do czasu zmieniać. A po czipsie wiadomo, że częściej...
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez noktoto » 13 września 2014, 23:09

Marcin_1p napisał(a):Wszystko jest do obejścia...

O to się pytam. Czy jest to do obejścia? Bo to wcale nie jest to takie oczywiste. Nie wiem czy powrót do serii załatwi sprawę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Klikoś » 13 września 2014, 23:12

Marcin_1p napisał(a):Jest problem, to wracamy do serii...

To nie jest takie proste. Jest chyba licznik programowań ecu.
KAI napisał(a):Sprzęgło to moim zdaniem najmniejszy problem. Jak ktoś ma na chip to i na sprzęgło musi mieć
Zwykła część eksploatacyjna - zrobiona po to żeby ją od czasu do czasu zmieniać. A po czipsie wiadomo, że częściej...

No właśnie nie musi. Dobry soft przy normalnym użytkowaniu nie powinien mieć większego wpływu na zużycie sprzęgła. No chyba, że kierowca kat, ale to w sumie i w serii sprzęgło zabije.
Tam siedzi jakieś pancerne sprzęgło, że z serii 380 (realnej), wytrzyma 470+nm? :roll:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Marcin_1p » 13 września 2014, 23:24

Przede wszystkim nie każdy serwis szuka od razu haczyka na klienta :wink:
Mam znajomych którzy podczas gwarancji troche modzili, były to głównie softy...
jednak w czasie serwisu ogarniali serię aby nie było jakiś niedomówień...
Generalnie nie spotkałem się z sytuacją aby serwis zakwestionował jakąś zmianę...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez noktoto » 13 września 2014, 23:31

Marcin_1p napisał(a):Przede wszystkim nie każdy serwis szuka od razu haczyka na klient

I faktycznie dzięki temu drobne mody jeszcze w 1P nie stanowiły problemu. Ale z tego co się słyszy na temat nowych samochodów sprawa nie wydaje się taka prosta. I o to własnie się pytam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Marcin_1p » 13 września 2014, 23:55

noktoto napisał(a):I faktycznie dzięki temu drobne mody jeszcze w 1P nie stanowiły problemu.

bo prawdopobnie producent nie szukał problemu w zmianie kodowania...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Neverenough » 14 września 2014, 08:49

Odnośnie gwarancji,

Podczas odbytej rozmowy telefonicznej, ok. miesiąca wstecz, Patryk z CS powiedział, że robienie 1.4 tsi i 1.8 tsi poprzez OBD od razu wiąże się z utratą gwarancji przy pierwszej wizycie w ASO :wink:

Pzdr
Zobacz Profil
Neverenough
Stella +
Stella +
 
Posty: 65
Dołączył(a): 30 czerwca 2014, 20:31
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Leon FR 5F +
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez tomek13 » 14 września 2014, 09:48

A te nowe diesel'e CR to przez co się "chip"uje? tez OBD?
Zobacz Profil
tomek13
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 10 marca 2014, 16:53
Lokalizacja: KT
Auto: Leon
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez bartek04 » 14 września 2014, 15:43

z 1,9 tdi 105 jest już 140 km, ale zdało by się więcej cóż Koledzy eksperci polecą ?
Zobacz Profil
bartek04
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 3 maja 2014, 12:07
Auto: Leon 2
Silnik: BXE 1.9

Re: Chiptunning

Postprzez komoornik » 14 września 2014, 15:58

Koledzy eksperci polecą, żeby patrzeć w jakich tematach się dodaje wpisy.
Zobacz Profil
komoornik
Sport
Sport
 
Posty: 206
Dołączył(a): 9 marca 2014, 08:36
Auto: Golf 7.5 1.5 TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez IroN_87 » 14 września 2014, 18:30

Na jakimś forum czytałem, chyba skody? Ze serwis pierwsze co robi to sprawdza licznik programowań ecu jesli wystąpi jakas awaria napędu i osprzętu.
Sent from my Lumia 820 using Tapatalk
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez miroA3 » 19 września 2014, 12:20

Posiadacze nowych 1.4 na platformie MQB też doczekali się już "pełnokrwistych" softów, nie żadnych boxów
Oprogramowanie oczywiście wgrywane przez OBD.

Stage 1 ( tylko i wyłącznie program )
1.4TSI 122PS/200Nm
zmierzona 135PS/220Nm

po programie :

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 19 września 2014, 12:25

Nieźle. Krzywa momentu robi wrażenie...regularna i płaska
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości