



Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
KAI napisał(a):No. Elektryczną regulację fotela ja też bym wziął
jaceku napisał(a):[list] - CUPRA z przebiegiem 100km (nowa) przy rozgrzanym silniku, potrzebowala minimum 7,7 l/100 paliwa (tryb mieszany-głównie miedzymastowo, bardzo bardzo spokojnie, dystans 22 km);
- przy naprzemian b.dynamicznej i spokojnej jeździe miejskiej auto potrzebowało 11-12 l/100,
- najgorzej było jak odpaliłem auto z zimnym silnikiem (rano były tylko 3 stopnie)to zużycie paliwa przy praktycznie spokojnej jeździe z Gliwic do Jastrzebia (jadąc A1)z prędkością do 120 a maks 140 km/h wyniosło ok 9,2 l/100 po dystansie ok 50 km... przez pierwsze 5-10 km spalanie wynosiło 12-15l/100km
nie wiem czy jest wyraźna różnica w spalaniu na korzyść wersji 1,8... ktoś porównywał te wersje?
Oracle napisał(a):Tu nie chodzi o dynamiczniejszą jazdę, tylko o jazdę "na zderzaku". U mnie Front Assist zareagował (w sensie - dał sygnał optyczny i dźwiękowy) dwukrotnie - raz podczas jazdy na tempomacie na szóstym biegu kiedy samochód przede mną zwolnił do zbyt małej prędkości (dla tego biegu), a drugi raz kiedy z dość dużą prędkością podjechałem do samochodu stojącego na światłach. Szczerze powiedziawszy, to obie te sytuacje sam z premedytacją sprowokowałem, bo chciałem sprawdzić, czy wszystko działa jak należy. Zwykle jednak system nie reaguje na dynamiczną jazdę - zakładam więc, że FA nie interweniuje, kiedy wykryje, że kierowca zdejmie nogę z gazu, bądź sam zaczyna hamować. Widocznie system uznał, że jednak zbyt szybko zbliżasz się do pojazdu z przodu i stąd taka reakcja. Według mnie Front Assist działa tak, jak powinien działać, wykrywa nawet motocyklistów, no i doskonale sprawdza się to z tempomatem, mimo, że mam manualną skrzynię biegów.
2. Druga kwestia to czy czujniki tylko na tył różnią się od OPS tylko czujnikami na przodzie czy jeszcze jakąś wizualizacją na ekranie dotykowym ?
kososki napisał(a):Panowie,
planuję gdzieś na początku roku zaopatrzyć się w Cuprę więc powoli przeglądam sobie różne opcje i mam parę wątpliwości co do doboru wyposażenia.
1. Pierwsza i zasadnicza kwestia, która mnie nurtuje to czy brać DSG czy manual ? Wiecie może gdzie w Warszawie (ew. Poznaniu) można dorwać wersję DSG do testów ?
2. Druga kwestia to czy czujniki tylko na tył różnią się od OPS tylko czujnikami na przodzie czy jeszcze jakąś wizualizacją na ekranie dotykowym ?
3. Kolejna kwestia to nagłośnienie. Cały czas byłem na TAK, później na tutaj forum dowiedziałem się, że dokładają raptem 2 głośniki, a dzisiaj w czasie jazdy usłyszałem, że ponoć reszta głośników też jest lepszej jakości. Nie wiem ile w tym prawdy, ktoś coś wie więcej na ten temat ?
4. Panoramiczny dach - wciąż nie wiem czy jest sens dopłacać prawie 4k zł. Niby fajny gadżet, ale czy nie jest głośniej w kabinie (przy zamkniętym dachu) w stosunku do zwykłego ?
kososki napisał(a):1. Pierwsza i zasadnicza kwestia, która mnie nurtuje to czy brać DSG czy manual ? Wiecie może gdzie w Warszawie (ew. Poznaniu) można dorwać wersję DSG do testów ?
kososki napisał(a):4. Panoramiczny dach - wciąż nie wiem czy jest sens dopłacać prawie 4k zł. Niby fajny gadżet, ale czy nie jest głośniej w kabinie (przy zamkniętym dachu) w stosunku do zwykłego ?
1. Pierwsza i zasadnicza kwestia, która mnie nurtuje to czy brać DSG czy manual ? Wiecie może gdzie w Warszawie (ew. Poznaniu) można dorwać wersję DSG do testów ?
psiko napisał(a):Była w Komecie przy Marsa nie wiem czy jest trzeba zadzwonić![]()
Vampire1984 napisał(a):Możesz podsumować co wybrałeś ogólnie za silnik kolor i wyposażenie?
kososki napisał(a):a główny powód to ładniejszy wyświetlacz pomiędzy zegarami
kososki napisał(a):ACC nie potrzebuję, jak będę chciał równo jechać to zwykły tempomat mi wystarczy
bmelon napisał(a):Czy działa Wam system awaryjnego dohamowania? Bo u mnie coś nie bardzo chce.
kososki napisał(a):Pytałem się o wyświetlacz Navi i jeśli dobrze zrozumiałem Pana w salonie to wyświetlacz centralny jest taki sam. Różnią się te pomiędzy zegarami. Testując manuala otwarłem sobie okno nawigacji i nie wyglądała zbyt porywająco. Zdecydowanie wolę pod tym względem 8,4'' tablet z wyświetlaczem AMOLED. W navi odstrasza mnie też ciągła aktualizacja map - obecnie w Polsce ciągle pojawia się nowa droga, jakiś nowy fragment ekspresówki itd. i obawiam się, że wbudowana mapa nie dorówna Google Maps. Reasumując póki co jestem bardziej na NIE, ale może do stycznia cennik nawigacji w Leonie "znormalnieje".
kososki napisał(a):Odnośnie ACC w manualu to jak to wygląda ? Chodzi mi o kwestię gdy zmieni się bieg to tempomat nadal działa czy też jak w przypadku zwykłego trzeba go ponownie aktywować (resume czy jakoś tak) ?
Poli241 napisał(a):Nie wiem czy tak jest tylko w ACC, czy rowniez w zwyklym tempomacie
Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości