Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Oleje, filtry do Leon 3, diesel - benzyna

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez daniel28 » 6 listopada 2014, 23:43

W Radomiu . Wisiał cennik wymiana oleju 50 zł netto. Pytałem o wymianę to powiedziała 160 to się zgodziłem.
Nie miałem wyjścia bo kolejny serwis to Wawa lub lublin więc tak wyszło. Na koniec do zapłaty 280 , pytam za co?
A ona za diagnostykę dodatkowo 120 tak mają od zawsze. Dziękuję omijać Szerokim łukiem!

-- 6 listopada 2014, 22:49 --

Jeszcze dodam, że mam wydruk 20 kartek a4 z kompa, umyli auto, odkuzyli za co serdecznie dziękuję.

-- 6 listopada 2014, 23:43 --

daniel28 napisał(a):W Radomiu . Wisiał cennik wymiana oleju 50 zł netto. Pytałem o wymianę to powiedziała 160 to się zgodziłem.
Nie miałem wyjścia bo kolejny serwis to Wawa lub lublin więc tak wyszło. Na koniec do zapłaty 280 , pytam za co?
A ona za diagnostykę dodatkowo 120 tak mają od zawsze. Dziękuję omijać Szerokim łukiem!

-- 6 listopada 2014, 22:49 --

Jeszcze dodam, że mam wydruk 20 kartek a4 z kompa, umyli auto, odkuzyli za co serdecznie dziękuję.

Już wiem ocb. W książce serwisowej mam zaznaczone mały przegląd, nie pytając o zgodę zrobili mi . Tak by wychodziło z ich olejem około 700 zł.
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez szczepan » 7 listopada 2014, 20:02

13 tyś km, nie ubyło nic
Zobacz Profil
szczepan
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 16 maja 2005, 20:57
Lokalizacja: Śląsk
Auto: 1.4 TSI ST XCELLENCE
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez KAI » 7 listopada 2014, 21:12

Vampire1984 napisał(a):Haha serio? Mi policzyli 7 dych na samym początku ugadywania się potem drugi koleś podliczył chyba 100 zl na co ja ze Pana kolega wcześniej 7 dych to on aha i stanęło na 70 zł:)

Serio ;) a we Wrocławiu proponowali mi 50 zł w Terra.
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez Wojtaz666 » 8 listopada 2014, 13:27

Właśnie wróciłem z serwisu, wymiana kosztowała mnie 66 zł razem z zmianą na komputerze przeglądu olejowego. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez daniel28 » 8 listopada 2014, 14:15

Więc mnie zrobili na 220 zł. Trudno, zmiana serwisu na przyszłość :!:
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez Vampire1984 » 8 listopada 2014, 19:20

Wybacz ze tak brutalnie ale sam się dałeś zrobić:P W innym wątku pisałem kiedyś bodajże przed wakacjami czy po wakacjach ze skasowali mnie 7 dych:P i parę innych os podobnie:)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez bmelon » 9 listopada 2014, 07:45

Czy do 1.8 leje się olej wg. tej samej normy?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez daniel28 » 10 listopada 2014, 06:53

Kup coś z normą 502.0 a leon będzie żył dłużej :-P
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez Gecon » 10 listopada 2014, 10:24

KAI napisał(a): Ja najpierw zapytałem o cenę, a potem powiedziałem, że mam 5f.


Podobnie było ze mną za każdym razem jak coś robiłem w swoich autach, jak tylko wyczaili że mam auto na zagranicznych numerach to sypią cenami z kosmosu, teraz się nauczyłem że przed jakąś usługą najpierw dzwonie lub zostawiam auto na sąsiednim parkingu i idę zapytać. Zdzierusy piep.....
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez AKa » 14 listopada 2014, 11:37

I po wizycie w ASO i umówieniu się na przegląd na poniedziałek wypowiedź Magika z serwisu jest następująca (w sprawie filtra panelowego)- "Nie ma problemu, tylko trzeba to zgłosić żeby nie wymieniano".
Zaoferowano mi również możliwość przywiezienia własnego oleju- ale tak pomiędzy bogiem a prawdą- do poniedziałku nie skołuję tego magicznego smarowidła tak hucznie opisywanego na forum, więc niech leją swoje- przynajmniej nie będzie podróby.
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez szczeslaw » 14 listopada 2014, 15:24

AKa napisał(a):I po wizycie w ASO i umówieniu się na przegląd na poniedziałek wypowiedź Magika z serwisu jest następująca (w sprawie filtra panelowego)- "Nie ma problemu, tylko trzeba to zgłosić żeby nie wymieniano".
Zaoferowano mi również możliwość przywiezienia własnego oleju- ale tak pomiędzy bogiem a prawdą- do poniedziałku nie skołuję tego magicznego smarowidła tak hucznie opisywanego na forum, więc niech leją swoje- przynajmniej nie będzie podróby.

A skąd jesteś? Jak masz gdzieś w pobliżu InterCars, to skołujesz. Owszem, będzie drożej niż w necie, ale:
1. będzie oryginał
2. i tak będzie taniej niż kupować olej w ASO
3. wiesz czym masz zalany silnik
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez kapishon » 14 listopada 2014, 17:51

Osobiście serwisując do tej pory Skodę w ASO zawsze przywoziłem swój olej, + kilka razy zdarzyło mi się przywieść swoje filtry (oczywiście ori olej + powietrze, kabinówkę MANN z węglem aktywnym). Zgłaszałem ten fakt w momencie pozostawienia auta w serwisie i nie było mowy o jakimś sprzeciwie z ich strony, pod warunkiem że olej posiadał odpowiednie normy dla samochodów z grupy VAG.
I tak samo zamierzam robić Z seatem.

Jeżeli kupie sobie lepszy olej np. za 170zeta a oni wlewają mi z tą samą specyfikacją ale teoretycznie gorszej firmy mają policzyć sobie za sam olej z 250zł to trzeba na głowę upaść żeby dać im aż tyle zarobić.

Zaraz usłyszę głosy sknera, ale jeżeli robię średnio 35tys km rocznie, a jestem zwolennikiem przeglądów nie rzadziej niż 15tys km to jednak spora suma się uzbiera.
VW T-ROC R 2.0 TSI DNFC 2022r.
VW Touran Highline Manual 1.5 TSI DXDB 2023r.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kapishon
Signo
Signo
 
Posty: 133
Dołączył(a): 10 lipca 2014, 14:26
Lokalizacja: Rzeszów
Region: podkarpackie
Auto: VW T-ROC R
Silnik: inny

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez AKa » 15 listopada 2014, 00:10

To... Co wlać do tego TSI CJSA i w jakiej ilości? Pytanie bzdurne, bo nie mam dostępu do kompa przez weekend, a przeszukiwanie internetów w telefonie nie jest najfajniejsze. Co tam szło? 504.00 longlife?

EDYTOWANE: ok. Motul Specific. Postaram sie dorwać jutro.
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez bmelon » 15 listopada 2014, 07:32

Hej takie pytanie jak się mają filtry firmy Filtron vs Mann. Czy ktoś używał Filyrona? Różnica w cenie dla 1.8 znaczna 31 vs 22 PLN.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez Vampire1984 » 15 listopada 2014, 09:34

Filtron droższy? Mi wychodziło ze Manny są droższe. Ja jak wyżej pisałem mam Manna...a jak to sprawdzić który lepszy..cóż chyba nie sprawdzimy tego zbytnio:D
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez bmelon » 15 listopada 2014, 10:31

Mann droższy - pytam być może ktoś wcześniej użytkował filtrona i ma doświadczenie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez Oracle » 15 listopada 2014, 16:04

Nie wiem, czy ktoś tutaj dysponuje sprawdzonymi i wiarygodnymi wynikami testów filtrów różnych producentów. Faktem jednak jest, że na filtrach powietrza, oleju i paliwa nie powinno się oszczędzać, co innego filtr przeciwpyłkowy - tutaj jeżeli ktoś już chce mieć gorszą jakość idącą w parze z niższą ceną (nie zawsze tak jest), to nie ma problemu.

Warto poczytać:

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-filtrow-oleju-czyli-ile-jest-filtra-w-filtrze/jgl7p

http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/test-filtrow-oleju-czyli-ile-jest-filtra-w-filtrze/09gqv

Chyba najlepszym wyjściem jest wiedza, kto produkuje filtry dla danego producenta i modelu pojazdu (jako część dla ASO), tyle, że nie zawsze jest możliwość uzyskać taką informację. W przypadku silnika 1.8 TSI CJSA na szczęście producent filtra podpisał się i nawet podał typ filtra wg swojej nomenklatury - jest to MANN FILTER typ: HU 6002. Jeżeli jest to filtr zakupiony w ASO w opakowaniu VW, to na filtrze widnieje także numer VAG: 06L 115 466, przy czym zakładam, że jest to numer samego wkładu, ponieważ na pudełku (zawierającym filtr i uszczelniacz/o-ring obudowy filtra) jest numer 06L 115 652 (prawdopodobnie jest o więc numer kompletu - filtr+uszczelniacz).
W przypadku silnika CJSA z miską olejową z tworzywa sztucznego warto się też zaopatrzyć w korek spustowy - 06L 103 801.
"Fachowcy" w moim "ulubionym" ASO niestety nic nie wiedzieli ani o takiej misce olejowej, ani tym bardziej o korku spustowym, który najprawdopodobniej jest jednorazowy. Jak się jednak dowiedziałem, dla nich to nie problem, bo olej z silnika nie spuszczają, ale odsysają... Tyle, że ja akurat takich metod wymiany oleju nie uznaję. :|
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez KrisM123 » 24 listopada 2014, 20:07

Dla zainteresowany jeszcze nieco w temacie olejów vw 504/507.

Poniżej zebrałem to co udało mi się znaleźć w specyfikacjach olejów 5w-30.

Informacje są publicznie dostępne - nie będę komentował wyników bo raz moglem się gdzieś pomylić nie jestem ekspertem, dwa nie chce zostać posądzony o reklamę i wszelkie związki z jakimkolwiek z producentów - niektóre pola są puste ponieważ takowych informacji nie było na kartach specyfikacji.

Jednostek nie wpisywałem ponieważ myślę, że ważniejsze jest wskazanie jaka wartość jest lepsza niż bawienie się cokolwiek znaczące skróty.

Zapraszam do dyskusji i ewentualnych korekt

Obrazek
Zobacz Profil
KrisM123
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 listopada 2014, 16:01
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez Vampire1984 » 24 listopada 2014, 20:24

Ciekawe porównanie nie ma jednoznacznego i bezsprzecznego zwycięzcy, przynajmniej ja się takiego nie dopatrzyłem. Osobiście mam Motul Specific i z tego co widzę nie odstaje mocno od innych jak i nie przewyższa.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez pinkibass » 24 listopada 2014, 20:34

Warto byłoby tam dodać dla porównania choć jeden lepszy (Motul/Mobil) olej z normą 502. Ciekawe jak by to wyglądało...
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez KrisM123 » 24 listopada 2014, 21:29

zgodnie z życzeniem kilka kolejnych olejów ta sama tabelka tylko dla VW 502

Obrazek

Trochę różnic jest - pytanie teraz jaka jest rozdzielczość tych parametrów - może się okazać, że podniesienie jakiegoś, np. mającego 100 jednostek wartości do 102 jest technologicznie niemożliwe, a 100,5 to już jest wyczyn.

Widać różnice w tych siarczanach - to chyba ma znaczenie przy serwisowaniu w trybie longlife. Za to 502 widać łatwiej osiągnać wysoki wskaźnik lepkości a tak na logike jak coś się lepiej klei to i smaruje lepiej ale to tylko tak na mój prosty rozum :D
Zobacz Profil
KrisM123
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 listopada 2014, 16:01
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez Vampire1984 » 24 listopada 2014, 21:40

Ja widzę ze ten Mobil 1 bardzo dobre ma parametry...
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez pinkibass » 24 listopada 2014, 21:51

No zdecydowanie różnice widać - pytanie tylko właśnie co dokładnie widać :)
Szacunek, że chciało Ci się to porównywać.

Najłatwiej chyba właśnie lekkość i temp płynięcia- zgadzaloby się to z tym co da się przeczytać - 504 jest rzadszy, mniej kroki przez co pewnie tarcie jest mniejsze i spalanie także, ale za to ochrona silnika też jest slabsza - za to wystarcza na 30 a nie 15 kkm.

Porównując nawet oleje i tych samych normach to te różnice też są dość duże.
Choć z drugiej strony patrząc - skoro spełnia jakąś tam normę producenta to znaczy, że parametry mieszczą się w przewidzianych dla danego silnika wartościach
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez Oracle » 25 listopada 2014, 00:46

Trochę tutaj Kolega KrisM123 źle kombinuje pisząc, że w wysokich temperaturach lepsza jest niższa lepkość oleju. W przypadku lepkości przy 40 stopniach jest oczywiste, że olej o niższej lepkości będzie miał mniejsze opory płynięcia w kanałach olejowych, natomiast w przypadku temperatury 100 stopni olej jest już wystarczająco rzadki, by bezproblemowo krążyć w silniku, jednak zbyt duże zmniejszenie lepkości w wysokich temperaturach może doprowadzić do zrywania filmu olejowego, bo olej zbliży się lepkością do wody. Podsumowując - lepkość oleju nie powinna być jak najmniejsza, tylko mieszcząca się w pewnych granicach, czyli w 100 stopniach lepkość 14 będzie lepsza od 12 (trochę inaczej jest w przypadku ciasno spasowanych silników, np. japońskich, gdzie zalecany jest olej klasy 0W-20).

Dla przykładu, poniżej podaję lepkość olejów klasy 10W-60 (czyli bardziej "wyczynowych" - odporniejszych na wyższe temperatury):

Millers Oils CFS 10W-60
Lepkość kinematyczna przy 100 C…22,7 cSt
Lepkość kinematycza przy 40 C…159,6 cSt


Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60
Lepkość kinematyczna przy 100 C…23,8 cSt
Lepkość kinematycza przy 40 C…155 cSt



Ja osobiście zastanawiam się nad olejami Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40, bądź Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40 (oba spełniają normę VW 502), tyle, że ten drugi nie jest dostępny w PL. :-(
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez wodzik » 25 listopada 2014, 09:01

Panowie, lejąc super oleje typu MOTUL do waszych TSI, to jak zalewanie paliwem PB98, nie zaszkodzi, ale lepiej nie jeździć (służyć dłużej nie bedzie...).
Wszystko co mieści się w normie VW 502 czy 504/507 jest wystarczająco dobre dla silnika i to gwarantuje producent.
Szkoda się spalać i wydawać krocie na co i tak nie będzie miało za kilka lat znaczenia....
Będziesz Miał Wydatki

Obrazek
Zobacz Profil
wodzik
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, 19:31
Auto: X3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez Vampire1984 » 25 listopada 2014, 09:11

Ale krocie za motula do mnie na którego wydałem jeśli dobrze pamiętam max 170 zł? Chyba to dobra cena.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez szczeslaw » 25 listopada 2014, 12:23

wodzik, jak wytłumaczysz, że np. w starszych TSI, ale też w silnikach innych marek, zalanie np. Motulem powoduje, że silnik przestaje brać olej, co miało miejsce np. przy Mobilu? Oba spełniają te same normy i według tego co piszesz, nie ma między nimi różnicy.
Ja tam wolę wymieniać olej co 15 tysięcy i wlewać np. Motula, niż zalewać jakimś g... co 30 tysięcy. Na 100% wpłynie to pozytywnie na żywotność sprężarki i silnika, a w portfelu mi nie ubędzie, jak zapłacę za olej troszkę więcej.
Ale nawet gdyby miało wpłynąć lepiej tylko na moje samopoczucie, to myślę że warto zapłacić te 30zł więcej...
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez wodzik » 25 listopada 2014, 12:55

"wolność Tomku w swoim domku"... niestety nie słyszałem o udokumentowanych przypadkach "cudownego" uzdrowienia Motulem. Jeśli tak było to gratulacje dla producenta oleju. Wg mnie jest zbyt dużo czynników (m.in. styl jazdy) by z ręką na sercu potwierdzić Twoją teorię.

Poza tym zapewne wiesz, że silniki wysilone (m.in. TSI) mają z natury krótszą żywotność i nie spodziewam się, że ktoś nimi pojeździł dłużej niż max. 150 tys. km... (obym się mylił). Poza tym, samochody z koncernu VAG, są coraz mniej niezawodne (planowane starzenie) i nawet jak silnik będzie w miarę zdrów za 5-6 lat wszystko i tak się będzie sypać, byście szybciutko zmienili na nowe. :D
Będziesz Miał Wydatki

Obrazek
Zobacz Profil
wodzik
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, 19:31
Auto: X3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez szczeslaw » 25 listopada 2014, 13:56

No ja słyszałem o kilku takich przypadkach. Nie jest to kwestia "cudownego uzdrowienia". Wcześniej jeździłem Laguną II dCI i w zależności od rodzaju oleju, konsumowała ona różne jego ilości. Zaznaczam, że większość jeżdżę po autostradach, więc przy dość wysokich temperaturach oleju i w takich warunkach różne oleje bardzo różnie się zachowują. Jeden jest jak woda, drugi cały czas zachowuje swoje właściwości.
Wiem, że nowoczesne silniki wysilone mają krótszą żywotność, ale nie jest to kwestia wysilenia, tylko technologii produkcji i planowanego postarzania. Np. w TSI (1.2, 1.4) nie ma tulei cylindrowej, tylko cieniutka warstwa materiału naniesiona bezpośrednio na aluminiowy blok. Generalnie maksymalne odchudzanie silnika nie wpływa dobrze na jego żywotność.
Kiedyś również były wysilone silniki, np. 2.0T w Evo czy Imprezie i nie było z nimi takich problemów jak z TSI. Przy podobnym (lub większym) wysileniu robiły większe przebiegi. Ale były zupełnie inaczej robione (np. 4G63T z Evo, to była stara, żeliwna konstrukcja z lat 80-tych, do której dołożono turbo).
Nie przejmuj się - VAG nie jest jedyny i twoje X3 też jest efektem odchudzania i planowanego postarzania ;)
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez wodzik » 25 listopada 2014, 14:21

Wysilone Japońce to zupełnie inna historia, one były robione z myślą o długiej żywotności przy pracy ponad normę - ile jest przecież jeszcze na rynku EVO czy Imprez po tuningu i mało kto narzeka na nie, o ile ich tuning nie był robiony w garażu.

Nie przejmuj się - VAG nie jest jedyny i twoje X3 też jest efektem odchudzania i planowanego postarzania

Tego już doświadczyłem, na szczęście dla mnie przedwcześnie (jeszcze na gwarancji) wymienili w nim rozrząd (łańuch ponoć nie do zdarcia, a tłukł się jak diabeł już po 40 tys. km(!)), a niedługo będzie zmieniana przekładnia kierownicza... ciekawe co jeszce :brawo:
Będziesz Miał Wydatki

Obrazek
Zobacz Profil
wodzik
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, 19:31
Auto: X3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez elemenateur » 26 listopada 2014, 17:38

Wodzik, moja firma handluje motulem od przynajmniej 8 lat. Wielokrotnie odbierałem telefony od klientów których nigdy osobiście nie poznałem a którzy przez telefon mówili mi "Panie coś Pan mi tu przysłał, jak na mobilu brał jak wściekły na motulu prawie nie dolewam" inny, "jak mój cdi na castrolu bąki puszczał to na motulu czyściutko!"

To naprawdę przypadki pewne. W nowych olejach pamiętaj że klucz do wszystkiego to dodatki których jest nawet do 15-20%, one sprawiają że produkt radzi sobie lepiej lub gorzej. A różnica w jakości olejów jest ogromna. Ja osobiście nigdy nie usłyszałem od klienta który kupił od nas właściwie dobrany olej motula by był niezadowolony. Pomimo sprzedaży wielu wielu ton rocznie , nigdy nic.
Dlatego wiem że porównywanie motula do castroli, mobili czy fuchsów to kiepski pomysł.
Oleje i części w najniższych cenach! http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=23213
rotinger w cenach hurtowych :)
http://www.facebook.com/ProChoiceMoto
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elemenateur
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 23 grudnia 2004, 22:08
Lokalizacja: Szczecin
Region: zachodniopomorskie
Auto: CRCA
Silnik: turbo diesel inny

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez Misiek3city » 26 listopada 2014, 20:23

Na przykładzie dwóch aut (Golf 5 1.9 Tdi i Passat B5 1.9 Tdi) mogę śmiało polecić Motula.
Wszystko co powyżej opisane to prawda, zero dolewek między wymianami plus mniejsze kopcenie,
ale jest jeden szkopuł - Na Castrolu zdarzyło mi się przejechać koło 24 tys. km (brak kasy i inne losowe przypadki) i wszystko było si,
na Motulu przekroczenie terminu wymiany o 1500 km = problemy z ciśnieniem oleju.
Sprawdzone i potwierdzone organoleptycznie u mechanika. Tak jakby Motul tracił magicznie swoje właściwości po 15 - 17 tys km..
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez Vampire1984 » 26 listopada 2014, 21:21

Podobno TSI łykają dość mocno olej nawet instrukcja tak pisze ze 1l/1000km ja do pierwszej wymiany miałem 4k km i nie ubyło mi nic choć ciężko powiedzieć jaki wlała fabryka albo salon dealerski
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez KAI » 26 listopada 2014, 21:45

Mi nie łyknęło ani grama na 15 000 km przebiegu.
Dzisiaj robiłem przegląd olejowy. Tym razem za przegląd olejowy zapłaciłem więcej - 100 zł w ASO Dynamica (Myślenice).
Wymieniałem też filtr powietrza i kabinowy + dali normalną cenę za odgrzybianie klimy (110 zł z ich czynnikiem) więc się zgodziłem na 210 zł za całość. Części moje (olej Catrol i filtry MANN) kupiłem za 300 zł.

Tyle, że ja pierwszą wymianę oleju miałem po 1500 km i dzisiejszą przy 16500 km.
Więc na oleju fabrycznym tylko auto docierałem.
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez daniel28 » 27 listopada 2014, 02:23

Również nie ubyło mi nawet grama :-D Powiedzmy że jednej wady producent się pozbył, zobaczymy za 100 tyś km. Miejmy nadzieje że o rozrządzie też pamiętał :-D
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez KrisM123 » 27 listopada 2014, 18:29

Mały news - dla osób z okolić Bydgoszczy może to być cenna informacja - każdy ma oczywiście prawo do własnych sądów i upodobań ja za ASO Bydgoszcz nie przepadam i im nie ufam.

Szanowni Koledzy i Koleżanki uważajcie co Wam ten dealer wlewa za olej.

To, że ma gdzieś rekomendacje SEATA w temacie castrola edge 5W-30 w normie 504/507 i leje lotos to małe piwo - tylko czemu zalewa olej nie spełniający normy 504/507 również tym którzy korzystają z longlife?

Info ze strony http://reiski.pl/serwis/serwis-przegladowo-naprawczy/wymiana-oleju skopiowane i nic nie edytowane:

"Ceny zawierają podatek VAT. * Cena przy 3 litrach oleju. ** Cena przy 6 litrach oleju. UWAGA: Każdy kolejny 1Litr oleju Quazar C3 wymaga dopłaty w wysokości 50zł. *** Najwyższej jakości olej syntetyczny spełniający wymogi specyfikacji jakościowej ACEA C3 z obniżonym poziomem SAPS (silniki benzynowe i wysokoprężne, również z pompo-wtryskiwaczami lub filtrami cząstek stałych). Zaletą używania oleju o lepkości SAE 5W30 (zalecany) jest gwarancja odpalenia silnika nawet przy minus 35'C oraz niższe zużycie paliwa w stosunku do lepkości 5W40".


Ok tylko dlaczego na stronie Lotosu olej Quazar C3 5W-30 jak byk nie spełnia normy 504/507 tylko 502?
http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/samochody-osobowe,2,412,show,11959
Zobacz Profil
KrisM123
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 listopada 2014, 16:01
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez elemenateur » 27 listopada 2014, 18:32

hej do nowych turbobenzyn możesz go zalewać. Przeczytaj instrukcje, jest tam napisane że możesz stosować produkt z normą 502.00

Pozdrówki
marcin
Oleje i części w najniższych cenach! http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=23213
rotinger w cenach hurtowych :)
http://www.facebook.com/ProChoiceMoto
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
elemenateur
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 23 grudnia 2004, 22:08
Lokalizacja: Szczecin
Region: zachodniopomorskie
Auto: CRCA
Silnik: turbo diesel inny

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez szczeslaw » 27 listopada 2014, 19:28

elemenateur, tak, ale TYLKO przy wymianach oleju co 15 tysięcy. Przy serwisach LognLife (wymiana co 30 tysięcy kilometrów), WYMAGANY jest olej zgodny z normą 504/507.
Jeżeli serwis robi komuś przegląd LognLife i wlewa olej zgodny z normą 502, to jest to oszustwo i narażenie klienta na potencjalną utratę gwarancji.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez KrisM123 » 27 listopada 2014, 22:10

Dla zainteresowanych flashowa aplikacja pozwalająca porównywać specyfikację olejów różnych producentów samochodów - ma formę graficzną

http://sas-origin.onstreammedia.com/origin/lubrizol/EOACEA2009/RPTOOL2010Dep/rp/pc/index.html
Zobacz Profil
KrisM123
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 listopada 2014, 16:01
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez Matti59 » 27 listopada 2014, 22:45

Chylę czoła przed kolegą, który wykonał powyższe tabelki zestawiające parametry olejów. Bardzo dobrze pokazują, który olej, który parametr ma wyższy itd.. Jednakże jak zauważyli inni koledzy jest jeszcze coś. Otóż parametry to jedno, a dostosowanie ich do konkretnego silnika to drugie. Przecież na to jak dany olej się „sprawuje” w konkretnym silniku mają wpływ jeszcze inne czynniki. Silniki mają różną konstrukcję, różne pasowania itd.. I tu pojawia się rzecz dopasowania parametrów oleju do konkretnego silnika. Po to są między innymi tzw. aprobaty producentów samochodów.
Przykładowo przyjmuje się, że do silników wyposażonych w DPF zalecane są oleje niskopopiołowe, tzw. Low SAPS, ale okazuje się że nie wszyscy producenci wymagają takich olejów do smarowania silników z DPF. Dlatego najlepiej jest dobierać oleje do konkretnego silnika.
Ja leję odpowiednio dobranego Motula do moich obu silników (benzyna + LPG i diesel) od dość dawna i jestem bardzo zadowolony. Między wymianami nie ma potrzeby robienia dolewek. Minimalny ubytek mieści się między max, a min. A oba silniki mają przebieg bardzo słuszny.
Zobacz Profil
Matti59
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 października 2014, 20:59
Auto: E46 320d
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez typerfn2 » 27 grudnia 2014, 19:32

Co polecacie do tsi 280 na pierwszą wymianę?
Zobacz Profil
typerfn2
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 7 grudnia 2014, 09:47
Auto: Civic
Silnik: benzyna 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez Vampire1984 » 27 grudnia 2014, 19:39

To samo co dla innych TSI
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez typerfn2 » 27 grudnia 2014, 19:50

Czyli sorry jestem nowy a przeglądanie skutecznie utrudnia.mi dostęp do neta jedynie w telefonie.
Zobacz Profil
typerfn2
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 7 grudnia 2014, 09:47
Auto: Civic
Silnik: benzyna 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez Vampire1984 » 27 grudnia 2014, 19:57

Tez mam fona i przegladam na 4.3" no ale ok podam:
Kup z norma 504(longlife-taki mam zalany:D dokladnie:P) lub 502(short life). Motul pod ta normę lub inna firmę jeśli chcesz(mobil 1, shell helix). Dolicz filtr Manna dobry jest
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez Wojtaz666 » 27 grudnia 2014, 20:14

motul specific 504.00 507.00 5w30 - taki ja mam zalany po 15 tys. Vampire1984 ma chyba ten sam olej, chyba że coś ostatnio zmienił :D. 175zł plus filtr.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez KAI » 27 grudnia 2014, 20:46

Panowie - tak przy okazji - ile daliście za olej i gdzie?
Ja - CASTROL EDGE FST 5W30 5 Litrów - iParts - 155 zł

Najtaniej widziałem tutaj:
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 30-5L.html
(kiedyś nawet kupowałem stąd olej GM)

A tym razem iParts ze względu na inne części.
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez kapishon » 3 stycznia 2015, 21:48

KAI napisał(a):Panowie - tak przy okazji - ile daliście za olej i gdzie?
Ja - CASTROL EDGE FST 5W30 5 Litrów - iParts - 155 zł

Najtaniej widziałem tutaj:
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 30-5L.html
(kiedyś nawet kupowałem stąd olej GM)

A tym razem iParts ze względu na inne części.


Ja przy 2500km zalałem Motula 8100 X-Clean 5w40 5l 142zł + 1l 33zł a brałem w miejscowej hurtowni.
VW T-ROC R 2.0 TSI DNFC 2022r.
VW Touran Highline Manual 1.5 TSI DXDB 2023r.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kapishon
Signo
Signo
 
Posty: 133
Dołączył(a): 10 lipca 2014, 14:26
Lokalizacja: Rzeszów
Region: podkarpackie
Auto: VW T-ROC R
Silnik: inny

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez Pazdz » 5 stycznia 2015, 19:54

Ja zalewam Statoil LazerWay LL 5W30 co 15 tyś. km. Jestem już po drugiej wymianie (aktualny przebieg 38 tyś. km). Filtry brałem z ASO a olej kupowałem na stacji paliw.
Zobacz Profil
Pazdz
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 21 stycznia 2014, 22:24
Lokalizacja: Gryfino
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: turbo diesel inny

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez raflo83 » 8 stycznia 2015, 21:26

Wojtaz666 napisał(a):motul specific 504.00 507.00 5w30 - taki ja mam zalany po 15 tys. Vampire1984 ma chyba ten sam olej, chyba że coś ostatnio zmienił :D. 175zł plus filtr.
:ok: popieram. Też taki zalewam niedługo, tylko że po około 2000 km. Jeździłem na Motulu wcześniej i nie było problemu z braniem oleju w 2.0 TFSI, tylko raz dolałem niewielką ilość, a te silniki lubią "pić".
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Oleje, filtry do 1.2, 1.4, 1.8 TSI's

Postprzez Pelikson » 21 stycznia 2015, 00:07

Panowie mam pytanie trochę z innej beczki.
Czy przy wymianie oleju w ASO gość przyjmujący zlecenie zapytał Was czy zgadzacie się na jazdę testową po wymianie oleju ??
Na głupi rozum po cholere oni mają jeździć moim autem po wymianie oleju ?? Nie wiem czy to nie jest spowodowane tym, że jest to pierwsza Cupra 5F na Podkarpaciu i zwyczajnie chcą się przejechać :roll:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem