Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Fakty i mity na temat filtra cząstek stalych i ukladu wydech

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Fakty i mity na temat filtra cząstek stalych i ukladu wy

Postprzez zuper » 20 maja 2014, 21:29

proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu a może i zagadki, zacznę od początku a mianowicie zaświeciła się żółta kontrolka check engine po podłączeniu VCDS-a
ukazał się następujący błąd

1 Fault Found:
001139 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Signal too High
P0473 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 147648 km
Time Indication: 0
Date: 2014.05.17
Time: 12:55:51

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.01 V
Mileage: 250 km
Temperature: 132.0ÄŻC
Absolute Pres.: 958.8 mbar

po zapoznaniu się z kilkoma watkami na różnych forach - jak w pysk czujnik padł i nadaje się do wymiany a że pod nosem gościu sprzedawał taka używkę nr części 076906051B z 2011 roku więc stwierdziłem, że powinien być sprawny, zresztą sprzedawca tak zapewniał - wymieniłem i po około 50 kom na desce pojawił się ponownie żółty kolor ale tym razem z błędem

1 Fault Found:
001137 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Implausible Signal
P0471 - 000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
(no units): 66.30
(no units): 35.70
Mass Flow: 5.69 g/s
Temperature: 390.0ÄŻC
Temperature: 12.6ÄŻC

długo nie myśląc wjechałem na autostradę i wymusiłem wypalanie DPF-a, które ładnie szło do momentu uzyskania 2,4% i procedura wypalania się zakończyła po czym wskaźnik ten zaczął rosnąc do 45% po czym samoczynnie uruchomiło ponowne wymuszone wypalanie DPF-a i tak w kółko

czy ktoś wie o co chodzi, czy ten czujnik też jest walnięty ?
Obrazek lub Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zuper
Signo
Signo
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4 października 2012, 18:58
Lokalizacja: śląsk
Auto: A3 8P Leon TS
Silnik: TDI pompowtryski PD

Reklama

Re: Fakty i mity na temat filtra cząstek stalych i ukladu wy

Postprzez -arti- » 21 maja 2014, 06:49

Tak. Prawdopodobnie ten co wymieniłeś, też jest walnięty. Jak VCDS nie wyrzuca innych błędów to winowajcę masz na widelcu.
A poniżej masz stronkę z błędem wytłumaczoną przez znaną firmę od VCDS:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 471/001137
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Fakty i mity na temat filtra cząstek stalych i ukladu wy

Postprzez zuper » 21 maja 2014, 20:44

nowy czujnik i dalej ten sam błąd

001137 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Implausible Signal

brakuje mi już pomysłów, przewody i rurki sprawdzone, co dalej?
chyba zostaje pozbyć się PDF-a
Obrazek lub Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zuper
Signo
Signo
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4 października 2012, 18:58
Lokalizacja: śląsk
Auto: A3 8P Leon TS
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Fakty i mity na temat filtra cząstek stalych i ukladu wy

Postprzez shak » 21 maja 2014, 20:57

Wrzuć logi z kanałów od 65 do 75 - wystarczą statyczne kilkusekundowe.
Zobacz Profil
shak
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 17 lutego 2008, 23:52
Lokalizacja: spotowo
Auto: paramparam

Re: Fakty i mity na temat filtra cząstek stalych i ukladu wy

Postprzez TuneFORCE » 2 czerwca 2014, 03:49

Sorry...ale trzeba być nie spełna rozumu żeby kupować używany G450 skoro nowy w ASO kosztuje ok 250zł...kolejna sprawa...po wymianie G450 trzeba zrobić adaptację, żeby ECU wiedział że czujnik jest nowy, w innym wypadku cały czas będzie źle interpretował odczyt z czujnika...
Golf R powered by http://www.tuneforce.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TuneFORCE
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 9 sierpnia 2009, 15:06
Lokalizacja: wałbrzych/poznań/trondheim
Auto: Golf R

Re: Fakty i mity na temat filtra cząstek stalych i ukladu wy

Postprzez siwy1982 » 2 czerwca 2014, 20:27

TuneFORCE, w jaki sposób robi sie adaptacje G450? Jestem niedługo po wymianie i żadnej adaptacji nie robiłem czytając post kolegi DawidLeonMsDesign viewtopic.php?f=39&t=43761. Z innych źródeł równiez słyszłem że nie robi sie adaptacji...
Seat Leon 1P 1.9 TDI BLS 141KM@328NM by V-tech - był
Seat Leon 5F 2.0 TDI CRMB 184KM@414NM by Acme - jest
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
siwy1982
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 7 sierpnia 2013, 18:28
Lokalizacja: Rybnik
Region: śląskie
Auto: Leon 5F
Silnik: CRMB 2.0

Re: Fakty i mity na temat filtra cząstek stalych i ukladu wy

Postprzez TuneFORCE » 3 czerwca 2014, 03:45

Nie chcę mi się kolejny raz na kolejnym forum tłumaczyć...tutaj masz opis w skrócie jak działa G450...wnioski co do konieczności adaptacji wyciągnij sam.

http://dpfserwis.pl/51_Co-to-jest-filtr-DPF.html

W VASie jest jest funkcja - adaptacja/dopasowanie czujnika G450...więc nie jest to jakaś moja z palca wyssana teoria. Tutaj screen - chyba miałem wtedy BMRa...ale nie ma to znaczenia...adaptacje przeprowadza się przy każdym jednym silniku w grupie VAG, zresztą podobne procedury są w w innych markach...Fordzie, Mazdzie, Oplu, Mercedesie...

Obrazek
Golf R powered by http://www.tuneforce.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TuneFORCE
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 9 sierpnia 2009, 15:06
Lokalizacja: wałbrzych/poznań/trondheim
Auto: Golf R

Re: Fakty i mity na temat filtra cząstek stalych i ukladu wy

Postprzez siwy1982 » 4 czerwca 2014, 20:22

TuneFORCE, jak dziala dpf wiem, o czujniku też dużo czytałem bo przy wymianie chciałem miec pewność że niczego nie spartole... gro ludzi z forów m.in. superba czy pasata nie robiło adaptacji po wymianie... w takim razie czym grozi jazda bez adaptacji tego czujnika?
Seat Leon 1P 1.9 TDI BLS 141KM@328NM by V-tech - był
Seat Leon 5F 2.0 TDI CRMB 184KM@414NM by Acme - jest
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
siwy1982
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 7 sierpnia 2013, 18:28
Lokalizacja: Rybnik
Region: śląskie
Auto: Leon 5F
Silnik: CRMB 2.0

Re: Fakty i mity na temat filtra cząstek stalych i ukladu wy

Postprzez czapel12 » 14 grudnia 2014, 19:46

Panowie, szybkie pytanie.

Leon FR BMN. Według mojego mechanika mam dpf razem z katem w jednej puszcze.
Czy aby poprawnie wywalić dpf muszę opróżnić całą puchę?
Jeszcze inny mówił coś o przewiercaniu środka...
Jak poprawnie powinno to wyglądać? O usuwaniu programowo wiem :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czapel12
Signo
Signo
 
Posty: 145
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 16:46
Lokalizacja: Kościerzyna
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Fakty i mity na temat filtra cząstek stalych i ukladu wy

Postprzez Tomuss » 14 grudnia 2014, 22:47

Wywala się cały środek, najlepiej wspawać rurę w środek co by nie było za dużego rezonansu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomuss
Sport
Sport
 
Posty: 248
Dołączył(a): 28 września 2013, 07:02
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon 1P
Silnik: BLS 1.9

Re: Fakty i mity na temat filtra cząstek stalych i ukladu wy

Postprzez czapel12 » 15 grudnia 2014, 17:29

a to nie jest szkodliwe dla turbo? wywalenie wszystkich wnętrzności z puchy..
Słyszałem takie opinie dlatego pytam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czapel12
Signo
Signo
 
Posty: 145
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 16:46
Lokalizacja: Kościerzyna
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Fakty i mity na temat filtra cząstek stalych i ukladu wy

Postprzez Omega » 15 grudnia 2014, 19:10

Jeżeli będzie w środku rura to nie, ważne żeby samej pustej puchy nie było.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości