Witam Od momentu zakupu obrotomierz w Leonie nie działa płynnie. Wraz z podnoszeniem obrotów przeskakuje co 50-100 obrotów, a wraca już płynnie. Silnik pracuje wzorowo, kwestia samych wskazań obrotomierza. Nie bardzo wiem od czego zacząć poszukiwania. Skąd idzie sygnał na obrotomierz, czy ewentualnie może być to uszkodzenie zegarów? Na pierwszy rzut oka nie widać ingerencji w zegary, żadnych ramek czy innych cudów. Pozdrawiam
Cześć. Miałem podobny przypadek ze swoim licznikiem po przeróbkach na full fis. Wskazówka prędkości podnosiła się skokami. Okazało się, że wskazówka była za głęboko wciśnięta i blokowała się o tarcze zegarów. Może ktoś grzebal przy liczniku.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
elmo_mc, typowy objaw taki jaki był u mnie. Należy wyciągnąć licznik z auta, ściągnąć szybkę i wdusić tarczę aby leżała tak jak powinna w miejscu gdzie wskazówka ma swoją oś. Wskazówka przyciera się o tarcze. Jak patrzysz na licznik który jest zamontowany tego nie widać, jak ściągniesz od razu to zauważysz. Wciśniesz palcami tarczę aby wskoczyła i leżała w liczniku tak jak powinna...wskazówka przestanie się przycinać i będzie chodzić tak jak powinna
No wlasnie wtyki siedza dobrze, zdejmowalem kleme ale nie pomoglo a vag nie chce sie mi połączyc z immo.
-- 2 lutego 2015, 11:54 --
Dzieki wielkie za pomoc. Leon działa. Na zdjetej klemie odpiolem i podłączyłem zegary ponownie, zapiołem kleme i działa. Za brak płynności obrotomierza faktycznie była winna tarcza, teraz chdzi płynnie
A ja mam inne pytanie ale do ASV i też o wskazaniach obrotomierza, w taty Audi B5 obrotomierz działa bardzo szybko a u mnie w Leonie nie nadąża za silnikiem, czy da się to jakoś zmienić żeby pokazywało faktyczne obroty a nie wszystkie skoki obrotów silnika upłynnione, tylko szybko tak jak ma silnik?
moim zdaniem masz coś nie tak z zegarami, mam porównanie do A4 b5 i moim zdaniem to tak jakby obrotomierz od Leona "bardziej nadążał za silnikiem". A może masz taki sam problem jak kolega powyżej?
u mnie nic nie szoruje na 100% i chodzi płynnie, aż za płynnie. W Audi przy zmianie biegów wskazówka spada na minimalne obroty a w Leonie nie zdąża bo spada wolniej, przy gazowaniu na luzie też nie nadąża za silnikiem. Ogólnie mi to nie przeszkadza, to tylko taka "sztuczność" której nie lubię w samochodach więc pytam z ciekawości. Myślałem że w opcjach VCDS jest taka możliwość wyłączenia "wygładzania" wskazań obrotomierza, podobnie jak wskazań temperatury która normalnie pokazuje cały czas nie 90 a nie tyle ile jest faktycznie
Chodzi Ci o to że np. stoisz sobie na postoju i go delikatnie podgazowujesz wkrecasz na 2800rpm po czym obroty spadają normalnie bez przycięć itd dość szybko Ale mimo wszystko wsłuchując się w silnik dawno już opadł i pracuje ~900rpm a wskazówka opada z opóźnieniem ~1sec?
Cześć, podłączę się pod temat. Problem dotyczy akurat audi, ale na forum a3 nikt nie był w stanie pomóc może ktoś miał z was taki problem. Polega na tym, że wskazówka obrotomierza nagle spada do wartości zero a po chwili wraca na miejsce. Na dole wrzucam link jak to wygląda dokładnie, dodam że fis w tej sytuacji nie pokazuje również spalania chwilowego. Czasami po ponownym uruchomieniu jest ok, nie ma reguły. Ktoś spotkał się z podobnym problemem?