Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Dynamiczna jazda a hamulce w 5F

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Dynamiczna jazda a hamulce w 5F

Postprzez Raynold » 13 marca 2015, 20:15

Szanowni,

Czy ktoś miał okazje częściej testować Leon'a 5F (wersja cywilna, czyli nie Cupra) przy jeździe umiarkowanej w rozumieniu niemieckich autostrad (i na niemieckich autstradach ;))?

Parametrycznie: kilka razy hamowanie z licznikowych 220-230 do 120, nie w trybie awaryjnym na max, ale powiedzmy 'konkretnie' - chcemy zwolnić do 120, bo przed nami wyprzedza tir.

Z tego co zauważyłem (tarcze gładkie, klocki są i mają zapas) po kilku razach i w szczególności pod koniec hamowania, co można wiązać z temperaturą układu hamulcowego, samochód zaczyna bardzo mocno buczeć, mogą wkradać się dźwięki przypominające lekkie stukanie.

Od razu dodam, że nie występuje to w trybie jazdy na tzw. polskich autostradach, ani na mieście. Jedyne co przychodzi mi do głowy to przegrzanie tarcz/klocków. Ewidentnego uszkodzenia układu hamulcowego ani zmniejszenia siły hamowania nie udało mi się stwierdzić.

Próbuje sobie wyobrazić jak taki leonik może sie zachowywać po chipowaniu, szczególnie mocniejsze silniki (1.8/2.0D), jak na moje odczucie samochód ma za słaby układ hamulcowy jak np. na niemiecki rynek ( Nie wiem jak parametry kształtują się do porównywalnych golfów)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Reklama

Re: Dynamiczna jazda a hamulce w 5F

Postprzez Pelikson » 13 marca 2015, 20:45

Przepraszam Kolego ale trochę nie rozumiem tematu ? To chyba normalne w każdym aucie, w którym będziesz kilkukrotnie hamował z powyżej 200 do 100, że rozgrzejesz hamulce do wysokich temperatur, co się z tym wiąże wydają swoje dźwięki. W jednym aucie będzie to 'buczenie' w innym co innego. We wcześniejszym aucie miałem fabrycznie montowany kit hamulców AMG ( coś jak w Cuprze pakiet Performance ), duże wentylowane tarcze, zaciski 4 tłoczkowe i również przy kilkukrotnym hamowaniu z powyżej 200 hamulce buczały jak talala.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dynamiczna jazda a hamulce w 5F

Postprzez Raynold » 13 marca 2015, 20:56

@Pelikson, dzięki za komentarz.

Nie mam doświadczenia ze sportowymi samochodami. mam porównanie ze starą laguną (2001) i też przy zbliżonych akcjach (rocznik 2001) hamulce wydawały głośniejsze dźwięki (może zdziebko mniejsze prędkości). Tyle że buczenie w leonie było na tyle głośne (nagranie tego nie odda, ale subiektywnie laguna x 10), że po zaparkowaniu w garażu wizualnie zweryfikowałem wszystkie tarcze/zaciski/klocki z obawy o jakąś usterkę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Dynamiczna jazda a hamulce w 5F

Postprzez Pelikson » 14 marca 2015, 12:55

Może masz takie wrażenie, że hamulce w Leonach po mocnym rozgrzaniu są głośniejsze bo wygłuszenie daje dużo do życzenia :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dynamiczna jazda a hamulce w 5F

Postprzez Wojtaz666 » 14 marca 2015, 14:47

Pelikson napisał(a):Może masz takie wrażenie, że hamulce w Leonach po mocnym rozgrzaniu są głośniejsze bo wygłuszenie daje dużo do życzenia :)


Wygłuszenie nie jest takie tragiczne, w porównaniu do octavii to jest dobrze, nawet do a4 b8. Ja nie mam na co narzekać :).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Dynamiczna jazda a hamulce w 5F

Postprzez szczeslaw » 15 marca 2015, 17:00

A jakie miałeś klocki i tarcze w Lagunie?
W Leonie fabrycznie jest TRW. Z mojego doświadczenia TRW jest dobre, ale dość wrażliwe na temperaturę i podatne na fading (jak na klocki "firmowe").
Wymień klocki na np. Ferodo (nawet zwykłe, cywilne premiery) i objawy na 99% zdecydowanie się zmniejszą.
Sam układ hamulcowy jest bardzo dobry.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dynamiczna jazda a hamulce w 5F

Postprzez Oracle » 15 marca 2015, 19:02

rlukawski napisał(a):kilka razy hamowanie z licznikowych 220-230 do 120, nie w trybie awaryjnym na max, ale powiedzmy 'konkretnie - chcemy zwolnić do 120, bo przed nami wyprzedza tir.


Przy takiej jeździe to chyba normalne jest, że tarcze przegrzeją się w krótkim czasie i dojdzie do fadingu. Takie sytuacje, jak kolega opisał raczej nie mają miejsca, bo na autostradach, gdzie są zniesione ograniczenia prędkości jest po kilka pasów i raczej nie uświadczy się TIRa na lewych pasach.
Przy odpowiednio agresywnej jeździe można przegrzać nawet ceramiczne tarcze w "Lambo" (nawet Clarksonowi z Top Gear się to udało)... :-P

Hamulce w Leonie są według mnie bardzo dobre i w związku z tym, że w mocniejszych wersjach producent wsadził większe tarcze, to wydaje mi się, że ktoś jednak zastanawiał się, czy dadzą one radę, czy nie.

szczeslaw napisał(a):W Leonie fabrycznie jest TRW.


Nie wiem, jak w innych wersjach, ale w 1.8 TSI z przodu są klocki GALFER, a z tyłu TRW (informacja nie wyczytana w Necie, ani nie wysana z palca, tylko udało mi się odczytać na klockach :-) ).
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Dynamiczna jazda a hamulce w 5F

Postprzez Pelikson » 15 marca 2015, 20:43

W Cuprze z przodu i z tyłu Ferodo :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dynamiczna jazda a hamulce w 5F

Postprzez szczeslaw » 15 marca 2015, 21:47

A to przepraszam - zamieszali bardziej, niż mi się wydawało :)
W 1.4 TRW jest z przodu i z tyłu, z tego co kojarzę.
Cupra ma oczywiście najlepszy zestaw :)
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dynamiczna jazda a hamulce w 5F

Postprzez Raynold » 8 kwietnia 2015, 18:22

szczeslaw napisał(a):A jakie miałeś klocki i tarcze w Lagunie?
W Leonie fabrycznie jest TRW. Z mojego doświadczenia TRW jest dobre, ale dość wrażliwe na temperaturę i podatne na fading (jak na klocki "firmowe").
Wymień klocki na np. Ferodo (nawet zwykłe, cywilne premiery) i objawy na 99% zdecydowanie się zmniejszą.
Sam układ hamulcowy jest bardzo dobry.


Co do laguny, już nie dojde, mogę strzelac, że było to TRW, ale ten samochód nie jest do dynamiczniej jazdy, więc była to pośrednio kwestia wtórna.

Już mam prawie 30kkm, o ile udało mi się sprawdzić. wiele tych klocków nie zostało (aczkolwiek tarcze gładziutkie). Jako, że nie mam czasu na zakupy (umowiony przegląd na sob.), prawdopodobnie będe optował za ferodo, szczególnie z przodu. O ile klocki z cupry pasują do zacisków z 1.8, bo tego nie wiem.

Z tyłu sa na pewno fabryczne TRW, z przodu nie udało mi się rozszyfrować przy wymianie kół, być może to co kolega pisał wyżej - GALFER
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Dynamiczna jazda a hamulce w 5F

Postprzez miroA3 » 8 kwietnia 2015, 18:58

rlukawski napisał(a): O ile klocki z cupry pasują do zacisków z 1.8,


przy 1.8 masz klocek 160x64,5 dla tarczy 312 8V0698151B
cupra ma klocek 175x69,5 dla tarczy 340 8V....C

nie ma takiej możliwości żeby pasowało.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Dynamiczna jazda a hamulce w 5F

Postprzez Vampire1984 » 8 kwietnia 2015, 19:14

A wymiana i tarcz i klocków z cupry jest możliwa prawda?
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dynamiczna jazda a hamulce w 5F

Postprzez miroA3 » 8 kwietnia 2015, 19:38

oczywiście
z tym że tarcze i klocki to nie wszystko, zmieniasz również jarzma, zaciski, osłony, wężyki
nie wiem jak jest w 1.4 ale zapewne trzeba również amortyzator z 50 na 55
dochodzi felga minimum 17, mniejsza nie zmieści się " na zacisk" 340

temat rozpracowany dogłębnie, czy to w leonie 1m gdzie masa osób zmienia z 280>288> 312
czy w 1p, gdzie słabsze silniki mają 280, lub 288 > 312 z FR/GTI czy na 345 Cupra/S3/E30/a3 3.2 itd
mowa o przodzie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Dynamiczna jazda a hamulce w 5F

Postprzez Vampire1984 » 8 kwietnia 2015, 19:41

Ok dzięki czyli to nie taka łatwa sprawa jednak. W ASO pewnie by zaśpiewali z 5 kola jak nie więcej :D
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości