Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wielowahacz w FR 122km

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wielowahacz w FR 122km

Postprzez weede » 17 maja 2015, 18:54

Cześć,

Pytanie 1. Od jakiej wersji mocy SEAT montował wielowahacz z tyłu?
Pytanie 2. http://superauto24.se.pl/testy/seat-leo ... 08643.html w tym linku jest mowa o jakimś pakiecie "performance" i zmienionej tylnej belce na wielowahacz - było coś faktycznie takiego? można to wykonać taki zabieg w aucie już wyprodukowanym jako opcja?
Pytanie 3. Ma ktoś zdjęcie od spodu wielowahacza i belki?
Zobacz Profil
weede
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 9 kwietnia 2015, 10:10
Auto: 5F FR
Silnik: CDLA 2.0

Reklama

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez Vampire1984 » 17 maja 2015, 19:54

1. Z cennika wersji ST oraz zwykłej:
Zawieszenie tylne Oś półsztywna (oś Multilink dla 2.0 TDI CR 135 kW i 1.8 TSI 132 kW), sprężyny śrubowe i amortyzator hydrauliczny.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez Zix » 18 maja 2015, 11:03

Pakiet performance to pewnie DCC + progresywny układ kierowniczy. Nie wiem czy w słabszych wersjach po zamówieniu tego pakietu z tyłu nadal jest belka, ale podejrzewam, że tak.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez old_school_baby » 18 maja 2015, 12:07

a czy występował progresywny układ kierowniczy bez DCC?
Zobacz Profil
old_school_baby
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 16 stycznia 2015, 17:42
Auto: Leon 3 FR ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez weede » 18 maja 2015, 13:25

w FR wystepuje seryjnie
Zobacz Profil
weede
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 9 kwietnia 2015, 10:10
Auto: 5F FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez Ocelot » 18 maja 2015, 18:35

Z tego co mi wiadomo, w FR jest po prostu SEAT Drive Profile, który umożliwia zmianę siły wspomagania, natomiast nie jest to progresywny układ kierowniczy.

Ten występuje z DCC.

Posiadam Leona z DCC, progresywnym wspomaganiem i belką z tyłu. DCC to bajka. :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ocelot
Sport
Sport
 
Posty: 246
Dołączył(a): 14 listopada 2014, 06:42
Lokalizacja: Poznań, Inowrocław, Wieruszów
Auto: Leon 5F ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez szczeslaw » 19 maja 2015, 07:31

Z układem kierowniczym jest małe zamieszanie w nazewnictwie.
Progresywne wspomaganie układu kierowniczego (czasami nazywane w uproszczeniu progresywnym układem kierowniczym), to tylko wspomaganie o zmiennej sile (malejącej wraz ze wzrostem prędkości) i takie rzeczywiście jest w Leonie w standardzie.
Obecnie występuje też progresywny układ kierowniczy, który oznacza układ o zmiennym przełożeniu i ten w Leonie występuje tylko z DCC.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez old_school_baby » 19 maja 2015, 07:42

nie bardzo rozumiem czym się różni jeden od drugiego? bo skoro zmienia się przełożenie to i siła rośnie lub maleje
Zobacz Profil
old_school_baby
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 16 stycznia 2015, 17:42
Auto: Leon 3 FR ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez Vampire1984 » 19 maja 2015, 07:46

1. Zmienia się siła wspomagania, przykładowo tryb ECO kręcisz paluszkiem, Tryb Sport już dużo ciężej; jednak ilość obrotów od skrajnej do skrajnej pozycji niezmienna.
2. j.w + zmienia się ilość obrotów kierownica w zależności od trybu. Zamiast przykładowo 3 obroty to są 2.5
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez old_school_baby » 19 maja 2015, 08:03

aaa ok, o ilość obrotów chodzi :) dzięki
i chyba nie tylko w zależności od trybu ale i prędkości
Zobacz Profil
old_school_baby
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 16 stycznia 2015, 17:42
Auto: Leon 3 FR ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez Vampire1984 » 19 maja 2015, 08:10

Tak, zgadza się nie dodałem ze plus prędkość.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez Oracle » 19 maja 2015, 09:47

old_school_baby napisał(a):aaa ok, o ilość obrotów chodzi :) dzięki
i chyba nie tylko w zależności od trybu ale i prędkości


Kurde.... :x

Wyjaśnię raz na zawsze, bo zaczynacie tutaj mylić pojęcia... :|

Wersja FR daje dzięki profilom jazdy możliwość zmiany siły wspomagania układu kierowniczego (układ jest progresywny w sensie wspomagania). Jednak progresywny układ kierowniczy dostępny w pakiecie z zawieszeniem DCC posiada przekładnię kierowniczą o zmiennym przełożeniu (zębatki o zmiennym zazębieniu), w której KĄT SKRĘTU KÓŁ JEST NIELINIOWĄ FUNKCJĄ OBROTU KOŁA KIEROWNICY (obrazowo mówiąc - obracając jednostajnie kołem kierownicy, koła skręcają tym szybciej, im kierownica jest bardziej "odchylona" od położenia "0"). Skoro już tak jest to zrobione, jest raczej logiczne, że przy takim samym maksymalnym skręcie kół, jak w wersjach bez progresywnego układu kierowniczego, kąt obrotu koła kierownicy będzie mniejszy - 2,1 obrotu (380stopni) dla wersji z progresywnym układem vs. 2,75 obrotu (500stopni) dla układu standardowego - podany kąt to oczywiście zakres pomiędzy skrajnymi położeniami koła kierownicy.

Mam nadzieję, że teraz już temat będzie jasny. :roll:

Dla zainteresowanych: Z tego, co zauważyłem u siebie na etykietce silnika przekładni z progresywnym układem, producent to ZF... "made in China" oczywiście... :-P
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez Vampire1984 » 19 maja 2015, 10:00

Ale ja nie myle pojec bo napisalem to samo co Ty, nie widze nic czego bym ja nie napisal ale x razy krocej niz Ty:P
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez Zix » 19 maja 2015, 17:37

Vampire1984 napisał(a):Ale ja nie myle pojec bo napisalem to samo co Ty, nie widze nic czego bym ja nie napisal ale x razy krocej niz Ty:P

Mylisz pojęcia bo napisałeś:
Vampire1984 napisał(a):zmienia się ilość obrotów kierownica w zależności od trybu.

To nie ma nic wspólnego z trybem jazdy, zawsze jest taka sama liczba obrotów, tak jak Oracle napisał 2,1 obrotu (380stopni).
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez Vampire1984 » 19 maja 2015, 17:38

Z tego co gdzieś czytałem to takie coś może zmieniać się w zależności od trybu jazdy jaki sobie wybierzemy.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez Zix » 20 maja 2015, 08:32

To jakieś bzdury czytałeś bo tak nie jest.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez old_school_baby » 20 maja 2015, 08:38

ok, dzięki za bardziej szczegółowe wyjaśnienie, czyli im dalej od położenia zero tym szybciej koło skręca? więc nie jest to jednostajne tak jak wynikałoby z poprzedniego opisu
ten progresywny z DCC jest zawsze włączony? i na trybie sport działa tak samo jak na innych? muszę to chyba sam sprawdzić.. :)
Zobacz Profil
old_school_baby
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 16 stycznia 2015, 17:42
Auto: Leon 3 FR ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez Zix » 20 maja 2015, 08:55

old_school_baby napisał(a):czyli im dalej od położenia zero tym szybciej koło skręca?

W uproszczeniu: żeby skręcić np. w prostopadłą uliczkę, z progresywnym układem kierowniczym wykonasz mniejszy skręt kierownicą niż bez niego, dla takiego samego skrętu kołami. Super sprawa na wszelkiego rodzaju łukach, cały czas ręce na kierownicy, bez "dojenia", przekładania.
old_school_baby napisał(a):ten progresywny z DCC jest zawsze włączony? i na trybie sport działa tak samo jak na innych?

Układ jest zawsze włączony, chociaż to nie jest dobre słowo, on po prostu jest zawsze taki sam mechanicznie. Przy zmianie trybu zmienia się jedynie stopień wspomagania, ale to jest w każdym Leonie.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez old_school_baby » 20 maja 2015, 09:47

ja mam to u siebie i właśnie wydawało mi się że na sporcie jest jeszcze mocniej, tzn jeszcze mniejszy skręt jest wymagany, ale to może tylko zakłamane odczucie przez to że sztywniej się kręci
Zobacz Profil
old_school_baby
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 16 stycznia 2015, 17:42
Auto: Leon 3 FR ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez Oracle » 20 maja 2015, 10:09

old_school_baby napisał(a):ten progresywny z DCC jest zawsze włączony?


Tak, jak pisze powyżej Zix - progresywne wspomaganie (w omawianym tu sensie) zależy od mechanicznej konstrukcji przekładni kierowniczej, ma to więc stałe parametry. Zmienna może być tylko siła wspomagania realizowana tutaj za pomocą silnika elektrycznego.

Tak wygląda listwa przekładni o zmiennym przełożeniu (progresywnej):

http://www.sae.org/dlymagazineimages/web/516/12184_16564.jpg


Poniżej trochę informacji technicznych:

http://www.pss-steering.com/en/prog_rack_steering.html


i ogólny opis (Volkswagen) działania i sensu zastosowana takiego rozwiązania:

"Golf MK7 będzie wyposażony także w progresywny układ kierowniczy, Pod względem technicznym różni się on od tradycyjnych układów zmiennym zazębieniem listwy zębatej i zębnika oraz mocniejszym silnikiem elektrycznym. Jeżeli chodzi o działanie, to inaczej niż przy stałym przełożeniu, które zawsze musi stanowić kompromis między dynamiką jazdy a komfortem, tutaj zazębienie listwy zębatej wyraźnie zmienia się wraz ze skrętem kierownicy. Przejście między pośrednim zachowaniem się układu kierowniczego w środkowym zakresie (jazda na wprost) i bezpośrednim przy większych kątach skrętu kierownicy jest progresywne i umożliwia znacznie precyzyjniejsze kierowanie podczas dynamicznej jazdy. Natomiast przy parkowaniu kąt skrętu kierownicy może być mniejszy, co znacznie poprawia komfort."

źródło:

http://www.vwgolf.pl/2012/07/17/golf-mk7-nadchodzi/
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez old_school_baby » 20 maja 2015, 11:58

temat wyczerpany :D
ciekawe tylko dlaczego z DCC? przecież to nie ma nic wspólnego..
Zobacz Profil
old_school_baby
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 16 stycznia 2015, 17:42
Auto: Leon 3 FR ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Wielowahacz w FR 122km

Postprzez szczeslaw » 21 maja 2015, 14:15

Bo można wtedy zażądać większej dopłaty do pakietu? :)
Pewnie za jakiś czas znowu coś zmienią. To tak jak na początku ten pakiet dostępny był w Polsce TYLKO z 1.8 TSI i 2.0 TDI 184 KM, a teraz dostępny jest dla wszystkich FR.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron