Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Optyczny parktronic w rns510

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Optyczny parktronic w rns510

Postprzez dudas307 » 14 września 2014, 20:49

Witam,

Wymieniłem dzisiaj moduł parktronica z 5p0 919 283 na 1k0 919 475B, oczywiście połączenie zrobiłem wg schematów z ELSY i mam pewien problem, mianowicie moduł z blokach pomiarowych widzi wrzucenie biegu wstecznego, ale system nie załącza się po wrzuceniu wstecznego, tak samo nie pokazuję się wizualizacja na RNS. Jeżeli mam kodowanie na skrzynię automatyczną (w 10) i w teście ustawię wymuszenie biegu wstecznego to pojawia się wizualizacja na RNS, ale czujniki nie reagują na nic. W błędach (10) mam błąd każdego czujnika i w blokach pomiarowych każdy pokazuje odległość od przeszkody 255cm.

Nie wiecie, czy zmieniając moduł trzeba wymienić również czujniki, żeby system funkcjonował? Elsa nie pokazuje, żeby trzeba było coś zmieniać w instalacji czujników, dla obu wersji schematy są identyczne.
Zobacz Profil
dudas307
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 marca 2014, 17:45
Auto: 1p
Silnik: CGGB 1.4

Reklama

Re: Optyczny parktronic w rns510

Postprzez coyote01 » 15 września 2014, 09:39

Czujniki są te same. Zerknij tu: http://www.my-gti.com/739/upgrading-of- ... system-ops i sprawdź czy masz odpowiednią bramkę CAN i czy masz moduł parktronica podłączony pod odpowiednią magistralę CAN (PDC był podłączany pod magistralę komfortu, a OPS jest pod magistralę napędu).
VCDS 17.1.3
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
coyote01
Sport
Sport
 
Posty: 458
Dołączył(a): 17 sierpnia 2010, 08:41
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1P1561 [FR]
Silnik: BMN 2.0

Re: Optyczny parktronic w rns510

Postprzez dudas307 » 15 września 2014, 20:43

Ten opis sobie można wsadzić między bajki. Jak podłączyłem moduł w sposób opisany wyżej to nie reagował na nic, vag się z nim nie łączył, bo na pinie 3 jest zasilanie modułu, a w opisie podanym wyżej każą ten kabel wypiąć i zaizolować! Cany trzeba podłączyć w inne miejsce i przepiąć głośnik z wtyczki t16 do t12. Podłączając sposobem z ELSy wszystko działa, moduł można odczytać vagiem, przeprowadzić test (głośnik działa, emulacja biegu wstecznego vagiem powoduje pokazanie się auta na rns).

Sprawdziłem w ETCE i po 2009 roku w leonie występowały inne czujniki i wiązka zderzaka jest inna, ponieważ są inne wtyczki i mocowania czujników oczywiście. Jutro będziemy zrzucać tylny zderzak i podłączymy nowe czujniki i dam znać jak operacja.


Nie można w żaden sposób bazować na opisie instalacji podanym przez kolegę wyżej, ta instrukcja jest dla passata i po podłączeniu tego w leonie moduł PDC nie włączy się, bo nie będzie miał w ogóle zasilania, oraz nowe cany też będą wpięte w złe miejsce i głośnik nie zadziała gdy go nie przepniemy do wtyczki t12.

Ustaliłem już to, że czujniki w polifcie były inne, mam nowe na biurku, jutro przerobimy wiązkę zderzaka, założymy nowe sensory i jak to zagada to zrobię tutorial dla potomnych :)

P.S. Gdyby ktoś miał opis jak zdemontować tylny zderzak to będę wdzięczny.
Zobacz Profil
dudas307
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 marca 2014, 17:45
Auto: 1p
Silnik: CGGB 1.4

Re: Optyczny parktronic w rns510

Postprzez robi_n6 » 15 września 2014, 22:10

Z tego co pamiętam, do zdemontowania zderzaka odkręcasz śruby przy nadkolach, demontujesz tylne lampy ( tam są schowane po dwie śruby z każdej strony ) i jeżeli są też pod spodem zderzaka. Po odkręceniu wszystkiego trzymasz za zderzak przy nadkolu i energicznie ciągniesz go do siebie aby wypiąć go ze ślizgu.

Mam nadzieję, że ten opis jest w miarę zrozumiały jak coś niech mnie ktoś poprawi.
Zobacz Profil
robi_n6
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 26 czerwca 2012, 22:03
Auto: leon II 1.9 TDI
Silnik: BXE 1.9

Re: Optyczny parktronic w rns510

Postprzez dudas307 » 16 września 2014, 21:30

Dzięki, udało się ściągnąć poszycie zderzaka :brawo:

Informuję o postępach:

- po wymianie czujników i wiązki pojawiła się optyczna wizualizacja przy wymuszeniu Vagiem załączenia biegu wstecznego (tylko przy zakodowaniu modułu na skrzynię automatyczną) i działa prawidłowo. Każdy czujnik pokazuje inną strefę na wizualizacji i działa niezależnie od innych.

- Przy kodowaniu na manual w blokach pomiarowych (blok 002) zmienia się wartość "revers: no" na "revers: yes" po wrzuceniu biegu wstecznego, natomiast moduł nie uruchamia się (potwierdzenie sygnałem dźwiękowym - brak), oraz nie pojawia się wizualizacja. W błędach pojawia się błąd komunikacji z modułem skrzyni biegów :|

Ma ktoś jakieś pomysły?

Podsumowując: wszystko działa w blokach pomiarowych i w "test output" po wymuszeniu wrzucenia biegu wstecznego przy kodowaniu na automat, natomiast sam moduł parktronica nie załącza się po fizycznym wbiciu biegu wstecznego.
Zobacz Profil
dudas307
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 marca 2014, 17:45
Auto: 1p
Silnik: CGGB 1.4

Re: Optyczny parktronic w rns510

Postprzez coyote01 » 17 września 2014, 07:33

Coś masz źle zakodowane. Może ktoś kto ma RNS i OPS podzieli się swoim kodowaniem, to byś widział jak powinno być. Zerknij też tu: viewtopic.php?p=458211#p458211 czy masz tak samo ustawione.
VCDS 17.1.3
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
coyote01
Sport
Sport
 
Posty: 458
Dołączył(a): 17 sierpnia 2010, 08:41
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1P1561 [FR]
Silnik: BMN 2.0

Re: Optyczny parktronic w rns510

Postprzez miroA3 » 17 września 2014, 09:04

coyote01 napisał(a):Może ktoś kto ma RNS i OPS podzieli się swoim kodowaniem,


ja mam, tyle że polifta

wszystko opisane jest tutaj :

viewtopic.php?f=19&t=32328&hilit=rns510&start=50

wystarczy to :

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Optyczny parktronic w rns510

Postprzez dudas307 » 17 września 2014, 10:12

Nie pamiętam właśnie, czy kodowałem też kamerę cofania w module, a wczoraj już wszystko wypruliśmy i wróciliśmy do modułu 283, bo nie ma czasu teraz na to. Kiedyś zrobię jeszcze drugie podejście do tego, tylko najpierw przekopię ELSĘ, żeby zobaczyć jak wygląda komunikacja na linii gateway <--> sterownik skrzyni.

Ciekawi mnie jeszcze fakt, że nie musiałem wpisywać kodu dostępu w module PDC, tylko 07 kodowanie było od razu dostępne.


Ja na chwilę obecną się poddaję, ale gdyby ktoś chciał z tym powalczyć to poniżej przedstawiam opis instalacji i potrzebnych rzeczy, żeby dojść do tego etapu, na którym ja skończyłem.

Lista rzeczy:

Moduł PDC: 1K0 919 475 A,B ewentualnie F (w zasadzie może być każdy 4 kanałowy z końcówką 475)
Czujniki 5Q0/7L5/4H0/3C0 919 275 (te mam sprawdzone, że działają)
Uchwyty do czujników 5P0919486D

Potrzebne są również wtyczki do czujników, bo nowe mają inny kształt. Najlepiej kupić czujniki z wiązką i przelutować swoje wtyczki na nowe, chyba, że kupimy wiązkę z leona to wtedy P&P.

Instalacja elektryczna:

Z modułu 283 kostka T16:

wypinamy piny 7 i 14 (pomarańczowo-brązowy i pomarańczowo-zielony) i izolujemy. To są stare cany, które nie będą już używane.

pin 3 (czerwono-żółty) wypinamy i umieszczamy go gnieździe pinu 1, to jest linia zasilania, a nowy moduł (475) ma zasilanie na pinie 1

wypinamy z kostki T16 pin 2 i 10 (niebiesko-szary i niebiesko zielony) i wpinamy do kostki T12 w miejsca: pin 9 (niebieski z szarym) i pin 10 (niebieski z zielonym). Kable te odpowiadają za wysyłanie sygnałów do buzzera.

Kostka T16 obsadzamy pin 9 (Can L) oraz pin 10 (can H) i dwa skręcone ze sobą kable łączymy przy gatewayu z pinem T20/6(Can L) i T20/16(Can H). Chyba, że znajdziecie cany bliżej to można połączyć je z kablami: pomarańczowo-brązowy (Can L) i pomarańczowo-czarny (Can H).

To jest koniec zabawy z kabelkami. Teraz musimy odpalić VCDS i w gatewayu wyrzucić 76 i zaznaczyć 10.


MiroA3, mógłbyś sprawdzić w wolnej chwili, czy wykodowanie kamery cofania z modułu PDC powoduje brak reakcji na wrzucenie wstecznego? Oraz to, czy masz jakieś błędy w sterowniku?
Zobacz Profil
dudas307
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 marca 2014, 17:45
Auto: 1p
Silnik: CGGB 1.4

Re: Optyczny parktronic w rns510

Postprzez miroA3 » 19 września 2014, 10:18

Sprawdzałem, nie mam jej w ogóle zakodowanej ( zdjęcie które wkleiłem pochodzi z leonpassion, gość miał też kamerę )
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Optyczny parktronic w rns510

Postprzez Axee » 19 września 2014, 11:04

dudas307, jaka masz skrzynie w aucie? Automat czy manual? Zrób autoscan vcdsem całego auta i wyslij mi na PW. Być może trzeba zastosować nowsza bramkę CAN.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Optyczny parktronic w rns510

Postprzez Iwan Reddevil » 16 czerwca 2015, 13:22

dudas307 napisał(a):Kostka T16 obsadzamy pin 9 (Can L) oraz pin 10 (can H) i dwa skręcone ze sobą kable łączymy przy gatewayu z pinem T20/6(Can L) i T20/16(Can H). Chyba, że znajdziecie cany bliżej to można połączyć je z kablami: pomarańczowo-brązowy (Can L) i pomarańczowo-czarny (Can H).
?



Odgrzeję kotleta - zrobione mam niemal wszystko to samo co dudas307. Z małą różnicą - nie mam podłączonych kabelków do CANa. Co prawda są tam dociągnięte, ale nijak nie idzie ich wpiąć. Pozycja w jakiej jest tam dostęp to kombinacja mnicha pokutnego z wyjątkowo paskudną pozycją feng shui. A u mnie nie dość że pozycja wygodna jak diabli to jeszcze trzeba te dwa kabelki jakoś tam dolutować. :-(

Będę wdzięczny za sugestię w jakim innym miejscu (bardziej dostępnym niż przy Gateway-u) można trafić na przewody od CAN napędu.

PS - Dlaczego Gateway Seacie nie mógłby być zrobiony tak jak w Touranie - wszystko dostępne i na wierzchu.

-- 16 czerwca 2015, 14:22 --

W ramach przerabiania wiązki parktronica ze zderzaka chcę kupić i podłączyć (w ramach testów) jeden czujnik. Czy podłączenie jednego czujnika powinno spowodować wyświetlenie grafiki na ekranie? Czy też muszą być wszystkie podpięte i sprawne żeby cokolwiek RNS wyświetlił? Teraz (przy braku jakiegokolwiek czujnika) jak włączę wsteczny to słyszę tylko długi sygnał i cisza.

Co ciekawe, autoscan nie wykazuje żadnego błędu parktronica :-) Dopiero sprawdzenie błędów w module powoduje ich wyświetlenie.
Toledo 1.9 BXE 140 KM powered by Kreator Mocy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Iwan Reddevil
Stella +
Stella +
 
Posty: 37
Dołączył(a): 1 maja 2014, 18:45
Auto: Toledo 5P
Silnik: BXE 1.9

Re: Optyczny parktronic w rns510

Postprzez exb » 16 czerwca 2015, 13:49

żeby zadziałało musisz mieć wszystkie czujniki wpięte.
TDI ... nie dla idiotów!!! No Smoke No Fun!!

Obrazek
_______________________
LEON II FR+ by ECUProject
Zobacz Profil
exb
Sport
Sport
 
Posty: 353
Dołączył(a): 26 marca 2008, 13:18
Lokalizacja: opolskie
Auto: Leon 1P FRrrrr

Re: Optyczny parktronic w rns510

Postprzez Iwan Reddevil » 21 czerwca 2015, 12:31

Ale jeden wpięty czujnik powinien pokazywać już prawidłowe wartości w blokach pomiarowych? Chcę w ten sposób sprawdzić czy wiązka i konkretny model czujnika poprawnie komunikuje się z modułem.

-- 21 czerwca 2015, 13:31 --

Dziś testowałem swoje PDC i mam tak:
Części:
Czujniki: 4H0919275
Moduł: 1K0919475A (4 kanałowy)
Gateway: 1K0907530P

Podłączony i zakodowany moduł (screen poniżej) . W RNSie także zakodowany bajt 0 bit 3 na wartość "1" Kablologia zrobiona w ELSY

Obrazek

W ramach testów podpinam do wiązki jeden czujnik. Reszta gniazd niej jest obsadzona. Jeśli nie wrzucam wstecznego to VCDS nie melduje o błędach. Jednak gdy go wrzucą to z głośniczka mam kilkusekundowy sygnał, na RNSie nie ma wizualizacji a VCDS melduje o takich błędach.


Address 10: Park/Steer Assist Labels: 1K0-919-475.clb
Control Module Part Number: 1K0 919 475 A HW: 1K0 919 475 A
Component and/or Version: PARKHILFE 005 1104
Software Coding: 100001
Work Shop Code: WSC 06402 785 00200
VCID: 306B14F3D8E3
5 Faults Found:

02070 - Rear Parking Aid Sensors
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 37
Mileage: 101949 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:28:39

01545 - Sensor for Parking Aid; Rear Left (G203)
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 37
Mileage: 101949 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:28:38

01546 - Sensor for Parking Aid; Rear Mid-Left (G204)
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 37
Mileage: 101949 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:28:38

01547 - Sensor for Parking Aid; Rear Mid-Right (G205)
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 37
Mileage: 101949 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:28:38

01548 - Sensor for Parking Aid; Rear Right (G206)
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 37
Mileage: 101949 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:28:38

Wygląda na to jakbym nie miał nic podłączone do parktronica. :-( Co ciekawe - jeśli nie wiązka z czujnikami nie jest podłączona dostaję dokładnie takie same błędy. Od razu dodam - zwarcia w wiązce nie mam.

Ktoś spotkał się z takimi błędami? Co zrobić żeby moduł zaczął 'widzieć' czujniki?
Toledo 1.9 BXE 140 KM powered by Kreator Mocy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Iwan Reddevil
Stella +
Stella +
 
Posty: 37
Dołączył(a): 1 maja 2014, 18:45
Auto: Toledo 5P
Silnik: BXE 1.9

Re: Optyczny parktronic w rns510

Postprzez exb » 26 czerwca 2015, 13:14

nie jestem pewien czy ten czujnik zadziała z tym modułem (on chyba z nowszych aut jest) ale jeśli działa to wiązka do przedzwonienia (cała) i moduł rozbierz i zobaczy czy przy pinach na wejściu nie ma zimnych lutów
TDI ... nie dla idiotów!!! No Smoke No Fun!!

Obrazek
_______________________
LEON II FR+ by ECUProject
Zobacz Profil
exb
Sport
Sport
 
Posty: 353
Dołączył(a): 26 marca 2008, 13:18
Lokalizacja: opolskie
Auto: Leon 1P FRrrrr

Re: Optyczny parktronic w rns510

Postprzez Iwan Reddevil » 20 czerwca 2017, 11:06

Dziś sprawdzałem jak to działa z wpiętymi 4 czujnikami. Błędy takie same :( Wiązka idąca w bagażniku sprawdzona - nie ma zwarcia. Na pinie 3 (kabel biało-fioletowy) czujników mam napięcie 8,5V. Do sprawdzenia wiązka idąca w bagażniku od sterownika do bagażnika.

Co do zadziałania modułu z czujnikami to powinny chodzić - http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=5 ... 3&start=60

-- 12 lipca 2015, 11:18 --

Wczoraj sprawdziłem wiązki w bagażniku i zderzaku. Obydwie 'dzwonią' zgodnie ze schematem. A błędy jak były tak są - takie same jak w poście powyżej. Kończą mi się już pomysły co może być przyczyną :-( . Wymienię sterownik na nowy - ale jak to nie pomoże to nie wiem co dalej....

-- 9 marca 2017, 23:38 --

No i chyba rozwiązałem swój problem :) Z centralką 1K0919475A działają czujniki 7L5919275A. Po podłączeniu dwóch czujników w logu zostały tylko dwa błędy - tam gdzie nie mam podłączonych czujników.
A czujniki 4H0919275 będą pewnie na sprzedaż :)

Address 10: Park/Steer Assist (J446) Labels: 1K0-919-475.clb
Part No SW: 1K0 919 475 A HW: 1K0 919 475 A
Component: PARKHILFE 005 1104
Revision: 00005000 Serial number: 0 263 004 194
Coding: 100001
Shop #: WSC 06402 785 00200
VCID: 306B14F3D8E3

2 Faults Found:
01545 - Sensor for Parking Aid; Rear Left (G203)
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 26
Mileage: 139001 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 21:41:36

01546 - Sensor for Parking Aid; Rear Mid-Left (G204)
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 26
Mileage: 139001 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 21:41:36

-- 20 czerwca 2017, 12:06 --

Parktronic na ori cześciach - wreszcie chodzi. Chyba ze 2 lata nie mogłem tego skończyć.

Obrazek

Z moich obserwacji:
- zamontowane w ori 'koszyczkach' czujniki są o 0,5 -1 mm za głęboko w zderzaku. Wydaje mi się że to kwestia taśmy klejącej na tych zaczepach czujników. Być może w fabryce montują to nieco inaczej i dlatego czyuniki wchodzą głębiej. Bez niej byłoby OK.
- na zderzaku są zaznaczone miejsca mocowań czujników więc nie musiałem nic mierzyć czy kombinować gdzie wywiercić otwory
- otwory w zderzaku wiercone zwykłym wiertłem stożkowym. Od środka. Lakier nie pokaleczony ;)
Toledo 1.9 BXE 140 KM powered by Kreator Mocy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Iwan Reddevil
Stella +
Stella +
 
Posty: 37
Dołączył(a): 1 maja 2014, 18:45
Auto: Toledo 5P
Silnik: BXE 1.9


Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość