Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Leon ASV by Unitronic

Wykresy z hamowni naszych Leonów

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Leon ASV by Unitronic

Postprzez Jazwes » 19 lutego 2006, 13:19

Witam serdecznie.

Powiedzmy, że"prawie" zakończyłem stage1.

Setup na dziś to :
-Turbo KKK KP39P od Ibizy ASZ
-FMIC Seat Sport
-Wtryski na końcówkach PowerPlus 520
-Wydech 2,5 na 2 tłumikach MG
-Wywalony EGR
-Soft by EX

Wykres: prezentuje się następująco (porównanie serii, z obecnymi modami)

Obrazek

Jak widać jak na poczynione mody wartości, szczególnie mocy, nie są wysokie. (setup ten powinien dac okolice 160KM) Monemtu myślę, że jest ok. Podoba mi się przebieg zarówno momentu, jak i mocy.

Najprawdopodobniej koni brakuje z dwóch powodów.
- Zatkany syfem kolektor dolotowy
- Hamownia zaniża wyniki

Odczucia po modyfikacji:
Na papierze nie wygląda to specjalnie, ale zupełnie inna sytuacja jest podczas jazdy.
Na samym sofcie miałem nagłe (całkiem przyjemne) walnięcie momentu, i co za tym idzie nagły wgniot w fotel. Na obecnym setupie tego nie ma auto przyśpiesza o wiele bardziej płynnie. Reakcja na pedał gazu jest znacznie lepsza, silnik kręci się wyżej (na sofcie kręciłem przy ostrej jeździe do 4krpm teraz kręcę do 4,5)Największą różnicę odczuwam na wyższych przełożeniach, od 3 auto jedzie zdecydowanie lepiej niż wcześniej. Dymienie pozostało bez zmian. Efektem ubocznym są ciekawe dźwięki wydawane przez motor :wink:

Plany:
-Wymiana Kolektora dolotowego na model od ASZ
-Ewentualna optymalizacja softu.
-Pomiar na hamowni obciążeniowej.

Jeśli po wymianie kolektora na obciążeniówce wyjdzie upragnione 160KM, będzie to koniec modów, jeśli wciąż będzie coś nie tak, będę walczył dalej.

Podziękowania:
-EX za pomoc i zaangażowanie.
-Aligator za wyrozumiałość i obsadzenie końcówek wtryskiwaczy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazwes
Sport
Sport
 
Posty: 369
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo BKD

Reklama

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Streat » 19 lutego 2006, 13:26

Jazwes, i tak jest o niebo lepiej jak wczesniej :wink:

Przedmuchaj troche ten kolektor to moze sie troche wiecej koni uwolni. Teraz i tak nie jest zle :brawo:

BTW Po tym co zobaczylem u Ciebie to chyba tez wywale EGR :roll:
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Tonny S » 19 lutego 2006, 17:36

Jazwes, No koni powinno byc wiecej ale widze, ze w serii tez cos z tymi koniami bylo nie tak - jak tam filtry ?? pow i ropy ?? kiedy wymieniales ??

Przebiegi na wykresie sa ksiazkowe, choc mozna by dmuchnac troszke wiecej powyzej 3000 obr.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Jazwes » 19 lutego 2006, 17:51

Tonny S, no właśnie silnik od samego poczatku wykazuje lekki niedobór mocy.
Filtr powietrza, oleju i olej mają jakieś 1kkm, filtr paliwa ma jakieś 15kkm.
Silnik nie wywala żadnych błędów, pracuje w porządku.

Tak, jak napisałem może go mulić dosyć mocno zasyfiony kolektor dolotowy.
Po wymianie kolektora na odpowiednik od ASZ/ ARL pojadę na mahę, i zobaczymy, co wyjdzie.
Może dla pewności wymienię też filtr paliwa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazwes
Sport
Sport
 
Posty: 369
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo BKD

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Tonny S » 19 lutego 2006, 17:58

Jazwes napisał(a):Tak, jak napisałem może go mulić dosyć mocno zasyfiony kolektor dolotowy.

Bardzo prawdopodobne - sprawdz rozrzad.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Jazwes » 19 lutego 2006, 18:09

Rozrząd jest ok. podczas pomiaru był ustawiony prawidłowo.
Skupię się na kolektorze, z samego tylko głównego kanału z kolektora dolotowego na szybko zostało wyjęte pół filiżanki czarnego syfu, wolę nie myśleć, jak wyglądają wąskie kanały dolotowe do głowicy...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazwes
Sport
Sport
 
Posty: 369
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo BKD

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Streat » 19 lutego 2006, 18:23

Jazwes, wklej zdjecia tego pieknego syfku co mialesz w kolektorze :-)
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Jazwes » 19 lutego 2006, 18:40

Wejście do kolektora po szybkim czyszceniu:

Obrazek

Tego syfu uzbierało się znacznie więcej:

Obrazek

EGR :-D

Obrazek

Rękawiczki to podstawa:

Obrazek


Zdjęcia by Streat.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazwes
Sport
Sport
 
Posty: 369
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo BKD

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Tonny S » 19 lutego 2006, 19:16

Jazwes, co ty za rope tankujesz ?? jaki masz przebieg ??
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Streat » 19 lutego 2006, 19:32

Tonny S, jak to zobaczylem to dokladnie o to samo spytalem :-D

Z tego co Jazwes mowil wylacznie na Shellu tankuje a przebieg ma lekko ponad 100 tys.

Jak ja zobaczylem jak ten kolektor jest zawalony to tez chce EGR wywalic :wink:
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

UPDATE

Postprzez Jazwes » 4 października 2006, 17:36

Witam po małej przerwie.

Wczoraj przy okazji wizyty w Diagtroniku postanowiłem wrzucić kontrolnie auto na rolki.

Wyszło coś takiego.

Obrazek


Od ostatniego pomiaru w aucie nie było żadnego nowego moda, przybyło ok 20kkm.

Ciekawi mnie fakt troszkę wczesniejszego ładowania, i ta górka w okolicach 2krpm.

Zastanawiam się też, czy na wartośc podowanej mocy ma wpływ norma DIN 70020, która jest użyta na wykresie Unitronicu, a nie jest uwzględniona na wykresie od Diagtronika.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazwes
Sport
Sport
 
Posty: 369
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo BKD

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez oczkolek » 4 października 2006, 18:36

To Diagtronik czy Unitronic?
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Jazwes » 4 października 2006, 18:45

oczkolek napisał(a):To Diagtronik czy Unitronic?


Wszelkie modyfikacje są by Unitronic, tylko ostatni pomiar był robiony w Diagtroniku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazwes
Sport
Sport
 
Posty: 369
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo BKD

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Dz!k » 4 października 2006, 20:56

Jazwes skąd dorwałeś wtrsyki i za ile (może być na pw), przy jakim przebiegu je instalowałeś??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dz!k
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 3 kwietnia 2006, 13:27
Lokalizacja: Warszafka
Auto: Siwy Jastrząb - 15,4

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Patee » 4 października 2006, 21:10

mysle ze ta norma moze miec wplyw poniewaz miales bardzo niskie cisnienie podczas mierzenia w Diagtroniku

natomiast roznice w ilosci kucykow uwazam za pomijalne
E-46 330xd Touring
E-36 328i Cabrio
Yamaha Raptor 350
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Patee
Sport
Sport
 
Posty: 689
Dołączył(a): 6 września 2004, 13:17
Lokalizacja: Bialystok
Auto: bimmers

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Jazwes » 5 października 2006, 08:35

Dz!k napisał(a):Jazwes skąd dorwałeś wtrsyki i za ile (może być na pw), przy jakim przebiegu je instalowałeś??


Wtryski są to fabryczne wtryski od ASV z końcówkami Power Plus 520których koszt to niecałe 300 doalrów, kupowałem w Unitronicu.
Do tego dochodzi koszt obsadzenia końcówek, nie pamiętam już dokłądnie ale chyba coś ok 300pln
Instalowałem je chyba przy niecałych 100kkm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazwes
Sport
Sport
 
Posty: 369
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo BKD

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez MACIEKKK » 6 października 2006, 08:53

U Andrzeja tez moze byc bez normy, pokazany wykres, najczesciej moc po normalizacjii jest nieco wieksza.
TURBO
Zobacz Profil
MACIEKKK
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 17 czerwca 2004, 11:16
Lokalizacja: WAWA

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Marcin_TDI » 9 stycznia 2007, 00:33

Jazwes, Jaka moca dysponuje teraz Twoj Leszek ?? masz jakis aktualny wykres. czy bylaby szansa dostac liste Twoim modow np na PW ?? Jesli masz informacje typu "ile przybylo mocy i NM po kazym modzie" to bardzo bym poprosil... Wiem ze skrzynia 6 troszke zamula start ale kunie to kunie...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez rob555 » 9 stycznia 2007, 09:36

Jazwes spróbuj wsadzic nowe szklanki, juz w kilku autach w ten sposób utracone KM sie znalazly :twisted:
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Jazwes » 9 stycznia 2007, 14:20

Marcin_TDI, Moc się nie zmieniła, bo nie robiłem żadnych modów.
Po ostatniej wymienie filtrów i oleju leo stał się może nieco żwawszy, ale bez rewelacji.

Co do mocy, fabryka miała 106/247, po sofcie było 124/303, potem po założeniu turbo od 130, wtrysków PP520, IC i wydechu wyszło 149/343 ( i to po sporych męczarniach, czego był świadkiem Streat)

Jak widać Leo od poczatku miał lekkie problemy z trzymaniem mocy.


rob555, zaciekawiłes mnie z tymi szklankami, było juz kilka koncepcji, dlaczego brakuje mocy, ale nikt nie sugerował wymiany szklanek.
Chyba nad tym poważnie pomyślę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazwes
Sport
Sport
 
Posty: 369
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo BKD

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez rob555 » 9 stycznia 2007, 16:56

Jazwes napisał(a):rob555, zaciekawiłes mnie z tymi szklankami, było juz kilka koncepcji, dlaczego brakuje mocy, ale nikt nie sugerował wymiany szklanek.
Chyba nad tym poważnie pomyślę.


Ja w corbie na AFN nie moglem 150KM przekroczyc. Wtryski 216 paliwa az czarno i dupa. Kombinacje rozniaste i nic. Wtryski sprzedalem, i tak sobie kiedys wymienilem szklanki bo cos juz glosno bylo. Na hamowni na seryjnych wtryskach 157KM wyszlo (fakt ze turbo wieksze).
Mysle ze 216 by 165KM zrobily. Zteszta dupo hamownia od razu poczula roznice.
W paru autach po wymianie szklanek tez 5-10KM sie znalazlo.
Sprobuj tego. Nie zaszkodzi.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez leem » 10 stycznia 2007, 10:16

Jazwes, a jak tam u Ciebie ze sprzegłem ?? jakie masz ?? bo wydaje mi sie że seria chyba by tego za długo nie wytrzymała 8)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Tonny S » 10 stycznia 2007, 10:34

leem napisał(a):bo wydaje mi sie że seria chyba by tego za długo nie wytrzymała


Po czym wnioskujesz ? po mozliwościach ALH ?? moje zrobiło z Nm 344 w AHF ok 50 tkm i przy ok 150 tkm nie bylo objaw zniszczenia szprzegla gdzie ok 90 tkm było AHF+.

Wszystko zalezy od uzytkownika i sposobie obchodzenia sie ze sprzeglem.

Były takie co 360-370 Nm wytrzymywaly.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez AdamTower » 10 stycznia 2007, 10:37

a moje 313Nm wymięka przy minusowych temperaturach :cry:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez leem » 10 stycznia 2007, 10:44

Tonny S napisał(a): po mozliwościach ALH moje zrobiło z Nm 344 w AHF ok 50 tkm i przy ok 150 tkm nie bylo objaw zniszczenia szprzegla gdzie ok 90 tkm było AHF+.

Wszystko zalezy od uzytkownika i sposobie obchodzenia sie ze sprzeglem.

Były takie co 360-370 Nm wytrzymywaly.


No ciekawe :-) nie wiedziałem że aż tyle wytrzyma. Aligator twierdził ze 310Nm tak jak jest to u mnie to już optimum :-|

AdamTower napisał(a):a moje 313Nm wymięka przy minusowych temperaturach


to co sie dzieje przy minusie ??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Tonny S » 10 stycznia 2007, 10:47

leem napisał(a):Aligator twierdził ze 310Nm tak jak jest to u mnie to już optimum


Chyba zapomnial ile miał w swojej Octavi ;-)


leem napisał(a):to co sie dzieje przy minusie
Slizga sie.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Jazwes » 10 stycznia 2007, 16:02

leem, Seria się ślizgała, teraz mam całe przeniesienie napędu (koło2masowe, sprzęgło, skrzynia, przeguby, półosie) od ASZ, i nic się nie ślizga.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazwes
Sport
Sport
 
Posty: 369
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo BKD

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Aligator » 14 stycznia 2007, 21:15

Tonny S napisał(a):
leem napisał(a):Aligator twierdził ze 310Nm tak jak jest to u mnie to już optimum


Chyba zapomnial ile miał w swojej Octavi ;-)



Tony nie zapominaj że ja mam AGRa ;-) A tam sprzęgło jest wyjątkowo wytrzymałe... Teraz mam ponad 400Nm w szerokim zakresie obrotów i sprzęgło AGR wciąż daje rade, ale niestety dwumas się już powoli odzywa...
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników turbodoładowanych - benzyna i diesel

http://www.dynosoft.pl
Zobacz Profil
Aligator
DynoSoft
 
Posty: 129
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 10:19
Lokalizacja: Katowice
Auto: Arosa i Evo

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez mammoth » 15 stycznia 2007, 00:54

a pompke na 11tke bedziesz zmienial?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mammoth
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 9 października 2005, 19:08
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: paSCUDO

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Tonny S » 15 stycznia 2007, 07:48

Aligator napisał(a):Tony nie zapominaj że ja mam AGRa
No to faktycznie :mrgreen:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Leon ASV by Unitronic

Postprzez Jazwes » 21 lutego 2007, 11:46

rob555 napisał(a):W paru autach po wymianie szklanek tez 5-10KM sie znalazlo.
Sprobuj tego. Nie zaszkodzi.


Szkalnki wymienione, dupohamownia nie wykazała zmian :D

No może jest odrobinę lepiej, na wiosnę podjadę na hamownię i zobaczymy co się dzieje z konikami.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jazwes
Sport
Sport
 
Posty: 369
Dołączył(a): 12 stycznia 2005, 17:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo BKD


Powrót do Wykresy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem