przez bop » 15 czerwca 2012, 09:16
Co prawda jeżdżę Alteą ale z silnikiem BKD i włąśnie ostatnio wymieniałem sobie taki filtr paliwa. Potwierdzam to co zostało napisane powyżej - trzeba odkręcić wszystkie śrubki od pokrywki i odchylić ją na bok nie odpinając przewodów (podłożyć jakąś szmatę, żeby nie pochlapać wszytskiego paliwem), następnie wyjąć stary filtr (może być opornie, ale jak się go trochę pokręci to da się wyciągnąć ręką). Ja następnie wyjąłem całą obudowę filtra - jest zamontowana tylko na wcisk do wspornika - wylałem z niego pozostałe paliwo ze śmieciami i wytarłem do sucha.
Składanie w odwrotnej kolejności - najpierw nowy filtr, potem ta kółeczkowa uszczelka na środek (nie da się jej źle założyć, bo pasuje tylko w jednym położeniu), na koniec nowa uszczelka na pokrywę - lekko dociskam pokrywe ręką a dalej dociągąm śrubkami. Środkową śrubkę trzeba pozostawić niedokreconą. Potem 5 razy włączyłem i wyłaczyłem zapłon, żeby pompka napełniła filtr (nic tam nie wlewałem przed skreceniem), dokreciłem tą śrubkę (wymieniając metalową podkładkę wczesniej). Na koniec odpaliwem auto (od pierwszego razu) i pozostawiłem go na biegu jałowym ok. 3 minuty - w tym czasie sprawdziłem czy nic mi nie przecieka na filtrze - było OK - i po robocie.
Przy pompowtryskiwaczach (a takie są w BKD) nic nie trzeba odpowietrzać - jeśli auto nawet zgasłoby po chwili to trzeba go po prostu odpalić kolejny raz. Robiłem to pierwszy raz samodzielnie i nawet nie widziałem wcześniej jak to robił mechanik - roboty na 20 minut.
Powodzenia.
bop, Suwałki
Altea 2,0 TDI (BKD) DSG 2005