Chciałbym się podłączyć do tematu.
Ja mam HDi i sobie chwalę bardzo na krótkie odcinki i mieszaną (najczęściej do 12 km) bo nigdy nie przekraczam 6 l (każdy ma inne warunki nie korzystam z dużych miast itp). Kolega ma VAG 1.9 i po namowie pseudo zachwalaczy kupił silnik bezszynowy 1.6 wolnossący 135 KM i z tego spalania niby 6 obiecanego ma realne 8-10 l a vag dalej ma 5 l (model VP).
Takie małe podsumowanie wątku z benzyną i D jest takie ze to zależy konkretnie do warunków w jakich się poruszamy w cyklu mieszanym. Nie potrzebujemy autostrad aby D był ekonomiczny. Kolega po podsumowaniu 4 lat i przebiegu 20 tys rocznie wie już ze D i benzyna po tym samym czasie wychodzą dokładnie na takie same koszty + -. Tańsze auto większe spalanie lub droższe i mniejsze ale pozostaje jeszcze opcja momentu i frajdy z jazdy i obawy czy dam radę wyprzedzić tira z rodziną na pokładzie.
Ja zacząłem szukać nowego samochodu i tak jakoś wychodzi że kręcę się znowu koło leona bo omijam małe kosiarki.
Czy 2.0 TDi 150 ma adblu i od kiedy?
Roczniki 2015 Leona ST FR (z max wyposażeniem, navi dach itd) lub XP (z dobrym wyposażeniem) np oba 4x4 są w granicach 95 k.
2016 ST FR podstawowy 1.4 150 KM + jakieś tam ze 2 pakiety pewnie 80 parę no może 80 k. Jak je doposażę to dalej będzie 90 i cena zakupu praktycznie się zaciera pozostają roczniki no i przebieg 0 lub jakieś tam 10-20 tys.
Jak faktycznie spisuje się 1.4 150 na krótkich odcinkach ?
Chciałbym zapytać o opinie co do napędu 4x4 i 2.0 Tdi 150 jak ktoś ma to byłbym wdzięczny za podzielnie się uwagami co do eksploatacji i może spalania
